Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt nieuws 2020

    Fendt nieuws 2020

    Hoewel er de laatste jaren geen sensationele veranderingen waren slagen de fabrikanten er in om ieder jaar kleine verfraaiingen en verbeteringen door te voeren om het leven van de vakantiegangers aangenamer te maken. Bij Fendt kreeg de Opal een nieuw interieur en in bijna alle caravans is een nieuw type koelkast geplaatst. Enkele nieuwelingen vullen het gamma aan. Fendt heeft op het ogenblik 5 reeksen in productie, goed voor 44 verschillende typen. Bij de Saphir reeks met zijn 12 populaire indelingen komt de 495 SKM bij. Met het oog naar meer gezinscaravans heeft hij een echte kinderkamer achterin. Bij de Bianco Activ is er zowel de korte handige toercaravan 390 FHS bij gekomen als de meer dan 5 m lange 515 SD met achterin een badkamer over de volle breedte van de caravan. Heel de Opal reeks is opgewaardeerd en van de gelegenheid heeft men gebruik gemaakt om 2 nieuwe indelingen te lanceren. De 465 SFH met een Fransbed en de 515 SKF met een kinderkamer. Wie wat dieper in zijn geldbeugel kan tasten heeft keuze tussen 4 indelingen in het hoger segment in Diamant uitvoering. De 560 SF heeft als enige in deze reeks een Fransbed. De Opal een succes nummer van Fendt kreeg een volledig nieuw interieur, alle andere caravans werden voorzien van een betere uitrusting waarbij een aantal niet zo direct zichtbare zaken plus hier en daar wat verfraaiing. Zo zijn de wielkasten beter geïsoleerd, de buitendeuren hebben sterkere scharnieren en een andere handgreep, de stroomaansluiting van de waterpomp is beter bereikbaar, slijtvastere PVC voor de vloer bedekking. Goed nieuws voor de winterkampeerders de warme lucht wordt beter verdeeld en mogelijk zijn er afzonderlijke afsluitingen. Afhankelijk van de indeling hebben ze de smalle koelkast van Dometic Slim Tower aan de buitendeur geplaatst. Door middel van langs beide deurzijden scharnieren te monteren kan ze zowel links als rechts opendraaien. In de Tendenza 650 SFD en de 650 SFDW staat een eilandbed en heeft deze laatste een vloeistofverwarming plus vloerverwarming. In de 650 SFD heeft men een Truma verwarming C4 of C6 geïnstalleerd met bediening door het iNet Box systeem, ook een TFT aanraakscherm in glasoptiek is geplaatst. Voor het komende modellenjaar heeft men een heel ander houtdecor en andere kussens gebruikt. Twee nieuwe indelingen de 465 SFH en de kindvriendelijke 515 SKF vullen de reeks aan. Bij al die veranderingen bij de toch al goed uitgeruste Fendt caravans heeft de fabrikant nog 2 pakketten in petto. Een "Safety Pakket" dat bevat een ATC Trailer Controle OEM met plaatsing, gasdrukregelaar Duo Controle CS met Truma gasfilter, een mechanisch anti diefstalslot Fullstop. Het tweede pakket "Lifestyle Paket" is nog veel uitgebreider, het bevat buiten bovenstaande uitrusting nog 11 mogelijke zaken om de caravan te verbeteren of comfortabeler te maken. We denken aan een hagelbestendig dak, luchtkoeler, 24 duim vlakscherm tv om er slechts enkele te vernoemen. Om u een idee te geven schommelen de prijzen zo ongeveer tussen de 19.000 en de 38.000 euro

    Voor meer informatie www.ideal-caravans.be

     













    23-06-2019 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te warm?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Te warm?

