Inhoud blog
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
  • Vakwerhuizen
  • Elektrische auto's
  • Op weg in Frankrijk
  • Verkeersdoden gedaald
  • Jong geleerd is oud gedaan
  • Veel gewonden bij de e-steppers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    25-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-10-2024 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij duisternis lichte kleren dragen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Draag bij duisternis kleren met ten minste een lichte kleur.


    Overgang naar de wintertijd gevaarlijk voor voetgangers
    Stijging met 77% van het aantal dode en zwaargewonde voetgangers ‘s avonds
    Dit weekend schakelen we over op de wintertijd. Het wordt een uur vroeger donker en het zijn vooral de voetgangers die hiervan de gevolgen dragen. Volgens een nieuwe statistische analyse van Vias institute is er een stijging van het aantal dode en zwaargewonde voetgangers met 77% tijdens het spitsuur. Het is belangrijk om op dit moment de voornaamste veiligheidsregels voor voetgangers en automobilisten nog eens te herhalen
    Meer ongevallen en meer ernstige ongevallen
    De overschakeling naar de wintertijd is de start van een risicovolle periode. Van oktober tot november stijgt het aantal letselongevallen met voetgangers in de avondspits met 35%. Het aantal zwaargewonde en doden bij voetgangers neemt zelfs met 77% toe. Er zijn dus niet alleen meer ongevallen, ze zijn ook 31% ernstiger. Zo stellen we 110 doden en zwaargewonden per 1000 letselongevallen vast in oktober, tegenover 144 doden en zwaargewonden per 1000 ongevallen na de verandering in november (2014-2023).
    Het is aannemelijk dat de impactsnelheid bij botsingen hoger ligt na de verandering van het uur omwille van de verminderde zichtbaarheid. Sommige bestuurders zien de voetganger niet en remmen later of helemaal niet. Natuurlijk is het ook zo dat trajecten die normaal gezien in het licht gebeuren, nu in schemering of in het donker afgelegd worden.

    Evolutie van het aantal letselongevallen tussen de maand oktober en november, met een voetganger tussen 16 u en 19u  periode 2014-2023
      België Wallonië Vlaanderen Brussel
    Aantal letselongevallen met een voetganger + 35% + 42% + 28% + 41%
    Aantal dode of zwaargewonde voetgangers + 77% + 68% + 82% + 73%
    Ernst van ongevallen met voetgangers. (aantal dode en zwaargewonde voetgangers /1000 letsongevallen met een voetganger) + 31%     +18% + 42% + 22%
              Bron: Vias institute

