Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    11-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud en toch nog mooi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-09-2021 om 17:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert in Düsseldorf

     Knaus Tabbert kijkt terug op uitstekende beursdagen.

     “The Golden Camper 2021”: KNAUS op het podium Dusseldorf

    Vorig jaar lieten Messe Düsseldorf en de Caravan Salon (CSD) zien dat het mogelijk is om ook in ongebruikelijke, uitdagende tijden een vakbeurs te houden die voor iedereen veilig is. En met een consistent hygiëneconcept wordt dit ook in 2021 een uitstekend succes. Kamperen  met je eigen badkamer, bed en je eigen keuken aan boord  is niet alleen een van de mooiste, maar ook een van de veiligste en populairste vormen van vakantie, zeker in tijden van de Corona. Het Caravan Salon 2021 heeft dit weer duidelijk aangetoond.

    Op de grootste kampeerbeurs ter wereld hing een geweldige sfeer. We zijn allemaal al lang gewend aan het maskeren van eisen, afstanden en hygiëneregels, maar dit doet niets af aan de vrolijke vakantie- en reislustige stemming. Alle bezoekers en exposanten hielden zich nauwgezet aan de voorschriften en genoten van de sfeer onder gelijkgestemde caravanliefhebbers. Vorig jaar kwamen er door de bijzondere omstandigheden slechts 107.000 bezoekers, dit jaar waren dat er bijna twee keer zoveel zo'n 185.000. Ondanks de buitengewone omstandigheden wist Knaus Tabbert AG de uitstekende verkoopcijfers van het voorgaande jaar opnieuw te overtreffen. Vooral met caravans groeide het bedrijf sterk. Dit toont meer dan duidelijk aan: de boom in de kampeerbranche en de vraag naar voertuigen van KNAUS, WEINSBERG,TABBERT, T@B en MORELO is duurzaam en ongebroken.

    Veel enthousiaste beursbezoekers kwamen naar Knaus Tabbert Hallen 1, 4 en 5. Talrijke gasten verzamelden zich ook voor het innovatiepodium van Knaus Tabbert in hal 1. Er was een gevarieerd programma van lezingen door samenwerkingspartners zoals Landyachting, Einhell of Pioneer, blogger Isabel Speckmann ("Isas WoMo") tot informatieve merkpresentaties. Aan het begin van de vakbeurs woonden een groot aantal mediavertegenwoordigers de Knaus Tabbert-persconferentie bij om meer te weten te komen over de innovatieve nieuwe producten.   Vooral de studie van de KNAUS E. POWER DRIVE camper wekte de interesse van zowel de media als de klanten: de eerste volledig elektrische kampeerauto van Knaus Tabbert is gebaseerd op een KNAUS VAN TI 650 MEG VANSATION en heeft een aandrijfaccu van 35 kWh. De elektromotor heeft een vermogen tot 180 kW en stelt de volledig uitgeruste vierpersoons kampeerauto in staat om met een snelheid van 110 km/u te rijden. In de push-modus kan hij echter ook recupereren, d.w.z. elektrische energie opwekken.

    De puur elektrische actieradius is 90 kilometer. Dan start tijdens het rijden automatisch de zogenaamde range extender, die vast gekoppeld is aan een generator. Er zijn dus geen tijdrovende laadstops nodig. De primaire taak van de range extender is het opladen van de aandrijfaccu, maar kan ook direct de aandrijfmotor van stroom voorzien. Tegelijkertijd voorziet het ook de behuizing van het voertuig van energie.

    De beursbezoekers waren net zo enthousiast over de nieuwe KNAUS ePOWER-modellen: geselecteerde indelingen van de SPORT- en SÜDWIND-caravans zijn verkrijgbaar met volledig elektrische uitrusting, zoals inductiekookplaat, energiebesparende compressorkoelkast en gecombineerde verwarmings- en airconditioningunit met warmtepomp technologie. De ePOWER is  uniek in de branche  uitgerust met intelligente elektronica met selecteerbare beveiliging (6A / 10A / 16A), die alle elektrische apparaten in het voertuig bestuurt en prioriteit geeft  afhankelijk van welke beveiliging op de camping aanwezig is en welke voertuigfuncties vereist zijn zullen.

    Een andere nieuwe elektrische innovatie kreeg ook veel belangstelling van klanten: de ONE-NIGHT-STAND optie maakt het mogelijk om één nacht zelfstandig met de caravan te staan. Hij is verkrijgbaar voor de WEINSBERGCaraCito en de KNAUSSPORT en SÜDWIND. De mobiele ONE-NIGHT-STAND energie wordt opgeslagen in een Power X-Change accu van Einhell (4 - 6 Ah). Afhankelijk van het gebruik van de verschillende verbruikers in de caravan kunnen ook extra accu's worden gebruikt. De Power X-Change-accu wordt tijdens het rijden via de geleiding van het trekkende voertuig opgeladen en kan dankzij het Power X-Change-systeem ook thuis worden gebruikt, bijvoorbeeld voor veel Einhell-tuingereedschap of gereedschap.

