Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    26-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden zijn aanbevolen

    Winterbanden zijn geen marketingtruc

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter- en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand op een besneeuwde weg aan 50 km/u 50 m met een zomerband en 23 m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat een paar centimeter soms het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.   

    In België zijn winterbanden weliswaar niet verplicht, maar wel aangeraden bij winterse omstandigheden,” verduidelijkt Filip Rylant. “Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6 mm, maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden.” 

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenbanden?

    Gecertificeerde winterbanden zijn voorzien van een markering op de zijwand met een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake).

    26-11-2021 om 17:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senioren kunnen nog met een auto rijden

    Rijgeschiktheidstesten: 82% van de senioren kan nog veilig aan het verkeer deelnemen
    1 oktober is de internationale dag van de senioren

    Vorig jaar hebben bijna 1700 senioren een rijgeschiktheidstest bij het CARA ondergaan. Daar wordt zowel medisch, neuropsychologisch als rijpraktisch bekeken of ze nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. In 82% van de gevallen is gebleken dat ze al dan niet met een beperking op het rijbewijs en/of een aanpassingen aan hun voertuig nog mochten rijden. De meest voorkomende aanpassing is rijden met een automatische versnellingsbak. Op de internationale dag van de senioren vraagt Vias aan personen die twijfelen aan hun rijgeschiktheid om na een zelftest hun arts te raadplegen. Vias is geen voorstander van een verplichte screening voor alle senioren.

    Het rijgeschiktheidscentrum CARA is een multidisciplinaire afdeling van Vias die al meer dan 40 jaar bestaat. Het onderzoekt of mensen nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen op basis van medische, neuropsychologische en rijpraktische criteria. Die onderzoeken gebeuren enkel bij personen van wie er twijfel is over de rijgeschiktheid. Na alle onderzoeken wordt een beslissing genomen. Daar zijn verschillende mogelijkheden als uitkomst:

    • De bestuurder kan verder rijden zonder aanpassingen of beperkingen op zijn rijbewijs
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met aanpassingen aan zijn voertuig, vb verplichte automatische versnellingsbak
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs: vb enkel nog in een straal van 10 kilometer rond zijn woning
    • De bestuurder mag verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs en aanpassingen aan zijn voertuig.
    • De persoon wordt rijongeschikt verklaard en moet zijn rijbewijs inleveren.

    Vorig jaar zijn er in Brussel en Vlaanderen 1678 bestuurders ouder dan 65 jaar onderzocht op hun rijgeschiktheid. Slechts 18% kreeg te horen dat ze niet meer veilig aan het verkeer konden deelnemen. 82% van alle bestuurders die getest worden, konden dus wel hun mobiliteit behouden, eventueel met aanpassingen en/of beperkingen op het rijbewijs. Om alle misverstanden te vermijden: het gaat dus niet over de gehele populatie van senioren, maar enkel over die personen die bij het CARA hun rijgeschiktheid hebben laten testen.
     
    45% kreeg een aanpassing opgelegd
    Van al degenen die geschikt verklaard werden, kreeg 45% een aanpassing aan het voertuig opgelegd. In de meeste gevallen gaat het om de verplichting om te rijden met een voertuig met een automatische versnellingsbak. Dat was zo voor 605 bestuurders het geval.
    Andere minder vaak voorkomende aanpassingen zijn het veranderen van de bedienen van de gas en de rem. Dat kan door zowel pedalen van plaats te wisselen als door een bediening aan het stuur.
     
    68% kreeg beperking opgelegd
    Van de senioren die goedkeuring kregen om nog te rijden kreeg 68% een beperking opgelegd. 726 personen dienden minimum een bril of contactlenzen te dragen. 121 personen kregen een straalbeperking opgelegd om enkel nog te rijden in de buurt van hun woonst. Zo’n straalbeperking wordt bijvoorbeeld opgelegd aan bestuurders met een lichte vorm van dementie. In hun eigen omgeving kennen ze de weg nog goed. In het geval van dementie worden de bestuurders ook jaarlijks opgevolgd en opnieuw geëvalueerd.
    Andere beperkingen die opgelegd worden zijn niet rijden op de autosnelweg of enkel rijden overdag.
    De oudste persoon die vorig jaar geëvalueerd werd door het CARA was 96 jaar en kreeg zo’n specifieke beperking opgelegd.

