Inhoud blog
  • Mooi om te fietsen
  • Pedelecs
  • Weg slepen was nodig
  • Takelbedrijven
  • Na het plezier van bier
  • Een stadsplein
  • Een opvallend torentje
  • Volkswagen door de jaar heen
  • Met vakantie
  • Volkswagen viert 75 jaar
  • De nieuwe VW Multivan is aangekomen
  • Indrukwekkend stadhuis
  • Feest bij Morelo
  • Op reis
  • Tol in Frankrijk
  • Gelukkig staat er een huis naast
  • Successen van Niesmann-Bischoff
  • In Frankrijk
  • Lage-emissiezones Frankrijk
  • Frankrijk
  • De nieuwe Subaru
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    09-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie landschappen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-02-2025 om 17:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toegekend voor inzet voor de toeristische sector
    Op de vakantiebeurs CMT in Stuttgart werden 79 mensen en teams uit Baden-Württemberg gehuldigd als Toerismehelden 2025

    Met passie, toewijding en volledige inzet dragen zij er dagelijks aan bij om toerisme tot een van de belangrijkste economische sectoren in Baden-Württemberg te maken: 79 bijzondere persoonlijkheden en teams werden dit jaar tijdens de CMT-vakantiebeurs in Stuttgart gehuldigd als Toerismehelden 2025. De prijsuitreiking vond plaats op het atriumpodium onder leiding van entertainer Hansy Vogt. De certificaten werden gezamenlijk toegekend door het Ministerie van Economische Zaken, Arbeid en Toerisme van Baden-Württemberg, Tourism Marketing GmbH Baden-Württemberg (TMBW) en de Kamers van Koophandel en Industrie van Baden-Württemberg (IHK).

    Diversiteit die toerisme vormgeeft

    “Toerisme is net zo veelzijdig als de mensen die het vormgeven. De vandaag gehuldigde toerismehelden voeren hun werk met passie en toewijding uit en vertegenwoordigen de circa 374.000 werknemers in de toeristische sector in Baden-Württemberg. De sector wordt gedragen door betrokken en gastvrije mensen die zich met passie inzetten voor de gasten en de deelstaat Baden-Württemberg toegankelijk willen maken voor zowel de lokale bevolking als toeristen. “Wij willen deze inzet met deze prijs erkennen”, benadrukte Dr. Patrick Rapp MdL, staatssecretaris van Economische Zaken, Arbeid en Toerisme van Baden-Württemberg, in zijn lovende toespraak.

    Breed spectrum van de toeristische sector bestreken

    De prijzen bestrijken een breed spectrum van de toeristische sector. De bekroonde toeristische helden zijn afkomstig uit de sectoren opleidingen en bijscholing met een focus op dienstverleners, accommodatie, de campingbranche, betrokkenheid bij de toeristische sector met het oog op het werven van vakmensen, vrijetijdsdiensten en -bestemmingen, gastronomie met een focus op dienstverleners, duurzame mobiliteit en de reisbranche in het algemeen. De prijswinnaars komen uit alle regio's van Baden-Württemberg – van Hohenlohe, de Kraichgau en de Kurpfalz, van de Schwäbische Alb via het Zwarte Woud tot aan het Bodenmeer.

    09-02-2025 om 17:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een brug is een goede verbinding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-02-2025 om 17:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beter begrip tussen mensen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De beste manier om begrip tussen mensen te bereiken


    Corps Touristique Award “Connecting Cultures” 2025 toegekend voor drie voorbeeldige toerismeprojecten op de vakantiebeurs CMT in Stuttgart

    Het Corps Touristique (CT) reikte voor de derde keer de CT Award "Connecting Cultures" uit op de CMT vakantiebeurs in Stuttgart. De organisatie van buitenlandse toeristenbureaus in Duitsland eert toeristische initiatieven en projecten die bruggen bouwen tussen culturen en bijdragen aan internationaal begrip door middel van internationale reizen. Dit jaar waren er 18 inzendingen uit elf landen van Portugal tot Tunesië tot Colombia. Zes daarvan werden genomineerd. Uit deze genomineerden selecteerde de jury vervolgens drie gelijke winnaars.

    De prijsuitreiking vond plaats op het hoofdpodium in het atrium van de beurs. Hanna Kleber, voorzitter van de CT, was verheugd dat het Corps Touristique dit jaar zijn 70-jarig jubileum viert en dat zij deze waardevolle prijs ook volgend jaar weer aan haar lidstaten zal toekennen. “Reizen als element van vrede is nog nooit zo belangrijk geweest als vandaag de dag, nu mensen zich onzeker voelen. "Door te reizen maak je vrienden op alle continenten", aldus Kleber.

