Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    12-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooi vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-08-2021 om 17:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Niesmann + Bischoff
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Niesmann + Bischoff

    Introductie van de iSmove 7.3 F

    Er zijn nog maar tien maanden verstreken sinds Niesmann + Bischoff zijn nieuwe modelreeks lanceerde in de 3.5 T. categorie, de iSmove.

    Tegen alle regels in, onder de 3,5 ton en boven alle verwachtingen.

    Wat in het begin een ongelooflijke uitdaging was voor de op zware voeringen gespecialiseerde fabrikant, werd een succesverhaal: nog voor de eerste verschenen modellen op de markt, veel kopers waren al op zoek naar dealers en Niesmann + Bischoff won twee belangrijke prijzen:

    de Red Dot 2021 en de European Innovation Award:

    Na de succesvolle introductie van de 6.9 E indeling wordt Niesmann + Bischoff kan men voor het eerst de versie met eilandbed aan het publiek presenteren: de iSmove 7.3 F.

    De indeling is 30 cm langer dan de eenpersoonsbedvariant en het royale bed van 2 meters in lengte zonder de gebruikelijke "sneden" in het voetgedeelte zullen talrijke kampeerauto bezitters waarderen.

    De iSmove 7.3 F biedt veel opbergruimte in de slaapkamer met 4 grote, centrale kasten met vergrendeling, laden onder het bed, een indirect verlichte kledingkast met aan de ene kant spiegel en aan de andere kant een lang dressoir. Bovendien verbergt elke trede op de vloer extra opslagruimte voor schoenen of diverse toebehoren.

    Er  kunnen zelfs gezinnen tot 5 personen reizen in de iSmove 7.3 F met optionele gordel geïntegreerde klapstoel, gemonteerd in de bank achter de voorpassagiersstoel. Net als bij de Arto-modellen is deze 5e veiligheidsgordel beschikbaar vanaf modeljaar 2022.

    Kleinkinderen willen genieten van een ISOFIX-bevestiging, voor kampeerautomobilisten die met kinderen reizen.

    Wilt u eerst een rondleiding krijgen door dit model voordat u naar uw dealer gaat?

    Klik gewoon op deze interactieve 360°-tour:

    https://my.matterport.com/show-mds?m=6kxj4hjF5sE

     Geen revolutionaire veranderingen aan de Arto- en Flair-reeksen, met uitzondering van de aantrekkelijke exterieurkleur "Eifelgrijs" (de Eifel is het vulkanische middelgebergte waarop het werk van Niesmann + Bischoff bevindt), die na het succes bij de iSmove-kopers worden nu ook uitgebreid naar deze modellen:

    Evenals een nieuw Fiat Fahr-Comfort-pakket, inclusief digitale cockpit, een lederen pookknop en lederen stuur met radiobediening, een draadloze telefoonoplader en een batterijschakelaar voor de startbatterij.

    Over Niesmann + Bischoff

    Niesmann + Bischoff GmbH is een Duitse fabrikant van exclusieve kampeerauto’s. Hoofdkantoor van een bedrijf en tegelijkertijd is de productielocatie Polch in Rijnland-Palts. Luxe campers worden geproduceerd door de ISmove, Arto en Flair-serie. Elke kampeerauto krijgt een individuele ervaring van planning tot definitieve oplevering.

     Niesmann + Bischoff GmbH is sinds 1996 een dochteronderneming van de Erwin Hymer Group.

     Over Erwin Hymer Groep

    De Erwin Hymer Group is een volledige dochteronderneming van Thor Industries, de wereldwijde toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen met meer dan 25.000 medewerkers. De Erwin Hymer Groep verenigt fabrikanten van kampeerauto’s en caravans, accessoirespecialisten en verhuur- en financieringsdiensten.

    De Erwin Hymer Group omvat de kampeerauto- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Kompas, Dethleffs, Elddis, Eriba, Etrusco, Hymer, Laika, LMC, Niesmann + Bischoff,

    Sunlight en Xplore, de kampeerauto verhuurders McRent en rent easy, de chassisspecialist Goldschmitt, de toebehoren specialist Movera en het reisportaal freeontour. Meer informatie is beschikbaar op

    www.erwinhymergroup.com..

    10-08-2021 om 21:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooie verschijning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-08-2021 om 21:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwigheden bij Dethleffs caravans 2022

    Dethleffs Caravans

    Nomad, Beduin Scandinavië: nieuw design en extra indelingen voor de topcaravans van Dethleffs.

    Met modeljaar 2022 introduceert Dethleffs een nieuw familie ontwerp voor de midden- en hogere klasse caravans, Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië. Tegelijkertijd vullen nieuwe indelingen met innovatieve woonoplossingen het assortiment in deze populaire caravan reeksen aan. Het nieuwe familieontwerp wordt gekenmerkt door dynamische lijnen gebaseerd op het huidige auto ontwerp en heldere vormen De opnieuw ontworpen achterkant met opvallende vormen en duidelijke randen is identiek voor alle drie de modelreeksen. De smalle, rechte achterlichthouder met contrasterende zwarte LED-verlichting benadrukt de breedte van het voertuig met zijn optische dwarsverbinding. Een opvallende zwarte diffuser sluit de achterkant aan de onderkant af. De zijwand van Camper®, Nomad en Beduin Scandinavië zien af van de massieve dubbele strepen. Een fijne donkere lijn scheidt nu het onderste derde deel van het raamniveau. De reeks belettering komt meer in beeld naar boven. De caravans zijn voorzien van extra dekoratie rond de voorste zijruiten.

    Dethleffs vult de gezinsvriendelijke Camper®-reeks aan met het eenpersoonsbedmodel Camper® 510 EL. De 2,30 meter brede reiscaravan heeft twee meter lange eenpersoonsbedden van 0,85 meter breedte achterin, evenals een comfortabele lounge zithoek voorin, een grote keuken met een koel-vriescombinatie van 142 liter.

    De Nomad reeks omvat nu een ruime tweepersoons caravan met een breedte van 2,50 meter: de Nomad 520 ELT heeft een ruime badkamer achterin, een weelderige ronde zitgroep in het midden van het voertuig, een groot keukenblok en eenpersoonsbedden voorin. De badkamer met aparte douche strekt zich uit over de gehele breedte van het voertuig achter en is daardoor buitengewoon ruim.

     Beduin Scandinavia 550 BET, 550 RD en 550 SE zijn elk 2,30 meter breed en hebben dezelfde lengte van 6,75 meter. De Beduin Scandinavia 550 BET presenteert zich met een perfect uitgeruste, enorme gastronomische voorkeuken over de gehele breedte van de caravan De weelderige L-vormige zithoek met de tegenoverliggende langsbank nodigt uit tot verpozen. Eenpersoonsbedden en een zeer ruime badkamer achter vervolledigen deze indeling. De Beduin Scandinavia 550 RD scoort met de innovatieve grote badkameroplossing, waarbij de badkamer en douche links en rechts van de gang samen één badkamer vormen. die de badkamerdeur visueel en akoestisch scheidt van het woongedeelte. In de slaapkamer achter biedt een royaal eilandbed een uitstekend slaapcomfort. De Beduin Scandinavia 550SE wordt gekenmerkt door zijn enorme L-vormige zitgroep voorin met tegenoverliggende zijplank. Die laatste biedt de ideale ruimte voor een optionele 32 duim televisie. De slaapkamer aan de achterzijde is voorzien van eenpersoonsbedden, die af fabriek kunnen worden omgebouwd tot een groot tweepersoonsbed.

