Inhoud blog
  • Nieuw bij Tabbert
  • Wat weten we over het gewicht van onze kampeerauto
  • Winterbanden
  • Rijden tijdens de winter
  • Nieuwe halfintegrale bij Laika
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    08-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duncan klein maar fijn

    Duncan: Altijd op weg naar vrijheid

     Nieuwe minibus met uitklapbaar dak ultracompacte afmetingen autointerieur eenvoudige bediening alledaagse bestelwagen voor spontane vrijetijdsactiviteiten  modulaire bank variabel interieur  fascinerend flexibel in vrije tijd, werk en dagelijks leven  comfortuitrusting  professionele reisuitrusting

    In zekere zin keert de nieuwe Duncan de traditionele prioriteiten van het camperconcept consequenter om dan welke andere bestelwagen van Karmann-Mobil dan ook. Met ultracompacte afmetingen van 4,98 m lang en 2,08 m breed en auto-uitrusting met veel veiligheids- en connectiviteitsfuncties, kent het gegevensblad de leidende rol in het mobiele leven van de Duncan al toe aan het dagelijks leven. Dit wordt nog duidelijker in het ultraflexibele interieur. De driezitsbank kan in een paar eenvoudige stappen worden verplaatst of zelfs verwijderd, de hangtafel is verborgen in de schuifdeur, het uitzetdak rust extreem plat op de carrosserie, zodat zelfs sommige moderne parkeergarages voor de Duncan bij een hoogte van 2.08m wordt bruikbaar.

    Op deze manier geconfigureerd en gebouwd, toont de op Ford Custom gebaseerde Duncan zijn sterke punten zowel als buddy voor zelfstandigen in een professionele omgeving en als backpacker in het gezin en, last but not least, als teambus voor sport en vrije tijd. De optioneel verkrijgbare "No Limits" comfortuitrusting met onder meer airconditioning, parkeersensoren, Bluetooth-verbinding en stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel doet in geen enkel opzicht onder voor een luxe auto-uitrusting.

     En toch "ligt" de Duncan op de loer voor elke echte reismogelijkheid. De Duncan biedt de juiste argumenten voor elk spontaan weekendtoeridee, net als de lang geplande actieve vakantie: met zijn superieure motorisatie tot 170 pk en een verhoogde zitpositie vaart de Duncan lange afstanden net zo ontspannen als alledaagse taken dynamisch. In het interieur bewijst de Duncan zich een echte reisprofessional te zijn voor liefhebbers van pure caravanvrijheid. Keuken met fornuis en spoelbak, koelkast, opbergkasten en de tafel om voor het voertuig op te hangen of neer te zetten zijn even natuurlijk als onopvallend aan boord. De langere Duncan 535 heeft zelfs een wasruimte met cassettetoilet en douche. Het meubel is oersterk met robuuste materiaaldiktes en slijtvaste, gemakkelijk te reinigen laminaatoppervlakken.

    De bank kan in een mum van tijd worden neergeklapt om nog een bed te maken of heel ver naar voren worden geschoven voor het opbergen van vrijetijdsbagage. Maar het paradepaardje is het uitklapbare dak, dat dankzij de gasdrukdemper eenvoudig uit te klappen is. Met schotelveren onder de matras is het net zo comfortabel als gemakkelijk bladeren met de twee leeslampjes  en dankzij de horopeningen is het even luchtig als effectief beschermd tegen ongedierte.

    Alleen al in het woongedeelte ontmoet de Duncan de moderne tijdgeest met vier USB-poorten, drie stopcontacten en twee tv-aansluitingen. Discrete staaf-LED-lampen brengen licht in het interieur. En zelfs voor de koelere seizoenen van het jaar heeft de Duncan veel vrijetijdskwaliteiten: een carrosserie met geïsoleerde wanden en de optionele 2KW dieselkachel zorgen voor ongekende vrijetijdsmogelijkheden  en optimale alledaagse eigenschappen.

    Hiermee sluit de cirkel van het Duncan vrijetijdsvoertuig tot een multifunctioneel dagelijks voertuig met lifestyle-karakter  dankzij ongebruikelijke lak en stijlvolle accessoires zoals rallystrepen op de motorkap bootst het jongste lid van de Karmann-Mobil-familie de sportieve bestelwagen of de elegante na, afhankelijk van de wensen Zakelijke limousine. De basisprijs van de Duncan 495 is € 45.990, de Duncan 535 kost € 46.990.

     Info: www.euramobil.de

    08-09-2021 om 19:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liefde voor dieren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-09-2021 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehansmarkt

    Tweedehandsmarkt: daling tegenover 2020 maar stijging vergeleken met 2019

    In augustus noteerden we slechts 27.734 nieuwe inschrijvingen van personenwagens. Een enorme terugval vergeleken met 2020 (35.829 stuks) en zeker met 2019 (47.705 stuks). De tweedehandsmarkt voor personenwagens was in augustus vrijwel dubbel zo groot als die van personenwagens: er werden 57.914 occasies ingeschreven. Dat is -7,1 % minder dan in 2020 (62.319 stuks), maar een groei van +10,1 % vergeleken met 2019.

    Ook bij de lichte vrachtwagens zagen we een terugval: 5.129 nieuwe (-16,6 %) en 7.781 tweedehands (-10,2 %).  Bij de zwaardere jongens zagen we het omgekeerde beeld: zowel de nieuwe vrachtwagens van -12T (+10,3 %) als van +12T (+15,6 %) zaten in de lift, terwijl we een terugval noteerden op de tweedehandsmarkt: -20 % voor de -12T en -3,5% voor de +12T. Net de omgekeerde wereld bij de zware trekkers waar de nieuwmarkt een kleine terugval kende (-2,4 %) en de tweedehands een enorme groei van +43,8 % liet optekenen.