    WEINSBERG zorgde ook voor levendige discussies op de beurs met de nieuwe, innovatieve SUPERLIGHT technologie: WEINSBERG heeft zijn grootste SUPERLIGHT modellen  de CaraCore 700 MEG en de nieuwe CaraHome 650 DG - gemaakt voor maximale gewichtsbesparing. Tot 30% meer laadvermogen is mogelijk - bijvoorbeeld dankzij lichtgewicht meubels of nieuwe, lichtere bladveren van hightech-kunststof.

    Met de nieuwe indeling DA VINCI 550 DM maakte TABBERT vooral indruk op gezinnen: badkamer met aparte wastafel.

     Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

    11-09-2021 om 17:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-09-2021 om 16:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salon Düsseldorf een enorm succes

    185.000 bezoekers creëren een geweldige sfeer op het beursterrein

    Op de 60e CARAVAN SALON DÜSSELDORF, die door de huidige coronapandemie weer onder bijzondere omstandigheden plaatsvond, was de tevredenheid van alle deelnemers na tien dagen beurs groot. Messe Düsseldorf en het Caravanning Industrie Verband e. V. (CIVD) trekken een positief evenwicht. Uitstekende zaken, uitstekende contacten met caravanningfans en handelsbezoekers en een zeer gedisciplineerd publiek kenmerkten de eerste grote publieksbeurs in Duitsland, die op zondag eindigde. Erhard Wienkamp, Managing Director van Messe Düsseldorf, vat het samen: "Het aantal bezoekers van 185.000 overtrof onze verwachtingen. Met de unieke combinatie van business platform en caravanning event consolideert het CARAVAN SALON haar uitstekende positie in de branche. De sfeer op het terrein en in de zalen was uitstekend. We zijn erg blij dat de bezoekers dit jaar ons bewezen hygiëneconcept weer hebben ondersteund." De herziening van de 3G-regels heeft gewerkt en de wederzijdse aandacht van alle mensen op het beursterrein is opmerkelijk. Opnieuw werd met 41 procent een aangenaam hoog cijfer waargenomen bij nieuwe bezoekers. 653 exposanten uit 31 landen presenteerden hun innovaties, nieuwigheden en trends in de caravanindustrie in 13 beurshallen en op de buitenruimte.

    CIVD-voorzitter Hermann Pfaff was ook enthousiast over het verloop van het CARAVAN SALON: "Ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan presenteerde het CARAVAN SALON zich in de beste vorm en onderstreepte het zijn status als toonaangevende vakbeurs in de branche. Nergens anders is er zo'n grote selectie producten, zoveel innovaties en nieuwigheden als in Düsseldorf. Het aanbod voor de bezoekers was niet alleen divers, informatief en vermakelijk, maar ook aantrekkelijk geënsceneerd. Niet alleen het aantal bezoekers is aangenaam, maar ook het feit dat steeds meer nieuwkomers en veel jonge gezinnen de beurs hebben bezocht. Caravanning is de nummer 1 trend vakantievorm in 2021 en daarna. Niet alleen sinds de coronapandemie is individueel, zelfvoorzienend en flexibel reizen in de mode geraakt. Veel exposanten gaan naar huis met meer uitpuilende orderboeken dan ooit tevoren – in alle productcategorieën en voertuigklassen. Kortom, het CARAVAN SALON 2021 was een groot succes voor alle betrokkenen – beursbedrijf, exposanten en bezoekers."

    Grote tevredenheid ook onder de exposanten van het CARAVAN SALON, van wie de meerderheid uitstekende verkoopdeals meldde.

    "We kwamen met grote verwachting naar het CARAVAN SALON in Düsseldorf. Dit jaar hebben we een bijzonder groot aantal spannende innovaties in onze bagage, die een overweldigende respons van onze klanten ontvangen. Als het gaat om caravans, is ons topmodel Hobby Maxia een absolute klantmagneet, net als de Excellent Edition, die gericht is op het moderne gezin. In het campersegment blijft de vraag naar paneelwagens onverminderd bestaan en ook de semi-geïntegreerde Optima De Luxe in het nieuwe designconcept wordt breed erkend. Onze BEACHY en haar presentatie op strandzand is zeker een hoogtepunt van de beurs en wordt ook zeer positief ontvangen door de bezoekers. Zowel zakelijk als in de media is de voor ons een groot succes", zegt Hobby Managing Director Holger Schulz.

