Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    12-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto wassen

    JE AUTO WATERBEWUST WASSEN IN EEN PERIODE VAN DROOGTE?

     JA, HET KAN : IN DE CARWASH!

     Uitzonderlijk warme temperaturen en weinig neerslag houden ons land al een aantal weken in de ban. TRAXIO, de mobiliteitsfederatie die ook de carwashes in België overkoepelt, roept op om bewust om te gaan met water : wie zijn wagen ‘waterbewust’ wil wassen, zoekt bij voorkeur een professionele carwash op in plaats van zelf aan de slag te gaan met tuinslang en emmer. 

     Johan Maesen, vertegenwoordiger van de carwashes binnen TRAXIO legt uit : “Professionele carwashinstallaties gebruiken meer dan 90% gerecycleerd water, waardoor ze veel duurzamer zijn dan thuis zelf je auto te wassen. Afhankelijk van het type wasstraat vergt een wasbeurt zo’n 500 à 600 liter water. Slechts 10% hiervan is 'vers water', de overige 90% zijn gerecycleerd en worden telkens weer opnieuw gebruikt.  Bovendien gebruiken de meeste carwashes regenwaterbuffers. Leiding of stadswater is pas een laatste optie.”

      Het verband tussen carwashen en douchen 

    Een wasbeurt in de professionele carwash is dus duurzamer dan een autowasbeurt thuis. Johan Maesen verduidelijkt. “Een tuinkraan heeft een debiet van zo’n 20 liter per minuut.  Je auto nat sproeien, wassen met één of twee emmertjes en vervolgens weer af spoelen kost al snel minimum 100 liter water.  Dat is bijna het dubbele van een passage door de carwash. Bovendien vloeien daarbij - naast het water - ook reinigingsproducten en vuil/slib ongefilterd in de riolering”.

     Om het even in perspectief te zetten: een gemiddeld bad vraagt 120 liter water en vijf minuten douchen kost zo’n 40 liter. Een passage door de wasstraat vergt dus ongeveer evenveel water als een lange douchebeurt. Dus even samen douchen en je hebt een  bezoek aan de carwash bespaard, althans op waterniveau.

     Kies voor een professionele carwash die het milieu respecteert

     TRAXIO wijst wel op het verschil tussen een professionele automatische carwash en de zogenaamde hand carwashes. “Elke professionele wasstraat is gehouden aan een strikte reglementering op het vlak van waterrecyclage, afscheiding van olie en vetten, gebruik van biologisch afbreekbare producten en sociale wetgeving. De sector wordt hier ook regelmatig op gecontroleerd. Professionele carwashes moeten periodiek hun slib verwijderen en laten verwerken door een gespecialiseerde firma om verontreiniging tegen te gaan. Bij niet-gereglementeerde carwashes worden deze voorschriften en de sociale regelgeving maar al te vaak niet nageleefd. Kies dus bewust voor een carwash die het milieu en de sociale wetgeving naleeft.”

    12-08-2022 om 15:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Tweedehandse motorfietsen schakelen opnieuw een versnelling hoger in juli, nieuwe motoren blijven achter

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, becommentarieert: “Na een iets mindere maand juni, is het aantal inschrijvingen van tweedehandse motorfietsen in juli opnieuw licht gestegen : +3,8% wat neerkomt op 7.944 eenheden, dat zijn er 293 meer dan vorig jaar juli. Die betere maand maakt het totale verlies ten opzichte van 2021 niet goed : we staan dit jaar met 49.512 inschreven occasie motoren -8,5% ofte 4.607 stuks achter op vorig jaar, ondanks de uitzonderlijk droge zomer. Dat goede weer heeft de inschrijvingen van nieuwe motoren al evenmin vooruit kunnen stuwen. In juli stond de teller op -8,2% (2.373 stuks) en het jaartotaal totaliseert momenteel een verlies van -6,4%. Aan de zijde van de nieuwe motoren kampen de motorhandelaars nog steeds met leveringsproblemen, terwijl de tweedhandsmarkt wordt getypeerd door een te lage instroom van recente modellen alsook buitenlandse kapers op de kust (vooral Nederlanders), met hoge prijzen tot gevolg. Het is duidelijk dat de motormarkt door een moeilijkere periode gaat, die nog even zal aanhouden : het consumentenvertrouwen en de koopkracht dalen gestaag en we merken nu zelfs dat de lagere middenklasse het moeilijk begint te krijgen om aan te kopen of om recent aangekochte motorfietsen te behouden.”

