Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    27-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Weinsberg

    WEINSBERG

    Kampeerauto’s

    WEINSBERG biedt nieuwe opties voor de campers voor het nieuwe modeljaar 2022: CaraCompact en CaraCompact EDITION [PEPPER] zijn op aanvraag leverbaar met centrale vergrendeling voor de garagedeuren. Optioneel zijn de Thule Lift V16 achterwieldrager (in hoogte verstelbaar) of Thule G2, het e.hit transportsysteem met een verhoogd laadvermogen tot 150 kg (in plaats van 120 kg) en het Truma iNet X-systeem voor alle campers te bestellen. Het iNet X Panel met intuïtieve smartphone app bediening via Bluetooth maakt het mogelijk om zowel Truma- als Alde-apparaten en een Dometic Freshjet-airconditioningsysteem te bedienen. Het gekleurde 4,3‟touch display geeft duidelijk de buiten- en binnentemperatuur, accu, water- en gasniveaus weer. Door de integratie van schakelaars kunnen via het bedieningspaneel ook diverse voertuigfuncties worden aangestuurd, zoals waterpomp, radio en tv, verlichting en vloerverwarming.

    Innovaties standaard: SUPERLIGHT

    Maximale gewichtsbesparing, geen stress tijdens het laden – dankzij de revolutionaire SUPERLIGHT-technologie: SUPERLIGHT is meer dan alleen iets weglaten. Dankzij de innovatieve technologie kan er meer worden meegenomen op reis zonder apparatuur. Daarom heeft WEINSBERG zijn grootste modellen SUPERLIGHT gemaakt – de CaraCore 700 MEG en de nieuwe CaraHome 650 DG. En hoe werkt het? Dankzij de nieuwe, nog stabielere stoelconstructie in lichtgewicht technologie en meubels met fronten gemaakt van zeer sterke lisocore® lichtgewicht panelen, wordt veel gewicht bespaard. De golvende kernstructuur geeft de lichtgewicht panelen een hoge stabiliteit en bespaart tegelijkertijd gewicht (holtes). De SUPERLIGHT-voertuigen zijn ook voorzien van een 52 mm dikke bodemplaat in XPS-schuimtechnologie met verbeterde stabiliteit en isolatie. Plastic in plaats van staal: Verdere gewichtsreducties brengen veranderingen in het chassis met zich mee – nieuwe lichtere bladveren van hightech kunststof verbeteren de bruikbaarheid van de campers. Een enorme extra gewichtsbesparing kan worden bereikt met de optionele zeer krachtige lithium-ion batterij.

    Wat betekent dit concreet? Het leeggewicht en de massa in rijklare toestand van de SUPERLIGHT-voertuigen zijn aanzienlijk lager, zodat tot 30% meer laadvermogen mogelijk is dankzij deze enorme gewichtsbesparing. Tegelijkertijd biedt de nieuwe CaraCore 700 MEG SUPERLIGHT plaats aan vijf personen in de rijmodus. De nieuwe CaraHome 650 DG SUPERLIGHT met Frans bed achterin en ruim alkoofbed vervangt de 700 DG. Hij is niet alleen compacter en wendbaarder, maar ook aanzienlijk lichter ondanks de goedkeuring van 6 personen - zelfs als hij is uitgerust met tal van opties, zoals.B. Smart, Media- en tv-pakket, garagedeur, extra ramen, bedconversie met uittrekbare, comfortabele douche, airconditioning, luifel en fietsendrager achter. Compacte buitenafmetingen plus veel ruimte plus uitgebreide uitrusting plus weinig gewicht - met deze functies scoort de CaraHome 650 DG SUPERLIGHT als een ideaal voertuig, niet alleen voor gezinnen, maar ook voor verhuurbedrijven.

    CaraCore

    Stijlbewuste trendsetter die handig gebruik combineert met design – de betere semi-geïntegreerde, zeg maar dankzij het standaard hefbed: dit is de volledig geïntegreerde CaraCore. En voor het nieuwe modeljaar wordt het nog beter: voortaan is de gasbox standaard in de lengterichting geplaatst. Hierdoor passen beide gasflessen naast elkaar en kunnen ze gemakkelijk en gemakkelijk worden vervangen. Geïntegreerde luifelverlichting is als optie leverbaar. De met gordel geïntegreerde Fiat-stoelen, waarin de veiligheidsgordel direct is geïnstalleerd, zijn nu ook optioneel te bestellen met een hoes in de stof van de levende wereld. Dit zorgt voor een uniforme uitstraling en dus een aanzienlijk opgewaardeerd interieur. Daarnaast zijn aguti premium-stoelen ook op aanvraag leverbaar – met geïntegreerde gordel, gordelspanner, veiligheidsgordel en stoelherkenning, draaiconsole, traploos verstelbare armleuning, hoogtekanteling, rugleuning en lengteverstelling (200 mm) en ventilatie voor de stoel en rugleuning – of AGUTI EXCLUSIVE-stoelen, die ook stoelverwarming, luchtvering, kantelverstelling en lendensteun met twee kamers hebben.