    Verplichte screening voor iedereen?
    Vaak wordt de vraag gesteld of je vanaf een bepaalde leeftijd best alle senioren screent op hun rijgeschiktheid. Vias institute is daar geen voorstander van. Een verplichte screening is zeer kostelijk en levert geen bewezen voordeel voor de verkeersveiligheid op.
    Het beste systeem is een getrapt systeem dat momenteel in ons land gebruikt wordt. Mensen die twijfels hebben over hun rijgeschiktheid kunnen in eerste instantie terecht bij een online zelftest op www.senior-test.be. Als daaruit blijkt dat ze tot de risicogroep behoren, nemen ze best contact met hun arts of specialist. Die kunnen bij gegronde twijfel altijd doorverwijzen naar de onderzoeken van het CARA. Die onderzoeken zijn gratis en worden gefinancierd door de gewesten. De insteek van het CARA zal altijd zijn om te bekijken op welke manier we de bestuurders zo lang mogelijk nog op een veilige manier kunnen laten deelnemen aan het verkeer.

    Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters: “Het verhogen van kennis, vaardigheden en risicoperceptie bij specifieke doelgroepen, zoals senioren, is één van de 37 maatregelen in het nieuwe Vlaamse verkeersveiligheidsplan. Aangezien deze stijgende bevolkingsgroep ook langer gezond én mobiel blijft, wat we alleen maar kunnen toejuichen, betekent dit ook dat ze toenemend blootgesteld worden aan de risico’s in het verkeer. We informeren en sensibiliseren senioren hoe ze veilig kunnen blijven deelnemen aan het verkeer, zowel met de (elektrische) fiets als met de auto. We hebben hierbij aandacht voor een realistische zelfinschatting van de veranderde psychomotorische vaardigheden. Het is onze ambitie om op termijn een vrijblijvend contactmoment te organiseren waar informatie kan worden bekomen over de nieuwe verkeersregels en nieuwe voertuigtechnologieën en waar via een praktijkopleiding dieper wordt ingegaan op hoe ze moeten omgaan met gewijzigde verkeerssituaties en op strategieën om veilig door het verkeer te gaan, met aandacht voor een verhoging van hun zelfeffectiviteit en zelfvertrouwen.”

    Brussels minister van Mobilteit Elke Van den Brandt: "Je eigen veiligheid en die van alle weggebruikers is gewoonweg te belangrijk. Als je ook maar een beetje twijfelt aan je rijgeschiktheid, kom dan langs om je te laten testen, in de CARA-centra ben je meer dan welkom."

    Meer informatie VIAS

    26-11-2021 om 17:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen met trap ondersteuning

    1/3 van de Vlamingen met een elektrische fiets rijdt meer dan 50 km per week
    Elektrische fiets wint aan populariteit in Brussel en Wallonië

    Vorig jaar heeft 1 op de 6 Belgen een elektrische fiets gebruikt. Elk jaar wint deze vervoerswijze aan populariteit. Het fenomeen was eerst eerder beperkt tot enkel Vlaanderen, maar de elektrische fiets heeft nu ook Brussel en Wallonië veroverd. De diversificatie van de verschillende soorten elektrische fietsen heeft daarin zeker een rol gespeeld. Zo blijkt uit een nieuwe enquête van Vias institute bij een representatief staal van elektrische fietsgebruikers.
     