    Manuel Hagel, fractievoorzitter van de CDU in het deelstaatparlement van Baden-Württemberg, het lid van de Bondsdag Michael Donth, voorzitter van de CDU/CSU-fractie in de commissie toerisme van de Bondsdag en lid van de commissie transport, en Sven Liebert, secretaris-generaal van de Federale Vereniging van de Duitse Toeristenindustrie (BTW), benadrukten in hun toespraken dat reizen niet alleen een belangrijke economische factor is, maar ook bijdraagt ​​aan wederzijds begrip en internationale uitwisseling, vooral in deze tijden van wereldwijde politieke onrust.

    “Deze prijs is een bijzondere erkenning van de inzet voor het toerisme en het vreedzaam samenleven van culturen”, aldus Guido von Vacano, lid van de raad van bestuur van Messe Stuttgart. “Het feit dat de prijsuitreiking plaatsvindt in het kader van het CMT onderstreept het belang van reizen als brug tussen mensen en hun culturen. Hartelijk dank aan iedereen die zich er elke dag voor inzet dat toerisme meer kan zijn dan alleen ontspanning: een bijdrage aan begrip tussen mensen en daarmee ook aan vrede."

    09-02-2025 om 16:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsen is leuk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-02-2025 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs hebben succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Januari 2025 : Nieuwe Speed pedelecs nemen een goede start, tweedehandsmarkt blijft vlucht vooruit kiezen

    FietsenNieuwOccasiePersPersberichtInfoStatistieken

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Na een uitdagend jaar 2024 is het bemoedigend om vast te stellen dat de nieuwe speed pedelecs in de eerste maand van dit jaar een goede start hebben genomen. Januari 2025 totaliseert er immers 1.129 inschrijvingen en dat is een toename met +1,4 % in vergelijking met januari 2024 toen er 1.113 nieuwe exemplaren op onze wegen kwamen. Opvallend hierbij is dat vooral het aandeel van de geleasde speed pedelecs sterk is gestegen (+22,3%). We verwachten dat deze tendens zich nog verder zal versterken omdat vanaf dit jaar federale ambtenaren en het onderwijspersoneel gebruik kunnen maken een leasingformule waardoor deze mobiliteitsoplossing in het bereik van een nog grotere groep komt.

    Tijdens de recente fietsbeurs Velofollies, waar consumenten en professionals de laatste innovaties uit de fietssector konden aanschouwen, merkten we alvast een stevig enthousiasme voor de speed pedelecs.

    Verder blijft de tweedehandsmarkt zich aan een ongezien tempo ontwikkelen, wat er op duidt dat er heel wat kansen zijn voor het tweede leven van een degelijke speed pedelec.

    In januari 2025 werden er namelijk 578 tweedehandse speed pedelecs ingeschreven. Opnieuw een ijzersterk resultaat want dat is +15,4 % meer dan januari 2024. Om dit in het juiste perspectief te plaatsen: op amper 4 jaar tijd is het aantal inschrijvingen in dit segment bijna maal 6 gegaan sinds januari 2021 toen er amper 105 stuks werden ingeschreven!

    De groei van het aantal nieuwe en tweedehandse speed pedelecs wijst alvast op een groeiende interesse voor een snelle elektrisch ondersteunde mobiliteit. De start van het nieuwe jaar lijkt alvast veelbelovend en we volgen de verdere evolutie aandachtig op
    .”


    Frank Glorieux, Algemeen Secretaris TRAXIO VELO: “Ondanks een koude wintermaand is het aantal inschrijvingen van nieuwe Speed Pedelecs terug op het normale niveau gekomen, met een lichte stijging van 1,4%. Daarom durven we nu al voorzichtig de vraag te stellen of we stilaan evolueren naar een normalisatie van de verkoop. Verder is het positief om te merken dat het succes van de tweedehandsmarkt blijft aanhouden.”

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (januari 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In 2024 waren tweedehandse SP’s nog goed voor 31,0% van de markt, terwijl nieuwe SP's goed waren voor 69,0%. In 2025 stijgt tweedehands naar 33,9% tegenover 66,1% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (januari 2025)

    Na een woelig jaar 2024 hernam de markt voor nieuwe speed pedelecs zich in januari 2025 (1.129 eenheden) met een lichte stijging van +1,4% ten opzichte van januari 2024 (1.113 stuks).


    In januari liet het leasesegment een mooie stijging optekenen, van 641 naar 784 inschrijvingen, wat overeenkomt met een stijging van +22,3%. Het segment van de particuliere aankopen daalt met -23,5%, van 289 naar 221. Het aandeel van snelle fietsen ingeschreven door bedrijven daalt eveneens, van 183 naar 124, hetzij -32,2%.

