Inhoud blog
  • Aan een rivier
  • Mt de Ontour van Hobby opstap
  • Duitsland
  • Een nieuwe Malibu
  • Fietser
  • Draag een fietshelm
  • Autogordels in de auto
  • mini caravans
  • mini caravans
  • mini caravans
  • Opvallende caravanetjes
  • Duitsland
  • Een nieuwe Etrusco
  • Opgepast met het rijbewijs
  • Rustig
  • Zomerbanden
  • Er zijn nog vele smalle wegen
  • Uitzonderlijk nieuws bij Dethleffs
  • Meer ongevallen met steps
  • Stadhuis
  • Nieuw bij Carthago
  • Wat een huis
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    01-03-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stad met nog stadspoorten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-03-2025 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1955 – 2025: 70 jaar LMC

    1955 - 2025  70 jaar LMC

    In een wereld die steeds hectischer en complexer wordt, zoeken veel mensen naar eenvoud, vrijheid en een verbinding met de natuur. Recreatievoertuigenfabrikant LMC Caravan GmbH & Co. KG lanceert een nieuwe caravanlijn op de markt: de e:dero-serie. Deze serie is speciaal ontwikkeld voor avonturiers die willen genieten van het comfort van een caravan zonder het minimalisme van kamperen op te geven. Het motto van de serie is: "Kamperen met wooncomfort".

    Met drie slimme indelingen – twee voor koppels en één gezinsindeling voor maximaal vier personen – biedt de e:dero een flexibele en betaalbare oplossing voor kampeerliefhebbers. Vooral het kleinste model in de serie, de e:dero 350 D, is met een toegestaan totaalgewicht van minder dan 750 kg bijzonder aantrekkelijk voor jonge kampeerders, omdat het zonder aanhangerrijbewijs getrokken kan worden. Bovendien is het lichte en compacte ontwerp ideaal voor elektrische auto’s. Dit betekent meer vrijheid en minder beperkingen tijdens het reizen.

    Maximale vrijheid met duidelijke eenvoud

    De e:dero-modellen zijn ideaal voor mensen die net iets meer comfort willen bij het slapen en opbergen dan dat een traditionele tent biedt. Met de e:dero richt LMC zich op kampeerders die bewust kiezen voor het essentiële. De 2,00 meter lange bedden zorgen voor een goede nachtrust, terwijl slimme opbergoplossingen voldoende ruimte bieden voor persoonlijke spullen. Het leven speelt zich buiten af – binnen draait alles om slapen en opbergen.

    Door het weglaten van extra apparatuur, zoals vast ingebouwde kook- en koelvoorzieningen, benadrukt de e:dero-serie haar minimalistische aanpak. In plaats daarvan is er ruimte voor een optionele koelbox en een royaal werkblad waarop bijvoorbeeld een koffiezetapparaat of draagbare inductiekookplaat geplaatst kan worden. Een eenvoudige gootsteen met een 12-liter schoonwatertank met pomp biedt mogelijkheden om af te wassen: functioneel, simpel en efficiënt.

    Buitenoptie voor het leven in de open lucht

    Voor degenen die houden van het leven onder in open lucht biedt de optionele outdoor-uitrusting innovatieve oplossingen. Zit- en rugkussens van weerbestendige materialen kunnen flexibel buiten worden gebruikt. Samen met het slimme plug-in meubelsysteem veranderen deze kussens in comfortabele buitenzitplaatsen. De optionele kampeertafel is zowel binnen als buiten te gebruiken – perfect voor gezellige avonden onder de sterrenhemel.

    Minimalisme ontmoet functionaliteit

    Bij de constructie van de e:dero caravans zijn overbodige elementen bewust vermeden. Er is geen flessenhouder en er zijn geen overbodige plastic toevoegingen, behalve praktische handgrepen om te manoeuvreren. Een zwarte lijst accentueert de minimalistische buitenkant, geeft de caravan een opvallend accent en biedt de mogelijkheid om de optionele voortent te installeren. Het robuuste gehamerde plaatwerk en de kaderramen benadrukken het functionele en duurzame karakter. Een ander hoogtepunt is het grote serviceluik aan de achterzijde van de 400 C, waardoor het interieur in contact komt met de natuur en het buitenleven wat meer naar binnen wordt gehaald. De e:dero doet het bewust zonder vaste verwarming. De serie is een upgrade van een tent en biedt stopcontacten voor het gebruik van mobiele verwarmingsapparaten.