    Ten slotte de motoren. Ook bij de tweewielers was augustus geen succesmaand. Zowel de nieuwe (-15,8 %), als de tweedehands (-26,5 %) boerden flink achteruit.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen :“De crisis omwille van het tekort aan chips treft nagenoeg de volledige nieuwmarkt. Zowel personenwagens (-22,6 %), als lichte vracht (-16,6 %) en motoren (-15,8 %) kenden in augustus een terugval. We merken evenwel ook dat de klanten zich gemakkelijker naar de tweedehandsmarkt richten. Er zijn langere wachttijden voor nieuwe wagens, maar ook de kostprijs speelt een rol. Nieuwe wagens zijn relatief duur en de consument heeft zijn twijfels in verband met de toekomst. Welke motorisatie moet hij kiezen en hoe zal hij hierop belast worden? Wanneer hij vandaag kiest voor een occasie en hij na 2025 deze wagen moet doorverkopen dan beperkt hij z’n verlies. Tenslotte zijn vele consumenten ook nog terughoudend naar elektrische en hybride wagens. Het effect van het chiptekort laat zich stilaan ook voelen op de tweedehandsmarkt. Aangezien er minder nieuwe voertuigen geleverd worden, komen er automatisch ook minder tweedehandsvoertuigen op de markt waardoor het aanbod kleiner wordt, waardoor er spanningen ontstaan tussen aanbod en vraag en sommige populaire voertuigen in prijs beginnen te stijgen. Bij de motorfietsen moeten we de uitgeregende zomer mee als oorzaak van de minderverkoop zien, maar ook hier krijgen we stilaan te kampen met een potentiële krapte op de tweedehandsmarkt.”

    Meer info TRAXIO

     

    07-09-2021 om 21:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder pedelecs op de weg



    25 % minder inschrijvingen van speed pedelecs in augustus:
    de impact van een natte zomer?

    De natste zomer ooit heeft beslist een negatieve impact gehad op de inschrijvingen van de speed pedelecs. Na een sterke lente konden de speed pedelecs zich immers niet herpakken in de zomermaanden: na een tegenvallende verkoop in juni en juli doken ook de cijfers van augustus in het rood. De voorbije maand werden slechts 1.044 exemplaren ingeschreven, dat is een terugval van -25,1 % vergeleken met 2020 (1.393 exemplaren) en ook -4,0 % minder dan in augustus 2019 (1.088 eenheden).

    De balans over de eerste 8 maanden van 2021 is gelukkig wel licht positief met een meerverkoop van +1,0 % tegenover het voorbije jaar: 8.704 stuks vs. 8.614 in 2020. Vergeleken met het pre- coronatijdperk noteren we echter een terugval van -5.6 %: anno 2019 werden er in dezelfde periode 9.218 stuks verkocht.

    “Het aantal inschrijvingen ligt met 1.044 eenheden -25,1 % lager dan in augustus 2020, toen er na de eerste lockdown bijna de hele zomer een ware stormloop was naar de fietsverkooppunten. Ten opzichte van augustus 2019 bedraagt het verschil -4,0 %. Gezien de abominabele weersomstandigheden en het kleine aantal files tot nog toe mogen we toch relatief tevreden terugblikken op de eerste 8 maanden: ten opzichte van vorig jaar zijn er tot en met eind augustus +1,0 % meer speed pedelecs ingeschreven en ten opzichte van dezelfde periode in 2019 is het verlies beperkt tot -5,6 %”, aldus  Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “We zien dit jaar een verschoven verkoopcurve ten opzichte van de normale jaren: na een stijgende verkoop in maart en april noteerden we namelijk een terugval vanaf mei en normaal begint dan het hoogseizoen. Wellicht heeft het kwakkelende weer een negatieve invloed en speelt het lage aantal files niet in de kaart van de speed pedelec, maar mogelijk heeft de markt in sommige provincies ook een kantelpunt bereikt: in Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant merken we immers dat de vraag stagneert of zelfs daalt – zonder duidelijk aanwijsbare reden.”

    Meer info TRAXIO

    07-09-2021 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar school

    Vias roept op tot extra waakzaamheid bij de start van het schooljaar

    12 kinderen per schooldag in 2020 op weg naar of van school betrokken in een ongeval

     Nu het schooljaar bijna terug van start gaat, roept Vias institute op om extra waakzaam te zijn in en rond de schooluren voor kwetsbare weggebruikers. Zelfs in het atypische jaar 2020 waren er 1510 kinderen die op weg naar of terug van de school gewond geraakten in een verkeersongeval. Dat zijn er ongeveer 12 per schooldag. Toch blijft het belangrijk om kinderen te stimuleren om zelfstandig naar school te gaan. De laatste vakantiedagen zijn ideaal om het traject naar school al te oefenen en je kinderen voor te bereiden.

     Nieuw schooljaar start: extra opgepast voor kwetsbare weggebruikers

    Bij de start van het nieuwe schooljaar is het zaak voor alle weggebruikers om alert te zijn. Dat geldt zeker voor gemotoriseerd verkeer op momenten vlak voor- en na de schooltijd. Extra waakzaamheid is geboden in de schoolomgevingen. Probeer in de mate van het mogelijke schoolomgevingen vlak voor en na schooltijd te vermijden op je route.

    Hou ook zeker voldoende afstand ten opzichte van fietsers als je hen inhaalt. Dit wil zeggen: minstens 1 meter binnen de bebouwde kom, 1,5 meter buiten de bebouwde kom. Ook het respecteren van de snelheidsregimes is essentieel: 30 km/u is er niet om je als automobilist te pesten. Het dient om de verkeersveiligheid van alle weggebruikers te garanderen.

