Inhoud blog
  • WC
  • Nieuws van Thetford
  • CMT sluit met groot succes
  • in het noorden
  • De nieuwe Morelo Palace 88 DL
  • Kerk met drie torens
  • nieuwe modellen bij Caravelair
  • Twee nieuwe modellen bij Sterckeman
  • Elektrische auto's
  • Een winter caravan
  • Fendt APERO connect 2025
  • 70 jaar LMC
  • Programma Zwerfautoclub Regio Antwerpen
  • Frankrijk
  • Auto inschrijvingen
  • Neumarkt
  • Nieuw de Beduin Scandinavia
  • Vakantie
  • CMT Stuttgart
  • Winterlandschap
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Thetford

    Thetford geeft informatie

     

    Alles wat je moet weten over toiletsystemen voor campers en caravans. Een vergelijking tussen verbrandingstoiletten, cassettetoiletten, scheidingstoiletten en vacuümzaktoiletten. Marktonderzoek toont aan dat consumenten vooral waarde hechten aan hygiëne en comfort bij het kiezen van een kampeertoilet, hoewel duurzaamheid en ledigingsflexibiliteit steeds belangrijker worden voor een specifieke doelgroep. Nieuwe systemen, zoals verbrandingstoiletten, scheidingstoiletten en ook vacuümzaktoiletten, zijn in opkomst als reactie op deze trend. Thetford, marktleider op het gebied van sanitaire voorzieningen voor kampeervoertuigen, zal in de tweede helft van 2025 scheidingstoiletten en scheidingskits introduceren om tegemoet te komen aan de wensen van een specifieke doelgroep. Maar als je deze alternatieven objectief vergelijkt, wat zijn dan de daadwerkelijke verschillen op het gebied van gebruik, comfort, hygiëne, ledigingsflexibiliteit en duurzaamheid

     

    Verbrandingstoilet

    Verbrandingstoiletten bieden een praktische oplossing voor afvalbeheer door menselijk afval te verdampen en te verbranden, waarbij het wordt gereduceerd tot een kleine hoeveelheid as. Het afval wordt verhit tot een hoge temperatuur tijdens het verbrandingsproces. Dit proces laat slechts een klein beetje as achter, dat eenvoudig als regulier afval kan worden afgevoerd. Sommige verbrandingstoiletten werken op elektriciteit, terwijl anderen gebruik maken van gas. Dit biedt flexibiliteit in energiebronnen en maakt het toilet geschikt voor off-grid situaties. Het verbrandingstoilet is geschikt voor omgevingen met beperkte toegang tot water of bij temperaturen onder het vriespunt. Ze bieden ze een gebruikerservaring die vergelijkbaar is met een huishoudelijk toilet, met eenvoudige bedieningsknoppen om het verbrandingsproces te starten. Hoewel de gemiddelde cyclus van 70 minuten zorgt voor enige wachttijd, maken het gebruiksgemak en de eenvoud deze toiletten geschikt voor dagelijks gebruik. Hygiëne is een belangrijk voordeel van verbrandingstoiletten. Het afval wordt bijna volledig verwijderd, en de resulterende as kan veilig en gemakkelijk worden afgevoerd zonder risico op besmetting. Toch zijn de gassen en dampen die tijdens de verbranding vrijkomen niet volledig onschadelijk. Hoewel de geurbestrijding meestal effectief is, kan de verdamping van de vloeistoffen (voordat de temperatuur boven de 100 graden Celsius komt) nog een onaangename geur veroorzaken. Vanuit een duurzaamheidsperspectief lijken verbrandingstoiletten aanvankelijk een beperkte impact te hebben op het milieu. Ze verbruiken echter veel energie, produceren een aanzienlijke CO2-uitstoot tijdens de verbranding en kunnen schadelijke bijproducten genereren. Als de as niet op de juiste manier wordt afgevoerd, kan dit bovendien milieurisico’s veroorzaken. Daarnaast behoren verbrandingstoiletten tot de duurste types toiletsystemen

     

    Cassettetoilet

     Een cassettetoilet is een compact toiletsysteem met een verwijderbare afvaltank die handmatig kan worden geleegd. Afval wordt opgeslagen in een afgesloten tank, waarbij vaak chemische, biologische of gecombineerde toiletvloeistoffen worden gebruikt. Deze vloeistoffen helpen geuren te neutraliseren en vast afval effectief vloeibaar te maken. Zodra de tank vol is, kan deze eenvoudig worden losgekoppeld en geleegd op een aangewezen looslocatie of in een huishoudelijk toilet. Dit maakt het cassettetoilet gebruiksvriendelijk en geschikt voor verschillende reisomstandigheden. Het afval wordt verwerkt via reguliere afvalwateringsprocessen, waarvoor in de meeste gebieden de infrastructuur aanwezig is. Dankzij het gewicht en de compacte en mobiele aard, zijn cassettetoiletten vooral populair in kampeervoertuigen en boten. Het cassettetoilet is comfortabel in gebruik, eenvoudig in onderhoud en dient alleen regelmatig geleegd te worden. De hygiëne wordt goed gewaarborgd doordat het afval veilig wordt opgeslagen in de afgesloten afvaltank die op aangewezen locaties kan worden geleegd zonder direct contact met het afval. Toiletvloeistoffen dragen bij aan geurbeheersing en afbraak van afval, terwijl regelmatig schoonmaken en onderhoud met de juiste additieven en onderhoudsproducten zorgen voor een langdurig hygiënische werking. Wat betreft ledigingsflexibiliteit bieden cassettetoiletten veel mogelijkheden: de afvaltank kan worden geleegd op talloze lozingslocaties in Europa en in het Verenigd Koninkrijk, evenals in huishoudelijke toiletten die zijn aangesloten op een rioleringssysteem. Voor locaties met een septische tank zijn speciale toiletvloeistoffen beschikbaar die veilig te gebruiken zijn in een septische tank. De milieu-impact van cassettetoiletten hangt samen met het gebruik van water en toiletvloeistoffen. Deze toiletten verbruiken slechts ongeveer 5% van het spoelwater dat een huishoudelijk toilet verbruikt. Ook is de hoeveelheid toiletvloeistof die wordt benut relatief klein in vergelijking met schoonmaakmiddelen voor huishoudelijke toiletten. Hierdoor blijft de milieu-impact van cassettetoiletten beperkt, in vergelijking met huishoudelijke toiletten

     

    Scheidingstoilet

    Een scheidingstoilet werkt door vloeibaar en vast menselijk afval in aparte compartimenten op te vangen die apart geleegd kunnen worden. Water en toiletvloeistoffen zijn overbodig. Om het vaste afval sneller te drogen, wordt een droogmiddel, zoals zaagsel of kokosvezels aangeraden. Voor geurbeheersing kan een reinigingsmiddel voor het toilet en geurbestrijdingsmiddel voor het urinecompartiment worden gebruikt. Om lekkage te voorkomen worden plastic zakken toegepast gebruikt, vaak gemaakt van gerecycled plastic. Het gebruik van biologisch afbreekbare zakken biedt weinig voordelen, aangezien menselijke uitwerpselen niet in de composteerbare afvalstroom mogen worden verwerkt. Qua comfort lijken scheidingstoiletten eenvoudig in gebruik, maar ze vereisen aandacht voor de juiste scheiding tussen vloeibare en vaste ontlasting. Zelfs een kleine hoeveelheid vaste ontlasting in het urinecompartiment (of omgekeerd) kan ongewenste geuren veroorzaken. Door de natuurlijke beperking van de menselijke anatomie kan deze scheiding soms lastig zijn. Wat de hygiëne betreft, presteren scheidingstoiletten redelijk, maar ze vereisen regelmatig legen en schoonmaken om geur en vervuiling te voorkomen. Een elektrische ventilator voor actieve ventilatie is essentieel om geuren effectief te bestrijden. Scheidingstoiletten bieden enige ledigingsflexibiliteit voor off-grid gebruik. Vloeistoffen kunnen eenvoudig worden afgevoerd via toiletten die zijn aangesloten op een rioleringssysteem. Voor vaste stoffen is de verwerking ingewikkelder: deze moeten als restafval worden afgevoerd. Steeds strengere regelgeving van campings en overheden beperkt echter de mogelijkheden om menselijk afval in restafvalbakken te deponeren. Bovendien belandt veel gevallen belandt het vaste afval uiteindelijk in een verbrandingsinstallatie, waardoor het milieuvriendelijke karakter van het scheiden van afval teniet wordt gedaan. Hoewel scheidingstoiletten in eerste instantie duurzaam lijken, hebben ze veel beperkingen. Het gebruik van plastic zakken – zelfs composteerbare varianten - en vloeistoffen voor hygiëne maakt ze minder milieuvriendelijk. Composteren van vast afval is in theorie een optie, maar praktisch gezien vrijwel onmogelijk voor individuele gebruikers. Composteerbare plastic zakken hebben veel tijd nodig om volledig af te breken, en compostering vereist specifieke omstandigheden die moeilijk te realiseren zijn. Hierdoor blijven de milieuwinst en praktische toepasbaarheid beperkt.