    Interieur: Flexibiliteit en slimme oplossingen

    Het interieur van de e:dero maakt indruk met zijn functionele en flexibele ontwerp. In de modellen 350 D en 470 K kan het bed overdag worden veranderd in een bank, waardoor extra leefruimte ontstaat. De afneembare kussens kunnen ook buiten worden gebruikt. Praktische opbergoplossingen zijn beschikbaar in de vorm van hangkasten, kledingstangen, sleutelladen en vakken. In de multifunctionele kast is de campingtafel veilig opgeborgen tijdens het reizen door middel van bevestigingsmogelijkheden, en er is plek voor een optioneel toilet. Verlichting wordt geleverd door USB-oplaadbare batterijverlichting die flexibel binnenin kan worden geplaatst. Twee 230 volt stopcontacten en USB-poorten (type A en C) in de keuken en het slaapgedeelte zorgen voor moderne connectiviteit. Er is een extra aansluiting beschikbaar voor de optionele koelbox. Twee interieurtrends zijn ook verwerkt in de e:dero. In de keuken is een verschuifbaar decoratief element te vinden op de bovenkast, en een open boogplank creëert een andere blikvanger in het woongedeelte. Design is belangrijk voor LMC, zelfs in de instapserie.

    Pakketten voor de perfecte start

    Het optionele kleine startpakket bevat:

    1. Dometic CFX 45l koelbox
    2. Stoffen hangkast
    3. Vilt opbergboxen
    4. Camping tafel

    In het uitgebreidere pakket zit:

    1. Dometic CFX 45l koelbox
    2. Stoffen hangkast
    3. Vilt opbergboxen
    4. Camping tafel
    5. Outdoor kussens inclusief frame
    6. Luifel

    Kortom:

    De nieuwe manier van minimalistisch kamperen.

    Met de e:dero-serie begint het avontuur direct bij de deur van de caravan. De combinatie van minimalisme, functionaliteit en doordachte oplossingen maakt het de perfecte keuze voor iedereen die kamperen wil terugbrengen tot de essentie, maar niet wil inleveren op het comfort van een caravan.

     

    Over LMC

    LMC is een ervaren fabrikant van caravans, kampeerauto's en buscampers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. In Sassenberg, in het Münsterland, produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in eigen productiefaciliteit. Deze voertuigen kenmerken zich door hun hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. 

    01-03-2025 om 20:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1955 – 2025: 70 jaar LMC

    LMC Caravan viert zijn 70e verjaardag onder het motto “70 jaar LMC - Experts by Tradition”. Sinds 1955 staat LMC voor innovatie, kwaliteit en expertise in de vrijetijdsvoertuigensector. Deze mijlpaal wordt gevierd met een exclusieve vloot van speciale modellen die LMC presenteert om de aanwezigheid op de markt te versterken en het verkoopsucces te bevorderen.


    De jubileumvloot: Exclusiviteit en comfort 
    De speciale modellen zijn visueel aantrekkelijk en functioneel goed uitgerust. De caravans, kampeerauto's en buscampers zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften van moderne kampeerders en bieden talloze voorzieningen die comfort en rijplezier combineren. Een retrosticker staat in het middelpunt, verbetert het uiterlijk van de voertuigen en maakt ze tot iets speciaals. De sticker verwijst naar de beginjaren van de motorsport toen ook de basis voor LMC werd gelegd. 

    In het tijdperk na de Tweede Wereldoorlog werd autosport steeds populairder. In 1950 ontstond de Formule 1, het hoogtepunt van de autosport. In de daaropvolgende jaren werden de carrosserieën gestroomlijnder, de vering en banden verbeterd en de circuits veiliger gemaakt met uitloopstroken. Kenmerkend voor raceauto's waren altijd de grote, meestal ronde stickers met startnummers op de motorkap en zijkanten. Waarom gebruikt LMC motorsport als thema voor onze jubileummodellen? 