    Meer info: www.dethleffs.de

    09-08-2021 om 21:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avond schemering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-08-2021 om 19:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgelet oversteekplaatsen

    Oversteek plaatsen

    Over2 op de 3 bestuurders geven een signaal wanneer ze aan een oversteekplaats voetgangers voorrang verlenen
    Communicatie is belangrijk want het aandeel ongevallen op een oversteekplaats voor voetgangers stijgt

    25 jaar geleden werd de regel ingevoerd dat bestuurders voorrang moeten verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Uit een nieuwe enquête van Vias institute blijkt dat 7 op de 10 Belgen vindt dat deze regel de verkeersveiligheid verbetert. 2 op de 3 bestuurders geeft aan dat ze een klein teken geven aan de voetgangers wanneer ze voorrang geven. Dat zorgt ervoor dat de voetgangers zeker weten dat ze gezien zijn. Dat blijft belangrijk, want het percentage ongevallen aan een oversteekplaats is vorig jaar gestegen. ‘Samen de weg delen’ is een van de thema’s waarover de burgers in aanloop van de Staten-Generaal van de verkeersveiligheid hun mening kunnen geven via een bevraging op www.all-for-zero.be.  

    Veilig oversteken

    6 op de 10 voetgangers (57%) die vorig jaar betrokken waren in een ongeval terwijl ze overstaken, wandelden op een oversteekplaats zonder verkeerslichten. Dat is een stijging ten opzichte van 2019 (50%).

    Sinds 1996 verplicht de wegcode aan bestuurders om voorrang te verlenen aan voetgangers die zich op een oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven. Voor de 25ste verjaardag van deze regel heeft Vias een representatieve steekproef van 1000 personen bevraagd om te weten hoe voetgangers en automobilisten naar deze regel kijken en hoe die in de praktijk wordt toegepast.

    Hoffelijkheid zowel bij voetgangers als automobilisten
    Positief resultaat uit de enquête: de signalen van hoffelijkheid komen vaak voor, zowel langs de kant van de voetgangers als van de kant van de automobilisten. Zo bedankt de overgrote meerderheid van de voetgangers de automobilisten als die voorrang verlenen: meer dan 3 op de 4 voetgangers (77%) steekt zijn hand of duim op, 1 op de 3 voetgangers (37%) knikt met zijn hoofd. Zo’n geste is niet verplicht, maar draagt wel bij tot een betere relatie tussen de verschillende weggebruikers in het verkeer. Het zorgt ervoor dat meer weggebruikers zich hoffelijk gaan gedragen.

    De auto moet even wachten

    Hetzelfde geldt voor de automobilisten: bijna 6 op de 10 (57%) geeft een teken met de hand aan de voetgangers om hen duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken. Bijna 3 op de 10 automobilisten (28%) maakt oogcontact en knikt met zijn hoofd. Deze handelingen zijn belangrijk, want het maakt het duidelijk voor de voetganger dat hij gezien is en in alle veiligheid kan oversteken.

    96% van de bestuurders stopt meestal of altijd
    Iets meer dan de helft van de automobilisten (54%) stopt altijd wanneer ze een oversteekplaats naderen waarop een voetganger zich bevindt of er zich op wil begeven. 42% stopt meestal. De regels worden in het algemeen goed gerespecteerd. Als een automobilist vergeet te vertragen, al is het maar af en toe, brengt hij mogelijk wel de voetganger in gevaar. Dat geldt zeker in de bebouwde kom.
    Het is opvallend dat slechts 38% van de bestuurders onder 35 jaar altijd stopt. Bij de bestuurders ouders dan 55 jaar is dat 67%.

    Dat mag niet

    Voetgangers ervaren dat niet alle bestuurders systematisch stoppen. Meer dan 1 op de 4 (27%) moet wachten tot tenminste 3 à 4 voertuigen gepasseerd zijn vooraleer ze kunnen oversteken. Iets minder dan 1 op de 10 voetgangers (9%) moet zelfs de doorgang forceren om te kunnen oversteken. In Brussel is dat 13%. Het blijft belangrijk om mensen te blijven wijzen op het nut en de toepassing van de voorrangsregel. De perceptie is wel positief: 7 op de 10 weggebruikers menen dat het de verkeersveiligheid ten goede komt.  

    Verkeersregel is redelijk goed gekend
    8 op de bestuurders (84%) weten dat je voorrang moet geven op voetgangers die zich op de oversteekplaats bevinden of op het punt staan zich erop te begeven.  De regel is dus in het algemeen goed gekend door de meerderheid van de weggebruikers. 1 op de 3 respondenten weet niet (31%) dat de bestuurders elke oversteekplaats slechts met matige snelheid mogen naderen, ook als er geen voetgangers meteen zichtbaar in de buurt zijn. Door met matige snelheid te naderen, kan je reageren mocht er toch een voetganger onverwacht oversteken.
    Ook voetgangers moeten niet zomaar oversteken zonder uit te kijken. Ze mogen ‘zich slechts voorzichtig op de rijbaan begeven en met inachtneming van de naderende voertuigen’. Bijna 1 op de 4 voetgangers (23%) kent deze regel niet. Dat kan leiden tot gevaarlijke toestanden. Sommige voetgangers hebben zo bijvoorbeeld enkel aandacht voor hun gsm en letten niet voldoende op wanneer ze oversteken.

    Fietsers mogen er niet rijden

    Conclusie
    Om de veiligheid van voetgangers niet in het gedrang te brengen, is het belangrijk om de voorrangsregels aan oversteekplaatsen te respecteren. Hoffelijkheid naar elkaar en duidelijk maken dat je elkaar gezien hebt, helpt om misverstanden en ongevallen te voorkomen. 6 op de 10 bestuurders geeft zo een teken met zijn hand en 3 op de 10 knikt met zijn hoofd om aan voetgangers duidelijk te maken dat ze veilig kunnen oversteken.

    Georges Gilkinet, vice-premier en minister van Mobiliteit: ‘Je veilig voelen op onze wegen is essentieel.  Vriendelijkheid en hoffelijkheid kunnen daarbij helpen en dat kan zelfs met heel simpele gebaren. Bedankt dus aan iedereen die glimlacht of zijn hand opsteekt tijdens het oversteken of bij het geven van voorrang. Dat is onmiddellijk veel aangenamer om je zo te voet, met de fiets of met de wagen te verplaatsen. Om het evenwicht tussen de verschillende weggebruikers verder te verbeteren, nodig ik iedereen uit om hun mening te geven via  www.all-for-zero.be. Vul de enquête in of neem deel aan een van de paneldiscussies. Samen helpen we de verkeersveiligheid vooruit! ‘

    Alle informatie over de enquête en het burgerpanel staat op www.all-for-zero.be.

