Inhoud blog
  • Kampeerauto
  • Frankia Next Cruiser 76 L
  • even bekijken
  • Nieuw bij Carthago
  • DETHLEFFS__Globebus Performance 4x4 is winnaar
  • Even een pauze maken
  • Hobby voor 2026
  • Frankrijk
  • Weinsberg Cara One
  • Ver van hier
  • Nieuw bij Benimar 2026
  • Huizen in het landschap
  • Stapel hoiut
  • Milieu werkers
  • Aan het water
  • Bob 30 jaar
  • CMT Stuttgart
  • CMT Stuttgart 2026 komt in het zicht
  • Herfstbeelden
  • Fendt nieuwe modellen bij Bianco
  • challenger
  • Vakwerk
  • verkeersongevallen en de gevolgen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    30-11-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-11-2025 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg Cara One

    Weinsberg Cara One

    De ontwerpers van Weinsberg hebben met hier en daar met wat kleine slimme veranderingen de Cara One een heel ander uitzicht gegeven.

    Zonder het basisontwerp te veranderen doch met wat vormstukken en wat aangepaste kleuren kregen de interieurs een heel ander uitzicht. Dank zij de spitsvondige bouwwijze van de Cara One, nu met het moderne interieur, daarbij nog een aantrekkelijke prijs zal hij beslist in de smaak vallen van veel kampeerders. Voor de kleinste 390 QD bouwjaar 2026 vraagt de fabrikant een basisprijs van 16.050 euro. Dat is ongeveer 600 euro meer dan voor een type 2025. Met zijn mooiere uitrusting is echter de prijs wat gestegen maar de klant krijgt ook wat meer voor zijn geld.

    Het nieuwe interieur heeft nu frisse grijstonen met accenten en andere bij passende kleuren. Opvallend is de nieuwe hoog geplaatste verlichting die in sfeervolle verlichting kan worden veranderd. In de badkamer glinstert een marmeren tekening afgewisseld met hout decor, blijkbaar een beetje afgekeken bij zijn familie Tabbert.

    Het meubilair is doordachtig en keurig uitgevoerd. Details en robuuste bouwwijze zorgen voor een langdurig leven van de caravan.

     Het koetswerk kreeg andere decor strepen wat een leuker sportief uitzicht geeft. De constructie van de caravan is goed, die heeft men behouden om prijsverhoging te voorkomen. Nieuw in het optie pakket zijn de gladde witte platen voor de zijwanden. Met de moderne decor strepen gaat hij goed met zijn tijd mee. Een dissel afdekking en licht metalen velgen behoren tot de standaard uitvoering van 2026.

    Met indelingen van compact tot ruim bemeten tracht de fabrikant aan de eisen van zijn klanten te voldoen. Van een kleine gezellige twee persoons caravan tot een ruime gezinscaravan met of zonder kinderafdeling staan in de aanbieding. Voorlopig kan men tussen elf indelingen kiezen die gaan van de 390 QD tot de 550 QDK. Als buitenbeentje zijn er nog de 390 PUH en de 550 QDK beide met standaard een hefbed.

    Meer info:www.weinsberg.com 

    30-11-2025 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ver van hier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-11-2025 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Benimar 2026

    Benimar Tessoro

    De Spaanse fabrikant die al enkele jaren deel uitmaakt van de Franse Trigano groupe zit niet stil hij brengt regelmatig wat nieuwigheden op het toneel.

    Voor volgende modellenjaar komt bij de instap reeks de S344 bij. Het 7,35 m lang alkoofmodel is zeer geschikt voor een gezin met kinderen, hij heeft achterin een in de hoogte verstelbaar dwarsbed. Een redelijk groot sanitair met afzonderlijke douchecel bevindt zich aan de linkerzijde van het interieur.

    Een lange keuken en de zitbanken van de zitgroep zijn nieuw. Het meubilair met een mooi houtdecor is zeer modern ontworpen. Het tafelblad kan half wegklappen voor een betere doorgang naar de stuurcabine. Bij de halfintegrale verschijnt de Tessoro T 425 met stapelbedden in een hoek achterin. Vooraan is een hefbed boven de zitgroep met comfortabele zijzitbanken. Een nieuw ontworpen sanitair zien we net achter de zitgroep. Een afzonderlijke douchecel ontbreekt zowiezo niet.