    Twee types ongevallen
    Twee ongevalstypes doen zich voor wanneer een bestuurder een voetganger aanrijdt die binnen de bebouwde kom oversteekt.
    • De voetganger steekt over op een brede straat met verschillende stroken per richting. Hij doet op of vlakbij een oversteekplaats. De geparkeerde of stilstaande voertuigen hinderen de zichtbaarheid van zowel de voetganger als de bestuurder. De voetganger kijkt niet goed om zich heen. De bestuurder ziet de voetganger niet of te laat om nog plots te kunnen uitwijken.
    • De bestuurder merkt de voetganger op, hoewel die vaak niet reglementair oversteekt. De automobilist is al te zeker over zijn voorrang en anticipeert niet op de overstekende voetganger. De omgekeerde situatie komt eveneens vaak voor bij ongevallen met een voertuig dat naar links of rechts afdraait: de voetganger merkt het voertuig op, maar gaat ervan uit dat de bestuurder de voorrangsregels zal naleven. De voetganger houdt er dus geen rekening mee dat de bestuurder hem mogelijk niet heeft opgemerkt omdat die zijn aandacht afgeleid was door andere zaken.
    3 tips voor voetgangers
    1. Het is enorm belangrijk dat je als voetganger goed zichtbaar bent. Kies dus voor reflecterende kledij of fluomateriaal. Daarmee word je veel beter opgemerkt door automobilisten. Met reflecterende kledij word je immers al tot op 150 meter opgemerkt. Met donkere kledij zien autobestuurders je slechts vanop 20 meter. Ter herinnering: aan 50 km/h op een droog wegdek heeft een wagen minimum 26 meter nodig om tot stilstand te komen.
    2. Kijk verschillende keren vooraleer je oversteekt. Door het licht van de koplampen is het vaak moeilijk om oogcontact te maken, maar vergewis je er zeker van dat de autobestuurder is gestopt vooraleer je oversteekt. Voorrang hebben wil niet noodzakelijk zeggen dat je zomaar blind moet oversteken.
    3. Gebruik de oversteekplaatsen voor voetgangers. Ondanks het feit dat er zich soms ongevallen op voordoen, blijven ze de meest veilige plekken om over te steken. De wegcode stelt dat je ze moet gebruiken als er zich eentje 20 meter in de buurt bevindt.
    3 tips voor automobilisten
    1. In november begint er een periode op onze wegen waarbij we extra alert moeten zijn. Pas je gedrag aan, zeker door te vertragen in de buurt van oversteekplaatsen voor voetgangers. Een autobestuurder moet in staat zijn te stoppen voor elke oversteekplaats, zelfs als een voetganger zich erop waagt zonder te kijken.
    2. Een voetganger kan zich achter een andere verschuilen. Als je stopt om een voetganger over te laten, kijk nog eens extra vooraleer je terug vertrekt dat er geen andere voetganger vlak achter hem volgt.
    3. Steek niet voorbij op een oversteekplaats voor voetgangers. Het is niet alleen verboden, maar ook gevaarlijk.

    Meer info: Vias institute

    25-10-2024 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden voor de winter

    Wintertijd, boek spoedig een afspraak voor winterbanden!

    24/10/20245 min

    “De banden van je auto zijn het enige contact met het wegdek en maken het verschil tussen een veilige en een minder veilige rit, zeker nu de koude temperaturen eraan komen.” legt Filip Rylant van mobiliteitsfederatie TRAXIO uit. “Zomerbanden verliezen veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur daalt onder de 7°C omdat hun rubber hard wordt en ze daardoor grip verliezen. Winterbanden daarentegen hebben een andere rubbersamenstelling waardoor ze soepel blijven bij lagere temperaturen. Ze hebben ook profielblokken met veel meer lamellen, die als het ware de waterfilm op de rijweg “breken”. Dit “klauweffect” zorgt voor een betere grip op het gladdere winterse wegdek . We raden ook aan om te kiezen voor de juiste, kwalitatief hoogstaande winterbanden: laat je hierbij adviseren door een bandenspecialist. Voor wie het hele jaar doorrijdt met één enkele bandenset, raden we uit veiligheidsoverwegingen aan om te kiezen voor vierseizoensbanden in plaats van zomerbanden. Ook de staat en de kwaliteit van banden blijven zeer belangrijk.”

    Winterbanden zijn geen marketingtruc

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter – en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand, op een besneeuwde weg aan 50km/u, 50m met een zomerband en gemiddeld 23m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat zelfs enkele centimeters soms al het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.

    In België zijn winterbanden of vierseizoensbanden volgens het verkeersreglement niet verplicht, maar wel aangeraden”, verduidelijkt Filip Rylant. Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6mm maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers. Maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden. Verder is het ook belangrijk om het juiste merk en type winterband te kiezen, in functie van je rijstijl en voertuig – je vraagt hierbij best raad aan een bandenspecialist.”

    Rijhulpmiddelen? Toch winterbanden monteren!

    Rijhulpmiddelen zoals ABS en tractiecontrole hebben een grote meerwaarde voor de verkeersveiligheid. Maar in winterse omstandigheden hebben ze ook hun beperkingen en daarom blijft het noodzakelijk om ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen toch winterbanden te monteren.

