Inhoud blog
  • Aan een rivier
  • Mt de Ontour van Hobby opstap
  • Duitsland
  • Een nieuwe Malibu
  • Fietser
  • Draag een fietshelm
  • Autogordels in de auto
  • mini caravans
  • mini caravans
  • mini caravans
  • Opvallende caravanetjes
  • Duitsland
  • Een nieuwe Etrusco
  • Opgepast met het rijbewijs
  • Rustig
  • Zomerbanden
  • Er zijn nog vele smalle wegen
  • Uitzonderlijk nieuws bij Dethleffs
  • Meer ongevallen met steps
  • Stadhuis
  • Nieuw bij Carthago
  • Wat een huis
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg in Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-10-2024 om 21:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersdoden gedaald
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Aantal verkeersdoden met 12% gedaald in eerste 6 maanden van dit jaar
    Vooral aantal doden op autosnelweg stevig gedaald
    Het aantal verkeersdoden op onze wegen is in de eerste 6 maanden van dit jaar met 12% gedaald. 198 personen kwamen om het leven ten opzichte van 226 in dezelfde periode in 2023. De laatste 1,5 jaar noteerden we keer op keer een daling in het aantal verkeersdoden in de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias die elke 3 maand verschijnt op basis van gegevens van de Federale politie. Een van de meest gunstige tendensen zien we bij het aantal doden op de autosnelweg. Er vielen daar 23 doden in de eerste 6 maanden van het jaar ten opzichte van 37 vorig jaar en 57 vlak voor de coronacrisis. De uitrol van trajectcontroles op veel plaatsen in Wallonië op de autosnelwegen speelt daarin zeker een rol, maar ook de toegenomen filedruk in Vlaanderen kan een invloed hebben op deze cijfers van doden op de autosnelweg.
    28 doden minder
    Tijdens de eerste 6 maanden van dit jaar is het aantal verkeersdoden met 12% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2023. (198 doden ten opzichte van 226). Er vielen dus 28 doden minder te betreuren. We noteerden het laagste aantal verkeersdoden sinds de creatie van de verkeersveiligheidsbarometer. Zelfs tijdens de coronapandemie, waren er ondanks de vele restricties, meer verkeersdoden. Begin 2023 werd die daling van het aantal verkeersdoden ingezet, die nu al 1,5 jaar bezig is.
     
    Het aantal letselongevallen daalt ook, maar veel minder sterk (van 17.948 naar 17.157, ofwel een daling van -4%). Hetzelfde geldt voor het aantal gewonden (van 21.675 naar 21.002, ofwel - 3%).

              Evolutie 2023-2024 van het aantal letselongevallen en slachtoffers tijdens het eerste semester
       
    1er semester 2023
     
    1er semester 2024
    Evolutie 2023-2024
     (aantal)
    Evolutie
    2023-2024
    (%)
    Letselongevallen 17.948 17.157 - 791 - 4,4 %
    Totaal aantal slachtoffers 21.901 21.200 - 701 - 3,2 %
    Doden 226 198 - 28 - 12,4 %
    Gewonden 21.675 21.002 - 673 - 3,1 %
    104 doden in Vlaanderen, 93 in Wallonië 
    In Vlaanderen is het aantal verkeersdoden gedaald van 121 naar 104, in Wallonië zagen we een daling van 100 naar 93. In Brussel kwam één persoon in het verkeer om het leven in de eerste 6 maanden van het jaar.
    Het aantal letselongevallen daalt licht in de 3 regio’s: van 11.227 naar 10.662 ongevallen in Vlaanderen (-5%), van 4825 naar 4682 ongevallen in Wallonië, (-3%) en van 1896 naar 1813 ongevallen in Brussel (-4%).
     