    In januari 2025 werden niet minder dan 69,4% van alle nieuwe speed pedelecs ingeschreven door leasingbedrijven. Dat is ver voor de particulieren (19,6%) en bedrijven (11,0%). Het zijn vooral de particuliere inschrijvingen die marktaandeel hebben ingeboet in de afgelopen 2 jaar.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (januari 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In januari 2025 al tot 578 eenheden ten opzichte van 501 voor dezelfde periode in 2024 (+15,4%). De stijging is nog frappanter indien we verder in het verleden kijken: met +17,7% ten opzichte van 2023, met +68,5% ten opzichte van 2022 en zelfs met een spectaculaire +450,5% in vergelijking met 2021!

    Op de tweedehandsmarkt zien we een heel ander beeld qua inschrijvingen dan bij de nieuwe speed pedelecs. Bij de occasies overheersen de particulieren met een marktaandeel van 92,9%, gevolgd door bedrijven met 5,2% en leasing met slechts 1,9%.

    Deze cijfers duiden op een aanhoudende positieve dynamiek in de markt voor tweedehandse snelle fietsen. Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Inschrijvingen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs per provincie (januari 2025)

    Vergeleken met januari vorig jaar merken we grote verschillen tussen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs in de Belgische provincies.


    Ook in 2025 blijven zowel nieuwe als tweedehandse speed pedelecs een overwegend Vlaams fenomeen. Vlaanderen is goed voor respectievelijk 98% (nieuw, 1.106 eenheden op een totaal van 1.129) en 96,2% (occasie, 556 eenheden op een totaal van 578) van de markt.

    In de meeste Vlaamse en Waalse provincies daalde het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs ten opzichte van vorig jaar. Alleen Oost-Vlaanderen (+39%), Henegouwen (0%), Luik (+100%) en Namen (+300%) ontsnapten aan deze trend. Elders variëren de dalingen van -7% tot -86%, waarbij Brussel (-86%), West-Vlaanderen (-51%) en Waals-Brabant (-33%) de grootste dalingen noteren.

    Daarentegen was er in de meeste provincies in januari 2025 sprake van groei bij de occasies, met uitzondering van Limburg (-8%) en West-Vlaanderen (-3%). De trends varieerden van stabiel (0%) tot grote stijgingen (+100%), waarbij provincies als Henegouwen (+33%), Waals-Brabant (+29%), Antwerpen (+25%) en West-Vlaanderen (+22%) een sterke groei lieten zien.

    Meer info: TRAXIO

    07-02-2025 om 19:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs binnenwegen kan het mooi zijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-02-2025 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede vooruitzichten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    CMT 2025:
    Beste voortekenen voor de feestdagen van dit jaar “Vraag overtreft verwachtingen”: voorlopige resultaten van de vakantiebeurs in Stuttgart tonen reislust en interesse in boekingen in alle segmenten “De Duitsers laten zich door niets hun vakantie verpesten”, zei beursdirecteur Roland Bleinroth op de jaarlijkse persconferentie van de CMT 2025 in Stuttgart. De grootste openbare vakbeurs ter wereld voor toerisme en vrije tijd geldt als een barometer voor de sector voor het komende seizoen. En de voortekenen zijn meer dan positief: "Alle segmenten doen het goed, onze exposanten melden zeer goede gesprekken en verkopen." Op alle lokale en verre bestemmingen was er een vraag die de verwachtingen overtrof. Daarmee heeft de CMT “aan het begin van het jaar opnieuw haar rol als stemmingmaker waargemaakt.” Dochterbeurzen: Volle zalen en succesvolle première “Volle hallen” en een levendige belangstelling op de stands kenmerkten ook het beeld van de nevenbeurzen die in het tweede weekend van start gingen, aldus Bleinroth. Naast de golf- en wellnessreizen en de cruise- en scheepsreizen opende de zelfbouwbeurs voor het eerst haar deuren voor het publiek - een succesvolle première: "Bij de ingang vormden zich koninginnen van mensen die speciaal voor deze beurs waren gekomen. De exposanten ervaren een echte rush en tonen zich positief verrast.” CMT-partnerschappen: grote belangstelling en “fantastische respons” Ook partnerland India is zeer tevreden over de beursoptredens, aldus Bleinroth: “De stand is letterlijk belegerd, de belangstelling is zeer groot.” De culturele partners van het CMT van dit jaar trokken een soortgelijke positieve tussentijdse conclusie: “We ervaren hier een grote respons van bezoekers; "De interesse in onze regio is aanzienlijk groter dan in voorgaande jaren", meldt Marika Fischer, directeur van de Chemnitz Zwickau Region Tourism Association. "Mensen zijn goed geïnformeerd en komen met heel specifieke vragen naar ons toe. Velen willen boeken of hebben zelfs al geboekt. Wij kunnen ons hier uitstekend presenteren.” Frizzi Seltmann van de Europese Culturele Hoofdstad Chemnitz 2025 gGmbH was het daarmee eens: “De CMT 2025 verloopt superpositief! Getrouw aan ons motto ‘C the Unseen’ grijpen mensen in Duitsland de kans aan om iets nieuws te ontdekken. Hoe dan ook, de opkomst op de beurs is fantastisch, ook doordeweeks.” Recreatievoertuigen: "Stal afwerkingen" Vakantie met een camper is nog steeds in de mode: “Met een grote keuze aan voertuigen, veel innovaties en nieuwe producten en talrijke aantrekkelijke beurskortingen” laat de CMT het hart van kopers sneller kloppen, aldus Bleinroth. Matthias Euch, vicevoorzitter van de Duitse Caravaning Trade Association, bevestigde dit graag: “De verkopen zijn stabiel en liggen iets boven het niveau van vorig jaar. Voor ons is CMT 2025 daarom een ​​goed begin van het jaar. Dankzij de echt geweldige aanbiedingen op de beurs hebben bezoekers de mogelijkheid om echt een koopje te doen.” Leveringsproblemen zoals die zich tijdens de Corona-jaren voordeden, behoren eindelijk tot het verleden. Er is vooral vraag naar campers, maar ook busjes zijn “op hoog niveau”. Veelbelovende “trend” voor CMT-resultaat Over het geheel genomen werd de CMT 2025 “consequent goed bezocht”, aldus Bleinroth. Niet alleen de producttentoonstelling, maar ook het uitgebreide randprogramma met “een recordaantal van 600 evenementen” is erg populair bij bezoekers die graag reizen en winkelen. Hetzelfde geldt voor het vakpubliek: “De eerste editie van het Future Tourism Congress was uitverkocht, wat aantoont dat de belangstelling voor duurzaam reizen groeit.” Hoewel de directeur geen 'glazen bol'-blik wilde werpen op het verwachte bezoekersaantal, gaf hij wel een hint: 'Tijdens de rust, woensdag om twaalf uur, konden we de 125.000ste bezoeker verwelkomen - dat geeft in ieder geval een zekere trend aan. We verwachten dan ook een goede ontwikkeling voor het tweede weekend.”