    Dr. Holger Siebert, Managing Director van Eura Mobil GmbH en Trigano Deutschland KG, is zeer tevreden over het verloop van het CARAVAN SALON van dit jaar voor alle acht merken van Trigano Haus. "Ondanks het gebruik van de productie in alle fabrieken tot volgende zomer, konden veel klanten nog steeds hun droommobiel bestellen. Aan de positieve kant zijn klanten zich bewust van de internationale supply chain problemen en begrijpen ze daarom de momenteel lange levertijden." Vooral in het groeiende campersegment waren er nieuwe producten met de ultracompacte Karmann-Mobil Duncan, de luxe Eura Mobil Van en de introductie van het nieuwe merk PANAMA, dat met zijn merktoevoeging 24-7-365 het hele jaar door staat voor gebruik voor werk, vrije tijd en vakantie. "Trigano, marktleider in Europa, breidt daarmee haar positie op de Duitse markt verder uit."

    "Caravanning is midden in de samenleving aangekomen en op dit moment een van de vormen van vakantie bij uitstek", zegt Wolfgang Speck, CEO van Knaus Tabbert. "het CARAVAN SALON heeft opnieuw laten zien dat de industrie booming is – en dat Knaus Tabbert booming is. De vele enthousiaste klanten en onze verkoopcijfers bevestigen de prestaties van ons hele team en laten ons zien dat we als aanjager van innovatie op de goede weg zijn." En CSO Gerd Adamietzki: "Het doordachte hygiëne- en veiligheidsconcept van Messe Düsseldorf heeft zich in dit bijzondere jaar opnieuw bewezen en heeft ons in staat gesteld om onze producten te presenteren – daar zijn we erg blij mee. Omdat het directe contact met de klanten en hun persoonlijke feedback niet vervangbaar zijn door iets en erg belangrijk voor ons. We kunnen terugkijken op mooie en zeer succesvolle beursdagen."

    Bernd Wuschack, Managing Director Sales, Marketing en Customer Service van de Carthago Group: "We beoordelen caravansalon van dit jaar zeer positief. De respons, vooral op onze nieuwigheden Carthago chic c-line New Generation en Malibu Van diversiteit, was uitstekend. Het publiek was niet alleen talrijk, maar ook zeer gedisciplineerd. In dit opzicht was de sfeer op onze stands gedurende de hele beurs zeer aangenaam en vooral gekenmerkt door hoogwaardige discussies. Zeker ook een gevolg van de toegenomen online activiteiten, die worden afgerond met een persoonlijk bezoek aan de beurs: vooraf gedegen informatie en dan de belangrijke persoonlijke indruk krijgen voor een aankoopbeslissing op de beurs, dat is voor ons de duidelijke trend."

    Mike Reuer, Managing Director van Westfalia Mobil GmbH, was ook enthousiast over het verloop van de beurs: "Zelfs in tijden van volledige orderportefeuilles is het CARAVAN SALON in Düsseldorf een van de belangrijkste marketinginstrumenten voor amerikaanse fabrikanten. Daarom vinden wij het belangrijk om onze paneelbusjes en campers hier te kunnen presenteren en aanbieden aan het geïnteresseerde publiek. Dit wordt ook zeer goed ontvangen en we zien voortdurende hoge bezoekersaantallen en een voortdurende toename van de interesse in onze nieuwe en bestaande producten en het merk Westfalia. Alleen als je iets mag zien, voelen en ervaren, kun je jezelf echt overtuigen van de voordelen en de goede eigenschappen van een product. Dit geldt met name voor de voertuigen die hier hun première vieren. Wij en onze dealers zijn zeer tevreden over zowel het aantal bezoekers als de verkoop op het CARAVAN SALON."

    De beurs was ook succesvol voor de leveranciers in het gebied "Technology Order" met technische apparatuur, fittingen en installaties.

    "We hebben bewezen een high-performance bedrijf te zijn dat klantgerichtheid illustreert en energie uitstraalt met baanbrekende technische en service-expertise," aldus Dr. Timo Schwickart, Senior Vice President Sales & Marketing AL-KO Vehicle Technology Group, die de successen van de beurs samenvat: "We zijn blij met veel projecten en bestellingen en de hoge mate van interesse in de chassis- en accessoire-innovaties van onze merken AL-KO, E&P, SAWIKO, Nordelettronica en CBE. Onze stand was, zoals we hadden gehoopt, een aantrekkelijk communicatiecentrum voor onze klanten en de industrie. Vandaag wil ik vooral mijn hele team, ter plaatse en thuis aan de basis, bedanken voor hun enorme inzet en hun enthousiasme voor prestaties. En ook Messe Düsseldorf, wiens concept een succesvolle herstart onder de gegeven omstandigheden mogelijk heeft gemaakt."