    Dit jaar heeft het weer al gekke sprongen gemaakt, de opwarming van de aarde zou er mee te maken hebben. Als je op een dag in de auto stapt kan het zijn dat je de verwarming moet aanzetten. De volgende dag is het weer omgeslagen en is het gloeiend heet in de wagen. Om het interieur een beetje af te schermen tegen de hevige zonnestralen kan je de voorruit of misschien de achterruit, het hangt af waar de zon staat, een isolatiematje dat je ook in de winter gebruikt tegen het aanvriezen van de ruiten voor het glas hangen. Een doek op het dak en zeker over de ruiten hangen helpt ook, het schermt de zonnestralen af. Het beste resultaat bekom je met gelijk welk afschermmiddel langs buiten aan de vensters te brengen. Kan je die voorzorgen om de een of andere reden niet nemen zet vóór je instapt de deuren open. Terwijl het buiten misschien 30°C is kan de temperatuur in de wagen oplopen tot 70-80°C in de wagen. Laat de vensters nog open staan tijdens de eerste paar honderd meter dat je rijdt. Pas dan is het de moment om de luchtkoeler of de airco zoals de Vlamingen hem graag noemen aan te zetten. Sluit de voorste vensters en laat de achterste nog met een grote kier open staan. Zo werkt de airco veel beter omdat hij de warme lucht kan buiten blazen. Nog beter is als je een schuifdak hebt dat wat open te schuiven. Zet de bovenste ventilatieroosters open, de frisse lucht kan zo gemakkelijker in heel het interieur stromen. Laat de koude lucht niet rechtstreek tegen de voorruit blazen. Jaren geleden is zo mijn voorruit gebarsten. Verminder geleidelijk aan de aanvoer van ijskoude lucht. De motor heeft minder vermogen nodig en het verbruik zal dalen. Let op, een luchtkoeler vraagt redelijk wat energie van de motor. Als je met een caravan op stap bent in de bergen wordt de motor soms tot op het uiterste van zijn kunnen belast. Zet de airco af, de motor wint voelbaar aan vermogen. Bij de meeste kampeerauto’s gaat de eerste afkoeling iets moeilijker wegens de grote woonruimte. Meubelen en al wat er zich in het interieur bevind is warm. Hier ook eerst de buitendeur en de cabinedeuren open zetten, de dakluiken openen vóór het vertrek. Als het type dakluik het toelaat kan het blijven open staan tijdens het rijden. Pas na een paar honderd meter rijden de airco aan zetten. Niet alle zwerfauto’s hebben een overschot aan paardenkracht. Sommige hebben een motor die het wel goed presteert op de vlakke wegen, eens de hellingen voor de boeg komen krijgt hij het moeilijk. Om wat pk’s te winnen aan motorvermogen zet hier ook de airco af.

     

    22-06-2019 om 19:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford nieuws

    Thetford biedt geconcentreerde vloeistof aan.

    Zoals de afgelopen jaren is gebleken bij huishoudelijke was- en schoonmaakmiddelen, worden verpakkingen en doseringen kleiner. Want deze geconcentreerde producten zijn niet alleen kleiner verpakt ze wegen ook minder, voor de zwerver en kampeerder zeker een plus punt.

    Thetford blijft niet achter.

    De onderzoek afdeling van Thetford is al even bezig om hun producten te concentreren. Na veel testen en onderzoek is daar een geconcentreerd product uitgekomen, namelijk de Aqua Kem Blue Concentrated. lnmiddels zijn er meerdere geconcentreerde producten van Thetford, zoals Aqua Kem Blue Lavender Concentrated, Aqua Kem Green Concentrated en Aqua Rinse Concentrated. Al deze producten zijn geschikt voor het gebruik in een septische tank en ze zijn milieuvriendelijk. Bovendien ruikt het prima en werkt het gewoon goed daar waar het gaat om het afbreken van toiletafval en geur.