    06-02-2025 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WC
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-02-2025 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Thetford

    Thetford geeft informatie

     

    Alles wat je moet weten over toiletsystemen voor campers en caravans. Een vergelijking tussen verbrandingstoiletten, cassettetoiletten, scheidingstoiletten en vacuümzaktoiletten. Marktonderzoek toont aan dat consumenten vooral waarde hechten aan hygiëne en comfort bij het kiezen van een kampeertoilet, hoewel duurzaamheid en ledigingsflexibiliteit steeds belangrijker worden voor een specifieke doelgroep. Nieuwe systemen, zoals verbrandingstoiletten, scheidingstoiletten en ook vacuümzaktoiletten, zijn in opkomst als reactie op deze trend. Thetford, marktleider op het gebied van sanitaire voorzieningen voor kampeervoertuigen, zal in de tweede helft van 2025 scheidingstoiletten en scheidingskits introduceren om tegemoet te komen aan de wensen van een specifieke doelgroep. Maar als je deze alternatieven objectief vergelijkt, wat zijn dan de daadwerkelijke verschillen op het gebied van gebruik, comfort, hygiëne, ledigingsflexibiliteit en duurzaamheid

     

    Verbrandingstoilet

    Verbrandingstoiletten bieden een praktische oplossing voor afvalbeheer door menselijk afval te verdampen en te verbranden, waarbij het wordt gereduceerd tot een kleine hoeveelheid as. Het afval wordt verhit tot een hoge temperatuur tijdens het verbrandingsproces. Dit proces laat slechts een klein beetje as achter, dat eenvoudig als regulier afval kan worden afgevoerd. Sommige verbrandingstoiletten werken op elektriciteit, terwijl anderen gebruik maken van gas. Dit biedt flexibiliteit in energiebronnen en maakt het toilet geschikt voor off-grid situaties. Het verbrandingstoilet is geschikt voor omgevingen met beperkte toegang tot water of bij temperaturen onder het vriespunt. Ze bieden ze een gebruikerservaring die vergelijkbaar is met een huishoudelijk toilet, met eenvoudige bedieningsknoppen om het verbrandingsproces te starten. Hoewel de gemiddelde cyclus van 70 minuten zorgt voor enige wachttijd, maken het gebruiksgemak en de eenvoud deze toiletten geschikt voor dagelijks gebruik. Hygiëne is een belangrijk voordeel van verbrandingstoiletten. Het afval wordt bijna volledig verwijderd, en de resulterende as kan veilig en gemakkelijk worden afgevoerd zonder risico op besmetting. Toch zijn de gassen en dampen die tijdens de verbranding vrijkomen niet volledig onschadelijk. Hoewel de geurbestrijding meestal effectief is, kan de verdamping van de vloeistoffen (voordat de temperatuur boven de 100 graden Celsius komt) nog een onaangename geur veroorzaken. Vanuit een duurzaamheidsperspectief lijken verbrandingstoiletten aanvankelijk een beperkte impact te hebben op het milieu. Ze verbruiken echter veel energie, produceren een aanzienlijke CO2-uitstoot tijdens de verbranding en kunnen schadelijke bijproducten genereren. Als de as niet op de juiste manier wordt afgevoerd, kan dit bovendien milieurisico’s veroorzaken. Daarnaast behoren verbrandingstoiletten tot de duurste types toiletsystemen