     

    07-08-2021 om 17:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.U wordt in het oog gehouden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-08-2021 om 20:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria Adora 572 knap verbeterd

    Adria Adora 572 UT

     De Sloveense fabrikant heeft moeite noch tijd gespaard om de Adora nog mooier te maken dan zijn voorganger.

    Het afgeronde voorfront heeft links en rechts schuin op gestelde windgeleiders voor een beter aerodynamisch effect. Tussen de geleiders is een groot raam dat gevolgd wordt door een al even groot dakvenster. In het vlakke verticale achterfront zijn nieuwe smalle lichtblokken met LED’s horizontaal in een donkere band geplaatst, wat een chique effect geeft. Zijwanden met rechthoekige vensters met donker kader en de brede buitendeur met venster geven hem een knap modern uitzicht.

    Dak en wanden hebben hagelbestendige buitenbeplating, de bodem is uit watervast multiplex gemaakt. Het brede disselkofferdeksel geeft toegang tot heel de ruime koffer. Het kofferdeksel in de zijwand geeft toegang tot de koffer onder het bed klapt omlaag. Een klein min puntje zijn de nogal moeilijk bereikbare hoeksteunen. De Adora 572 UT wordt gedragen door een AL-Ko chassis met geknikte as en 195 R 14 C grote banden op stalen velgen.

    Het interieur is rechtlijnig gehouden. Hebben de bovenkasten rondom vlakke deuren zo hebben de vooruitstekende bovenkasten van de keuken holstaande deuren uitgevoerd in witte kleur terwijl het overige meubilair in een licht houtdecor is. Net zoals de keuken is de tafel wit. Voor het keukenaanrecht kozen de ontwerpers voor een lichtgrijs steendecor. De TV kast naast de buitendeur is eveneens in wit uitgevoerd. Scharnieren en sluitwerk zijn van een stevige kwaliteit wat het rammelen tijdens het rijden voorkomt.In het aanrecht zijn 3 kookvuren en spoelbak geïntegreerd, na het koken sluit een donkere plaat de vuren af. Onderaan is ruimschoots plaats voor het kookgerief en bijhorend keuken materiaal. Naast de keuken staat een Thetford 142 l koelkast.

    De Adora 572 UT is voornamelijk ontworpen voor twee personen die kunnen genieten van een uitzonderlijke comfortabele U-zitgroep. Met de comfortabele kussens, een redelijk groot tafelblad en voor de avonden een variabele licht in stelling is het enkel maar genieten. Met een paar grote passen staan we tussen de 1,95 m lange enkele bedden. Lattenbodem en matras nodigen uit tot lekker slapen. Geholpen door gasveren kan je het bed gemakkelijk omhoog klappen om de grote koffer te laden. Boven de voeteinden van de bedden hangt een kleerkast.

    Achterin over de volle breedte van de caravan is een goed uitgeruste badkamer. Het wc staat aan de linkerzijde, daar tegenover is een douchecel centraal is het wastafeltje.

     

    De nieuwe Adora heeft zowel binnen als buiten een modern kleedje gekregen. Hier en daar is het koetswerk beter afgewerkt. Binnen krijg je een enorm ruimte gevoel door de brede plaats voor de keuken gevolgd door de gang tussen de bedden naar de badkamer. Het meubilair ziet er goed uit.

    Voor paren die op zoek zijn naar een ruime comfortabele caravan is de Adria Adora 572 UT zeker het bekijken waard. Om de bijna 2 ton wegende caravan aan een verantwoorde snelheid te trekken is wel nodig een wagen te hebben met voldoende pk’s onder de motorkap.

    Info: www.adria.caravan

    Technische gegevens.

    L X B X H    7,7 x 2,3 x  2,59 m

    Binnenlengte  5,85 m

    Stahoogte  1,96 m

    Verwarming  Truma S 3004

    Leeg gewicht  1.440 kg

    MTM  1.900 kg

    05-08-2021 om 20:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eenzame fiets
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-08-2021 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado viert zijn 15 jarig bestaan

    Carado T459 EDITION15

    Een eerste blik in de nieuwe Carado is een van waardering.

    Als je de T459 bekijkt en er een paar dagen mee opstap gaat vindt je altijd wel iets dat beter zou kunnen. Dat is ook zo bij de duurste kampeerauto's. Voor het 15 jarig jubileum werd de T459 EDITION met een hele reeks extra’s uitgerust.

    Voor deze wagen werd een Fiat Ducato basis voertuig met 140 pk sterke diesel motor gekozen. 16 duim wielen met aluminium velgen vullen mooi de wielkasten.

     De halfintegrale 459

    Wij vonden de T 459 alleszins een prima en keurig afgewerkte wagen. Super luxe zaken ontbreken daar is de prijs verantwoordelijk voor. Het interieur met achteraan een eilandbed is in licht houtdecor uitgevoerd. Kastdeuren zijn voor een harmonische kleur afwisseling in wit uitgevoerd. De zwarte koelkast past netjes tussen het houten meubilair. Aan de buitendeur met venster is aan de zijwand een spiegel en een stevige handgreep in een schuin oplopende witte band geschroefd.

     De trend volgend heeft de zitgroep twee zijzitbanken. Gelukkig kan de tafel in hoogte geregeld worden. Goede zit en rugkussens waarborgen een aangename zit voor 4 personen. Met 4 kan men comfortabel op reis. In het hefbed  boven de zitgroep is plaats voor twee, een ander koppel kan zijn  bedje spreiden in het luxe eilandbed achterin. Komt er bij gelegenheid bezoek kunnen ze een zitje krijgen op de draaibare cabinezetels, een drankje en een hapje moeten kunnen. Voor de verluchting zorgen een groot en klein dakluik, boven de stuurcabine is nog een extra dakluik dat voor veel licht vooraan zorgt.

     Keuken en sanitair.

    Ze is best uitgerust voor 4 zwervers. Drie kookvuren met zwarte afdekbladen zijn achteraan in het aanrecht geïntegreerd. In het ronde spoelbakje kan men de borden weer netjes schoon maken. Onder zijn drie zelfsluitende  laden en een kast. Wegens het hefbed kon men de bovenkast slechts half zo breed maken. Tegenover de keuken is een grote Thetford koelkast met afzonderlijk vriesvak. Tegen de zijwand zijn enkele verstelbare haakjes. De dubbele wand achteraan  herbergt een onrechtstreekse verlichting.

    We stappen iets hoger naar de douche cel. Ze is afgemaakt met witte vlakke kunststof platen en keurig afgekid. Douchekop en kraan hebben een zwarte achtergrond  wat een mooi effect geeft  tussen al dat wit. Een deur sluit sanitair en slaapkamer af van de woonkamer. In het daar tegen over staande kamertje staat het wc gebruiksvriendelijke opgesteld, voor zwervers met lange benen geen probleem. In de hoek is het wastafeltje geplaatst. Door heel het sanitair in hout uit te voeren geeft dit een aangenaam gevoel bij een wasbeurt.

