Inhoud blog
  • Landschap
  • Landschap
  • een sparrenpoort
  • Camping Dusseldorf
  • Fietsveiligheid
  • Fietsers
  • Voetgangers en fietsers een probleem
  • In de sneeuw
  • Dethleffs heeft een 4x4 kampeerauto
  • Niet overal zijn er goede wegen
  • Reddingsstrook vrijhouden
  • Nieuw
  • Hobby lanceert een nieuwe kampeerauto
  • Het gras is gemaaid
  • Adria viert feest
  • Tijdens het salon.
  • Nieuws van Knaus
  • Boven op een berg
  • Model 2026 Dethleffs Nomad 510 ER
  • Nieuws van Knaus
  • Fendt modellen 2026
  • Sprite
  • Nieuws bij Sprite
  • Een korte pauze
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    26-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-08-2025 om 20:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda VISION

     

     

                           SKODA VISION

    Škoda Vision O: De eerste blik binnenin onthult een gloednieuw designconcept.

     

     Evolution of Modern Solid: Teaser video geeft een eerste glimp van het volledig vernieuwde interieurconcept van de Vision O studieauto

    • Klantgericht: het interieur wordt gekenmerkt door een ruimtelijke indeling, comfort en intuïtieve functionaliteit, terwijl het een harmonieuze esthetiek heeft door middel van strakke lijnen
    • De kringloop sluiten: De Visie O richt zich op het gebruik van gerecyclede en hernieuwbare materialen en bevordert de principes van de circulaire economie

     

    Škoda Auto brengt een teaservideo uit met de eerste interieurdetails van de Vision O-designstudie. Het biedt een blik in de toekomst van Škoda's nieuwe interieurdesignconcept en legt de nadruk op een harmonieuze en klantgerichte lay-out – gebaseerd op de volgende generatie van Škoda's Modern Solid-designtaal. Het interieur en de materialen zullen zich richten op de principes van de circulaire economie, waarbij afvalbijproducten als een waardevolle hulpbron worden beschouwd.

     

    Oliver Stefani, hoofd van Škoda Design, heeft verklaard: "Het interieurconcept van de Vision O toont onze toewijding om eenvoud en duurzaamheid te combineren met meer comfort. De combinatie van strakke lijnen en intuïtieve functionaliteit weerspiegelt onze inspanningen om een harmonieus en functioneel interieur te creëren. Het beschikt over materialen en ontwerpelementen die niet alleen esthetisch een evolutie zijn van onze Modern Solid-designtaal, maar ook de nadruk leggen op verantwoordelijkheid voor het milieu."

     

    Een eerste blik op het interieurconcept van de Vision O

     Het nieuwe interieurontwerp heeft een ruime indeling en een ergonomisch ontwerp, wat zorgt voor comfort en bruikbaarheid. De minimalistische stijl met strakke lijnen en eenvoudige vormen creëert een gevoel van rust en veiligheid. Praktisch gebruik van de ruimte en intuïtieve bedieningselementen verhogen de functionaliteit en vereenvoudigen de rijervaring. Unieke 3D-geprinte hoofdsteunen hebben een luchtig ontwerp voor zowel de bestuurder als de voorpassagier, wat bijdraagt aan een comfortabele sfeer in het interieur van de auto.

     

    Focus op duurzame materialen

     Het gebruik van uniforme materialen zorgt voor een consistente look en feel in de auto. Volgens de principes van de circulaire economie spelen plantaardige en composteerbare componenten een belangrijke rol in de auto en worden ze gebruikt om de ecologische voetafdruk te verkleinen.

     

    Nieuw concept wordt in september onthuld

     Škoda Auto onthult tijdens zijn wereldpremière op 8 september 2025 in München zijn Škoda Vision O-designconcept, dat de toekomstige richting van het merk in het stationwagensegment vertegenwoordigt. Geïnteresseerden kunnen de presentatie online bekijken op de YouTube-kanalen van Škoda Auto.

