Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    22-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te warm?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Te warm?

    Dit jaar heeft het weer al gekke sprongen gemaakt, de opwarming van de aarde zou er mee te maken hebben. Als je op een dag in de auto stapt kan het zijn dat je de verwarming moet aanzetten. De volgende dag is het weer omgeslagen en is het gloeiend heet in de wagen. Om het interieur een beetje af te schermen tegen de hevige zonnestralen kan je de voorruit of misschien de achterruit, het hangt af waar de zon staat, een isolatiematje dat je ook in de winter gebruikt tegen het aanvriezen van de ruiten voor het glas hangen. Een doek op het dak en zeker over de ruiten hangen helpt ook, het schermt de zonnestralen af. Het beste resultaat bekom je met gelijk welk afschermmiddel langs buiten aan de vensters te brengen. Kan je die voorzorgen om de een of andere reden niet nemen zet vóór je instapt de deuren open. Terwijl het buiten misschien 30°C is kan de temperatuur in de wagen oplopen tot 70-80°C in de wagen. Laat de vensters nog open staan tijdens de eerste paar honderd meter dat je rijdt. Pas dan is het de moment om de luchtkoeler of de airco zoals de Vlamingen hem graag noemen aan te zetten. Sluit de voorste vensters en laat de achterste nog met een grote kier open staan. Zo werkt de airco veel beter omdat hij de warme lucht kan buiten blazen. Nog beter is als je een schuifdak hebt dat wat open te schuiven. Zet de bovenste ventilatieroosters open, de frisse lucht kan zo gemakkelijker in heel het interieur stromen. Laat de koude lucht niet rechtstreek tegen de voorruit blazen. Jaren geleden is zo mijn voorruit gebarsten. Verminder geleidelijk aan de aanvoer van ijskoude lucht. De motor heeft minder vermogen nodig en het verbruik zal dalen. Let op, een luchtkoeler vraagt redelijk wat energie van de motor. Als je met een caravan op stap bent in de bergen wordt de motor soms tot op het uiterste van zijn kunnen belast. Zet de airco af, de motor wint voelbaar aan vermogen. Bij de meeste kampeerauto’s gaat de eerste afkoeling iets moeilijker wegens de grote woonruimte. Meubelen en al wat er zich in het interieur bevind is warm. Hier ook eerst de buitendeur en de cabinedeuren open zetten, de dakluiken openen vóór het vertrek. Als het type dakluik het toelaat kan het blijven open staan tijdens het rijden. Pas na een paar honderd meter rijden de airco aan zetten. Niet alle zwerfauto’s hebben een overschot aan paardenkracht. Sommige hebben een motor die het wel goed presteert op de vlakke wegen, eens de hellingen voor de boeg komen krijgt hij het moeilijk. Om wat pk’s te winnen aan motorvermogen zet hier ook de airco af.

     

    22-06-2019 om 19:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thetford nieuws

    Thetford biedt geconcentreerde vloeistof aan.

    Zoals de afgelopen jaren is gebleken bij huishoudelijke was- en schoonmaakmiddelen, worden verpakkingen en doseringen kleiner. Want deze geconcentreerde producten zijn niet alleen kleiner verpakt ze wegen ook minder, voor de zwerver en kampeerder zeker een plus punt.

    Thetford blijft niet achter.

    De onderzoek afdeling van Thetford is al even bezig om hun producten te concentreren. Na veel testen en onderzoek is daar een geconcentreerd product uitgekomen, namelijk de Aqua Kem Blue Concentrated. lnmiddels zijn er meerdere geconcentreerde producten van Thetford, zoals Aqua Kem Blue Lavender Concentrated, Aqua Kem Green Concentrated en Aqua Rinse Concentrated. Al deze producten zijn geschikt voor het gebruik in een septische tank en ze zijn milieuvriendelijk. Bovendien ruikt het prima en werkt het gewoon goed daar waar het gaat om het afbreken van toiletafval en geur.

    Kleinere flessen

    Een geconcentreerder product kan in een kleinere fles. De iconische hoekige flessen van Thetford zijn voor iedereen herkenbaar. De nieuwe flessen zijn nog steeds wit, met dezelfde gekleurde dop en de gemakkelijke doseerstreep op de zijkant als bij de hoekige flessen. Weegt de oude fles ruim 2 kg, de nieuwe fles nog geen 800 gram. De fles is dus kleiner en lichter, maar je kunt er net zo lang mee doen als met de grote fles. Er zitten evenveel doseringen in een kleine fles Concentrated als in de normale fles. Je kunt uiteraard zelf de dosering aanpassen afhankelijk van de temperatuur van je verblijfplaats, bij tropische dagen simpelweg wat meer doseren. Een vuistregel kan zijn: bij een temperatuur boven de 30°C een dosering van 70 ml op 2-3 liter water. En bij een temperatuur beneden de l5°C een dosering van 50 ml, ook op 2-3 liter water. Normaal is één dosering genoeg voor 5 dagen. De dop van de afvaltank zoals we die al lang kennen is een maatbeker. Ook hier zitten doseerstreepjes en getallen op zowel de binnen- als de buitenkant.

     









    21-06-2019 om 21:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus 2020 kennismaking

    Knaus Südwind 650 PXW

    De Knaus Südwind 650 PXW met zijn 6,6 m lange en 2,5 m brede opbouw is niet de ideale caravan om langs de witte wegeltjes van de Michelinkaart te snorren. Met een stevige trekauto, want de Südwind weegt 2.000 kg, komt men langs snelwegen en brede banen gemakkelijk op zijn gereserveerde vaste camping stek. Eens aangekomen is het luxe en comfort om er in te wonen. Voor de bewoners is er een dwars opgesteld eilandbed voorzien. De matras gedragen door een flexibel veersysteem is een droom om op te slapen. Aan het voeteinde kan je gemakkelijk voorbij naar de badkamer. De wand aan het hoofdeinde is mooi afgewerkt met voorgevormde kunststof panelen, open vakjes en leeslampjes met eigen schakelaar, er boven zijn witte kasten. Het grootste deel van het interieur is in licht houtdecor terwijl de bovenkasten in een zachte witte kleur uitgevoerd zijn. Aan tv’s is geen gebrek, we zien er één in de zitgroep en één in de slaapkamer. Helemaal achterin is het sanitair over de volle breedte van de Südwind. Afzonderlijke douchecel, kunststof wastafeltje, enkele ondiepe spiegelkasten en een gebruiksvriendelijk Thetford wc maken het meubilair uit. Helemaal vooraan is de keuken eveneens over de volle breedte van het interieur. In het aanrecht zijn 3 kookvuren geïntegreerd plus het spoelbakje. Werkoppervlakte is er ruim voldoende. Onderaan is een oven plus bergvakken voor het keukengerief voor een voetbalploeg. Zoals men mag verwachten is er een grote koelkast met afzonderlijk vriesvak. De U vormige zitgroep met zijn comfortabele kussens biedt plaats om enkele vrienden te ontvangen, de tafel is  groot genoeg voor de kleine snoepjes. Om het gezellig te houden bij de culinaire kunsten van de kok houden we het op 3 personen, met een beetje goed wil kan er nog een tafelgenoot bij. Tegenover de zitgroep is een brede kast. Het zal oppassen geblazen zijn om al die kasten niet vol te laden want zulke grote caravan kan men net zo goed overladen. Om het tijdens de winter behaaglijk warm te houden is een Alde vloeistofverwarming ingebouwd. We verlaten de Südwind 650 PXW via de 70 cm brede buitendeur. We lopen even rond deze mooie Knaus met zijn gladde aluminium buitenplaten en dubbele as om dit gevaarte te dragen. In het achterfront pronken de katogen achterlichten, vooraan zijn in het front doorlopende vensters tot in het dak.