     Zelfstandig naar school? Zeker! Maar bereid je kind voor

    Vaak vragen ouders zich af wat de leeftijd is waarop hun kind voor het eerst alleen naar school kan gaan. Dat hangt van een hele hoop factoren af, zoals de weg die je moet afleggen, de verkeersdrukte de maturiteit van het kind, zijn ervaring in het verkeer, etc. Studies tonen aan dat voor de leeftijd van 8 à 9 jaar kinderen niet in staat zijn om alle verkeerssituaties de baas te kunnen. Je mag je kind dus niet overschatten. Het is dus belangrijk dat je de route naar school goed bestudeerd en inoefent vooraleer je kind alleen op pad te sturen. Bekijk dus goed welke route het meest geschikt is om naar school te gaan. Dat is niet altijd de kortste route. Soms is een iets langere route met minder kruispunten of gevaarlijke punten meer geschikt als reisroute. Het is wel belangrijk dat je vroeg of laat je je kind zelfstandig naar school laat gaan. Met de auto je kinderen blijven afzetten, zorgt niet alleen ervoor dat je kinderen niet zelfstandig zich in het verkeer leren verplaatsen, het vergroot ook het mogelijke conflict in de buurt van de scholen tussen gemotoriseerd verkeer en kwetsbare weggebruikers.

     

    12 ongevallen per schooldag

    2020 was door de gezondheidscrisis een bijzonder jaar. De scholen zijn gedurende verschillende maanden deels of volledig gesloten geweest en ook de herfstvakantie werd met 1 week verlengd.Toch waren er in ons land nog 1510 kinderen die op weg naar of terug van school gewond geraakten in een verkeersongeval, ofwel 12 per dag. Dat zijn er gemiddeld per schooldag ongeveer evenveel als de jaren voordien.Voor Vlaanderen gaat het over 1096 kinderen die slachtoffer werden. Dat zijn er gemiddeld 8 per dag.

     Risico stijgt vroeger voor de jongens 

    Tussen de leeftijd van 11 naar 12 jaar. Rond 11 à 12 jaar is typisch de leeftijd waarop veel kinderen zelfstandig naar school beginnen te gaan. Dat geldt zeker voor Vlaamse jongeren. In Wallonië gaan schoolkinderen veel minder met de fiets naar school.

    Op de leeftijd van 16 jaar zien we zowel voor de jongens als de meisjes een tweede toename van het ongevalsrisico. Tussen 15 en 16 jaar is er gemiddeld voor de schoolgaande jeugd 52% meer kans om gewond te geraken in een ongeval.

    Op 16 jaar beginnen jongeren zich vaak met andere vervoersmiddelen te verplaatsen (oa met de bromfiets). Jongeren nemen door de puberteit op die leeftijd vaker risicovol gedrag aan, ook ten opzichte van andere weggebruikers. Het is belangrijk om als ouder je kind hierover te informeren en met hem het gesprek aan te gaan. Maak hem duidelijk dat je van hem of haar ook verwacht dat hij aandachtig is en de verkeersregels volgt.

     Met de fiets in Vlaanderen, te voet in Brussel en te voet en met de auto in Wallonië. 

    In Vlaanderen waren in totaal 56% van alle slachtoffers vorig jaar met hun fiets onderweg naar school.  610 jonge fietsers waren zo betrokken in een letselongeval. Daarnaast valt ook op dat 210 jongeren een ongeval kregen terwijl ze met hun bromfiets onderweg waren. Op de leeftijd van 16-17 jaar is dat in Vlaanderen het vervoersmiddel waar jongeren het vaakst een ongeval mee krijgen op weg naar of van de school.

    De tendensen zijn verschillend in de andere gewesten. In Brussel ging 59% van de slachtoffers te voet. In Wallonië ging 37% te voet en 33% met de auto.

     Praktische tips voor de ouders

     3 tips als je kind te voet naar school gaat

    1. Leg met hem het parcours al op voorhand af. Toon alle potentiële gevaren zoals opritten, en uitritten van parkings en garages, etc
    2. Vertrek ruim op tijd, zodat je op geen enkel moment moet lopen
    3. Toon hem hoe je correct en rustig moet oversteken en leg uit dat je altijd oogcontact met de bestuurders moet maken als je oversteekt op een zebrapad.

    3 tips als je kind met de fiets naar school gaat

    1. Oefen de veiligste route naar school verschillende keren op voorhand
    2. Heb vertrouwen in je kind, maar laat het pas alleen naar school rijden als het zichzelf daar comfortabel bij voelt. Kan het bijvoorbeeld goed de snelheden inschatten? Kan het zijn arm uitsteken en tegelijk zijn evenwicht bewaren?
    3. Zorg dat je kind altijd goed zichtbaar is en laat het een fietshelm dragen.

    3 tips als je je kind met de auto naar school brengt

    1. Als je kind kleiner is dan 1m35, maak het dan altijd correct vast in een aangepast kinderzitje
    2. Vertrek ruim op tijd thuis, zo vermijd je dat je je onderweg moet haasten.
    3. Rij de auto niet tot tegen de schoolpoort. Het is rustiger voor iedereen als je de wagen wat verder parkeert en het laatste stuk te voet aflegt. Een slecht geparkeerd voertuig kan ervoor zorgen dat een kind dat oversteekt niet goed ziet én niet goed zichtbaar is.

