Kampeerders die redelijk wat zomers hebben meegemaakt herinneren zich waarschijnlijk nog de Paradiso. Een lichtgewicht soort campingcar of moeten we het een vouwcaravan noemen. Het was een beetje oneerbiedig uitgesproken een grote bak op wielen. Het deksel duwde je met twee man omhoog, de wanden in zeildoek ontvouwde zich mee en vormde de zijwanden. Voor die tijd we spreken van de jaren 1970 een goed product. Bij eerste voorstelling van de TakeOff dacht ik direct aan de Paradiso. Inderdaad het idee is juist hetzelfde, dat is ook alles. Met de huidige middelen is de bak een knappe gestroomde aanhanger geworden. Buitenwanden zijn in mooi gevormde ABS platen en een hagelbestendig deksel, geïntegreerde verlichting en handgrepen op de hoeken. De alu velgen vormen de puntjes op de i voor het mooie koetswerk. Het deksel gaat bij middel van een stevig frame en een veersysteem vlot omhoog en vormt het dak. Het ligt wat schuin om het regenwater vlug af te voeren. Te gelijker tijd geeft het ook een elegant uiterlijk. De zeilen van de wanden zijn in doorschijnend en ondoorschijnend materiaal wat hem langere indruk geeft. Het voorfrontje van de wagenbak is schuin om de hem nog een betere aerodynamische vorm te geven. Die mooie vormen verbergen eigenlijk de houten binnen constructie waar het meubilair aan vast geschroefd is. Zo krijgt mem een wagen met dubbele wanden.Links en rechts staan twee zitbanken met in de midden de tafel. Plat gelegd vormen ze samen een bed van 2,05 x 1,6 m. Aan sluitend zijn er kasten, links is een mobiel kookvuur dat ook buiten kan gebruikt worden. En koelbox maakt deel uit van de uitrusting, in de zitbanken kan kledij en materiaal voor een leuke vakantie geborgen worden. Bij avond steek je de plafondlichtjes aan en sluit je de gordijnen. Achteraan kan je een grote tent aanritsen om de leefruimte te vergroten.
Technische gegevens
Leeg gewicht 550 575 590 kg afhankelijk van het type