    Technische gegevens

    LXBXH (opbouw) 6,6 x 2,5 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96 m

    Bed 2 x 1,44 m

    Bed zitgroep 2 x 1,2 m

    Gewicht rijklaar 1.690 kg

    MTM 2.000 kg

    Informatie; www.knaus tabbert.de

     

















    20-06-2019 om 21:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu kennis making 2020

    Malibu Van Charming 600 DB Coupé.

    Carthago had al een bekendheid verworven met zijn grote kampeerauto's. De fabrikant echter wou een graantje meepikken in het segment van compacte zwerfauto's. Architecten staken de koppen bij elkaar en de "Malibu" als omgebouwde bestelwagen verscheen wat later op het toneel. Jaarlijks werd hij verbeterd, mooier ingericht, met een uitgebreider aanbod tot zwerfauto's van 6,35 m lang groeide hij tot een volwaardig product uit het huis Carthago.

     

    De Van Charming Coupé 600 DB valt onmiddellijk op door zijn ronde patrijs poorten in de flanken en vooraan door zijn zwart omkaderde ramen. Net zoals hij van buiten een knap verschijningsbeeld heeft is het interieur mooi uitgevoerd en aangenaam om in te wonen. Al is de Coupé 6,00 m lang is hij om comfortabel te wonen slechts geschikt voor een koppel. Alle kampeervoertuigen hebben hun compromissen. Bij compacte wagens ligt het accent meer op verplaatsingen dan op comfortabel wonen wat jonge gezinnen meer aanspreekt. Grote wagens van 7 m of meer bieden meer wooncomfort en een vlot rijgedrag over smalle kronkelende wegentjes komt niet in aanmerking.

    Uit het groot aanbod van Malibu Vans kozen we voor de 5,99 m lange Van Charming 600 DB Coupé. Een traditionele indeling met dwarsbed achterin. Van de 10 aangeboden types zijn er 6 met dergelijke bedden de 4 overige hebben enkele bedden. Het is trouwens de opstelling van de bedden dat het duidelijk verschil maakt tussen de Malibu‘s. In de 600 DB kunnen de bedden naar links en rechts omhoog klappen en komt er ruimte vrij om fietsen of een moto te bergen. In dit type heeft men een uitneembaar schap geplaatst om meer kleinere zaken te kunnen vervoeren. Het sanitair zou men multifunctioneel kunnen noemen. De wc staat gebruiksvriendelijk op gesteld. Om je te wassen aan het witte kunststof wastafeltje of om een stortbad te nemen draai je de wc door een opening in de wand onder het bed. Dat vergroot een heel stuk de sta oppervlakte in het sanitair. Aan tafel is voldoende plaats voor twee, het zou kunnen met drie dat is echter wat behelpen. Waar het kan zijn bovenkasten met licht gebogen deurtjes en men is er in geslaagd om zelfs hier en daar een baldakijn met verlichting te plaatsen. Vooraan volgt een smal van licht voorzien baldakijn met een strook LED's de bovenkasten tot in het schap boven de stuurcabine. s'Avonds geeft het een bijzondere sfeervolle verlichting en een ruimere indruk in de zitgroep. Onderaan zijn de bovenkasten wit wat meer licht reflecteert in het interieur.

    De keuken met donker grijs aanrecht, twee kookvuren, een spoelbakje en witte fronten aan de laden is knap uitgewerkt, ze biedt veel bergruimte voor het keukengerief. Ontbreekt er wat werkoppervlakte, geen nood een schapje aan de zijkant van het aanrecht kan men opklappen om het werkoppervlak te vergroten. Aan de zijkant kantelt een vuilbakje uit de wand. Voor de vloer koos de fabrikant voor donker parket dat mooi past bij het hout decor van het interieur. De zitgroep heeft een dubbele bodem, geschikt voor schoenen en ander klein materiaal. Ja, voor de televisie kijkers is er plaats voor het kijkkastje boven de rugkussen van de zitgroep.

    Nadat we de cabinezetels netjes terug op hun plaats gedraaid hadden, zonder ons hoofd te stoten, konden we via de zacht sluitende schuifdeur en de al eveneens breed uittrekbaar opstapje de Malibu gemakkelijk verlaten.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig  Fiat Ducato 33 light

    Motor      diesel 2.3 l 130 pk

    LXBXH     5,99 x 2,05 x 2,59 m

    Stahoogte 1,9 m

    Rijklaar   2.735 kg

    MTM         3.300 kg

    Bed         1,93 x 1,58 m

    Stopcontacten 203 V/12 V/USB   3/1/1

    Inlichtingen www.malibu-carthago.com

     

















    19-06-2019 om 21:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu kennis making model 2020

    Malibu I 440 LE

    Met zijn donkere decorstukken en ramen in stijgende lijn is de integrale 440 LE Malibu beslist een mooie verschijning in het straatbeeld dat wordt nog ondersteunt door beide hangspiegels en de zwarte radiatorgrille. Een batterij LED's dient om te zien terwijl de verticaal geplaatste achter lichten om gezien te worden. De chauffeur heeft geluk want voor hem is een deur ingebouwd. In de zijwanden merken we verschillende service luiken plus een grote en kleine deur voor de garage. Voor het koetswerk is enkel kunststof gebruikt, het dak en onderkant van de bodem zijn hagelbestendig polyester. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato onderstel met standaard een 2,3 l dieselmotor die 130 paardjes naar de voorwielen stuurt.

    Interieur.

    De eerste blik bij het binnen komen valt best mee. Het meubilair met een licht houtdecor, witte wanden en als stevig contrast de donker grijze zitgroep zorgen dat je vlug in thuis voelt. Op zich zorgen de ramen en de grote voorruit voor niet alleen een ruime indruk men krijgt er nog een panoramisch uitzicht bij. Gordijnen dragen bij voor de gezelligheid in het woongedeelte. Men kan de tafel draaien om gemakkelijker bij de stuurcabinezetels te geraken. Om ze naar de tafel te draaien is het passen, meten en wringen. De tafel is groot genoeg maar het vraagt wat goede wil om er met z'n vieren rond te zitten. De zijzitbank naast de buitendeur herbergt een Truma C 6. In het hefbed boven de stuurcabine (1,95 x 1,45 m) kunnen (klein) kinderen met plezier het nachtje doorbrengen. Bij avond is er voldoende licht op tafel om te lezen of te schrijven, wil men het gezellig maken doof al de LED's het licht in de knap gevormde baldakijnen geven dan een bijzonder sfeervol karakter aan het interieur. Kijken we nog even naar de buitendeur alvorens we naar de keuken en slaapafdeling wandelen. Langs binnen heeft ze een voorgevormd paneel met twee vakken, een venster met plissés gordijn en een lange verchroomde handgreep. We zien een brede handgreep aan de zijkant, verchroomde schakelaars en een schoenkast onderaan. Hoger is plaats voorzien voor een 24 duim vlakscherm tv. Als we door de smalle gang naar achter kijken zien we 2 hoog geplaatste bedden(2,0 x 0,85 en 1,95 x 0,85 m) bereikbaar met 2 treden die als bergvakken kunnen dienen. Ieder heeft een eigen zwanenhals leeslamp met schakelaar. Aan de linkerkant heeft men een vernuftig systeem toegepast om het bed te verlengen. In zijn normalen stand is het hoofdkussen gedeeltelijk omhoog gekanteld. Het voeteinde eindigt tegen de uittrekbare wand van de douche. De ontwerpers hebben gedacht ofwel staat men onder de douche ofwel ligt men in bed. Je trekt aan de wand die schuift gedeeltelijk in de douche cel, het hoofdeinde gaat plat en men heeft een 1,95 m lang bed. 's Morgens duw je tegen de wand het kussen kantelt weer omhoog en je hebt terug de normale douchecel. Heb je graag een breed bed de lattenbodem tussen in uitrekken, gelijktijdig komt de noodzakelijke ladder mee, kussen op leggen en klaar is kees. Het laddertje is een hulp om in het hoge bed te geraken. Slapen op de dikke comfortabele matrassen is een genot en 's morgens lukt het niet om zomaar dat warme bed te verlaten. Ver moet je niet gaan want het sanitair begint aan het voeteinde. Klederen liggen direct bij de hand in de grote kasten onder het voeteinde van het bed. Om en rond het witte wastafeltje zijn verschillende kastjes en spiegels. Als je het zilverkleurig rolluik dicht schuift is het toch wat eng binnen. Beter is de schuifdeur die de woonkamer afsluit dicht te doen. De douchecel voldoet aan de nodige eisen van de zwervers. In de vloer met zijn smalle latjes parket tekening zijn verschillende luiken voor toegang tot de koffers in de dubbele bodem. De keuken met een wat ongewone vorm en witte fronten aan de laden past mooi in het houtkleurig interieur. In het antraciet kleurig aanrecht zijn 3 breed uit elkaar staande kookvuren verdoken onder een tweedelige afdekplaat. Een deel van het deksel van de spoelbak kan men gebruiken als snijplank of als extra schapje aan de zijkant. De hoge bovenkasten met schapjes lopen door tot in de zitgroep. Onderaan zijn ze wit wat voor meer reflecterend licht zorgt. Rond het venster is een kunststof wand als bescherming tegen spatten en ander vuil. Pintjes, frisse dranken en voedingswaren blijven koud in de smalle 145 l Dometic koelkast.