    Bij de topreeks vult de integrale Ammphitryon 967 met enkele bedden en een knappe  zitgroep met zijzitbanken de reeks aan. Een sfeervol interieur met een knap houtdecor is aangenaam om er in te vertoeven.

    Bij de camperbussenkomt verschijnt de nieuwe B144 U met hefdak op de markt. Achterin is een dwarsbed, eigen aan camperbussen moeten de ontwerpers badkamer en keuken compact houden. De zitgroep voor twee personen maakt gedeeltelijk deel uit van de stuurcabine. De camperbus B 144 Up is ideaal voor zwervers die van reizen door mooie landschappen en kleine romantisch dorpen houden.

    Meer info:www.benimar.com

    29-11-2025 om 20:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huizen in het landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-11-2025 om 19:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    "WOHNmobil für Klimaschutz e.V."

    Terugblik op een succesvol jaar 2025

     

    Na succesvolle campagnes in oktober en november kijkt "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." terug op een bewogen jaar 2025. Met al haar campagnes heeft de kampvereniging, die inmiddels is gegroeid tot 255 leden en 24 ondersteunende leden in het hele land, zelf meer dan 20.000 bomen geplant en ongeveer 62.000 euro gedoneerd voor dit en andere evenementen. De planning voor het komende jaar is al in volle gang.

    Het wijndorp Lorch in de Rheingau, Metzingen in de Schwabische Alb en het kleine stadje Groß-Gerau in Zuid-Hessen waren de laatste stops in oktober en november voor de kampeerders, die zich hebben verenigd in de vereniging WOHNmobil for Climate Protection om actief bij te dragen aan milieu- en klimaatbescherming. Er stonden totaal andere acties op de agenda. In Lorch plantten de activisten 13 al hoge, locatie-aangepaste bomen in de wijngaarden hoog boven de Rijnvallei, die een nieuw leefgebied moeten vormen voor insecten en vogels op een voorheen braakliggend gebied.

     Het is heel anders in de Schwabische Alb. Daar plantten leden van de vereniging en medewerkers van CamperOase - een langdurig ondersteunend lid van WOHNmobil für Klimaschutz e.V. - 1.000 jonge eiken op de vochtige bosbodem. Volgens de boswachter houdt de eik beter stand met de veranderde klimatologische omstandigheden en zou daarom de nieuwe generatie bomen op het beplante gebied moeten vormen.

    Als laatste actie overhandigde de vereniging de Groß-Gerau-vereniging "Klimaaktiv" een donatiecheque van 800 euro voor het planten van een zandbijenhabitat op een voorheen weesgroen gebied in de stad. Daarom was ook de burgemeester van Groß-Gerau ter plaatse en bedankte hij de aanwezige leden van de vereniging voor de gulle donatie en hun inzet voor milieu- en klimaatbescherming.

     "We zijn erg trots op wat we in 2025 hebben bereikt," vat bestuurslid Albert Märkl samen. "Met in totaal 5 boomplantcampagnes en extra donaties voor de vergroening van de camperlocatie Bad Münstereifel (1.000 euro) en de Groß Gerau-vereniging Klimaaktiv (800 euro), hebben we alle essentiële doelen bereikt die we ons voor het huidige jaar hadden gesteld," voegt Märkl toe.

     Met al haar activiteiten heeft de kampersvereniging, die inmiddels is gegroeid tot 255 leden en 24 ondersteunende leden in het hele land, zelf meer dan 20.000 bomen geplant en ongeveer 62.000 euro gedoneerd voor dit en andere evenementen.

    Volgens Märkl wil de vereniging haar inzet ook in de komende jaren net zo succesvol voortzetten en heeft zij de steun van andere leden en ondersteunende leden nodig om dat te doen. Passieve leden zijn net zo welkom als degenen die actief willen of kunnen deelnemen aan de acties. 