     

    Vacuümzaktoilet

     Vacuümzaktoiletten zijn ontworpen voor off-grid omgevingen waar traditionele riolering niet beschikbaar is, of waar eenvoudige afvallozing belangrijk is. Bij ieder toiletgebruik wordt het afval opgevangen in een speciale hittebestendige zak, die vervolgens wordt geseald met behulp van een verwarmingselement. Dit voorkomt lekkage, geuren en besmetting. De gesealde zak kan daarna veilig worden weggegooid zonder risico op morsen. Sommige modellen bieden extra geurbestrijding of hebben een geïntegreerde container om de gesealde zakken tijdelijk op te slaan tot ze worden afgevoerd. Wat comfort betreft, bieden vacuümzaktoiletten een gebruikservaring die lijkt op een huishoudelijk toilet. Het enige wat nodig is, is een druk op de knop om het sealproces te starten. Onderhoud is minimaal en beperkt zich tot het legen van de opslagcontainer wanneer deze vol is. Vanuit een duurzaamheidsperspectief hebben vacuümzaktoiletten hun beperkingen. Omdat vloeibare en vaste ontlasting gecombineerd wordt in dezelfde zak, moet dit worden afgevoerd als restafval. Dit roept dezelfde uitdagingen op als bij scheidingstoiletten, vooral omdat campings en overheden streven naar het verminderen van restafval. Het kan leiden tot weerstand tegen het weggooien van dergelijke afvalmixen in reguliere afvalbakken. Het "één zak per gebruik"-systeem lijkt handig, maar vereist het gebruik van hittebestendige plastic zakken. Biologisch afbreekbare zakken zijn geen optie, omdat ze niet bestand zijn tegen het sealproces en lekkage niet voorkomen. Dit resulteert in een aanzienlijke hoeveelheid plastic afval. Voor een off-grid huishouden kan het verbruik oplopen tot meer dan 300 zakken per maand, wat niet alleen hoge kosten met zich meebrengt, maar ook de duurzaamheidsclaim ondermijnt. Conclusie Verbrandingstoiletten bieden veel comfort, flexibiliteit en hygiëne, maar hun hoge energieverbruik, milieu-impact en prijs maken ze vooral geschikt voor nichegebruik. Scheidingstoiletten en vacuümzaktoiletten zijn gericht op off-grid gebruikers, maar blijven beperkt in duurzaamheid en lossen de afvalverwerkingsuitdaging niet volledig op. De toenemende beperkingen rond afvalafvoer maken hun toekomstig gebruik minder flexibel. Voor de meeste gebruikers blijft het cassettetoilet de meest praktische en veelzijdige keuze. Het combineert comfort, hygiëne en ledigingsflexibiliteit, zowel op speciale looslocaties als bij huishoudelijke toiletten met rioolaansluiting. Cassettetoiletten kunnen daarnaast in septische tanks worden geleegd, mits er gebruik wordt gemaakt van toiletvloeistoffen die speciaal ontwikkeld zijn voor gebruik in septische systemen. Bovendien is het waterverbruik minimaal (slechts 5% van dat van een huishoudtoilet) en zijn de benodigde additieven beperkt. Wil je meer weten over de impact en mythes rond toiletadditieven? Bekijk deze video.

    Meer informatie over sanitaire oplossingen op www.thetford.com

     

    05-02-2025 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-02-2025 om 16:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT sluit met groot succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CMT 2025 creëert een opwindende vakantiesfeer

    Tevreden exposanten en 260.000 gelukkige beursbezoekers op 's werelds grootste publieke vakbeurs voor toerisme en vrije tijd

     

    De CMT 2025 is met groot succes afgesloten. Negen dagen lang draaide het beursterrein van Stuttgart om reizen en vakantie. De 1.570 exposanten leverden een beslissende bijdrage aan het succes van de beurs. “De Vakantiebeurs Stuttgart heeft haar reputatie als grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd ter wereld waargemaakt”, aldus Roland Bleinroth, algemeen directeur van Messe Stuttgart. “We hebben 260.000 bezoekers op onze site mogen verwelkomen, die zeer tevreden waren over de aanbiedingen in de toerisme- en caravansector. Ook onze exposanten waren uiterst tevreden: ze keken en vergeleken niet alleen, maar boekten, kochten en bestelden ook.” De nieuwe onderwerpen zoals de jongste CMT-dochter, de zelfbouw of de première van het Future Tourism Congress met een focus op duurzaamheid in het professionele aanbod zou meteen gewerkt hebben.

     

    CMT partnerland en culturele partner met veel lof

     

    Partnerland India was uiterst tevreden over zijn aanwezigheid op de beurs, aldus Bleinroth: “De stand was letterlijk belegerd, de reacties waren zeer positief.” Bimal Agarwala, directeur van reisbureau Ahret in Stuttgart, toonde zich verheugd over de grote belangstelling voor reizen naar Kerala, Rajasthan en Ladakh en was zeer tevreden over het verloop van de beurs. De culturele partners van het CMT van dit jaar kwamen tot een soortgelijke positieve conclusie: “We hebben een geweldige respons van de bezoekers ervaren; "De belangstelling voor onze regio was aanzienlijk groter dan in voorgaande jaren", meldde Marika Fischer, algemeen directeur van de Toerismevereniging Chemnitz Zwickau Region. De mensen waren goed geïnformeerd en kwamen met specifieke vragen. Velen wilden boeken of hebben al geboekt. Frizzi Seltmann, Marketing & Communicatie, Culturele Hoofdstad van Europa Chemnitz 2025 gGmbH, kon het alleen maar beamen: “De CMT was buitengewoon positief. De opkomst was fantastisch, zelfs doordeweeks. Getrouw aan ons motto ‘C the Unseen’ grepen mensen de kans aan om in Duitsland iets nieuws te ontdekken. We konden ons uitstekend presenteren en de bezoekers laten zien dat er in Chemnitz en de regio veel te ontdekken valt.”

     

    Grote mate van bovenregionale interesse

     

    De beursbezoekers waardeerden het uitgebreide randprogramma met vakantiebioscopen en theatervoorstellingen en het gevarieerde aanbod op het volgeboekte terrein. Ze gaven het CMT een totaalcijfer van 1,9. Geen wonder dat 96 procent van de ondervraagde bezoekers aangaf de vakbeurs aan te bevelen bij vrienden en familie. Bezoekers bleven gemiddeld meer dan vijf uur op de beurs om informatie in te winnen bij de deelnemende bedrijven en de 1.200 tentoongestelde voertuigen te bekijken. Bijna een derde van de beursbezoekers reisde meer dan 100 kilometer naar Stuttgart. En 11 procent kwam alleen al uit Beieren om zich in de caravanhallen te laten informeren over de nieuwste modellen en trends en over reisaanbiedingen.