    Rondvraag bij de motorprofessionals leverde ons nog enkele interessante inzichten op : “De nieuwmarkt is nog steeds afhankelijk van de beschikbaarheden, maar we merken ook dat de duurdere modellen het moeilijker krijgen en dat leidt tot een downsizing van de aankoopintentie. Bij de occasies hangt alles af van wat de motorhandelaars kunnen binnenkrijgen. Er is nog steeds grote uitstroom naar Nederland – traditioneel een dure markt – en dat werkt als een magneet op de Europese markt. Daardoor zijn de aankoopprijzen voor de professionals sterk gestegen. Het is geen uitzondering dat opkopers zelfs de gangbare particuliere prijzen bieden voor een motor.”

     Tweedehandse motoren

    [Analyse en cijfers van de nieuwmarkt vindt u onderaan de grafieken en analyse van de tweedehandsmarkt]

    Na een iets mindere maand juni, is het aantal inschrijvingen van tweedehandse motorfietsen in juli opnieuw licht gestegen : +3,8% wat neerkomt op 7.944 eenheden, dat zijn er 293 meer dan vorig jaar juli. Die betere maand maakt het totale verlies ten opzichte van 2021 niet goed : we staan dit jaar met 49.512 inschreven occasie motoren -8,5% ofte 4.607 stuks achter op vorig jaar, ondanks de uitzonderlijk droge zomer.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – YTD 2022

    Alle regio’s gaan erop achteruit

    Vlaanderen blijft de grootste tweedehandsmarkt (56,1%) maar verliest over de eerste zeven maanden  -9,6% vergeleken met vorig jaar. Wallonië neemt 36,7% van de markt voor zijn rekening en verliest iets minder (-5,9 %), terwijl Brussel – een kleinere markt  (7,2%) met bijgevolg grotere procentuele schommelingen – een verlies lijdt van -7,5%.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per regio (cumul)

    De lichtste en de zwaarste klassen scoren het best

    Opvallend is dat de lichtste en zwaarste categorieën het best blijven scoren in ons land. Bij de tweedehandsmotoren vertegenwoordigen de -125cc maar liefst 28,0%  van de gecumuleerde inschrijvingen tijdens het eerste semester, ook de +1.001cc-klasse is met 21,3% aardig gegeerd. De overige klassen verdelen de markt op ongeveer gelijkaardige wijze, van 14,1 tot 17,5%.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen  – per cilinderinhoud

    Bijna volledige top 10 kleurt rood

    Honda, Yamaha, BMW, Suzuki en Kawasaki blijven de meest populaire occasiemerken, maar vrijwel de volledige top 10 ziet zijn cijfers rood kleuren met uitzondering van SYM. Het marktaandeel van de top 5 merken van de occasiemarkt blijft ongeveer gelijk aan vorige maand: ze vertegenwoordigen samen 57,4% van de totale markt: Honda (17,8%) blijft marktleider voor Yamaha (13,6%), BMW (11,1%), Suzuki (7,7%) en Kawasaki (7,2%), maar ze verliezen allemaal dikke procenten vergeleken met vorig jaar. Enkel scooter-fabrikant SYM boekt een bonus van +6,4% versus 2021.  

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per merk  (cumul)

    2. Nieuwe motorfietsen

    De markt van de nieuwe motorfietsen blijft achter op vorig jaar. De voorbije maand juli werden 2.373 nieuwe motoren ingeschreven, een verlies van -8,2% met vorig jaar (2.584 ex.) en zelfs -37,8% ten opzichte van 2020 (3.318 ex). Over de eerste zeven maanden van 2022 tekent de nieuwmarkt voor een verlies van -6,4% met een totaal van 17.195 nieuwe motoren, dat is 1.173 stuks minder dan vorig jaar.

