Inhoud blog
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
  • Vakwerhuizen
  • Elektrische auto's
  • Op weg in Frankrijk
  • Verkeersdoden gedaald
  • Jong geleerd is oud gedaan
  • Veel gewonden bij de e-steppers
  • Prachtige kerktoren in Joinville
  • De nieuwelingen van LMC
  • Chatillon in Frankrijk
  • Knaus -Tabbert nieuws
  • Vakantie
  • De nieuwe Globebus van Dethleffs
  • Fietsen langs een rivier
  • Fietsen in Belgiê
  • Het gras is gemaaid
  • Nieuw bij Fendt
  • Duitsland
  • Camping -Parking
  • Mooie huizengroep
  • Chatillion in Frankrijk
  • Tweedehandsmarkt
  • eens iets anders
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersdoden gedaald
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Aantal verkeersdoden met 12% gedaald in eerste 6 maanden van dit jaar
    Vooral aantal doden op autosnelweg stevig gedaald
    Het aantal verkeersdoden op onze wegen is in de eerste 6 maanden van dit jaar met 12% gedaald. 198 personen kwamen om het leven ten opzichte van 226 in dezelfde periode in 2023. De laatste 1,5 jaar noteerden we keer op keer een daling in het aantal verkeersdoden in de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias die elke 3 maand verschijnt op basis van gegevens van de Federale politie. Een van de meest gunstige tendensen zien we bij het aantal doden op de autosnelweg. Er vielen daar 23 doden in de eerste 6 maanden van het jaar ten opzichte van 37 vorig jaar en 57 vlak voor de coronacrisis. De uitrol van trajectcontroles op veel plaatsen in Wallonië op de autosnelwegen speelt daarin zeker een rol, maar ook de toegenomen filedruk in Vlaanderen kan een invloed hebben op deze cijfers van doden op de autosnelweg.
    28 doden minder
    Tijdens de eerste 6 maanden van dit jaar is het aantal verkeersdoden met 12% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2023. (198 doden ten opzichte van 226). Er vielen dus 28 doden minder te betreuren. We noteerden het laagste aantal verkeersdoden sinds de creatie van de verkeersveiligheidsbarometer. Zelfs tijdens de coronapandemie, waren er ondanks de vele restricties, meer verkeersdoden. Begin 2023 werd die daling van het aantal verkeersdoden ingezet, die nu al 1,5 jaar bezig is.
     
    Het aantal letselongevallen daalt ook, maar veel minder sterk (van 17.948 naar 17.157, ofwel een daling van -4%). Hetzelfde geldt voor het aantal gewonden (van 21.675 naar 21.002, ofwel - 3%).

              Evolutie 2023-2024 van het aantal letselongevallen en slachtoffers tijdens het eerste semester
       
    1er semester 2023
     
    1er semester 2024
    Evolutie 2023-2024
     (aantal)
    Evolutie
    2023-2024
    (%)
    Letselongevallen 17.948 17.157 - 791 - 4,4 %
    Totaal aantal slachtoffers 21.901 21.200 - 701 - 3,2 %
    Doden 226 198 - 28 - 12,4 %
    Gewonden 21.675 21.002 - 673 - 3,1 %
    104 doden in Vlaanderen, 93 in Wallonië 
    In Vlaanderen is het aantal verkeersdoden gedaald van 121 naar 104, in Wallonië zagen we een daling van 100 naar 93. In Brussel kwam één persoon in het verkeer om het leven in de eerste 6 maanden van het jaar.
    Het aantal letselongevallen daalt licht in de 3 regio’s: van 11.227 naar 10.662 ongevallen in Vlaanderen (-5%), van 4825 naar 4682 ongevallen in Wallonië, (-3%) en van 1896 naar 1813 ongevallen in Brussel (-4%).
     
    Sterke daling van het aantal doden op de autosnelwegen
    23 personen overleden in de eerste 6 maanden van het jaar in een ongeval op de autosnelweg. Dat is een aanzienlijke daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (37 doden). Dat is ook een laagterecord sinds de start van de verkeersveiligheidsbarometer. In Vlaanderen daalde het aantal doden op de autosnelweg van 23 naar 15 en in Wallonië van 14 naar 8. In Wallonië is een mogelijke verklaring dat het aantal trajectcontroles op de autosnelwegen fors is toegenomen. In Vlaanderen kan de toegenomen filedruk zeker meespelen in het feit dat de ongevallen op de autosnelweg minder ernstig zijn.
     
    Evolutie aantal letselongevallen en doden in België in eerste 6 maanden op de autosnelwegen

    Tendensen volgens het type weggebruiker
    Stijging van het aantal doden bij motorijders
    Bij de gemotoriseerde tweewielers stijgt het aantal doden zowel bij de bromfietsers (van 4 naar 8 doden), als bij de motorijders (van 20 naar 28 doden). 
     
    In Vlaanderen en Wallonië lichte stijging van het aantal ongevallen met een e-step
    Het aantal letselongevallen met een elektrische step daalt in Brussel (van 267 naar 225 ongevallen), maar neemt lichtjes toe in Wallonie (van 100 naar 110 ongevallen) en in Vlaanderen (van 382 naar 388). Dit toont aan het dit vervoersmiddel niet enkel in het Brussels straatbeeld te zien is.
     
    Bijna evenveel doden met een elektrische fiets als met een gewone fiets
    17 mensen kwamen om het leven toen ze met een klassieke fiets reden, ten opzichte van 14 die met een klassieke fiets. In 2019 kwamen er in dezelfde periode nog 38 personen om het leven op een klassieke fiets, tegenover 10 op een elektrische fiets. Het feit dat steeds meer mensen rondrijden met een elektrische fiets speelt hierin zeker een rol.
     
    Conclusie
    De daling van het aantal verkeersdoden zet zich ook door in de eerste 6 maanden van 2024. Er vielen 28 doden minder in de eerste 6 maanden van het jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
    Toch moeten we de resultaten van de rest van het jaar afwachten om een definitief bilan op te maken. Er is sowieso nog veel werk om de vooropgestelde doelstelling van 320 verkeersdoden per jaar tegen 2030 te bereiken.
     
    Vlaams minister van Mobiliteit Annick De Ridder reageert op de cijfers: “De cijfers gaan in de goede richting, maar elk slachtoffer in het verkeer blijft er natuurlijk een te veel. Er komen alsmaar meer weggebruikers bij, dus we moeten de inspanningen volhouden om de verkeersveiligheid te blijven verhogen en te versterken, met onder meer een masterplan Fiets met concrete acties voor de komende tien jaar. We betrekken ook de lokale besturen bij onze plannen, middels een doortastend verkeersveiligheidspact. De Vlaamse Regering gaat alvast duidelijke engagementen aan om te blijven investeren in maatregelen om de verkeersveiligheid van onder meer voetgangers, fietsers en steppers te verhogen.”
    Meer info VIAS institute
     
     

    05-10-2024 om 21:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jong geleerd is oud gedaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-10-2024 om 20:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel gewonden bij de e-steppers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    60% van zwaargewonde e-steppers loopt hoofdletsel op
    Vias institute stelt studie over ziekenhuisdata voor en presenteert wetenschappelijk comité
     
    In België worden jaarlijks bijna 15 000 mensen gehospitaliseerd na een verkeersongeval. 23% daarvan loopt ernstige verwondingen op. Vias institute heeft op basis van alle ziekenhuisgegevens in kaart kunnen brengen welke letsels mensen oplopen per vervoersmiddel. Zo loopt 60% van alle ernstig gewonde e-steppers die in het ziekenhuis belanden na een ongeval een hoofdletsel op. Het aandeel van de fietsers in het aantal ernstig gewonden neemt jaar na jaar toe. Dat blijkt uit een nieuwe studie op basis van ziekenhuisdata die Vias institute vandaag voorstelt op hun wetenschappelijk symposium ‘Safe Journeys’. Vias stelt er ook zijn nieuw wetenschappelijk comité voor, waarvan traumachirurg Stefaan Nijs de voorzitter wordt.
     