    Achterin

    Onder het voeteinde van het eilandbed is een grote koffer. Links en rechts zijn gemakkelijk te bereiken een kleerkast en een legkast. Voor de achterwand boven het hoofdeinde heeft men een eenvoudige decoratie bedacht, met de belichting er achter komt het echter mooi over. Iedere slaper heeft een eigen leeslampje met schakelaar. Nu we bij de lichten zijn gekomen er is geen gebrek aan. Vier spots boven de tafel twee boven de keuken. Hier de daar zijn nog wat spotlichten en slierten LED's voor een gezellige sfeer belichting.

    Samen gevat

    Voor zijn prijs is de Carado T 459 een prima kampeerauto. Keurig afgewerkt en zonder al te veel franjes kan men er leuke vakantie mee beleven.

    Meer informatie www.carado.de

    31-07-2021 om 17:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-07-2021 om 17:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde Charisma IV, het hoogtepunt in 2022

    Concorde

    Het hoogtepunt in modeljaar 2022, de Concorde Charisma IV

    Deze reeks is nu volledig herzien in de 4e generatie.

    Met een complete revisie is de nieuwe Charisma het hoogtepunt van de nieuwe Concorde modeljaar 2022. Met technische innovaties, een hoog niveau van ontwerpcreativiteit en talloze ideeën om de beschikbare ruimte nog intensiever te gebruiken, is de Charisma IV een van de opmerkelijke nieuwe ontwikkelingen in het luxe segment kampeerauto’s.

    Het is al jaren de bedrijfsfilosofie van Concorde dat elk modeljaar zich richt op één reeks met technische innovaties en nieuwe design- en uitrustingsvarianten. Voor het modeljaar 2022 is dit de Charisma reeks, die nu na 9 jaar in de 4e generatie wordt gepresenteerd.

    Een aandachtspunt bij de verdere ontwikkeling van de nieuwe Charisma was het ontwerp van het exterieurdesign. Nieuw is het fraaie frontmasker, afkomstig uit de Centurion Daily. De frameloze zijruiten van de cabine, de afgeronde dakframeprofielen met geïntegreerde luifel en de nieuwe zijschorten stralen een bijzondere elegantie uit. Optionele, vergrendelbare sensor-touch opbergruimtekleppen zijn exemplarisch qua design en techniek. De highlights van het achterontwerp zijn de lichtdrager met schuin geplaatste verlichtingselementen, de fraaie achterspoiler met geïntegreerd camerasysteem, de handige achteruitrijverlichting en een derde remlicht in het midden van de achterwand.

    De dubbele bodem met doorlading over de gehele breedte van het voertuig in het voorste gedeelte, de nette opstelling van alle technische elementen zoals batterijen, elektra, verwarming en 2e verdiepingverschillende tanks zijn op elk moment gemakkelijk toegankelijk. Handig is de mogelijkheid om de aftapkranen voor zwart en grijs water vanaf de bestuurdersstoel, bewaakt door camera's, te kunnen bedienen.

    Ook de aan beide zijden toegankelijke achtergarage is zeer ruim met optionele airline montagerails. Ruimtelijk is het sleutelwoord voor de innerlijke werking van de nieuwe Charisma, waarin alle mogelijke ruimtes werden benut. Zelfs de toegangsdeur biedt met een breedte van 67 centimeter veel ruimte.

    De cabine maakt indruk met het ergonomisch geplaatste dashboard. De aparte monitor voor het birdview-systeem met achteruitkijkspiegelfunctie is een "eyecatcher". Alle monitoren en schakelaars zijn zo gepositioneerd dat ze in één oogopslag goed te zien zijn en met één beweging bereikbaar zijn. Een hoogtepunt op dit gebied is het afneembare stuur.

    Zonder stuur is de bestuurdersstoel eenvoudig om te toveren tot woonruimte van Charisma. Dit schittert met twee meubelkleuren en drie mogelijke combinaties. Onder de bovenkasten bevinden zich nieuwe opbergvakken, bekleed met leermateriaal in de kleur "vanille", die een enorme ruimtelijke indruk wekken.

    Zoals reeds vermeld, is grootheid de stelregel in het nieuwe charisma. Alle mogelijkheden zijn benut om opbergvakken, vakken en opbergruimtes te creëren. De keuken met apothekerskast en talrijke lades is daar een heel mooi voorbeeld van. De zeer grote kledingkast in de badkamer, evenals de laden en vakken onder het bed en in de vloer van de slaapkamer documenteren de "ruimtelijke" verscheidenheid aan ideeën.

    De badkamer, die over de gehele breedte van het voertuig rafzonderlijke douche (optioneel regenwoud variant), een wastafel met veel opbergruimte en een hoog gemonteerde kraan. De in de deur geïntegreerde grote spiegel straalt de sfeer van een wellnessoase uit.

    In de slaapkamer beloven het grote bedoppervlak en de hoogwaardige matrassen met comfortabele plaatveren het beste slaapcomfort.

    Meer informatie: fb.me/concorde-reisemobile

    30-07-2021 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier is vers fruit te koop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-07-2021 om 20:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

     Sprite caravans

    Sprite komt met nieuwe Basecamp indeling en komt met veel detailwijzigingen!

    Sprite caravans heeft het afgelopen seizoen, ondanks de corona crisis, uitstekend gedraaid. Reden voor de fabriek om voor komend jaar de veranderingen te beperken tot kleine toevoegingen.

    Wel komt er nog een nieuwe Basecamp variant bij: de Basecamp 6. Hierdoor is er inmiddels keuze uit 3 uitvoeringen van deze sportief ogende caravan.

    De Basecamp 6 is simpel gezegd een Basecamp 2 (zitgroep voor) met een dubbele zit/stapelbed aan de achterzijde van de caravan. In het midden staat de luxe keuken tegenover de badkamer.

    In totaal heeft dit model dus 6 slaapplaatsen. De binnenlengte blijft net onder de 5 meter.

    De Alpine Sport serie krijgt een aantal extra USB-punten (in de spotjes onder de bovenkasten) en de nieuwe Dometic series 10 koelkast. De keukenachterwand krijgt een nieuw design met downlight verlichting in plaats van een geheel verlicht paneel.

    De witte wasbak in de wastafel in de toiletruimte en bij de vaste bedden krijgt een nieuw design. Er komt een nieuwe douchekop in de doucheruimtes (indeling afhankelijk). De vloermat bij de buitendeur wordt vervangen door een groter exemplaar.

    De Mondial SE serie komt met dezelfde vernieuwingen, behalve de keukenachterwand aanpassing. Daarnaast wordt het binnen design in kleur aangepast. De bovenkastdeurtjes worden komend seizoen uitgevoerd in een houtkleur waardoor de caravan een warmere uitstraling krijgt.

    De Cruzer SR serie biedt uiteraard dezelfde vernieuwingen zoals bij de Alpine Sport besproken met als extra dat de spotjes komend jaar dimbaar zijn.

    Ook worden hier de nieuwe Dometic series 10 koelkasten gemonteerd. De topmodellen Cruzer 550 SR en 635 SR behouden uiteraard de grote 133 liter koelkast.

    Voor een nog luxere uitstraling worden de hoofdeindes van het vaste bed verhoogd.