    Op 23 november 2019 richtten Albert Märkl en enkele toegewijde camperbezitters de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." op in Niedernhausen, Hessen. De opname in het Wiesbadener register van verenigingen vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de nonprofitvereniging is een bijdrage te leveren aan de bescherming van onze natuur en daarmee aan de bescherming van ons klimaat. Alle clubleden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage, die wordt berekend op basis van de kilometers die zij in het betreffende jaar met de camper of vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Specifiek betalen ze 1 cent per kilometer, tot maximaal 100 euro per jaar. Met een maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu jaarlijks ongeveer 20 klimaatbestendige bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

     Meer info: www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de 

     

    26-11-2025 om 19:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stapel hoiut
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-11-2025 om 19:20 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milieu werkers

     

    "WOHNmobil für Klimaschutz e.V."

    Terugblik op een succesvol jaar 2025

     Na succesvolle campagnes in oktober en november kijkt "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." terug op een bewogen jaar 2025. Met al haar campagnes heeft de kampvereniging, die inmiddels is gegroeid tot 255 leden en 24 ondersteunende leden in het hele land, zelf meer dan 20.000 bomen geplant en ongeveer 62.000 euro gedoneerd voor dit en andere evenementen. De planning voor het komende jaar is al in volle gang.

     Het wijndorp Lorch in de Rheingau, Metzingen in de Schwabische Alb en het kleine stadje Groß-Gerau in Zuid-Hessen waren de laatste stops in oktober en november voor de kampeerders, die zich hebben verenigd in de vereniging WOHNmobil for Climate Protection om actief bij te dragen aan milieu- en klimaatbescherming. Er stonden totaal andere acties op de agenda. In Lorch plantten de activisten 13 al hoge, locatie-aangepaste bomen in de wijngaarden hoog boven de Rijnvallei, die een nieuw leefgebied moeten vormen voor insecten en vogels op een voorheen braakliggend gebied.

     Het is heel anders in de Schwabische Alb. Daar plantten leden van de vereniging en medewerkers van CamperOase - een langdurig ondersteunend lid van WOHNmobil für Klimaschutz e.V. - 1.000 jonge eiken op de vochtige bosbodem. Volgens de boswachter houdt de eik beter stand met de veranderde klimatologische omstandigheden en zou daarom de nieuwe generatie bomen op het beplante gebied moeten vormen.

     Als laatste actie overhandigde de vereniging de Groß-Gerau-vereniging "Klimaaktiv" een donatiecheque van 800 euro voor het planten van een zandbijenhabitat op een voorheen weesgroen gebied in de stad. Daarom was ook de burgemeester van Groß-Gerau ter plaatse en bedankte hij de aanwezige leden van de vereniging voor de gulle donatie en hun inzet voor milieu- en klimaatbescherming.

     "We zijn erg trots op wat we in 2025 hebben bereikt," vat bestuurslid Albert Märkl samen. "Met in totaal 5 boomplantcampagnes en extra donaties voor de vergroening van de camperlocatie Bad Münstereifel (1.000 euro) en de Groß Gerau-vereniging Klimaaktiv (800 euro), hebben we alle essentiële doelen bereikt die we ons voor het huidige jaar hadden gesteld," voegt Märkl toe.

     Met al haar activiteiten heeft de kampersvereniging, die inmiddels is gegroeid tot 255 leden en 24 ondersteunende leden in het hele land, zelf meer dan 20.000 bomen geplant en ongeveer 62.000 euro gedoneerd voor dit en andere evenementen.

    Volgens Märkl wil de vereniging haar inzet ook in de komende jaren net zo succesvol voortzetten en heeft zij de steun van andere leden en ondersteunende leden nodig om dat te doen. Passieve leden zijn net zo welkom als degenen die actief willen of kunnen deelnemen aan de acties. 

    Op 23 november 2019 richtten Albert Märkl en enkele toegewijde camperbezitters de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." op in Niedernhausen, Hessen. De opname in het Wiesbadener register van verenigingen vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de nonprofitvereniging is een bijdrage te leveren aan de bescherming van onze natuur en daarmee aan de bescherming van ons klimaat. Alle clubleden betalen een jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage, die wordt berekend op basis van de kilometers die zij in het betreffende jaar met de camper of vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Specifiek betalen ze 1 cent per kilometer, tot maximaal 100 euro per jaar. Met een maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu jaarlijks ongeveer 20 klimaatbestendige bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

     Meer info: www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

     

    26-11-2025 om 19:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-11-2025 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bob 30 jaar