    LMC ziet zichzelf als een sterk team dat voortdurend evolueert en dezelfde focus behoudt. Net als in een pitstraat waar elke seconde telt, streeft het LMC team naar voortdurende optimalisatie van de prestaties door interne processen te verbeteren en producten te verfijnen. Voor deze gelegenheid is de jubileumvloot als volgt samengesteld:


    Caravans: Style 450 D & 490 K 
    De jubileumcaravans zijn voorzien van diverse comfortvoorzieningen: 

    • Zwarte lichtmetalen velgen en verlichte randlijsten
    • Premium vegan lederen bekleding met jubileumborduursel
    • Insectenwerende deur en voortentlamp
    • Truma Therme, 12 V luchtcirculatie, dakversterking voor airconditioning
    • Verhoging maximale belasting: 450 D tot 1800 kg, 490 K tot 1700 kg

    Een bijzonder hoogtepunt is het moderne “Light Grey” interieur, dat een meer ingetogen alternatief biedt voor het stijltypische “Sage”. Daarnaast zorgt een verrijdbare 25-liter afvalwatertank voor eenvoudige bediening tijdens het reizen.

    Kampeerauto's: Tourer T 660 G & Tourer H 660 G 
    De kampeerauto's uit de Tourer-serie zijn uitgerust met exclusieve kenmerken die comfort en stijl combineren:

    • Chassis Design Package:
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen
    • Panoramische ruit voor een open ruimte gevoel  
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Insectenwerende deur
    • Speciale bekleding met jubileumborduursel

    Beide modellen hebben ook een voorbereiding voor airconditioning, inclusief dakversterking, zodat je zelfs op warme dagen verzekerd bent van comfort.

    Kampeerauto's: Cruiser Van V646 G 
    De Cruiser Van wordt geleverd met een standaarduitrusting voor een bijzonder concurrerende prijs in zijn segment: 

    • 140 PK handgeschakeld chassis (speciale opties beschikbaar)
    • Insectenwerende deur
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Panoramavenster in TI-kap
    • Voorbereiding voor airconditioning incl. dakversterking
    • Speciale vegan lederen bekleding met borduursel
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen

    Kampeerauto's: Innovan 600 
    De campers van LMC maken indruk met hun mobiliteit en flexibiliteit: 

    • Voortent 
    • Achteruitrijcamera
    • Verwarmde afvalwatertank
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen 
      o Vegan lederen bekleding met borduursels en een insectenwerende deur

    Vooral de Innovan 600 is met zijn compacte ontwerp en uitgebreide voorzieningen ideaal voor avonturiers die waarde hechten aan flexibiliteit.

    Een bijzondere blikvanger: 
    Op de CMT-stand in hal 1 laat LMC naast de nieuwe producten een oud juweeltje met geschiedenis zien en nodigt bezoekers uit om een indruk te krijgen van e-mobiliteit in kampeerauto's. We hopen wat spanning te creëren en later een glimlach op uw gezicht te toveren.

    Kortom: 
    Een speciaal jubileumjaar voor LMC.

    Met de jubileumvloot laat LMC opnieuw zien hoe interieurdesign een statement kan zijn over segmenten en series heen. De speciale modellen combineren modern design, comfort en exclusieve kenmerken die zowel handelspartners als eindklanten enthousiast zullen krijgen.

    Info  www.erwinhymergroup.com.

    Over LMC

    LMC is een ervaren fabrikant van caravans, kampeerauto's en buscampers onder de paraplu van de Erwin Hymer Group. In Sassenberg, in het Münsterland, produceert het bedrijf al meer dan 65 jaar vrijetijdsvoertuigen in eigen productiefaciliteit. Deze voertuigen kenmerken zich door hun hoge kwaliteit, duurzaamheid, veiligheid en vele slimme ideeën aan boord die zorgeloos reizen mogelijk maken. 