     

    Cassettetoilet

     Een cassettetoilet is een compact toiletsysteem met een verwijderbare afvaltank die handmatig kan worden geleegd. Afval wordt opgeslagen in een afgesloten tank, waarbij vaak chemische, biologische of gecombineerde toiletvloeistoffen worden gebruikt. Deze vloeistoffen helpen geuren te neutraliseren en vast afval effectief vloeibaar te maken. Zodra de tank vol is, kan deze eenvoudig worden losgekoppeld en geleegd op een aangewezen looslocatie of in een huishoudelijk toilet. Dit maakt het cassettetoilet gebruiksvriendelijk en geschikt voor verschillende reisomstandigheden. Het afval wordt verwerkt via reguliere afvalwateringsprocessen, waarvoor in de meeste gebieden de infrastructuur aanwezig is. Dankzij het gewicht en de compacte en mobiele aard, zijn cassettetoiletten vooral populair in kampeervoertuigen en boten. Het cassettetoilet is comfortabel in gebruik, eenvoudig in onderhoud en dient alleen regelmatig geleegd te worden. De hygiëne wordt goed gewaarborgd doordat het afval veilig wordt opgeslagen in de afgesloten afvaltank die op aangewezen locaties kan worden geleegd zonder direct contact met het afval. Toiletvloeistoffen dragen bij aan geurbeheersing en afbraak van afval, terwijl regelmatig schoonmaken en onderhoud met de juiste additieven en onderhoudsproducten zorgen voor een langdurig hygiënische werking. Wat betreft ledigingsflexibiliteit bieden cassettetoiletten veel mogelijkheden: de afvaltank kan worden geleegd op talloze lozingslocaties in Europa en in het Verenigd Koninkrijk, evenals in huishoudelijke toiletten die zijn aangesloten op een rioleringssysteem. Voor locaties met een septische tank zijn speciale toiletvloeistoffen beschikbaar die veilig te gebruiken zijn in een septische tank. De milieu-impact van cassettetoiletten hangt samen met het gebruik van water en toiletvloeistoffen. Deze toiletten verbruiken slechts ongeveer 5% van het spoelwater dat een huishoudelijk toilet verbruikt. Ook is de hoeveelheid toiletvloeistof die wordt benut relatief klein in vergelijking met schoonmaakmiddelen voor huishoudelijke toiletten. Hierdoor blijft de milieu-impact van cassettetoiletten beperkt, in vergelijking met huishoudelijke toiletten

     

    Scheidingstoilet

    Een scheidingstoilet werkt door vloeibaar en vast menselijk afval in aparte compartimenten op te vangen die apart geleegd kunnen worden. Water en toiletvloeistoffen zijn overbodig. Om het vaste afval sneller te drogen, wordt een droogmiddel, zoals zaagsel of kokosvezels aangeraden. Voor geurbeheersing kan een reinigingsmiddel voor het toilet en geurbestrijdingsmiddel voor het urinecompartiment worden gebruikt. Om lekkage te voorkomen worden plastic zakken toegepast gebruikt, vaak gemaakt van gerecycled plastic. Het gebruik van biologisch afbreekbare zakken biedt weinig voordelen, aangezien menselijke uitwerpselen niet in de composteerbare afvalstroom mogen worden verwerkt. Qua comfort lijken scheidingstoiletten eenvoudig in gebruik, maar ze vereisen aandacht voor de juiste scheiding tussen vloeibare en vaste ontlasting. Zelfs een kleine hoeveelheid vaste ontlasting in het urinecompartiment (of omgekeerd) kan ongewenste geuren veroorzaken. Door de natuurlijke beperking van de menselijke anatomie kan deze scheiding soms lastig zijn. Wat de hygiëne betreft, presteren scheidingstoiletten redelijk, maar ze vereisen regelmatig legen en schoonmaken om geur en vervuiling te voorkomen. Een elektrische ventilator voor actieve ventilatie is essentieel om geuren effectief te bestrijden. Scheidingstoiletten bieden enige ledigingsflexibiliteit voor off-grid gebruik. Vloeistoffen kunnen eenvoudig worden afgevoerd via toiletten die zijn aangesloten op een rioleringssysteem. Voor vaste stoffen is de verwerking ingewikkelder: deze moeten als restafval worden afgevoerd. Steeds strengere regelgeving van campings en overheden beperkt echter de mogelijkheden om menselijk afval in restafvalbakken te deponeren. Bovendien belandt veel gevallen belandt het vaste afval uiteindelijk in een verbrandingsinstallatie, waardoor het milieuvriendelijke karakter van het scheiden van afval teniet wordt gedaan. Hoewel scheidingstoiletten in eerste instantie duurzaam lijken, hebben ze veel beperkingen. Het gebruik van plastic zakken – zelfs composteerbare varianten - en vloeistoffen voor hygiëne maakt ze minder milieuvriendelijk. Composteren van vast afval is in theorie een optie, maar praktisch gezien vrijwel onmogelijk voor individuele gebruikers. Composteerbare plastic zakken hebben veel tijd nodig om volledig af te breken, en compostering vereist specifieke omstandigheden die moeilijk te realiseren zijn. Hierdoor blijven de milieuwinst en praktische toepasbaarheid beperkt.