    Kleinere flessen

    Een geconcentreerder product kan in een kleinere fles. De iconische hoekige flessen van Thetford zijn voor iedereen herkenbaar. De nieuwe flessen zijn nog steeds wit, met dezelfde gekleurde dop en de gemakkelijke doseerstreep op de zijkant als bij de hoekige flessen. Weegt de oude fles ruim 2 kg, de nieuwe fles nog geen 800 gram. De fles is dus kleiner en lichter, maar je kunt er net zo lang mee doen als met de grote fles. Er zitten evenveel doseringen in een kleine fles Concentrated als in de normale fles. Je kunt uiteraard zelf de dosering aanpassen afhankelijk van de temperatuur van je verblijfplaats, bij tropische dagen simpelweg wat meer doseren. Een vuistregel kan zijn: bij een temperatuur boven de 30°C een dosering van 70 ml op 2-3 liter water. En bij een temperatuur beneden de l5°C een dosering van 50 ml, ook op 2-3 liter water. Normaal is één dosering genoeg voor 5 dagen. De dop van de afvaltank zoals we die al lang kennen is een maatbeker. Ook hier zitten doseerstreepjes en getallen op zowel de binnen- als de buitenkant.

     









    21-06-2019 om 21:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus 2020 kennismaking

    Knaus Südwind 650 PXW

    De Knaus Südwind 650 PXW met zijn 6,6 m lange en 2,5 m brede opbouw is niet de ideale caravan om langs de witte wegeltjes van de Michelinkaart te snorren. Met een stevige trekauto, want de Südwind weegt 2.000 kg, komt men langs snelwegen en brede banen gemakkelijk op zijn gereserveerde vaste camping stek. Eens aangekomen is het luxe en comfort om er in te wonen. Voor de bewoners is er een dwars opgesteld eilandbed voorzien. De matras gedragen door een flexibel veersysteem is een droom om op te slapen. Aan het voeteinde kan je gemakkelijk voorbij naar de badkamer. De wand aan het hoofdeinde is mooi afgewerkt met voorgevormde kunststof panelen, open vakjes en leeslampjes met eigen schakelaar, er boven zijn witte kasten. Het grootste deel van het interieur is in licht houtdecor terwijl de bovenkasten in een zachte witte kleur uitgevoerd zijn. Aan tv’s is geen gebrek, we zien er één in de zitgroep en één in de slaapkamer. Helemaal achterin is het sanitair over de volle breedte van de Südwind. Afzonderlijke douchecel, kunststof wastafeltje, enkele ondiepe spiegelkasten en een gebruiksvriendelijk Thetford wc maken het meubilair uit. Helemaal vooraan is de keuken eveneens over de volle breedte van het interieur. In het aanrecht zijn 3 kookvuren geïntegreerd plus het spoelbakje. Werkoppervlakte is er ruim voldoende. Onderaan is een oven plus bergvakken voor het keukengerief voor een voetbalploeg. Zoals men mag verwachten is er een grote koelkast met afzonderlijk vriesvak. De U vormige zitgroep met zijn comfortabele kussens biedt plaats om enkele vrienden te ontvangen, de tafel is  groot genoeg voor de kleine snoepjes. Om het gezellig te houden bij de culinaire kunsten van de kok houden we het op 3 personen, met een beetje goed wil kan er nog een tafelgenoot bij. Tegenover de zitgroep is een brede kast. Het zal oppassen geblazen zijn om al die kasten niet vol te laden want zulke grote caravan kan men net zo goed overladen. Om het tijdens de winter behaaglijk warm te houden is een Alde vloeistofverwarming ingebouwd. We verlaten de Südwind 650 PXW via de 70 cm brede buitendeur. We lopen even rond deze mooie Knaus met zijn gladde aluminium buitenplaten en dubbele as om dit gevaarte te dragen. In het achterfront pronken de katogen achterlichten, vooraan zijn in het front doorlopende vensters tot in het dak.

    Technische gegevens

    LXBXH (opbouw) 6,6 x 2,5 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96 m

    Bed 2 x 1,44 m

    Bed zitgroep 2 x 1,2 m

    Gewicht rijklaar 1.690 kg

    MTM 2.000 kg

    Informatie; www.knaus tabbert.de

     

















    20-06-2019 om 21:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu kennis making 2020

    Malibu Van Charming 600 DB Coupé.