    De Malibu I 440 LE is een fijne wagen rijdt aangenaam, is keurig afgewerkt en heeft veel bergruimte. Net zoals alle kampeervoertuigen moet men er enkele kleine compromis bijnemen. Hij is knap ingericht voor een koppel, zonder problemen kunnen 2 (klein) kinderen mee.

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig Fiat Ducato

    Motor                 Diesel 2,3 l   130 pk

    MTM                  3.500 kg

    Rijklaar gewicht 3.03O kg

    L X B X H           6,99 x 2,27 x 2,94 m

    Slaapplaatsen    4

    Zitplaatsen       4

    Stopcontacten  230 V/ 12 V/ USB   3/1/1

    Informatie: www.malibu-reisemobile.com



















    18-06-2019 om 21:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg nieuws voor 2020

    Weinsberg  een integraal voor 2020

    Alle kampeerauto's van Weinsberg kregen voor volgend modellen jaar 17 duim velgen in antraciet kleur of mat zwart, het geeft de wagen een chiquer uitzicht. Voor de buitendeur en serviceluiken zijn moderne sleutels gemaakt. Andere decorstukken op de wanden maken de modellen 2020 herkenbaar. Achteraan zijn betere lichten die de zichtbaarheid van de wagen verhogen.

    Zoals het eens te verwachten was heeft Weinsberg nu ook zijn integrale zwerfauto de "CaroCore". Ervaring en voldoende kennis zorgde ervoor de CaroCore snel in productie kon. Gepaste decorstukken op de wanden en zijn knap voorfront zijn alvast de externe blikvangers. Van meet af kreeg hij een brede buitendeur, 17 duim aluminium velgen en LED lichten om te zien en gezien worden. Als optie kan men de wagen laten uitrusten met een slede in de zijwand. Er kunnen 2 gasflessen op, het is gemakkelijker om ze om te wisselen en men heeft een goed zicht op de aansluitingen. Hij is gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig, is in 3 types de 650 MF, de 650 MEG en de 700 MEG te bekomen. Door de brede ramen krijgt het interieur een ruim uitzicht. Horizontaal getekend houtdecor afgewisseld met witte kastdeuren geven een moderne uitvoering aan het interieur. LED's zorgen bij avond voor zowel voldoende licht als voor een gezellige sfeerverlichting. Vier reizigers kunnen een veiligheidsgordel aansnoeren er is één plaatsje meer om te slapen. De ontwerpers van Weinsberg hebben er rekening mee gehouden dat de mensen groter worden en plaatsten 2 m lange bedden met hoogwaardige EvoPorelHRC matrassen. De laden van de kasten en keuken sluiten automatisch, er is plaats voorzien voor een 24" LED-TV en binnen is de CaraCore 2,18 m breed. Als optie kan men een Alde vloeistof verwarming bestellen.

    CaraCompact en CaraCompact EDITION (Pepper)

    Beide kregen een nieuw interieur en exterieur. Al ziet men het niet zo direct een belangrijke verbetering is de snoet boven de stuurcabine. De licht gewijzigde vorm is in een ander materiaal de zogenaamde LFI-Technologie (Langfaserinjektion) gemaakt. Dat lichter en weerbestendig materiaal is aan de binnenkant geïsoleerd en laat zich nauwkeuriger bewerken. Achteraan zijn nieuwe lichtblokken met LED techniek. In het interieur hebben de meubelen een ander meubeldecor en witte deuren. Naar wens kan men een dakluik van 1,3 x 0,45 m laten monteren. Betere kussens zelfs met kunstleder overtrokken en andere kleine verfraaiingen geven het interieur, bijzonder bij de Pepper chiquer uitzicht. De 600 MG werd door de 600 MF vervangen, hij heeft een 2 m lang Fransbed en een goed uitgeruste badkamer, ook in de 600 MEG is nu een 2 m lang bed.

      

     

     

     

     

     

     

     

     

     









    17-06-2019 om 22:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg 2020 kennis making

     

    Kennis maken met de CaraOne 450 FU

    De CaraOne 450FU is een typische toercaravan voor een koppel. Niet te groot of te zwaar wat toelaat hem door lichte auto's te trekken. Tussen de vele caravans valt hij nauwelijks op. Zijn gebogen voorfront met geïntegreerde disselkoffer over de volle breedte geeft hem min of meer een aerodynamische vorm. Voor de buitenbeplating werd aluminium met hamerslag profiel gebruikt. Enkel service luiken en met zwart omkaderde vensters zijn in de flanken verwerkt. Binnen valt het interieur best mee. Ieder jaar zorgen de ontwerpers voor betere en mooiere interieurs, geen overdreven luxe uitvoering maar een sober en keurig afgewerkt interieur. Types met Fransbed zijn geliefd bij de kampeerders. Zo vinden we hier in de CaraOne 450 FU vooraan een Fransbed met onderin een grote koffer. Wel oppassen want de slangen van de verwarmingen liggen onbeschermd en schuivende bagage zou ze kunnen beschadigen. De diepe bovenkasten aan het hoofeinde van het bed kunnen veel lichte bagage herbergen, links en rechts zijn open bergvakken. Opvallend is dat op de bovenkasten boven het bed na ze allen schapjes hebben. Dat vertaalt zich in betere verdeling van de inhoud. Het fraaie en misschien wel nuttige aan de bovenkasten zijn de witte onderkanten. Dat weerkaatst het licht tussen het donker horizontaal getekend houtdecor en geeft dat een schitterend effect. Het kleinste kamertje herbergt een Thetford wc, om je te wassen is er naast het bed een zogenaamde open wasplaats met een in witte kunststof vervaardigd wasbakje omringd met enkele kasten. De kleerkast vormt de scheiding tussen slaap en woongedeelte. Voorin hebben we een ruime zitgroep met opvallend comfortabele kussens palend aan een redelijk grote tafel. Ze zijn niet te diep zodat je een goede rugsteun hebt. Wel moet je de kussens wegnemen als je in de koffer er onder moet zijn. Standaard zijn er afstandschotten voorzien. In winterse omstandigheden beletten ze dat de kussens aan de wand vriezen. Voor twee personen is hij ruim voldoende. Gaan er nog een paar kinderen mee kunnen ze in de omgebouwde zitgroep hun bedje spreiden. Vergeten we de knappe keuken niet ze is zowat de blikvanger in de 450 FU. Ze heeft een donker grijs aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren min of meer in driehoek opgesteld en een ronde spoelbak. Rond het venster is de wand afgeschermd met kunststofplaat. De drie laden met witte fronten en de bovenkast met een al even witte deur zorgen voor een gepast contrast in het interieur. Licht is er voldoende om bij avond de kleine lettertjes van kruiswoordraadsels te kunnen lezen.