    “Op koud, glad of besneeuwd oppervlak komt het erop aan om voldoende grip te hebben met het wegdek. Zomerbanden verliezen bij koude die noodzakelijke grip waardoor de wegligging en de remafstand problematisch worden,” zegt Filip Rylant. “Rijhulpmiddelen kunnen de wetten van de fysica niet veranderen en daarom is het noodzakelijk om ook op moderne auto’s winterbanden te monteren. Wie begaan is met de eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers, schakelt daarom over naar winterbanden en past de rijstijl aan in functie van de weersomstandigheden.”

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenbanden?

    Winterbanden zijn heuse high-tech-producten die in de afgelopen jaren enorme evoluties hebben ondergaan op het vlak van rubbersamenstelling en profiel. Gecertificeerde winterbanden zijn te herkennen aan het symbool van een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken op de flank van de band: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd.

    Een bandenfabrikant mag deze markering enkel aanbrengen indien de winterprestaties bewezen zijn op basis van een voorgeschreven prestatietest op besneeuwde ondergrond.

    Je vindt deze markering ook terug op de meeste vierseizoensbanden, die een verdedigbaar alternatief kunnen zijn voor mensen die af en toe onder winterse omstandigheden rijden en die geen extra set banden willen aanschaffen. Vierseizoensbanden blijven alsmaar verder verbeteren en voor wie met één set banden in maximale veiligheid het hele jaar door wil rijden, raden we sowieso aan om te kiezen voor vierseizoensbanden in plaats van zomerbanden.

    Tijdig afspraak maken

    Om onnodige wachttijden te voorkomen, raadt TRAXIO automobilisten aan niet te wachten op vorst of sneeuw om hun zomerbanden om te wisselen voor winterbanden.

    Tijdig winterbanden monteren kan – in combinatie met een aangepaste rijstijl – een enorme verbetering betekenen op vlak van verkeersveiligheid.

    Veranderingen winterbandenwetgeving in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk

    Sinds 1 oktober 2024 moeten winterbanden in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk voorzien zijn van het sneeuwvloksymbool. Louter de markering ‘M+S’ is niet meer voldoende.

    Wettelijk gezien, geldt een vierseizoensband met het sneeuwvlok-symbool als winterband. In alle landen waar je tijdens een bepaalde periode enkel met winterbanden mag rijden met een sneeuwvloksymbool, volstaan vierseizoensbanden met dit symbool dus ook.

    Opgelet: hoewel de meeste winterbanden en vierseizoensbanden beschikken over de 3PMSF-markering, is het altijd raadzaam om dit eerst te verifiëren.

    Meer info: TRAXIO

    24-10-2024 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-10-2024 om 20:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast met winterbanden
    winterbanden

    Pas op met winterbanden in Duitsland!

    Heb je een tripje naar Duitse wijnfeesten of kerstmarkten in de planning staan? Of rij je binnen nu en een paar maanden voor wintersport naar of door Duitsland? Check dan snel de nieuwe regels voor winterbanden in Duitsland. Het kan namelijk maar zo zijn dat die van jou niet meer zijn toegestaan en dat kan je een boete opleveren.

    De nieuwe regels voor winterbanden in Duitsland gelden sinds 1 oktober 2024. Winterbanden die voor die datum waren toegestaan, kunnen automobilisten, camperaars en beroepschauffeurs nu een boete bezorgen. Met de nieuwe regels wil Duitsland de verkeersveiligheid in de wintermaanden verhogen.

    Banden met alpinesymbool nu de norm

    Winterbanden in Duitsland moeten sinds 1 oktober zijn voorzien van het alpinesymbool. Dit symbool heeft de vorm van een berg met daarin een sneeuwvlok. Deze alpinemarkering geeft aan dat de banden beter presteren onder winterse omstandigheden, bijvoorbeeld wanneer het sneeuwt, vriest of ijzelt. De banden zorgen onder dergelijke omstandigheden voor meer grip en een kortere remweg.

