Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    26-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilot bouwt op Ford Transit

    Pilot Atlas.

    Pilot deed beroep op Ford bestelwagens en maakte er knappe A603G camperbussen van.

    Het is lang geleden dat Pilot beroep deed op Ford basisvoertuigen. Wegens de moeilijkheden om aan basisvoertuigen te geraken besloot de Franse fabrikant Ford onderstellen aan te schaffen.

    De eerste camperbus liep van de band als Atlas A603G, min of meer in beeld gebracht voor het 60 jarig jubileum van Pilot. Welke types en hoeveel er nog op de planning staan is voorlopig nog niet bekend.

    Als basis voor de A603G heeft men een Ford Tansit Trail met een 170 pk dieselmotor genomen, die camperbus zal zeker een vluggertje zijn. De 6 m lange zwerfauto kan zowel voor dagelijks transport of voor vakantie worden ingezet. Een interessant punt is de grote garage achterin. Sportgerief vindt er ruimschoots plaats en de ruime badkamer zal de sportlui goed ontvangen na hun sportactiviteiten. Een lekkere warme douche draagt er toe bij. Ook het voorste deel van het interieur met de draaibare zetels past best bij sportieve zwervers.

    Er werd werk gemaakt om de A603G een autarke uitrusting mee te geven. Ondersteunt door zonnepanelen kan het sportief gezelschap vrij in de natuur verblijven, stroom, water en gas zijn voldoende aan boord. Zelfs een dieselverwarming is ingebouwd zodat de 2,7 kg gasflessen alleen nodig zijn om eten te bereiden. Er is een compressor koelkast bij de keuken geïnstalleerd. De brede schuifdeur zorgt voor veel licht en lucht. Achterin boven de garage is het dubbelbed. Tenslotte zorgt het lichte meubilair voor een aangename woonruimte. Een luifel met verlichting behoort eveneens tot standaard uitvoering.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig:  Ford Transit  Trail

    Motor: Turbo diesel 170 pk

    MTM: 3.500 kg

    L X B X H: 5,98 x 2,06 x 2,76 m

    Vermoedelijke prijs 75.000 euro

    Meer info: www.pilot.com

    26-03-2023 om 17:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-03-2023 om 20:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over rijbewijzen en gewichten

    Reisemobil Union publiceert officiële link naar de burgerenquête

     Doe mee: Van 1 maart tot en met 2 mei 2023 vindt er weer een burgerenquête plaats, onder meer over de gewichtslimiet van het B-rijbewijs, waarvoor u zich kon inschrijven.

     Binnen enkele dagen was er al een driecijferig aantal reacties binnengekomen; Er is unanieme vraag naar een verhoging van de gewichtslimiet voor voertuigen van alle soorten aandrijving.

     Voor de herziening van de EU-rijbewijsrichtlijn van 2006.

    Van april tot mei 2021 hoorde de Europese Commissie voor het eerst van de direct betrokken en geïnteresseerde autoriteiten, verenigingen en EU-burgers. Er kwamen 2213 reacties binnen, uiteraard ook van ons, de Reisemobil Union, en van onze Europese overkoepelende organisatie FICM. De unanieme stemming van alle caravan en kampeerautobestuurders betrof de 3,5 ton limiet van het B-rijbewijs, die verhoogd zou moeten worden naar 4,5 of minimaal 4,25 ton.

    De EU-commissie wilde een dergelijke verhoging alleen accepteren voor voertuigen met alternatieve aandrijvingen om het daarmee gepaard gaande extra gewicht te compenseren.

    7.534 burgers en organisaties namen deel aan een tweede ronde van hoorzittingen (februari tot mei 2022), waarvan 3.438 alleen al uit Duitsland. Gewichtslimieten zijn dringend vereist, ongeacht het aandrijfsysteem van het voertuig. De onverwacht hoge deelname aan de enquête maakte het noodzakelijk om de planning aan te passen om alle inzendingen te kunnen beoordelen en in aanmerking te nemen.

    Als resultaat van de evaluatie is het concept voor een nieuwe rijbewijsrichtlijn beschikbaar sinds 1 maart 2023. Het concept heeft 64 pagina's in het Engels origineel en bevat een groot aantal kleine en grote wijzigingen; zo moet een "mobiel" elektronisch rijbewijs in de toekomst de standaard worden en de huidige rijbewijskaarten vervangen.

