Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    28-01-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iedereen tevreden

    "Geweldige sfeer in alle segmenten"

    Voorlopige resultaten van CMT 2024: Exposanten melden een ongebroken reislust, de beste koopstemming en goede boekingsresultaten.

    Duitsers laten zich niet ontnemen dat hun verlangen om te reizen hen wordt ontnomen – dat is tenminste wat de voorlopige resultaten van CMT 2024, 's werelds grootste consumentenbeurs voor toerisme en vrije tijd, laten zien. "Exposanten uit alle sectoren waren zeer tevreden", meldt Roland Bleinroth, Managing Director van Messe Stuttgart. Het is goed geboekt en goed gekocht, op veel plaatsen is de vraag zelfs veel beter dan verwacht. "De beurs is tot op de vierkante meter uitverkocht, de hallen zitten vol en er heerst een geweldige sfeer in alle segmenten."

    Partnerland en gastronomische partner zijn tevreden
    De wens om over lange afstanden te reizen is voelbaar op de stand van CMT's partnerland de Filippijnen. Rachel Leano van het Filippijnse Bureau voor Toerisme in Frankfurt zegt: "We zijn verbaasd over hoeveel bezoekers naar ons toe komen en soms specifiek informeren naar bepaalde vakantieaanbiedingen. Iedereen is open en wil veel weten over ons land." De enorme respons maakt haar bijna sprakeloos, zegt Leano. "Ik kan het nauwelijks onder woorden brengen. We zijn zeer, zeer tevreden!"

    Julia Metzmann van de Vereniging voor Toerisme van de Schwäbische Alb maakt een even positieve tussenbalans. De wens om te reizen treft steeds meer regio's voor onze deur. Alle exposanten in de Schwäbische Alb waren zeer tevreden over zowel het aantal bezoekers als de vele zeer positieve discussies. Ook is ze positief over de samenwerking met CMT, waardoor de Alb voor en tijdens de beurs sterk aanwezig is. Last but not least was de "Älblertag" ook een succesvolle campagne met een identiteitsvormend effect.

    CMT als barometer van het sentiment
    "De belangstelling voor onze vakantievorm is nog steeds erg groot", zegt Matthias Dir van de Duitse Caravaning Trade Association. Leveringsproblemen zijn opgelost en leveringen kunnen weer normaal en tegen gegarandeerde prijzen worden uitgevoerd. "We hebben veel aantrekkelijke aanbiedingen bij CMT en registreren meer deals dan vorig jaar", zegt Euch. Hij ziet dit als een positief vooruitzicht voor het voorjaar. De CMT is een barometer van de publieke opinie. "En de sfeer is geweldig", vervolgt hij.

    In het vaak sombere winterseizoen werkt de CMT volgens Bleinroth als een stemmingsverbeteraar voor veel bezoekers. Het enige minpuntje was misschien dat de weersomstandigheden de intenties om midden in de week te bezoeken enigszins temperden, maar dit deed niets af aan de boekings- en verkoopresultaten – integendeel. Over het algemeen ziet Bleinroth "de beste voortekenen voor de eindspurt. Het was een zeer succesvolle CMT!"

    28-01-2024 om 20:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opgepast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-01-2024 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Radarmelders op gepast

    Radarmelders: een duidelijk obstakel voor efficiënte verkeershandhaving
    Vias institute stelt aan de regering een verbod voor

    In het regeerakkoord werd aan Vias institute gevraagd om een studie te realiseren over radarmelders. Deze studie is net afgerond en de conclusies zijn helder. Per afgelegde kilometer krijgen bestuurders die een radarmelder hebben 50% meer boetes dan bestuurders die geen radarmelder hebben. Ze rijden dus vaker te snel op wegen waarvan ze  denken dat er geen risico is om gecontroleerd te worden. De visuele en auditieve waarschuwingen van deze radarmelders kunnen daarnaast voor afleiding zorgen. Daarom beveelt Vias institute aan om systemen te verbieden die in realtime de locatie van mobiele controles aangeven, vooral omdat ze bestuurders ook in staat stellen om aan alcoholcontroles te ontsnappen.