    3 tips voor de ouders van adolescenten

    1. Veel jongeren luisteren oortjes om naar muziek te luisteren. Dat zorgt ervoor dat ze omgevingsgeluid niet goed oppikken. Je raadt hen best aan tijdelijk uit te doen of om extra voorzichtig te zijn wanneer ze de weg oversteken.
    2. Wil je zoon of dochter een brommer? Leg hem uit dat een hogere snelheid een hoger risico betekent en dat het essentieel is om 100% aandachtig te rijden en de verkeersregels te volgen.
    3. Dring er op aan dat ze ‘s ochtends op tijd naar school vertrekken. Door te laat te vertrekken, is het mogelijk dat ze risico’s nemen en zichzelf in gevaar brengen.

     Meer info VIAS

    07-09-2021 om 21:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pas op voor het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-09-2021 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EuraMobil nieuws uit Düsseldorf

    Euramobil

    We kennen EuraMobil als een fabrikant van degelijke kampeerauto’s misschien zijn er wat minder tierlantijntjes in verwerkt maar die drijven enkel de prijs op zonder echt nuttig te zijn. De fabrikant uit Sprenkelingen brengt ook regelmatig doordachte en spitsvondige verbeteringen aan zijn kampeerauto’s. Voor 2022 zijn er enkele nieuwe indelingen bedacht in de verschillende reeksen

    Voor alle kampeerauto’s

    De buitenbeplating van het koetswerk in hagelbestendig materiaal is voor alle wagens, ze hebben houtvrije wanden, 10 jaar dichtheid garantie, dubbele bodem, verwarmde alkoven en de meubelen zijn met aluminium profielen versterkt.

    Bij de alkoven komt de A one 690 VB bij, hij is 6,99 m lang. Het verschil met de A one 690 HB is achterin te vinden. Daar is een stapelbed, 2 zitbanken en een tafel. Met zijn 6 slaapplaatsen zeer geschikt voor grote gezinnen.

    Halfintegraal

    De reeks werd uitgebreid met de 6,99 m lange 660 EB, de 7,57 m lange 720 Q en de 730 EF met dezelfde lengte. Voor de kleinste heeft men de veel gevraagde enkele bedden ingebouwd terwijl de 720 QF een eilandbed kreeg en de 730 EF enkele bedden met achterin een badkamer over heel de breedte van de wagen.

    Komen we bij de halfintegralen met wat hoger dak. Bij de Profila RS zien we 3 nieuwe types verschijnen in deze succesvolle reeks. Ze hebben allen een hefbed boven de zitgroep, vandaar het wat hogere dak. Drie verschillende indelingen  de 695 ER met enkele bedden, de 695 LF met achterin een sanitair over de volle breedte van het interieur en de 720 QF met eilandbed.

    Zien we de integralen waar alle wagens eveneens een hefbed hebben. De 695 LF is nieuw, zijn grotere broer heeft achterin een brede badkamer en enkele bedden. Komen we tenslotte bij de „GRAND CHIQEU“ van Eura Mobil een pas ontwikkelde tweeling met hun 7,89 m lengte hebben ze hetzelfde interieur op de slaapkamer na waar de 760 EF enkele bedden heeft en de 760QF een eilandbed.

    Info www.euramobil.de

    info@euramobil.de

     











    06-09-2021 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee worsten met curry aub
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-09-2021 om 17:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit Düsseldorf

    TakeOff de vouwcaravan

    Kampeerders die redelijk wat zomers hebben meegemaakt herinneren zich waarschijnlijk nog de Paradiso. Een lichtgewicht soort campingcar of moeten we het een vouwcaravan noemen. Het was een beetje oneerbiedig uitgesproken een grote bak op wielen. Het deksel duwde je met twee man omhoog, de wanden in zeildoek ontvouwde zich mee en vormde de zijwanden. Voor die tijd we spreken van de jaren  1970  een goed product. Bij eerste voorstelling van de TakeOff dacht ik direct aan de Paradiso. Inderdaad het idee is juist hetzelfde, dat is ook alles. Met de huidige middelen is de bak een knappe gestroomde aanhanger geworden. Buitenwanden zijn in mooi gevormde ABS platen en een hagelbestendig deksel, geïntegreerde verlichting en handgrepen op de hoeken. De alu velgen vormen de puntjes op de i voor het mooie koetswerk. Het deksel gaat bij middel van een stevig frame en een veersysteem vlot omhoog en vormt het dak. Het ligt wat schuin om het regenwater vlug af te voeren. Te gelijker tijd geeft het ook een elegant uiterlijk. De zeilen van de wanden zijn in doorschijnend en ondoorschijnend materiaal wat hem langere indruk geeft. Het voorfrontje van de wagenbak is schuin om de hem nog een betere aerodynamische vorm te geven. Die mooie vormen verbergen eigenlijk de houten binnen constructie waar het meubilair aan vast geschroefd is. Zo krijgt mem een wagen met dubbele wanden.Links en rechts staan twee zitbanken met in de midden de tafel. Plat gelegd vormen ze samen een bed van 2,05 x 1,6 m. Aan sluitend zijn er kasten, links is een mobiel kookvuur dat ook buiten kan gebruikt worden. En koelbox maakt deel uit van de uitrusting, in de zitbanken kan kledij en materiaal voor een leuke vakantie geborgen worden. Bij avond steek je de plafondlichtjes aan en sluit je de gordijnen. Achteraan kan je een grote tent aanritsen om de leefruimte te vergroten.

    Technische gegevens

    Leeg gewicht   550  575   590 kg  afhankelijk van het type

    MTM 750 kg voor alle

    Stahoogte achter 2,05 m

    Materiaal koetswerk  Thermoformed ABS buitenschalen   binnenbak geïsoleerde sandwich panelen

    Prijzen

    Active 15.595 €

    Sport 17.395 €

    Xcite 20.795

    Winner European Innovation Aword.