    Voor deze studie werd in detail gekeken naar de slachtoffers die ernstige verwondingen opliepen zoals schedelbreuken, heupbreuken of wervelletsels. Elk gehospitaliseerd slachtoffer krijgt op basis van zijn letsel(s) een ernstscore toegekend. Ernstig gewonde slachtoffers zijn in ziekenhuistermen MAIS3+ slachtoffers. Deze ernstige verkeersslachtoffers maken ongeveer een kwart uit (23%) van alle mensen die na een ongeval in het ziekenhuis belanden. Dat waren er 14 450 in 2022.
    Het aantal ernstig gewonden is in de afgelopen tien jaar gedaald met 19% van 4.191 gewonden in 2013 naar 3.386 gewonden in 2022. Deze daling houdt ons niet op koers om de vooropgestelde doelstelling van 50% minder ernstig gewonde slachtoffers tegen 2030 (tov van 2019) te halen.
     
    Uit de studie blijkt ook dat het totale aantal verkeersslachtoffers dat in het ziekenhuis wordt opgenomen 4 keer hoger ligt dan het aantal zwaargewonden dat door de politie wordt geregistreerd na een ongeval.

    1 op de 2 ernstig gewonden in het ziekenhuis reed met de fiets
    Fietsers zijn de enige weggebruikers waarvan het aantal ernstig gewonden jaar na jaar gestaag toeneemt. Zij vertegenwoordigen momenteel de grootste groep ernstig gewonden en dit binnen alle leeftijdsgroepen. In 2022 was 1 op de 2 ernstig gewonden een fietser. Er is tot op heden geen mogelijkheid om op basis van deze data een onderscheid te maken tussen elektrische fietsen en gewone fietsen.
    Net zoals het totaal aantal ernstig gewonde fietsers de afgelopen jaren is toegenomen, wordt ook hun aandeel in het totaal aantal ernstig gewonden groter. In 2022 vertegenwoordigden zij 49% van alle ernstig gewonden, ten opzichte van 37% in 2016. Het aandeel van ernstig gewonde auto-inzittenden is daarentegen kleiner geworden (van 27% naar 16%).
     Aandeel van elke verplaatsingswijze in het totaal aantal ernstig gewonden( MAIS 3+) per leeftijdsgroep

    Het merendeel van de ernstig gewonden is tussen de 40 en 64 jaar oud (38%) of ouder dan 65 jaar (31%). Bij de jongste weggebruikers tussen 0 en 14 jaar oud daalde het aantal ernstig gewonden de afgelopen jaren fors
    (-44%). Voor het eerst zijn er minder dan 100 kinderen jonger dan 15 jaar die ernstig gewond geraakten. Verder zijn ernstig gewonden vaker mannen (70%) dan vrouwen (30%).
     
    Wie is de opponent?
    Wat betreft de opponent, raken ernstig gewonden het vaakst ernstig gewond na een botsing met een gemotoriseerd voertuig. Bij voetgangers geldt dat zelfs voor 85% van de gevallen. Verder zijn ernstig gewonde e-steppers en fietsers relatief vaak betrokken in eenzijdige ongevallen. Bij fietsers is ruim meer dan de helft van de slachtoffers in het ziekenhuis beland na een val zonder tegenpartij.
     
    60% van ernstige gewonde e-steppers geraakt aan het hoofd
    Op basis van de ziekenhuisdata kunnen we een beter zicht krijgen op de aard van de letsel per vervoerswijze. Voor het eerst zijn er nu ook data voor e-steps beschikbaar.
    Vanaf 2022 kunnen voor het eerst elektrische steps onderscheiden worden in de ziekenhuisgegevens. Ook al gaat het in absolute cijfers over een relatief kleine groep, toch bleek dat 60% van hen een zwaar hoofdletsel opliep.Traumachirurgen riepen al eerder samen met Vias institute op om de helm te verplichten voor bestuurders van een e-step. 24% van de gebruikers van e-steps liep ook een letsel aan de heup en het bovenbeen op.
     
    Welke letsels komen het vaakst voor bij de andere weggebruikers?
    Ernstige letsels aan het hoofd komen naast de kleine groep van e-steppers ook het vaakst voor bij voetgangers (46%), fietsers (42%) en auto-inzittenden (35%). Daarbij moeten we opmerken dat er in absolute cijfers 4,5 keer meer fietsers een hoofdletsel oplopen dan voetgangers en 2,5 keer meer dan auto-inzittenden.

    Bij fietsers merken we ook een hoog aandeel gewonden met een ernstig letsel aan het bovenbeen (42%). Bij auto-inzittenden worden naast het hoofd (35%) ook vaak letsels aan de borst (35%) en heup en bovenbeen (22%) vastgesteld. Gemotoriseerde tweewielers hebben het vaakst letsels aan heup en bovenbeen (31%), hoofd (27%) en borst (24%).
     
    Wetenschappelijk comité moet de kwaliteit van het onderzoek nog verder verbeteren
    Vandaag organiseert Vias institute een wetenschappelijk symposium waar onder andere de resultaten van de studie rond ziekenhuisdata nog verder in detail wordt toegelicht.
    Bij die gelegenheid wordt ook het nieuwe wetenschappelijk comité van Vias voorgesteld. Een groep van topwetenschappers uit verschillende beleidsdomeinen zal vanaf nu enkele keren per jaar samenkomen om de kwaliteit en methodologie van de onderzoeken van Vias op een objectieve en neutrale wijze te challengen. Vias institute heeft een onderzoeksteam van zo’n 25 onderzoekers met een gevarieerde professionele achtergrond zoals verkeersdeskundigen, psychologen, statistici, sociologen, etc.

    Met het nieuwe wetenschappelijk comité haalt Vias extra kennis uit diverse domeinen in huis om steeds mee te zijn met de meest recente onderzoeksmethoden die ook gebruikt kunnen worden voor onderzoek naar verkeersveiligheid en mobiliteit. Het comité bestaat uit leden van UCL, ULG, de Koninklijke Militaire School, VUB, Sciensano en het NICC.
    Voorzitter van het wetenschappelijk comité wordt topdokter en traumachirurg Stefaan Nijs. Hij is momenteel medisch wetenschappelijk manager en voorzitter van de divisie heelkundige specialismen te UMC Utrecht.
     