    CaraHome

    Ruimte voor maximaal zes personen, twee aparte slaapgedeeltes, uitstekende ruimte, exclusief WEINSBERG-design: de nieuwe CaraHome maakt indruk met zijn nieuwe interieur en een uitgebreid vloerplanportfolio. Naast de nieuwe 650 DG SUPERLIGHT is de 650 MEG volledig nieuw als een populaire plattegrond van een eenpersoonsbed: met een eethoek met draaibare tafelbladverlenging, een extra zijstoel waardoor een vijfde persoon aan tafel kan zitten, keuken met driepits fornuis, ruime badkamer, alkoofbed en twee eenpersoonsbedden langs de achterkant, waaronder zich een kledingkast bevindt, het is de perfecte metgezel voor vakanties met familie of vrienden. Het nieuwe exterieur van de CaraHome overtuigt met geavanceerde technologie: de optimaal isolerende 52 mm dikke XPS-vloerstructuur (in plaats van 42 mm zoals voorheen), kunststof bladveren en de hoogwaardige hagelbestendige GVK-dakhuid maken de CaraHome stabiel en toch licht en geschikt voor alle weersomstandigheden. In de in de lengterichting geplaatste gasbox kunnen beide gasflessen naast elkaar worden geplaatst en kunnen ze eenvoudig worden vervangen (niet bij 550 MG). In het nieuwe interieur maakt de CaraHome indruk met een moderne uitstraling: lichtgewicht meubels met dwars gelamineerd decor en rechte fronten zonder handgrepen (met pushlock-functie), ruime keuken met kasten en een lade en een grote koelkast (afhankelijk van de plattegrond 107, 142 of 177 liter), douche-uitbreiding met gordijn (optionele doucheruimte Deluxe met zijwanden en scheidingsdeuren is ook mogelijk), Thetford toilet, temperatuur en vochtigheid reguleren EvoPore HRC lichte matrassen voor een hoog slaapcomfort, deur om de slaapkamer aan de achterzijde te scheiden, optionele Smart TV - WEINSBERG's ontwerp en kwaliteitsnormen zijn op het eerste gezicht herkenbaar in de CaraHome. Als geen ander combineert hij functionaliteit en stijl. De alkoofmobiel gaat het nieuwe modeljaar in met de plattegronden 550 MG, 600 DKG, 650 DG SUPERLIGHT en 650 MEG.

    CaraLoft en CaraSuite

    Voor het modeljaar 2022 zijn er enkele wijzigingen voor de twee semi-geïntegreerde CaraLoft en CaraSuite, die zeer succesvol zijn in de markt: Zowel in de CaraLoft 650 ME en 650 MF als in de CaraSuite 650 MF en 700 ME is de gasbox nu zo ontworpen dat twee gasflessen van elf kg naast elkaar kunnen worden ondergebracht. Voor de andere caraLoft 600 MF en CaraSuite 650 MG plattegronden is op aanvraag een gasfles uittrekbare uittrekbare beschikbaar, waardoor het ook gemakkelijk is om de flessen achter elkaar te verwisselen. Om de ruime badkamer nog comfortabeler te maken, zijn in de CaraLoft 600 MF de volgende aanpassingen gedaan: Het Franse bed aan de achterzijde, dat zich naast de T-kamer bevindt, behoudt zijn aangename hoogte. Tussen het bed en de kledingkast, die ook grenst aan de badkamer, is een kleine trede van ongeveer tien cm hoog geplaatst. Vanaf dit punt is de vloer in de hele T-ruimte vlak. Er kon dus veel hoofdruimte gecreëerd worden voor de douche. In de CaraLoft en CaraSuite 650 MF is er daarentegen geen instap in het achterste gedeelte en is de hoogte van het Franse bed iets verlaagd om het gemakkelijker te maken om in te stappen. Op deze manier is er ook veel stahoogte in de douche gecreëerd.

