“Het échte werk. Daar mag je trots op zijn.” Met die boodschap stuurt Volkswagen Commercial Vehicles Belgium vanaf deze week een communicatiecampagne de wereld in, die verder bouwt op de “Vertrouwen aan boord”-baseline van het merk. Een campagne waarin opvallend genoeg niet de bedrijfsvoertuigen zelf, maar wel hun gebruikers de hoofdrol spelen. Zij leveren immers het échte werk, en daar mag je trots op zijn, vindt het team bij de invoerder.
Wel ‘rationeel’, niet ‘gevoelloos’
Wie een bedrijfsvoertuig kiest, doet dat louter op basis van rationele afwegingen. Zo wordt de sector vaak samengevat, en er zit een grond van waarheid in. Elke gebruiker van een bedrijfsvoertuig checkt immers een reeks nuchtere criteria die voor hem van belang zijn: afmetingen, laadvermogen, budget, maximale treklast enzovoort.
Bij elk vak horen nu eenmaal andere taken. Met een gamma van de compacte Caddy Cargo tot de grootste Crafter, over de historische Transporter tot de elektrische ID. Buzz en de Amarok-pick-up heeft Volkswagen Commercial Vehicles voor élke vakman een geschikt voertuig in huis. Die komen dus zeker in beeld in de nieuwe campagne maar … de hoofdrol gaat naar de klant zélf.
“Natuurlijk communiceerden wij ook al over kubieke meters, asbelasting en aantrekkelijke prijzen. We blijven klanten trouwens bijstaan met nauwkeurige, gespecialiseerde informatie. Maar telkens we onze voertuigen voorstellen aan klanten, in de showrooms van onze Van Centers, op events of op vakbeurzen, voelen we nog iets veel belangrijkers: trots! Trots op hun job, op hun vak, op de dingen die ze bouwen, maaien, installeren, vervoeren of onderhouden. Die trots wilden we vatten in deze campagne”, verduidelijkt Koen Van Minnebruggen, sinds begin september de nieuwe Managing Director van Volkswagen Commercial Vehicles Belgium.
Werkmakkers, onderweg én in het Van Center
Net zoals een Volkswagen bedrijfsvoertuig meer is dan gewoon een vervoersmiddel, wil het merk met deze campagne laten zien dat ook zij méér doen dan enkel die voertuigen uitleveren. “Onze bedrijfsvoertuigen zijn werkmakkers, een vakkundig aangepast atelier voor onze klanten”, gaat Koen Van Minnebruggen verder. “En daarom willen wij méér zijn dan ‘gewoon’ een leverancier. We zien het als onze taak om klanten bij te staan met grondige expertise, en met een dienstverlening die volledig is afgestemd op professioneel gebruik van bedrijfsvoertuigen. Dat bieden wij in de Volkswagen Commercial Vehicles Van Centers.”
Verspreid over het hele land telt het merk intussen al 37 Van Centers. Een snelgroeiend netwerk waarin Volkswagen Commercial Vehicles sterk gelooft en investeert. In elk Van Center staan immers speciaal gecertificeerde experts professionele klanten te woord. En met zaken als een prioritaire mobiliteitsservice, gespecialiseerd advies over ombouw, en maximale flexibiliteit in het onderhoud, denkt een Van Center helemaal mee met ondernemers en zelfstandigen. Als trotse partner … van het échte werk