     

    Vacuümzaktoilet

     Vacuümzaktoiletten zijn ontworpen voor off-grid omgevingen waar traditionele riolering niet beschikbaar is, of waar eenvoudige afvallozing belangrijk is. Bij ieder toiletgebruik wordt het afval opgevangen in een speciale hittebestendige zak, die vervolgens wordt geseald met behulp van een verwarmingselement. Dit voorkomt lekkage, geuren en besmetting. De gesealde zak kan daarna veilig worden weggegooid zonder risico op morsen. Sommige modellen bieden extra geurbestrijding of hebben een geïntegreerde container om de gesealde zakken tijdelijk op te slaan tot ze worden afgevoerd. Wat comfort betreft, bieden vacuümzaktoiletten een gebruikservaring die lijkt op een huishoudelijk toilet. Het enige wat nodig is, is een druk op de knop om het sealproces te starten. Onderhoud is minimaal en beperkt zich tot het legen van de opslagcontainer wanneer deze vol is. Vanuit een duurzaamheidsperspectief hebben vacuümzaktoiletten hun beperkingen. Omdat vloeibare en vaste ontlasting gecombineerd wordt in dezelfde zak, moet dit worden afgevoerd als restafval. Dit roept dezelfde uitdagingen op als bij scheidingstoiletten, vooral omdat campings en overheden streven naar het verminderen van restafval. Het kan leiden tot weerstand tegen het weggooien van dergelijke afvalmixen in reguliere afvalbakken. Het "één zak per gebruik"-systeem lijkt handig, maar vereist het gebruik van hittebestendige plastic zakken. Biologisch afbreekbare zakken zijn geen optie, omdat ze niet bestand zijn tegen het sealproces en lekkage niet voorkomen. Dit resulteert in een aanzienlijke hoeveelheid plastic afval. Voor een off-grid huishouden kan het verbruik oplopen tot meer dan 300 zakken per maand, wat niet alleen hoge kosten met zich meebrengt, maar ook de duurzaamheidsclaim ondermijnt. Conclusie Verbrandingstoiletten bieden veel comfort, flexibiliteit en hygiëne, maar hun hoge energieverbruik, milieu-impact en prijs maken ze vooral geschikt voor nichegebruik. Scheidingstoiletten en vacuümzaktoiletten zijn gericht op off-grid gebruikers, maar blijven beperkt in duurzaamheid en lossen de afvalverwerkingsuitdaging niet volledig op. De toenemende beperkingen rond afvalafvoer maken hun toekomstig gebruik minder flexibel. Voor de meeste gebruikers blijft het cassettetoilet de meest praktische en veelzijdige keuze. Het combineert comfort, hygiëne en ledigingsflexibiliteit, zowel op speciale looslocaties als bij huishoudelijke toiletten met rioolaansluiting. Cassettetoiletten kunnen daarnaast in septische tanks worden geleegd, mits er gebruik wordt gemaakt van toiletvloeistoffen die speciaal ontwikkeld zijn voor gebruik in septische systemen. Bovendien is het waterverbruik minimaal (slechts 5% van dat van een huishoudtoilet) en zijn de benodigde additieven beperkt. Wil je meer weten over de impact en mythes rond toiletadditieven? Bekijk deze video.