     

    Lachende gezichten in de kampeer- en caravanbranche

     

    Vakantie met een kampeerauto of caravan is nog steeds in de mode: “Met een enorme keuze aan voertuigen, veel innovaties en nieuwe producten en talrijke aantrekkelijke beurskortingen” laat de CMT het hart van kopers sneller kloppen, aldus Alexander Ege, directeur van de Vakantiebeurzen in Stuttgart. Matthias Euch, vicevoorzitter van de Duitse Caravaning Trade Association, bevestigde dit graag: “De verkopen zijn stabiel en liggen iets boven het niveau van vorig jaar. Voor ons is CMT 2025 daarom een ​​goed begin van het jaar. Dankzij de echt geweldige aanbiedingen op de beurs hebben bezoekers de mogelijkheid om echt een koopje te doen.” Leveringsproblemen zoals die zich tijdens de Covid-jaren voordeden, behoren eindelijk tot het verleden. Er is vooral vraag naar campers, maar ook busjes zijn “op een hoog niveau”. Geen tegenspraak van Jochen Regenbogen, Sales Manager Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland, Dethleffs GmbH & Co. KG: “De belangstelling was enorm, de frequentie was hoog, de verkoop lag op hetzelfde niveau als vorig jaar. Er kwamen veel nieuwe klanten naar de stand en wij konden hen hier op het CMT uitgebreid adviseren. We hebben veel geïnvesteerd in de stand, zodat we onze klanten zoveel mogelijk kunnen laten zien. Dit is succesvol gebleken. Wij zijn absoluut tevreden.” Ook Manuel Sauter, regionaal verkoopmanager bij Pössl Freizeit und Sport GmbH, verveelde zich niet: “We ondervonden een grote vraag en grote interesse. Er was altijd wel wat te beleven op de stand, of het nu weekend of doordeweeks was. Wij hebben uitgebreid advies gekregen en zijn zeer tevreden over de verkoop. Een ander positief aspect is dat steeds meer retailers het CMT gebruiken als B2B-platform. Onze prestaties

    Vakbeurzen van CMT-dochterbedrijven in grote vraag

     

    De exposanten op de dochterbeurzen Golf en Wellness Travel en Cruise en Ship Travel, die in het tweede weekend van donderdag tot en met zondag hun deuren openden, waren uiterst tevreden over het verloop van de beurs. Hun unanieme oordeel: niet alleen het aantal bezoekers is aangenaam hoog, maar ook hun ‘kwaliteit’, dat wil zeggen hun concrete interesse en bereidheid om te boeken. Beide beurzen trokken gedurende de vier CMT-dagen veel geïnteresseerde en goed geïnformeerde gasten, zoals ook Michael Marbler, voorzitter van de Golfvereniging Baden-Württemberg, positief vaststelde. “De vakbeurs deed het hart van de golfers sneller kloppen, de verkoopstands en de verkoopstands waren goed vertegenwoordigd, onze aangesloten clubs waren blij met de grote vraag en ook de onderwerpen die we samen met de Duitse Golfbond presenteerden, konden op grote belangstelling rekenen. en waren een van onze hoogtepunten.” Manfred Furtner, President van Golf in Oostenrijk: “Wij zijn er al 30 jaar bij betrokken en zijn over het algemeen tevreden: de golf- en wellnessreizen trokken veel bedrijven aan die een groot en goed assortiment aan producten presenteerden, wat deze vakbeurs aantrekkelijk maakt. Naast de vele bestaande klanten en gasten mochten we ook een groot aantal nieuwe geïnteresseerden verwelkomen. Er was veel belangstelling van het publiek, er waren boekingen ter plaatse en we hebben de beurs ook gebruikt om te netwerken.” Carsten Fricke, Managing Director van eFoil Adventure, bracht een stukje watersport naar Stuttgart: “Ik ben positief verrast door de vraag: we konden meer dan royale flyers uitdelen en veel goede gesprekken voeren. Ik denk dat we iets nieuws hebben kunnen laten zien waar mensen enthousiast van werden. Onze stand trok meteen de aandacht, veel mensen bleven staan ​​en kregen informatie. We konden uitgebreid advies geven en onze sport promoten – en we zijn tevreden met onze prestaties in Stuttgart.”

     

    Succesvol eerste evenement voor zelfontwikkeling

     

    Ook de première van de zelfbouw was een succes. 40 procent van de bezoekers kwam van een afstand van meer dan 100 kilometer, wat duidt op een bovenregionale interesse. De stands van de ruim 40 exposerende bedrijven waren goed gevuld. Tot vreugde van Sven Mammach, mededirecteur van Busbastler Academy: “Onze verschijning werd zeer goed ontvangen. Wij waren het eerste aanspreekpunt, zowel via onze stand bij de ingang van de hal als via ons aanbod. De helft van de klanten heeft al een camper en wil deze volledig verbouwen, de anderen zijn beginners. Naast vragen over elektriciteit, watervoorziening of batterijen, lag de focus vaak op ruimteconcepten voor mensen met een beperking. Wij konden goed advies geven en geïnteresseerden doorverwijzen naar andere relevante exposanten. Ook onze workshops waren erg in trek en volgeboekt. Iedereen was blij dat het thema zelfontwikkeling eindelijk eens uitgebreid werd besproken. Ik zie hier een groot potentieel, er is nog veel ruimte voor verbetering.” Stefan Weiland, algemeen eigenaar van Vans und Wasser, zag het zo: “De vakbeurs is een goed idee, omdat de zelfbouwers hun eigen ding willen doen. Vooral het thema water houdt veel klanten bezig. Ik heb zelf veel dingen geprobeerd, totdat ik van mijn hobby mijn beroep heb gemaakt. Het publiek was gemengd: van upgradeklanten tot digitale nomaden die veel geld investeren in hun voertuigen. De respons was goed, mijn bod werd gewaardeerd en mijn producten werden gekocht. Ik denk dat ik de volgende keer terugkom.” Lorenz Schult, Service en Techniek, Arwinger GmbH & Co. KG, noemde zijn optreden een succes: “Er was veel vraag op de zelfbouwbeurs en een even grote behoefte aan advies. Het was er erg druk, er was nauwelijks tijd om een ​​hapje te eten. Er was veel belangstelling voor onze producten en we konden veel vragen over de conversiemogelijkheden beantwoorden. We hadden onze handen vol en het was erg leuk.”

    04-02-2025 om 15:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in het noorden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-01-2025 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Morelo Palace 88 DL

    Morelo Palace Alkoof 88DL

    Morelo de fabrikant van luxe kampeerauto’s heeft naar de vraag van veel klanten geluisterd. Twee nieuwe indelingen bij de alkooftypes is het gevolg. De Palace 80 R en de 88 DL beide met een comfortabele rondzit achterin. Ze zijn respectievelijk 8,2 en 8,97 m lang. Zoals bij de ander modellen hebben ze een stevig uitziend meubilair. Ze zijn geïsoleerd met RTM isolatie in het 42 mm dik dak en wanden. De dubbele bodem is zo maar eventjes 43 cm hoog, langs verschillende buitenkleppen bereikbaar. Watertanks en ander materiaal hebben genoeg plaats in de verwarmde dubbele bodem.

    Men ziet regelmatig integrale Morelo’s onderweg of op een parking staan. De indrukwekkende alkoofmodellen vallen echter nog meer op door hun alkoof. Blijkbaar is er vraag naar deze kampeerauto’s met slaapkamer boven de stuurcabine, een rede om met zes verschillende indelingen verder te gaan. Drie met enkele bedden achterin, twee met een rondzit achterin. We bekeken de grootste van het gezelschap de 88 DL met rondzit.

    Als basisvoertuig heeft het een Iveco Daily zoals gebruikelijk bij de grote kampeerauto’s van Morelo. Passagiers en chauffeur zitten hier duidelijk dichter bij de voorruit dan bij een integralen. Sommige zwervers vinden het beter, dat heeft zijn voor- en nadelen. Deze min of meer afzonderlijke stuurcabine geeft het interieur een kleinere indruk. Wees echter gerust aan plaats geen gebrek. Een schuifdeur sluit de commandohut af van het woongedeelte. Zeer belangrijk tijdens koude dagen. De turbo diesel stuurt zijn 175 paardjes via een 8 bak automaat naar de achterwielen. Om veilig te rijden staan de nodige elektronische snufjes de chauffeur ter beschikking. Zij houden hem aan een regelmatige snelheid en een veilige afstand van zijn voorganger, geven signalen als er opstakels te dicht bij komen.