     

     

    BOB viert 30ste verjaardag met gouden sleutelhangers
    Op 30 jaar tijd 5 keer minder bestuurders onder invloed

     

    De BOB-campagne viert dit jaar zijn 30ste verjaardag. Voor de gelegenheid worden 30 nuchtere bestuurders tijdens een controle verrast met …een gouden sleutelhanger. BOB heeft sinds zijn ontstaan vele bestuurders overtuigd om niet te drinken en te rijden. In vergelijking met de eerste editie worden 5 keer minder bestuurders betrapt op alcohol achter het stuur, terwijl er 6 keer meer bestuurders gecontroleerd worden. 

     

    30 gouden sleutelhangers voor nuchtere bestuurders
    Vanaf de start van de eerste campagne BOB-campagne in december 1995 is de gele sleutelhanger van de partij. De sleutelhanger wordt door de politiezones in heel het land uitgedeeld als erkenning aan de bestuurders die negatief blazen bij een controle. Dit jaar worden voor de 30ste verjaardag van BOB 30 exclusieve gouden BOB-sleutelhangers uitgedeeld door de lokale en federale politie. In 30 verschillende politiezones zal dus telkens één bestuurder willekeurig beloond worden met een bijzonder verguld exemplaar van de sleutelhanger. De BOB-partners Vias institute, Belgische Brouwers VZW en Assuralia stellen deze bijzondere sleutelhangers ter beschikking naast de honderdduizenden gewone BOB-sleutelhangers.

    BOB: 30 jaar campagne
    In december 1995 ging de allereerste BOB-campagne van start. Een jaar eerder was de wettelijke alcohollimiet in ons land verlaagd van 0,8‰ naar 0,5 ‰. BIVV, de voorganger van Vias institute, had tot die tijd wel al campagnes gevoerd over alcohol achter het stuur, maar die waren vrij hard van toon. Door de wijzigende tijdsgeest werd beslist om het geweer van schouder te veranderen. In partnership met de Belgische Brouwers werd een nieuwe campagne ontwikkeld.

    De nieuwe campagne wilde de bestuurder in de kijker zetten die niet drinkt, maar wel feestelijk en positief is en dankzij wie het feest kan plaatsvinden. BOB stond en staat voor een coole, aardige, verantwoorde bestuurder. De persoon heeft geen leeftijd, geen geslacht en behoort niet tot een bepaalde sociale klasse. Iedereen kan zich ermee identificeren.

    De eerste BOB-affiche uit 1995


    30 jaar BOB: 6 keer meer controles, 5 keer minder bestuurders onder invloed
    Bij de eerste BOB-campagne werden in totaal iets meer dan 100 000 bestuurders gecontroleerd door de politie en blies 6,4% positief. Begin jaren 2000 steeg het aantal positieve bestuurders naar het hoogste peil ooit: 9,9% van de bestuurders was positief. Sinds 2004 (en met de steun van de voltallige geïntegreerde politie) nam het aantal controles gestaag toe en onder meer door het gebruik van de samplingtoestellen is het aantal controles fors gestegen.

    Vorige wintercampagne werden maar liefst 605 759 bestuurders onderworpen aan een blaastest. 6x zoveel als bij de allereerste BOB-campagnes. Het aantal positieve bestuurders zit op het laagste peil: 1,2% van de bestuurders was positief, ofwel 5 keer minder dan bij de start van de campagne 30 jaar geleden. Toch is de strijd niet gestreden. Vorig jaar waren er in ons land nog 3770 letselongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol.

    Bestuurders die te veel gedronken hebben, hebben vaak veel te veel gedronken. Gemiddeld hadden bestuurders onder invloed betrokken in een letselongeval  een alcoholgehalte van 1,6 ‰.
    De politie controleert tijdens de campagne uiteraard ook op drugs. De pakkans voor drugs is de laatste jaren ook flink toegenomen. In 2016 liepen 6933 bestuurders tegen de lamp tijdens een drugcontrole, in 2024 waren er dat 13 189, bijna dubbel zo veel.  