    Meer informatie over sanitaire oplossingen op www.thetford.com

     

    05-02-2025 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-02-2025 om 16:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT sluit met groot succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CMT 2025 creëert een opwindende vakantiesfeer

    Tevreden exposanten en 260.000 gelukkige beursbezoekers op 's werelds grootste publieke vakbeurs voor toerisme en vrije tijd

     

    De CMT 2025 is met groot succes afgesloten. Negen dagen lang draaide het beursterrein van Stuttgart om reizen en vakantie. De 1.570 exposanten leverden een beslissende bijdrage aan het succes van de beurs. “De Vakantiebeurs Stuttgart heeft haar reputatie als grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd ter wereld waargemaakt”, aldus Roland Bleinroth, algemeen directeur van Messe Stuttgart. “We hebben 260.000 bezoekers op onze site mogen verwelkomen, die zeer tevreden waren over de aanbiedingen in de toerisme- en caravansector. Ook onze exposanten waren uiterst tevreden: ze keken en vergeleken niet alleen, maar boekten, kochten en bestelden ook.” De nieuwe onderwerpen zoals de jongste CMT-dochter, de zelfbouw of de première van het Future Tourism Congress met een focus op duurzaamheid in het professionele aanbod zou meteen gewerkt hebben.

     

    CMT partnerland en culturele partner met veel lof

     

    Partnerland India was uiterst tevreden over zijn aanwezigheid op de beurs, aldus Bleinroth: “De stand was letterlijk belegerd, de reacties waren zeer positief.” Bimal Agarwala, directeur van reisbureau Ahret in Stuttgart, toonde zich verheugd over de grote belangstelling voor reizen naar Kerala, Rajasthan en Ladakh en was zeer tevreden over het verloop van de beurs. De culturele partners van het CMT van dit jaar kwamen tot een soortgelijke positieve conclusie: “We hebben een geweldige respons van de bezoekers ervaren; "De belangstelling voor onze regio was aanzienlijk groter dan in voorgaande jaren", meldde Marika Fischer, algemeen directeur van de Toerismevereniging Chemnitz Zwickau Region. De mensen waren goed geïnformeerd en kwamen met specifieke vragen. Velen wilden boeken of hebben al geboekt. Frizzi Seltmann, Marketing & Communicatie, Culturele Hoofdstad van Europa Chemnitz 2025 gGmbH, kon het alleen maar beamen: “De CMT was buitengewoon positief. De opkomst was fantastisch, zelfs doordeweeks. Getrouw aan ons motto ‘C the Unseen’ grepen mensen de kans aan om in Duitsland iets nieuws te ontdekken. We konden ons uitstekend presenteren en de bezoekers laten zien dat er in Chemnitz en de regio veel te ontdekken valt.”

     

    Grote mate van bovenregionale interesse

     

    De beursbezoekers waardeerden het uitgebreide randprogramma met vakantiebioscopen en theatervoorstellingen en het gevarieerde aanbod op het volgeboekte terrein. Ze gaven het CMT een totaalcijfer van 1,9. Geen wonder dat 96 procent van de ondervraagde bezoekers aangaf de vakbeurs aan te bevelen bij vrienden en familie. Bezoekers bleven gemiddeld meer dan vijf uur op de beurs om informatie in te winnen bij de deelnemende bedrijven en de 1.200 tentoongestelde voertuigen te bekijken. Bijna een derde van de beursbezoekers reisde meer dan 100 kilometer naar Stuttgart. En 11 procent kwam alleen al uit Beieren om zich in de caravanhallen te laten informeren over de nieuwste modellen en trends en over reisaanbiedingen.

     

    Lachende gezichten in de kampeer- en caravanbranche

     

    Vakantie met een kampeerauto of caravan is nog steeds in de mode: “Met een enorme keuze aan voertuigen, veel innovaties en nieuwe producten en talrijke aantrekkelijke beurskortingen” laat de CMT het hart van kopers sneller kloppen, aldus Alexander Ege, directeur van de Vakantiebeurzen in Stuttgart. Matthias Euch, vicevoorzitter van de Duitse Caravaning Trade Association, bevestigde dit graag: “De verkopen zijn stabiel en liggen iets boven het niveau van vorig jaar. Voor ons is CMT 2025 daarom een ​​goed begin van het jaar. Dankzij de echt geweldige aanbiedingen op de beurs hebben bezoekers de mogelijkheid om echt een koopje te doen.” Leveringsproblemen zoals die zich tijdens de Covid-jaren voordeden, behoren eindelijk tot het verleden. Er is vooral vraag naar campers, maar ook busjes zijn “op een hoog niveau”. Geen tegenspraak van Jochen Regenbogen, Sales Manager Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland, Dethleffs GmbH & Co. KG: “De belangstelling was enorm, de frequentie was hoog, de verkoop lag op hetzelfde niveau als vorig jaar. Er kwamen veel nieuwe klanten naar de stand en wij konden hen hier op het CMT uitgebreid adviseren. We hebben veel geïnvesteerd in de stand, zodat we onze klanten zoveel mogelijk kunnen laten zien. Dit is succesvol gebleken. Wij zijn absoluut tevreden.” Ook Manuel Sauter, regionaal verkoopmanager bij Pössl Freizeit und Sport GmbH, verveelde zich niet: “We ondervonden een grote vraag en grote interesse. Er was altijd wel wat te beleven op de stand, of het nu weekend of doordeweeks was. Wij hebben uitgebreid advies gekregen en zijn zeer tevreden over de verkoop. Een ander positief aspect is dat steeds meer retailers het CMT gebruiken als B2B-platform. Onze prestaties