    De Weinsberg CaraOne 450 FU is een ideale caravan voor een koppel, keurig afgewerkt en de prijs valt ook nog mee.

     

    Technische gegevens

    LxBxH 6,61 x 2,32 x 2,57 m

    Stahoogte 1,96

    Leeg gewicht 960 kg

    Rijklaar     1000 kg

    MTM 1200/1500 kg

    Bed voor 1,97 x 1,37 m

    Bed achter 1,99 x 1,57 m

    Informatie www.weinsberg.com

     

     

     

     

     

     













    17-06-2019 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus. Kennis making VW Crafter

    Knaus VW Crafter BD 680 ME Model 2020

    Tussen het uitgebreid aanbod aan "kastenwagens" zoals de Duitsers ze noemen maakten we kennis met de VW Crafter BD 680 ME. Met zijn meer dan 6 m lengte vragen we ons af of we zulke wagen nog een compacte zwerfauto mogen noemen. Dat betekent echter dat we veel binnenruimte hebben en we veel meer kunnen meenemen als het laadvermogen dat toelaat. Hij heeft de typische wat hoekige snoet van VW, de opvallende decorstukken op de flanken maken dat hij niet ongemerkt in het straatbeeld verschijnt. Het interieur heeft de overbekende indeling want het is niet zo eenvoudig iets anders te vinden voor omgebouwde bestelwagens. Achterin is een dubbelbed dat men geholpen door een stel veren omhoog kan duwen en onderaan fietsen of een motorfiets kan inladen. Links en rechts zijn nog enkele bergvakken. Veel plaats bleef er niet bovenaan, toch heeft men er kleine kastjes geplaatst want zwervers nemen genoeg spulletjes mee om ze te vullen. Aansluitend bij de keuken is de koelkast omgeven door enkele kasten want hoe groter de wagen hoe meer kasten men er kan in monteren. Alle bovenkasten hebben witte deuren wat een mooi contrast vormt met het donker houtdecor voor de meubelwanden. In de doorgang staat een douche want hoe weinig mensen douchen in de zwerfauto, ze zijn niet te verkopen zonder douche. Deze heeft 2 halfronde acrylglazen deuren en is niet te klein. Als de deuren dicht zijn heeft men toegang tot het sanitair en het wasgedeelte waar we een echt miniwasbakje vinden en een goed opgesteld wc. Een al even klein venstertje zorgt voor de afvoer van dampen en aanvoer van verse lucht. Op de traditionele plaats en aan de schuifdeur staat de keuken met 2 kookvuren, een spoelbak en een opklapbaar blad om de werkoppervlakte van het aanrecht wat te vergroten. Onderaan zijn brede laden met witte fronten waarin men veel keukengerief kan bergen. We zien er ook de afsluiters van het gas. Op de kop van de keuken heeft men een uit kantelend vuilbakje gemaakt. Hoewel men het tafelblad van de zitgroep kan uittrekken blijft het toch maar smal, de zitbank echter zit comfortabel. In de stuurcabine zijn comfortabele draaibare zetels, een overzichtelijk instrumentarium en boven de voorruit nog een open schap. Samengevat is deze Knaus BD 680 ME niettegenstaande zijn lengte toch maar geschikt voor een koppel zij genieten van een comfortabel bed en een keurig zoals we van Knaus mogen verwachten afgewerkt interieur.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

     

     

     

     

     

     

     













    16-06-2019 om 22:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus nieuws voor 2020

    Knaus nieuw voor 2020

    Knaus Tabbert de fabrikant uit Jandelsbrunn kan terugblikken op een succesvol afgelopen modellenjaar. 23.600 caravans en kampeerauto's rolden uit de fabrieken te Jandelsbrunn, Mottgers, Schlüsselfeld en Nagyorosri. Grote sensationele veranderingen of verbeteringen mag men voorlopig nog niet verwachten. Vele kleine dingen die het leven in een zwerfauto aangenamer zijn het doel voor 2020. Zo krijgen alle vakantievoertuigen van Knaus Tabbert een watersysteem aan boord. Het zorgt voor een smakelijker drinkwater eveneens zullen koffie en thee beter smaken. Bovendien houdt de filter behoudens onzuiverheden ook de kalk tegen wat koffiezet apparaten zeker zullen waarderen. Buiten in de nieuwe vakantievoertuigen kan het filtersysteem "BWT" in oudere wagens gemonteerd worden. Voor de kampeerauto's werd een aan het chassis passende fiets drager ontworpen. Hij heeft een dubbele zwenkarm voor fietsen of een koffer en een verdwijn kogel. Met een druk op de knop komt de kogel automatisch van onder de bumper te voorschijn. De fietsdrager uitgerust met de verplichte verlichting kan maximaal 83 kg dragen. Gelijktijdig biedt men een 320 l grote transportkoffer uit weerbestendig kunststof materiaal aan.

    De modellen Van TI Plus, Sky TI, Sky Wave en L!VE zijn standaard uitgerust of als optie te bekomen een gasflessen slee in de zijkant van de wagen. Ze biedt plaats aan twee 11 kg gasflessen. Dank zij het uitschuifsysteem kan men de flessen gemakkelijker omwisselen en aan of afkoppelen. Naar wens kan men de garagedeuren met een centrale vergrendeling laten uitrusten. De LIVE reeks krijgt de kattenogen achterlichten wat het achterfront een ander uitzicht geeft. Op hun beurt krijgen de Sun I zwerfauto's andere schijnwerpers in LED techniek. Voor een aangenamer weggedrag krijgt de Van TI Plus op het MAN TGE basisvoertuig luchtveren op de achteras.

    Knaus heeft zijn gamma met de nieuwe integrale LIVE 650 MEG en 700 MEG vergroot. Beide gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig rollen op enkele assen achteraan en hebben een MTM van 3.500 kg. Langs de kant van de chauffeur heeft de deur centrale vergrendeling. Met zijn grote voorruit heeft het interieur een ruim gevoel. Er is voldoende stahoogte, bergruimte en 6 volwaardige bedden, slechts 4 zitplaatsen met veiligheidsgordels. Horizontaal getekend houtdecor en kasten met witte deuren maken er een aangenaam verblijf van. Aan licht geen gebrek daar zorgen de vele LED's voor. Om het biertje en andere voeding koel te houden beschikken de bewoners over een 142 l Thetford koelkast. Voor de wintervakantie is de Alde vloeistof verwarming een aan te raden optie. Voor 2020 kregen de succesnummers Sky TI en de Sky TI Platinum Selection extra uitrustingen bij en hier en daar kan men wat wijzigingen aan het interieur laten uitvoeren. Om meer plaats te creëren in de 650 MEC werd een zijzit rechts van de zithoek geïnstalleerd. In de stuurcabine van de Platinum Selection zijn de zetels draaibaar, de bijrijderszetel is in de hoogte verstelbaar, is er een airbag en luchtkoeling. Verder behoren nog tot de extra uitrusting voor de 2020 modellen een elektrisch bediend opstapje, Truma iNet Systeem, navigatie systeem, elektrisch verwarmde en verstelbare buitenspiegels om er slechts enkele te vermelden.