    Carthago had al een bekendheid verworven met zijn grote kampeerauto's. De fabrikant echter wou een graantje meepikken in het segment van compacte zwerfauto's. Architecten staken de koppen bij elkaar en de "Malibu" als omgebouwde bestelwagen verscheen wat later op het toneel. Jaarlijks werd hij verbeterd, mooier ingericht, met een uitgebreider aanbod tot zwerfauto's van 6,35 m lang groeide hij tot een volwaardig product uit het huis Carthago.

     

    De Van Charming Coupé 600 DB valt onmiddellijk op door zijn ronde patrijs poorten in de flanken en vooraan door zijn zwart omkaderde ramen. Net zoals hij van buiten een knap verschijningsbeeld heeft is het interieur mooi uitgevoerd en aangenaam om in te wonen. Al is de Coupé 6,00 m lang is hij om comfortabel te wonen slechts geschikt voor een koppel. Alle kampeervoertuigen hebben hun compromissen. Bij compacte wagens ligt het accent meer op verplaatsingen dan op comfortabel wonen wat jonge gezinnen meer aanspreekt. Grote wagens van 7 m of meer bieden meer wooncomfort en een vlot rijgedrag over smalle kronkelende wegentjes komt niet in aanmerking.

    Uit het groot aanbod van Malibu Vans kozen we voor de 5,99 m lange Van Charming 600 DB Coupé. Een traditionele indeling met dwarsbed achterin. Van de 10 aangeboden types zijn er 6 met dergelijke bedden de 4 overige hebben enkele bedden. Het is trouwens de opstelling van de bedden dat het duidelijk verschil maakt tussen de Malibu‘s. In de 600 DB kunnen de bedden naar links en rechts omhoog klappen en komt er ruimte vrij om fietsen of een moto te bergen. In dit type heeft men een uitneembaar schap geplaatst om meer kleinere zaken te kunnen vervoeren. Het sanitair zou men multifunctioneel kunnen noemen. De wc staat gebruiksvriendelijk op gesteld. Om je te wassen aan het witte kunststof wastafeltje of om een stortbad te nemen draai je de wc door een opening in de wand onder het bed. Dat vergroot een heel stuk de sta oppervlakte in het sanitair. Aan tafel is voldoende plaats voor twee, het zou kunnen met drie dat is echter wat behelpen. Waar het kan zijn bovenkasten met licht gebogen deurtjes en men is er in geslaagd om zelfs hier en daar een baldakijn met verlichting te plaatsen. Vooraan volgt een smal van licht voorzien baldakijn met een strook LED's de bovenkasten tot in het schap boven de stuurcabine. s'Avonds geeft het een bijzondere sfeervolle verlichting en een ruimere indruk in de zitgroep. Onderaan zijn de bovenkasten wit wat meer licht reflecteert in het interieur.

    De keuken met donker grijs aanrecht, twee kookvuren, een spoelbakje en witte fronten aan de laden is knap uitgewerkt, ze biedt veel bergruimte voor het keukengerief. Ontbreekt er wat werkoppervlakte, geen nood een schapje aan de zijkant van het aanrecht kan men opklappen om het werkoppervlak te vergroten. Aan de zijkant kantelt een vuilbakje uit de wand. Voor de vloer koos de fabrikant voor donker parket dat mooi past bij het hout decor van het interieur. De zitgroep heeft een dubbele bodem, geschikt voor schoenen en ander klein materiaal. Ja, voor de televisie kijkers is er plaats voor het kijkkastje boven de rugkussen van de zitgroep.

    Nadat we de cabinezetels netjes terug op hun plaats gedraaid hadden, zonder ons hoofd te stoten, konden we via de zacht sluitende schuifdeur en de al eveneens breed uittrekbaar opstapje de Malibu gemakkelijk verlaten.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig  Fiat Ducato 33 light

    Motor      diesel 2.3 l 130 pk

    LXBXH     5,99 x 2,05 x 2,59 m

    Stahoogte 1,9 m

    Rijklaar   2.735 kg

    MTM         3.300 kg

    Bed         1,93 x 1,58 m

    Stopcontacten 203 V/12 V/USB   3/1/1

    Inlichtingen www.malibu-carthago.com

     

















    19-06-2019 om 21:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu kennis making model 2020