    Caravans

    Nieuw modeljaar, nieuwe opties – dat geldt ook voor weinsberg caravans. Op verzoek kan voor alle caravans een afdekking voor de spoelbak worden besteld, die ook als snijplank kan worden gebruikt. Daarnaast is er een optioneel zelfvoorzienend pakket met een sterke lithiumbatterij beschikbaar, waardoor het mogelijk is om onafhankelijk van walstroom van elektrische energie te worden voorzien. In de CaraOne zijn er drie zijruiten op aanvraag als u kiest voor het driepersoons stapelbed. Met de CaraOne 550 QDK – en ook in de CaraCito 470 QDK en 500 QDK – zijn op aanvraag een garagedeur en een multifunctioneel tweepersoons stapelbed beschikbaar, dat eenvoudig kan worden opgeklapt voor het laden. Optioneel is er ook het multifunctionele driepersoons stapelbed: de vouwfunctie van het middelste bed verandert het ligvlak in een rugleuning, waardoor een kinderbank ontstaat, of creëert grote opbergruimte die van binnen en van buiten toegankelijk is.

    CaraCito

    De CaraCito biedt nu een nieuwe grote compressor koelkast van Dometic met een volume van 83 liter (in plaats van 65 liter). Daarnaast heeft hij standaard een inductiekookplaat (in elektrische uitvoering). Als meerdere elektrische apparaten tegelijkertijd worden bediend, zorgt een intelligent elektrisch regelsysteem voor de juiste lastverdeling of prioritering van de verbruikers en past het de energieverdeling in het voertuig optimaal aan.

    %

    Innovatie – ontworpen door Knaus Tabbert: Dyonic chassis

    Lichter, veerkrachtiger, duurzamer – het innovatieve Dyonic-chassis demonstreert de decennialange caravanexpertise van Knaus Tabbert. Het nieuwe chassis is ontwikkeld voor optimaal klantvoordeel: het gebruik van hoogsterkte staal is niet alleen duurzaam, maar zorgt ook voor een hoge stabiliteit met een laag gewicht met de uitsparingen in de balken. Extra dempingscomponenten in het assengamma maken het Dyonic-chassis extreem duurzaam. De componenten worden vervaardigd door het bekende bedrijf Knott in de industrie. Het nieuwe Dyonic-chassis biedt de hoogste kwaliteit en wordt geleverd met optionele veiligheidsuitrusting die voldoet aan de gebruikelijke eisen van de markt. Het wordt standaard gebruikt op CaraCito en CaraOne (niet op CaraOne UK)

    Compacte zwerfauto’s

    Er zijn ook nieuwe opties voor de WEINSBERG CUVs voor het nieuwe modeljaar: alle CUV's zijn optioneel verkrijgbaar met een elektrische softclose schuifdeur, een grijswatertank met elektrische afvoerklep en camerabewaking en een zonnesysteem met 110 Wp (niet voor voertuigen met pop-up daken). Om de ruimte voor voertuigen met hoogte H2 te vergroten, kan de Easy-Space-uitbreiding worden besteld - de panorama-uitbreiding zonder panoramisch venster. Hierdoor krijgt de cabine meer hoofdruimte en is de toegang tot de bestuurders- en voorpassagiersstoel ongehinderd zonder te hoeven bukken. Daarnaast zijn er nu grotere kozijnramen voor de achterdeur en de Dometic 2000 dakairconditioning met antraciet kap. De 630 MEG [OUTLAW] van CaraTour en CaraBus kan op aanvraag worden uitgerust met airconditioning en een Midi-Heki achterin.

    Het EasySlide bed van de 600 MQH plattegronden biedt nu standaard een nog comfortabeler, zachter Evo poriënmatras. De CaraBus gaat ook het modeljaar 2022 in met het nieuwe Tiberino-meubeldecor en de exclusieve WEINSBERG-meubelgreep. Op alle CUV's is het bedframe omgebouwd naar aluminium voor nog meer stabiliteit en heeft het ook bredere lamellen. Voor nog meer gebruiksgemak is de zoetwatertank voorzien van een nieuwe, soepel lopende afvoerklep. Dankzij het nieuwe gekleurde 4,3‟ Truma iNet X-paneel is het mogelijk om niet alleen Truma-apparaten, maar ook een Dometic-airconditioningsysteem intuïtief te bedienen, bijvoorbeeld .B. Het display toont ook de buiten- en binnentemperatuur. Naast wit en metallic zwart biedt het nieuwe exterieurkleurenpalet de keuze uit vijf edele grijstinten die perfect passen bij de elegant sportieve WEINSBERG CUV's.

