Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan LMC brengt iets nieuws voor 2022

    LMC Style 400 F

    Het lijkt alsof de middenklasse caravans van hun populariteit verliezen. Grote luxe caravans zijn in opmars, voor wie echter graag op verplaatsing gaat zoekt een kleiner vakantie  voertuig. Fabrikanten spelen daar op in en brengen compacte comfortabele caravans op de markt.

    Een geschikte indeling vinden.

    Tussen het rijkelijk aanbod is het niet zo eenvoudig om eens een andere indeling te vinden. LMC heeft er iets op gevonden dat we al heel lang niet meer gezien hebben. Voor kampeerders die er niet van houden om dagelijks de zitgroep om te bouwen tot bed een mogelijke oplossing.

    De LMC Style 400 F heeft de traditionele indeling van een compacte caravan. Vooraan, soms achterin de keuken en sanitair, kleerkast en keuken volgen, als laatste volgen de zitgroep met zitbanken tegen de zijwanden. We treffen bij veel merken een hefbed boven de zitgroep. Plaats besparend maar toch een paar kleine nadelen. De ontwerpers van LMC plaatsten een vast dubbelbed tegen de achterwand. Bij avond hoeft men enkel het naar beneden te kantelen op de zitbanken. Twee springsloten vergrendelen het bed, ook als het recht staat wordt het stevig verankerd, vanzelf sprekend zijn de scharnieren van een prima kwaliteit. Tijdens de verplaatsingen dient men het bed plat te leggen en te verankeren met de bij geleverde spanriemen.

    Rondom de zitgroep zijn bovenkasten met vlakke witte deuren. Onderaan enkele ondiepe open bergvakken omdat het bed er voorbij moet. Vergeet niet de draai- en verschuifbare lichten  opzij te duwen.

    Het meubilair is vlak gehouden, doch goed afgewerkt. Deuren hebben metalen scharnieren en druksloten. Een van de voordelen van het bed tegen de achter wand is dat het in het interieur lichter is. Met een hefbed tegen het plafond wordt het grote dakluik tijdens de dag afgesloten dus minder invallend licht. Voor 2 personen is de zitgroep ruim genoeg, nog een koppel op bezoek geen probleem plaats genoeg aan tafel. Enkel slapen is voor twee reizigers voorzien. Aansluitend bij de zitgroep is een kast met 2 laden. Men had ze beter wat hoger gemaakt, zo kon er meer bagage in de kast. Nu is de verleiding groot om er van alles op te leggen dat er niet oord.

    Keuken

    Aan de andere zijde van de buitendeur tegen de voorwand is de keuken opgebouwd. In het aanrecht zijn 3 kookvuren, het spoelbakje beide afzonderlijk afdekbaar met een zwarte plaat geïntegreerd. Er blijft nog wat plaats als werkblad over. Hier zouden een paar stopcontacten wel handig geweest zijn, helaas ze ontbreken. Onderaan zijn 3 laden en een kast. Wel voorzichtig zijn met zware voorwerpen want een kopkeuken beïnvloed sterk het gewicht op de kogel. Boven het venster is nog een open schap. De grote 142 l koelkast is vlak bij de hand.

    Sanitair

    Traditioneel is de badkamer in de hoek naast de keuken. Al is er geen overschot aan plaats ze is slim en keuring ingericht en kan men de natte cel netjes gewassen verlaten. In de hoek staat de draaibare wc vlakbij een wit ovaal wasbakje op kast voor een grote spiegel. Enkele open schappen moeten wel leeg gemaakt worden vóór de verplaatsingen. Een stopcontact is men blijkbaar vergeten, het is dus scheren met zeep en Giletmesje. Douchen doet men best in het sanitair van de camping. Dat brengt heel wat minder werk aan de bak. Je moet het water niet aanhalen niet opwarmen nadien de afvaltank niet leeg maken en de badkamer opdrogen. Er zijn leuker dingen te doen. Bijna vergeten, tussen de koelkast en zitgroep is een kleerkast met aanvaardbare grootte voor een koppel.

     

    Samengevat

    De LMC Style 400 F zal niet ongemerkt blijven. Voor een koppel dat niet zo graag met een grote caravan op reis gaat en toch een vast dubbel bed wil is het een knap gevonden oplossing. Bij dag klapt het tegen de achterwand en voor de nacht eenvoudig omlaag laten zakken en het bed is kant en klaar om er zich in te nestelen, wat wil je nog meer? Bagage moet men nauwkeurig verdelen om niet te veel gewicht op de kogel te krijgen.

    %%%FOTO10%%%

    Technische gegevens

    L X B X H      5,83 x 2,33 x 2,6 m

    Leeg gewicht   1010 Kg

    MTM            1.300 kg

    Klapbed         1,9 x 1,5 m

    Info www.lmc.de

    05-01-2022 om 20:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-01-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winter boom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-01-2022 om 20:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto handelaars

    Rentabiliteitsstudie autodealers 2020: coronadreun heeft zware impact op winstgevendheid merkverdelers

    Voor de jaarlijkse rentabiliteitsstudie van de autodealers moeten we voor ‘coronajaar’ 2020 even van vizier wisselen. Daar waar we normaal gezien vooral kijken naar de bruto- en nettomarges zelf, is het voor 2020 aangewezen om eerst de impact van de coronacrisis in kaart te brengen en dan pas naar de marges te kijken. Deze crisis heeft namelijk – onder andere door de lockdownperiode en de daaropvolgende productieproblemen en onzekerheid in de markt – een bijzonder negatieve impact gehad op de omzet van de merkverdelers, die met bijna -17 % daalde. Idem voor de winst, die met meer dan -8 % achteruitging. Wanneer we vervolgens kijken naar de licht gestegen (+0,1 %) marges van 2020, dan moeten we dus goed voor ogen houden dat deze marges van toepassing zijn om een veel lagere omzet, en dat de sector dus ernstig getroffen werd door de crisis ondanks de steunmaatregelen van de overheid en van bepaalde invoerders.