    Meer info: www.easycaravanning.com

    Verdelers:

    Decuyper

    Beneluxlaan, 2, 8970, Poperinge, Vlaanderen, België

     

    Depolim Pelt

    Karel Pinxtenlaan, 4a, 3900, Pelt, Vlaanderen, België.





    05-09-2021 om 15:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spelen met water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-09-2021 om 14:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Düsseldorf

     Caravan salon Düsseldorf

    VRIJHEID, AVONTUUR en VEILIG en ONTSPANNEN REIZEN...

    Beste kampeerliefhebber,

    Van 28 augustus tot en met 5 september 2021 vind je op CARAVAN SALON alles wat je nodig hebt voor een mobiele vakantie. Meer dan 600 exposanten presenteren een wereldwijd ongeëvenaarde selectie vrijetijdsvoertuigen, de nieuwste assessoires en reisbestemmingen. Vooral de segmenten Camperbussen en Technology & Components zijn dusdanig gegroeid dat je deze nu in twee hallen kunt bezichtigen. De nieuwe segmenten Travel & Nature en Equipment & Outdoor, in hal 3, maken het assortiment compleet. Dit alles maakt van jouw bezoek aan de 60ste CARAVAN SALON in Düsseldorf een unieke en onvergetelijke ervaring.

    BESTEL NU JE TICKET!

    Tickets voor CARAVAN SALON 2021 zijn uitsluitend online te koop. Ter plekke kunnen geen tickets worden gekocht. Reserveer tijdig voor een specifieke dag want het aantal bezoekers per dag is ook dit jaar begrensd. Leden van de CARAVAN CLUB ontvangen vier euro korting! Meld je hiervoor gratis aan op caravan-salon.club.

    27 augustus is een vakbezoekersdag!

    UW VEILIGHEID STAAT VOOROP!

    De hygiëne- en infectiebeschermingsmaatregelen die zijn ontwikkeld voor alle bezoekers, standhouders en medewerkers, hebben zich vorig jaar al bewezen. 

    LET OP: om te worden toegelaten tot CARAVAN SALON 2021 geldt de bekende 3G-regel (getest, genezen of gevaccineerd). Bezoekers dienen hiervan een bewijs mee te brengen. Mondmaskers zijn verplicht in alle binnenruimtes op het gehele beursterrein. 

    VRAGEN?

    Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op of kijk op onze website. Als Belgisch-Luxemburgse vertegenwoordiging van CARAVAN SALON helpen we je graag. 

    Veel plezier in Düsseldorf!




    20-08-2021 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holtkamper en Easy Caravanning in Düsseldorf

     Holtkamper en Easy Caravanning

     Premium tent trailers, made in Holland

    Veel productnieuws van vouwwagenfabrikanten Holtkamper en Easy Caravanning op Caravan Salon in Düsseldorf

    De Nederlandse Campfire Group zal op de Caravan Salon in Düsseldorf (van 27 augustus tot en met 5 september) haar beide eigen premium segment tent trailer merken presenteren op een gezamenlijke stand. In de nieuw aan de beurs toegevoegde hal 3 wordt door de exposanten specifiek op de thema’s Travel & Nature en Equipment & Outdoor ingegaan. “In deze omgeving voelen wij ons als een vis in het water”, aldus Maarten de Roos, algemeen directeur van de Campfire Group.

    De Roos vervolgt: “We kunnen haast niet wachten tot de beurs van start gaat nu het weer  onder de geldende maatregelen  mag. Onze producten onderscheiden zich van kampeerauto’s en caravans door het ultieme vrijheidsgevoel. Een avontuurlijke manier van kamperen die alles heeft. Wakker worden met de geur van tentdoek, maar wél met het comfort van een compacte caravan. De tent trailers van Holtkamper en Easy Caravanning zijn licht en aerodynamisch, en kunnen daarom eenvoudig door zowel compacte als hybride én vol-elektrische auto’s getrokken worden met behoud van voldoende actieradius.

     

    Holtkamper

    Het Holtkamper tent trailer programma is onlangs op een aantal belangrijke punten gerestyled. De tent van instapmodel Cocoon en het topmodel Kyte hebben een geheel nieuw ontwerp gekregen. Wat gebleven is zijn unieke (en gepatenteerde) zaken zoals bijvoorbeeld het 1-booms opzetsysteem van de typische Holtkamper luifel en het WindForce systeem (standaard op de Aero en Kyte) waarmee het opzetten en afbreken voor het grootste deel automatisch gebeurt. Het exterieur van de trailer heeft een nieuw ontwerp van de achterzijde met een stootvaste off-road bumper met diffuser en LED-verkeersverlichting, bijbehorende spatborden en standaard grotere 15 inch grijze  lichtmetalen velgen. De Nano is een echte 2-persoons trailer waarbij de vaste deksel met imperiaal in uitgeklapte toestand dienstdoet als vaste vloer voor de tent. Alle Holtkampers worden geroemd om het opzetgemak en de eigenzinnige tentvorm.

     

    Easy Caravanning

    Na een uiterst succesvol eerste jaar, is zustermerk Easy Caravanning dit jaar  inspelend op de toenemende vraag vanuit het buitenland  verhuisd naar een grotere productielocatie. Bekijk ook de video op https://www.easycaravanning.com/en/downloads-2/videos/. Naast een aantal wijzigingen in het uitrustingsniveau van de 3 uitvoeringen van de TakeOff ‘Active/Sport/Xcite’ werkt de fabrikant aan een nieuw model met nog meer binnenruimte maar wel met dezelfde karakteristieke ‘Easy Caravanning’ eigenschappen. De Europese distributie van de TakeOff groeit gestaag. Na marktintroductie in Nederland, België, Engeland, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en Kroatië wordt gewerkt aan verdere uitbreiding van het dealernetwerk in Scandinavië en Zuid-Europa. “Het winnen van twee 1e plaatsen bij de European Innovation Award 2021 heeft zeker aan dit succes bijgedragen”, vult De Roos aan.