    Door zijn afmetingen lukt het om achterin een 1,18 m hoge garage te bouwen waar fietsen voldoende plaats vinden. Er is enkel langs de linker zijde een deur.

    Als je in het bijna 9 m lange interieur stapt kom je onder de indruk van de ruimte. Het bestaat uit 4 delen. Achterin is een bijna volledige ronde comfortabele zitgroep, vooraan slaapt men in de alkoof boven de stuurcabine. Tussen in is een L-keuken om u tegen te zeggen. Dan lijft er in de midden nog een 4 m over die men met schuifdeuren kan afsluiten. Heeft men kinderen bij of volwassenen kan het ene paar gaan slapen terwijl het ander nog wat naar de “belekes” bak kijken. Leeslampen vindt men achterin in de rondzit. Een kanjer van een TV met een 40 duim scherm komt na een druk op een knop aan de zijkant naar omhoog. Zijn de zwervers met 4 op reis kan het tafelblad op een ingenieuze manier worden vergroot. Twee veiligheid gordels in de rondzit zijn opties.

    De 1,33 m brede keuken heeft een aanrecht uit kunststof waaruit ook het spoelbakje is gemaakt. Twee kookvuren lijken mini in dit groot aanrecht. Een flinke compressor koelkast sluit de zijkant van de keuken af. Aan de overkant is een glazenkast voor borden, glazen en tassen. Bergplaats voor keukengerief is er meer dan genoeg in de onder- en bovenkasten.

    Pronkstuk is de badkamer die een redelijke lap van het interieur inneemt. Ze is met deuren volledig afsluitbaar van de stuurcabine en het woongedeelte achterin. Aan de ene zijde is het waskommetje gemonteerd op een kast met laden. Klein toiletgerief vindt plaats in de spiegelkast. Naast het wasgedeelte is een kleerkast. Aan de overkant is de draaibare wc gebruiksvriendelijk geplaatst, een afsluitbare douche cel staat in de hoek. We haalden onze meter even boven, de volledige badkamer bleek 2,13 x 1,52 m groot te zijn. Niet mis voor een kampeerauto.

    De alkoof is diep genoeg om onder de bedden nog een kleerkast te maken. Via de uittrekbare treden komt men in de alkoof. Waar een breed comfortabel bed wacht. Helaas is de inhoud van de kleerkasten dan niet bereikbaar. De comfortabele matrassen worden gedragen door een teljoren veersysteem. Boven de matrassen meten we nog 72 cm vrije ruimte. Aan de hoofdeinde van de bedden zijn dimbare lampen geïnstalleerd. Bijzonder in de rondzit zorgt de onrechtstreekse verlichting voor een gezellig onder onsje. Wanneer het nodig is kunnen de LED’s voor een heldere verlichting zorgen.

    Samen gevat

    De net geen 9 m lange Palace A 88 DL is een super aangename kampeerauto voor een koppel dat van luxe en vooral van ruimte houdt. In de alkoof liggen de bedden altijd klaar om gebruikt te worden. Een voordeel tegen over een integraal waar men ’s avonds eerst het bed moet laten zakken en ’s morgens weer omhoog sturen. Met voldoende pk’s onder de motorkap en de 8 versnellingsbak is het aangenaam om te reizen

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Iveco Daily 70 C 18 met ladderchassis.

    Motor: Turbo diesel 3.0 l  175 pk

    Bedden in alkoof: 2,0 x 1,05 m

    Bed in zithoek (omgebouwd voor de nacht) 2,1 x 1,8 m

    Verwarming: Alde vloeistof verwarming.

    Prijs vanaf 250.000 euro met een aantal opties aan boord kan hij oplopen tot ongeveer 350.000 euro.

    Meer info; www.morelo.de

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    13-01-2025 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerk met drie torens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-01-2025 om 20:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. nieuwe modellen bij Caravelair

    Caravelair begint het nieuwe jaar goed met 3 voorjaarsmodellen genaamd Anniversary Line.

    De Franse caravanproducent Caravelair heeft afgelopen jaren uitstekende zaken gedaan.

    De in het seizoen 2024 geïntroduceerde modellen slaan goed aan, Toch is er nog ruimte om daar een 3-tal indelingen aan toe te voegen.

    ALBA serie:

                 

    De basisserie van Caravelair wordt uitgeb22reid met een compacte caravan met twee eenpersoons bedden de Alba 450 Anniversary en een ruime caravan voor grote families door gebruik te maken van een indeling met een 3 persoons stapelbed voorzien van een grote garage deur, de Alba 497 Anniversary.

    Beide caravans zijn in basis al ruim uitgerust maar krijgen hier bovenop ook nog het luxe Ambition pakket als standaard uitrusting.

    Hierdoor worden deze caravans wel erg compleet met onder andere een AKS stabilisator, schokbrekers, reservewiel plus houder in disselbak, serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), premium matras, hordeur, extra led spotjes met USB-aansluiting bij het vaste bed, verswatertank van 50 liter, afvalwatertank, een 5 liter en een douche uitrusting.

    De Alba 450 Anniversary heeft een compacte binnenlengte van 4,7 meter, maar heeft een ruime zitgroep, keuken en toilet. De twee enkele bedden aan de voorzijde zijn tevens om te bouwen tot groot Kingsize bed van 195/200x210 cm.

    Standaard heeft de Alba 450 Anniversary een 86 liter compressor koelkast.

                 

    De Alba 497 Anniversary herbergt op een binnenlengte van 5 meter 7 slaapplaatsen, het hierboven genoemde stapelbed, voorin een tweepersoons bed en in het midden een om te bouwen treinzit.

    De Alba 497 Anniversary heeft een grote 150 liter compressor ladekoelkast, genoeg voor de hele familie.

    SPORT LINE serie:

    De Sport-line serie wordt vergroot met de Sport Line 455 Anniversary, een caravan met een ruime rondzit aan de voorzijde, een middenkeuken met daar tegenover de buitendeur en hangkast. Achterin bevinden zich het grote tweepersoons bed en de toiletruimte met ruime wasgelegenheid.

               

    De Sport Line 455 Anniversary is compact met een binnenlengte van 4,7 meter.

    De uitrusting is zeer compleet met bovenop de huidige Sport Line uitrusting (onder andere: exclusieve IRP opbouwtechniek, XPS styrofoam isolatie, polyester dak en zijwanden, aluminium velgen, AKS stabilisator 3004, reservewiel + houder in disselbak, serviceluik 100x40 cm, groot dakluik 70x50 cm, hordeur, vers watertank 50 liter, boiler 5 liter, elektrisch cassettetoilet, flexibele LED lampjes met USB en voorbereiding TV-aansluiting) ook nog eens verzwaarde uitdraai steunen, en ringverwarming.

             

    Ook deze Sport Line 455 Anniversary is voor zien van een 86 liter compressor koelkast.

    De Alba 450 Anniversary is verkrijgbaar vanaf € 22.790,-, terwijl de Alba 497 Anniversary start bij € 24.490,-, en de Sport Line 455 Anniversary begint bij € 25,490,-

    De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    De primeur van de caravans is op de Caravana beurs te Leeuwarden die gehouden wordt vanaf 29 januari t/m 2 februari.

    De caravans zijn vanaf half maart bij de dealers te bezichtigen.

    Caravelair geeft op alle modellen 3 jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Voor meer informatie over Caravelair caravans kunt u contact opnemen met:

    Caravan Trading Europe B.V.

    Website: www.caravelair.nl

    10-01-2025 om 20:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-01-2025 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee nieuwe modellen bij Sterckeman
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sterckeman brengt 2 interessante nieuwe modellen in de markt.

    De Franse caravanproducent Sterckeman brengt het komende voorjaar een tweetal interessante voorjaarsmodellen op de markt die een voorbode vormen voor wat de fabrikant in de nabije toekomst aan design gaat brengen

    Easy serie:

    De basisserie van Sterckeman wordt uitgebreid met een compacte caravan met twee eenpersoons bedden de Easy 450 LJ Anniversary. Deze caravan heeft als blikvanger een opvallende nieuwe bestickering met een nieuw logo.