    01-03-2025 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-02-2025 om 19:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe parking in Essen

    Première op Reise + Camping 2024 in Essen
    “PARKEERPLAATSCONCEPTEN” – alles uit één hand!
    Essen in februari 2024. Het land heeft parkeerplaatsen nodig voor kampeerauto's – vooral na de hoogtijdagen met jaarlijks meer dan 100.000 nieuwe registraties van kampeerauto's. Er rijden inmiddels ruim 2,5 miljoen zwerfauto's rond in Europa. “Het is noodzakelijk”, zegt branche-expert Peter Hirtschulz uit Ratingen, “dat we snel nieuwe parkeerplaatsen bouwen. En wat heel belangrijk is, we hebben nu experts die deze parkeerplaatsen gaan ontwikkelen en helpen met de bouw en exploitatie van deze faciliteit.”
    Hirtschulz heeft samen met architecten, ontwikkelaars en leveranciers van parkeertechnologie en experts op het gebied van caravanmarketing een zeer interessant netwerk gevormd. Op de vakbeurs “Reise+Camping” in Essen presenteren de “STELLPLATZKONZEPTE” zich voor het eerst aan een breder publiek.
    “Iedereen die bij ons komt,” zegt Hirtschulz, “krijgt - als hij dat wil - het complete, zorgeloze pakket uit één hand.” Het proces kan beginnen met een locatieanalyse en een haalbaarheidsstudie. Ervaren architecten zorgen vervolgens voor de planning, inclusief alle administratieve formaliteiten, voordat de bouw met optimale technische uitrusting start. Uiteindelijk kan het netwerk er ook voor zorgen dat de nieuwe camperplaats bij de doelgroep in de markt wordt gezet. “Natuurlijk”, zegt Hirtschulz, “kan elke module afzonderlijk worden geboekt en wij zorgen ook voor de modernisering van bestaande systemen.”
    STELLPLATZKONZEPTE presenteert zich op de vakbeurs Reise + Camping in Essen met een eigen stand in hal 2, stand 2A50.
    Voor meer informatie over “STELLPLATZKONZEPTE” kunt u terecht op www.stellplatzkonzepte.de

    28-02-2025 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto ongeval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-02-2025 om 20:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeersdoden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    80% van de verkeersdoden zijn mannen
    Ze zijn twee keer vaker dan vrouwen betrokken in alcoholgerelateerde ongevallen
    80% van de verkeersdoden in ons land zijn mannen. Letselongevallen waarin mannen betrokken zijn, zijn gemiddeld ook 2 keer zo ernstig als ongevallen met vrouwen. Dat komt hoofdzakelijk omdat mannen meer risico’s nemen in het verkeer. Zo zijn mannen dubbel zo vaak dan vrouwen betrokken in een alcoholgerelateerd ongeval. Dat zijn enkele conclusies uit een nieuwe statistische analyse van Vias. Die toont aan dat sensibiliseringsacties zich best vooral moeten richten op een mannelijk publiek, zoals recent gebeurde met de verdeling van BOB-sleutelhangers aan voetbalsupporters.
    8 op de 10 verkeersdoden zijn mannen
    80% van de verkeersdoden in ons land zijn mannen. Dat percentage stijgt de laatste jaren zelfs lichtjes, want 10 jaar geleden ging het over 77%. Bij de zwaargewonden zijn 67% van de slachtoffers mannen.  

    Het percentage wisselt natuurlijk afhankelijk van het type weggebruiker. Bij de motorijders is zo 96% van de verkeersdoden een man, bij de automobilisten 75%, bij de fietsers 74% en bij de voetgangers 56%.

    Ongevallen zijn twee keer zo ernstig
    Mannen vertegenwoordigen nochtans ‘maar’ 59% van alle verkeersslachtoffers op onze wegen. Dat betekent dat het vooral ernstigere ongevallen zijn waarin ze betrokken zijn. Als je het gemiddeld over de laatste 10 jaar bekijkt, zijn er 9 doden per 1000 letselongevallen wanneer een vrouw achter het stuur zit, ten opzichte van 18 doden per 1000 letselongevallen wanneer een man rijdt.