    Radarmelders zijn wijdverspreid in België. In totaal gebruikt 1 op de 3 bestuurders (37%) één of meerdere systemen die aangeven waar er snelheidscontroles of andere controles door de politie gebeuren. Het gaat dan zowel over betalende als gratis toepassingen.
    De studie van Vias heeft meer dan 2 jaar in beslag genomen.
    Verschillende aspecten van radarmelders werden bestudeerd, zoals de soorten toestellen en hun gebruik in België, de houding van gebruikers en niet-gebruikers tegenover snelheidsovertredingen, het gebruik van deze toepassingen/navigatiesystemen voor andere doeleinden en de impact op snelheid en veiligheid. Dit zijn de belangrijkste conclusies.
    50% meer boetes voor bestuurders met een radarmelder
    Bestuurders met een radarmelder ontvangen meer boetes voor snelheidsovertredingen dan bestuurders zonder zo’n systeem. Zo geven 29% van de bestuurders met zo’n systeem aan in het afgelopen jaar een boete te hebben ontvangen, tegenover 18% bij de bestuurder die geen radarmelder hebben.
    We weten dat bestuurders met zo’n systeem meer rijden. Zelfs als we rekening houden met het aantal afgelegde kilometer ligt het aantal boetes voor bezitters van een radarmelder 50% hoger dan voor de bestuurders die er geen hebben (0,38 boetes per 10 000 kilometer tegenover 0,26 boetes per 10 000 kilometer voor de niet-bezitters).  
    Het is niet de eerste studie die aantoont dat bestuurders met een radarmelder vaker geverbaliseerd worden dan andere bestuurders. Dat resultaat kan paradoxaal lijken, maar is toch perfect logisch. Bestuurders met zo’n systeem rijden vaker te snel omdat ze denken dat ze geen risico lopen op een boete als hun systeem geen melding geeft van een snelheidscontrole.  
    Bestuurders met een radarmelder zijn toleranter ten opzichte van snelheid
    De attitude ten opzichte van snelheid verschilt ook tussen bestuurders die al dan niet een radarmelder geïnstalleerd hebben. Zo denken de gebruikers van zo’n systeem vaker dat er geen gevaar is om sneller dan de limiet te rijden wanneer de weg verlaten is (26% tegenover 19% voor de niet-gebruikers). Ze zijn ook vaker van mening dat het enige doel van snelheidscontroles is om geld op te brengen voor de staatskas. (39% ten opzichte van 26% voor de niet-gebruikers).
    Gebruikers van radarmelder zijn zich dus minder bewust van de gevaren van hun snelheid. Het is daarom waarschijnlijk dat ze harder zullen blijven rijden, zelfs als ze zo'n systeem niet mogen gebruiken. Ze zullen dan wel meer boetes krijgen.
    Afleidend effect
    Er is een zekere mate van afleiding van de bestuurder mogelijk door de visuele en auditieve meldingen van de systemen. De meldingen sporen de bestuurders aan om het systeem al rijdend te gebruiken en/of te bevestigen dat er een politiecontrole of andere gebeurtenis (ongeval, auto in panne, etc) is.
    Door punten toe te kennen aan bestuurders die gebeurtenissen melden, moedigt het systeem bestuurders aan om interactie te hebben met het scherm of uit te kijken naar flitscontroles langs de weg. In beide gevallen zijn de ogen van de bestuurder enkele seconden van de weg. Bovendien kunnen de reclameboodschappen die in sommige systemen worden weergegeven een extra bron van afleiding zijn.
    Alle soorten controles worden gesignaleerd, ook voor alcohol
    Een nog controversiëlere functie van deze apparaten is het waarschuwen voor politiecontroles (alcohol, drugs, boorddocumenten). Wanneer politieagenten tegenwoordig hun apparatuur opstellen om bijvoorbeeld een alcoholcontrole te organiseren, worden ze al gesignaleerd nog voor de operatie begint. Het is dus gemakkelijk voor een bestuurder die te veel gedronken heeft om van route te veranderen en niet gepakt te worden. Het effect op de verkeersveiligheid is dus duidelijk negatief, vooral omdat de betrokken bestuurders waarschijnlijk een langere route zullen nemen dan aanvankelijk gepland, waardoor het risico op ongelukken toeneemt. Dit is des te betreurenswaardiger omdat politieagenten tijdens een alcoholtest meestal andere zaken controleren, zoals de verzekering. Ze bekijken ook of de persoon gezocht wordt. Nochtans willen mensen die een alcoholtest 'verklikken' zelf toch niet betrokken raken bij een ongeluk met een onverzekerde bestuurder.
    Conclusie
    De firma’s die radarmelders commercialiseren hebben inspanningen gedaan om andere functionaliteiten te ontwikkelen dan enkel het melden van controles. Deze studie toon echter de negatieve rol aan die deze systemen kunnen hebben op de verkeersveiligheid.
    Bestuurders die zo'n systeem hebben, overschrijden vaker de snelheidslimiet op plaatsen waar ze denken dat er geen risico is om beboet te worden. Gezien deze resultaten is Vias institute voorstander van het aanpassen van de huidige Belgische wetgeving door het verbieden van systemen die bestuurders in staat stellen om mobiele politiecontroles te omzeilen. Zo wordt een duidelijk signaal gegeven dat risicovol gedrag op de weg niet getolereerd kan worden. Een dergelijk verbod bestaat al in Duitsland en Zwitserland.
    België wil het aantal verkeersdoden terugbrengen tot 320 in 2030. In 2022 waren er echter nog 540. De regering moet daarom alle mogelijke maatregelen nemen om te voorkomen dat bestuurders risicogedrag vertonen, zoals onaangepaste of buitensporige snelheid of afgeleid rijden door de smartphone. In deze context zou een verbod op systemen die de exacte locatie van mobiele controles aangeeft, gerechtvaardigd zijn. Het is ook een van de 12 concrete maatregelen die Vias institute eind vorig jaar in zijn memorandum voorstelde.

    Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet:'Samen met alcohol en afleiding achter het stuur is te hoge snelheid een van de drie grootste doodsoorzaken op onze wegen. Als federaal minister bevoegd voor verkeersveiligheid is het mijn prioriteit om, in nauwe samenwerking met mijn gewestelijke collega's, het aantal verkeersslachtoffers te verminderen. Deze studie van Vias maakt het eindelijk mogelijk om de invloed van flitspaalwaarschuwingssystemen op de verkeersveiligheid objectief te beoordelen, in een context waarin bewezen is dat snelheidscontroles het risico op ongevallen met 20 tot 30% kunnen verminderen. De conclusies tonen aan dat de verkeersveiligheid er alleen maar op vooruit zou gaan als we zouden overstappen op een systeem van signalisatie van controlezones om bestuurders aan te moedigen hun gedrag aan te passen. Aan de andere kant is het niet positief, en kan het zelfs zeer gevaarlijk zijn, om bestuurders aan te moedigen te vertragen vlak voor een controlepost en vervolgens weer te versnellen door de exacte positie ervan te signaleren. Het is met dit in gedachten dat ik mijn administratie ga vragen om contact op te nemen met de platformen die dit soort informatie verspreiden, zonder dat dit leidt tot een regelrecht verbod op deze flitspaalwaarschuwingssystemen'.

    Meer info: VIASZ institute

    28-01-2024 om 20:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!