    De Cruzer serie blijft een serie die een overdaad aan luxe heeft met onder andere een luxe ovencombinatie, een magnetron, een Truma Combi-unit voor warm water en verwarming, een radio met bluetooth en het Swift Command systeem. Met dit laatste kunt u bijna alle apparatuur in uw caravan bedienen via de Swift Command App op uw mobiele telefoon.

    Alle Cruzers zijn voorzien van een luxe doucheruimte.

    De nieuwe caravans staan vanaf eind juli in de showroom.

    De prijzen van de Sprite caravans beginnen bij € 22.595, - voor de Alpine Sport, € 25.895, - voor de Mondial SE, € 29.195, - voor de Cruzer SR en de Basecamp is er vanaf € 27.595, -.

    De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    Sprite caravans worden in Nederland geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

    Website: www.spritecaravans.com 

    30-07-2021 om 18:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Saksen vindt je knappe gevels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-07-2021 om 17:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg stelt zijn modellen 2022 voor

    Weinsberg

    Kampeerauto’s

    WEINSBERG biedt nieuwe opties voor de kampeerauto’s voor het nieuwe modeljaar 2022

    De ontwerpers hebben hun best gedaan om zowel de kampeerauto’s als de caravans hier en daar in een nieuw kleedje te steken of met een aantal toebehoren uit te rusten zonder de prijs noemmenswaardig te verhogen. Gezien de vele kwalitatieve verbeteringen, verfraaingen en de interessante prijzen loont het zeker de nieuwe Weinsberg 2022 zwerfauto’s of caravans eens nader te bekijken.    

     CaraCompact en CaraCompact EDITION [PEPPER] zijn op aanvraag beschikbaar met centrale vergrendeling voor de garagedeuren. Optioneel kunnen de Thule Lift V16 achterfietsdrager (in hoogte verstelbaar) of Thule G2, het e.hit transportsysteem met een laadvermogen verhoogd tot 150 kg (in plaats van 120 kg) en het Truma iNet X systeem voor alle kampeerauto’s besteld worden. Het iNet X Panel met intuïtieve smartphone-app-bediening via Bluetooth maakt het mogelijk om zowel Truma- als Alde-apparaten en een Dometic Freshjet-airconditioningsysteem te bedienen. Het gekleurde 4,3"-aanraakscherm toont duidelijk de buiten- en binnentemperatuur, batterij, water- en gasniveaus. Door schakelaars te integreren kunnen ook diverse voertuigfuncties via het bedieningspaneel worden aangestuurd, zoals waterpomp, radio en tv, verlichting en vloerverwarming  

    .Innovaties standaard: SUPERLIGHT

    Maximale gewichtsbesparing, geen stress tijdens het laden  dankzij de revolutionaire SUPERLIGHT-technologie:

    SUPERLIGHT is meer dan alleen iets weglaten. Dankzij de innovatieve technologie kan er meer worden meegenomen op reizen zonder dat u zonder apparatuur hoeft te doen. Daarom heeft WEINSBERG zijn grootste modellen SUPERLIGHT gemaakt - de CaraCore 700 MEG en de nieuwe CaraHome 650 DG.

    En hoe werkt het? Dankzij de nieuwe, nog stabielere stoelconstructie in lichtgewicht technologie en meubels met fronten gemaakt van® hoogwaardige lisocore lichtgewicht panelen, wordt veel gewicht bespaard. De golvende kernstructuur geeft de lichtgewicht panelen een hoge stabiliteit en bespaart tegelijkertijd gewicht (holtes). De SUPERLIGHT-voertuigen zijn ook voorzien van een 52 mm dikke bodemplaat in XPS-schuimtechnologie met verbeterde stabiliteit en isolatie. Kunststof in plaats van staal: Verdere gewichtsverminderingen brengen veranderingen in het chassis met zich mee - nieuwe lichtere bladveren van hightech plastic verbeteren de bruikbaarheid van de kampeerauto’s. Een enorme extra gewichtsbesparing kan worden bereikt met de optionele zeer krachtige lithium-ionbatterij.

    Wat betekent dit concreet? Het gewicht en de massa in rijvolgorde van de SUPERLIGHT voertuigen zijn aanzienlijk lager, waardoor tot 30% meer laadvermogen mogelijk is dankzij deze gewichtsbesparing. Tegelijkertijd biedt de nieuwe CaraCore 700 MEG SUPERLIGHT ruimte aan vijf personen in de rijmodus. De nieuwe CaraHome 650 DG SUPERLIGHT met Frans bed aan de achterzijde vervangt de 700 DG. Het is niet alleen compacter en wendbaarder, maar ook aanzienlijk lichter ondanks goedkeuring van 6 personen  zelfs als het is uitgerust met tal van opties, zoals .B smart- en tv-pakket, garagedeur, extra ramen, bedconversie met uittrekbare, comfortdouche, airconditioning, luifel en fietsendrager achter. Compacte buitenafmetingen plus veel ruimte plus uitgebreide uitrusting en weinig gewicht  met deze functies scoort de CaraHome 650 DG SUPERLIGHT als een ideaal voertuig, niet alleen voor gezinnen, maar ook voor verhuurbedrijven. 

     mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    CaraCore

    Stijlbewuste trendsetter die vaardig nut combineert met design  de betere halfintegrale, zo gezegd dankzij het standaard hefbed: dit is de volledig integrale CaraCore. Voor het nieuwe modeljaar wordt het nog beter: vanaf nu is de gasbox standaard in de lengterichting gerangschikt. Hierdoor kunnen beide gasflessen naast elkaar passen en kunnen ze gemakkelijk en gemakkelijk worden vervangen. Geïntegreerde luifelverlichting is optioneel verkrijgbaar. De met riem geïntegreerde Fiat-stoelen, waarin de veiligheidsgordel direct is geïnstalleerd, kunnen nu ook optioneel worden besteld met een hoes in de levende wereldstof. Dit zorgt voor een uniforme uitstraling en dus een aanzienlijk verbeterd interieur. Daarnaast zijn AGUTI PREMIUM-stoelen ook op aanvraag verkrijgbaar  met geïntegreerde riem, gordelspanner, veiligheidsgordel en stoelherkenning, draaiconsole, traploos verstelbare armleuning, hoogte kanteling, rugleuning en longitudinale verstelling (200 mm) en ventilatie voor stoel en rug  of AGUTI EXCLUSIVE stoelen, die ook stoelverwarming, luchtvering, kantelverstelling en tweekamer lendensteun hebben. 