    Alexander Wottrich, CEO van de Truma Group, trekt ook een positieve conclusie: "Het CARAVAN SALON 2021 ging voor ons uiterst bevredigend en laat duidelijk zien dat de caravanwereld nog digitaler, mondialer en sneller zal zijn. Zelfs en vooral in tijden van de pandemie verlangen mensen nog meer naar onafhankelijkheid, vrijheid, natuur en individuele time-outs. Op de Truma-stand in hal 14 was de kampeergemeenschap intensief onder de indruk van de Truma iNet X-systeemoplossing, een van de hoogtepunten van de beurs van dit jaar. De feedback was geweldig omdat gebruikers onmiddellijk de visionaire benadering van verbonden reizen begrepen. De constructieve gesprekken met de voertuigfabrikanten waren dienovereenkomstig positief en prezen met name de interactieve presentatie van het Truma Sales Team. Ik ben erg trots op hoe het hele beursteam ons hoogtepunt, het Truma iNet X-systeem, naar de bezoekers heeft gebracht. Met dit innovatieve systeem openen we een nieuw hoofdstuk in truma's 72-jarige geschiedenis en hebben we weken en maanden gewerkt om de oplossing op de markt te brengen. Het was heel ontroerend om te zien hoeveel iedereen nu heeft bijgedragen aan het overbrengen van onze visie op genetwerkt reizen aan zoveel beursgasten."

    Dit jaar vierde Hal 3 zijn première in het CARAVAN SALON. Hier presenteerden de exposanten van de Areas of Equipment & Outdoor en Travel &Nature hun aanbod. "We zijn zeer tevreden en merken op dat de bezoekersstructuur vooral opvalt. Het publiek is zeer gekwalificeerd en perfect voorbereid - de klanten komen naar ons toe met concrete aankoopintenties en we registreren een geweldige bestelsituatie. Hal 3 was prachtig geïntegreerd en werd goed bezocht gedurende de hele duur van de beurs. Accessoires zijn altijd een magneet. Dit CARAVAN SALON was een groot succes voor ons op alle niveaus", zegt Michael Haus, CEO van Doréma Awzelte GmbH.

    Ute Dicks, managing director van de Duitse Wandelbond (DWV): "Het was met veel plezier dat we het plan van de beurs steunden om ontmoetingen op de locatie Düsseldorf weer mogelijk te maken. Gefeliciteerd, het is gelukt. Wandelen en caravanen vullen elkaar heel goed aan, daarom is messe Düsseldorf's idee om de trend meer aanwezig te geven in een tiendaags beursconcept de juiste. Het stelt ons in staat om de diverse zwerfaanbiedingen en zorgen van de DWV aan een nieuwe doelgroep te geven. Met nog meer outdoor kan het CARAVAN SALON zich ontwikkelen tot een optimaal platform van de toekomst en brede doelgroepen aanspreken."

     

    De 61e CARAVAN SALON Düsseldorf vindt plaats van 26 augustus tot en met 4 september 2022

    10-09-2021 om 16:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen voor de jubilaris
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-09-2021 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido jubileert

    60 jaar Rapido

    Net zoals vele andere fabrikanten ging Constant Rousseau enkele jaren na de laatste wereldoorlog met de fabrikatie van vrijetijdsvoertuigen van start. Van begin af streefde hij ernaar om goede en elegante producten te bouwen. Zijn creative geest zorgde voor jaarlijkse verbeteringen en verfraaingen. Met tevredenheid kan de huidige president Pierre Rousseau op de 60 succesrijke jaren terug blikken. Wat doet een jubilerende zwerfauto fabrikant? Juist, enkele typen van zijn gamma een extra glans geven tegen een aantrekkelijke prijs.

    Bij Rapido werden 6 jubileum modellen uitgekozen.

    De halfintegrale 666 F en de 696 F, de integrale 8066 DF, i66,i 96 en de 8096 DF met prijzen tusen de 65.100 en de 95.300 euro. Deze typen zijn alvast erkenbaar aan de buitendecor sticker „60“, 16 duim lichtmetalen velgen, een Truma C 6 EH, verwarmde verswatertank, een geintegreerde stofzuiger om slechts enkele voorname uitrustingsstukken te vernoemen. Veel aandacht ging naar de zit – en rugkussens, kleurige lijnen aan de randen zorgen voor een leuk effect. Bij de integralen is de afwerking onder het hefbed in de stuurcabine verbeterd. De bovenkasten lopen mooi verder en eindigen schuin onder het hefbed.  Overal zijn LED’s die indien nodig kunnen gedempt worden om een huislijke sfeer te creëren. Zelfs het kleine kamertje met andere gecombineerde kleuren en wat aangepast meubilair onderging een metamorfose. De grote spiegelkast is een handig ding in de badkamer.

    Buiten het 60 jarig herkenningscijfer op het achterfront is dit in een moderne stijl uitgevoerd. Rapido staat bovenaan in witte letters op een zwarte achtergrong, die kleuren vindt men terug in de lichtblokken. Bij de meeste zijn de verschillen buiten de lengtes achteraan te vinden. Ofwel zijn er enkele bedden ofwel een eilandbed.