    Stefaan Nijs, voorzitter wetenschappelijk comité Vias institute: “Ongevallen blijven de levens van slachtoffers en hun omgeving voor altijd ontwrichten. Als zorgprofessional en onderzoeker heb ik me al heel mijn loopbaan ingezet om de zorg voor slachtoffers individueel en op organisatorisch vlak te verbeteren. Maar als je geconfronteerd wordt met een slachtoffer dat ondanks maximale inspanning achterblijft met blijvend ernstige beperkingen en verlies van dromen, als je aan een ouder moet vertellen dat haar kind het niet gehaald heeft, dan besef je dat preventie, zoals bij de meeste medische aandoeningen, veel meer impact heeft. Daarom is het een enorme eer om samen met de andere leden va het wetenschappelijk comité, gedreven professionals met verschillende achtergronden, van gedragswetenschappers tot ingenieurs, het werk van Vias te kunnen ondersteunen in het vormgeven en realiseren van de kennisagenda en zo de slachtoffers van morgen te voorkomen."

    Meer info:VIAS institute

    03-10-2024 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige kerktoren in Joinville
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-10-2024 om 20:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwelingen van LMC

    Nieuwe modellen van LMC

    VAN SAMENWERKINGEN EN SPANNENDE INNOVATIES DENK NIEUWE RICHTINGEN

     Sassino: uitgebreide facelift van de modellen

    Tourer-serie: nieuwe, bekende lay-out H 634 op Ford met dieselverwarming in serieproductie ▪

    De MODO: uw leven, uw systeem, uw aanhangwagen – wanneer experts samenkomen ▪ Exquisit VIP: discrete kleur en bekleding ▪

    LMC Originele accessoires: verkrijgbaar vanaf augustus LMC Home App: Informatie over het merk en hulp bij vragen over een voertuig ▪ Toegekend: LMC ontvangt Lean Allstar en de IHK Education Award, Camper Van Grundriss Innovan 592 wordt geëerd met Duitse innovatieprijs Sassenberg,

    In het komende modeljaar 2025 zijn er ook spannende veranderingen en nieuwe productlanceringen bij de fabrikant van vrijetijdsvoertuigen LMC uit Sassenberg. Naast een uitgebreide facelift in de Sassino caravanserie op instapniveau, vindt een nieuwe tourer-indeling op Ford zijn weg naar het camperassortiment. Uit de samenwerking tussen trailerfabrikant Humbaur en LMC is een compleet nieuw product voortgekomen, dat bij beide fabrikanten nieuwe denkrichtingen heeft aangewakkerd. 

    Sassino: uitgebreide facelift van de modelserie Met het modeljaar 2025 krijgt de instapmodelserie bij LMC Caravan nu ook een uitgebreide facelift, waarmee het past in de designtaal van het interieur en het familiale exterieur van het merk. De populaire Sassino's zijn volledig herzien en geoptimaliseerd. 

    Lees het bericht "Sassino Facelift". Tourer: nieuwe, bekende H 634-indeling op Ford met dieselverwarming in serieproductie De populaire H 630 hefbedindeling is nu ook beschikbaar op Ford. Een van de extra's hier is de standaard dieselverwarming. Voor meer gedetailleerde informatie en welke andere veranderingen er in de campers hebben plaatsgevonden,

    "Tourer Series". De MODO: uw leven, uw systeem, uw aanhanger – wanneer experts samenkomen Niet zomaar een transportaanhangwagen, niet zomaar een caravan – de MODO is een flexibel modulair meubelsysteem. De samenwerking tussen Humbaur en LMC resulteerde in een prototype dat ook op de Caravan Salon in Düsseldorf tentoongesteld werd. De trailer en het bijbehorende systeem spreken de doelgroep aan die op zoek is naar de flexibiliteit van alledaagse/werktrailers en vrijetijdstrailers.

     Exquisit VIP: discrete kleur en bekleding De Exquisit VIP krijgt rond de jaarwisseling een discrete kleur en afwerking. Wijzigingen aan de gordijnen, nieuwe bekleding en hoofdsteunen, evenals de decors voor de tafel en planken zijn herzien. Aan de buitenkant zijn er kleine ontwerpwijzigingen in de emblemen. De LMC  uit Sasseberg is een ervaren fabrikant van caravans, campers en campers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. Op de locatie Sassenberg in het Münsterland produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in zijn eigen productiefaciliteit, die worden gekenmerkt door hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. Meer informatie over LMC Caravan vindt u op de www.lmc-caravan.de website, op Facebook op www.facebook.com/lmc.caravan, op Instagram op www.instagram/lmc_caravan en op YouTube

    LMC caravaning behoort tot de Erwin Hymer Group is een 100 procent dochteronderneming van THOR Industries, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers. De Erwin Hymer Group verenigt fabrikanten van campers en caravans, accessoirespecialisten en verhuur- en financieringsdiensten onder één dak. De Erwin Hymer Group omvat de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurbedrijven Crossrent, McRent en rent easy, de chassisspecialist Goldschmitt, de accessoirespecialist Movera en het reisportaal freeontour. 

    Meer info:www.erwinhymergroup.com.

     

     

    01-10-2024 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chatillon in Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-10-2024 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus -Tabbert nieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVAN SALON 2024:

    Succesvolle beursdagen voor Knaus Tabbert - de belangstelling van het publiek overtreft de verwachtingen

    ● De vorm van reizen blijft trendy

    ● Knaus Tabbert is opnieuw de grootste exposant

    ● KNAUS SUN I 900 LEG behaalt de 1e plaats in de lezerskeuze “Gouden Camper”

    ● Succesvolle lancering van het merk XPERIAN

    Düsseldorf Na tien dagen sloten zondagmiddag de poorten van de CARAVAN SALON Düsseldorf, de belangrijkste caravanbeurs ter wereld. Ook uit het bezoekersaantal blijkt dit jaar de grote belangstelling van het publiek: 255.000 mensen uit 69 landen bezochten de vakbeurs met in totaal 778 exposanten. De merken van Knaus Tabbert AG, de grootste exposant, profiteerden over de hele linie. De positieve stemming in de hallen komt ook tot uiting in de verkopen, die dit jaar opnieuw een indrukwekkend niveau bereikten. Het aandeel nieuwe bezoekers was dit jaar extreem hoog, wat onderstreept dat vakantiereizen met recreatieve voertuigen steeds populairder worden.

    Knaus Tabbert was de grootste exposant op de CARAVAN SALONS. Alleen al in de hallen 1 en 4 presenteerde Knaus Tabbert op een oppervlakte van ruim 15.000 vierkante meter ruim 170 voertuigen en innovaties van de merken KNAUS, TABBERT, T@B en WEINSBERG. Ook het eigen verhuurmerk RENT AND TRAVEL presenteerde zijn aanbod. In de luxesector toonde MORELO zijn grote portfolio met nieuwe modellen in hal 5.