    Plooifietsen en elektrische mountainbikes populair in Wallonië
    Een gewone elektrische fiets blijft het populairste in Vlaanderen, maar uit de enquête blijkt wel een groot verschil tussen de regio’s. In Vlaanderen is namelijk 80% van de gebruikte modellen een gewone elektrische fiets, terwijl het in Wallonië slechts over 46% gaat. De elektrische plooifiets is populairder in Wallonië (21% van de gebruikers) en in Brussel (17%) en duidelijk minder in Vlaanderen (8%). In Wallonië is ook de elektrische mountainbike populairder (11%) terwijl in Vlaanderen (2%) en Brussel (4%) het marktaandeel gebruikers veel lager ligt. Hetzelfde geldt voor de elektrisch cargo- en bakfietsen, die in Brussel (9% van het aantal gebruikers) en Wallonië (9%) relatief gezien vaker voorkomen dan in Vlaanderen (1%).
     
    Een veel recenter fenomeen in Wallonië en Brussel
    40% van de Walen en 47% van de Brusselaars die met een elektrische fiets rijden, zijn die minder dan een jaar geleden beginnen gebruiken. In Vlaanderen gaat het over 23% van de gebruikers. In Vlaanderen rijdt 1 op de 3 gebruikers (34%) al meer dan 3 jaar met een elektrische fiets. In Wallonië gaat het over 1 op de 6 (16%) en in Brussel 1 op de 9 (11%). Mogelijk heeft de gezondheidscrisis een rol gespeeld in de groei van de elektrische fiets in het zuiden van het land.  
     
    1 op de 3 gebruikers rijdt ermee naar het werk.
    Iets minder dan 1 op de 3 elektrische fietsgebruikers (30%) rijdt ermee naar het werk. In Brussel ligt die verhouding iets hoger dan elders. (36% in Brussel tegenover 27% in Wallonië en 29% in Vlaanderen). In de 3 regio’s is het vooral omwille als vrijetijdsbesteding dat de elektrische fiets gebruikt wordt (76%). In Vlaanderen gebruikt 45% de elektrische fiets ook om inkopen te gaan doen. In Wallonië (20%) en Brussel (30%) ligt dat percentage veel lager.
     
    1 op de 3 Vlamingen rijdt meer dan 50 kilometer per week.
    Bijna 1 op de 3 Vlamingen (31%) en evenveel Walen rijden (31%) elke week meer dan 50 kilometer met hun elektrische fiets. In Brussel rijdt 50% zelfs minder dan 10 kilometer per week met zijn elektrische fiets.
    Uit een eerdere enquête van Vias uit 2019 bleek al dat gebruikers van een elektrische fiets gemiddeld 9,6 kilometer per traject afleggen ten opzichte van 5,2 kilometer voor de traditionele fietsen.
     
    Vlaamse fietsers gebruiken meer trapondersteuning  
    Een elektrische fiets heeft meestal 3 ondersteuningsstanden:

    • Eco-stand: minimale ondersteuning die 50% extra pedaalkracht levert.
    • Tussenstand: gemiddelde trapondersteuning die 100% extra kracht geeft bovenop de eigen pedaalkracht
    • Hoogste stand: krachtige trapondersteuning die 200% extra kracht bovenop de eigen pedaalkracht

    De overgrote meerderheid van de fietsers (52%) geeft aan meestal de tussenstand te gebruiken.
    In Vlaanderen zijn er twee keer zoveel personen die op de hoogste stand rijden (18%) dan in Wallonië (9%) en zelfs 3 keer zoveel dan in Brussel (6%). Dat is een beetje paradoxaal, want Wallonië is veel heuvelachtiger. Dat in Brussel de hoogste stand van trapondersteuning minder vaak gebruikt wordt is logisch. Het is moelijker omwille van de drukte van het verkeer in stedelijke omgeving en het grote aantal kruispunten.
     
    Helm twee keer populairder in Wallonië dan in Vlaanderen
    De helm wordt vaker gedragen in Wallonië dan in Vlaanderen. In het zuiden van het land draagt 2 op de 3 (67%) gebruikers van een elektrische fiets meestal een helm. In Vlaanderen gaat het over ongeveer 1 op de 3 (37%). Het feit dat er veel meer fietsinfrastructuur en afgescheiden fietspaden zijn in Vlaanderen ten opzichte van Wallonië zal hierin zeker een rol spelen.
     
