De limited edition CamperVan Free 540 Blue Evolution vervult het verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Hij heeft moderne, stijlvolle design en sportieve accenten: speciale lak in stormblauw metallic, zwart slaapdak, mat zwarte 16-inch velgen en led-dagrijverlichting.
Stormblauw metallic-lak
De beperkte serie van de buscamper HYMER Free 540 Blue Evolution beantwoordt uw verlangen naar avontuur en onafhankelijkheid. Profiteer van een omvangrijk pakket uitrustingen met een prijsvoordeel van meer dan € 3.000 als u kiest voor dit aantrekkelijke editiemodel.
Flexibel interieur Het uitgekiende interieurconcept en de flexibele bouwwijze bieden veel ruimte en comfort voor vier volmaakt gelukkige passagiers.
Sportief-moderne instap
Gewoon instappen en vertrekken … de route is het doel van de reis en daarbij heeft u altijd een stukje thuis mee. Het editiemodel HYMER Free 540 Blue Evolution is de perfecte instap in de wereld van het kamperen.
Smaakvol interieur
Het interieur bekoort door het moderne design met witte kleppen en zilverafwerking, de tweekleurige grijze stof en een vloerbedekking in donker houtoptiek.
Verfrissend onafhankelijk
Dankzij de volwaardige badkamer incl. houten lattenbodem in de douche biedt de HYMER Free 540 Blue Evolution u hetzelfde comfort als zijn grotere broers. Zo bent u ook ver van de bewoonde wereld onafhankelijk.
Volledige uitvoering Start dankzij de talloze hoogtepunten in de uitvoering van de HYMER Free Blue Evolution meteen uw kampeeravontuur.
Monsterscore inschrijvingen speed pedelecs in maart (+57,5%)
De inschrijvingen van speed pedelecs hebben in maart een enorme vlucht genomen: +57,5% meer dan in maart 2020. Ook in vergelijking met maart 2019 (pre-Corona lockdown) doen deze snelle fietsen het bijzonder goed: +28,8%. De stijging is algemeen: op de provincie Namen na stijgt het aantal inschrijvingen immers in alle Belgische provincies. Bedrijven en leasing tekenen mooie cijfers op maar het zijn vooral de particulieren die het peloton aanvoeren.
“Het aantal inschrijvingen ligt met 1.257 eenheden maar liefst +57,5% hoger dan in maart 2020. Ook in vergelijking met 2019 is de stijging frappant : + 28,8%. Opvallend is dat de stijging zich in alle provincies voordoet, behalve in Namen. Hoewel het om kleinere aantallen gaat, zijn de procentuele stijgingen groot in de meeste Waalse provincies terwijl in Vlaanderen vooral Limburg en West-Vlaanderen er procentueel uitspringen. Net als Antwerpen, dat +26% groeide en ruim aan de kop van het peloton blijft,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De speed pedelec zal niet meer verdwijnen uit het straatbeeld. Niet in Vlaanderen en Brussel (stijging met +17%), maar ook niet in Wallonië waar het aantal inschrijvingen alsmaar blijft toenemen. In het eerste kwartaal zijn nu +23,6% meer speed pedelecs ingeschreven dan in 2020, en +9,7% ten opzichte van 2019. Leasing- (+16,3%) en bedrijfsfietsen (+10%) laten mooie cijfers optekenen maar het zijn vooral de particulieren die hard aan de boom schudden (+33,6%). Verdere investeringen van de overheid in fietsinfrastructuur zullen deze trend nog verder kunnen versterken.”
Particulier versus bedrijven
Met 1.257 inschrijvingen in de maand maart gingen de cijfers er met +57,5% op vooruit in vergelijking met het aantal inschrijvingen van februari vorig jaar. De ruime helft (51,8 %) van de inschrijvingen gebeurde door particulieren en dat is voor het eerste kwartaal maar liefst +33,6% meer dan vorig jaar.
Vorige maand waren er de eerste tekenen van groei bij leasing en die trend zet zich voort : over de eerste drie maanden stijgt leasing met +16,3% en de inschrijvingen op naam van een bedrijf groeien met +9,9%. En dit ondanks het lage fileniveau in deze Corona-tijden.