    Sterke daling van het aantal doden op de autosnelwegen
    23 personen overleden in de eerste 6 maanden van het jaar in een ongeval op de autosnelweg. Dat is een aanzienlijke daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (37 doden). Dat is ook een laagterecord sinds de start van de verkeersveiligheidsbarometer. In Vlaanderen daalde het aantal doden op de autosnelweg van 23 naar 15 en in Wallonië van 14 naar 8. In Wallonië is een mogelijke verklaring dat het aantal trajectcontroles op de autosnelwegen fors is toegenomen. In Vlaanderen kan de toegenomen filedruk zeker meespelen in het feit dat de ongevallen op de autosnelweg minder ernstig zijn.
     
    Evolutie aantal letselongevallen en doden in België in eerste 6 maanden op de autosnelwegen

    Tendensen volgens het type weggebruiker
    Stijging van het aantal doden bij motorijders
    Bij de gemotoriseerde tweewielers stijgt het aantal doden zowel bij de bromfietsers (van 4 naar 8 doden), als bij de motorijders (van 20 naar 28 doden). 
     
    In Vlaanderen en Wallonië lichte stijging van het aantal ongevallen met een e-step
    Het aantal letselongevallen met een elektrische step daalt in Brussel (van 267 naar 225 ongevallen), maar neemt lichtjes toe in Wallonie (van 100 naar 110 ongevallen) en in Vlaanderen (van 382 naar 388). Dit toont aan het dit vervoersmiddel niet enkel in het Brussels straatbeeld te zien is.
     
    Bijna evenveel doden met een elektrische fiets als met een gewone fiets
    17 mensen kwamen om het leven toen ze met een klassieke fiets reden, ten opzichte van 14 die met een klassieke fiets. In 2019 kwamen er in dezelfde periode nog 38 personen om het leven op een klassieke fiets, tegenover 10 op een elektrische fiets. Het feit dat steeds meer mensen rondrijden met een elektrische fiets speelt hierin zeker een rol.
     
    Conclusie
    De daling van het aantal verkeersdoden zet zich ook door in de eerste 6 maanden van 2024. Er vielen 28 doden minder in de eerste 6 maanden van het jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
    Toch moeten we de resultaten van de rest van het jaar afwachten om een definitief bilan op te maken. Er is sowieso nog veel werk om de vooropgestelde doelstelling van 320 verkeersdoden per jaar tegen 2030 te bereiken.
     
    Vlaams minister van Mobiliteit Annick De Ridder reageert op de cijfers: “De cijfers gaan in de goede richting, maar elk slachtoffer in het verkeer blijft er natuurlijk een te veel. Er komen alsmaar meer weggebruikers bij, dus we moeten de inspanningen volhouden om de verkeersveiligheid te blijven verhogen en te versterken, met onder meer een masterplan Fiets met concrete acties voor de komende tien jaar. We betrekken ook de lokale besturen bij onze plannen, middels een doortastend verkeersveiligheidspact. De Vlaamse Regering gaat alvast duidelijke engagementen aan om te blijven investeren in maatregelen om de verkeersveiligheid van onder meer voetgangers, fietsers en steppers te verhogen.”
    Meer info VIAS institute
     
     

    05-10-2024 om 21:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jong geleerd is oud gedaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-10-2024 om 20:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel gewonden bij de e-steppers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    60% van zwaargewonde e-steppers loopt hoofdletsel op
    Vias institute stelt studie over ziekenhuisdata voor en presenteert wetenschappelijk comité
     
    In België worden jaarlijks bijna 15 000 mensen gehospitaliseerd na een verkeersongeval. 23% daarvan loopt ernstige verwondingen op. Vias institute heeft op basis van alle ziekenhuisgegevens in kaart kunnen brengen welke letsels mensen oplopen per vervoersmiddel. Zo loopt 60% van alle ernstig gewonde e-steppers die in het ziekenhuis belanden na een ongeval een hoofdletsel op. Het aandeel van de fietsers in het aantal ernstig gewonden neemt jaar na jaar toe. Dat blijkt uit een nieuwe studie op basis van ziekenhuisdata die Vias institute vandaag voorstelt op hun wetenschappelijk symposium ‘Safe Journeys’. Vias stelt er ook zijn nieuw wetenschappelijk comité voor, waarvan traumachirurg Stefaan Nijs de voorzitter wordt.
     