    Wat betreft de regels die belangrijk zijn voor kampeerautoshauffeurs, met name de 3,5 te beperken, gaat de EU Commissie volledig voorbij aan de ontvangen opmerkingen!

     

    Het B-rijbewijs moet geldig blijven tot maximaal 3,5 ton; de enige mogelijke uitzondering is een verhoging tot 4,25 ton voor voertuigen met alternatieve aandrijving. De Commissie blijft daarom bij haar standpunt van voor de start van het tijdrovende herzieningsproces, een grote teleurstelling voor duizenden burgers en verenigingen die met constructieve suggesties aan het overleg deelnamen.

    Is nu alles verloren? Moeten we alle hoop begraven? Eerlijk gezegd weten we het niet. Maar het is volstrekt onlogisch om deze toename te beperken tot voertuigen met alternatieve aandrijvingen om redenen van verkeersveiligheid. Daarom mag het publiek, d.w.z. kampeerders, niet worden ontmoedigd. Doorzettingsvermogen moet uiteindelijk worden beloond.

     

    En wat zegt de Duitse politiek hierover?

    In juli 2022 diende de CDU/CSU-fractie in de Duitse Bondsdag een motie in

    "Aanbevolen resolutie en verslag van de Commissie toerisme over de motie van de CDU/CSU-fractie gedrukt papier (20/2561) "Bevorder caravantoerisme" achter ons en eiste onder meer dat de "Herziening van de "Derde Rijbewijsrichtlijn 2006/126/EG" wordt de gewichtslimiet van het autorijbewijs (categorie B) voor het besturen van kampeerauto’s verhoogd van 3,5 naar 4,25 t". Daarnaast werd gevraagd om kampeerauto’s van meer dan 3,5 ton uit de zgn. Inhaalverbod vrachtwagens uitsluiten. Deze motie werd op 2 maart 2023 door het parlement verworpen met de stemmen van de stoplichtcoalitie SPD, Bündnis 90/Die Grünen en FDP.

    Uit de argumenten van de tegenstanders van de aanvraag komen niet altijd de belangrijkste naar voren.

    Expertise. In sommige gevallen werden valse beweringen gedaan, bijvoorbeeld dat

    "Kampeerauto’s zijn tegenwoordig ofwel geregistreerd als auto of als vrachtwagen" en de verkeersregels voor auto's of vrachtwagens zouden dienovereenkomstig moeten gelden. Dat deze valse verklaring op politiek niveau komt en tegelijkertijd van een leider in de kampeerbranche komt, is niet alleen triest, maar ook onbegrijpelijk. Op deze manier moet een industrie die onder moeilijke economische omstandigheden wordt beschouwd als een steunpilaar in de nationale economische mix, als een eenheid bij elkaar staan. Degenen die eronder lijden zijn helaas de klanten die kampeerauto’s en caravans kopen en dan bij gebrek aan steun van politici die met verschillende problemen de gevolgen moeten dragen (achterstand in het wegverkeer  gebrek aan infrastructuur). Niet genoemd zijn de problemen die bereidwillige ondernemers hebben die door deze omstandigheden hun producten niet goed kunnen verkopen of de benodigde infrastructuur kunnen bouwen.Dus als er ooit iets verandert in de richting van onze legitieme en gefundeerde eisen, moeten we met één stem optreden tegen de blokkades in Berlijn en Brussel. Daarom roept de Reisemobil Union op tot "Neem deel aan de (derde) enquête van de EU-commissie over de wijziging van het rijbewijs en schrijf ook naar uw parlementsleden of de leden van de Bondsdag voor toerisme". Als we als klanten berustend toegeven, verandert er nooit iets.

    Informatie over Reisemobil Union vindt u op www.reisemobil-union.de.

    25-03-2023 om 17:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-03-2023 om 17:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Zomertijd? Bandenwisseltijd!