    “De situatie blijft identiek aan de vorige maanden : de verliezen zijn grotendeels te wijten aan uitgestelde leveringen”, horen we bij een van de grotere invoerders"

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – YTD 2022 (jan -> juli )

    Net zoals bij de tweedehands  blijven ook in juli de kleinste – 125cc (28,9%) en grootste +1.001cc (21,7%) het meest gegeerd, terwijl de middenklassen 125-500cc (16,3%), 501-750cc (14,3%) en 751-1000cc (13,2%) aan elkaar gewaagd bleven.  Over de eerste zeven maanden boeten de meeste segmenten aan marktaandeel in maar het is opvallend dat de 125cc in juli sterk zijn gestegen (+12,5%) . Zwaarst getroffen zijn de categorieën 501-750cc (-36,2%) en klasse 751-1000cc (-18,7%).

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per cilinderinhoud

    De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan.  Vlaanderen verliest ondertussen al -9,0 % aandeel, maar blijft nog goed voor 55,6 % van de totale motorfietsverkoop in ons land, Wallonië voor 37,5% (-7,0%) en Brussel houdt als enige regio stand (6,8%).

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per regio (cumul)

    Honda blijft marktleider met een marktaandeel van 14,2%, een stijging met +4,3%. De naaste achtervolgers verliezen allemaal terrein. BMW kampt met leveringsproblemen en boette -20,4% aan marktaandeel in, maar neemt nog steeds 12,8 % van de totale markt voor zijn rekening. Het behoudt nog een voorsprong op Yamaha (11,0% marktaandeel). Naast Honda laten ook Harley-Davidson (+15,2) en KYMCO  (+30,7%) positieve cijfers optekenen, terwijl Kawasaki (-22,9%) en KTM (-26,9%) het zwaarst inboeten vergeleken met vorig jaar.

    Honda heerst in de categorieën tot 500cc,  Yamaha regeert in de klasse 501-750cc, terwijl BMW vooral hoog scoort bij de zwaardere jongens.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per merk (cumul)

     

     

    12-08-2022 om 15:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs nog in trek

    Speed pedelecs blijven op volle toeren draaien. Ook de tweedehandsmarkt

    De aarzelende start in de wintermaanden ligt definitief achter ons. De hogesnelheidsfietsen blijven al maandenlang presteren op een zeer hoog niveau en juli was daarop geen uitzondering : in juli zagen we een stijging in alle provincies en werden er 1.649 nieuwe speed pedelecs ingeschreven. Net iets minder dan in juni maar wel +43,4 % meer dan vorig jaar juli, toen er 1.150 nieuwe exemplaren hun weg naar een nieuwe eigenaar vonden. Op de tweedehandsmarkt is de groei zowaar nog spectaculairder met een toename van +64,8%.

     Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO geeft uitleg bij deze cijfers:  “De speed pedelecs blijven op volle toeren draaien : we hebben enkele succesmaanden achter de rug voor de nieuwe inschrijvingen en die tendens heeft zich in juli verder gezet. De markt steeg de afgelopen maand met +43,4% tot 1.649 eenheden waardoor het jaartotaal al bijna 10.000 eenheden bedraagt, 9.868 om precies te zijn! Dat is een stijging met +28,8% ten opzichte van de eerste zeven maanden van 2021. Een succes en het is een mooie vaststelling dat het aantal inschrijvingen is gestegen in ALLE provincies : dat komt waarschijnlijk een combinatie is van de toenemende filedruk en het mooie weer - waardoor we een stijging zien bij de particuliere aankoop van ruim 30% - en een gestegen interesse in fietsleasing. Nog spectaculairder is de stijging bij de tweedehandse speed pedelecs. Die zijn erg gegeerd en dat vertaalt zich in een stijging met +64,8% tot 524 units en een jaartotaal van 3.214 inschrijvingen – tot bijna één derde van de nieuwmarkt. Dat is des te opvallender omdat de speed pedelec een relatief recent fenomeen is. Heel wat tweedehandse hogesnelheidsfietsen krijgen met andere woorden een tweede leven en blijven lang in gebruik.”

    Guy Crab van TRAXIO Velo blikt positief de toekomst tegemoetDeze cijfers van op elkaar volgende topmaanden tonen mooi aan dat de speed pedelec populair blijft en zelfs aan populariteit wint. Het aandeel van de door particulieren ingeschreven speed pedelecs blijft toenemen en zelfs indien er geen bruto loonruil wordt toegepast om via de werkgever een fiets te kopen of te leasen, wordt er meer en meer van en naar het werk gefietst. De recente berichten om bedrijfswagens (lees “salariswagens”) en tankkaarten zwaarder te gaan belasten, doen een aantal werknemers voor de fiets kiezen. Een fietsvergoeding van 0,25 €/km heen en terug is namelijk een aanzienlijk voordeel t.o.v. een loonsvermindering door het te betalen voordeel alle aard (VAA) en de stijgende brandstofkosten. Fietsen is trouwens gezond en vermijdt files!”