    CaraHome

    Ruimte voor maximaal zes personen, twee aparte slaapgedeeltes, uitstekende ruimte, exclusief WEINSBERG-ontwerp: de nieuwe CaraHome maakt indruk met zijn nieuwe interieur en een uitgebreid plattegrondportfolio. Naast de nieuwe 650 DG SUPERLIGHT is de 650 MEG volledig nieuw als populaire eenpersoonsbedindeling: Met een dinettetafel met draaibare tafelbladverlenging, een extra bijzetstoel waardoor een vijfde persoon aan tafel kan zitten, keuken met driepitsfornuis, ruime badkamer en twee eenpersoonsbedden aan de achterzijde, waaronder een kledingkast, is het de perfecte metgezel voor vakantie met familie of vrienden. De nieuwe buitenkant van de CaraHome overtuigt met geavanceerde technologie: de optimaal isolerende 52 mm dikke XPS vloerstructuur (in plaats van 42 mm zoals voorheen), kunststof bladveren en de hoogwaardige hagelbestendige GRP dakhuid maken de CaraHome stabiel en toch licht en geschikt voor alle weersomstandigheden. In de in de lengterichting geplaatste gasbox kunnen beide gasflessen naast elkaar worden geplaatst en kunnen ze gemakkelijk worden vervangen (niet bij 550 MG). In het nieuwe interieur maakt de CaraHome indruk met een moderne uitstraling: lichtgewicht meubels met dwars gelamineerde inrichting en rechte fronten zonder handgrepen (met pushlock-functie), ruime keuken met kasten, een lade en een grote koelkast (afhankelijk van de indeling 107, 142 of 177 liter), douche-uitbreiding met gordijn (optioneel is ook de doucheruimte Deluxe met zijwanden en scheidingsdeuren mogelijk), Thetford toilet, temperatuur- en vochtregulerende EvoPore HRC Light matrassen voor hoog slaapcomfort, deur voor het scheiden van de achterslaapkamer, optionele Smart TV  WEINSBERG's design en kwaliteitsnormen zijn op het eerste gezicht herkenbaar in de CaraHome. Als geen ander combineert hij functionaliteit en stijl. De alkoofmobiel gaat het nieuwe modeljaar  in met de indelingen 550 MG, 600 DKG, 650 DG SUPERLIGHT en 650 MEG

    .

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    CaraLoft en CaraSuite

    Voor het modeljaar 2022 zijn er enkele veranderingen voor de twee halfintegrale CaraLoft en CaraSuite, die zeer succesvol zijn in de markt: In de CaraLoft 650 ME en 650 MF, evenals in de CaraSuite 650 MF en 700 ME, is de gasbox nu zo ontworpen dat twee gasflessen van elf kg naast elkaar kunnen worden geplaatst. Voor de andere caraLoft 600 MF en CaraSuite 650 MG indelingen is op aanvraag een gasfles lade beschikbaar, waardoor het ook gemakkelijk is om de flessen achter elkaar te verwisselen. Om de ruime badkamer nog comfortabeler te maken, zijn de volgende aanpassingen gedaan in de CaraLoft 600 MF: Het Franse bed aan de achterzijde, dat zich naast het sanitair bevindt, behoudt zijn aangename hoogte. Tussen het bed en de kledingkast, die ook grenst aan de badkamer, is een kleine opstap van ongeveer tien cm hoog nodig. Vanaf dit punt is de vloer vlak in de hele interieur. Er kan dus veel ruimte worden gecreëerd voor de douche. In de CaraLoft en CaraSuite 650 MF daarentegen is er geen opstap in het achterste gedeelte en is de hoogte van het Franse bed iets verminderd om het gemakkelijker te maken om binnen te komen. Op deze manier is er ook veel stahoogte in de douche ontstaan.

    wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    Caravans

    Nieuw modeljaar, nieuwe opties  dat geldt ook voor Weinsberg caravans. Op verzoek kan voor alle caravans een afdekking voor de gootsteen worden besteld, die ook als snijplank kan worden gebruikt. Daarnaast is er een optioneel zelfvoorzienend pakket met een sterke lithiumbatterij beschikbaar, waardoor het mogelijk is om onafhankelijk van het stroomnet van elektrische energie te worden voorzien. In de CaraOne zijn er drie zijramen op aanvraag als u kiest voor het driepersoons stapelbed. Met de CaraOne 550 QDK  en ook in de CaraCito 470 QDK en 500 QDK  zijn op aanvraag een garagedeur en een multifunctioneel tweepersoons stapelbed beschikbaar, dat eenvoudig kan worden opgeklapt voor het laden. Optioneel is er ook het multifunctionele driepersoons stapelbed: De opvouwbare functie van het middelste bed verandert het ligvlak in een rugleuning, waardoor een kinderbank ontstaat, of creëert grote opbergruimte die van binnen en van buiten toegankelijk is.

     CaraCito

    De CaraCito biedt nu een nieuwe grote compressorkoelkast van Dometic met een volume van 83 liter (in plaats van 65 liter). Daarnaast heeft het (in elektrische uitvoering) standaard een inductiekookplaat. Als meerdere elektrische apparaten tegelijkertijd worden bediend, zorgt een intelligent elektrisch besturingssysteem voor de juiste belastingsverdeling of prioritering van de verbruikers en past het de energieverdeling in het voertuig optimaal aan.

     Innovatie – ontworpen door Knaus Tabbert: Dyonic‐Chassis

    Lichter, veerkrachtiger, duurzamer  het innovatieve Dyonic-chassis toont de decennialange caravanexpertise van Knaus Tabbert. Het nieuwe chassis is ontwikkeld voor optimaal klantvoordeel: het gebruik van hoogwaardig staal is niet alleen duurzaam,maar zorgt ook voor een hoge stabiliteit met een laag gewicht met de uitsparingen in de balken. Extra dempingscomponenten in het asbereik maken het Dyonic chassis extreem duurzaam. De componenten worden geproduceerd door het bekende bedrijf Knott industrie. Het nieuwe Dyonic-chassis biedt de hoogste kwaliteit en wordt geleverd met optionele veiligheidsuitrusting die voldoet aan de gebruikelijke eisen van de markt. Het wordt standaard gebruikt op CaraCito en CaraOne (niet op CaraOne UK).

     wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

     CUV's Camperbussen

    Er zijn ook nieuwe opties voor de WEINSBERG CUV's voor het nieuwe modeljaar: Alle CUV's zijn optioneel verkrijgbaar met een elektrische zacht sluitende  schuifdeur, een grijswatertank met elektrische aftapklep en camerabewaking, evenals een zonnestelsel met 110 Wp (niet voor voertuigen met een schuin dak). Om de ruimte voor voertuigen met hoogte H2 te vergroten, kan de Easy-Space-extensie worden besteld  de panorama uitbreiding zonder panoramisch venster. Als gevolg hiervan krijgt de cabine hoofdruimte en is de toegang tot de bestuurders- en passagiersstoel ongehinderd zonder te hoeven bukken bereikbaar. Daarnaast zijn er nu grotere kozijnramen voor de achterdeur en het Dometic 2000 dakairconditionings systeem met antraciet kap. De 630 MEG [OUTLAW] van CaraTour en CaraBus kan op verzoek worden uitgerust met airconditioning en een Midi‐Heki achterin.