    Verhoudingsgewijs 3x meer ongevallen in Wallonië dan in Vlaanderen
    1 op de 6 (16%) gebruikers van een elektrische fiets heeft al eens een ongeval gehad waarbij een andere weggebruiker betrokken was. Toch zijn er grote verschillen tussen de regio’s. In Wallonië was 1 op de 3 (33%) al eens slachtoffer, in Brussel gaat het over een kwart van de mensen die met een elektrische fiets rijden (24%), terwijl het in Vlaanderen over 1 op de 10 gaat (10%).
    In 44% van de gevallen was er een aanrijding met een andere fietser of voetganger, in 1 op de 3 gevallen (33%) was het conflict met een wagen.
     
    Bijna 1 op de 3 gebruikers (30%) van een elektrische fiets is al eens gevallen. In Vlaanderen ligt het percentage een pak lager (26%) dan inWallonië (43%) en Brussel (34%).
     
    Conclusie
    De elektrische fiets kent een steile opmars in België, zeker in het zuiden van het land. Dat komt oa door de diversificatie van het aanbod van soorten elektrische fietsen. De populariteit is een goede zaak voor onze mobiliteit, maar de vele ongevallen en conflicten tussen auto’s en fietsers en ook tussen de kwetsbare weggebruikers onderling tonen aan dat het belangrijk is om te investeren in een veilige openbare ruimte, waar elke weggebruiker zijn plaats heeft.
     
    Federaal Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet: "De fiets kende de laatste jaren een ongelofelijke versnelling in ons land. Deze nieuwe Vias-enquête onderstreept de populariteit van elektrische fietsen in alle soorten en maten: traditionele elektrische fietsen, elektrische vouwfietsen, elektrische mountainbikes en elektrische bakfietsen. Dit zette nog meer mensen aan om te fietsen. Als minister van Mobiliteit wil ik deze gedragsverandering naar nog meer fietsen stimuleren. Daarom lanceerde de federale regering op mijn initiatief BE CYCLIST, het eerste federale fietsactieplan met 52 ambitieuze acties. De hele federale regering zet zich in om de keuze voor de fiets makkelijker te maken, want fietsen is goed voor onze economie, onze gezondheid en ons welzijn. Vive le vélo!

    26-11-2021 om 17:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Croscamp in België te koop

     

    CROSSCAMP NU OOK BIJ GESELECTEERDE DEALERS IN BELGIË; NEDERLAND EN LUXEMBURG

     

    CROSSCAMP, het urban campermerk dat begin 2019 met succes werd gelanceerd, begint aan de volgende fase. Het jongste merk van de Erwin Hymer Groep versterkt zijn verkoopaanwezigheid en komt zo nog dichter bij zijn talrijke fans. De 4,95 meter lange CROSSCAMP is nu verkrijgbaar bij geselecteerde dealers in België, Nederland en binnenkort ook in Luxemburg.

    De CROSSCAMP is verkrijgbaar in twee varianten op basis van Toyota en Opel. De Flex-versie heeft een keukenblok met een geïntegreerde spoelbak met een capaciteit van 10 liter elk voor verswater en afvalwater. Het tweepits gasfornuis wordt gevoed door een gasfles van 2,8 kg. De Lite-versie daarentegen heeft geen keukenblok, maar wel een extra breed bed, dat zich over de hele breedte van het interieur uitstrekt. Bovendien is er een uitschuifbaar gasfornuis in de bagageruimte.

    De CROSSCAMP Flex is zowel een volledig uitgeruste camper en een basisplek voor outdoor avonturen met vier slaapplaatsen, als ook een betrouwbare metgezel in de dagelijkse stedelijke mobiliteit. Het flexibele concept maakt onbeperkt gebruik als auto mogelijk - dankzij een hoogte van 1,99 meter hebben CROSSCAMP-rijders ook toegang tot parkeergarages of ondergrondse garages. De thuisbasis van CROSSCAMP is het competentiecentrum voor kampeerauto's van de Erwin Hymer Groep in Isny in Allgäu.

