Inhoud blog
  • Duitsland
  • Een nieuwigheid bij Adria
  • een mooi trio
  • Meer elektrische auto's in BelgiĆ«
  • Webasto nieuws
  • Neem tijdig rust tijdens een lange vakantie reis
  • Allgau
  • Adria op Mercedes-Benz Sprinter
  • Op reis
  • Nieuwe Fendt voor volgend jaar
  • Ernstige fietsongevallen
  • Herkeuringen sneller uitgevoerd
  • Brandweerlui voelen zich veiliger dankzij hoffelijkheidslic
  • Dit was een mooi kasteel
  • Een verbeterde Sterckerman
  • Met een caravan ,op vakantie
  • Luchtkoelers van Truma
  • Europa park
  • Europa Park
  • een mooi hotel aan het water
  • Een ,nieuwe Kosmo H1319
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-07-2024 om 15:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwigheid bij Adria

    Adria Aviva 422 PY.

    Grote fabrikanten zoals Adria wagen zich soms eens aan een ongewoon interieur zoals de Aviva 422 PY. Als het weinig kampeerders kan bekoren is het geen financiële catastrofe voor de fabrikant.

    Eerste blik

    Bij het binnen komen valt de ongewone zitgroep onmiddellijk op. Een zijzitbank aan de ene kant, aan de andere zijde de keuken en daar tussen twee tafels. Toch wel iets nieuws. Tegenover de buitendeur is de badkamer en vooraan een dwars opgesteld twee persoonsbed. Dat laatste zijn we gewoon.

    Koetswerk

    Het koetswerk is opgebouwd met sandwich panelen, langs buiten aluminium plaat met hamerslag profiel. Het dak is beschermd met hagel bestendige polyester laag. De disselkoffer over de volle breedte van het koetswerk is knap in het gebogen voorfront verwerkt. Het deksel ondersteunt door gasveren blijft ver openstaan om gemakkelijk bij de inhoud te geraken. Aan het vlakke achterfront zijn de handgrepen verticaal gemonteerd en de brede moderne verplichte lichten zijn goed zichtbaar in de blauwe decor band, die ook de zijwanden siert. Hij heeft een hoog geplaatst achterlicht en met zijn voortent licht mag de Avivi 422 PY gezien worden.              Vensters van het eenvoudige doch een goed type, alsook, de tweedelige buitendeur. Koffers onder de zitbank en bed zijn langs buiten en binnen bereikbaar, gasleidingen, stroomdraden en waterleiding zijn zowel binnen als buiten vakkundig gelegd.

    Interieur

    Het rechtlijnig interieur met licht houtdecor  geeft een vakantie gevoel. Ontwerpers hebben bewust gekozen voor dit soort meubelen. Ze wegen niet veel zijn eenvoudig te plaatsen wat de prijs en het gewicht sterk bepaald, maar daarom toch geen mindere kwaliteit is. Voor de bovenkasten zijn dunne schuifdeurtjes gebruikt wat we zelf vroeger als eens zagen zelfs in dure caravans. De beide tafels kan men samen plooien en hebben, hun eigen opbergvakken. Zo komt er meer ruimte vrij voor een extra bed. De brede zitbank kan men met wat inspanning in en uittrekken en gebruiken voor een extra bed.

    Goedkoop ziet de Aviva 422 PY er helemaal niet uit. Ontwerpers hebben kleuren combinatie bedacht die best bij het lichte houtdecor passen. Kleurige zit- en rugkussens, losse kussens, plus de gordijnen maken er een gezellig interieur van. Het grote venster achterin zorgt niet alleen voor ruime ventilatie maar laat een brede blik naar buiten toe. Kijken we naar voor waar 2 matrassen liggen op een in twee plooibare lattenbodem kwestie van met minder moeite in de grote koffer bagage te leggen of uit te nemen. Tegen de voorwand is een bovenkast. Dit deel van het interieur is met een schuifdeur afsluitbaar.