    TRAXIO en diens bandenfederatie Federtyre & bandencommissie Pneuband roepen de automobilisten op om de vervanging van hun winterbanden door zomerbanden zo snel mogelijk te plannen nu de temperaturen in stijgende lijn gaan. Bij warmere temperaturen slijten winterbanden immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar ze presteren ook minder goed, en dat al vanaf temperaturen boven 7 °C. De remweg wordt langer en de wegligging verslechtert waardoor het – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – sterk aan te raden is om bij stijgende temperatuur de winterbanden te wisselen met zomerbanden.

    “Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid,” zegt Filip Rylant van TRAXIO. “Boven 7 °C – en dus zeker tijdens warme dagen – presteren winterbanden minder goed dan zomerbanden. Niet alleen is de remafstand langer, ook de wegligging is minder goed dan met zomerbanden. Het is daarom van belang dat de bandenwissel van winter- naar zomerbanden nu snel gebeurt.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden.

    Duidelijk langere remweg bij hogere temperaturen

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker nog is dat - onder andere - een test van ADAC (2021) aangetoond heeft dat de remafstand van winterbanden bij hogere temperaturen duidelijk langer is:

    • Op droog wegdek (wegdektemperatuur 30-36 °C):

    80 km/u  >> 0 km/u : +5 meter t.o.v. een zomerband, restsnelheid 32 km/u

    • Op nat wegdek (wegdektemperatuur 16°C):

                80 km/u >> 0 km/u : +3,4 meter t.o.v. een zomerband, restsnelheid 27 km/u

    Tot slot: met winterbanden verslechtert de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de wagen volgeladen is.

    Besluit: zo snel mogelijk een afspraak boeken om tijdig de winterbanden te wisselen

    Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid. Mensen zijn zich meestal niet bewust van dit probleem: je rijstijl aanpassen en zo snel mogelijk zomerbanden laten monteren is dus echt een must!  Daarnaast heeft het ook economische voordelen om op de juiste banden te rijden die zijn aangepast aan het seizoen.

    Controle profieldiepte en algemene staat van je banden

    De bandenwissel is ook het uitgelezen moment waarop je bandenspecialist de profieldiepte meet en je  banden controleert op mogelijke schade en de juiste bandenspanning. Dit komt niet alleen de levensduur van je banden maar ook het brandstofverbruik van je wagen ten goede. Maar vooral: versleten of beschadigde banden evenals een niet correcte bandenspanning kunnen leiden tot verkeersongevallen. 

    Meer info TRAXIO

    24-03-2023 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-03-2023 om 19:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Adria Matrix Supreme MD 670 SL

    Adria breidt zijn Matrix reeks uit met enkele varianten op Mercedes Benz Sprinter.

    Na de luxueuze Supersonic volgen uitrustingsvarianten Supreme MB van de reeks Coral en Matrix met een ster in de radiator grille. Bij de twee reeksen kan de klant kiezen tussen twee 7,69 m lange halfintegralen.

    De Coral Supreme MB 670 DC heeft een eilandbed boven de garage, een ruime badkamer, een L-keuken  en vooraan een F-zitgroep. Zijn broeder het type Coral Supreme MB 670 DC heeft in plaats van een eilandbed twee enkele bedden, die tot één groot bed kunnen omgevormd worden. De Matrix Supreme MB 670 SL heeft een L-zitgroep.  Bij de Matrix reeks is een hefbed boven de zitgroep standaard.

    Alle 4 halfinteralen zijn gebouwd op Mercedes Benz Sprinter 415 CDI met een verlaagd AL-KO chassis en als basisvoertuig een MTM van 4,5 ton. Ze zijn standaard uitgerust met luchtkussens, ESP, ASR, noodrem en zijwindassistentie, bergaf rijhulp, bandendruk controle. Daarbij hebben ze ook nog in de stuurcabine standaard een luchtkoeler, snelheidsregelaar, start-stop systeem, elektrische handrem en de banden zijn gevat in aluminium velgen.

    Het zorgvuldig en doordacht opgebouwd koetswerk heeft een technische dubbele bodem, stadaard uitgerust met een Alde vloeistofverwarming. Dure vensters en uitdraai hoeksteunen achteraan, centrale vergrendeling en horrendeur. Zelfs de gas zekerheidsregelaar met crashsensor is aan boord.

    Meer info www.adria.com

     

     

     

     

     

     

     

    22-03-2023 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Resten van oude glorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-03-2023 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!