    BREDERE BASIS - DICHTER BIJ DE KLANT

    De trend naar compacte campers is onmiskenbaar. Joachim Reich, verantwoordelijk voor het productsegment campers en Urban Vehicle, legt uit: "Vooral jongere mensen in drukkere, stedelijke omgevingen hebben behoefte aan voertuigen die alle verschillende en diverse trips met hen aankunnen. De belangstelling voor ons nieuwe merk is dan ook zeer groot, vooral ook de respons in de sociale media. Met de verdubbeling van onze verkooppartners krijgen nu nog meer geïnteresseerden de kans om CROSSCAMP in hun directe omgeving te ontdekken."

    HETZELFDE, HETZELFDE - MAAR DAN ANDERS

    Hoezeer beide CROSSCAMP-varianten conceptueel ook op elkaar lijken, er zijn verschillen in details en uitrustingspakketten. De CROSSCAMP-modellen bieden een uitgebreide standaarduitrusting, waaronder een automatisch airconditioningsysteem met twee zones en een vers luchtsysteem voor de achterste zitbank, alsook cruisecontrol en een snelheidsbegrenzer.

    Elke CROSSCAMP-fan kan zijn eigen individuele voertuig samenstellen dankzij de optionele extra's. Aantrekkelijk geprijsde uitrustingspakketten zijn ook beschikbaar. Met de optionele veiligheidsassistentie pakketten, zoals grootlicht-assistent, vermoeidheidsherkenning, rijstrookassistent, verkeersbordenassistent, intelligente cruise control, een waarschuwingssysteem voor botsingen en een noodrembekrachtiging, biedt de CROSSCAMP een breed scala aan moderne assistentiesystemen.

    VIER MOTOREN - TWEE TRANSMISSIES

    De CROSSCAMP wordt standaard geleverd met de vertrouwde 1,5-liter viercilinder dieselmotor met 88 kW (120 pk) onder de motorkap. Nog meer vermogen en comfort bieden de als optie leverbare 2,0-liter varianten: met 106 kW (144 pk) met handgeschakelde zesversnellingsbak of achttraps automaat en met 130 kW (177 pk) als achttraps automaat. Op het gebied van dynamisch reiscomfort laat de CROSSCAMP niets te wensen over.

    Alle motoren zijn uitgerust met SCR-uitlaatgaszuiveringstechnologie om de uitstoot van stikstofoxiden te verminderen en voldoen met de Euro 6d AM-emissienorm aan alle eisen voor onbeperkte mobiliteit. Dit betekent dat niets het beleven van nieuwe avonturen in de toekomst in de weg zal staan.

    ROBUUST EN UITERST VEERKRACHTIG

    Ook de belasting die de CROSSCAMP aankan, is indrukwekkend: Afhankelijk van de motor en de gewichtsvariant bedraagt het laadvermogen meer dan 700 kilogram. De tweeliterversies van de CROSSCAMP zijn verkrijgbaar met een hoger laadvermogen en een toegestaan brutogewicht van 3.100 kilogram (anders 2.780 tot 2.810 kilogram), terwijl de versie met de basismotor tot 2.830 kilogram kan worden geladen (anders 2.695 kilogram). Met het extra laadvermogen neemt ook het trekvermogen toe: tot een maximum van 2.500 kilogram.

    Dealers: 

    Nederland:
    Op Basis Toyota: 

    • Toyota Bloemberg B.V., Zevenaar
    • Campers.EU, Naarden 
    • Tonke B.V., Terheijden 
    • DE JONG Kampeer & Recreatie, Hillegom de Zilk 

    Op Basis Opel:

    • Noorderzon Campers, Wolvega 
    • Coppens Rekreatie, Best 

    België
    Op Basis Toyota: 

    • Toyota Vanderheyden, Eupen 

    Op Basis Opel: 

    • Dicar Motorhomes, Geel 
    • DD Mobilhomes, Beveren-Leie

     