    Verzwarende omstandigheden bij mannen
    Mannen leggen weliswaar gemiddeld meer kilometers af, maar hun oververtegenwoordiging in de ongevalsstatistieken is voor het grootste deel te verklaren door hun risicogedrag. De voorbije 10 jaar is zo bij 52% van de letselongevallen waarbij een man betrokken is als autobestuurder sprake van een verzwarende factor (alcohol, geen gordel dragen, rijden zonder verzekering, etc…) ten opzichte van 36% bij de vrouwen.
    Daarnaast is bij 10% van de ongevallen waarbij een man betrokken is de bestuurder onder invloed van alcohol.  Bij de vrouw is dat 5%, de helft minder dus.
     
    Gedragsmetingen van Vias hebben in het verleden ook al aangetoond dat mannen vaker de neiging hebben om te snel te rijden, zich meer te laten afleiden achter het stuur door oa de gsm en iets minder vaak de gordel te dragen. In het licht daarvan is het dan ook niet verwonderlijk dat bijna 80% van de overtreders die in het kader van een alternatieve straf een vorming moeten volgen bij Vias mannen zijn.
     
    Conclusie
    Vrouwen zijn minder vaak betrokken in een ernstige verkeersongevallen omdat ze minder risicovol gedragen vertonen in het verkeer. Het is duidelijk dat vrouwen voorzichtiger, verantwoordelijker en met meer respect voor andere weggebruikers achter het stuur zitten. Omgekeerd hebben mannen de neiging om hun fouten te relativeren en lijken ze zich minder bewust van de gevaren voor zichzelf en de anderen in het verkeer.  
     
    Shirley Delannoy, onderzoeker Vias institute: “Van jongs af aan worden jongens aangemoedigd om risico's te nemen en te tonen dat ze alles onder controle hebben, terwijl meisjes worden gesocialiseerd om voorzichtiger te zijn en de regels te volgen. Deze patronen worden weerspiegeld in het autorijden. Mannen hebben de neiging om hun capaciteiten te overschatten en meer risicovol gedrag te vertonen, vooral als het gaat om te hard rijden en drinken. Omgekeerd zijn vrouwen zich vaak beter bewust van de gevaren waardoor ze een meer defensievere en preventieve rijstijl aannemen. Deze attitudes worden versterkt door sociale normen, die meer druk leggen op mannen om hun assertiviteit achter het stuur te bewijzen omdat van hen wordt 'verwacht' dat ze hun voertuig volledig onder controle hebben als teken van mannelijkheid.”

    26-02-2025 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan de Bodensee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-02-2025 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee nieuwe Rapido's voor 2025

    Rapido C80 Night Edition.

    “Nigt Edition” een wat ongewone naam voor een kampeerauto. Niet tegenstaande zijn ongewone naam is het toch aangenaam vertoeven in het licht interieur.

    Wie voldoende standaard kampeerauto’s fabriceert kan al eens ongewone versie lanceren. Zo doet Rapido met de C55 en de Rapido C86 net hetzelfde alleen kost de uitvoering 5400 euro meer om hem  als Night Edition in te richten. De slechts 2,17 m brede halfintegrale gebouwd op een Fiat Ducato  met een 140 pk sterke turbo diesel motor en origineel laag chassis heeft een MTM van 3,5 ton.

    In de 6,72 m lange C55 zien we enkele bedden boven de garage, de L-zitgroep bevindt zich vooraan. Voor de C86 nam de fabrikant de iets langere Fiat Ducato met achterin een in de hoogte verstelbaar eilandbed. De met wat goede wil gevormde L-keuken staat net achter de zitgroep met zij zitbanken. Met wat knutselen kan een deel van de bank omgevormd worden tot een zit met veiligheidsgordels in de rijrichting. Door de zijzitbanken krijgt het interieur een ruimtelijk uitzicht.

    Naar en van de stuurcabine gaan en komen is gemakkelijker als je de tafel samenplooit. Naast het 1,4 m brede eilandbed zijn zoals gebruikelijk de kleerkasten. De achterwand met gebogen kleerkasten een tussen passende bovenkast plus leeslampen loont zeker de moeite om eens nader te bekijken. Heeft men meer hoogte nodig in de garage kan met een druk op een knop het bed 20 cm verhogen.