    Meer info: www.knaustabbert.de

    27-02-2022 om 18:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-02-2022 om 18:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Hymer

    Mercedes campers van HYMER –
    Het beste van twee werelden

    Mercedes-kwaliteit ontmoet caravan-know-how van HYMER: Hier leert u acht van onze modellen en hun voordelen kennen.

    Het team van autopionier Mercedes moet bij de planning van de nieuwste Mercedes Sprinter gedacht hebben: "Hard werken en de beste camper bouwen". Als uitvinder van de automobiel heeft Mercedes altijd statements gemaakt op het gebied van innovatie en kwaliteit.Maar ook in de bedrijfswagensector heeft het merk naam gemaakt. Dat is ook het geval met de nieuwste Sprinter. Deze is perfect geschikt als basis voor onze Mercedes: Zowel de bedrijfswagen Sprinter als basis voor Mercedes buscampers als het pure chassis als basis voor halfintegrale kampeerauto’s. Zelfs alleen de motor kan met ons eigen chassis worden gecombineerd en zo het technische hart van onze integraalcampers worden. Wat hebben alle combinaties gemeen? Ze brengen de nieuwste Mercedes voertuigtechniek en elektronica in onze kampeerbelevingswereld.

    Hoogwaardig, comfortabel en veelzijdig - wat maakt Mercedes kampeerauto’s zo populair?

    • Expertise en innovatie door 130 jaar ervaring in voertuigbouw
    • Beschikbaarheid van alle Mercedes Sprinter motoren met hoge betrouwbaarheid en soepele rijeigenschappen
    • Diverse modellen met achterwiel-, voorwiel- en vierwielaandrijving
    • Uitgebreide, hoogwaardige standaarduitrusting en beschikbaarheid van de meeste recente assistentiesystemen van Mercedes-Benz
    • Perfectie op het gebied van comfort, multimediafuncties en connectiviteit volgens de Mercedes-Benz standaard.

    Slimme technologie in kampeerauto’s op basis van Mercedes

    Het mooie is dat als u kiest voor een Mercedes kampeerauto, u profiteert van dezelfde technische perfectie als wanneer u een Mercedes-auto koopt. Elke zwerfautor met een Mercedes-motor is verkrijgbaar met verschillende motoren en met vele andere functies: De assistentiesystemen zoals lane assist, afstands- of zijwindassistenten kunnen als optie worden gekozen. Net als bij de aankoop van een Mercedes auto kunnen zaken die nog niet tot de standaarduitrusting behoren, aan uw camper worden toegevoegd. Wilt u rijden zonder dat u tijdens lange ritten hoeft na te denken over handmatig schakelen? Bent u op zoek naar een kampeerauto met automatische transmissie van Mercedes? Ook dat is natuurlijk geen probleem. Hetzelfde geldt voor het interieur en de comfortfuncties. Met keyless start en het Mercedes-Benz User Experience multimediasysteem met touchscreen (kortweg MBUX) zijn er nog veel meer highlights in de zwerfauto beschikbaar die het rijcomfort verhogen. Op het gebied van multimedia en connectiviteit zet Mercedes Sprinter campers dan ook nieuwe maatstaven: spraakbediening met leerfunctie, smartphone-integratie en snelle navigatie op harde schijf met 3D-kaartweergave en hotspotfunctie in het hele voertuig. Dit alles krijgt u bij de aankoop van een camper van Mercedes.

     

     

    9G-TRONIC automaat met hold-functie

    De verbruik geoptimaliseerde automaat 9G-TRONIC ontlast de bestuurder van handmatig schakelen en overtuigt met soepele schakelmanoeuvres. De transmissie houdt het toerental en het brandstofverbruik zo laag mogelijk met zijn 9 fijn gesorteerde versnellingen. De grote spreiding van de versnellingen optimaliseert de wendbaarheid en de koppeling van het voertuig. Dit zorgt voor maximaal rijcomfort in alle omstandigheden. De bediening gebeurt met de DYNAMIC SELECT-hendel aan het stuurwiel. Handmatig schakelen is ook mogelijk met de schakelpaddles achter het stuurwiel. Indien nodig voorkomt de HOLD-functie van het systeem door het indrukken van het rempedaal dat de auto onbedoeld wegrolt bij een stoplicht of in stop-and-go-verkeer.