    Meer informatie: www.knaustabbert.de







    16-06-2019 om 21:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight viert 15 jarig bestaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight verjaart.

    De fabrikant uit Neustadt viert dit jaar zijn 15 jarig jubileum. Zoals het hoort met enkele speciale modellen “XV”. De halfintegrale zwerfauto’s en de buscampers krijgen tal van extra’s voor ontspannen en comfortabel rijden.

    Blikvanger

    Voor het modellenjaar 2020 werden de T68 en de T 69 vooruit geschoven als jubileum modellen. De matzwarte stuurcabine van de halfintegrale gaat vloeiend over in de buitenwanden van de opbouw. Aan de grille is er een Sunlight logo met een witte palm, die perfect is afgestemd op de monochromatische uitstraling van de zwerfauto. De bumpers zijn zwart geverfd, zoals de fietsdrager en de behuizing van de luifel. Hoge achterlichten inclusief dakrails versterken het sportieve uiterlijk van het voertuig.
    Ook voor het interieur heeft Sunlight iets individueels bedacht met een nieuwe leefruimte. De zitbanken zijn geborduurd met een chic XV-logo. De speciale T-modellen zijn uitgerust met betere vensters, een multimediapakket en voorbedrading voor de achteruitkijkcamera. Ook al aan boord: vlakscherm tv satellietsysteem en andere toebehoren. Zo zijn de jubileum modellen rijkelijk voorzien van nuttige uitrustingsstukken om het de reiziger aangenamer en comfortabeler te maken.
     Niet minder aantrekkelijk zijn de speciale editie van de CLIFF campers. In een mysterieuze Black Metallic met matzwarte vleugelvormige decorstukken zijn ze gemakkelijk te onderscheiden van hun broers. Net als bij de halfintegrale  zijn de bumpers en de behuizing van de luifel zwart geverfd, terwijl het logo in het radiatorrooster contrasteert met een elegant wit. Het XV-borduurwerk op de zitbanken van de TOFINO Beach geeft een individuele toets. Daarnaast heeft het voertuig 16 duim lichtmetalen wielen, bedrading voor de achteruitrijcamera en een Multimedia-pakket.
    Alle speciale modellen zijn uitgerust met de toebehoren pakketten Basic, Chassis en Chassis Komfort. Deze omvatten dakkappen, doucheruimte bekleding en extra stopcontacten in het woongedeelte. Bovendien zijn de voertuigen extra uitgerust met airconditioning, cruise control, lederen stuurwiel en LED dagrijlichten.

    Hiermee heeft fabrikant toch weer enkele creatieve ideeën kunnen uitwerken om zijn 15 jarig bestaan te vieren.

     

    29-05-2019 om 22:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunlight nieuwe modellen 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sunlight

    Voor het modellenjaar 2020 heeft de fabrikant uit Neustadt zijn zwerfauto’s weer wat opgewaardeerd en een aantal toebehoren in de opstap reeks toegevoegd. Zwervers zullen zeker hun gading vinden in de 5 verschillende reeksen, aan de jubileum modellen mogen ze zeker niet voorbij gaan.

    Snel en beweeglijk

    Wie een compacte zwerfauto zoekt zal zeker iets vinden bij de Camper Vans van Sunlight. De CLIFF is het bekijken waard, de prijs maakt hem nog aantrekkelijker. Het interieur is in licht houtdecor wat het ruimtelijk effect beïnvloed. Samen met een knappe keuken is hij het nieuwste product voor 2020. Er zijn 4 indelingen in het aanbod met lengtes van 5,41 m tot 6,36 m. In het interieur kan men zowel dwarsbedden, enkele bedden en stapelbedden vinden.

    De “Van” van Sunlight is 18 cm smaller dan de halfintegrale, doch biedt hij nog voldoende woonruimte. Door zijn geringere afmetingen weegt hij ledig iets minder ten voordele van de lading. Hij is gebouwd op een Fiat chassis als V60 en 5,99 m lang met dwarsbed en de V66 heeft met zijn lengte van 6,65 m enkele bedden. Ze hebben eveneens het lichte houtdecor voor het interieur. Voor 2020 hebben de nieuwe bovenkasten automatisch sluitende deuren.

    Integrale

    De architecten van Sunlight bedachten voor de integrale en halfintegrale talrijke verbeteringen, daar komen nog 2 nieuwe indelingen bij. De succesmodellen van deze kampeerauto’s zijn de 7 m lange T67S en de I67S. Beklede vensters aan de keuken in dezelfde kleur als het aanrecht zijn in alle wagens voorzien. Achterin kregen de wanden aan de bedden een stofbekleding dat geeft een warmer gevoel in de slaapkamer. Aan de zijkant van de zitbank in de A70 is een deurtje gemaakt, handig om schoenen te bergen. Er zijn betere matrassen op de bedden.

    Goed om weten dat: alle Sunlight wagens uitgerust zijn met ABS. ESP, airbag, ERD, versterkt polyesterdak en achterwand, zeker niet vergeten dat de fabrikant 7 jaar garantie geeft op de waterdichtheid.

    29-05-2019 om 22:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs model 2020

    Kampeerauto

    Globeline T 6613

    Het meest opmerkelijk aan deze nieuwe productie van Dethleffs is dat de Globeline T 6613 op Mercedes Sprinter is gebouwd. De fabrikant uit Isny koos voor een compacte halfintegraal, bedoeld voor een koppel dat zich met wat meer luxe en comfort wil laten vertroetelen. De architecten kozen voor de succesvolle indeling met enkele bedden plus een hefbed boven de zitgroep. Het meubilair is luxueuze afgewerkt met 2 kleurige bovenkastdeurtjes als blikvanger. Als opbouw en interieur is het zo ongeveer een luxe uitgave van de Pulse 6811LB. Natuurlijk zijn er enkele extra’s in voorzien zoals verwarmde watertank en de meer en meer gebruikte 0,7 m buitendeur met een raampje. Het voorgestelde type heeft een zwarte stuurcabine, wat zeer opvallend is en zeker met de Mercedes snoet, het is wel een optie. Achterin is een garage met een redelijk grote deur. Het Mercedes basisvoertuig heeft zo ongeveer alles wat tegenwoordig aan rij- en veiligheidssystemen te vinden is.













    26-05-2019 om 21:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs modellen 2020

    Kampeerauto’s

    Nieuw bij de Trend

    Nieuwe indelingen T/I6617 EB en T/I6717 DBL bij de halfintegraal en integraal modellen en het alkoof type Trend A7877-2 schitterender

    De Trend heeft zich ontwikkeld tot een bestseller in het kampeerautoprogramma van Dethleffs. In het nieuwe modeljaar 2020 krijgen de halfintegraal en de integraal modellen twee nieuwe indelingen: een populaire enkel bed indeling met een ruime garage en een eilandbed indeling met een trendy loungezitgroep. Beide indelingen blijven onder een lengte van zeven meter en een MTM van 3,5 t. Het grootste familielid uit de reeks, de Trend Alkoof A 7877-2, krijgt in het nieuwe modeljaar een opwaardering en kenmerkt zich door een chique look, verbeterde details en extra, praktische toebehoren.

    Nieuwe indeling Trend T/I6757 DBL

    De T/I 6757 DBL is 695 cm lang en zijn MTM ligt onder 3,5 t. De moderne en nieuwe indeling van de zitgroep met tegenoverliggende banken in de lengte geeft het voertuig meer bewegingsvrijheid. Een ander pluspunt is de ruime badkamer, die door middel van schuifdeuren van de woonruimte wordt afgescheiden. Terwijl de integraal modellen het hefbed standaard aan boord hebben, kan men bij de T 6757 DBL optioneel een hefbed voor twee personen bekomen.