     

     Meer info:www.dieteren.be

     

    26-08-2025 om 19:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag een gordel
     
     
    4 op de 10 adolescenten draagt als autopassagier achteraan niet altijd de gordel
    Vias brengt verkeersveiligheid bij jongeren tussen 15 en 19 jaar in kaart
    Jongeren tussen 15 en 19 jaar maken 10% uit van alle verkeersslachtoffers in ons land. Op die leeftijd is hun risico-inschatting niet optimaal, wat soms leidt tot verkeersonveilig gedrag. Zo stuurt 2/3 al rijdend op de fiets berichten met hun smartphone en draagt 4 op de 10 achteraan als autopassagier niet altijd de gordel. 1 op de 4 jongeren geeft ook aan meer risico te nemen onder invloed van hun leeftijdsgenoten. Dit blijkt uit een nieuwe studie van Vias institute. Met de start van het schooljaar voor de deur is het belangrijk dat ouders in dialoog gaan met hun jongeren over de potentiële risico’s.
    Vias onderzocht hoe adolescenten tussen 15 en 19 jaar kijken naar verkeersveiligheid, welk gedrag ze stellen en hoe hun veiligheidsperceptie is. Via een steekproefmethode werden in 24 verschillende scholen adolescenten bevraagd, verspreid over Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Bijna 1500 jongeren uit het 4de tot 6de/7de jaar namen deel aan deze studie. 
     
    1 op de 10 verkeersslachtoffers is tussen 15 en 19 jaar
    Vorig jaar waren er in ons land 4609 verkeersslachtoffers (10% van alle verkeersslachtoffers) tussen 15 en 19 jaar. Het aantal slachtoffers daalde met 7% ten opzichte van 2015. In 2024 was 65% van die slachtoffers in de leeftijdsgroep 15-19 jaar een jongen. Jonge mannen stellen vaker risicovol gedrag dan vrouwen.
     
    Ouders geven niet altijd het goede voorbeeld
    4 op de 10 jongeren zaten in de voorbije 30 dagen in de auto met hun ouders achter het stuur.
    Het risicogedrag van de ouders is betrekkelijk hoog. 3 op de 4 (74%) geeft aan dat de ouder die aan het stuur zat minstens 1 keer de snelheidsbeperking niet naleefde. 1 op de 2 ouders (53%) reed met een gsm in de hand. Op die manier worden jongeren geconfronteerd met foutief verkeersgedrag en krijgen zij de boodschap dat dit gedrag ‘normaal’ is.
     
    Slechts helft vindt rijden zonder gordel achterin risicovol
    Jongeren maken op basis van hun ervaringen en kennis een risico-inschatting. Zo vindt 9 op de 10 (88%) rijden onder invloed van alcohol (zeer) risicovol. Als het gaat over de gordel is de risico-inschatting iets lager. 8 op de 10 vindt het (zeer) risicovol om als bestuurder te rijden zonder gordel. Als passagier achteraan vindt slechts 46% dit gedrag risicovol. Als je de gordel niet draagt, kan je bij een ongeval een projectiel worden waardoor je niet alleen jezelf, maar ook de andere inzittenden kan verwonden.
     
    Toegegeven risicogedrag: 4 op de 10 draagt achteraan niet altijd de gordel.
    Jongeren passen voor een stuk hun gedrag aan op basis van hun inschatting van de risico’s. Zo rijdt 17% wel eens mee als passagier vooraan zonder de gordel te dragen, achteraan is dat zelfs bijna 4 op de 10 (38%) in de voorbije 30 dagen.
     
    Adolescenten zijn bovendien sterk verknocht aan hun gsm. Bijna 9 op de 10 bevraagde jongeren wandelt op straat terwijl ze aan het bellen zijn met de gsm, of verstuurt berichten of is bezig met sociale media op hun gsm. Dat is als voetganger niet strikt verboden, maar kan wel afleidend werken, zeker bij het oversteken. Vanaf 1 september is er een verbod op het gebruik van smartphones op school. De kans bestaat dat jongeren bij het verlaten van de school nog meer afgeleid zijn door hun smartphone.
     