    Aansluitend is de badkamer nogal spartaans uitgerust, heeft vooral met de prijs en het gewicht te maken. Er staat een draaibaar wc gebruiksvriendelijk opgesteld, een mooi smal waskommetje in de hoek, een klein kastje voor toiletgerief en dat is het. Naar het sanitair van de camping gaan is een sterke aanrader.

    De achterste helft.

    Dat is toch wel eens iets anders dan we gewoon zijn. Tussen badkamer en keuken is de kleerkast voor hangkleren met onderaan een legkast. Daarnaast de redelijk grote 1,14 m brede keuken met wit aanrecht en voldoende werkblad. Onder de zwarte afdekplaat zijn een combinatie van 2 kookvuren en het spoelbakje in RVS uitgevoerd. Onderaan en samen met de bovenkast is er voldoende plaats voor keuken gerief. Naast de buitendeur is de 82 l Dometic koelkast geïnstalleerd.

    Er zijn 4 USB stopcontacten, maar slechts één 230 Volt stopcontact, dat is weinig. Met lampen is er voldoende licht op de juiste plaatsen. Tijdens de frisse of koude dagen houdt Truma met ringverwarming het interieur gezellig warm.

    Sanengevat

    Zoals we gewoon zijn van Adria bouwt hij goede caravans tegen redelijke prijzen. De nieuwe Aviva 422 PY behoort daar zeker bij. Alleen zal de fabrikant hier en daar nog wat aanpassingen moeten doen. De indeling is ongewoon en wie een Aviva 422 PY koopt zal dat waarschijnlijk goed overwogen hebben.

    Technische gegevens

    Totale lengte: 6,24 m

    Binnen lengte: 4,62 m

    Binnen breedte: 2,17 m

    Stahoogte: 1,96 m

    Dikte wanden 23 mm. dak 24 mm. bodem 40 mm.

    Leeg gewicht 924 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    MTM: 1.350 kg

    Meer info: www.adria.com

    05-07-2024 om 15:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een mooi trio
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-07-2024 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer elektrische auto's in Belgiƫ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    52% meer elektrische auto's ingeschreven in België tijdens eerste semester

    De sector staat niettemin voor een overgangsperiode

    "De Europese markt voor nieuwe elektrische auto's is al een tijdje aan het krimpen, maar de Belgische markt voor nieuwe en tweedehandse elektrische auto's (EV) doet het onverminderd goed. In de eerste helft van 2024 steeg het aantal inschrijvingen fors van 43.687 naar 64.429 voor nieuwe, en van 5.398 naar 10.112 voor tweedehandse elektrische wagens, wat neerkomt op een totale stijging van 52%”, zegt Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO.

    De nieuwe en tweedehandse markt laten ook steeds meer een eigen dynamiek zien. De groei bij de nieuwe elektrische auto's wordt vooral gedreven door de toenemende populariteit van leasingwagens en auto’s op naam van bedrijven: die waren in de eerste helft van 2024 goed voor 85,5% van de EV-inschrijvingen (55.082 voertuigen). Op de tweedehandsmarkt is de verdeling tussen de verkoop aan bedrijven (51%) en particulieren (49%) daarentegen zowat in evenwicht.

    De particulieren tonen een groeiende belangstelling voor elektrische wagens, zowel nieuw als occasie. Vlaanderen springt er duidelijk uit, met een marktaandeel van 81,2% voor de nieuwe EV's en 76% voor de tweedehandse EV's. De Vlaamse premie voor de aankoop van EV's heeft hier duidelijk effect. De stopzetting van deze premie vanaf 2025 zal gedurende verschillende jaren een negatief effect hebben op de verkoop aan particulieren . Bovendien zal het aanbod van EV’s op de tweedehandsmarkt stilaan de vraag beginnen overtreffen, wat leidt tot een lagere restwaarde. Die situatie wordt nog verergerd door de introductie van goedkopere modellen."

    NIEUW

    De Europese markt van de nieuwe elektrische wagens daalt al een tijdje maar in België is dat niet het geval want de inschrijvingen van EV’s op de binnenlandse markt blijven stijgen.