    De TakeOff van Easy Caravanning is een cross-over tussen een vouwwagen en een toercaravan en kan in minder dan 30 seconden worden opgezet en ingeklapt. Dit maakt het een ideaal kampeervoertuig voor mensen die graag snel onderweg zijn of gewoon in het weekend er even op uit willen trekken.

     Campfire Group

    De Campfire Group heeft grote plannen voor de toekomst. “Wij zijn ervan overtuigd dat met de huidige snelheid van klimaatverandering elektrificatie van het wagenpark de komende jaren een enorme vlucht zal nemen. Zo mogen er vanaf 2025 in Noorwegen alleen nog maar volledig elektrische nieuwe auto’s verkocht worden, logisch dus dat er daarom veel belangstelling voor onze producten is uit dit land. Net zo goed als personenauto’s in versneld tempo steeds compacter, efficiënter en schoner zullen worden, zal ook de kampeerindustrie hierop in moeten gaan spelen. Gewichten, afmetingen en/of emissies van mobiele recreatievoertuigen zullen de dans niet ontspringen. Op termijn overwegen we de ontwikkeling en productie van onze eigen merken te gaan centraliseren en zo onze krachten te bundelen. Een derde eigen merk zit ook in de pijplijn van onze toekomststrategie”.

    De producten van Holtkamper en Easy Caravanning zijn tijdens de Caravan Salon Düsseldorf te zien op standnummer 3E 60-01/02.

     Meer info: www.campfiregroup.nl

    18-08-2021 om 21:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Knaus

    Een nieuwe Knaus zwerfauto

     Man  Vansation.

     Knaus biedt de ruim uitgeruste kampeerauto Ti Vanstation voor het nieuwe seizoen aan op een MAN Chassis als Van Ti 640 MEG

     Tot nu toe zijn er in het Knaus-modellengamma

     twee smalle, semi-geïntegreerde reeksen:

    de Van Ti op Fiat Ducato en de Van Ti

    Plus op MAN TGE. De Fiat-variant bestaat al langer.

    Sinds kort vindt men het Vansation edition model met volledige uitrusting. Beide Van Ti Plus verkopen op MAN en Van Ti Vansation op Fiat

    Het nieuwe model is tien centimeter

    korter dan degene die nog in het programma staat Van Ti Plus 650 MEG.

    Dit moet men in de grootte van het interieur merken verder werd niets veranderd.

    Ook aan de indeling met eenpersoonsbedden achterin ziet men weinig verschil.

    Meer info www.knaus-Tabbert.de











    12-08-2021 om 17:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooi vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-08-2021 om 17:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Niesmann + Bischoff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niesmann + Bischoff

    Introductie van de iSmove 7.3 F

    Er zijn nog maar tien maanden verstreken sinds Niesmann + Bischoff zijn nieuwe modelreeks lanceerde in de 3.5 T. categorie, de iSmove.

    Tegen alle regels in, onder de 3,5 ton en boven alle verwachtingen.

    Wat in het begin een ongelooflijke uitdaging was voor de op zware voeringen gespecialiseerde fabrikant, werd een succesverhaal: nog voor de eerste verschenen modellen op de markt, veel kopers waren al op zoek naar dealers en Niesmann + Bischoff won twee belangrijke prijzen:

    de Red Dot 2021 en de European Innovation Award:

    Na de succesvolle introductie van de 6.9 E indeling wordt Niesmann + Bischoff kan men voor het eerst de versie met eilandbed aan het publiek presenteren: de iSmove 7.3 F.

    De indeling is 30 cm langer dan de eenpersoonsbedvariant en het royale bed van 2 meters in lengte zonder de gebruikelijke "sneden" in het voetgedeelte zullen talrijke kampeerauto bezitters waarderen.

    De iSmove 7.3 F biedt veel opbergruimte in de slaapkamer met 4 grote, centrale kasten met vergrendeling, laden onder het bed, een indirect verlichte kledingkast met aan de ene kant spiegel en aan de andere kant een lang dressoir. Bovendien verbergt elke trede op de vloer extra opslagruimte voor schoenen of diverse toebehoren.

    Er  kunnen zelfs gezinnen tot 5 personen reizen in de iSmove 7.3 F met optionele gordel geïntegreerde klapstoel, gemonteerd in de bank achter de voorpassagiersstoel. Net als bij de Arto-modellen is deze 5e veiligheidsgordel beschikbaar vanaf modeljaar 2022.

    Kleinkinderen willen genieten van een ISOFIX-bevestiging, voor kampeerautomobilisten die met kinderen reizen.

    Wilt u eerst een rondleiding krijgen door dit model voordat u naar uw dealer gaat?

    Klik gewoon op deze interactieve 360°-tour:

    https://my.matterport.com/show-mds?m=6kxj4hjF5sE

     Geen revolutionaire veranderingen aan de Arto- en Flair-reeksen, met uitzondering van de aantrekkelijke exterieurkleur "Eifelgrijs" (de Eifel is het vulkanische middelgebergte waarop het werk van Niesmann + Bischoff bevindt), die na het succes bij de iSmove-kopers worden nu ook uitgebreid naar deze modellen:

    Evenals een nieuw Fiat Fahr-Comfort-pakket, inclusief digitale cockpit, een lederen pookknop en lederen stuur met radiobediening, een draadloze telefoonoplader en een batterijschakelaar voor de startbatterij.