    Nieuwe indeling Trend T/I6617 EB

    Deze indeling beleefde al in januari 2019, op de CMT in Stuttgart, zijn première. Hij heeft enkele bedden, een lengte van 696 cm en een MTM van 3,5 ton, een garage. De Trend T/I 6617 EB heeft een grote badkamer met douchecabine. Bij het binnengaan van het voertuig krijgt u meteen een open gevoel van ruimte door het vrije zicht tot achterin. De integraal beschikt standaard over een hefbed voor twee volwassenen.

    De Trend A7877-2

    Voor het nieuwe modeljaar 2020 is dit model, met zijn 860 cm het langste Trendfamilielid, niet alleen optisch verbeterd, maar valt hij ook op door zijn vele nieuwe, praktische details. Er zijn 6 volwaardige zitplaatsen en bedden. Bovendien is hij met zijn dubbele vloer geschikt om het hele jaar door mee te reizen. Met zijn MTM van vijf ton biedt hij extra veel ruimte. Voor het nieuwe modeljaar heeft de gezinsalkoof nu een frissere en moderner uitzicht. In het interieur werd hier en daar het Welsh White gebruikt. De pvc-vloer heeft nu een, lichtgrijze natuurtint en het laminaat van de tafel en het aanrecht heeft een nieuw uiterlijk gekregen. De keukenachterwand in gelakt plexiglas heeft achtergrondverlichting. Verbeterde details maken het interieur helemaal af. Het interieur van de Trend A 7877-2 ziet er veel leuker uit.

     

    26-05-2019 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekeind Zonhove 21-23 juni 2019
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Weekeind Zonhove 21-23 juni 2019

    Vrijdagmiddag 21 juni:
     We komen samen bij: 
     
    Camping Holsteenbron  Hengelhoefseweg 9 3520 Zonhoven Aankomst tussen 10 en 22 uur 
     honden zijn toegelaten mits aan de leiband!  Vergeet uw fiets niet! Samenkomst in Kantine van de camping.

    Zaterdag 22 juni:
     Fietstocht  “happen en trappen”: we starten op de camping en fietsen van de ene lekkernij naar de andere. Alles samen een lekkere en gezonde maaltijd! (soep, hoofdgerecht, dessert). Terug op de camping rond 17 uur. (ong. 50 km in verschillende etappes) 
     
     Zondag 23 juni:
     -fietstocht van ongeveer 25 km in de omgeving.  
     
    Prijs
     Op basis van:
      2 personen per motorhome:      € 65 Per Persoon
       1 persoon per motorhome:  € 83 Per Persoon
     Inclusief:
     2 overnachtingen op camping Elektriciteit Happen en trappen tocht 
     
    Programma
    Bij problemen onderweg: 
     0473 36 05 78  (Luc en Heidi)
     
    Hoe inschrijven? Neem eerst contact op met Heidi en Luc om uw deelname te bevestigen. (0473 36 05 78 na 19 uur of reymenengels@skynet.be 
     Uiterste inschrijvingsdatum: 10 juni 2019!
     
     
    Het verschuldigde bedrag kan u dan overschrijven op de rekening van De Zwervers:  BE88 7755 9103 2741 Met vermelding van uw naam, welke activiteit (Zonhoven in dit geval) en het aantal personen. 

    26-05-2019 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs nieuwe modellen 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dethleffs

    Nieuwe caravan modellen 2020

    “Niet zonder mijn gezin!" besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde toen de eerste caravan van Duitsland, die hij toen nog "kampeerauto" noemde, omdat de fabrikant van skistokken en zwepen zijn gezin tijdens lange dienstreizen bij zich wilde hebben. Het begrip "vrije tijd" kenden toen slechts enkelingen, gezinsvakantie was een privilege en het toerisme stond nog in de kinderschoenen. Met de uitvinding van de Dethleffs caravans begon een nieuw tijdperk, vooral voor de onderneming, die zich op een bepaald moment volledig aan de productie van caravans en later ook van kampeerauto's wijdde. De pioniersgeest van Arist Dethleffs is ook tegenwoordig nog in de onderneming merkbaar: in de permanente verdere ontwikkeling van series, in talloze innovaties en natuurlijk centraal in het campingverhaal: het gezin. Van meet af aan is het bedrijf nauw verbonden met de plaats lsny in Allgàu' Door zijn engagement als "vriend van het gezin" blijft het merk zich concentreren op zijn kerntaak. ln lsny worden naast kampeerauto’s en caravans van het merk Dethleffs ook buscampers en Urban Vehicles van de merken Pössl en Crosscamp ontwikkeld en geproduceerd.

     

    Twee nieuwe compacte indelingen voor 2020

    c'joy en c'go hebben nieuwe indelingen voor beginnende kampeerders, overstappers of koppels die op zoek zijn naar compacte en lichte caravans.

    c'joy 420 QSH met keuken achterin en dwars tweepersoonsbed aan de voorzijde. c'go 475 FR met een rondzitgroep aan de achterzijde een Fransbed.

    De c'joy is met een breedte van 212 cm de smalste caravan in zijn klasse met opbouwlengten van 493 tot maximaal 593 cm. Andere types tot 2.50 m breed vinden we in het gamma. De opbouwlengten variëren van 498 tot 672 cm met een indeling die twee hefbed indelingen biedt. Beide indelingen zijn ontworpen voor paren en de zitgroepen kunnen indien nodig optioneel heel eenvoudig tot bedden worden omgebouwd. De c'joy 420 QSH Deze smalle en compacte indeling heeft een totale lengte van 612 cm en een opbouwlengte van 503 cm. Aan de voorzijde bevindt zich een dwars tweepersoonsbed, dat eenvoudig te bereiken is via een opstap. Bijzonder praktisch is de keuken achterin met daarnaast de badkamer.

    c'joy hebben een eenvoudige inrichting, maar met alles erop en eraan, met compacte afmetingen en een laag gewicht keren we terug naar de oorsprong van het kamperen. Hij heeft alle kampeerbenodigdheden aan boord in de gebruikelijke Dethleffs kwaliteit, maar met het oog op een aantrekkelijke prijs en het gewicht zijn alle zaken weggelaten die hem zouden overbelasten.

    De c'go 475 FR

    Deze indeling is 230 cm breed en heeft een opbouwlengte van 558 cm. Hij heeft een Fransbed aan de voorzijde met daarnaast een badkamer met open wasgelegenheid. Aan de achterzijde bevindt zich een rondzitgroep, die net als de keuken genoeg ruimte voor koppels biedt

    ln het modeljaar 2018 is de c'go volledig herzien. De reeks is in het bijzonder gericht op nieuwkomers in het kampeersegment. Sinds begin 2019 is het gamma verrijkt met twee hefbed-indelingen. Ondanks de overzichtelijke afmetingen biedt hij veel ruimte dankzij een hefbed boven de zitgroep en door een stahoogte binnenin van 208 cm heeft u ook nog veel ruimte boven uw hoofd.

     

    De nieuwe Nomad

    De reeks bestaat uit 12 indelingen, waarvan 2 nieuwe De vorm van de caravan bleef behouden, maar de achterbumper met integraalverlichting, de chromen sierstrips aan de zijkanten en de rangeergrepen in chroomlook laten al doorschemeren dat de Nomad in het nieuwe modeljaar een verandering heeft ondergaan. En één blik op het interieur is genoeg: niets is hier bij het oude gebleven, de nieuwe Nomad heeft een volledige opwaardering gekregen.