    BOB vind je overal
    De slogan van deze wintercampagne luidt ‘BOB vind je overal’. Dat mag je deze keer ook letterlijk nemen. Langs de Vlaamse autosnelwegen zullen baanaffiches deze boodschap uitdragen. Maar evenzeer in stadscentra, zowel in Brussel, Wallonië en Vlaanderen als via sociale media zal de affiche te zien zijn. In Leuven, Brussel en Luik gaan graffiti-artiesten met de campagne aan de slag. Hun murals zullen voor lange tijd het straatbeeld sieren.



    Meer dan ooit zijn er tal van veilige oplossingen om veilig thuis te geraken. Belangrijk is om daarbij de juiste BOB-reflex te hebben. Die begint met na te denken over hoe je veilig thuis gaat geraken voor je vertrekt. Het is niet moeilijk om ervoor te zorgen dat je niet onder invloed achter het stuur moet kruipen.  Spreek op voorhand af wie BOB is, regel een taxi gebruik het openbaar vervoer, regel jezelf een gezellig logeerbed bij vrienden of drink heel de avond een van de zovele lekkere alcoholvrije alternatieven. BOB vind je overal.


    Jean-Luc Crucke, Federaal minister van Mobiliteit, Klimaat en Ecologische Transitie: " BOB gaat niet over een naam, maar over een duidelijke keuze: veiligheid primeert altijd. Alcohol en verkeer combineren verhoogt het risico vanaf de eerste slok. Daarom blijft BOB, dertig jaar later, de eenvoudigste en tegelijk krachtigste oplossing. Wie drinkt, rijdt niet. Die keuze redt levens, elke dag opnieuw.”

    Annick De Ridder, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken: “BOB heeft de voorbije dertig jaar een mentaliteitsverandering ingezet die Vlaanderen veiliger maakt. Toch zien we nog te vaak situaties die aantonen dat alcohol en verkeer onverenigbaar zijn. Vlaanderen blijft die boodschap kracht bijzetten en rolt de nieuwe campagne ‘BOB is overal’ breed uit, van onze snelwegen tot in de stadscentra.

    Koen Ricour, directeur Federale Wegpolitie: “Onder meer dankzij BOB rijden er vandaag vijf keer minder bestuurders onder invloed van alcohol tijdens de eindejaarsperiode. Niet alleen preventie draagt daartoe bij, ook elke politiecontrole is een sterk signaal: samen gaan we voor verkeersveiligheid. Maar de echte kracht zit in even op voorhand nadenken wanneer je alcohol gaat drinken en daarna de baan op moet: plan vooruit, kies een BOB en kom veilig thuis. Zo maken we samen het verschil.

    Karin Genoe, CEO Vias institute:"Al 30 jaar organiseren we de BOB-campagne om alle bestuurders ervan te overtuigen dat je nooit onder invloed mag rijden. Er is een mooie positieve evolutie merkbaar in het aantal bestuurders die de boodschap begrepen hebben. We hopen dat op een dag de campagne niet meer nodig zal zijn. Dat zou betekenen dat iedereen altijd weet dat drinken en rijden uit den boze is.
     
    Krishan Maudgal, CEO Belgische Brouwers “Al 30 jaar is Belgische Brouwers een trouwe en trotse partner van BOB. Wat ooit begon als een eenvoudige, sympathieke naam tijdens een brainstormsessie, groeide uit tot een begrip dat iedereen kent en dat mensen samenbrengt rond één duidelijke boodschap: wie drinkt, rijdt niet. We blijven ons, samen met onze partners, inzetten voor een toekomst waarin veilig verkeer voor iedereen vanzelfsprekend is.
     
    Hein Lannoy,CEO van Assuralia: “Op termijn wil Assuralia samen met Vias en Belgische Brouwers een ware BOB-reflex installeren bij de bevolking. Wie plannen maakt om vanavond, volgend weekend of op een ander moment op stap te gaan, denkt meteen even na hoe hij of zij, inclusief familie of vrienden, die avond veilig wil afsluiten. Zo’n preventie-reflex aanmoedigen past perfect bij de verzekeraars die de BOB-campagne blijven ondersteunen om zoveel mogelijk schade en menselijk leed te voorkomen”. 