    Winterbanden Duitsland alpinesymbool
    Winterbanden met het alpinesymbool

    M+S niet meer voldoende

    Heb jij winterbanden waar alleen M+S op staat? Helaas, daar kom je niet meer mee weg in Duitsland. Lange tijd was het prima om in de wintermaanden te rijden op banden met daarop M+S, wat staat voor modder + sneeuw. De naam M+S heeft alleen nooit een officiële status gekregen, wat met het Alpine-symbool wél het geval is. Dit kenmerk is wettelijk erkend voor gebruik in de winter.

    winter

    Alpine sinds 2018

    Duitsland stelt al sinds 1 januari 2018 strengere eisen aan winterbanden. Sinds die datum moeten alle nieuw geproduceerde winterbanden en all season-banden zijn voorzien van het Alpine-symbool. Zijn de banden van jouw auto of camper geproduceerd vóór 1 januari 2018, dan ontbreekt het Alpine-symbool hier zeer waarschijnlijk op.

    Leeftijd banden

    Om te checken hoe oud jouw banden zijn, zoek je op zijkant van de band het DOT-nummer op. De laatste vier cijfers van dit nummer geven de productiedatum aan. Stel, er staat 2919. De eerste twee cijfers staan voor de week en de laatste twee cijfers voor het jaar. Wanneer er 2919 staat zijn de banden dus geproduceerd in week 29 van 2019.

    Winterbanden in Duitsland: O bis O

    Winterbanden in Duitsland zijn verplicht onder winterse omstandigheden. Maar eigenlijk kun je ze beter de hele wintermaanden onder je auto of camper houden. De Duitsers zelf hebben daar een mooie term voor: von Oktober bis Ostern, van oktober tot Pasen dus.

    Boete voor foute banden

    Rijd jij in Duitsland onder winterse omstandigheden met banden zonder het Alpine-symbool? Dan is het te hopen dat je geen polizei tegenkomt, want dit kan je een boete van minstens 60 euro opleveren.

    23-10-2024 om 20:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achteruit kijken is noodzakelijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-10-2024 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brommobielers opgepast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Kans om ernstig gewond te geraken 6 keer groter met een brommobiel
    Vias wil graag dat ze beter herkenbaar zijn
    Voor de inzittenden van een brommobiel is het risico om ernstig gewond te geraken per gereden kilometer 6 keer hoger dan voor inzittenden van een gewone personenwagen. Dat komt onder andere omdat ze minder uitgerust zijn met veiligheidsvoorzieningen. Bij een frontale botsing is er bijvoorbeeld weinig bescherming voor het hoofd omdat er geen airbags zijn. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Vias institute die alle ongevallen sinds 2017 met brommobielen analyseerde. Vias doet 5 aanbevelingen aan de overheden om de veiligheid te verbeteren, zoals het aanbrengen van een onderscheidend kenmerk aan de achterzijde zodat ze beter herkenbaar zijn. 40% van de weggebruikers kan ze namelijk niet van gewone wagens onderscheiden.
     
    Op onze wegen rijden ongeveer 13 000 brommobielen rond. Om er mee te mogen rijden heb je minstens een bromfietsrijbewijs nodig (behalve als je voor 15 februari 1961 geboren bent)
    Voor het eerst heeft Vias in een studie de ongevallen met deze voertuigen onder de loep genomen.  

    Statistische analyse
    Weinig ongevallen, maar wel ernstig

    Vorig jaar waren 69 letselongevallen met een brommobiel ten opzichte van 59 in 2022 en 58 in 2021. De laatste jaren schommelt het aantal ongevallen tussen 60 en 80 ongevallen. Het aantal ongevallen is dus niet enorm groot. Toch zijn de ongevallen wel ernstig voor de inzittenden. De kans om ernstig gewond te raken is per gereden kilometer 6x groter dan voor de inzittenden van een gewone personenwagen. Het grote massaverschil speelt hierin zeker een rol. Een brommobiel weegt maximaal 425 kilo en een gemiddelde personenwagen ongeveer 1400 kilo. Ook heeft een brommobiel veel minder veiligheidsvoorzieningen zoals ABS of airbags. Zo is het hoofd veel minder beschermd in het geval van een frontale botsing.
     