    Malibu I 440 LE

    Met zijn donkere decorstukken en ramen in stijgende lijn is de integrale 440 LE Malibu beslist een mooie verschijning in het straatbeeld dat wordt nog ondersteunt door beide hangspiegels en de zwarte radiatorgrille. Een batterij LED's dient om te zien terwijl de verticaal geplaatste achter lichten om gezien te worden. De chauffeur heeft geluk want voor hem is een deur ingebouwd. In de zijwanden merken we verschillende service luiken plus een grote en kleine deur voor de garage. Voor het koetswerk is enkel kunststof gebruikt, het dak en onderkant van de bodem zijn hagelbestendig polyester. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato onderstel met standaard een 2,3 l dieselmotor die 130 paardjes naar de voorwielen stuurt.

    Interieur.

    De eerste blik bij het binnen komen valt best mee. Het meubilair met een licht houtdecor, witte wanden en als stevig contrast de donker grijze zitgroep zorgen dat je vlug in thuis voelt. Op zich zorgen de ramen en de grote voorruit voor niet alleen een ruime indruk men krijgt er nog een panoramisch uitzicht bij. Gordijnen dragen bij voor de gezelligheid in het woongedeelte. Men kan de tafel draaien om gemakkelijker bij de stuurcabinezetels te geraken. Om ze naar de tafel te draaien is het passen, meten en wringen. De tafel is groot genoeg maar het vraagt wat goede wil om er met z'n vieren rond te zitten. De zijzitbank naast de buitendeur herbergt een Truma C 6. In het hefbed boven de stuurcabine (1,95 x 1,45 m) kunnen (klein) kinderen met plezier het nachtje doorbrengen. Bij avond is er voldoende licht op tafel om te lezen of te schrijven, wil men het gezellig maken doof al de LED's het licht in de knap gevormde baldakijnen geven dan een bijzonder sfeervol karakter aan het interieur. Kijken we nog even naar de buitendeur alvorens we naar de keuken en slaapafdeling wandelen. Langs binnen heeft ze een voorgevormd paneel met twee vakken, een venster met plissés gordijn en een lange verchroomde handgreep. We zien een brede handgreep aan de zijkant, verchroomde schakelaars en een schoenkast onderaan. Hoger is plaats voorzien voor een 24 duim vlakscherm tv. Als we door de smalle gang naar achter kijken zien we 2 hoog geplaatste bedden(2,0 x 0,85 en 1,95 x 0,85 m) bereikbaar met 2 treden die als bergvakken kunnen dienen. Ieder heeft een eigen zwanenhals leeslamp met schakelaar. Aan de linkerkant heeft men een vernuftig systeem toegepast om het bed te verlengen. In zijn normalen stand is het hoofdkussen gedeeltelijk omhoog gekanteld. Het voeteinde eindigt tegen de uittrekbare wand van de douche. De ontwerpers hebben gedacht ofwel staat men onder de douche ofwel ligt men in bed. Je trekt aan de wand die schuift gedeeltelijk in de douche cel, het hoofdeinde gaat plat en men heeft een 1,95 m lang bed. 's Morgens duw je tegen de wand het kussen kantelt weer omhoog en je hebt terug de normale douchecel. Heb je graag een breed bed de lattenbodem tussen in uitrekken, gelijktijdig komt de noodzakelijke ladder mee, kussen op leggen en klaar is kees. Het laddertje is een hulp om in het hoge bed te geraken. Slapen op de dikke comfortabele matrassen is een genot en 's morgens lukt het niet om zomaar dat warme bed te verlaten. Ver moet je niet gaan want het sanitair begint aan het voeteinde. Klederen liggen direct bij de hand in de grote kasten onder het voeteinde van het bed. Om en rond het witte wastafeltje zijn verschillende kastjes en spiegels. Als je het zilverkleurig rolluik dicht schuift is het toch wat eng binnen. Beter is de schuifdeur die de woonkamer afsluit dicht te doen. De douchecel voldoet aan de nodige eisen van de zwervers. In de vloer met zijn smalle latjes parket tekening zijn verschillende luiken voor toegang tot de koffers in de dubbele bodem. De keuken met een wat ongewone vorm en witte fronten aan de laden past mooi in het houtkleurig interieur. In het antraciet kleurig aanrecht zijn 3 breed uit elkaar staande kookvuren verdoken onder een tweedelige afdekplaat. Een deel van het deksel van de spoelbak kan men gebruiken als snijplank of als extra schapje aan de zijkant. De hoge bovenkasten met schapjes lopen door tot in de zitgroep. Onderaan zijn ze wit wat voor meer reflecterend licht zorgt. Rond het venster is een kunststof wand als bescherming tegen spatten en ander vuil. Pintjes, frisse dranken en voedingswaren blijven koud in de smalle 145 l Dometic koelkast.