    Info www.rapido.fe 







    09-09-2021 om 20:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-09-2021 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duncan klein maar fijn

    Duncan: Altijd op weg naar vrijheid

     Nieuwe minibus met uitklapbaar dak ultracompacte afmetingen autointerieur eenvoudige bediening alledaagse bestelwagen voor spontane vrijetijdsactiviteiten  modulaire bank variabel interieur  fascinerend flexibel in vrije tijd, werk en dagelijks leven  comfortuitrusting  professionele reisuitrusting

    In zekere zin keert de nieuwe Duncan de traditionele prioriteiten van het camperconcept consequenter om dan welke andere bestelwagen van Karmann-Mobil dan ook. Met ultracompacte afmetingen van 4,98 m lang en 2,08 m breed en auto-uitrusting met veel veiligheids- en connectiviteitsfuncties, kent het gegevensblad de leidende rol in het mobiele leven van de Duncan al toe aan het dagelijks leven. Dit wordt nog duidelijker in het ultraflexibele interieur. De driezitsbank kan in een paar eenvoudige stappen worden verplaatst of zelfs verwijderd, de hangtafel is verborgen in de schuifdeur, het uitzetdak rust extreem plat op de carrosserie, zodat zelfs sommige moderne parkeergarages voor de Duncan bij een hoogte van 2.08m wordt bruikbaar.

    Op deze manier geconfigureerd en gebouwd, toont de op Ford Custom gebaseerde Duncan zijn sterke punten zowel als buddy voor zelfstandigen in een professionele omgeving en als backpacker in het gezin en, last but not least, als teambus voor sport en vrije tijd. De optioneel verkrijgbare "No Limits" comfortuitrusting met onder meer airconditioning, parkeersensoren, Bluetooth-verbinding en stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel doet in geen enkel opzicht onder voor een luxe auto-uitrusting.

     En toch "ligt" de Duncan op de loer voor elke echte reismogelijkheid. De Duncan biedt de juiste argumenten voor elk spontaan weekendtoeridee, net als de lang geplande actieve vakantie: met zijn superieure motorisatie tot 170 pk en een verhoogde zitpositie vaart de Duncan lange afstanden net zo ontspannen als alledaagse taken dynamisch. In het interieur bewijst de Duncan zich een echte reisprofessional te zijn voor liefhebbers van pure caravanvrijheid. Keuken met fornuis en spoelbak, koelkast, opbergkasten en de tafel om voor het voertuig op te hangen of neer te zetten zijn even natuurlijk als onopvallend aan boord. De langere Duncan 535 heeft zelfs een wasruimte met cassettetoilet en douche. Het meubel is oersterk met robuuste materiaaldiktes en slijtvaste, gemakkelijk te reinigen laminaatoppervlakken.

    De bank kan in een mum van tijd worden neergeklapt om nog een bed te maken of heel ver naar voren worden geschoven voor het opbergen van vrijetijdsbagage. Maar het paradepaardje is het uitklapbare dak, dat dankzij de gasdrukdemper eenvoudig uit te klappen is. Met schotelveren onder de matras is het net zo comfortabel als gemakkelijk bladeren met de twee leeslampjes  en dankzij de horopeningen is het even luchtig als effectief beschermd tegen ongedierte.

    Alleen al in het woongedeelte ontmoet de Duncan de moderne tijdgeest met vier USB-poorten, drie stopcontacten en twee tv-aansluitingen. Discrete staaf-LED-lampen brengen licht in het interieur. En zelfs voor de koelere seizoenen van het jaar heeft de Duncan veel vrijetijdskwaliteiten: een carrosserie met geïsoleerde wanden en de optionele 2KW dieselkachel zorgen voor ongekende vrijetijdsmogelijkheden  en optimale alledaagse eigenschappen.

    Hiermee sluit de cirkel van het Duncan vrijetijdsvoertuig tot een multifunctioneel dagelijks voertuig met lifestyle-karakter  dankzij ongebruikelijke lak en stijlvolle accessoires zoals rallystrepen op de motorkap bootst het jongste lid van de Karmann-Mobil-familie de sportieve bestelwagen of de elegante na, afhankelijk van de wensen Zakelijke limousine. De basisprijs van de Duncan 495 is € 45.990, de Duncan 535 kost € 46.990.

     Info: www.euramobil.de

    08-09-2021 om 19:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefde voor dieren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-09-2021 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehansmarkt

    Tweedehandsmarkt: daling tegenover 2020 maar stijging vergeleken met 2019

    In augustus noteerden we slechts 27.734 nieuwe inschrijvingen van personenwagens. Een enorme terugval vergeleken met 2020 (35.829 stuks) en zeker met 2019 (47.705 stuks). De tweedehandsmarkt voor personenwagens was in augustus vrijwel dubbel zo groot als die van personenwagens: er werden 57.914 occasies ingeschreven. Dat is -7,1 % minder dan in 2020 (62.319 stuks), maar een groei van +10,1 % vergeleken met 2019.