    Over Niesmann + Bischoff

    Niesmann + Bischoff GmbH is een Duitse fabrikant van exclusieve kampeerauto’s. Hoofdkantoor van een bedrijf en tegelijkertijd is de productielocatie Polch in Rijnland-Palts. Luxe campers worden geproduceerd door de ISmove, Arto en Flair-serie. Elke kampeerauto krijgt een individuele ervaring van planning tot definitieve oplevering.

     Niesmann + Bischoff GmbH is sinds 1996 een dochteronderneming van de Erwin Hymer Group.

     Over Erwin Hymer Groep

    De Erwin Hymer Group is een volledige dochteronderneming van Thor Industries, de wereldwijde toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen met meer dan 25.000 medewerkers. De Erwin Hymer Groep verenigt fabrikanten van kampeerauto’s en caravans, accessoirespecialisten en verhuur- en financieringsdiensten.

    De Erwin Hymer Group omvat de kampeerauto- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Kompas, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann + Bischoff,

    Sunlight en Xplore, de kampeerauto verhuurders McRent en rent easy, de chassisspecialist Goldschmitt, de toebehoren specialist Movera en het reisportaal freeontour. Meer informatie is beschikbaar op

    www.erwinhymergroup.com..

    10-08-2021 om 21:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooie verschijning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-08-2021 om 21:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwigheden bij Dethleffs caravans 2022

    Dethleffs Caravans

    Nomad, Beduin Scandinavië: nieuw design en extra indelingen voor de topcaravans van Dethleffs.

    Met modeljaar 2022 introduceert Dethleffs een nieuw familie ontwerp voor de midden- en hogere klasse caravans, Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië. Tegelijkertijd vullen nieuwe indelingen met innovatieve woonoplossingen het assortiment in deze populaire caravan reeksen aan. Het nieuwe familieontwerp wordt gekenmerkt door dynamische lijnen gebaseerd op het huidige auto ontwerp en heldere vormen De opnieuw ontworpen achterkant met opvallende vormen en duidelijke randen is identiek voor alle drie de modelreeksen. De smalle, rechte achterlichthouder met contrasterende zwarte LED-verlichting benadrukt de breedte van het voertuig met zijn optische dwarsverbinding. Een opvallende zwarte diffuser sluit de achterkant aan de onderkant af. De zijwand van Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië zien af van de massieve dubbele strepen. Een fijne donkere lijn scheidt nu het onderste derde deel van het raamniveau. De reeks belettering komt meer in beeld naar boven. De caravans zijn voorzien van extra dekoratie rond de voorste zijruiten.

    Dethleffs vult de gezinsvriendelijke Camper®-reeks aan met het eenpersoonsbedmodel Camper® 510 EL. De 2,30 meter brede reiscaravan heeft twee meter lange eenpersoonsbedden van 0,85 meter breedte achterin, evenals een comfortabele lounge zithoek voorin, een grote keuken met een koel-vriescombinatie van 142 liter.

    De Nomad reeks omvat nu een ruime tweepersoons caravan met een breedte van 2,50 meter: de Nomad 520 ELT heeft een ruime badkamer achterin, een weelderige ronde zitgroep in het midden van het voertuig, een groot keukenblok en eenpersoonsbedden voorin. De badkamer met aparte douche strekt zich uit over de gehele breedte van het voertuig achter en is daardoor buitengewoon ruim.

     Beduin Scandinavia 550 BET, 550 RD en 550 SE zijn elk 2,30 meter breed en hebben dezelfde lengte van 6,75 meter. De Beduin Scandinavia 550 BET presenteert zich met een perfect uitgeruste, enorme gastronomische voorkeuken over de gehele breedte van de caravan De weelderige L-vormige zithoek met de tegenoverliggende langsbank nodigt uit tot verpozen. Eenpersoonsbedden en een zeer ruime badkamer achter vervolledigen deze indeling. De Beduin Scandinavia 550 RD scoort met de innovatieve grote badkameroplossing, waarbij de badkamer en douche links en rechts van de gang samen één badkamer vormen. die de badkamerdeur visueel en akoestisch scheidt van het woongedeelte. In de slaapkamer achter biedt een royaal eilandbed een uitstekend slaapcomfort. De Beduin Scandinavia 550SE wordt gekenmerkt door zijn enorme L-vormige zitgroep voorin met tegenoverliggende zijplank. Die laatste biedt de ideale ruimte voor een optionele 32 duim televisie. De slaapkamer aan de achterzijde is voorzien van eenpersoonsbedden, die af fabriek kunnen worden omgebouwd tot een groot tweepersoonsbed.

    Meer info: www.dethleffs.de

    09-08-2021 om 21:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avond schemering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-08-2021 om 19:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgelet oversteekplaatsen

    Oversteek plaatsen

    Over2 op de 3 bestuurders geven een signaal wanneer ze aan een oversteekplaats voetgangers voorrang verlenen
    Communicatie is belangrijk want het aandeel ongevallen op een oversteekplaats voor voetgangers stijgt

    25 jaar geleden werd de regel ingevoerd dat bestuurders voorrang moeten verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Uit een nieuwe enquête van Vias institute blijkt dat 7 op de 10 Belgen vindt dat deze regel de verkeersveiligheid verbetert. 2 op de 3 bestuurders geeft aan dat ze een klein teken geven aan de voetgangers wanneer ze voorrang geven. Dat zorgt ervoor dat de voetgangers zeker weten dat ze gezien zijn. Dat blijft belangrijk, want het percentage ongevallen aan een oversteekplaats is vorig jaar gestegen. ‘Samen de weg delen’ is een van de thema’s waarover de burgers in aanloop van de Staten-Generaal van de verkeersveiligheid hun mening kunnen geven via een bevraging op www.all-for-zero.be.  

