Om niet achter te blijven met de moderne meubeltrend heeft Knaus zijn Boxlife Pro ook met een modern interieur bedacht.
Voor de modellen 2025 krijgen de camperbussen een interieur met andere meubeloppervlakken, mat witte kastdeuren, grijze vlakke werkbladen zoals keuken aanrecht, tafelblad, de zitbanken werden eveneens bedacht met 2 kleurige overtrekken. Daartussen zien we nog mooie delen in hout decor, alles samen een schitterend harmonisch geheel.
De Boxlife Pro heeft als basis voertuig een Fiat Ducato met als kleinste de 5,44 m lange, de midden lange is 5,99 m lang en voor de grootste moeten we onze meter 6,36 m afrollen. Het uitzicht en de technische uitrusting van de bestelwagen blijft op enkele kleinigheden na hetzelfde.
Volledig nieuw is de badkamer. Een uittrekbaar kunststof wastafeltje biedt verschillende gebruik mogelijkheden. Zo komt er een nieuwe voor Knaus special ontwikkelde wc. Het gaat hier om een fecaliën cassette wc. Urine en fecaliën verdwijnen in een speciale zak die men gewoon bij de restafval kan kieperen. Water en andere producten zijn hier niet meer nodig. Een geïntegreerde batterij is er bij om het systeem vlot te laten functioneren.
Bekijken we het bewoonbaar deel van het interieur zien we een dieselverwarming, het voordeel is dat men geen grote zware gasflessen moet meenemen. Standaard is er een compressor koelkast in gebouwd. Om te koken kunnen de bewoners gebruik maken van de kleine blauwe bekende camping gas flessen. In die uitvoering kan men de grote bergruimte benutten voor andere zaken die men onderweg nodig heeft, dan spreken we nog niet over de bijna 60kg dat zo’n twee grote gasflessen wegen.
Voor klanten die de nieuwe Boxlife Pro zwerfauto willen aanschaffen, hij is zo ongeveer, dat hangt af van de toebehoren, 4000 euro goedkoper dan zijn oudere broer.
Technische gegevens
Basis voertuig: Fiat Ducato type bestelwagen
Afmetingen: L X B X H 5,41/5,99/6,36 x 2,05 x 2,82 m.
Een smalle lichte Carthago go op Mercedes-Benz-Sprinter staat in de belangstelling.
Een nieuwe reeks bij Carthago. De vorige C-Tourer wordt nu C1-Tourer genoemd, Hij maakt plaats voor de C2-Tourer. Met zijn 2,17 brede opbouw is hij 10 cm smaller en wordt enkel als integraal op Mercedes-Sprinter met verlaagd Al-Ko chassis aangeboden.
Alleen al de smalle stuurcabine is volgens het Carthago bestuur rond de 50 kg lichter. Dit in verbinding met andere lichtbouwdelen zal dat bij de 3,5 tonners meer reisbagage toelaten.
Het gamma van de C2- Tourer bestaat uit vijf indelingen. Allen hebben een ruime badkamer met afzonderlijn douche cel. Verder is er de 7,2 m lange I 145 RBLE met enkele bedden. De I 147 RBLEK is tien centimeter langer. Het grootste deel van die tien centimeter wordt gebruikt voor een grotere koelkast in de keuken. Beide 147 typen biedt de fabrikant aan met een eilandbed in plaats van enkele bedden. De L varianten zetten 4,2 ton op de weegschaal, met kortere uitvoeringen mag men met een rijbewijs B rijden. Het interieur heeft witte bovenkastdeuren zonder handgreep, wanden zijn in mooi donker houtdecor uitgevoerd, comfortabele L-zitbank, een relatief grote tafel een uitgebreid licht systeem maken het aangenaam vertoeven in de nieuwe C2-Tourer