    De Easy 450 LJ Anniversary is in basis al ruim uitgerust maar krijgt hier bovenop ook nog het luxe Ambition pakket als standaard uitrusting.

    Hierdoor is deze caravan wel erg compleet met onder andere een AKS stabilisator, schokbrekers, reservewiel plus houder in disselbak, serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), premium matras, hordeur, extra led spotjes met USB-aansluiting bij het vaste bed, vers watertank van 50 liter, afvalwatertank, 5 liter boiler en een douche uitrusting.

    De Easy 450 LJ Anniversary is een compacte caravan, en is toch voorzien een ruime zitgroep, keuken en toilet. De twee enkele bedden aan de voorzijde zijn tevens om te bouwen tot groot Kingsize bed van 195/200x210 cm.

    Standaard heeft de Easy 450 LJ Anniversary een 86 liter compressor koelkast.

    SPORT EDITION serie:

    De nieuwe indeling dit voorjaar in deze serie is de Sport Edition 455 CP Anniversary, een caravan met een ruime rondzit, een middenkeuken met daar tegenover de buitendeur en hangkast en aan de achterzijde het grote tweepersoons bed met de toiletruimte.

    De caravan is compact met een binnenlengte van 4,7 meter en heeft een laag eigen gewicht van 1060 Kg.

    De nieuwe Sport Edition 455 CP Anniversary krijgt een nieuwe bestickering en een nieuw logo. De bestickering is weer anders dan bij de eerder genoemde Easy serie.

    Deze moderne graphics geven de caravan een sportieve look.

    De uitrusting is zeer compleet met bovenop de huidige Sport Edition uitrusting (onder andere: exclusieve IRP opbouwtechniek, XPS styrofoam isolatie, polyester dak en zijwanden, Aluminium velgen, AKS stabilisator 3004, reservewiel + houder in disselbak, Serviceluik

    100x40 cm, groot dakluik 70x50 cm, hordeur, vers watertank 50 liter, boiler 5 liter, elektrisch cassettetoilet, flexibele LED lampjes met USB en voorbereiding TV-aansluiting) ook nog eens verzwaarde uitdraai steunen, ringverwarming.

    De Sport Edition 455 CP Anniversary is voor zien van een 86 liter compressor koelkast.

    De EASY 450 LJ Anniversary is verkrijgbaar vanaf € 22.790,- en de Sport Edition 455 Anniversary start bij € 25,490,-

    De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

    De primeur van de caravans is op de Caravana beurs te Leeuwarden die gehouden wordt vanaf 29 januari t/m 2 februari.

    De caravans zijn vanaf half maart bij de dealers te bezichtigen.

    Sterckeman geeft op alle modellen 3 jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Noot voor de redactie:

    Voor meer informatie over Caravelair caravans kunt u contact opnemen met:

    Caravan Trading Europe B.V.

    Jaap Kruimer

    Binnendelta 15-B

    1261 WZ Blaricum

    Tel. 0344-632209 Email: jkruimer@caravantradingeurope.nl

    Website: www.st

    09-01-2025 om 19:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-01-2025 om 17:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische auto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Record elektrische auto’s 2024: 127.922 (+37,3%) nieuwe EV’s ingeschreven, verdubbeling bij particulieren (23.515 ex., +104,7%)

    Nieuw paradigma voor de elektrische tweedehandsmarkt.


    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO licht de cijfers toe: "De Europese markt voor nieuwe elektrische auto’s staat sterk onder druk maar op de Belgische markt voor nieuwe en tweedehandse elektrische auto's (EV) werden in 2024 alle records gebroken.

    Het aantal inschrijvingen steeg bijzonder fors in 2024: van 93.181 naar 127.922 (+37,3%) voor nieuwe, en van 12.597 naar 23.515 (+104,7%) voor tweedehandse elektrische wagens, wat neerkomt op een totale marktstijging van 45,2%.
    Het marktaandeel van de nieuwe elektrische wagens overschrijdt daarmee één vierde van de markt (28,5%) maar op de tweedehandsmarkt blijft het aandeel van de EV beperkt tot 3,2%.

    De elektrische markt is er dus eentje met verschillende snelheden.
    • de nieuwmarkt is meer dan 5 maal groter dan de occasiemarkt.
    • in 2024 werden 86,7% van de nieuwe EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing maar op de tweedehandsmarkt zien we met 48,5% - 51,5% een quasi perfect evenwicht tussen particulieren en bedrijven.
    • in de Top 10 van modellen en merken is Tesla quasi alleenheerser bij de particulieren maar bij de bedrijfswagens zien we een veel grotere verscheidenheid.
    De particulieren tonen een groeiende belangstelling voor zowel nieuwe als tweedehandse elektrische wagens. Vlaanderen springt er duidelijk uit, met een marktaandeel van 81,5% voor de nieuwe EV's en 75,1% voor de tweedehandse EV's. De Vlaamse premie heeft duidelijk effect gehad.

    Nu rest de vraag hoe de markt van de tweedehandse elektrische auto’s zal evolueren na stopzetting van de Vlaamse premie. We verwachten logischerwijze een jarenlang negatief effect op de verkoop – althans toch nadat alle EV’s die met premie zijn aangekocht ook daadwerkelijk in ingeschreven. Anderzijds merken we nu al dat het aanbod van tweedehandse EV’s (die voornamelijk vrijkomen uit leasing) de vraag ver overtreft omdat de gemiddelde Europese consument duidelijk nog niet klaar is om massaal over te stappen op een EV. Daardoor liggen de restwaarden van de elektrische wagens tot 40% lager dan oorspronkelijk ingeschat. En zo komen we in een nieuw paradigma terecht: de consument is nog niet klaar voor de EV, maar het overaanbod en bijhorende lage prijzen op de tweedehandsmarkt bieden opportuniteiten – zowel voor de consument als voor bedrijven die met occasie EV’s willen rijden. Welke weg het zal uitgaan…? De toekomst zal het ons leren. In alle geval is het gunstig dat Wallonië eindelijk inzet op laadinfrastructuur, maar mogelijks moeten nieuwe premies voor tweedehandse EV’s opnieuw overwogen worden

    NIEUWE ELEKTRISCHE WAGENS

    De Europese markt van de nieuwe elektrische wagens daalt al een tijdje maar in België is dat niet het geval want de inschrijvingen van EV’s op de binnenlandse markt blijven stijgen.


    Het totale aantal inschrijvingen van nieuwe EV’s is van 93.181 (2023) naar 127.922 dit jaar gestegen (+37,3%). Het marktaandeel van de elektrische auto’s overstijgt daarmee het kwart van de nieuwmarkt (28,5%).

    Die positieve evolutie in België danken we voornamelijk aan het snel stijgende aantal elektrische bedrijfs- en leasingwagens. De voordelige fiscaliteit duwt bedrijven richting elektrificatie, net als het sterk stijgende VAA voor de gebruikers van leasingwagens met verbrandingsmotor. Zo werden er in 2024 110.633 nieuwe EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing. Dat is 28,5% van de totale nieuwmarkt en 86,5% van het aantal elektrische auto’s.

    Daarnaast is het aandeel van nieuwe, door particulieren gekochte elektrische auto’s meer dan verdubbeld: +104,7% (van 8.445 naar 17.289 stuks). Die stijging kunnen we op het conto van de Vlaamse premie schrijven, want 81,9% van de nieuwe EV’s in ingeschreven in Vlaanderen. Daar stegen de EV-inschrijvingen door particulieren overigens met niet minder dan +151,4%, van 5.634 naar 14.166 exemplaren. Wallonië blijft ver achter met slechts 2.602 nieuwe particuliere EV’s, een stijging met amper +6,7% - dit kunnen we zonder meer toeschrijven aan het ontbreken van een premie in combinatie met een quasi onbestaande laadinfrastructuur in het zuidelijke landsdeel.  

    TWEEDEHANDSE ELEKTRISCHE WAGENS

    Binnen de elektrische tweedehandsmarkt zien we een heel ander verhaal. Het aantal inschrijvingen is daar met +86,7% gestegen tot 23.515 wagens, maar de verhouding tussen leasing/bedrijven (51,5%) en particulieren (48,5%) is quasi gelijk. Dat komt door een sterke stijging bij de particulieren (11.410 ex., dat is +122,2%) dank zij de Vlaamse premie: 75,6% van de particuliere occasie EV’s werd ingeschreven in Vlaanderen.