    Het totale aantal inschrijvingen van nieuwe EV’s is gedurende de eerste zes maanden van 43.687 (2023) naar 64.429 dit jaar gestegen (+47,5%). Het marktaandeel van de nieuwe elektrische wagens benadert daarmee stilaan één vierde van de markt (24,1%).

    Die positieve evolutie in België danken we voornamelijk aan het snel stijgende aantal elektrische bedrijfs- en leasingwagens. De voordelige fiscaliteit duwt bedrijven richting elektrificatie, net als het sterk stijgende VAA voor de gebruikers van leasingwagens met verbrandingsmotor. Zo werden er gedurende het eerste semester 55.082 EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing. Dat is 20,9% van de totale nieuwmarkt en 85,5% van het aantal elektrische auto’s.

    Daarnaast is het aandeel van nieuwe, door particulieren gekochte elektrische auto’s bijna verdubbeld: +107,4% (van 4.507 naar 9.347 stuks). Die stijging kunnen we op het conto van de Vlaamse premie schrijven, want 81,2% van de nieuwe EV’s in ingeschreven in Vlaanderen.

    TWEEDEHANDS

    Binnen de elektrische tweedehandsmarkt zien we een heel ander verhaal. Het aantal inschrijvingen is daar met +87,3% gestegen tot 10.112 wagens, maar de verhouding tussen bedrijven (51%) en particulieren (49%) is quasi gelijk. Dat komt door een sterke stijging bij de particulieren (4.970, dat is +135%) dank zij de Vlaamse premie: 76% van de particuliere occasie EV’s werd ingeschreven in Vlaanderen.

    Opgelet: het wegvallen van de premie – normaal gezien geldt de premie tot eind dit jaar - gaat uiteraard een belangrijke negatieve impact hebben op de verkoop aan particulieren en we verwachten dat de markt daar enkele jaren lang onder zal lijden.

    OVERSCHOT AAN OCCASIES, LAGERE RESTWAARDEN

    Er komen steeds meer elektrische wagens vrij na einde leasingcontract. Maar in tegenstelling tot verbrandingsmotoren bestaat er voor EV’s geen afzetmarkt in bijvoorbeeld Oost- of Zuid-Europa. Op de Belgische markt is de vraag van particulieren naar occasie EV’s nog beperkt, ook al omdat de wagens die vrijkomen uit leasing vaak niet beantwoorden aan de vereisten voor de Vlaamse premie.

    Daardoor ontstaat er stilaan een overaanbod van tweedehandse EV’s op de markt en ligt de rotatiesnelheid van EV’s bij tweedehandshandelaars merkelijk lager dan die van wagens met een verbrandingsmotor – inclusief diesels. Wat op zijn beurt leidt lagere restwaarden voor EV’s dan oorspronkelijk werd geschat – een fenomeen dat nog wordt versterkt door prijsdalingen en de komst van goedkopere modellen. Zo blijkt dat de restwaarde van bijvoorbeeld een Tesla Model3 na 4 jaar tot 30% lager zou liggen.

    Uitdagingen van de overgang naar elektrisch

    We staan volop in een snelle en moeilijke transitiefase: bedrijven zetten volop in op elektrificatie en ook bij de particulier zien we groeicijfers dank zij de Vlaamse premie. Toch is het particuliere aandeel nog beperkt omdat de particulier nog altijd niet overtuigd is van elektrisch rijden. Ook laat de infrastructuur (vooral in het zuiden van het land) nog te wensen over, gaat technologische evolutie snel en er gaan stilaan goedkopere modellen op de markt stromen waardoor er prijsdalingen op de tweedehandsmarkt in het vooruitzicht staan. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij de leasingmaatschappijen. De Vlaamse particulier gaat gretig in op de EV-premie maar in de komende jaren zal die markt een flinke deuk krijgen wanneer de premie eind 2024 wordt stopgezet. Het risico bestaat dan dat er een tweesporen mobiliteit ontstaat: elektrische bedrijfswagens versus particuliere wagens met verbrandingsmotor.