    6 op de 10 bestuurders van een brommobiel in een ongeval zijn 55 jaar of ouder
    De gemiddelde leeftijd van bestuurders van brommobielen die betrokken zijn bij een ongeval is 54 jaar, tegenover 41 jaar voor bestuurders van gewone auto's. Meer dan 6 op de 10 bestuurders van brommobielen (61%) die bij een ongeval betrokken zijn, zijn 55 jaar of ouder, tegenover 23% van de bestuurders van gewone auto's. Het publiek dat deze auto's bestuurt is dus relatief oud, hoewel ze in Waals-Brabant ook een jonger publiek hebben aangetrokken. In deze provincie is de helft van de bestuurders van brommobielen die betrokken zijn bij een ongeval jonger dan 18 jaar (tegenover 6% voor het hele land).
     
    Iets meer dan de helft van de ongevallen gebeurt in Wallonië
    55% van de ongevallen met brommobielen vindt plaats in Wallonië, tegenover slechts 31% van de ongevallen met gewone auto's.
     
    Niet-dragen van de gordel en alcohol
    Bij een letselongeval met een brommobiel komt het 4x vaker voor dat een inzittende zijn gordel niet droeg, ten opzichte van een ongeval met een gewone personenwagen. Ook was meer dan 1 op de 10 bestuurders van een brommobiel onder invloed van alcohol bij het ongeval. Bij personenwagens is dat 7,5%.
     
    Meer ongevallen waarbij geen tegenpartij is
    Brommobielen zijn vaker betrokken bij ongevallen met obstakels naast de rijbaan: 17,5% van de ongevallen (vergeleken met slechts 10% voor ongevallen met gewone auto's). Het is opvallend dat voertuigen die begrensd zijn tot 45 km/u zoveel botsingen met obstakels hebben. De optionele aanwezigheid van ABS zou hierin een factor kunnen zijn. We stellen ook vast dat botsingen met voetgangers oververtegenwoordigd zijn.
     
    Enquête onder automobilisten
    Als onderdeel van de studie werd een enquête gehouden onder een representatief staal van de Belgische bevolking om te weten te komen hoe zij tegen brommobielen aankijken. Bijna twee derde van hen (64%) zei dat ze er zelden of nooit een zagen op hun trajecten. 7% van de respondenten had geen idee wat een 'brommobiel' was.
     
    Het kunnen herkennen van deze voertuigen is een belangrijk aspect, omdat hun maximumsnelheid en beperkte acceleratie potentiële bronnen van conflicten op de weg zijn. Bijna 40% van de respondenten zei echter dat ze deze auto's niet konden herkennen. Dit komt omdat deze brommobielen niet zo vaak rondrijden op onze wegen en daarnaast erg lijken op gewone kleine auto's.

    De 5 aanbevelingen van Vias naar de overheden
    1. Onderscheidend teken

    Verplicht maken van een sticker die aan de achterkant van het voertuig wordt geplaatst, met het getal "45" omringd door een rode ring. In Nederland en Duitsland bestaat dit al.



    2. Technische controle
    Een regelmatige technische keuring opleggen, zoals bv. in Frankrijk, Italie of Luxemburg waardoor eventuele defecten of niet-conforme wijzigingen snel kunnen worden gedetecteerd en gecorrigeerd
     
    3. Bewustmaking van gebruikers.
    Bewustmaking van bestuurders van brommobielen waarbij de essentiële verschillen tussen deze voertuigen en gewone auto's worden benadrukt. Het is cruciaal om te benadrukken dat deze brommobielen geen auto's zijn en dat ze verschillende kenmerken hebben die een specifieke rijaanpak en aandacht vereisen.
     
    4. Veiligheidsuitrusting zoals ABS en airbag
    Verplichten van veiligheidsuitrusting zoals ABS en Airbags.
     
    5.  Eigen homologatieregels voor brommobielen

    Maak een technisch reglement op Europees niveau specifiek voor brommobielen. Sommige onderdelen zoals de carrosserie zijn momenteel immers niet onderworpen aan een strikte homologatie.
     Meer info: Vias institute:

    22-10-2024 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!