    Gerd Adamietzki, verkoopdirecteur bij Knaus Tabbert AG, trekt aan het einde van de toonaangevende vakbeurs een geheel positieve conclusie: “De CARAVAN SALON was een groot succes. Het aantal bezoekers aan onze hallen en de belangstelling voor onze producten overtrof de verwachtingen. Wij zijn erg blij met de positieve feedback van onze dealers en klanten. De CARAVAN SALON Düsseldorf biedt ons optimale omstandigheden

    Er zijn randvoorwaarden aanwezig om onszelf te presenteren en meer mensen te inspireren met onze innovatieve producten en de spannende vorm van vakantie.”

    Knaus Tabbert werd ook opnieuw geëerd door het vakblad AUTO BILD REISEMOBIL. De lezers kozen opnieuw de KNAUS SUN I 900 LEG als winnaar in de categorie geïntegreerd. Knaus Tabbert is blij met dit duidelijke bewijs van vertrouwen in het vlaggenschip van het KNAUS-merkmodellenportfolio.

    Als verrassend hoogtepunt van de CARAVAN SALONS beleefde het publiek in Hal 1 ook de lancering van een nieuw merk: XPERIAN. Onder deze naam schetste Knaus Tabbert een visie op opwindende en innovatieve producten die nieuwe normen in de industrie zullen definiëren. De futuristisch ogende beursstand was zeer populair en trok veel nieuwsgierige bezoekers. Knaus Tabbert heeft aangekondigd dat XPERIAN zich als merk specifiek zal richten op de klant en zijn individuele interesses en behoeften.

    Meer info: Knaus-Tabbert

    27-09-2024 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-09-2024 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Globebus van Dethleffs

    Ontdek onze nieuwe studie

    De nieuwste Detleffs Globebus

    De wereld is er om ontdekt te worden. Maar wat is het nut van maximale vrijheid als je er niet comfortabel en elegant van kunt genieten? Daarom hebben we de nieuwe Dethleffs Globebus Performance 4x4 ontwikkeld. De bijna-productiestudie combineert perfect design en geavanceerde veiligheidstechnologieën in een modern voertuig. Dankzij zijn indrukwekkende uitrusting en krachtige vierwielaandrijving is de stijlvolle allrounder een perfecte metgezel op al uw reizen.

    Om de toch al hoge stabiliteit en veiligheid van de robuuste Volkswagen Crafter met 8-traps automaat verder te verbeteren, hebben we de vooras versterkt en de achteras voorzien van luchtvering. Ideale omstandigheden voor vierwielaandrijving en optimale tractie en controle op elke ondergrond.

    Ondanks alle prestaties hoeft u met de Globebus Performance 4x4 niet af te zien van het comfort dat u van Dethleffs gewend bent. Uitgebreide assistentie- en connectiviteitssystemen zorgen er samen met het ruime en stijlvolle interieur voor dat u zich helemaal thuis voelt in ons nieuwe model.

    Een volledige doucheruimte met Clesana-toilet, twee comfortabele eenpersoonsbedden en vele andere slim doordachte details zorgen voor een comfortabele reiservaring - waar je avontuur je ook brengt.

    Meer info: Dethleffs.de

     

    25-09-2024 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen langs een rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-09-2024 om 20:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in Belgiê
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Augustus 2024 : Speed pedelecs : tweedehandsmarkt blijft top, nieuwverkoop volgt de dalende tendens in fietsmarkt

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers samen: "In augustus zette de trend van de afgelopen maanden zich verder: de tweedehandse speed pedelecs blijven verder groeien (+4,2%, 751 ex.) maar de nieuwe snelle fietsen verliezen terrein (-33,1%, 953 ex.). Daarmee volgen deze laatsten de dalende tendens in de fietsmarkt die het dit jaar moeilijk heeft.  

    Over de eerste acht maanden van 2024 is het aantal inschrijvingen van tweedehandse SP's met +20,0% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2023, en met +40,9% ten opzichte van 2022. Bij de nieuwe speed pedelecs zien we een omgekeerde trend: -18,3% ten opzichte van 2023 en -22% in vergelijking met 2022.

    Van de 14.648 ingeschreven Speed Pedelecs ad hoc, zijn er nu 5.503 tweedehands en 9.145 nieuw. Wanneer je beide categorieën samen optelt en afweegt tegenover voorgaande jaren, dan merken we dat de markt vrij stabiel blijft: gecumuleerd gaat het om beperkte dalingen van -7,8% (ten opzichte van 2023) en -6,6% (ten opzichte van 2022).

    De cijfers per provincie laten een algemene daling zien voor nieuwe SP's, terwijl tweedehands bijna overal sterk groeit.

    Consumenten met een beperkter budget kunnen dank zij het grotere aanbod aan ex-leasefietsen een kwalitatieve high-performance fiets kopen tegen een aantrekkelijke prijs."

    “2024 is duidelijk een moeilijk jaar voor de hele fietsmarkt, deels door het slechte weer. Ondanks het groeiende vertrouwen in de fiets als duurzaam mobiliteitsmiddel, stagneert de verkoop. Ook de nieuwverkoop van de speed pedelecs volgt die dalende trend. Anderzijds blijft de tweedehandse speed pedelec een sterk kwalitatief product. De consument die in tijden van dalende koopkracht zijn centen optimaliseert, heeft hierin terecht vertrouwen.” zegt Frank Glorieux, Algemeen Secretaris van TRAXIO VELO.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (augustus 2024)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2023 en 2024 een significante verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In 2023 waren tweedehandse SP’s nog goed voor 29,1% van de markt, terwijl nieuwe SP's goed waren voor 70,1%. In 2024 stijgt tweedehands naar 37,6% tegenover 62,4% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (augustus 2024)

    De markt voor nieuwe speed pedelecs vertoont een aanzienlijke daling voor de eerste 8 maanden van 2024 ten opzichte van het voorgaande jaar: het totale aantal inschrijvingen is met -18,3% gedaald, van 11.200 in 2023 naar 9.145 in 2024.

    In 2024 laat het leasesegment een stevige daling optekenen, van 5.652 naar 4.592 inschrijvingen of -18,8%. Het segment particulieren daalt echter het hardst, met -21,5%, van 4.127 naar 3.241. In het bedrijfssegment gaat het van 1.421 naar 1.312, een daling van -7,7%.

    In de eerste acht maanden werden bijna 2 op de 3 nieuwe speed pedelecs (64,6%) ingeschreven door niet-particulieren, in het bijzonder door leasing. Ongeveer de helft (50,2%) van de inschrijvingen is afkomstig van leasing, 35,4% van particulieren en 14,3% van zakelijke klanten.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (augustus 2024)

    De markt voor gebruikte speed pedelecs blijft groeien tot 751 (+4,2%) eenheden die opnieuw werden ingeschreven in augustus 2024, ten opzichte van 721 voor dezelfde periode in 2023. Over de eerste acht maanden van 2024 is het aantal inschrijvingen van tweedehandse SP's met +20,0% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2023, en met +40,9% ten opzichte van 2022.

    Op de tweedehandsmarkt overheersen de particulieren met een marktaandeel van 92,9% , gevolgd door bedrijven met 5,5% en leasing met slechts 1,6%

    Deze cijfers duiden op een aanhoudende positieve dynamiek in de markt voor tweedehandse snelle fietsen. Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Inschrijvingen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs per provincie (cumul 2024)

    Vergeleken met juni vorig jaar merken we grote verschillen tussen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs in de Belgische provincies.