    Inschrijvingen speed pedelecs YTD 2022 (jan -> juli)

    Particulier versus bedrijven en leasing

    Particulieren nemen in deze eerste zes maanden nog steeds meer dan de helft van de verkoop voor hun rekening : maar liefst 4.992 stuks (50,6%) waren privé-aankopen.

    Daarnaast wordt leasing steeds populairder met 3.620 stuks of 36,7% van de markt. Een stijging van +34,5%. Bedrijven blijven wat achter met 1.256 stuks of 12,7 % van de markt. 

    Filip Rylant wijst op de voordelen van een geleasede bedrijfsfiets: “Meer en meer bedrijven ontdekken het gebruiksgemak van de leasing met minder eigen administratie, en geen zorgen over onderhoud,  verzekering of restwaarde want alles wordt netjes voor hen en voor de werknemer geregeld.”

    Geografische verschillen

    Ook in 2022 blijven de speed pedelecs voornamelijk een Vlaamse aangelegenheid: het Vlaamse landsgedeelte neemt  94,9 % voor zijn rekening met 9.359 stuks , terwijl Brussel (211 stuks) en heel Wallonië (298 stuks) de overige 5,1 % van de markt vertegenwoordigen. 

    Opvallende vaststelling:  Antwerpen – met een totaal van 2.311 inschrijvingen – bevestigt haar koppositie als pedelecs-provincie, maar Oost-Vlaanderen volgt op amper enkele eenheden (2.234 stuks).  Ook Vlaams-Brabant (2.126 ex., +40 %) zit in de lift.  Net als alle Vlaamse provincies trouwens: Limburg (1.557 ex; +32%) en West-Vlaanderen (1.131 ex., +38 %) .

    Niettegenstaande werknemers in Wallonië nu ook kunnen genieten van aanzienlijke premies voor het gebruik van de fiets voor woon-werkverkeer, blijft het aantal inschrijvingen van speed pedelecs in Brussel en Wallonië achterop hinken t.o.v. Vlaanderen.

    Guy Crab legt uit: “Er worden inderdaad meer premies aangevraagd dan de voorbije jaren, maar dat resulteert (nog) niet in een stijgende verkoop van speed pedelecs.”

    In juli zijn de resultaten aan Waalse overwegend positief: Namen (+138%) & Luik (+94 %) groeien fors, maar ook Henegouwen (+70%) boeken vooruitgang. Waals Brabant stijgt opnieuw (+1 %). In de provincie Luxemburg blijft de speed pedelec een zeldzame verschijning maar we zien een stijging met +50% tot 21 exemplaren in juli. De cijfers in Wallonië zijn - vergeleken met Vlaanderen - relatief klein waardoor een beperkt aantal exemplaren een procentueel grotere invloed kan hebben op de cijfers.

    Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest schreef de voorbije zeven maanden 211 nieuwe speed pedelecs in, een mooie groei met +31%. Toch merken we dat de hogesnelheidsfiets minder troeven heeft in een zeer verstedelijkte omgeving met heel wat moeilijke verkeerssituaties en bovendien zware concurrentie krijgt van het uitgebreide aanbod aan deelfietsen en –steps in de Brusselse regio.

    Inschrijvingen speed pedelecs per provincie (cumul 2022)

    Cijfers 2de Hands Speed Pedelecs

    Sedert de eerste verschijning van de speed pedelecs in 2015 wordt het totale park geschat rond de 50.000 eenheden.  Lease-fietsen worden na een aantal jaren vervangen en komen opnieuw op de markt als 2de hands. Uiteraard zijn er ook particuliere kopers die hun speed pedelec graag inruilen voor een moderner exemplaar.

    We merken dus de ontwikkeling en gestage groei van een 2de handsmarkt. Het eerste semester van 2022 vonden 3.214 speed pedelecs een nieuwe eigenaar. Een groei van maar liefst 136% met vorig jaar (1.362 stuks) en bijna 6x meer (+579,5%) vergeleken met 2020 (473 stuks).