    Het EasySlide bed van de 600 MQH indeling biedt nu standaard een nog comfortabeler, zachtere Evo matras. De CaraBus gaat ook het modeljaar 2022 in met het nieuwe Tiberino-meubeldecor en de exclusieve WEINSBERG-meubelgreep. Op alle CUV's is het bedframe omgebouwd tot aluminium voor nog meer stabiliteit en heeft het ook bredere lamellen. Voor nog meer gebruiks gemak is de zoetwatertank uitgerust met een nieuwe, soepel lopende aftapklep. Dankzij het nieuwe gekleurde 4,3" Truma iNet XPanel is het mogelijk om niet alleen Truma-apparaten te bedienen, maar ook  een Dometic-airconditioning systeem. Het display toont ook de buiten- en binnentemperatuur. Naast wit en metallic zwart biedt het nieuwe kleurenpalet de buitenkant aan met  een keuze uit vijf verschillende grijstinten die perfect passen bij de elegant sportieve WEINSBERG CUV's.

    Meer info; www.weinsberg.com

    30-07-2021 om 15:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De meiboom staat er al een tijdje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-07-2021 om 15:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravelair in de belangstelling voor 2022

    Caravelair

    De Franse fabrikant brengt voor 2022 veel nieuws over zijn caravans., bijzonder de toebehoren zijn flink uitgebreid.

    Caravelair breidt de populaire Alba serie fors uit met de Alba Style variant en viert het 60-jarig bestaan met de Antares Titanium Anniversary serie.

    Afgelopen seizoen was weer uitstekend voor de Franse caravanproducent Caravelair. Ondanks de coronacrisis zit kamperen in de lift en Caravelair doet het veel beter dan gemiddeld. Dit komt mede doordat de fabrikant verrassend leuke caravans bouwt met een laag gewicht en prima prijs/kwaliteit verhouding. Reden genoeg om komend seizoen op dit succes voort te borduren.

    ALBA serie:

    De Alba serie krijgt de “body” van de Antares Style van afgelopen seizoen in combinatie met de huidige Alba bumper, waardoor de caravan een robuust uiterlijk krijgt. Het bekende pack Travel (AKS 3004, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm en reservewiel- houder in de disselbak) wordt uitgebreid met een vers- en afvalwatertank, maar het uitgebreidere Pack Ambition vervalt.

    De indelingen zijn gelijk aan het 2021 seizoen.

    ALBA STYLE serie:

    Wanneer de keuze valt op een Caravelair Alba maar deze caravan mag voorzien zijn van alle luxe, dan valt de keuze al snel op de Alba Style serie: Deze serie is een combinatie van de Alba serie, met looks en uitrusting die veelal richting de duurdere Titanium serie gaan. Dat is terug te zien in het meubelwerk, dat is uitgevoerd in deze Titanium stijl in combinatie met fraaie bekleding. De buitendeur heeft aan de binnenzijde meer detail voor een chiquere uitstraling.

    De Alba Style krijgt tevens een pakket aan extra standaarduitrusting ten opzichte van de standaard Alba:

    Polyester zijbeplating.AKS 3004 stabilisator.

    Serviceluik 100 x 40 cm.

    Reservewielhouder in de disselbak.

    Accessoires in de buitendeur.

    Schapjes onder de bovenkasten met verlichting.

    Bovenkastdeurtjes in twee kleuren.

    LED verlichting onder de werkbladen.

    4 LED spotjes met USB-aansluiting.

    Groot dakluik 70 x 50 cm.

    Comfortmatras op het tweepersoons vaste bed van 15 cm dik.

    Tweepersoons vaste bed opent d.m.v. gasveren.

    Luxe Sydney bekleding.

    Boiler Trumatherme 5 liter.

    Kraan met uittrekbare slang en douchekop.Vaste watertank 50 liter.

    Losse vuilwatertank van 30 liter.

    Op het gebied van indelingen is de keuze groot, zo kan de consument gaan voor enkele bedden, tweepersoonsbedden of stapelbedden. Er is zelfs een indeling met een driepersoons stapelbed. De caravans hebben een 85 liter koelkast of waar mogelijk zelfs standaard het 150 liter XL-Freeze compressor model.

    Kortom, de ALBA STYLE biedt een aantrekkelijke caravan met een hoog uitrustingsniveau.

    ANTARES TITANIUM serie:

    Caravelair viert komend seizoen haar 60-jarig jubileum en daardoor krijgen de Antares Titanium modellen het Anniversary logo.  In de praktijk betekent dit dat er op deze modellen veel voordeel valt te behalen door een extra aantrekkelijke prijsstelling.

    De Antares Titanium serie wordt komend jaar voorzien van nieuwe bekleding en aangepaste striping. Ook krijgt de Antares Titanium serie twee nieuwe indelingen: de Antares Titanium 450 en de 470.

    Beide caravans hebben de zit aan de achterzijde, in het midden de hangkast met toilet tegenover de keuken en de buitendeur. De voorkant biedt bij de 450 twee enkele bedden die om te bouwen zijn tot King-size bed. Voor in de Antares Titanium 470 staat een groot eilandbed. De Antares Titanium 470 is daardoor 30 cm langer dan de 450.

    ARTICA serie:

    De Artica serie krijgt een nieuwe bekleding en er wordt een extra luxe indeling toegevoegd: de Artica542.

    Deze caravan heeft een binnen lengte van 5,6 meter, in de voorzijde een ruime rondzit, middenin een ruime bad/doucheruimte tegenover de grote keuken. Achterin staan twee enkele bedden die ook nog eens omgebouwd kunnen worden tot een groot bed. De Artica 542 heeft bovenop de toch al ruime uitrusting van de serie standaard een extra sky-roof in het front boven het voorraam en de Truma Combi 4 verwarming/boiler. Uiteraard heeft de Artica serie standaard de 150 liter XL-Freeze koelkast.

    De basisserie van Caravelair, de Alba is verkrijgbaar vanaf € 14.750, -, de Alba Style begint bij € 17.075,-, de Antares Titanium wisselt vanaf € 20.195, - van eigenaar en de Artica start bij € 23.950, -.

    De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    Caravelair geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Voor meer injformatie: www.caravelair.nl

    29-07-2021 om 16:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morelo vergroot zijn werkoppervlakte

    MIJLPAL VOOR MORELO EN DE REGIO

    Baanbrekende ceremonie voor fabrieksuitbreiding

    De caravanindustrie zit in de lift en een trendbreuk is nog lang niet in zicht. De fabrikant van luxe kampeerauto’s MORELO uit Schlüsselfeld bij Bamberg zet nu de volgende grote stap op weg naar de toekomst. Na het besluit om in het voorjaar de bestaande fabriek en de expositieruimte fors uit te breiden, vond op maandag 12 juli de eerste schop op het bedrijfsterrein plaats.

     MORELO heeft zich de afgelopen 10 jaar gepositioneerd als topaanbieder in het marktsegment voor luxe kampeerauto’s en is nu toonaangevend in het luxe segment. Door de aanhoudende groei hebben de Oberfranken nu echter bijna hun capaciteitslimiet bereikt.

     Daarom wordt in 2 bouwfasen een nieuwe vloeroppervlakte van 4.350 m² gecreëerd. "Met de fabrieksuitbreiding creëren we de basis om zelf verder te kunnen groeien en tegelijkertijd de eersteklas wensen van onze klanten nog beter, individueler en sneller te kunnen realiseren", aldus Robert Crispens , directeur van MORELO Reisemobile GmbH.