    Opgelet: het wegvallen van de premie gaat uiteraard een belangrijke negatieve impact hebben op de verkoop aan particulieren en we verwachten dat de markt daar enkele jaren lang onder zal lijden.

    OVERSCHOT AAN OCCASIES, LAGERE RESTWAARDEN

    Er komen steeds meer elektrische wagens vrij na einde leasingcontract. Maar in tegenstelling tot verbrandingsmotoren bestaat er voor EV’s geen afzetmarkt in bijvoorbeeld Oost- of Zuid-Europa. Op de Belgische markt is de vraag van particulieren naar occasie EV’s nog beperkt, ook al omdat de wagens die vrijkomen uit leasing vaak niet beantwoorden aan de budgettaire mogelijkheden van veel particuliere kopers.


    Daardoor ontstaat er stilaan een overaanbod van tweedehandse EV’s op de markt en ligt de rotatiesnelheid van EV’s bij tweedehandshandelaars merkelijk lager dan die van wagens met een verbrandingsmotor – inclusief diesels. Wat op zijn beurt leidt lagere restwaarden voor EV’s dan oorspronkelijk werd geschat – een fenomeen  dat nog wordt versterkt door prijsdalingen en de komst van goedkopere modellen. Zo blijkt dat de restwaarde van heel wat elektrische wagens na 4 jaar tot 30% en zelfs 40% lager zou liggen.

    Toch merken we dat er steeds meer vraag van bedrijven komt voor tweedehandse elektrische wagens. Nu al wordt 51,5% van occasie elektrische auto’s ingeschreven door bedrijven: ze zijn fiscaal interessant, kosten een pak minder bij aankoop en blijken goed te scoren op betrouwbaarheid. Dat kan dus potentieel een interessante afzetmarkt worden om ex-leasing EV’s in België te houden, en in een volgende fase door te verkopen aan Belgische consumenten.

    Uitdagingen van de overgang naar elektrisch

    We staan volop in een snelle en moeilijke transitiefase: bedrijven zetten volop in op elektrificatie en ook bij de particulier zien we groeicijfers dank zij de Vlaamse premie. Toch is het particuliere aandeel nog beperkt omdat de particulier nog altijd niet overtuigd is van elektrisch rijden. Ook laat de infrastructuur (vooral in het zuiden van het land) nog te wensen over, gaat technologische evolutie snel en er gaan stilaan goedkopere modellen op de markt stromen waardoor er prijsdalingen op de tweedehandsmarkt in het vooruitzicht staan. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij de leasingmaatschappijen. De Vlaamse particulier ging gretig in op de EV-premie maar in de komende jaren zal die markt een flinke deuk krijgen. Het risico bestaat dan dat er een tweesporen mobiliteit ontstaat: elektrische bedrijfswagens versus particuliere wagens met verbrandingsmotor.


    Top 5 van nieuwe elektrische auto's

    In de eerste 9 maanden van 2024 zijn de vijf best verkochte nieuwe elektrische auto's in B2B (dus bedrijven en leasing): de Tesla Model Y blijft op kop met 8.888 stuks en wordt op ruime afstand gevolgd door de BMW iX1 (6.680 ex.).  Op de derde plaats staat de Audi Q4 E-TRON (5.903 ex.) die het de laatste maanden wat heeft laten afweten, vóór de Volvo EX30 (5.660 ex.) die de vierde plaats pakt voor de neus van de Tesla Model 3 (5.262 ex.).


    In het B2C-segment bezetten de Tesla Model Y (4.354) en Model 3 (2.382) de bovenste twee plaatsen. De top 5 wordt gecompleteerd door de Volvo EX30 (849), de VW ID.4 (548) en de Dacia Spring (462). De VW ID.3 verdwijnt uit de top 5.

    Top 5 tweedehandse elektrische auto's

    In B2B vallen drie merken op in de top 5 van tweedehandse elektrische auto's: de Porsche TAYCAN (1.016) blijft heer en meester, gevolgd door de Tesla MODEL 3 (885) en de Model Y (551), en tot slot twee modellen van BMW: de iX (423) en de iX3 (398).


    De populairste occasiemodellen die door particulieren (B2C) werden ingeschreven in 2024 zijn: de Tesla MODEL 3 met 1.237 stuks, gevolgd door de Fiat 500 die met 505 stuks springt over de Nissan LEAF (424). De Tesla Model S (404) haalde het vorig jaar in de eindspurt nog net voor de BMW i3 (400).


    TRAXIO STATS

    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerauto's, aanhangers en speed pedelecs.


    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.
    Meer info TRAXIO

    09-01-2025 om 17:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een winter caravan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-01-2025 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt APERO connect 2025

    Fendt

    De modelserie van het seizoen 2025

     APERO #connect:

     Een nieuwe definitie van mobiel wonen en werken

    Fendt-Caravan zorgt zo voor een naadloze combinatie van werk, vrije tijd en reizen.

    De APERO #connect biedt toekomstgerichte connectiviteitsoplossingen in een moderne ambiance en combineert tegelijkertijd comfortabele reiservaringen en mobiel werken op een grote verscheidenheid aan plaatsen, of creëert een kantoorruimte of een gastenverblijf in de huistuin.

    Het hart van deze nieuwe caravan is zijn veelzijdigheid. Thomas Kamm legt uit: "De #connect biedt een basisuitrusting die is afgestemd op de behoeften van digitale nomaden, influencers, content creators en freelancers. Het is een stacaravan en een flexibele werkplek tegelijk. Het woon- en werkgedeelte past zich gemakkelijk aan de behoeften van de dag aan, zonder kostbare verbouwingen."

    De Apero #connect maakt indruk met de ingebouwde professionele desk "conference" van Beaktor, ergonomische stoelen aan het bureau dankzij Aeris Swopper en optimale internetverbinding met het stream&surf-net 2.0-pakket van Antretter&Huber. De lounge biedt ruimte om ontspannen te streamen, terwijl het slimme opbergsysteem van Silwy magnetische strips zorgt voor een veilige opslag van borden en glazen tijdens het rijden.

    "Dit model is een aanvulling op ons bestaande portfolio en zal door zijn unieke concept ongetwijfeld een succes worden in de markt", zegt Thomas Kamm.

    De Apero #connect biedt unieke oplossingen.

    Stel je voor dat je wakker wordt met de ochtendzon die zachtjes door de grote ramen van je aperitief #connect stroomt, de vogels fluiten en een licht briesje dat de geur van vers gras en bloeiende bloemen met zich meevoert. Uw dag begint met een vers gezette koffie uit uw volledig uitgeruste kitchenette terwijl u ontspant in de ruime woonkamer en geniet van het uitzicht op de natuur, dat elke dag anders en altijd adembenemend is.

    De Apero #connect is veel meer dan alleen een caravan – het is je toegangspoort tot een volledig nieuwe manier van leven en werken. Met een mogelijke 5G-ready internetverbinding (Antretter & Huber) bent u altijd verbonden, of het nu in de bergen, aan zee of midden in het bos is. Dankzij de ergonomisch ontworpen werkruimte kunt u in het grootste comfort en met maximale efficiëntie verder gaan met uw professionele projecten, zonder het moderne comfort van een traditioneel kantoor op te offeren.

    Stelt u zich eens voor dat u aan uw slim geïntegreerde, inklapbare beactuator-bureau zit, dat zich perfect aanpast aan uw behoeften en verschillende lichtscenario's biedt om uw concentratie en productiviteit te ondersteunen. Uw omgeving inspireert u om met nieuwe ideeën te komen, terwijl de ergonomische Aeris kruk ervoor zorgt dat u ook tijdens lange werksessies comfortabel zit.

    Na een productieve werkdag verandert uw ruimte naadloos in een gezellig toevluchtsoord. Het flexibele bureau verdwijnt en je woonruimte wordt een plek van ontspanning. De volledig uitgeruste kitchenette nodigt u uit om culinaire hoogstandjes tevoorschijn te toveren, terwijl de praktische, flexibele koelkast en talrijke opbergruimtes aan al uw behoeften voldoen.