    26-11-2021 om 16:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu door de tunnel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-11-2021 om 16:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor meer veiligheid

    Integratie van data voor een betere verkeersveiligheid in Wallonië

    Nieuw partnerschap tussen Coyote, SPW Mobiliteit en SOFICO

    COYOTE kondigt, in het kader van het proefproject C-Roads, een nieuwe samenwerking aan met de SPW Mobiliteit en SOFICO. De samenwerking heeft als doel de verkeersveiligheid te verbeteren dankzij de uitwisseling van informatie tussen de voertuigen en de overheidsinfrastructuur. Coyote en SOFICO zullen hiervoor informatie uitwisselen over verschillende soorten gevaren en verkeershinder. Coyote zal tevens alle waarschuwingen die afkomstig zijn van hun community delen met het centrum PEREX.

    In het kader van het project C-Roads, en om het aantal waarschuwingen te verhogen en de kwaliteit ervan te verbeteren, zullen Coyote en SOFICO voortaan hun informatie over verschillende soorten verstoringen van het verkeer delen en hun gegevens ter beschikking stellen van het centrum PEREX, dat het verkeer op het Waalse wegen controleert en beheert. Deze samenwerking zal de veiligheid van het Waals wegennet verhogen, een snellere interventie verzekeren voor allerhande gevaren op de weg en correctere informatie verstrekken bij gevaren.

    De uitwisseling van gegevens zal de veiligheid van alle automobilisten verbeteren –  of ze nu Coyote gebruiken of niet – want door af te remmen wanneer men een gevaar op de weg nadert, zullen de Coyote-gebruikers ervoor zorgen dat andere automobilisten op de Waalse wegen ook langzamer gaan rijden.

    “Eén van de sleutels voor een betere verkeersveiligheid, is het anticiperen op problemen.” bevestigt Valérie De Bue, Waals minister bevoegd voor Verkeersveiligheid. “ Deze nieuwe samenwerking zal de kwaliteit van de beschikbare  informatie voor alle gebruikers verbeteren en biedt daarnaast de mogelijkheid om een groter aantal gevaren te voorkomen. Het delen van gegevens biedt daarenboven een mogelijkheid voor de interventiediensten om sneller, beter en preciezer de aanwezigheid van bepaalde gevaren op de weg te identificeren en op te lossen. Nieuwe technologieën en het delen van data dragen hierdoor op een significante wijze toe aan een veiliger verkeer.

    Wat zijn de nieuwigheden?

    Naast het verbeteren van de betrouwbaarheid van de bestaande waarschuwingen, zoals die voor objecten op de weg en stilstaande auto's, laat het partnerschap ook toe om drie nieuwe waarschuwingen te integreren in Coyote: de aanwezigheid van dieren, mensen en werkzaamheden op de weg.

    Dankzij een verbeterd algoritme zullen alle waarschuwingen worden gevoed via de Coyote-community en de realtimegegevens die afkomstig zijn van het operationeel centrum, PEREX. De interconnectiviteit tussen de systemen van Coyote en SPW/SOFICO via PEREX zal het tevens mogelijk maken om nauwkeurigere en juistere informatie door te geven aan de Coyote-community. Bovendien zal de spraakaankondiging aangeven dat informatie al dan niet afkomstig is van het PEREX-centrum.

    “Dit is een stap in de richting van een intelligent wegennetwerk. Door gebruik te maken van deze realtime informatie en technologieën zullen wij de mobiliteit en de veiligheid kunnen verbeteren, de verkeersopstoppingen verminderen en zelfs de CO2-uitstoot en onnodige verontreinigende stoffen kunnen terugdringen ”, voegt Waals minister voor Mobiliteit, Philippe Henry, hieraan toe.  

    Voor wie ?

    De samenwerking zal de veiligheid van alle automobilisten ten goede komen, want door real time informatie te delen met SPW/SOFICO zullen alle Waalse stakeholders, die actief zijn op de weg, kunnen genieten van een snellere rapportering van gevaren en wordt het verkeer automatisch afgeremd bij gevaar.