    In 2024 blijven zowel nieuwe als tweedehandse speed pedelecs een overwegend Vlaams fenomeen. Vlaanderen is goed voor respectievelijk 94,6% (nieuw, 8.655 eenheden op een totaal van 9.145) en 91,1% (occasie, 5.015 eenheden op een totaal van 5.503) van de markt.

    Alle Vlaamse en Waalse provincies laten een daling optekenen voor nieuwe speed pedelecs in vergelijking met 2023. De procentuele dalingen variëren van -2% tot -44%, met Namen (-44%), Henegouwen (-39%) en Luik (-36%) als uitschieters. Oost-Vlaanderen beperkte de schade dan weer tot slechts -2%.

    Aan de andere kant tonen alle provincies (behalve Luik en Henegouwen) een aanzienlijke groei van tweedehandse speed pedelecs tijdens de eerste acht maanden van 2024 vergeleken met 2023. De stijgingen varieerden van +10% tot +49%, waarbij provincies als Waals-Brabant (+21%), Antwerpen (+23%), en Oost-Vlaanderen (+30%) alsook Brussel (+49%) een mooie groei lieten optekenen.

    Meer info.2024 TRAXIO - 

    24-09-2024 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gras is gemaaid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-09-2024 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Fendt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CARAVANS FENDT

    In het Caravansalon van Düsseldorf  stelde Fendt zijn modellen 2025 tentoon.

    APERO:

     De Apero-serie van Fendt-Caravan GmbH heeft zich de afgelopen jaren met succes op de markt gevestigd en blijft ook voor het nieuwe seizoen 2025 maatstaven stellen op het gebied van design en comfort. Met in totaal 7 verschillende indelingen, waaronder 2 kinderkamervarianten, biedt het aperitief voor elke behoefte de juiste oplossing.

    Het moderne 3-kleurige meubeldecor "Norfolk" geeft de woonkamer een unieke sfeer en zorgt voor een gezellige sfeer. De doordachte indeling en de hoogwaardige afwerking maken het aperitief tot een echt hoogtepunt voor kampeer- en reisliefhebbers. De twee nieuwe, vriendelijke stofvarianten "Ibiza" en "Pino" onderstrepen de verfrissende sfeer van deze moderne modelserie op beslissende wijze.

    Met een focus op innovatieve ontwerpen en hoogwaardige materialen zet Fendt-Caravan ook dit jaar weer nieuwe normen in de branche en blijft het trouw aan zijn traditie als toonaangevende aanbieder van geavanceerde woonoplossingen.

     

     Technische gegevens

    7 Modellen

    Lengte vanaf 7,03 m

    Meubels: "Norfolk Decor"

    Stoffen werelden: "Ibiza" (nieuw) of "Pino" (nieuw)

     

    Bianco:

    In de Bianco-serie blijft het lichte en vriendelijke meubeldecor "Tiberino" de basis voor een rondom harmonieuze feel-good woonsfeer die uitnodigt tot verpozen. Ook dit jaar zijn er tal van detailverbeteringen doorgevoerd, zoals de nieuwe hefheftafel met vergrendelingshendel en twee aantrekkelijke stofferingswerelden "Almeria" en nu "Pula".

    Met zes kinderkamerindelingen en de Bianco Activ 495 SFE, die weer in het assortiment is opgenomen, biedt de Bianco een indrukwekkende variëteit in het Fendt-caravanprogramma met in totaal 16 indelingen.

    Met een duidelijke focus op innovatie en klanttevredenheid blijft de Bianco een van de meest populaire assortimenten op de markt.

     

     Bianco:

    Technische gegevens

    Bianco Selection en Bianco Activ

    16 Modellen

    Nieuw model: Bianco Activ 495 SFE (met keuken)

    Lengte vanaf 6,03 m

    Meubels: "Tiberino Decor"

    Materiële werelden: "Almeria" of "Pula" (nieuw)

    Trend:

    Als het gaat om designgerichte woonruimteoplossingen, is de Tendenza met zijn 6 indelingen voor maximaal 4 personen gewoon de perfecte keuze.

    Het voor het seizoen 2025 nieuw ontworpen meubelklepdecor in combinatie met de typische Fendt Caravan-lijnen van het exterieur maken deze serie tot een state-of-the-art favoriet voor alle liefhebbers van conceptueel perfecte lifestyle-caravans met net dat beetje extra.

    De Tendenza maakt opnieuw indruk met zijn ruime woonkamerontwerpen, die perfect zijn afgestemd op de respectievelijke woonwerelden "Cannes" en "Studio-Line Valencia" in combinatie met het moderne "Noce Marche-decor".

     

    Trend:

    Technische gegevens

    6 Modellen

    Lengte vanaf 7,03 m

    Meubels: "Noce Marche Decor"

    Stoffen werelden: "Cannes" of "Studio-Line Valencia"

     

    Diamant:

    De innovaties van Diamant beginnen al voordat ze het volledig opnieuw ontworpen interieur betreden, met de al even opnieuw ontworpen en functionele toegangsdeur. In het interieur zorgt het elegante houtdecor "Catania-Oak", in combinatie met de nieuwe lentelentebekledingswerelden "Avila" en "Genève", voor een woonsfeer die overeenkomt met de diamant op het hoogste niveau en zet opnieuw een nieuwe maatstaf op het gebied van luxe caravans.

    De Diamant blijft de caravan met de meest uitgebreide standaarduitrusting binnen de Fendt-caravanvloot. Een voorbeeld hiervan is de dakkap met dakraam, die met zijn grote dakramen voor prachtige lichtsferen in het hele woongedeelte zorgt.

    In alle drie de indelingen van de Diamant-serie zorgen de standaard ALDE-warmwaterverwarming en warmwater-vloerverwarming voor comfortabele temperaturen.

    De twee modelbanen Diamant 560 DW en 650 GDW zijn nu elk uitgerust met een compressorkoelkast van 200 liter voor grote voedselvoorraden.

     Diamant:

    Technische gegevens

    3 Modellen

    Lengte vanaf: 7,71 m

    Meubels: "Catania Oak Decor" (nieuw)

    Materiële werelden: "Avila" (nieuw) of "Genève" (nieuw)

    Meer info www.fendt-caravans.com

     

     

     

     

     

     

     

    20-09-2024 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-09-2024 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping -Parking

    CAMPING-PARKING gaat van start in Duitsland

    • 12 camperplaatsen al in 2025
    • Aantal overnachtingen stijgt met 65 procent
    • 200 plaatsen in Duitsland tegen 2030

     

     Het Europese netwerk van camperplaatsen CAMPING-CAR PARK breidt zich verder uit in Duitsland en in heel Europa. Uiterlijk in 2025 is het de bedoeling om in dit land twaalf parkeerplaatsen te openen. Het grote succes in Bühl in Baden overtuigt ook de vertegenwoordigers van andere gemeenten bij de overname. Op dit moment wordt er gewerkt aan de volgende opening in Lingen in Emsland in Nedersaksen en ook in Nederland komt het systeem in een stroomversnelling. Op enkele andere locaties gaan de werkzaamheden momenteel hun laatste fase in en de verantwoordelijken van CAMPING-CAR PARK zijn optimistisch over de toekomst. De richting is echter duidelijk voor CAMPING-CAR PARK: Duitsland moet snel het op één na grootste land voor het netwerk worden, met als doel om tegen 2030 200 locaties te bereiken.