    Ook bij de lichte vrachtwagens zagen we een terugval: 5.129 nieuwe (-16,6 %) en 7.781 tweedehands (-10,2 %).  Bij de zwaardere jongens zagen we het omgekeerde beeld: zowel de nieuwe vrachtwagens van -12T (+10,3 %) als van +12T (+15,6 %) zaten in de lift, terwijl we een terugval noteerden op de tweedehandsmarkt: -20 % voor de -12T en -3,5% voor de +12T. Net de omgekeerde wereld bij de zware trekkers waar de nieuwmarkt een kleine terugval kende (-2,4 %) en de tweedehands een enorme groei van +43,8 % liet optekenen.

    Ten slotte de motoren. Ook bij de tweewielers was augustus geen succesmaand. Zowel de nieuwe (-15,8 %), als de tweedehands (-26,5 %) boerden flink achteruit.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen :“De crisis omwille van het tekort aan chips treft nagenoeg de volledige nieuwmarkt. Zowel personenwagens (-22,6 %), als lichte vracht (-16,6 %) en motoren (-15,8 %) kenden in augustus een terugval. We merken evenwel ook dat de klanten zich gemakkelijker naar de tweedehandsmarkt richten. Er zijn langere wachttijden voor nieuwe wagens, maar ook de kostprijs speelt een rol. Nieuwe wagens zijn relatief duur en de consument heeft zijn twijfels in verband met de toekomst. Welke motorisatie moet hij kiezen en hoe zal hij hierop belast worden? Wanneer hij vandaag kiest voor een occasie en hij na 2025 deze wagen moet doorverkopen dan beperkt hij z’n verlies. Tenslotte zijn vele consumenten ook nog terughoudend naar elektrische en hybride wagens. Het effect van het chiptekort laat zich stilaan ook voelen op de tweedehandsmarkt. Aangezien er minder nieuwe voertuigen geleverd worden, komen er automatisch ook minder tweedehandsvoertuigen op de markt waardoor het aanbod kleiner wordt, waardoor er spanningen ontstaan tussen aanbod en vraag en sommige populaire voertuigen in prijs beginnen te stijgen. Bij de motorfietsen moeten we de uitgeregende zomer mee als oorzaak van de minderverkoop zien, maar ook hier krijgen we stilaan te kampen met een potentiële krapte op de tweedehandsmarkt.”

    Meer info TRAXIO

     

    07-09-2021 om 21:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder pedelecs op de weg



    25 % minder inschrijvingen van speed pedelecs in augustus:
    de impact van een natte zomer?

    De natste zomer ooit heeft beslist een negatieve impact gehad op de inschrijvingen van de speed pedelecs. Na een sterke lente konden de speed pedelecs zich immers niet herpakken in de zomermaanden: na een tegenvallende verkoop in juni en juli doken ook de cijfers van augustus in het rood. De voorbije maand werden slechts 1.044 exemplaren ingeschreven, dat is een terugval van -25,1 % vergeleken met 2020 (1.393 exemplaren) en ook -4,0 % minder dan in augustus 2019 (1.088 eenheden).

    De balans over de eerste 8 maanden van 2021 is gelukkig wel licht positief met een meerverkoop van +1,0 % tegenover het voorbije jaar: 8.704 stuks vs. 8.614 in 2020. Vergeleken met het pre- coronatijdperk noteren we echter een terugval van -5.6 %: anno 2019 werden er in dezelfde periode 9.218 stuks verkocht.

    “Het aantal inschrijvingen ligt met 1.044 eenheden -25,1 % lager dan in augustus 2020, toen er na de eerste lockdown bijna de hele zomer een ware stormloop was naar de fietsverkooppunten. Ten opzichte van augustus 2019 bedraagt het verschil -4,0 %. Gezien de abominabele weersomstandigheden en het kleine aantal files tot nog toe mogen we toch relatief tevreden terugblikken op de eerste 8 maanden: ten opzichte van vorig jaar zijn er tot en met eind augustus +1,0 % meer speed pedelecs ingeschreven en ten opzichte van dezelfde periode in 2019 is het verlies beperkt tot -5,6 %”, aldus  Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “We zien dit jaar een verschoven verkoopcurve ten opzichte van de normale jaren: na een stijgende verkoop in maart en april noteerden we namelijk een terugval vanaf mei en normaal begint dan het hoogseizoen. Wellicht heeft het kwakkelende weer een negatieve invloed en speelt het lage aantal files niet in de kaart van de speed pedelec, maar mogelijk heeft de markt in sommige provincies ook een kantelpunt bereikt: in Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant merken we immers dat de vraag stagneert of zelfs daalt – zonder duidelijk aanwijsbare reden.”

    Meer info TRAXIO

    07-09-2021 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar school

    Vias roept op tot extra waakzaamheid bij de start van het schooljaar

    12 kinderen per schooldag in 2020 op weg naar of van school betrokken in een ongeval

     Nu het schooljaar bijna terug van start gaat, roept Vias institute op om extra waakzaam te zijn in en rond de schooluren voor kwetsbare weggebruikers. Zelfs in het atypische jaar 2020 waren er 1510 kinderen die op weg naar of terug van de school gewond geraakten in een verkeersongeval. Dat zijn er ongeveer 12 per schooldag. Toch blijft het belangrijk om kinderen te stimuleren om zelfstandig naar school te gaan. De laatste vakantiedagen zijn ideaal om het traject naar school al te oefenen en je kinderen voor te bereiden.