    Permanente vierwielaandrijving

    Dankzij permanente vierwielaandrijving (Mercedes-Benz 4MATIC), een volledig variabele, elektronisch geregelde en vraagafhankelijke koppelverdeling (torque-on-demand) worden een duidelijk hogere tractie en een betere rijstabiliteit voor meer rijcomfort bereikt. Veiligheidssystemen zoals ADAPTIVE ESP® of 4ETS® helpen om grote uitdagingen het hoofd te bieden, zelfs bij ongunstige weers- en wegomstandigheden. De 4MATIC vierwielaandrijving voert krachtig uit wat de krachtige motoren dicteren. Het systeem is altijd actief en verbetert de tractie en de rijstabiliteit, vooral in moeilijke wegomstandigheden. Een echte plus voor de veiligheid op nat wegdek, in de sneeuw en op ijs, en een betrouwbare basis voor sportief rijplezier.

    MBUX multimediasysteem met hoge-resolutie touchscreen

    Het MBUX multimediasysteem met een 26 cm (10,25 inch) touchscreen is een systeem met een breed scala aan talenten. Het laat niets te wensen over op het gebied van infotainment, navigatie en communicatie in de kampeerauto. Het kan worden bediend via het hoge-resolutie touchscreen, de touch control toetsen op het multifunctionele stuurwiel en via intelligente spraakbesturing. De snelle navigatie op harde schijf met hoogwaardige topografische 3D-kaartweergave houdt rekening met realtime verkeersinformatie, waardoor files kunnen worden vermeden en reistijden kunnen worden verkort. Andere hoogtepunten zijn smartphone-integratie via Apple® CarPlay® en Android Auto® of Mirrorlink, evenals de Bluetooth®-interface met handsfree-functie om tijdens het rijden te telefoneren met zo min mogelijk afleiding.

    Meer informatie www.hymer.de

    25-02-2022 om 18:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Samengesteld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-02-2022 om 19:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een caravan met hefdak

     Silver   Trend

    Trigano ontwierp een nieuwe lichte caravan met hefdak.

     Een compacte caravan met een klap- of hefdak is altijd iets duurder en weegt wat meer dan een vergelijkbaar type met vast dak. Het prijs verschil zit in meer materialen, de vast opstaande wanden, het veersysteem, nog een paar openstelbare vensters. Er komen nog werkuren bij want een vast dak is direct klaar, aan een hefdak is veel meer werk om het perfect waterdicht te maken en vlot te laten functioneren.

    Met het dak ingeklapt passen de Trends in de meeste normale garages. Stelt men het dak omhoog kunnen de meeste kampeerders er in recht staan.

    De nieuwe Trend reeks komt voor zowel jeugdige als wat  oudere caravan gebruikers goed over. De nieuwe reeks bevat 4 verschillende indelingen, hoofdzakelijk voor paren die hem kopen  omwille van de compacte afmetingen, de mogelijkheid hem thuis te gareren  en men hoeft niet over een beresterke auto te beschikken om hem te slepen.

    Technisch gezien zijn er detail verschillen met de nieuwe Trend en de lang bekende Evasion. Wanden en dak van de Evation hebben hagelbestendige wanden en dak en vocht werend XPS schuim voor de isolatie.  De Trend instap modellen hebben een multiplex vloer. In het interieur van de Trend ontbreken de opklapbare wandjes aan de badkamer. Een gordijn neemt de functie over. Om de prijs te drukken is de uitrusting van de Trend spaarzaam bedeeld. Zo zijn er stalen velgen, geen vliegendeur en watertanks zijn opties. De prijs moet ergens inzitten.

    De kleinste van de Trend reeks is 5,13 m lang,  hij heeft vooraan een ombouw zitgroep, keuken en sanitair zijn achterin. De Trend 380 heeft vooraan een dwarsbed, een kleine zit achterin, keuken en badkamer bevinden zich boven de as. Bij gelegenheid kan men de zitgroep  ombouwen tot een éénpersoonsbed.  De Trend 420 en 442 zijn beide 0,6 m langer. De eerste heeft een midden zitgroep en een dwarsbed, de combinatie van keuken en badkamer is afgekeken van  zijn kleine broeder.  Voor de Trend 442 hebben de ontwerpers de veel gevraagde enkele bedden bedacht vooraan en achterin een tot bed ombouwbare zitgroep. Wie een zeer compacte caravan voor twee zoekt zal met de Trend 350 aan zijn trekken komen.  Als je graag  wat ruimer en comfortabeler slaapt komt de iets grotere Trens 380 met zijn vast bed van 1,9 x 1,4 m zeker in aanmerking. Breng je de nacht graag door in een enkel bed kies je voor de Trend 442.