    Als fietser is het uiteraard wel verboden om al rijdend je gsm te gebruiken. Toch zegt ruim de helft van de jongeren de voorbije maand wel eens rondgereden te hebben op de fiets al telefonerend met de gsm in de hand (53%). 2/3 (65%) verstuurde of las zelfs een sms of keek naar sociale media al rijdend.
    De helft (50%) geeft ook toe te fietsen in het donker zonder lichten. 28% geeft ook aan de afgelopen 30 dagen wel eens gereden te hebben met de fiets wanneer ze mogelijk boven de wettelijke alcohollimiet zaten.
     
    Ook als gebruiker van een e-step worden de regels niet altijd correct gevolgd. Zo geeft 8 op 10 (80%) toe te rijden op het voetpad, 7 op de 10 (72%) reed in de voorbije maand met meer dan 1 persoon op een e-step.
     
    Belangrijke impact van vrienden
    1 op de 4 jongeren (24%) geeft aan meer risico te nemen wanneer ze met vrienden zijn, dan wanneer ze alleen zijn. Zo meldt ook 1 op de 2 jongeren dat hij of zij oversteekt zonder op het verkeer te letten wanneer hij of zij met vrienden is.
     
    1 op de 7 jongeren doet wel eens dingen onder invloed van groepsdruk (14%). Er werd specifiek gepolst naar wat jongeren zouden doen als ze merken hun vrienden instappen bij een bestuurder die hen naar een feestje moet brengen, maar te veel gedronken heeft. 6 op de 10 jongeren zou zelf niet instappen. 3 op de 10 stapt in, maar zou het liever niet doen en 1 op de 10 stapt in zonder meer.
     
    Conclusie
    Dat adolescenten meer risico nemen is eigen aan de leeftijd. Adolescenten krijgen een grote bewegingsvrijheid en verplaatsen zich steeds vaker zonder begeleiding van ouders over langere afstanden met andere (gemotoriseerde) vervoersmiddelen (vb e-step of bromfiets). Op sociaal vlak is de adolescentie ook een leeftijd waarop vrienden belangrijker worden waardoor tieners vaker groepsdruk ervaren van hun leeftijdsgenoten. Het is belangrijk om als ouder vooral zelf het goede voorbeeld te geven en in dialoog te blijven gaan met je kind. Voor de start van het schooljaar op een volwassen manier het gesprek aangaan met je kind, goede afspraken maken en aangeven wat de mogelijke gevolgen zijn van risicogedrag is een belangrijke eerste stap om de jongeren te leiden naar het gewenste gedrag en een veilige verkeersdeelname.
     
    XIU en Vias lanceren test specifiek voor jongeren
    XIU vzw is een vrijwilligersorganisatie die ijvert voor meer verkeersveiligheid bij jongeren. In het kader van de actie ‘All for Zero’ lanceren ze samen met Vias institute een online test die jonge adolescenten (tussen 12 en 17 jaar) toelaat om inzicht te krijgen in hun risicogedrag in het verkeer en hun persoonlijkheidskenmerken die tot een verhoogd risico kunnen leiden. De test bestaat uit 25 eenvoudige vragen met telkens 3 of 4 antwoordmogelijkheden over het verkeers- en risicogedrag. Na de test ontvangen de jongeren een persoonlijke risicoprofilering en gerichte adviezen om zich veilig te kunnen gedragen.
    De test kan gebruikt worden als sensibiliserende tool voor jongeren zelf of kan ook in klassikaal verband gebruikt worden waarbij de resultaten onder leiding van een leerkracht besproken kunnen worden.
    Doe de test via:  www.BenIkZo.be
    Contactpersoon:
    Meer info: Vias institute

    25-08-2025 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daktenten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zo dicht bij de hemel – CARAVAN SALON 2025 schittert met daktentnaaf in hal 3

    Beleef de kampeertrend live in de hallen

    25-08-2025 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/10-12/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!