     BOUW SECTIE 1: UITBREIDING VAN DE TENTOONSTELLINGSHAL

     Om een ​​nog groter aanbod eersteklas kampeerauto’s aan klanten en bezoekers te kunnen presenteren, wordt de toch al ruim bemeten beurshal uitgebreid met 675 m². In de nieuwe, deels uit twee verdiepingen  bestaande aanbouw aan de oostzijde van het bestaande hoofdgebouw komen extra overlegruimtes, een nieuwe klantenlounge en kantoorruimte voor verkoop en orderverwerking.

     CONSTRUCTIE DEEL 2: PRODUCTIE-UITBREIDING

     Aan de westkant van de fabriek wordt de bestaande productielijn uitgebreid met 64 meter. Op een totaal van 285 meter bandlengte zijn dan 23 royale montage plaatsen beschikbaar, die vanwege de toenemende productie hard nodig zijn. Verder komt er nieuwe ruimte voor onder meer de paneelproductie, de onderdelenproductie en het machinepark. In totaal zal de uitbreiding van bouwfase 2 een vloeroppervlak van 3.520 m² innemen en naadloos worden geïntegreerd in de bestaande fabriek.

     REGIO VOORDEEL VAN "VERBORGEN KAMPIOENEN" ZOALS MORELO

     Reinhard Löhner, algemeen directeur van MORELO, sprak tijdens de baanbrekende ceremonie niet alleen van een "echte mijlpaal voor MORELO, maar ook van een sterke impuls voor de hele regio". Terwijl het tot een paar jaar geleden "normaal" was om de dagelijkse reis van Schlüsselfeld naar Bamberg, Würzburg of zelfs Erlangen en Neurenberg als werknemer te maken, maken "verborgen kampioenen" zoals MORELO nu ook de omgekeerde route "een reële optie voor meer en meer mensen".







    28-07-2021 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Studis @ CMT" voor de vakantiebeurs in Stuttgart CMT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Studenten van de Frankfurt University of Applied Sciences ontwikkelen een specifiek concept "Studis @ CMT" voor de vakantiebeurs in Stuttgart CMT

     's Werelds grootste openbare vakbeurs voor vrije tijd en toerisme (CMT) trekt jaarlijks tot 300.000 bezoekers naar Stuttgart. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers varieert tussen de 40 en 50 jaar en bereikt daarmee de generatie die graag reist en een koopkracht heeft. Naast jonge gezinnen zullen millenniums in de toekomst steeds meer het middelpunt van de doelgroepen van de beurs zijn. Hiervoor ontwikkelen studenten van de opleiding dual tourisme management aan de Frankfurt University of Applied Sciences (UAS) samen met de CMT een nieuw evenementenconcept "studis @ CMT". Het is een speciale aanbieding voor stagiaires en studenten in de branche die wordt geïntegreerd in het ondersteunende programma van de beurs. Het project moet worden uitgevoerd als een kick-off evenement op CMT 2023.

     Samenwerking tussen beurs en universiteit

     “Wie kent de focusdoelgroep millennials beter dan studenten van dezelfde leeftijd? Juist daarom is de samenwerking tussen de duale bachelor Tourisme Management aan de Frankfurt UAS en CMT ideaal”, legt Guido von Vacano uit, lid van het managementteam van Messe Stuttgart. En prof.dr. Kerstin Wegener, Head of Tourisme Management bij Frankfurt UAS, voegt hieraan toe: "Het is een belangrijke zorg van ons om op een praktische manier les te geven en onderzoek te doen en zo onze studenten meerwaarde te bieden in hun studie." Het doel van dergelijke samenwerkingen is het stimuleren van studenten en innovatieve projecten om een ​​platform voor de praktijk te bieden en tegelijkertijd beide partijen aan te moedigen met elkaar om te gaan.

     Concept voor het evenement van een halve dag

     Op basis hiervan hebben 17 studenten in hun zesde semester toeristisch management onder begeleiding van Prof. Dr. Wegener werkte het concept uit voor het dagdeel "studis @ CMT". Het krijgt de claim "Diversiteit in toerisme - reizen zo individueel als jij!" En omvat een divers programma met bijvoorbeeld een interactieve paneldiscussie, een projectpitch en een selectie van workshops. Het is gepland als een hybride evenement en moet ook ruimte bieden voor interactie met deelnemers vanuit huis. Dit gebeurt in de vorm van stemmen, opiniepeilingen en Q&A-sessies met behulp van een app. Mogelijke onderwerpen voor de paneldiscussie zijn 'Caravanen in Transitie' en 'Toegankelijk reizen'. De geplande workshops bestrijken een breed scala aan actuele toeristische onderwerpen, van LGBTQ-reizen tot bedevaarten op de Camino de Santiago. De projectpitch vertegenwoordigt een competitie tussen verschillende studentenprojecten: "We vinden onze academische prestaties bijzonder waardevol om praktijkprojecten aan universiteiten te ontwikkelen, niet alleen om te slagen voor een examen, maar ook om ze in de praktijk te kunnen brengen", zegt Laura Menger. een van de projectleiders. De studenten gaan ervan uit dat ze met dit project veel ideeën voor praktische toepassing kunnen initiëren, zodat 'het CMT in de toekomst een grotere, jonge doelgroep zal hebben', weet de student zeker.

     De Frankfurt University of Applied Sciences (Frankfurt UAS)

     De Frankfurt University of Applied Sciences wordt gekenmerkt door toegepaste wetenschap, hoge internationaliteit en geleefde diversiteit. Vragen uit de praktijk krijgen wetenschappelijk verantwoorde antwoorden en onderzoeksresultaten vinden een directe weg naar de samenleving. Dankzij partnerschappen met ongeveer 200 universiteiten over de hele wereld, is Frankfurt UAS goed verbonden in een mondiale onderwijswereld. Vier afdelingen bieden 72 opleidingen aan met een technische, economisch-juridische en maatschappelijke focus. Een divers trainingsprogramma maakt het ook mogelijk om tijdens het werken extern levenslang te leren. Daarnaast wordt veeleisend, inter- en transdisciplinair onderzoek verricht in ongebruikelijke onderwerpcombinaties. In dialoog met partners uit het bedrijfsleven, verenigingen en instellingen is Frankfurt UAS een innovatieve ontwikkelingspartner om gezamenlijk toekomstgerichte oplossingen te genereren.

     De duale bachelor's degree in Tourisme Management wordt sinds het wintersemester 2012/2013 aangeboden aan de Frankfurt UAS Department of Economics and Law. Het verbindt universitaire studies met operationele afdelingen en wordt uitgevoerd met samenwerkende bedrijven in de toeristische sector; Momenteel zijn er ongeveer 25 bedrijven, waaronder DER Touristik GmbH, e-domizil en het Duitse Nationale Bureau voor Toerisme. Voorwaarde voor de cursus is een studieopleidingscontract met een van de samenwerkende bedrijven van de Frankfurt UAS. De opleiding omvat een opleidingsvergoeding voor de student; sommige van de samenwerkende bedrijven dekken ook de registratierechten.

    28-07-2021 om 13:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!