Inhoud blog
  • in het noorden
  • De nieuwe Morelo Palace 88 DL
  • Kerk met drie torens
  • nieuwe modellen bij Caravelair
  • Twee nieuwe modellen bij Sterckeman
  • Elektrische auto's
  • Een winter caravan
  • Fendt APERO connect 2025
  • 70 jaar LMC
  • Programma Zwerfautoclub Regio Antwerpen
  • Frankrijk
  • Auto inschrijvingen
  • Neumarkt
  • Nieuw de Beduin Scandinavia
  • Vakantie
  • CMT Stuttgart
  • Winterlandschap
  • Knaus Boxlive Pro
  • Sneller met een overzet
  • CMT een aan te raden vakantiebeurs
  • Deggendorf
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    13-01-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Morelo Palace 88 DL

    Morelo Palace Alkoof 88DL

    Morelo de fabrikant van luxe kampeerauto’s heeft naar de vraag van veel klanten geluisterd. Twee nieuwe indelingen bij de alkooftypes is het gevolg. De Palace 80 R en de 88 DL beide met een comfortabele rondzit achterin. Ze zijn respectievelijk 8,2 en 8,97 m lang. Zoals bij de ander modellen hebben ze een stevig uitziend meubilair. Ze zijn geïsoleerd met RTM isolatie in het 42 mm dik dak en wanden. De dubbele bodem is zo maar eventjes 43 cm hoog, langs verschillende buitenkleppen bereikbaar. Watertanks en ander materiaal hebben genoeg plaats in de verwarmde dubbele bodem.

    Men ziet regelmatig integrale Morelo’s onderweg of op een parking staan. De indrukwekkende alkoofmodellen vallen echter nog meer op door hun alkoof. Blijkbaar is er vraag naar deze kampeerauto’s met slaapkamer boven de stuurcabine, een rede om met zes verschillende indelingen verder te gaan. Drie met enkele bedden achterin, twee met een rondzit achterin. We bekeken de grootste van het gezelschap de 88 DL met rondzit.

    Als basisvoertuig heeft het een Iveco Daily zoals gebruikelijk bij de grote kampeerauto’s van Morelo. Passagiers en chauffeur zitten hier duidelijk dichter bij de voorruit dan bij een integralen. Sommige zwervers vinden het beter, dat heeft zijn voor- en nadelen. Deze min of meer afzonderlijke stuurcabine geeft het interieur een kleinere indruk. Wees echter gerust aan plaats geen gebrek. Een schuifdeur sluit de commandohut af van het woongedeelte. Zeer belangrijk tijdens koude dagen. De turbo diesel stuurt zijn 175 paardjes via een 8 bak automaat naar de achterwielen. Om veilig te rijden staan de nodige elektronische snufjes de chauffeur ter beschikking. Zij houden hem aan een regelmatige snelheid en een veilige afstand van zijn voorganger, geven signalen als er opstakels te dicht bij komen.

    Door zijn afmetingen lukt het om achterin een 1,18 m hoge garage te bouwen waar fietsen voldoende plaats vinden. Er is enkel langs de linker zijde een deur.

    Als je in het bijna 9 m lange interieur stapt kom je onder de indruk van de ruimte. Het bestaat uit 4 delen. Achterin is een bijna volledige ronde comfortabele zitgroep, vooraan slaapt men in de alkoof boven de stuurcabine. Tussen in is een L-keuken om u tegen te zeggen. Dan lijft er in de midden nog een 4 m over die men met schuifdeuren kan afsluiten. Heeft men kinderen bij of volwassenen kan het ene paar gaan slapen terwijl het ander nog wat naar de “belekes” bak kijken. Leeslampen vindt men achterin in de rondzit. Een kanjer van een TV met een 40 duim scherm komt na een druk op een knop aan de zijkant naar omhoog. Zijn de zwervers met 4 op reis kan het tafelblad op een ingenieuze manier worden vergroot. Twee veiligheid gordels in de rondzit zijn opties.

    De 1,33 m brede keuken heeft een aanrecht uit kunststof waaruit ook het spoelbakje is gemaakt. Twee kookvuren lijken mini in dit groot aanrecht. Een flinke compressor koelkast sluit de zijkant van de keuken af. Aan de overkant is een glazenkast voor borden, glazen en tassen. Bergplaats voor keukengerief is er meer dan genoeg in de onder- en bovenkasten.

    Pronkstuk is de badkamer die een redelijke lap van het interieur inneemt. Ze is met deuren volledig afsluitbaar van de stuurcabine en het woongedeelte achterin. Aan de ene zijde is het waskommetje gemonteerd op een kast met laden. Klein toiletgerief vindt plaats in de spiegelkast. Naast het wasgedeelte is een kleerkast. Aan de overkant is de draaibare wc gebruiksvriendelijk geplaatst, een afsluitbare douche cel staat in de hoek. We haalden onze meter even boven, de volledige badkamer bleek 2,13 x 1,52 m groot te zijn. Niet mis voor een kampeerauto.

    De alkoof is diep genoeg om onder de bedden nog een kleerkast te maken. Via de uittrekbare treden komt men in de alkoof. Waar een breed comfortabel bed wacht. Helaas is de inhoud van de kleerkasten dan niet bereikbaar. De comfortabele matrassen worden gedragen door een teljoren veersysteem. Boven de matrassen meten we nog 72 cm vrije ruimte. Aan de hoofdeinde van de bedden zijn dimbare lampen geïnstalleerd. Bijzonder in de rondzit zorgt de onrechtstreekse verlichting voor een gezellig onder onsje. Wanneer het nodig is kunnen de LED’s voor een heldere verlichting zorgen.

    Samen gevat

    De net geen 9 m lange Palace A 88 DL is een super aangename kampeerauto voor een koppel dat van luxe en vooral van ruimte houdt. In de alkoof liggen de bedden altijd klaar om gebruikt te worden. Een voordeel tegen over een integraal waar men ’s avonds eerst het bed moet laten zakken en ’s morgens weer omhoog sturen. Met voldoende pk’s onder de motorkap en de 8 versnellingsbak is het aangenaam om te reizen

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Iveco Daily 70 C 18 met ladderchassis.

    Motor: Turbo diesel 3.0 l  175 pk

    Bedden in alkoof: 2,0 x 1,05 m

    Bed in zithoek (omgebouwd voor de nacht) 2,1 x 1,8 m

    Verwarming: Alde vloeistof verwarming.

    Prijs vanaf 250.000 euro met een aantal opties aan boord kan hij oplopen tot ongeveer 350.000 euro.

    Meer info; www.morelo.de

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!