    Vincent Hébert, Managing Director van Coyote Systems Benelux, reageert tevreden: "We zijn erg blij met deze extra stap die ten goede komt van de verkeersveiligheid voor onze Coyote-gebruikers, maar ook voor alle andere automobilisten. We herbevestigen hiermee opnieuw het doel van Coyote, namelijk het veiliger maken van onze wegen. Onze wens is dat Coyote een belangrijke partner van de overheid is - en blijft - in het verbeteren van de verkeersveiligheid.”

    Aangezien deze integratie sinds maandag 15 november 2021 automatisch beschikbaar is op de mobiele applicatie, via Android of IOS, en voor de gebruikers van de NAV+ en Up-toestellen, zal er geen update nodig zijn om van deze nieuwe diensten te profiteren.

    Coyote biedt daarenboven, voor zowel iOS en Android, een gratis proefperiode van één maand voor elke nieuwe inschrijving op zijn app. Om u in te schrijven en de Coyote-ervaring te beleven, afspraak op coyotesystems.be.  

    25-11-2021 om 16:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op weg.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-11-2021 om 16:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman viert feest

    Sterckeman verjaart.

    Sterckeman vult het rijtje aan met zijn verjaardag al is hij met zijn 75 jaar bestaan mee van de oudste in de caravanwereld.

    Voor die gelegenheid ontwikkelde de fabrikant de “Starlett Graphite Anniversary”. Deze uitzonderlijke jubileum reeks is geen opgefriste Starlett type met wat meer uitrusting. De drie modellen hebben niets met de standaard Starlett te maken. Met die modellen presenteert de fabrikant duidelijk een jubileum uitvoering. De “Starlett Graphite Anniversary” heeft nog wel de bekende lichte grijze kleur voor het koetswerk. Voor de wanden heeft men geen hamerslag profiel gebruikt, wel hagelbestendig polyester alsook voor het dak. Het sierlijke logo “Graphite Anniversary” siert de wanden. Donker getinte vensters zorgen voor een mooi contrast, een disselafdekking geeft een zorgvuldige afmaak en de 14 duim aluvelgen zijn het puntje op de i. Als dat nog niet genoeg is voor het buiten gebeuren zijn er nog zwarte dak leuningen die hem een sportief uiterlijk geven. Met het afgekeken achterfront van de Evolution van hetzelfde merk is hij niet meer herkenbaar als de overbekende Starlett.

    De nieuwe reeks bestaan uit 3 varianten. Als nieuwe indeling is er de 480 CP. Vooraan is een eilandbed en achterin bevindt zich de zitgroep een indeling die nog niet voorkwam bij het Franse merk. Het sanitair is rijkelijk uitgerust met een douche, wastafel, vaste wc en bovenkast voor het toiletgerief. De compacte keuken staat naast de buitendeur net boven de as wat de gewicht verdeling ten goede komt. Zoals al enkele jaren te vinden is bij Franse merken hebben deze nieuwelingen in plaats van een koelkast een koellade in compressor uitvoering. Voor, naast het hoofdeinde van het bed is de kleer- en hangkast. Onder het eilandbed is de bekende enorme koffer, ze is ook langs buiten bereikbaar. Onrechtstreekse verlichting, spots verdeeld over het interieur zorgen bij avond voor een gezellige sfeer.

    Voor de 470 CP heeft men een Frans dubbelbed achterin en vooraan een U-zitgroep bedacht. Het derde jubileum model de 450 LJ heeft vooraan enkele bedden en hier is de zitgroep achterin. Het interieur van de jubileum caravans met 2 kleurige bovenkasten, kussen in dezelfde kleuren combinatie en licht meubilair is keurig afgewerkt en geeft buiten een moderne ook een aangename indruk.

    Het MTM van de 3 types bedraagt 1.300 kg, 1500 kg kan als optie als het trekkend voertuig er voor geschikt is.

    Info:Caravan Trading Europa B.V.









    23-11-2021 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top bereikt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-11-2021 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!