    Voor deze studie werd in detail gekeken naar de slachtoffers die ernstige verwondingen opliepen zoals schedelbreuken, heupbreuken of wervelletsels. Elk gehospitaliseerd slachtoffer krijgt op basis van zijn letsel(s) een ernstscore toegekend. Ernstig gewonde slachtoffers zijn in ziekenhuistermen MAIS3+ slachtoffers. Deze ernstige verkeersslachtoffers maken ongeveer een kwart uit (23%) van alle mensen die na een ongeval in het ziekenhuis belanden. Dat waren er 14 450 in 2022.
    Het aantal ernstig gewonden is in de afgelopen tien jaar gedaald met 19% van 4.191 gewonden in 2013 naar 3.386 gewonden in 2022. Deze daling houdt ons niet op koers om de vooropgestelde doelstelling van 50% minder ernstig gewonde slachtoffers tegen 2030 (tov van 2019) te halen.
     
    Uit de studie blijkt ook dat het totale aantal verkeersslachtoffers dat in het ziekenhuis wordt opgenomen 4 keer hoger ligt dan het aantal zwaargewonden dat door de politie wordt geregistreerd na een ongeval.

    1 op de 2 ernstig gewonden in het ziekenhuis reed met de fiets
    Fietsers zijn de enige weggebruikers waarvan het aantal ernstig gewonden jaar na jaar gestaag toeneemt. Zij vertegenwoordigen momenteel de grootste groep ernstig gewonden en dit binnen alle leeftijdsgroepen. In 2022 was 1 op de 2 ernstig gewonden een fietser. Er is tot op heden geen mogelijkheid om op basis van deze data een onderscheid te maken tussen elektrische fietsen en gewone fietsen.
    Net zoals het totaal aantal ernstig gewonde fietsers de afgelopen jaren is toegenomen, wordt ook hun aandeel in het totaal aantal ernstig gewonden groter. In 2022 vertegenwoordigden zij 49% van alle ernstig gewonden, ten opzichte van 37% in 2016. Het aandeel van ernstig gewonde auto-inzittenden is daarentegen kleiner geworden (van 27% naar 16%).
     Aandeel van elke verplaatsingswijze in het totaal aantal ernstig gewonden( MAIS 3+) per leeftijdsgroep

    Het merendeel van de ernstig gewonden is tussen de 40 en 64 jaar oud (38%) of ouder dan 65 jaar (31%). Bij de jongste weggebruikers tussen 0 en 14 jaar oud daalde het aantal ernstig gewonden de afgelopen jaren fors
    (-44%). Voor het eerst zijn er minder dan 100 kinderen jonger dan 15 jaar die ernstig gewond geraakten. Verder zijn ernstig gewonden vaker mannen (70%) dan vrouwen (30%).
     
    Wie is de opponent?
    Wat betreft de opponent, raken ernstig gewonden het vaakst ernstig gewond na een botsing met een gemotoriseerd voertuig. Bij voetgangers geldt dat zelfs voor 85% van de gevallen. Verder zijn ernstig gewonde e-steppers en fietsers relatief vaak betrokken in eenzijdige ongevallen. Bij fietsers is ruim meer dan de helft van de slachtoffers in het ziekenhuis beland na een val zonder tegenpartij.
     
    60% van ernstige gewonde e-steppers geraakt aan het hoofd
    Op basis van de ziekenhuisdata kunnen we een beter zicht krijgen op de aard van de letsel per vervoerswijze. Voor het eerst zijn er nu ook data voor e-steps beschikbaar.
    Vanaf 2022 kunnen voor het eerst elektrische steps onderscheiden worden in de ziekenhuisgegevens. Ook al gaat het in absolute cijfers over een relatief kleine groep, toch bleek dat 60% van hen een zwaar hoofdletsel opliep.Traumachirurgen riepen al eerder samen met Vias institute op om de helm te verplichten voor bestuurders van een e-step. 24% van de gebruikers van e-steps liep ook een letsel aan de heup en het bovenbeen op.
     