    De reeks biedt keuze aan twee- of eenpersoonsbedden met doordachte oplossingen voor de woonruimte. Komt er opeens bezoek of reizen er kinderen mee, dan kunnen snel extra slaapplaatsen worden gecreëerd. Als alternatief zijn er drie kinderbed-indelingen. De opbouwlengten lopen uiteen van een compacte 550 cm tot 805 cm. Afhankelijk van het model varieert de breedte van de caravan van 230 tot 250 cm. De Nomad heeft een omvangrijke standaarduitvoering met onder andere een antislingerkoppeling, zelfstellende remmen, een GFK-dak. indirecte binnenverlichting, een grote koelkast en een buitendeur met raam.

    De ontwikkelaars van Dethleffs hebben bij het nieuwe ontwerp van de Nomad speciale aandacht besteed aan het interieur en de keuken. De binnenruimte van de Nomad is er in een harmonieuze combinatie van licht hazelnootbruine meubelpanelen, grijs-beige hoogglans-bovenkastkleppen en een vloer in steenlook. De moderne, maar toch knusse omgeving wordt ondersteund door een sfeervolle, indirecte belichting. De dwarsstructuur van het houtdecor geeft de binnenruimte een royale ruimtelijke indruk.

    De nieuwe keuken van de Nomad heeft een kookeenheid met aangepaste spoelbak. Laden, een uittrekbare apothekerskast en de koelkast maken de praktische onderdelen in de keuken

    Negen van de twaalf indelingen zijn al bekende klassiekers uit het modellenprogramma. Nu zijn er twee nieuwe. De eerste is de tweepersoonsbed-indeling Nomad 490 BLF met Fransbed. Het opvallende aan deze indeling is de kopkeuken in de 230 cm brede en 590 cm lange caravan. De plaatsing aan de voorzijde creëert veel ruimte en geeft het idee van een open woonkeuken. In de badkamer is standaard een raam aanwezig. Doordat het aanrecht naast de ingang is geplaatst en door de centrale zitgroep is het zicht bij het binnenkomen volledig vrij, waardoor een ruimtelijke indruk ontstaat.

    De Nomad 490 EST heeft enkele bedden en een totale lengte van 729 cm. Hij valt op door een grote badkamer achterin met veel bergruimte. De bedden zijn meer dan 2 m lang. Bij deze indeling is de focus op slaapcomfort en de badkamer gelegd.

    26-05-2019 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs c'joy 460 LE model 2020

    Caravan

    Kennis making met de c’joy 460 LE

    Regelmatig komt Dethleffs met iets nieuws op de markt. Soms is het spectaculair zoals nog maar pas de Coco. Dat houdt wel een risico in want hoe knap en vindingrijk het ontworpen is, de kampeerders moeten het kopen. Voor enkele jaren werd de c’joy voorgesteld, een eenvoudige caravan bedoeld voor jonge gezinnen al dan niet met kinderen. Prijs en gewicht waren de grote troeven. Hij sloeg goed aan bij het publiek en hij werd ieder jaar opgewaardeerd, nu lijkt hij niet meer op de goedkope versie van voor enkele jaren. In tussen is de reeks uitgegroeid tot 15 types met opbouwlengten van 4,93 tot 6,72 m met het langer worden van het koetswerk neemt ook de breedte toe van 2,12 tot 2,5 m. Voor zowel gezinnen zonder kinderen als met 3 kinderen zijn er volwaardige zit- en slaapplaatsen voorzien.

    Geschikt voor een koppel

    We maakte kennis met de c’joy 460 LE een prima caravan voor een koppel, hij heeft een opbouwlengte van 5,53 m en is 2,12 m breed ideaal als toercaravan waarbij het gewicht tot 1200 kg beperkt is. Uiterlijk is er buiten wat decorstukken weinig verschil met de andere caravans van Dethleffs te merken. Hij heeft een licht schuin voorfront met geïntegreerde disselkoffer, venster en luiken waar nodig is en achteraan krachtige lichten om “gezien te worden”. Model 460LE voor het jaar 2020 valt best mee als je binnenstapt. Zijn lichte kleuren met enkele donkere tinten zijn daar niet vreemd aan. Hij heeft een veel gevraagde indeling met enkele bedden en vooraan een zitgroep. Bij middel van een uittrekbare lattenbodem kan men de bedden tot één groot formaat omvormen. Onder de bedden zijn koffers, echter oppassen niet te zwaar laden want dat beïnvloed nadelig de kogeldruk. Achterin zijn bovenkasten met tweekleurige deurtjes, de kasten hebben een grote inhoud helaas ze hebben geen verdelingen. Dat heeft natuurlijk te maken met de prijs en het gewicht. Links en rechts zijn vensters met er boven open legvakken. De zitgroep met zijn comfortabele zittingen is ruim bemeten voor een koppel. Om in de bergvakken onder zittingen te kunnen moet men minstens de rugkussens wegnemen. De verhouding tafel-zithoogte is keurig berekend om comfortabel aan tafel te kunnen zitten. Hier ook zijn bovenkasten met de knappe tweekleurige deurtjes. Dus aan bergvakken is er geen gebrek. Volgens het boekje mag de 460 LE 305 kg vakantiebagage laden, voor 2 personen is dat meer dan genoeg. Wat ons opviel was de verlichting. Twee eenvoudige doch veel lichtgevende plafondlampen zorgen voor de algemene verlichting. Wil men het wat gezelliger houden steekt men de verstelbare en van schakelaar voorzien LED’s in de zitgroep aan. Om het kookproces in de potten te volgen heeft men er boven LED’s gemonteerd. Het aanrecht bevat 3 kookvuren en wasbakje afgedekt met een glazenplaat. Onderaan vinden we een koelkast plus laden en boven nog een kast zelfs met verdelingen. In de badkamer is in verhouding een redelijk breed wastafeltje. De sproeier van de kraan doet eveneens dienst voor de douche. Daar douchen is geen aanrader er is te weinig plaats en na de eerste warmwater druppels kleeft het gordijn tegen je billen. Het sanitair van de camping is zoveel handiger, bovendien moet men geen water aansleuren en het daarna weer afvoeren. Het draaibaar wc is gebruiksvriendelijk opgesteld.

    Samengevat

    Voor zijn prijs heeft de c’joy 460LE een keurig afgewerkt interieur dat met zijn kleurvariaties waar men nog wat eikenhout decor in gebruikt heeft snel een vakantie gevoel zowel voor de zomer als voor een niet te extreme koude wintervakantie zal opwekken.

    Technische gegevens

    Chassis  lichtgewicht

    L X B X H   5,53 x 2,12 x 2,61 m

    Stahoogte 1,92 m

    Bedden 1,9 x 1,0 m   1,95 x 0,8 m   2,0 x 0,8 m

    Gewicht rijklaar 895 kg

    MTM 1200 kg



















    25-05-2019 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Pulse T6811 EB

    Kampeerauto

    Kennis making met de Pulse T6811EB

    De Pulse bestaat uit twee reeksen de integralen en de halfintegrale. De indelingen zijn identiek. Drie hebben enkele bedden achteraan, de andere hebben een eilandbed. Ze zijn alle geschikt voor minstens 3 reizigers. Buiten de bedden achterin hebben ze een hefbed boven de zitgroep. Rekening houdend dat de mensen groter worden zijn het hefbed en één enkel bed 2 meter lang.

    De Pulse kreeg een sober maar toch mooi getekend uiterlijk mee. Een eenvoudige penseel streek van de schilder en enkele zwarte vlakken op de snuit boven de stuurcabine zorgen voor een elegante verschijning.