     Nieuw schooljaar start: extra opgepast voor kwetsbare weggebruikers

    Bij de start van het nieuwe schooljaar is het zaak voor alle weggebruikers om alert te zijn. Dat geldt zeker voor gemotoriseerd verkeer op momenten vlak voor- en na de schooltijd. Extra waakzaamheid is geboden in de schoolomgevingen. Probeer in de mate van het mogelijke schoolomgevingen vlak voor en na schooltijd te vermijden op je route.

    Hou ook zeker voldoende afstand ten opzichte van fietsers als je hen inhaalt. Dit wil zeggen: minstens 1 meter binnen de bebouwde kom, 1,5 meter buiten de bebouwde kom. Ook het respecteren van de snelheidsregimes is essentieel: 30 km/u is er niet om je als automobilist te pesten. Het dient om de verkeersveiligheid van alle weggebruikers te garanderen.

     Zelfstandig naar school? Zeker! Maar bereid je kind voor

    Vaak vragen ouders zich af wat de leeftijd is waarop hun kind voor het eerst alleen naar school kan gaan. Dat hangt van een hele hoop factoren af, zoals de weg die je moet afleggen, de verkeersdrukte de maturiteit van het kind, zijn ervaring in het verkeer, etc. Studies tonen aan dat voor de leeftijd van 8 à 9 jaar kinderen niet in staat zijn om alle verkeerssituaties de baas te kunnen. Je mag je kind dus niet overschatten. Het is dus belangrijk dat je de route naar school goed bestudeerd en inoefent vooraleer je kind alleen op pad te sturen. Bekijk dus goed welke route het meest geschikt is om naar school te gaan. Dat is niet altijd de kortste route. Soms is een iets langere route met minder kruispunten of gevaarlijke punten meer geschikt als reisroute. Het is wel belangrijk dat je vroeg of laat je je kind zelfstandig naar school laat gaan. Met de auto je kinderen blijven afzetten, zorgt niet alleen ervoor dat je kinderen niet zelfstandig zich in het verkeer leren verplaatsen, het vergroot ook het mogelijke conflict in de buurt van de scholen tussen gemotoriseerd verkeer en kwetsbare weggebruikers.

     

    12 ongevallen per schooldag

    2020 was door de gezondheidscrisis een bijzonder jaar. De scholen zijn gedurende verschillende maanden deels of volledig gesloten geweest en ook de herfstvakantie werd met 1 week verlengd.Toch waren er in ons land nog 1510 kinderen die op weg naar of terug van school gewond geraakten in een verkeersongeval, ofwel 12 per dag. Dat zijn er gemiddeld per schooldag ongeveer evenveel als de jaren voordien.Voor Vlaanderen gaat het over 1096 kinderen die slachtoffer werden. Dat zijn er gemiddeld 8 per dag.

     Risico stijgt vroeger voor de jongens 

    Tussen de leeftijd van 11 naar 12 jaar. Rond 11 à 12 jaar is typisch de leeftijd waarop veel kinderen zelfstandig naar school beginnen te gaan. Dat geldt zeker voor Vlaamse jongeren. In Wallonië gaan schoolkinderen veel minder met de fiets naar school.

    Op de leeftijd van 16 jaar zien we zowel voor de jongens als de meisjes een tweede toename van het ongevalsrisico. Tussen 15 en 16 jaar is er gemiddeld voor de schoolgaande jeugd 52% meer kans om gewond te geraken in een ongeval.

    Op 16 jaar beginnen jongeren zich vaak met andere vervoersmiddelen te verplaatsen (oa met de bromfiets). Jongeren nemen door de puberteit op die leeftijd vaker risicovol gedrag aan, ook ten opzichte van andere weggebruikers. Het is belangrijk om als ouder je kind hierover te informeren en met hem het gesprek aan te gaan. Maak hem duidelijk dat je van hem of haar ook verwacht dat hij aandachtig is en de verkeersregels volgt.

     Met de fiets in Vlaanderen, te voet in Brussel en te voet en met de auto in Wallonië. 

    In Vlaanderen waren in totaal 56% van alle slachtoffers vorig jaar met hun fiets onderweg naar school.  610 jonge fietsers waren zo betrokken in een letselongeval. Daarnaast valt ook op dat 210 jongeren een ongeval kregen terwijl ze met hun bromfiets onderweg waren. Op de leeftijd van 16-17 jaar is dat in Vlaanderen het vervoersmiddel waar jongeren het vaakst een ongeval mee krijgen op weg naar of van de school.

    De tendensen zijn verschillend in de andere gewesten. In Brussel ging 59% van de slachtoffers te voet. In Wallonië ging 37% te voet en 33% met de auto.