    Met hun MTM tussen de 1.000 en de 1.200 kg laten zich door veel auto’s trekken.

    Meer info www.trigano.fe

    24-02-2022 om 19:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de armen van een kraan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-02-2022 om 15:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Challenger met twee deuren

    Challenger 240 Open Edition

    Een kampeerauto met twee deuren.

    Regelmatig brengt Challenger ongewone indelingen op de markt. De laatste vonst is een kampeerauto met twee buitendeuren.  

     De nieuwste vinding is de 7 m lange Challenger 240 op Ford Transit, te bekomen als speciaal model “Open Edition”. Eigen aan deze wagen is de buitendeur aan de linker zijde. Wie langs daar naar binnen stapt komt eerst terecht in een bagage ruimte met wegklappend schap, laden en enkele vaste schappen. Om de volle breedte van de ruimte te gebruiken dient men het schap weg te klappen en komt er plaats vrij voor een fiets. Er kunnen twee fietsen een plaats vinden, maar dan kan men niet meer langs hier naar het interieur. In dit geval neemt men beter de buitendeur aan de rechterkant. De keuken met een aanrecht van 1,0 x 0,57 m aangevuld met een werkblad op de compressor koelkast sluit aan bij het bagagevak. Twee kookvuren en spoelbakje zijn in  het aanrecht geïntegreerd terwijl onderaan laden zijn voorzien. Boven de keuken is een grote kast met donkere opendraaiende deuren. Om een brede doorgang aan de zitgroep over te houden bouwt Challenger het sanitair net achter de buitendeur. Om te douchen draait  men de wand met het wastafeltje voor de wc. Dat vertaalt zich in een redelijk grote douchecabine. Damp voert men via het dakluik of het venster af. In het voorste deel houdt de Franse fabrikant zich aan het bedsysteem dat al meer toegepast is in zijn zwerfauto’s. In plaats van een vastbed hangt Challenger een  hefbed boven de zitgroep. Elektrisch bediend kan het zakken tot op de zitbanken. Een luxe voor oudere reizigers ze moeten niet via een smal wankelend laddertje in of uit het bed zien te geraken. Het hefbed glijdt in verticale profielen op en af zodat het zich muurvast laat beslapen. De dikke matras op de lattenbodem waarborgt een zalig slaapcomfort. Voor sommige is het niet noodzakelijk het hefbed helemaal omlaag te laten zakken. Men kan het ergens halfweg laten stoppen en nog gebruik maken van de zitgroep eronder. Dat is zeker geen probleem want de stahoogte in de wagen is 2,1 m. De zitgroep is een knap stukje vakmanschap.  De zitbank heeft twee veiligheidsgordels. Men kan de zitbank uitbreiden met losse delen en dezelfde dikke kussens en dezelfde zithoogte als de vaste zitbank. Met een slim systeem kunnen ze vast geklikt worden zodat ze tijdens het rijden op hun plaats blijven staan. De tafel op een dikke stevige poot kan open of dicht geklapt worden en men kan ze zelfs elektrisch op een gewenste hoogte instellen.

    Koetswerk

    De Challenger 240 is opgebouwd uit 64 en 55 mm dikke sandwichpanelen voor bodem en dak.  Hagel bestendige polyester platen beschermen de buitenkant. Voor alle zekerheid heeft met waterafstotend styrophoam gebruikt als isolatie materiaal.  Overal heeft men openklappende vensters. Centrale vergrendeling met dubbele sloten, venster zijn standaard voor de rechter buitendeur. De 0,6 m brede linker buitendeur vergrendelt zelfs drievoudig. Hij is gebouwd op Ford Transit met een 170 pk sterke turbo diesel en 6 gang automaat. Tijdens koude verplaatsingen kan de Webasto dieselverwarming de hele wagen op een aangename temperatuur houden.

    Samengevat

    Alles samen schittert de Challenger 240 Open Edition als een wat ongewoonlijke kampeerauto. Het loont zeker de moeite om hem eens wat beter te bekijken als er een nieuwe kampeerauto op de verlanglijst staat.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig:    Ford Transit met verlaagd chassis 2.0 l turbo                

                                    diesel van 170 pk    zes gang automaat.