Geografische verschillen
Speed pedelecs blijven vooral populair in Vlaanderen: het Vlaamse landsgedeelte neemt 95% voor zijn rekening tegenover 2,6 % in Wallonië en 2,3 % in Brussel. Toch is de evolutie in Brussel (+17%) en de Waalse provincies zeer positief hoewel de aantallen nog laag blijven, vooral in Namen en Luxemburg.
De provincie Antwerpen heeft er - na een moeilijk jaar 2020 - een sterk kwartaal op zitten en blijft ruim koploper met 783 nieuwe inschrijvingen. Oost-Vlaanderen herpakt zich (+5%) en Vlaams-Brabant schrijft terug positieve cijfers (+10%) maar het zijn – opnieuw – vooral Limburg (+65%) en West-Vlaanderen (+39%) die het mooie weer maken.
Reizen, natuur en outdoor vullen het portfolio aan
Meerwaarde voor outdoor-fans met de nieuwe segmenten:
Equipment & Outdoor – Travel & Nature
Het gevoel van grenzeloze vrijheid: wandelen, trekking, klimmen, mountainbiken of skiën wordt met een eigen camper, kampeerbusje of caravan een heel bijzondere ervaring. Deze onafhankelijke vorm van reizen, gecombineerd met activiteiten in de vrije natuur was nog nooit zo populair en weerspiegelt het verlangen van mensen naar individuele reismogelijkheden. Deze trend, in combinatie met de zekerheid van het reizen met een eigen verblijf, is tijdens de pandemie nog sterker geworden, en de caravaning-branche rekent dan ook voor dit jaar met een verder groeiende interesse.
Voor Messe Düsseldorf als organisator van CARAVAN SALON en TourNatur, is het synergie-effect voldoende reden om dit samenspel van caravaning en outdoor-activiteiten in de opzet van de beurs nieuw vorm te geven.
Projectleider Stefan Koschke licht toe: “Mensen, die hun vakantie in een camper of caravan doorbrengen, houden uiteraard ook van activiteiten en sporten in de buitenlucht. Afgelopen jaar vonden zij op TourNatur gedurende drie parallel aan CARAVAN SALON lopende beursdagen een passend aanbod. Binnenkort zullen de reis-, natuur- en outdoor-thema’s alle tien de beursdagen aan bezoekers gepresenteerd worden. Bovendien zal het portfolio van TourNatur geheel in de themawerelden Equipment & Outdour en Travel & Nature in CARAVAN SALON worden geïntegreerd.”
Ten gevolge hiervan presenteren vanaf dit jaar de aanbieders van caravaning- en campingtoebehoren en outdoor-kleding en -uitrusting hun aanbod samen met de hierboven genoemde nieuwe themawerelden. Tevens laten de segmenten caravaning- en outdoor-toerisme hun bijzondere bestemmingen gemeenschappelijk aan het publiek zien.
Ook in 2021 toont CARAVAN SALON Düsseldorf weer ’s wereld grootste keuze aan nieuwe kampeerauto’s en caravans. De bezoekers kunnen zich op een omvangrijk aanbod en het gehele voertuigenspectrum van compacte kampeerbusjes en familievriendelijke caravans en kampeeraut’s tot aan ruime luxe-voertuigen verheugen. Het aanbod wordt gecompleteerd door het segment Technology & Components, waarin de Europese en internationale industrie voor toebehoren en toeleveranciers zich uitgebreid presenteren.
Geïnteresseerde producenten, handelaars, regio’s en campings kunnen zich hier – www.caravan-salon.com/application - voor CARAVAN SALON 2021 aanmelden.
Holtkamper Cocoon Aero MTT Limited Edition Holtkamper komt met een speciale eenmalige ‘Limited Edition’ op basis van het eerdere model Cocoon Aero MTT. Eigenlijk is dit Holtkamper actiemodel ‘Limited Edition’ een Aero MTT zonder Windforce systeem. Maar ook zonder WindForce systeem worden de Holtkamper tenttrailers geroemd om hun opzetgemak, niet in de laatste plaats door het unieke eenstoks carbon luifelsysteem. Het speciale actiemodel is verder o.a. standaard voorzien van: • MTT keuken met koelkast • Reservewiel met ophanging • AL-KO disselslot • Pack-N-Go systeem voor eenvoudig inpakken van uw bagage • Aero luifel met zijwanden • Membrame Airco tentsysteem De speciale actieprijs van de Cocoon Aero MTT Limited Edition bedraagt € 16.995,-. Wees er wel snel bij want er worden er maar 20 gebouwd. Het actiemodel is te bezichtigen (vooralsnog op afspraak) bij Tent Trailer Center Utrecht en Emmen.