    De Malibu I 440 LE is een fijne wagen rijdt aangenaam, is keurig afgewerkt en heeft veel bergruimte. Net zoals alle kampeervoertuigen moet men er enkele kleine compromis bijnemen. Hij is knap ingericht voor een koppel, zonder problemen kunnen 2 (klein) kinderen mee.

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Fiat Ducato

    Motor                 Diesel 2,3 l   130 pk

    MTM                  3.500 kg

    Rijklaar gewicht 3.03O kg

    L X B X H           6,99 x 2,27 x 2,94 m

    Slaapplaatsen    4

    Zitplaatsen       4

    Stopcontacten  230 V/ 12 V/ USB   3/1/1

    Informatie: www.malibu-reisemobile.com



















    18-06-2019 om 21:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg nieuws voor 2020

    Weinsberg  een integraal voor 2020

    Alle kampeerauto's van Weinsberg kregen voor volgend modellen jaar 17 duim velgen in antraciet kleur of mat zwart, het geeft de wagen een chiquer uitzicht. Voor de buitendeur en serviceluiken zijn moderne sleutels gemaakt. Andere decorstukken op de wanden maken de modellen 2020 herkenbaar. Achteraan zijn betere lichten die de zichtbaarheid van de wagen verhogen.

    Zoals het eens te verwachten was heeft Weinsberg nu ook zijn integrale zwerfauto de "CaroCore". Ervaring en voldoende kennis zorgde ervoor de CaroCore snel in productie kon. Gepaste decorstukken op de wanden en zijn knap voorfront zijn alvast de externe blikvangers. Van meet af kreeg hij een brede buitendeur, 17 duim aluminium velgen en LED lichten om te zien en gezien worden. Als optie kan men de wagen laten uitrusten met een slede in de zijwand. Er kunnen 2 gasflessen op, het is gemakkelijker om ze om te wisselen en men heeft een goed zicht op de aansluitingen. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig, is in 3 types de 650 MF, de 650 MEG en de 700 MEG te bekomen. Door de brede ramen krijgt het interieur een ruim uitzicht. Horizontaal getekend houtdecor afgewisseld met witte kastdeuren geven een moderne uitvoering aan het interieur. LED's zorgen bij avond voor zowel voldoende licht als voor een gezellige sfeerverlichting. Vier reizigers kunnen een veiligheidsgordel aansnoeren er is één plaatsje meer om te slapen. De ontwerpers van Weinsberg hebben er rekening mee gehouden dat de mensen groter worden en plaatsten 2 m lange bedden met hoogwaardige EvoPorelHRC matrassen. De laden van de kasten en keuken sluiten automatisch, er is plaats voorzien voor een 24" LED-TV en binnen is de CaraCore 2,18 m breed. Als optie kan men een Alde vloeistof verwarming bestellen.