    Het aperitief zorgt #connect voor een perfecte symbiose tussen leven en werk. Voor digitale nomaden biedt het de vrijheid om wereldwijd te werken en de mooiste plekken ter wereld te ontdekken. Liefhebbers van het buitenleven en fotografen ervaren het beste van twee werelden door op de meest afgelegen locaties te werken terwijl ze genieten van de natuur.



    De Apero #connect herdefinieert mobiel wonen en werken. Stelt u zich eens voor dat u de avond na een drukke dag voor uw caravan in de open lucht eindigt, naar de zonsondergang kijkt en geniet van de vrijheid die deze stacaravan u biedt. Elke dag is een nieuw avontuur, elke reis een nieuw hoofdstuk in je leven.

    Ervaar de vrijheid om je werk gedaan te krijgen op de mooiste plekken ter wereld en geniet van een mobiel leven vol flexibiliteit, comfort en inspiratie. De Apero #connect van Fendt-Caravan – het nieuwe type reiservaring dat uw dromen waarmaakt en u in staat stelt uw leven en werk naar een geheel nieuw niveau te tillen.

    Kijk uit naar een leven zonder grenzen, om zonder beperkingen te werken en om te reizen die meer is dan alleen een verandering van omgeving. Het aperitief #connect is uw kans om het leven ten volle te leven en tegelijkertijd productief en verbonden te blijven. Welkom in een nieuw tijdperk van mobiel wonen en werken – welkom bij de Apero #connect van Fendt-Caravan.

     Meer info: www.fendt-caravans.de

    07-01-2025 om 20:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-01-2025 om 16:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.70 jaar LMC
     

     
     

    LMC Caravan viert zijn 70e verjaardag onder het motto “70 jaar LMC - Experts by Tradition”. Sinds 1955 staat LMC voor innovatie, kwaliteit en expertise in de vrijetijdsvoertuigensector. Deze mijlpaal wordt gevierd met een exclusieve vloot van speciale modellen die LMC presenteert om de aanwezigheid op de markt te versterken en het verkoopsucces te bevorderen.


    De jubileumvloot: Exclusiviteit en comfort 
    De speciale modellen zijn visueel aantrekkelijk en functioneel goed uitgerust. De caravans, campers en buscampers zijn zorgvuldig afgestemd op de behoeften van moderne kampeerders en bieden talloze voorzieningen die comfort en rijplezier combineren. Een retrosticker staat in het middelpunt, verbetert het uiterlijk van de voertuigen en maakt ze tot iets speciaals. De sticker verwijst naar de beginjaren van de motorsport toen ook de basis voor LMC werd gelegd. 

    In het tijdperk na de Tweede Wereldoorlog werd autosport steeds populairder. In 1950 ontstond de Formule 1, het hoogtepunt van de autosport. In de daaropvolgende jaren werden de carrosserieën gestroomlijnder, de vering en banden verbeterd en de circuits veiliger gemaakt met uitloopstroken. Kenmerkend voor raceauto's waren altijd de grote, meestal ronde stickers met startnummers op de motorkap en zijkanten. Waarom gebruikt LMC motorsport als thema voor onze jubileummodellen? 

    LMC ziet zichzelf als een sterk team dat voortdurend evolueert en dezelfde focus behoudt. Net als in een pitstraat waar elke seconde telt, streeft het LMC team naar voortdurende optimalisatie van de prestaties door interne processen te verbeteren en producten te verfijnen. Voor deze gelegenheid is de jubileumvloot als volgt samengesteld:


    Caravans: Style 450 D & 490 K 
    De jubileumcaravans zijn voorzien van diverse comfortvoorzieningen: 

    • Zwarte lichtmetalen velgen en verlichte randlijsten
    • Premium vegan lederen bekleding met jubileumborduursel
    • Insectenwerende deur en voortentlamp
    • Truma Therme, 12 V luchtcirculatie, dakversterking voor airconditioning
    • Verhoging maximale belasting: 450 D tot 1800 kg, 490 K tot 1700 kg

    Een bijzonder hoogtepunt is het moderne “Light Grey” interieur, dat een meer ingetogen alternatief biedt voor het stijltypische “Sage”. Daarnaast zorgt een verrijdbare 25-liter afvalwatertank voor eenvoudige bediening tijdens het reizen.

    Campers: Tourer T 660 G & Tourer H 660 G 
    De campers uit de Tourer-serie zijn uitgerust met exclusieve kenmerken die comfort en stijl combineren:

    • Chassis Design Package:
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen
    • Panoramische ruit voor een open ruimte gevoel  
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Insectenwerende deur
    • Speciale bekleding met jubileumborduursel

    Beide modellen hebben ook een voorbereiding voor airconditioning, inclusief dakversterking, zodat je zelfs op warme dagen verzekerd bent van comfort.

    Campers: Cruiser Van V646 G 
    De Cruiser Van wordt geleverd met een standaarduitrusting voor een bijzonder concurrerende prijs in zijn segment: 

    • 140 PK handgeschakeld chassis (speciale opties beschikbaar)
    • Insectenwerende deur
    • Verwarmde en geïsoleerde afvalwatertank
    • Panoramavenster in TI-kap
    • Voorbereiding voor airconditioning incl. dakversterking
    • Speciale vegan lederen bekleding met borduursel
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen

    Campers: Innovan 600 
    De campers van LMC maken indruk met hun mobiliteit en flexibiliteit: 

    • Voortent 
    • Achteruitrijcamera
    • Verwarmde afvalwatertank
    • Chassis Design Pakket: 
      o Lichtmetalen velgen 
      o Gelakte bumpers 
      o Lederen stuurwiel en versnellingspookknop 
      o Glanzend zwarte bodemplaat 
      o Dashboard met applicaties 
      o Mistlampen 
      o Vegan lederen bekleding met borduursels en een insectenwerende deur

    Vooral de Innovan 600 is met zijn compacte ontwerp en uitgebreide voorzieningen ideaal voor avonturiers die waarde hechten aan flexibiliteit.

    Een bijzondere blikvanger: 
    Op de CMT-stand in hal 1 laat LMC naast de nieuwe producten een oud juweeltje met geschiedenis zien en nodigt bezoekers uit om een indruk te krijgen van e-mobiliteit in campers. We hopen wat spanning te creëren en later een glimlach op uw gezicht te toveren.

    Kortom: 
    Een speciaal jubileumjaar voor LMC.

    Met de jubileumvloot laat LMC opnieuw zien hoe interieurdesign een statement kan zijn over segmenten en series heen. De speciale modellen combineren modern design, comfort en exclusieve kenmerken die zowel handelspartners als eindklanten enthousiast zullen krijgen.

    Meer info: www.lmc.de

    05-01-2025 om 16:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-01-2025 om 15:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Programma Zwerfautoclub Regio Antwerpen

    Programma 2025 voor de Zwerfautoclub regio Antwerpen

    1 - 4 mei 2025
    Weekendje Hulst (NL)
    We trekken naar Hulst voor een
    wandeling met gids, er wordt gewandeld
    en gefietst, en er is natuurlijk tijd om
    op eigen houtje Hulst en zijn winkels te
    verkennen. Een hapje eten hoort er ook
    bij.

    13 - 15 juni 2025:

    Robert neemt ons mee op een verrassingsweekend. Veel wou hij er nog niet over vertellen, maar het wordt de moeite. Verdere info volgt!