     

    "Ons succes bewijst ons gelijk", zegt Sales Manager Maxime Lauden. "Onze eerste camperplaats in Bühl heeft sinds de opening in het voorjaar van 2024 zijn bezoekersaantallen met maar liefst 65 procent kunnen verhogen. We gaan ervan uit dat er bij al onze opleidingen in Duitsland vergelijkbare ontwikkelingen zullen zijn." En: er zit schot in de zaak. In Lingen in Emsland wordt momenteel gewerkt aan het bestaande gemeenteplein. Het wordt uitgebreid en gemoderniseerd en de opening staat gepland voor oktober 2024. CAMPING-CAR PARK heeft hier een contract voor 20 jaar getekend.

     

    Groei in Duitsland

    De tekenen wijzen ook op groei in het zuiden: in Singen am Hohentwiel plannen de verantwoordelijken een opening voor eind november 2024, terwijl er tegelijkertijd projecten aan de gang zijn in Nieheim bij Paderborn in Noordrijn-Westfalen, in Fürth im Wald in Beieren en in Glückstadt aan de Elbe in Sleeswijk-Holstein. "In sommige andere steden zijn mensen ook enthousiast over ons concept, maar mogen we nog niet verklappen waar", vervolgt Lauden. "We zijn er vrij zeker van dat we al in 2025 twaalf CAMPING-PARKING-locaties in Duitsland op het net zullen hebben en dat onze uitbreiding het volgende jaar weer in een stroomversnelling zal komen."

    Het doel van CAMPING-CAR PARK is duidelijk: tegen 2030 willen ze alleen al in Duitsland 200 camperplaatsen exploiteren. Tegelijkertijd is het te voorzien dat er ook in andere Europese landen, bijvoorbeeld in Nederland, een goede ontwikkeling zal zijn. Ook hier opende in 2024 de eerste plek van het netwerk: in het Noord-Hollandse Naarden worden zeer goede overnachtingen geregistreerd. Ook in Nederland blijft CAMPING-CAR PARK zich richten op een consistente groei.

     

    Ambitieuze doelen, groeiend team

    Om de ambitieuze doelen te bereiken, heeft CAMPING-CAR PARK zijn Duitse team uitgebreid tot in totaal acht mensen, van wie er vier in het veld in heel Duitsland werken. Momenteel zijn ze nog op zoek naar een planner of technicus die kan helpen om de aanleg en inrichting van de parkeerplaatsen te versnellen.

     

    Over Camping-Parkeerplaats

    CAMPING-CAR PARK is het toonaangevende Europese netwerk van campers en campings. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door het echtpaar Laurent Morice en Corinne Bruel. Ze zijn bewezen experts in de toeristische ontwikkeling van plattelandsgebieden. Vandaag de dag heeft het netwerk al meer dan 550 camperplaatsen in Europa.

    De standplaatsen van CAMPING-PARKING worden gekenmerkt door een aantrekkelijke ligging in de buurt van stadscentra, stranden of winkels. Ze bieden veilige toegang tot alle diensten, de klok rond, het hele jaar door.

    Meer dan tweederde van de 610.000 recreatieve voertuigen die momenteel in Frankrijk zijn geregistreerd, heeft al een bezoek gebracht aan een CAMPING-PARKING standplaats. Het bedrijf groeit gestaag en zal naar verwachting tegen 2025 nog 150 camperplaatsen in Europa openen. Naast Frankrijk zijn er cursussen in Portugal, Spanje, België, Duitsland en nu ook in Nederland. Bijna tien procent van de 838.000 Duitse campers heeft ook al een stop gemaakt op zo'n locatie.

     

     

    Contactpersoon van het bedrijf:

    CAMPING-PARKEERPLAATS

    Claire-Marie VAGEDES

    3 rue du Docteur Angé Guépin

    F - 44210 Pornic

    Mail: c-m.vagedes@campingcarpark.com

    Telefoon: +49 171 83 29 027

     

     

     

     

     

     

     

    19-09-2024 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie huizengroep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2024 om 15:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     Concorde nieuwigheden 2025

    • Cruiser Daily volledig opnieuw ontworpen
    • Carver Diamond Series met uitgebreide speciale uitrusting en aantrekkelijke prijsklasse
    • Credo Graphite Edition, nieuw kleurdesign en uitgebreide standaarduitrusting
    • Nieuwe lay-outs: Liner 990 RLI en Charisma 910 LSI

     

    In de aanloop naar de Caravan Salon 2024 presenteert Concorde Reisemobile GmbH haar nieuwe producten voor 2025. Daartoe behoren de Cruiser Daily met een complete revisie, de Carver Diamond Series met uitgebreide optionele uitrusting en een aantrekkelijke prijsstelling. De Credo Graphite Edition heeft een ongebruikelijk kleurenschema met een uitgebreide standaarduitrusting.

    In totaal omvat het aantrekkelijke modellengamma van de Concorde voor 2025 de volgende 7 modelseries: Credo, Carver, Charisma, Liner, Centurion, Cruiser Daily en Cruiser Atego.

    Het hoogtepunt van de nieuwe lanceringen van dit jaar is de volledig herziene Cruiser Daily, die is gebaseerd op zijn grote broer, de Cruiser Atego, met zijn elegante nisvorm en opvallende schorten. De drie indelingen 901 LA, 891 RLA en 791 RLA zijn elk voorzien van een draaideur in het interieur om een gesloten toilet mogelijk te maken. Alle plattegronden in deze serie zijn ook verkrijgbaar in de uitvoering met een ruime badkamer. Een opklapbed zorgt voor een comfortabelere doorgang van het woongedeelte naar de bestuurderscabine binnenin en biedt een bijzonder gevoel van ruimte met de zeer hoge nis. In het woongedeelte is het opbergconcept onder de 2

     

    stoelen en twee grote lades bij de ingang. Nieuw in de keuken is de rechthoekige 2-pits gaskookplaat, die nu ook standaard tot de uitrusting behoort in de Carver en Charisma.

    Nieuw zijn twee gescheiden afvalsystemen en de in het werkblad ingebedde vuilflap.

    De Carver Diamond-serie is troef met een uitgebreide reeks optionele uitrustingen. Daarnaast heeft hij een exclusief in-house design voor het exterieur en interieur, bijzondere stoffering en een aanzienlijk prijsvoordeel voor deze bijzondere serie van rond de 40.000 euro.

    De Credo Graphite Edition verrast als een bijzondere serie met grijs in vele tinten en een moderne betonlook. Het ontwerp is gedurfder en frisser geworden. Een sterk uitgebreide standaarduitrusting en de volgende componenten verhogen de aantrekkelijkheid van dit model aanzienlijk: spoorverbreders inclusief ALU-velgen en sportonderstel, 50 Chassis Package II met automatische transmissie en sperdifferentieel, Comfort- en veiligheidspakket met Bi-LED-koplampen en het verwijderbare Concorde-stuurwiel, "Lithium" elektrisch prestatiepakket met laadstroompakket en satellietsysteem met 32-inch tv, Garmin-navigatie- en geluidssysteem.