    CaraCompact en CaraCompact EDITION (Pepper)

    Beide kregen een nieuw interieur en exterieur. Al ziet men het niet zo direct een belangrijke verbetering is de snoet boven de stuurcabine. De licht gewijzigde vorm is in een ander materiaal de zogenaamde LFI-Technologie (Langfaserinjektion) gemaakt. Dat lichter en weerbestendig materiaal is aan de binnenkant geïsoleerd en laat zich nauwkeuriger bewerken. Achteraan zijn nieuwe lichtblokken met LED techniek. In het interieur hebben de meubelen een ander meubeldecor en witte deuren. Naar wens kan men een dakluik van 1,3 x 0,45 m laten monteren. Betere kussens zelfs met kunstleder overtrokken en andere kleine verfraaiingen geven het interieur, bijzonder bij de Pepper chiquer uitzicht. De 600 MG werd door de 600 MF vervangen, hij heeft een 2 m lang Fransbed en een goed uitgeruste badkamer, ook in de 600 MEG is nu een 2 m lang bed.

      

     

     

     

     

     

     

     

     

     









    17-06-2019 om 22:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg 2020 kennis making

     

    Kennis maken met de CaraOne 450 FU

    De CaraOne 450FU is een typische toercaravan voor een koppel. Niet te groot of te zwaar wat toelaat hem door lichte auto's te trekken. Tussen de vele caravans valt hij nauwelijks op. Zijn gebogen voorfront met geïntegreerde disselkoffer over de volle breedte geeft hem min of meer een aerodynamische vorm. Voor de buitenbeplating werd aluminium met hamerslag profiel gebruikt. Enkel service luiken en met zwart omkaderde vensters zijn in de flanken verwerkt. Binnen valt het interieur best mee. Ieder jaar zorgen de ontwerpers voor betere en mooiere interieurs, geen overdreven luxe uitvoering maar een sober en keurig afgewerkt interieur. Types met Fransbed zijn geliefd bij de kampeerders. Zo vinden we hier in de CaraOne 450 FU vooraan een Fransbed met onderin een grote koffer. Wel oppassen want de slangen van de verwarmingen liggen onbeschermd en schuivende bagage zou ze kunnen beschadigen. De diepe bovenkasten aan het hoofeinde van het bed kunnen veel lichte bagage herbergen, links en rechts zijn open bergvakken. Opvallend is dat op de bovenkasten boven het bed na ze allen schapjes hebben. Dat vertaalt zich in betere verdeling van de inhoud. Het fraaie en misschien wel nuttige aan de bovenkasten zijn de witte onderkanten. Dat weerkaatst het licht tussen het donker horizontaal getekend houtdecor en geeft dat een schitterend effect. Het kleinste kamertje herbergt een Thetford wc, om je te wassen is er naast het bed een zogenaamde open wasplaats met een in witte kunststof vervaardigd wasbakje omringd met enkele kasten. De kleerkast vormt de scheiding tussen slaap en woongedeelte. Voorin hebben we een ruime zitgroep met opvallend comfortabele kussens palend aan een redelijk grote tafel. Ze zijn niet te diep zodat je een goede rugsteun hebt. Wel moet je de kussens wegnemen als je in de koffer er onder moet zijn. Standaard zijn er afstandschotten voorzien. In winterse omstandigheden beletten ze dat de kussens aan de wand vriezen. Voor twee personen is hij ruim voldoende. Gaan er nog een paar kinderen mee kunnen ze in de omgebouwde zitgroep hun bedje spreiden. Vergeten we de knappe keuken niet ze is zowat de blikvanger in de 450 FU. Ze heeft een donker grijs aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren min of meer in driehoek opgesteld en een ronde spoelbak. Rond het venster is de wand afgeschermd met kunststofplaat. De drie laden met witte fronten en de bovenkast met een al even witte deur zorgen voor een gepast contrast in het interieur. Licht is er voldoende om bij avond de kleine lettertjes van kruiswoordraadsels te kunnen lezen.

    De Weinsberg CaraOne 450 FU is een ideale caravan voor een koppel, keurig afgewerkt en de prijs valt ook nog mee.

     

    Technische gegevens

    LxBxH 6,61 x 2,32 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96

    Leeg gewicht 960 kg

    Rijklaar     1000 kg

    MTM 1200/1500 kg

    Bed voor 1,97 x 1,37 m

    Bed achter 1,99 x 1,57 m

    Informatie www.weinsberg.com

     

     

     

     

     

     













    17-06-2019 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!