Met de Nova 555 ontdekken we bij Eriba voor het eerst een hefbed in zulk type gezinscaravan.
Kom je met een bijna 8 m lange Nova 555 op een camping gereden zie je alle blikken in je richting draaien. Dus oppassen, niet te veel klungelen en het gevaarte proberen keurig op zijn plaats maneuvreren.
Aan de vensters merkt je op dat het om een indeling gaat met stapelbedden. Kom je binnen langs de brede deur is er helemaal geen twijfel meer. De indeling met kinderkamer achterin is reeds lang in gebruik. Kijken we naar voor zien we het hefbed boven de knappe zitgroep. Voor Eriba is dat een opvallende nieuwigheid. Dat zorgt voor extra slaapgelegenheid zonder ombouwen van de zitgroep.
Het interieur is opgebouwd in een moderne stijl met afwisselende kleuren gaande van donkerhout decor met zwarte handgrepen aan de deuren en laden. Lichte kleuren voor wanden en hefbed, samen met de grijze kussens vormen ze een schitterend harmonisch geheel zelfs de vloer past er prachtig bij. De bovenkasten onder het hefbed zijn redelijk klein, kan moeilijk anders ze zakken mee met het bed tot tegen de rugkussens. Dat geeft de gelegenheid om ‘s morgens een hapje te doen terwijl er nog iemand geniet van het 2,1 x 1,5 m grote hefbed. Om in uit het bed te geraken is het bijgeleverde laddertje een noodzaak. In de U-zitgroep met de grote tafel, comfortabele zittingen en ruim bemeten is het aangenaam om te vertoeven
Keuken
De aanpalende keuken is ruim genoeg voor een groot gezin. Op het aanrecht met geïntegreerde kookvuren achteraan en de spoelbak is nog plaats voor een koffie apparaat. Er blijft nog genoeg werkblad over om de ingrediënten van de culinaire genoegens voor te bereiden. Onderaan zijn grote laden voor een uitgebreid keuken materiaal. Boven verbergen de grote witte deuren van de bovenkast veel plaats. Zij kunnen een deel bagage opvangen dat niet in de bovenkasten van zitgroep kan. Tegenover de keuken heeft men de 142 l koelkast geplaatst.
In een caravan met een opbouwlengte van 6.64 m mag men een goed bruikbaar sanitair verwachten. Het wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, een wastafeltje in de hoek en om te douche is er voldoende bewegingsvrijheid. Toiletgerief en bijhorigheden vinden gemakkelijk plaats in de kast, leuk is de grote verlichte spiegel.
Aan bergruimte geen gebrek, alle zitbanken kunnen open en aan één buitenzijde zijn kofferdeksels langs waar men ook bagage in en uit kan laden. Bijzonder het grote luik dat het onderste stapelbed afsluit is handig. Daar kan gedurende de reis een fiets in vervoerd worden.
Naar de kinderkamer.
In de Nova 555 is een schuifdeur die de kinderkamer kan afsluiten. Indien nodig kan men de treinzit in de kinderkamer ombouwen tot een bed. Zo kunnen hier al zeker drie kinderen het nachtje doorbrengen. Trouwens bij dag is er voldoende om huisspelletjes te doen. Zelfs kleren en speelgoed kunnen in de kinderkamer geborgen worden.
Verspreid over het hele interieur is er bij avond voldoende verlichting voorzien. Voor de nacht geven kleine blauwe lichtjes het middenpad aan.
Met de 55 l watertank aan boord hoeft men niet om de haverklap naar de kraan te lopen om ze bij te vullen. Om het rijplezier niet te bederven vraagt hij wel een trekauto met de nodige pk’s onder de motorkap.
De Nova 555 is een schitterende caravan zowel van binnen als langs buiten. Het interieur is doordacht ingericht om zelfs grote gezinnen een comfortabel verblijf aan te bieden. Zoals men van Hymer mag verwachten is hij keurig en met goede materialen afgewerkt.