    L X B X H                      6,99 x 2,35 x 2,92 m

    Rijklaar gewicht        3.115 kg

      MTM                            3.500 kg

    Bedden   hefbed         1,9 x 1,6 m

                  Zitgroep          1,95 x 1,25 m

    Meer info. www.challenger.fr















    21-02-2022 om 17:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-02-2022 om 17:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meer verkeersdoden

     














    Stijging aantal verkeersdoden in Vlaanderen vorig jaar, daling in Brussel en Wallonië
    Er waren ook meer dan 1000 letselongevallen met e-steps.

    Volgens de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute in samenwerking met de Federale Politie waren er in Vlaanderen vorig jaar 291 verkeersdoden. Dat zijn er 45 meer dan een jaar eerder, ofwel een stijging van 18%. De tendens is compleet verschillend dan in de andere gewesten. In Wallonië waren er 36 verkeersdoden minder en ook in Brussel daalde het aantal verkeersdoden van 14 naar 6. De nationale balans was hierdoor quasi gelijk aan die van 2020. Er vielen 484 doden ten opzichte van 483 een jaar eerder. Voor het eerst noteren we ook statistieken voor het aantal ongevallen met e-steps. Er gebeurden er meer dan 1000, ofwel bijna 3 per dag. Daarnaast zagen we de verontrustende trend dat er in Vlaanderen in ongevallen met bestelwagens 15 doden meer te betreuren vielen.

    Tegenovergestelde tendensen in de verschillende regio’s
    Het aantal doden op onze wegen is vorig jaar quasi gelijk gebleven. Er vielen 484 doden, ten opzichte van 483 in 2020.  
    De tendensen van het aantal doden ter plaatse zijn wel compleet tegenovergesteld in Vlaanderen en Wallonië. Een stijging van 18% in Vlaanderen (van 246 naar 291) en een daling met 16% in Wallonië. In Brussel ging het aantal verkeersdoden van 14 naar 6. Dat zijn voor Wallonië en Brussel de laagste cijfers die we ooit noteerden.

                                          aantal doden in functie van de regio
     

     

     
    2020

     
    2021

    Evolutie 2020-2021
    (aantallen)

    Evolutie 2020-2021
    (%)

    Vlaanderen

    246

    291

    + 45

    + 18%

    Wallonië

    223

    187

    - 36

    - 16%

    Brussel

    14

    6

              -8

    /

    België

    483

    484

    +1

    /

                                        Gegevensbron: Federale Politie/DGR/DRI/BIPOL – Infografie: Vias institute

    Het aantal letselongevallen stijgt wel stevig (van 29947 naar 34264, ofwel + 14%), net zoals het aantal slachtoffers (van 36774 naar 42063, ofwel + 14%). De stijging van het aantal letselongevallen zien we in elk gewest. In Vlaanderen steeg het aantal ongevallen met 14% (van 18517 naar 21021), in Brussel met 10% (van 3190 naar 3497) en in Wallonië met 18% (van 8240 naar 9746).

                                     Evolutie 2020-2021 van het aantal letselongevallen en slachtoffers

     

     
    2020

     
    2021

    Evolutie 2020-2021
     (cijfers)

    Evolutie
    2020-2021
    %

    Letselongevallen

    29947

    34264

    +4317

    +14%

    Totaal aantal slachtoffers

    36774

    42063

               +5289

    +14%

    Doden

    483

    484

    +1

    /

    Gewonden

    36291

    41579

    +5288

    +15%

                                  Gegevensbron: Federale Politie/DGR/DRI/BIPOL – Infografie: Vias institute

    Tendensen volgens het type weggebruiker op nationaal vlak
    Op nationaal niveau zien we een gemengd patroon als het gaat over de doden per vervoerswijze. Het aantal fietsdoden daalt van 83 naar 74, net als de doden bij de motorrijders van 77 naar 61 en bij de auto-inzittenden (van 214 naar 205). Daarentegen steeg het aantal doden in ongevallen met een lichte vrachtwagen van 43 naar 63 en bij vrachtwagens van 83 naar 92. Bij de voetgangers noteerden we een stijging van 62 naar 69 doden. 4 mensen kwamen om het leven met een e-step.
     