    Welke letsels komen het vaakst voor bij de andere weggebruikers?
    Ernstige letsels aan het hoofd komen naast de kleine groep van e-steppers ook het vaakst voor bij voetgangers (46%), fietsers (42%) en auto-inzittenden (35%). Daarbij moeten we opmerken dat er in absolute cijfers 4,5 keer meer fietsers een hoofdletsel oplopen dan voetgangers en 2,5 keer meer dan auto-inzittenden.

    Bij fietsers merken we ook een hoog aandeel gewonden met een ernstig letsel aan het bovenbeen (42%). Bij auto-inzittenden worden naast het hoofd (35%) ook vaak letsels aan de borst (35%) en heup en bovenbeen (22%) vastgesteld. Gemotoriseerde tweewielers hebben het vaakst letsels aan heup en bovenbeen (31%), hoofd (27%) en borst (24%).
     
    Wetenschappelijk comité moet de kwaliteit van het onderzoek nog verder verbeteren
    Vandaag organiseert Vias institute een wetenschappelijk symposium waar onder andere de resultaten van de studie rond ziekenhuisdata nog verder in detail wordt toegelicht.
    Bij die gelegenheid wordt ook het nieuwe wetenschappelijk comité van Vias voorgesteld. Een groep van topwetenschappers uit verschillende beleidsdomeinen zal vanaf nu enkele keren per jaar samenkomen om de kwaliteit en methodologie van de onderzoeken van Vias op een objectieve en neutrale wijze te challengen. Vias institute heeft een onderzoeksteam van zo’n 25 onderzoekers met een gevarieerde professionele achtergrond zoals verkeersdeskundigen, psychologen, statistici, sociologen, etc.

    Met het nieuwe wetenschappelijk comité haalt Vias extra kennis uit diverse domeinen in huis om steeds mee te zijn met de meest recente onderzoeksmethoden die ook gebruikt kunnen worden voor onderzoek naar verkeersveiligheid en mobiliteit. Het comité bestaat uit leden van UCL, ULG, de Koninklijke Militaire School, VUB, Sciensano en het NICC.
    Voorzitter van het wetenschappelijk comité wordt topdokter en traumachirurg Stefaan Nijs. Hij is momenteel medisch wetenschappelijk manager en voorzitter van de divisie heelkundige specialismen te UMC Utrecht.
     
    Stefaan Nijs, voorzitter wetenschappelijk comité Vias institute: “Ongevallen blijven de levens van slachtoffers en hun omgeving voor altijd ontwrichten. Als zorgprofessional en onderzoeker heb ik me al heel mijn loopbaan ingezet om de zorg voor slachtoffers individueel en op organisatorisch vlak te verbeteren. Maar als je geconfronteerd wordt met een slachtoffer dat ondanks maximale inspanning achterblijft met blijvend ernstige beperkingen en verlies van dromen, als je aan een ouder moet vertellen dat haar kind het niet gehaald heeft, dan besef je dat preventie, zoals bij de meeste medische aandoeningen, veel meer impact heeft. Daarom is het een enorme eer om samen met de andere leden va het wetenschappelijk comité, gedreven professionals met verschillende achtergronden, van gedragswetenschappers tot ingenieurs, het werk van Vias te kunnen ondersteunen in het vormgeven en realiseren van de kennisagenda en zo de slachtoffers van morgen te voorkomen."