    Via een brede buitendeur komen we in een mooi en keurig afgewerkt interieur terecht. Direct aan de deur is een schoenlade en de drager voor de TV. Boven de deur is het bekende bedieningspaneel met drie wijzerplaten. Het elektrisch bediend hefbed boven de zitgroep is hier vlak bij. De zitgroep zelf is net groot genoeg voor de drie bewoners, als men geen te uitgebreid eetgerief op tafel zet komen de drie bewoners best aan hun trekken. Boven de vensters en de voorruit zijn open vakken waar men veel in kwijt kan dat men snel en regelmatig bij de hand wil hebben. Bovendien is er ook nog een dakluik. Achter de zitbank bevindt zich de keuken met in het aanrecht geïntegreerd drie kookvuren en de spoelbak. Onderaan zijn 3 laden en een kast voor de grote voorwerpen. In de grote bovenkast zijn verdelingen en de deuren plooien samen bij het openen. De kleerkast kan de balkleren van mevrouw herbergen zonder dat ze de bodem raken. Om je van kop tot teen te bewonderen is de hoge spiegel een wel gekomen hulp. De smalle Thetford koelkast is bijna even hoog. Achteraan hebben de enkele bedden comfortabele matrassen. Indien gewenst kan men er één groot bed van maken. Onder het voeteinde van de bedden zijn kasten en de treden naar de bedden kunnen ook nog vol geladen worden, aan bergruimte is er zeker geen te kort. Links en rechts zijn vensters. De badkamer heeft een met acrylglazen vouwdeuren afzonderlijk douchecel. Daarnaast een klein wasbakje en al even kleine kastjes. Het draaibaar toilet zit wel comfortabel. De architecten echter hebben er geen rekening mee gehouden dat je buiten comfortabel zitten ook nog iets anders moet doen en dat lukt niet want je zit geperst tussen 2 wanden met alle gevolgen dat je niet uw.......

    Samen gevat heeft de Pulse T6811EB een mooi en gezellig interieur. De afwisselende kleuren van wanden, kasten, deuren met hier en daar nog wat houtdecor maken dat het er aangenaam vertoeven is. Ook bij avond kan je zowel overal veel licht hebben of het verminderen tot een gezellige sfeerverlichting.

     

    Technische gegevens

    LXBXH 6,99 X 2,33 X 3,00 m

    Stahoogte 2,05 m

    Bedden 1,95 X 0,8 m en 2,05 X 0,8 m

    Hefbed 2,0 X 1,05 m

    Stopcontacten 230 V/12 V/ USB 6/1/2

    Verlaagd Fiat chassis

    Motor 2,3 Mjet 120 Pk

    Gewicht rijklaar 2.820 kg

    MTM 3.499 kg















    25-05-2019 om 17:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto verkopen 5.2019



    Waar moet u op letten als u uw wagen verkoopt.



    Vandaag is het gerecht op 200 plaatsen tegelijkertijd
    binnengevallen om een bende autodieven op te rollen. Autozwendel is een zeer
    lucratieve business. Waar moet u op letten wanneer u uw wagen verkoopt om niet
    in hun netten verstrikt te raken?


    Het internet is op vandaag dé plaats om uw
    tweedehandswagen te koop aan te bieden. Malafide criminelen misbruiken het
    medium en de goedgelovigheid van de particuliere verkopers om hen hun wagen te
    ontfutselen.

    Waar moet u op letten:

    Controleer de identiteit van uw koper: is het een
    handelaar, ga checken op het internet of hij wel degelijk bestaat. Ga desnoods
    ter plaatse.

    Maak een verkoopovereenkomst op waarin u de verkoop
    bevestigt met vermelding van de gegevens van het voertuig, de verkoper en de
    koper.

    • Allerbelangrijkst: sta nooit uw voertuig, uw sleutels of
      documenten af voordat de volledige betaling werd geregeld. Indien u cash
      ontvangt: vergeet niet tijdens de openingsuren bij de bank langs te gaan en te
      checken of de biljetten die u ontvangt wel écht zijn. Vertrouw geen énkel bewijs
      van overschrijving: enkel indien u zélf het bedrag op uw rekening ziet staan,
      kan u met gerust gemoed uw wagen overhandigen.

    Indien u écht geen enkel risico wil lopen, ga dan langs bij een TRAXIO-erkend dealer of verkoper.
    Hij zal u met raad en daad bijstaan en samen met u alle (wettelijke)
    formaliteiten afhandelen.

     

    08-05-2019 om 19:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon in Düsseldorf 2019
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravansalon Düsseldorf 2019

    Hier klopt het hart van de caravaning: van 31 augustus tot en met 8 september 2019 (vakbezoekersdag op 30 augustus) mogen de bezoekers van CARAVAN SALON DÜSSELDORF zich op een unieke selectie rondom de vrijetijd verheugen. “Opnieuw zal het beursterrein van Düsseldorf tien dagen lang het belangrijkste trefpunt zijn  voor alle vrienden, liefhebbers en fans van Caravaning. Op ’s werelds grootste beurs voor zwerfauto‘s en caravans presenteren meer dan 600 exposanten op een oppervlakte van 214.000 vierkante meter een grote hoeveelheid wereldnoviteiten, premières en innovaties. Hier biedt de branche ook aan de hand van studies of de presentatie van opzienbarende prototypes een blik in de toekomst van het mobiele reizen. CARAVAN SALON is zowel voor bezoekers als voor exposanten het highlight van het jaar,” aldus projectleider Stefan Koschke. In Düsseldorf zullen ruim 130 caravan- en kampeerautomerken met meer dan 2.100 vrijetijdsvoertuigen te bewonderen zijn – van mini-caravans met slaapplaatsen en kookgelegenheid voor de kleine portemonnee tot aan luxueuze zwerfauto’s - alles is op de beurs te vinden. Het aanbod omvat zowel bewezen modellen en voertuigklassiekers als splinternieuwe modellen voor het seizoen 2020, die voor het eerst op CARAVAN SALON worden gepresenteerd. Daarnaast vinden de bezoekers in 13 hallen en op het buitenterrein zoals gebruikelijk ook toebehoren, inbouwonderdelen, tenten, mobiele woningen, vakantiebestemmingen en camping- en zwerfautoparkings.







    06-05-2019 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een tweedehandsvoertuig invoeren en inschrijven



    Een tweedehandsvoertuig invoeren en
    inschrijven: waarop moet u
    letten?



    Bent u van plan
    een tweedehandswagen uit de EU aan te kopen? Dan worden binnenkort een aantal
    zaken makkelijker, maar…

    Van alle ingevoerde nieuwe wagens sturen de Belgische importeurs systematisch alle
    technische kenmerken door naar de DIV: de preregistratie. Dit laat toe later een
    wagen via webDIV elektronisch in te schrijven aangezien de overheid al over alle
    noodzakelijke informatie beschikt.

    Dit kan vanaf begin april eveneens voor ingevoerde tweedehandswagens maar veronderstelt
    ook een preregistratie van deze wagens. Een gewone inschrijving met het
    formulier ‘Aanvraag tot inschrijving’ kan nog tot eind juni. Vanaf 1 juli zullen
    alle niet-gepreregistreerde voertuigen geweigerd worden aan de loketten van de
    DIV.

    Nadat u dus eerst via een douanekantoor uw wagen heeft ingeklaard, dient u deze te
    preregistreren. Wil u dit als particulier zelf doen, dan kan dit via de website
    van de DIV. Daarna gaat u met de wagen naar de technische keuring, waar men een
    document ‘aanvraag tot inschrijving’ aflevert. Normaliter kan de keuring nog
    ontbrekende gegevens in het preregistratiedossier aanvullen maar in de praktijk
    blijkt dit niet altijd het geval. Let u er dus zeker op alle gegevens in de
    preregistratie volledig op te nemen. Hierna kan uw verzekeraar via webDIV uw
    wagen inschrijven.


    Wil u zich al deze moeite besparen? Indien u een occasie aankoopt via een professional,
    neemt hij deze hele adminstratieve procedure voor zijn rekening. En u vertrekt
    met een wagen waarop u minstens één jaar garantie
    geniet.

    Meer informatie

     

    12-04-2019 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!