    Enkele grote concessiehouders en tweedehandsverkopers deelden hun interessante inzichten met ons.

    Frédéric Vassamillet, SOCO "De groei in elektrische voertuigen (EV) is vooral te danken aan B2B-verkopen, ondersteund door subsidies en fiscale voordelen. Zonder deze stimulansen zou de situatie er allicht totaal anders uitzien. De lange levertijden zorgen ervoor dat bestellingen vaak ruim voor de inschrijving worden geplaatst, maar deze trend zal mogelijk niet aanhouden.
    De tweedehandse EV-markt in Wallonië is nog altijd onbestaande. Consumenten zijn op zoek naar lagere prijzen en lagere gebruikskosten op de lange termijn. Ze kiezen in tweedehands voor gekende kwaliteit. Er is een groeiende vraag naar hybride en milieuvriendelijke voertuigen, maar er is een nog een grote terughoudendheid om over te stappen op EV's.
    Op de korte en middellange termijn zal de aanvaarding van elektrische voertuigen afhangen van de consument, de prijzen, de oplaadinfrastructuur en het overheidsbeleid."

    Simon Bossuyt, DEX “De overheid doet erg veel moeite om dit te promoten, maar is ook heel vaak onduidelijk over de wettelijke regelingen. Ze lanceert bepaalde ‘acties’ (zoals de premie van € 3.000) maar moet er dan zelf op terugkomen, omdat het budget op is, enz. Ondertussen raken elektrische auto’s iets meer ingeburgerd, er rijden meer mensen mee rond, er komen stelselmatig meer laadpalen en ook het rijbereik stijgt geleidelijk.
    De modale particulier is met zijn budget wel nog altijd gebonden aan benzine of hybride (liefst een automatic). Zeker wanneer ze langere afstanden moeten doen is een elektrische wagen vaak nog iets te duur.
    De automarkt zal verder elektrificeren, eerst meer hybride (of plug-in) en daarna richting volledig elektrisch. Het zal nog minstens 5 jaar duren voor we een merkbare stijging zien in elektrische wagens (afhankelijk van een aanbod dat qua prijs goed zit, het rijbereik en de laadinfrastructuur in Vlaanderen en Wallonië).”

    Ivo Willems, Cardoen “De subsidieregeling voor EV's werkt. Dat is te danken aan de combinatie van overheidssteun en het feit dat er nu ook modellen onder de prijsgrens van € 40.000 worden aangeboden, om aan de criteria te voldoen.”

    Top 5 van nieuwe elektrische auto's

    In de eerste helft van 2024 zijn de vijf best verkochte nieuwe elektrische auto's in B2B: de Tesla MODEL Y met 4.998 stuks, gevolgd door de Volvo XC40 met 3.769 stuks, vervolgens de Audi Q4 E-TRON met 3.325 stuks, de BMW IX1 met 3.225 stuks en tot slot de Tesla MODEL 3 met 3.012 stuks.

    In het B2C-segment bezetten de Tesla Model Y (2.577) en Model 3 (1.477) de bovenste twee plaatsen. De top 5 wordt gecompleteerd door de Infiniti EX30 (346), de DACIA SPRING (280) en de Volkswagen ID.3 (224).

    Top 5 tweedehandse elektrische auto's

    In B2B vallen drie merken op in de top 5 van gebruikte elektrische auto's: de Porsche TAYCAN (447) voert de lijst aan, gevolgd door de Tesla MODEL 3 (398) en de Model Y (238), en tot slot de BMW IX (183) en de IX3 (162).

    De populairste modellen geregistreerd in B2C zijn: de Tesla MODEL 3 met 544 stuks, gevolgd door de Nissan LEAF met 244 stuks, dan de BMW I3 met 213 stuks en tot slot de Tesla MODEL S met 188 stuks, op de voet gevolgd door de Fiat 500 met 180 stuks.

    Meer info: TRAXIO 

    04-07-2024 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!