    Meer info:VIAS institute

    03-10-2024 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige kerktoren in Joinville
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-10-2024 om 20:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwelingen van LMC

    Nieuwe modellen van LMC

    VAN SAMENWERKINGEN EN SPANNENDE INNOVATIES DENK NIEUWE RICHTINGEN

     Sassino: uitgebreide facelift van de modellen

    Tourer-serie: nieuwe, bekende lay-out H 634 op Ford met dieselverwarming in serieproductie ▪

    De MODO: uw leven, uw systeem, uw aanhangwagen – wanneer experts samenkomen ▪ Exquisit VIP: discrete kleur en bekleding ▪

    LMC Originele accessoires: verkrijgbaar vanaf augustus LMC Home App: Informatie over het merk en hulp bij vragen over een voertuig ▪ Toegekend: LMC ontvangt Lean Allstar en de IHK Education Award, Camper Van Grundriss Innovan 592 wordt geëerd met Duitse innovatieprijs Sassenberg,

    In het komende modeljaar 2025 zijn er ook spannende veranderingen en nieuwe productlanceringen bij de fabrikant van vrijetijdsvoertuigen LMC uit Sassenberg. Naast een uitgebreide facelift in de Sassino caravanserie op instapniveau, vindt een nieuwe tourer-indeling op Ford zijn weg naar het camperassortiment. Uit de samenwerking tussen trailerfabrikant Humbaur en LMC is een compleet nieuw product voortgekomen, dat bij beide fabrikanten nieuwe denkrichtingen heeft aangewakkerd. 

    Sassino: uitgebreide facelift van de modelserie Met het modeljaar 2025 krijgt de instapmodelserie bij LMC Caravan nu ook een uitgebreide facelift, waarmee het past in de designtaal van het interieur en het familiale exterieur van het merk. De populaire Sassino's zijn volledig herzien en geoptimaliseerd. 

    Lees het bericht "Sassino Facelift". Tourer: nieuwe, bekende H 634-indeling op Ford met dieselverwarming in serieproductie De populaire H 630 hefbedindeling is nu ook beschikbaar op Ford. Een van de extra's hier is de standaard dieselverwarming. Voor meer gedetailleerde informatie en welke andere veranderingen er in de campers hebben plaatsgevonden,

    "Tourer Series". De MODO: uw leven, uw systeem, uw aanhanger – wanneer experts samenkomen Niet zomaar een transportaanhangwagen, niet zomaar een caravan – de MODO is een flexibel modulair meubelsysteem. De samenwerking tussen Humbaur en LMC resulteerde in een prototype dat ook op de Caravan Salon in Düsseldorf tentoongesteld werd. De trailer en het bijbehorende systeem spreken de doelgroep aan die op zoek is naar de flexibiliteit van alledaagse/werktrailers en vrijetijdstrailers.

     Exquisit VIP: discrete kleur en bekleding De Exquisit VIP krijgt rond de jaarwisseling een discrete kleur en afwerking. Wijzigingen aan de gordijnen, nieuwe bekleding en hoofdsteunen, evenals de decors voor de tafel en planken zijn herzien. Aan de buitenkant zijn er kleine ontwerpwijzigingen in de emblemen. De LMC  uit Sasseberg is een ervaren fabrikant van caravans, campers en campers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. Op de locatie Sassenberg in het Münsterland produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in zijn eigen productiefaciliteit, die worden gekenmerkt door hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. Meer informatie over LMC Caravan vindt u op de www.lmc-caravan.de website, op Facebook op www.facebook.com/lmc.caravan, op Instagram op www.instagram/lmc_caravan en op YouTube

    LMC caravaning behoort tot de Erwin Hymer Group is een 100 procent dochteronderneming van THOR Industries, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers. De Erwin Hymer Group verenigt fabrikanten van campers en caravans, accessoirespecialisten en verhuur- en financieringsdiensten onder één dak. De Erwin Hymer Group omvat de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurbedrijven Crossrent, McRent en rent easy, de chassisspecialist Goldschmitt, de accessoirespecialist Movera en het reisportaal freeontour. 

    Meer info:www.erwinhymergroup.com.

     

     

    01-10-2024 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chatillon in Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-10-2024 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!