    Vakbeurzen van CMT-dochterbedrijven in grote vraag

     

    De exposanten op de dochterbeurzen Golf en Wellness Travel en Cruise en Ship Travel, die in het tweede weekend van donderdag tot en met zondag hun deuren openden, waren uiterst tevreden over het verloop van de beurs. Hun unanieme oordeel: niet alleen het aantal bezoekers is aangenaam hoog, maar ook hun ‘kwaliteit’, dat wil zeggen hun concrete interesse en bereidheid om te boeken. Beide beurzen trokken gedurende de vier CMT-dagen veel geïnteresseerde en goed geïnformeerde gasten, zoals ook Michael Marbler, voorzitter van de Golfvereniging Baden-Württemberg, positief vaststelde. “De vakbeurs deed het hart van de golfers sneller kloppen, de verkoopstands en de verkoopstands waren goed vertegenwoordigd, onze aangesloten clubs waren blij met de grote vraag en ook de onderwerpen die we samen met de Duitse Golfbond presenteerden, konden op grote belangstelling rekenen. en waren een van onze hoogtepunten.” Manfred Furtner, President van Golf in Oostenrijk: “Wij zijn er al 30 jaar bij betrokken en zijn over het algemeen tevreden: de golf- en wellnessreizen trokken veel bedrijven aan die een groot en goed assortiment aan producten presenteerden, wat deze vakbeurs aantrekkelijk maakt. Naast de vele bestaande klanten en gasten mochten we ook een groot aantal nieuwe geïnteresseerden verwelkomen. Er was veel belangstelling van het publiek, er waren boekingen ter plaatse en we hebben de beurs ook gebruikt om te netwerken.” Carsten Fricke, Managing Director van eFoil Adventure, bracht een stukje watersport naar Stuttgart: “Ik ben positief verrast door de vraag: we konden meer dan royale flyers uitdelen en veel goede gesprekken voeren. Ik denk dat we iets nieuws hebben kunnen laten zien waar mensen enthousiast van werden. Onze stand trok meteen de aandacht, veel mensen bleven staan ​​en kregen informatie. We konden uitgebreid advies geven en onze sport promoten – en we zijn tevreden met onze prestaties in Stuttgart.”

     

    Succesvol eerste evenement voor zelfontwikkeling

     

    Ook de première van de zelfbouw was een succes. 40 procent van de bezoekers kwam van een afstand van meer dan 100 kilometer, wat duidt op een bovenregionale interesse. De stands van de ruim 40 exposerende bedrijven waren goed gevuld. Tot vreugde van Sven Mammach, mededirecteur van Busbastler Academy: “Onze verschijning werd zeer goed ontvangen. Wij waren het eerste aanspreekpunt, zowel via onze stand bij de ingang van de hal als via ons aanbod. De helft van de klanten heeft al een camper en wil deze volledig verbouwen, de anderen zijn beginners. Naast vragen over elektriciteit, watervoorziening of batterijen, lag de focus vaak op ruimteconcepten voor mensen met een beperking. Wij konden goed advies geven en geïnteresseerden doorverwijzen naar andere relevante exposanten. Ook onze workshops waren erg in trek en volgeboekt. Iedereen was blij dat het thema zelfontwikkeling eindelijk eens uitgebreid werd besproken. Ik zie hier een groot potentieel, er is nog veel ruimte voor verbetering.” Stefan Weiland, algemeen eigenaar van Vans und Wasser, zag het zo: “De vakbeurs is een goed idee, omdat de zelfbouwers hun eigen ding willen doen. Vooral het thema water houdt veel klanten bezig. Ik heb zelf veel dingen geprobeerd, totdat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt. Het publiek was gemengd: van upgradeklanten tot digitale nomaden die veel geld investeren in hun voertuigen. De respons was goed, mijn bod werd gewaardeerd en mijn producten werden gekocht. Ik denk dat ik de volgende keer terugkom.” Lorenz Schult, Service en Techniek, Arwinger GmbH & Co. KG, noemde zijn optreden een succes: “Er was veel vraag op de zelfbouwbeurs en een even grote behoefte aan advies. Het was er erg druk, er was nauwelijks tijd om een ​​hapje te eten. Er was veel belangstelling voor onze producten en we konden veel vragen over de conversiemogelijkheden beantwoorden. We hadden onze handen vol en het was erg leuk.”

    04-02-2025 om 15:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!