    Autosector bijzonder zwaar getroffen, in het bijzonder de merkverdelers

    2020 was een moeilijk jaar voor de economie in het algemeen: het Belgische bbp daalde immers met - 5,7 %. De impact van de coronacrisis op de sector van de autoverkoop (nieuw en tweedehands) was echter nog veel groter: de omzet daalde namelijk met -14,2 %.

    Binnen de autosector waren het de merkdealers die het zwaarst waren getroffen want ze zagen hun omzet met bijna -17 % dalen, voornamelijk als gevolg van de ineenstorting van het aantal inschrijvingen van nieuwe auto's (-23 % ten opzichte van 2019).

    Meer flexibiliteit dank zij de steunmaatregelen behoedt sector voor een catastrofe

    Dankzij de steunmaatregelen van de verschillende regeringen (zoals overbruggingsrecht, economische werkloosheid enz.) en een aantal invoerders,  konden de ondernemingen van de autosector - evenals die van andere sectoren overigens - uitzonderlijk een zekere vorm van flexibiliteit aan de dag leggen in de periodes dat de bedrijvigheid sterk afnam (bijvoorbeeld gesloten showrooms) en dat heeft hen behoedt voor een ware catastrofe.  

    Grote omzet- en winstdaling, kleine stijging van de winstmarge

    In deze erg moeilijke coronacontext konden - dankzij de steunmaatregelen - de brutomarges (in % van de omzet) van de concessiehouders met +0,1 % stijgen: van 2,48 % tot 2,58 %. Bij de agenten bedroeg de brutomarge 2,98 %. De nettomarges stegen ook met +0,1 % tot 1,49 % voor de concessiehouders en bij de agenten stegen ze tot 1,72 %. Wanneer we kijken naar de historische evolutie ten opzichte van 2016, dan merken we dat de nettomarges van de concessiehouder daalden met -14 % terwijl die van de agenten daalde met -8 %.

    Maar zoals eerder gesteld: we moeten dit in het juiste perspectief zien. In 2020 daalde de omzet immers gemiddeld met meer dan -17 % en de winst gemiddeld met meer dan -8 %.

    De gemiddelde schuldgraad steeg in 2020 opnieuw (van 62,5 % tot 64,4 %) door uitzonderlijke uitgaven die geen investeringen waren (investeringen zijn in 2020 een derde verminderd, wat normaal is in een periode van moeilijkheden). Het gemiddelde nettorendement op het eigen vermogen (ROE) na belastingen steeg tot 8,04 % (+12,5 % t.o.v. 2019) en ook de liquiditeitsratiosteeg met 9 %. Het aantal dagen voorraad (het te financieren bedrijfskapitaal in dagen) steeg met 3 tot 76.

    Gevolgen op korte en lange termijn

    Henri de Hemptinne - voorzitter van GDA, de federatie van de merkverdelers binnen TRAXIO - vat de gevolgen op korte en lange termijn samen als volgt: “Op korte termijn zullen de merkverdelers te kampen hebben met de directe gevolgen van Covid zoals een tekort aan elektronische componenten, bevoorradingsproblemen als gevolg van de sanitaire maatregelen en de wereldwijde logistieke problemen van het ogenblik evenals een te grote afhankelijkheid van externe leveranciers.  Maar deze crisis heeft ook gevolgen op langere termijn, die grotendeels worden beïnvloed door belangrijke veranderingen in het consumentengedrag. Ik denk hierbij in de eerste plaats aan telewerken - waardoor er minder kilometers wordt gereden, leasingcontracten worden verlengd en vaak kleinere bedrijfswagens worden gekozen –, net als het ontdekken van alternatieve vervoermiddelen en de groeiende belangstelling voor hybride of elektrische voertuigen. Ook heeft deze crisis ertoe geleid dat consumenten en bedrijven voorzichtiger zijn geworden omdat ze zich meer bewust zijn van het economische risico in het algemeen en van de werkgelegenheid in het bijzonder. Deze cocktail leidt ertoe dat onze sector veel sneller dan gepland substantiële veranderingen ondergaat. In combinatie met het geleden omzetverlies in 2020 – ook 2021 is overigens niet rooskleurig – is dat een harde noot om te kraken voor heel wat garagebedrijven en dat zal de concentratie binnen de sector nog verder versnellen.”

    Onderzoeksmethodologie

    Om de financieel-economische toestand van de Belgische erkende merkverdelers objectief in beeld te brengen, vroeg TRAXIO, net als de vorige jaren, aan IDEA Consult om de rentabiliteit van de merkverdelers in kaart te brengen over de laatste 5 jaar (2016-2020). De jaarrekeningen van 1.639 actieve merkverdelers-bedrijven werden onderzocht waarbij er telkens een onderscheid gemaakt werd naar segment (personenwagens, lichte bedrijfsvoertuigen en trucks, multi-segment), naar gewest en naar type merkverdeler (agent, concessiehouder of filiaal).

    04-01-2022 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!