    Twee nieuwe plattegronden

    Het optimaal benutten van de ruimte van een mobiel en het voldoen aan de wensen van haar klanten is altijd een van de uitgangspunten van Concorde geweest. De Liner 990 RLI heeft een gedraaide ronde zithoek achterin en een grote woonkeuken. Slim zijn de diagonaal uitschuifbare tafels, die in combinatie met een hoekkast aan de voorkant extra werk- en opbergmogelijkheden bieden. Daarnaast is er in deze plattegrond ruimte gecreëerd voor twee grote kastenwand en een linnenkast.

    Hetzelfde geldt voor de Charisma, die in de nieuwe Charisma 910 LSI-indeling is uitgerust met een derde grote kledingkast tussen de douche en de keuken. 3

    Uw contactpersoon: Concorde Reisemobile GmbH Mirko Kerber Concorde-Straße 2-4 96132 Schlüsselfeld-Aschbach E-Mail: mirko.kerber@concorde.eu Tel.: +49 9555 9225-174 Afbeeldingen zijn te vinden op: concorde.eu/downloads/ Alle actuele informatie is te vinden op: concorde.eu of fb.me/concorde-reisemobile

     

    De modelseries Charisma en Liner zijn gemakkelijk schoon te maken, functioneel en visueel aantrekkelijk en bieden nu een verzonken zijruit in de cabine, mechanisch of elektrisch. Bovendien beschikken de twee modelseries Liner en Cruiser op Atego-chassis over een nieuwe, comfortabele en veiligere opbouwtrap die als stabiel blok is vormgegeven.

    Over comfort gesproken: vanaf de Charisma-serie is een nieuwe carrosseriedeur, die dankzij een sluithulp bijzonder stil kan worden geopend en gesloten, als optie en zonder meerprijs verkrijgbaar. Indien gewenst kan hij sleutelloos worden ontgrendeld via een afstandsbediening of via een slimme extra module. Indirecte verlichting in het glasgedeelte is zeer aangenaam, een plisségordijn met ALU-handgreep is gemakkelijk vast te pakken en een push-to-open compartiment met een verborgen noodontgrendeling is praktisch.

    Innovaties in alle modelseries

    Ook in het slaapgedeelte is het comfort verder verbeterd. Alle hoofdbedden zijn nu voorzien van dertig millimeter hogere en verstevigde matrassen. Deze worden ook gekenmerkt door een optimaal temperatuurbalancerende water-gellaag en kunnen optioneel worden besteld in de "G+S Medicool-versie".

    De toevoer van verse lucht wordt onder andere geoptimaliseerd door de nieuwe MaxxFan dakventilator. Het regelt de toevoer van de buitenlucht of de afvoer van de binnenlucht, zelfs als het regent.

    De meubeloppervlakken fascineren met een haptische oppervlaktestructuur en de vloer met de PVC-versie Cottage Oak.

    Uw contactpersoon: Concorde Reisemobile GmbH Mirko Kerber Concorde-Straße 2-4 96132 Schlüsselfeld-Aschbach E-Mail: mirko.kerber@concorde.eu Tel.: +49 9555 9225-174 Afbeeldingen zijn te vinden op: concorde.eu/downloads/ Alle actuele informatie is te vinden op: concorde.eu of fb.me/concorde-reisemobile

     

    .

     

    18-09-2024 om 15:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chatillion in Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-09-2024 om 19:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandsmarkt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Augustus 2024 : Tweedehandsmarkt nu al op bijna een half miljoen inschrijvingen

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO: "Augustus is met een daling van -4,0% een kalme maand geworden voor de inschrijvingen van tweedehandswagens. Na een sterke maand juli blijft het voorlopige jaartotaal nog altijd prima (+5,7%) en gaat het resultaat al flink richting het half miljoen occasies met 490.296 eenheden. Dat zijn er bijna 60.000 meer dan twee jaar geleden.

    De eerste helft van augustus was erg rustig in de showrooms maar de tweede helft van de maand herpakte de markt zich wel. De tweedehandsmarkt blijft het nu al jarenlang bijzonder goed doen. De prijzen van de tweedehandswagens blijven geleidelijk dalen terwijl de instroom van recente occasies voldoende hoog blijft: dat zijn perfecte omstandigheden voor een bloeiende markt.

    In augustus 2024 werden in totaal 29.333 nieuwe auto's ingeschreven. Dat zijn er -20,3 % minder dan de 36.798 van augustus 2023. De cumulatieve cijfers voor de eerste acht maanden van het jaar laten ook een licht dalende trend zien, van 335.942 in 2023 naar 324.892 in 2024, een daling van -3,3%.

    Het is belangrijk ook deze daling binnen de juiste context te zien. Het jaar 2023 kende namelijk een hoog aantal inschrijvingen door de levering van een groot aantal eerder bestelde auto's. Dit jaar zijn er meer particuliere verkopen, maar het aantal wagens ingeschreven door bedrijven/leasing daalt na het PHEV-uitdoofscenario van vorig jaar. Als we de cijfers vergelijken met die van 2022, toen er 250.224 inschrijvingen waren, zien we een opmerkelijke groei van zo’n 75.000 eenheden of 23% in 2024."

    Inschrijvingen van tweedehands (augustus 2024)

    De cijfers voor de eerste acht maanden van 2024 laten een aanhoudende groei van het aantal inschrijvingen voor de tweedehandswagens zien, vergeleken met 2022 en 2023. Van januari tot augustus 2022 bedroeg het totaal 431.420 stuks. Voor dezelfde periode in 2023 was dat 464.006 en het steeg in 2024 naar 490.296.

    Dat is een groei van 5,7% tussen 2023 en 2024, en zelfs van 13,6% tussen 2022 en 2024.

    Enkele grote concessiehouders en tweedehandsverkopers deelden hun interessante inzichten met ons.

    Simon Bossuyt, DEX: “In de afgelopen weken zagen we schommelingen in de showroombezoeken, het verliep eerder in vlagen. Dat is niet verwonderlijk want enkele van onze franchisers hadden hun jaarlijks verlof, maar ook de particulier – in combinatie met het goeie weer – was wat afwezig. Door het betere weer waren de weekends iets rustiger, maar qua verkoop zijn we uiteindelijk al bij al toch tevreden. De verkoop blijft stabiel, dank zij ons aanbod met opnieuw heel wat interessante nieuwe wagens kent snel de deur uit gaan. Benzine en hybride blijven op dit moment nog steeds het best verkopen maar dit komt natuurlijk ook omdat het grootste aanbod ligt bij die motorisaties.

    In de meeste gevallen blijven financieringen de ‘go-to’ voor verkoop. In de werkplaatsen was het drukker aan het begin van de maand augustus omdat heel wat klanten hun wagen nog lieten onderhouden vooraleer op verlof te vertrekken.”