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    12-08-2022 om 15:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandsauto's

    Tweedehandse auto’s trekken de handrem verder aan in juli

    Na een relatief betere meimaand en een duidelijk slechtere maand juni, trok de verkoop van tweedehandswagens in juli opnieuw de handrem verder aan. Het resultaat is een daling van -14,4% ten opzichte van juli 2021 en zelfs van -31,0% ten opzichte van 2020 (toen de verkoop volop aan het hernemen was na de eerste lockdown). Er werden afgelopen maand juli 49.406 occasies ingeschreven, en dat is een daling met 8.292 eenheden tegenover juli 2021. Over de eerste zeven maanden gaat de tweedehandsmarkt er nu -10,8% op achteruit, met een gecumuleerd verlies van -45.819 stuks. Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Mercedes, Opel en Peugeot.

    Opvallend is verder dat de inschrijvingen van nieuwe personenwagens het in juli minder slecht deden dan de tweedehandsmarkt = -5,1%.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO : “De tweedehandsmarkt heeft afgelopen maand opnieuw de handrem aangetrokken : het aantal inschrijvingen daalde met -14,4% tot 49.406 waardoor de markt over de eerste zeven maanden -10,8% minder presteerde. Waarschijnlijk is dat deels toe te schrijven aan het feit dat er deze zomer minder mensen met de auto op verlof vertrekken of in eigen land blijven in vergelijking met de afgelopen twee jaar : men wil eindelijk nog eens ‘echt’ op reis. Toch blijft de bevoorrading van de tweedehandsmarkt nog steeds moeilijk, in het bijzonder voor de jongere modellen met een beperkt aantal kilometers op de teller. In die segmenten blijven de prijzen vooralsnog hoog. Voor de oudere wagens in de stocks horen we dat de export naar het voormalige Oostblok voorzichtig (en tijdelijk?) herneemt. Dat geeft wat ademruimte aan de handelaars. Over diezelfde eerste zeven maanden deed de nieuwmarkt het procentueel nog slechter (-14,8%) maar in juli was de daling bij de nieuwe wagens minder sterk (-5,1%). Komt er stilaan een kentering?”

    Enkele grote tweedehandsverkopers gaven ons alvast enkele interessante inzichten mee.

    Simon Bossuyt, Dex : “In vergelijking met dezelfde periode in 2021 hebben we een kleiner aanbod en stock maar we hebben wel het gevoel dat het stilaan verbetert en dat het aanbod stabieler wordt. Wel hebben we onze stock moeten aanpassen met een wat groter aandeel van iets oudere wagens. ‘Groei’ moeten we dus bekijken in functie van het nog steeds beperkte aanbod. Wij blijven in alle geval continu zoeken naar nieuwe kanalen en kwalitatief aanbod.”

    Ivo Willems, Cardoen : “We hebben het gevoel dat er minder interesse is omdat er meer mensen op vakantie zijn dan de vorige jaren : mogelijks is er een inhaalbeweging na 2 zomers waarbij mensen eerder in België gebleven zijn. Qua aanbod zien we ook een verschuiving : jonge occasies - minder dan 7 jaar en met minder dan 100.000 km - zijn steeds moeilijker te vinden. Mensen die snel een auto willen, worden nog altijd naar de occasiemarkt geduwd, en bovendien naar iets oudere wagens.”

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens - juli 2022

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens  YTD  2022 (jan-juli)

     

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (juli 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW, Mercedes, Opel en Peugeot vormen nog steeds de top 5 van de best verkochte merken tweedehandse personenwagens.

    De meest populaire modellen in juli waren de VW Golf (2.231 ex) en VW Polo (1.728 ex.), gevolgd door de Ford Fiesta (1.104 ex.), BMW 3-reeks (1.099 ex.) en Renault Clio (1.057 ex.)

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 51,9% vs. diesel: 40,7%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein met een totaal van 7,4%. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt voor het eerst weliswaar boven de 5% (5,4%), terwijl er 1,7% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 42,5% (18,0% HEV incl. mild hybrids; 14,4% PHEV en 10,1% full EV) van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maken op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de 2de hands markt momenteel nog beperkt, maar zeker groeiend is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 11 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, identiek ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) onderling  1% uitwisselen.

    12-08-2022 om 14:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!