    12-16 september 2025 Weekendje Dokkum (Friesland) (Details volgen)

    18-21 oktober 2025 Slotweekeind Koksijde  Ons traditioneel sluitingsweekeind maar ditmaal met een extra twist! We gaan de gastronomische toer op en trekken naar Kokzijde waar we gaan genieten van de creaties van de toekomstige topkoks van de hotelschool “ter duinen”. Details volgen

    Inschrijven voor een activiteit

    Eén van onze activiteiten spreekt je aan, en je wil graag deelnemen:

     U kan enkel inschrijven bij: Heidi en Luc Reymen - Engels Schoonbroek 100 2180 Ekeren 0473 36 05 78 (NA 18 uur) reymenengels@skynet.be

    1. Neem ALTIJD eerst contact op per telefoon of per email.

     2. Bevestig dat je mee wil gaan.

     3. Schrijf het verschuldigde bedrag over op onze rekening. PAS DAN bent u definitief ingeschreven.

     Ons rekeningnummer:

     Voor betalingen bij deelname aan activiteiten: BE88 7755 9103 2741

     

    Om één of andere reden kan u toch niet mee: ▪

     Contacteer zo snel mogelijk de verantwoordelijke. ▪

     Bev es t i g uw a n n u l a t i e s t eeds schriftelijk (email) ▪

    Als u annuleert wordt geval per geval bekeken in hoeverre wij u nog kunnen terugbetalen.

    Wij houden daarbij rekening met reeds gemaakte kosten en reserveringen.

     Algemene Informatie: Hebt u vragen omtrent “de Zwervers”, onze werking, of vragen om en rond de motorhome, neem dan gerust contact op met: Robert Vermeulen 0477-43 85 66 vermeulenrobert59@gmail.com Heidi en Luc Reymen – Engels 0473 36 05 78 reymenengels@skynet.be

    Oproep

     Onze vereniging steunt volledig op de medewerking van vrijwilligers. En het groepje werkers is de laatste jaren flink geslonken. Als wij dus in de toekomst verder mooie activiteiten willen blijven aanbieden, zouden een paar extra helpende handen zeker welkom zijn. ▪

    Wil je wat tijd vrij maken om samen met ons af en toe iets te organiseren? ▪

    Wil je wat tijd vrijmaken om ons administratief wat te ondersteunen? ▪

    Wil je wel eens de handen uit de mouwen steken op een weekend of tijdens een reis? ▪ Kan je ons helpen aan leuke Bestemmingen en/of overnachtingsplaatsen? Laat dan vlug iets van je horen bij één van de contactadressen. Iedereen welkom voor een vrijblijvend gesprekje over de mogelijkheden!

    Wil je op de hoogte blijven van alle activiteiten? Geef uw email adres door, en wij sturen u automatisch alle details van onze activiteiten!

    04-01-2025 om 21:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-01-2025 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto inschrijvingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Auto-inschrijvingen 2024 : hoogste aantal occasiewagens (+5,6%) sinds 2015, terwijl nieuwe wagens even van het gas moesten (-6,0%)

     

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO : “De tweedehandsmarkt heeft er met een totaal van 727.650 ingeschreven exemplaren een zeer sterk 2024 op zitten. Het aantal inschrijvingen groeide met +5,6% en dat na opeenvolgende jaren van groei. We kunnen dan ook terecht spreken van een successaga. We moeten al tot 2015 teruggaan om een nog hoger aantal occasie-inschrijvingen te vinden. De professionele organisatie en de vlotte beschikbaarheid van tweedehandswagens in combinatie met dalende prijzen (ongeveer -7,5% daling op 1 jaar tijd) overtuigen heel wat consumenten om te kiezen voor een occasiewagen. Ook het feit dat er minder ‘goedkope’ nieuwe modellen beschikbaar zijn en dat de consument twijfelt over de te kiezen motorisatie spelen in het voordeel van de tweedehandswagen. Bedrijven van hun kant kiezen traditioneel slechts sporadisch voor tweedehandswagens maar we constateren wel dat er voor occasie elektrische wagens wél interesse is  bij bedrijven

    Toch is het niet al rozengeur en maneschijn: zo blijft de gemiddelde leeftijd van het Belgische wagenpark toenemen – deze bedraagt nu al ongeveer 10 jaar - en dit terwijl er in België heel wat nieuwe wagens worden ingeschreven. Verder verwachten we ook een sterke daling op de occasie EV-markt nu de premie voor tweedehandse elektrische wagens in Vlaanderen is afgevoerd: dat marktsegment is momenteel in 2024 gegroeid van 12.597 naar 23.515 aantal eenheden (marktaandeel van 1,8% tot 3,2 %) maar dreigt nu stil te vallen ondanks het groeiende overaanbod met bijhorende prijsdalingen. Mogelijks zal er toch nog ondersteuning van overheidswege noodzakelijk zijn voor de tweedehandse EV’s. Ondertussen wordt de occasiemarkt nog steeds gedomineerd door de benzinemotor (55,1%), voor de diesel (30,6%) en de hybride (10,6%).

    Volkswagen was in 2024 het best verkochte occasiemerk, voor BMW, Mercedes, Opel & Peugeot.

    Bij de meest populaire modellen voerde de VW Golf (29.393) het klassement aan, voor de VW Polo (20.821), de Opel Corsa (18.837), de BMW 3-reeks (16.137) en de BMW 1-reeks (14.851).

    In december heeft de occasiemarkt nog een klein duwtje in de rug gekregen: er werden afgelopen maand 55.025 tweedehandswagens ingeschreven, een groei van +7,4% ten opzichte van december 2023. Daardoor kon het volledige jaar 2024 een stijging noteren van +5,6% tot 727.650 eenheden. Dat zijn er 38.480 meer dan vorig jaar en zelfs 84.981 meer dan in 2022. Het lijkt er alvast op dat de markt van de tweedehandswagens ook de komende jaren op een hoog niveau zal blijven.”

    “De nieuwe wagens hebben in 2024 even het gas moeten lossen in vergelijking met 2023, toen de markt maar liefst 30% was gestegen dank heel wat achterstallige leveringen van voorgaande jaren. Met 448.277 nieuw ingeschreven wagens haalt 2024 echter wel een mooi niveau en blijft de daling beperkt tot -6%.

    Ondertussen zijn de stocks bij de dealers goed gevuld met nieuwe wagens. Daardoor kunnen de klanten – eindelijk - snel kunnen rondrijden met de wagen van hun dromen, én zullen er ongetwijfeld interessante salonvoorwaarden gegeven worden in januari-februari. Anderzijds is het uitkijken naar de aanpak van de invoerders en fabrikanten, die hun aanbod zullen moeten sturen in functie van de verstrengde uitstootregels (CAFE-norm) die op 1 januari werden ingevoerd.”

    Inschrijvingen tweedehandse wagens – december 2024

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen en BMW waren in 2024 de meest verkochte merken tweedehandse personenwagens vóór Mercedes, Opel & Peugeot.


    Op kop staat nog steeds de VW Golf (29.393) en VW Polo (20.821) gevolgd door de Opel Corsa (18.837), de BMW 3-reeks (16.137) en de BMW 1-reeks (14.851).

    Het aandeel van de diesels blijft ook bij de tweedehandswagens verder dalen tot 30,6%, terwijl het aandeel benzinemotoren nu al stijgt tot 55,1%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam op de tweedehandsmarkt en haalt met 14,3% al bijna de grens van 15%. Dit is voornamelijk te danken aan het stijgende aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) die nu 10,6% voor hun rekening nemen (zowel succesvol bij particulieren als bij bedrijven – het aandeel PHEV zal naar verwachting wel afnemen in de toekomst), terwijl er 3,2% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt – met dank aan de Vlaamse premie.

    Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen – dank zij leasing en bedrijfswagens - inmiddels al meer dan twee derden van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maakten op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt is, maar maand naar maand zal groeien naarmate hun aantal zal stijgen op de totaalmarkt. De vraag is wel in hoeverre de PHEV (Plug-in Hybrides) zullen evolueren op de occasiemarkt rekening houdend met de onlangs gewijzigde fiscaliteit.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen bedraagt nu 7 jaar en 11 maanden. De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen verraadt op zich niet echt dat het totale wagenpark flink aan het verouderen is, en dat is uiteraard een nefast verschijnsel voor de vergroening en uitstootreductie.

    De tweedehandsmarkt blijft vooral een particuliere activiteit, maar er is beweging in. Maar liefst 90% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt licht daalt tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij – voorlopig nog - vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Vlaanderen is met 55% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens - een groei met 1% ten opzichte van vorig jaar - terwijl Wallonië daalt van 38% naar 37% en Brussel status quo blijft op 8%

    Meer info Traxio

     

    04-01-2025 om 20:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-12-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neumarkt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-12-2024 om 21:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!