    Ivo Willems, Cardoen:  “Voor ons is het alvast een goede zomer. We hebben meer bezoekers in onze toonzalen mogen ontvangen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook omdat we een ruimer aanbod dan een jaar geleden hebben, terwijl er nog steeds voldoende vraag blijft in de markt. We kunnen makkelijker nieuwe wagens vinden, het is hoogst opmerkelijk dat de kortingen behoorlijk hoog oplopen en dat we een breder aanbod hebben dan in januari. De klanten voelen dat er koopjes te doen zijn en dat wagens snel leverbaar zijn.

    Door het grote aanbod aan nieuwe wagens volgt automatisch het aanbod aan occasies: er is veel keuze en we zien dat onze gemiddelde verkoopprijs van tweedehandswagens stabiel is gebleven. De stijgende tweedehandsprijzen behoren dus tot het verleden.

    Qua onderhoud is het nu het moment om een afspraak te boeken want in oktober en november worden de garages overspoeld met bandenwissels (van zomer- naar winterbanden), lopen de agenda's weer vol en moet de klant langer wachten.”

    Henri de Hemptinne, CIAC: “Tot 20 augustus is het zeer rustig geweest in de showrooms maar vanaf dan zitten we opnieuw aan een normaal niveau van bezoeken door zowel particuliere – die amper interesse hebben in leasing - als professionele klanten. Het valt daarbij alvast op de klanten echt naar de garage komen met de intentie om een wagen te bestellen. Datzelfde zien we ook bij de tweedehandswagens: het is de afgelopen twee weken opnieuw behoorlijk druk geworden en men is bereid om een auto te kopen ondanks de soms hoge prijzen – die de afgelopen maanden echter wel aan het dalen zijn.

    In de werkplaats blijft het erg druk en krijgen we vaak zware herstellingen voorgeschoteld. Feit is dat klanten langer met hun wagen willen rijden en er daardoor meer herstellingen moeten uitgevoerd worden. Ook de afname van het aantal merkgarages verhoogt op dit vlak de druk.” 

    Marc Van den Kerkhof, Van Mossel: “Bij de nieuwe wagens blijft de markt van de particuliere verkopen aan de zwakke kant, maar we merken wel een lichte verbetering. De klant is zeer prijsgevoelig en aanbiedingen op instapwagens gekoppeld aan aantrekkelijke financieringsvoorstellen of ballonkredieten hebben succes. De voorkeur van de particulier blijft uitgaan naar voordelige benzine motoren en de impact van de EV-premie blijft marginaal. De Fleetmarkt blijft zwak en trekt niet aan. Elektrische wagens – met een steeds groter aanbod - domineren omwille van de fiscaliteit maar sommigen overwegen wel wagens met een verbrandingsmotor ondanks de fiscale afstraffing. Plug-In Hybrides zijn in mindere mate een alternatief, het uitdovende fiscale voordeel indachtig.

    Opmerkelijk: op de nieuwmarkt zien we bij verschillende merken een vertraging in de levering van nieuwe modellen.

    Op de occasiemarkt is er een duidelijk vraag door de particulieren, vooral voor goed geprijsde budget wagens, dit ter compensatie van het lagere aanbod nieuwe instapwagens. Door de verschuiving van nieuwe naar tweedehandsaankopen voor sommige klanten, neemt ook de interesse in financieringsvormen zoals Private Lease toe. Gunstig is dat het aanbod verruimt, de verkopen gunstig evolueren en dat de prijzen normaliseren. De benzinemotor overheerst de occasiemarkt.

    In de werkplaatsen, tot slot, blijven de planning nog altijd goed gevuld.”

    Frédéric Vassamillet, SOCO: “Het was eerder rustig in onze showrooms tijdens de eerste twee weken van augustus. Dat is in lijn met de algemene vertraging in heel wat verschillende economische sectoren, maar is ook te wijten aan het feit dat veel potentiële klanten op vakantie waren. Vanaf 19 augustus zagen er echter een duidelijke opleving.

    De vraag naar dieselvoertuigen blijft dalen, maar ook de interesse in benzinevoertuigen is licht gedaald, ten gunste van mild-hybrid benzine- en dieselvoertuigen. Deze trend toont aan dat consumenten steeds meer openstaan voor schonere technologieën en we verwachten dat deze verschuiving zich verder zal doorzetten, zeker omdat zowel de oplaadinfrastructuur als batterijtechnologieën erop vooruit blijven gaan”.

    Details tweedehandse personenwagens (augustus 2024)

    De merken van tweedehandsauto's die de verkoop domineerden tijdens de eerste 8 maanden van 2024 zijn Volkswagen en BMW. De top 5 wordt aangevuld door Mercedes, voor Opel en Peugeot.

    Wat betreft de populairste modellen veranderde er in augustus niets voor de top 5 (gecumuleerde cijfers). De VW Golf (19.698) blijft op de eerste plaats, voor de VW Polo (13.940), de Opel Corsa (12.536) en de BMW 3 Reeks (11.074). De BMW 1 Reeks behield zijn positie met 9.961 inschrijvingen.

    De benzinemotoren domineren nog steeds bij de tweedehandswagens met 55,2% marktaandeel, terwijl diesel terrein verliest tot 31,6%. Die trend is nog duidelijker bij nieuwe dieselvoertuigen, waar het marktaandeel halveert van 9,1% in 2023 naar 5,6% in 2024.

    Het is anderzijds bemoedigend dat het aandeel hybride en elektrische voertuigen blijft toenemen, zelfs al blijft deze stijging bescheiden. 12,7% van de ingeschreven wagens zijn nu oplaadbaar, iets meer dan drie kwart daarvan (10%) plug-inhybrides en de rest (2,7%) volledig elektrisch.

    De verhoudingen liggen duidelijk anders voor nieuwe inschrijvingen van personenauto's, waar hybride en elektrische voertuigen, aangevuurd door leasingaankopen en aankopen voor bedrijfsvloten, het grootste deel van de verkoop voor hun rekening nemen, met een percentage van 63,1%.

    In augustus 2024 bedraagt de mediane leeftijd van tweedehandsvoertuigen 7 jaar en 11 maanden, wat nog steeds relatief hoog is. De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen verraadt op zich niet echt dat het totale wagenpark flink aan het verouderen is, en dat is uiteraard een nefast verschijnsel voor de vergroening en uitstootreductie.

    In de laatste maanden van 2023 is het aantal geleverde nieuwe auto's aanzienlijk toegenomen, waardoor er meer recente tweedehandsauto's op de markt zijn gekomen en het Belgische wagenpark is verjongd – 34% van de ingeschreven tweedehandswagens is minder dan 5 jaar oud.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit, maar er is beweging in. Maar liefst 88% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt 12% is voor de eerste acht maanden van 2024. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij – voorlopig nog - vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Vlaanderen blijft de markt voor inschrijvingen van tweedehandse personenwagens domineren, met een aandeel van 55%. Het marktaandeel van Wallonië blijft 37%, terwijl Brussel behoudt zijn marktaandeel van 8%.

    Meer info TRAXIO - 

     

     

    17-09-2024 om 19:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eens iets anders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-09-2024 om 11:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!