    Tussen bed en keuken is het sanitair met draaibaar wc en waskommetje. Niet zo heel ruim maar ja als de zwerfauto beperkte afmetingen heeft zijn de meubelen in verhouding. Gelukkig was er nog voldoende plaats om aan de overkant een afzonderlijke douchecel te kunnen plaatsen. Voor warm water doet Rapido beroep op een diesel verwarming Truma Combi D4EH met elektrische bij verwarming. Een stevige deur sluit de slaapkamer van het woongedeelte af. Vergeten we de 149 l koelkast naast de keuken niet. In het aanrecht is een twee vuren kookplaat geïnstalleerd met rechts een spoelbakje.

    Onderaan en in de bovenkasten is voldoende plaats voor het keukengerief van een gezin. Een opklapblad vergroot de werkruimte van het aanrecht. Waar het kon hebben architecten de bovenkasten redelijk hoog en diep gehouden omdat  in de zitbanken geen overdaad aan plaats is. Een kloeke deur sluit het interieur af  van de buitenwereld. Niet tegenstaande de nacht uitvoering hebben de C55 en C86 een aangename binnenverlichting.

    Samengevat

    Het mooi en stevig gebouwd meubilair, zoals we van Rapido gewoon zijn is een niet te versmaden goed punt. Bij een zoektocht naar een niet te grote kampeerauto zou je de nieuwe speciale “Night Edition” van Rapido best eens wat beter bekijken.

    Meer info: www.rapido.com

               info@decuyper.com

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig: Fiat Ducato origineel laag chassis

    Motor: Turbo diesel 140 pk 6 versnellingen.

    Afmetingen C86; L X B    6,99 x 2,69 m

    Stahoogte: 1,98 m

    Rijklaar: 2.945 kg

    MTM; 3.500 kg

    Eilandbed: 1,95 x 1,4 m  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    25-02-2025 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een brug in wording
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-02-2025 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sun Living in de belangstelling

    Sun Living.

    Adria bouwt met succes al enkele jaren iets minder luxueuze kampeerauto’s, maar daarom niet minder waardig.

    Voor 2025 wordt het gamma uitgebreid met halfintegralen en alkoofmodellen op Ford Transit.

    Helemaal nieuw is de alkoof Sun Sing A 72 SP. Het is de enigste zwerfauto die enkel op Ford Transit wordt gebouwd. Alle andere op Ford Transit gebouwde kampeerauto’s kan men op een Fiat Ducato basisvoertuig bekomen. Nieuw voor volgend jaar zijn de decor elementen op de flanken wat ze een heel ander uitzicht geven.

    Het nieuw alkoof model op Ford Transit de A 72 SP is 7,19 m lang, hij heeft 2 bedden voor 2 slapers. Eèn is zoals bekend in veel kampeerauto’s boven de garage geïnstalleerd. Het tweede bed is boven de stuurcabine in de alkoof, meestal een geliefd plaatje voor de kinderen.

    Voor het achterste bed is plaats voor 2 hang- en kleerkasten. Direct daaraan gekoppeld is een ruime badkamer aan de rechterzijde, aan de overkant is een afzonderlijke douche cel. Tussen de douche cel en de zitbank van de zitgroep een met een beetje goede wil een L-keuken. Ze is drie kookvuren rijk + spoelbak er blijft zelfs nog een stukje werkblad over. In boven en onder kassen is voldoende plaats voor keuken gerief. De halve dinette zoals ze meestal wordt genoemd heeft een twee kleurige zitbank in de rijrichting met hoofdsteunen en veiligheidsgordels. Naast de buitendeur is nog een zitbank.

    De zetels in de stuurcabine  kunnen naar de tafel draaien zo kan men met vieren gezellig rond de tafel zitten. Om zich niet te moeten bukken kan de bodem van de alkoof omhoog klappen.  De A 72 SP  heeft een mooi gevormde alkoof en lang niet meer gezien met een dakluik vooraan. In vroegere testen is ooit bewezen dat het in de alkoof een gevaarlijke plaats is tijdens het rijden. Bij een mogelijke frontale botsing vliegt de persoon die zich in de alkoof bevind door het dakvenster.

    Voegen we er nog aan toe: de S 72 SP een half integrale met achterin een dwars bed en is op Ford Transit gebouwd. Er is ook nog een alkoof model met enkele bedden.

    Meer info: www.sunliving.com

    24-02-2025 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!