     Praktische tips voor de ouders

     3 tips als je kind te voet naar school gaat

    1. Leg met hem het parcours al op voorhand af. Toon alle potentiële gevaren zoals opritten, en uitritten van parkings en garages, etc
    2. Vertrek ruim op tijd, zodat je op geen enkel moment moet lopen
    3. Toon hem hoe je correct en rustig moet oversteken en leg uit dat je altijd oogcontact met de bestuurders moet maken als je oversteekt op een zebrapad.

    3 tips als je kind met de fiets naar school gaat

    1. Oefen de veiligste route naar school verschillende keren op voorhand
    2. Heb vertrouwen in je kind, maar laat het pas alleen naar school rijden als het zichzelf daar comfortabel bij voelt. Kan het bijvoorbeeld goed de snelheden inschatten? Kan het zijn arm uitsteken en tegelijk zijn evenwicht bewaren?
    3. Zorg dat je kind altijd goed zichtbaar is en laat het een fietshelm dragen.

    3 tips als je je kind met de auto naar school brengt

    1. Als je kind kleiner is dan 1m35, maak het dan altijd correct vast in een aangepast kinderzitje
    2. Vertrek ruim op tijd thuis, zo vermijd je dat je je onderweg moet haasten.
    3. Rij de auto niet tot tegen de schoolpoort. Het is rustiger voor iedereen als je de wagen wat verder parkeert en het laatste stuk te voet aflegt. Een slecht geparkeerd voertuig kan ervoor zorgen dat een kind dat oversteekt niet goed ziet én niet goed zichtbaar is.

    3 tips voor de ouders van adolescenten

    1. Veel jongeren luisteren oortjes om naar muziek te luisteren. Dat zorgt ervoor dat ze omgevingsgeluid niet goed oppikken. Je raadt hen best aan tijdelijk uit te doen of om extra voorzichtig te zijn wanneer ze de weg oversteken.
    2. Wil je zoon of dochter een brommer? Leg hem uit dat een hogere snelheid een hoger risico betekent en dat het essentieel is om 100% aandachtig te rijden en de verkeersregels te volgen.
    3. Dring er op aan dat ze ‘s ochtends op tijd naar school vertrekken. Door te laat te vertrekken, is het mogelijk dat ze risico’s nemen en zichzelf in gevaar brengen.

     Meer info VIAS

    07-09-2021 om 21:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pas op voor het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-09-2021 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EuraMobil nieuws uit Düsseldorf

    Euramobil

    We kennen EuraMobil als een fabrikant van degelijke kampeerauto’s misschien zijn er wat minder tierlantijntjes in verwerkt maar die drijven enkel de prijs op zonder echt nuttig te zijn. De fabrikant uit Sprenkelingen brengt ook regelmatig doordachte en spitsvondige verbeteringen aan zijn kampeerauto’s. Voor 2022 zijn er enkele nieuwe indelingen bedacht in de verschillende reeksen

    Voor alle kampeerauto’s

    De buitenbeplating van het koetswerk in hagelbestendig materiaal is voor alle wagens, ze hebben houtvrije wanden, 10 jaar dichtheid garantie, dubbele bodem, verwarmde alkoven en de meubelen zijn met aluminium profielen versterkt.

    Bij de alkoven komt de A one 690 VB bij, hij is 6,99 m lang. Het verschil met de A one 690 HB is achterin te vinden. Daar is een stapelbed, 2 zitbanken en een tafel. Met zijn 6 slaapplaatsen zeer geschikt voor grote gezinnen.

    Halfintegraal

    De reeks werd uitgebreid met de 6,99 m lange 660 EB, de 7,57 m lange 720 Q en de 730 EF met dezelfde lengte. Voor de kleinste heeft men de veel gevraagde enkele bedden ingebouwd terwijl de 720 QF een eilandbed kreeg en de 730 EF enkele bedden met achterin een badkamer over heel de breedte van de wagen.

    Komen we bij de halfintegralen met wat hoger dak. Bij de Profila RS zien we 3 nieuwe types verschijnen in deze succesvolle reeks. Ze hebben allen een hefbed boven de zitgroep, vandaar het wat hogere dak. Drie verschillende indelingen  de 695 ER met enkele bedden, de 695 LF met achterin een sanitair over de volle breedte van het interieur en de 720 QF met eilandbed.

    Zien we de integralen waar alle wagens eveneens een hefbed hebben. De 695 LF is nieuw, zijn grotere broer heeft achterin een brede badkamer en enkele bedden. Komen we tenslotte bij de „GRAND CHIQEU“ van Eura Mobil een pas ontwikkelde tweeling met hun 7,89 m lengte hebben ze hetzelfde interieur op de slaapkamer na waar de 760 EF enkele bedden heeft en de 760QF een eilandbed.

    Info www.euramobil.de

    info@euramobil.de

     











    06-09-2021 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!