    Veilig oversteken

    6 op de 10 voetgangers (57%) die vorig jaar betrokken waren in een ongeval terwijl ze overstaken, wandelden op een oversteekplaats zonder verkeerslichten. Dat is een stijging ten opzichte van 2019 (50%).

    Sinds 1996 verplicht de wegcode aan bestuurders om voorrang te verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Voor de 25ste verjaardag van deze regel heeft Vias een representatieve steekproef van 1000 personen bevraagd om te weten hoe voetgangers en automobilisten naar deze regel kijken en hoe die in de praktijk wordt toegepast.

    Hoffelijkheid zowel bij voetgangers als automobilisten
    Positief resultaat uit de enquête: de signalen van hoffelijkheid komen vaak voor, zowel langs de kant van de voetgangers als van de kant van de automobilisten. Zo bedankt de overgrote meerderheid van de voetgangers de automobilisten als die voorrang verlenen: meer dan 3 op de 4 voetgangers (77%) steekt zijn hand of duim op, 1 op de 3 voetgangers (37%) knikt met zijn hoofd. Zo’n geste is niet verplicht, maar draagt wel bij tot een betere relatie tussen de verschillende weggebruikers in het verkeer. Het zorgt ervoor dat meer weggebruikers zich hoffelijk gaan gedragen.

    De auto moet even wachten

    Hetzelfde geldt voor de automobilisten: bijna 6 op de 10 (57%) geeft een teken met de hand aan de voetgangers om hen duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken. Bijna 3 op de 10 automobilisten (28%) maakt oogcontact en knikt met zijn hoofd. Deze handelingen zijn belangrijk, want het maakt het duidelijk voor de voetganger dat hij gezien is en in alle veiligheid kan oversteken.

    96% van de bestuurders stopt meestal of altijd
    Iets meer dan de helft van de automobilisten (54%) stopt altijd wanneer ze een oversteekplaats naderen waarop een voetganger zich bevindt of er zich op wil begeven. 42% stopt meestal. De regels worden in het algemeen goed gerespecteerd. Als een automobilist vergeet te vertragen, al is het maar af en toe, brengt hij mogelijk wel de voetganger in gevaar. Dat geldt zeker in de bebouwde kom.
    Het is opvallend dat slechts 38% van de bestuurders onder 35 jaar altijd stopt. Bij de bestuurders ouders dan 55 jaar is dat 67%.

    Dat mag niet

    Voetgangers ervaren dat niet alle bestuurders systematisch stoppen. Meer dan 1 op de 4 (27%) moet wachten tot tenminste 3 à 4 voertuigen gepasseerd zijn vooraleer ze kunnen oversteken. Iets minder dan 1 op de 10 voetgangers (9%) moet zelfs de doorgang forceren om te kunnen oversteken. In Brussel is dat 13%. Het blijft belangrijk om mensen te blijven wijzen op het nut en de toepassing van de voorrangsregel. De perceptie is wel positief: 7 op de 10 weggebruikers menen dat het de verkeersveiligheid ten goede komt.  

    Verkeersregel is redelijk goed gekend
    8 op de bestuurders (84%) weten dat je voorrang moet geven op voetgangers die zich op de oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.  De regel is dus in het algemeen goed gekend door de meerderheid van de weggebruikers. 1 op de 3 respondenten weet niet (31%) dat de bestuurders elke oversteekplaats slechts met matige snelheid mogen naderen, ook als er geen voetgangers meteen zichtbaar in de buurt zijn. Door met matige snelheid te naderen, kan je reageren mocht er toch een voetganger onverwacht oversteken.
    Ook voetgangers moeten niet zomaar oversteken zonder uit te kijken. Ze mogen ‘zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen’. Bijna 1 op de 4 voetgangers (23%) kent deze regel niet. Dat kan leiden tot gevaarlijke toestanden. Sommige voetgangers hebben zo bijvoorbeeld enkel aandacht voor hun gsm en letten niet voldoende op wanneer ze oversteken.

    Fietsers mogen er niet rijden

    Conclusie
    Om de veiligheid van voetgangers niet in het gedrang te brengen, is het belangrijk om de voorrangsregels aan oversteekplaatsen te respecteren. Hoffelijkheid naar elkaar en duidelijk maken dat je elkaar gezien hebt, helpt om misverstanden en ongevallen te voorkomen. 6 op de 10 bestuurders geeft zo een teken met zijn hand en 3 op de 10 knikt met zijn hoofd om aan voetgangers duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken.

    Georges Gilkinet, vice-premier en minister van Mobiliteit: ‘Je veilig voelen op onze wegen is essentieel.  Vriendelijkheid en hoffelijkheid kunnen daarbij helpen en dat kan zelfs met heel simpele gebaren. Bedankt dus aan iedereen die glimlacht of zijn hand opsteekt tijdens het oversteken of bij het geven van voorrang. Dat is onmiddellijk veel aangenamer om je zo te voet, met de fiets of met de wagen te verplaatsen. Om het evenwicht tussen de verschillende weggebruikers verder te verbeteren, nodig ik iedereen uit om hun mening te geven via  www.all-for-zero.be. Vul de enquête in of neem deel aan een van de paneldiscussies. Samen helpen we de verkeersveiligheid vooruit! ‘

    Alle informatie over de enquête en het burgerpanel staat op www.all-for-zero.be.

     

    07-08-2021 om 17:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U wordt in het oog gehouden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-08-2021 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!