    Stijging van het aantal ongevallen voor alle types weggebruikers
    Op nationaal vlak is er wel een stijging van het aantal letselongevallen voor alle types weggebruikers. De grootste stijging zien we bij de bromfietsen (+ 29%, van 2769 naar 3578 ongevallen). Ook voor ongevallen met voetgangers (+17%, van 3319 naar 3872) en lichte vrachtwagens zien we een forse stijging (+16%, van 2971 naar 3434). Er werden ook 1022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er 3 per dag en dat is nog maar het topje van de ijsberg, want veel van die ongevallen zijn enkelzijdige ongevallen, waarbij de gewonde persoon naar het ziekenhuis gaat en niet in de officiële ongevalsstatistieken terecht komt.
     
    Tendensen in Vlaanderen: vooral opvallend meer doden met lichte vrachtwagens
    De fietsers (van 72 naar 67) en de motorfietsers (van 33 naar 30) zijn de enige twee vervoerswijzen waar we in Vlaanderen minder verkeersdoden hebben vastgesteld.
    Bij de auto-inzittenden zien we een stijging van 81 naar 97 doden en bij de voetgangers van 29 naar 43.
    Het is echter vooral in ongevallen met vrachtwagens (van 53 naar 68) en met lichte vrachtwagens (van 30 naar 45 doden) dat er opvallend meer doden te betreuren vielen. Vooral de stijging bij de bestelwagen is verontrustend. Het is al sinds 2015 geleden dat er nog zoveel doden vielen. De ‘camionettisering’ waardoor er veel bestelwagens continu onderweg zijn, kan daarin zeker een rol spelen. De toegenomen e-commerce de laatste 2 jaar met leveringen aan huis heeft die impact wellicht vergroot.
     
    Enkel in Oost-Vlaanderen (van 66 naar 55 verkeersdoden) was er een daling van het aantal verkeersdoden. In West-Vlaanderen steeg het aantal doden van 51 naar 56. In Vlaams-Brabant (van 30 naar 40 verkeersdoden) en Antwerpen (van 61 naar 76 verkeersdoden) was er een flinke stijging. In Limburg was de stijging het grootst. Daar vielen 64 verkeersdoden, 26 meer dan een jaar eerder. Het was al van 2014 geleden dat het er nog zo veel waren.
     
    Bij de letselongevallen is er in Vlaanderen vooral een opvallende stijging bij de ongevallen met een bromfiets (+31%) en ongevallen met een lichte vrachtwagen (+18%). Er werden ook 510 ongevallen geregistreerd met een e-step.
     
    Conclusie
    2021 was net zoals 2020 door de coronapandemie nog steeds een atypisch jaar op onze wegen. De vele maatregelen hebben zeker een impact gehad op het aantal verkeersslachtoffers. De totaalbalans van het aantal verkeersdoden is daarom gunstiger dan in 2019 (619 doden).
    In Wallonië en Brussel noteerden we het laagste aantal verkeersdoden ooit. In Vlaanderen waren de cijfers vergelijkbaar aan de cijfers voor de coronapandemie. Vooral in ongevallen met lichte vrachtwagens kwamen meer mensen om het leven. Verder onderzoek is nodig om de exacte oorzaak daarvan te bepalen. Voor het eerst sinds de registratie werden ook meer dan 1000 letselongevallen met een e-step vastgesteld. Ook dat is een trend om in de gaten te houden.
    Tijdens de laatste Staten-Generaal voor Verkeersveiligheid in november is als doel vooropgesteld om het aantal verkeersslachtoffers tegen 2030 te halveren. Daarvoor moeten op alle niveaus inspanningen geleverd worden.
     
    Georges Gilkinet, federaal minister van Mobiliteit: "De verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute voor 2021 toont opnieuw hoe belangrijk het is dat we werken aan meer verkeersveiligheid. Zelfs al lijken de ongelukken minder ernstig, toch is élk verkeersslachtoffer er een te veel. Samen met mijn collega’s, de regionale Ministers, zijn we tijdens de Staten-Generaal voor Verkeersveiligheid het engagement aangegaan om te strijden tegen overdreven snelheid en risicogedrag. De aangekondigde maatregelen worden stap voor stap uitgevoerd, telkens met als prioriteit om de meest kwetsbare weggebruikers te beschermen. Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat voetgangers en fietsers in 2021 nog steeds een te hoge prijs betalen, ook als ze zelf geen gevaar vormen voor anderen. Dat is zorgwekkend. Ook dat het toegenomen aantal ongelukken met vrachtwagens en bestelwagens is verontrustend en vereist extra aandacht en aangepaste initiatieven. Aan “All For Zero” werken we samen, om meer levens te redden, zodat onze mobiliteit een echte vrijheid is.”

     

    21-02-2022 om 15:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-02-2022 om 15:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!