    Meer info;VIAS institute

     


     

     

     

    26-11-2025 om 10:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT Stuttgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-11-2025 om 20:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CMT Stuttgart 2026 komt in het zicht

    CMT Business: Volgepakt technisch programma

    CMT bedrijfshoogtepunten / focus op duurzaamheid op het Future Tourism Congress

    De voorbereidingen voor CMT 2026 zijn al in volle gang. Naast talrijke aanbiedingen en tentoonstellingsbedrijven op het gebied van reizen en caravanrijden, zal er een druk programma zijn – zowel voor publieke bezoekers als voor handelsbezoekers in het CMT Business Area. Van spannende prijzen, talrijke congressen die de uitdagingen in het toerisme belichten en innovatieve oplossingen bieden, tot netwerkbijeenkomsten en uitwisselingen met vertegenwoordigers uit politiek en bedrijfsleven, er wordt een breed spectrum aangeboden.

    Future Tourism Congress: Focus op duurzaamheid

    In tijden van klimaatverandering en wereldwijde politieke instabiliteit zijn hulpbronnenbesparende actie en internationaal begrip belangrijker dan ooit. Spannende impulsen tijdens het Future Tourism Congress (19 tot 21 januari 2026) zullen laten zien hoe dit kan werken. Daarnaast biedt de CT Award (20.1.2026) Connecting Culture van Corps Touristique en Messe Stuttgart het juiste podium voor best practices uit het toerisme. Early Bird-tickets voor het Future Tourism Congress zijn nog steeds beschikbaar tot 30 november.

    Fietstoerisme is duurzaam en trendy

    Fietstoerisme wordt beschouwd als een bijzonder duurzame vorm van reizen en wordt steeds belangrijker, vooral voor de ontwikkeling van landelijke gebieden. Financiering van het Federale Ministerie van Digitale Zaken en Transport (BMDV) en gerichte studies van de Duitse Toerismevereniging (DTV) tonen aan dat fietstoerisme niet alleen het milieu beschermt, maar ook economische impulsen biedt in minder ontwikkelde gebieden. In het kader hiervan loopt sinds 1 juli 2024 de "Basisstudie over Fietstoerisme in Duitsland". De resultaten van het onderzoek worden verwacht in april 2026 beschikbaar te zijn en zullen dienen om een langetermijnstrategie te ontwikkelen voor de uitbreiding van het fietstoerisme.

    De CycleTourismSummit 2026, georganiseerd door de adfc - Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club LV Baden-Württemberg e.V., behandelt ook onderwerpen gerelateerd aan fietstoerisme. De top komt voor het eerst naar CMT 2026 en brengt alle belangrijke spelers uit het fietstoerisme samen. Deelnemers kunnen uitkijken naar spannende keynotes, actuele trends in infrastructuur en kwaliteit, inspirerende workshops – zoals "Women in Cyclisting" – en volop ruimte voor netwerken. Tip: Tickets zijn nog steeds beschikbaar voor een early bird-prijs tot 30 november.

    CMT x BTW Netwerklounge

    De CMT x BTW Network Lounge brengt toonaangevende geesten uit de federale politiek en vertegenwoordigers van de toerismesector samen. Huidige trends, uitdagingen en visies voor de toekomst van het toerisme zullen worden besproken – in een ontspannen sfeer. Er zullen directe mogelijkheden zijn voor discussie.

    Andere onderwerpen in het CMT-bedrijfsgebied zijn onder meer de Toerismeconferentie van de Vereniging van Duitse Steden (20-01-2026), de Female Leaders Lunch van de BTW (20-1-2026), de Kamer van Industrie en Koophandel Noord-Zwarte Woud, die de Camping Trends 2026 presenteert (21-1-2026), of de DTV - Duitse Toerismevereniging, die de acceptatie van toerisme in Duitsland nauwkeurig zal bekijken met actuele gegevens, seizoensdynamiek en invloedende factoren (21-01-2026). Meer informatie over CMT Business is hier te vinden: Program CMT Business.

    Over de CMT
    De CMT is 's werelds grootste openbare handelsbeurs voor toerisme en recreatie. Elk jaar presenteren zich talrijke nationale en internationale reisbestemmingen in Stuttgart. Het is de belangrijkste innovatiebeurs in de kampeer- en caravanbranche aan het begin van het jaar. Vier dochterbeurzen vinden tegelijkertijd plaats: de Fiets- en Wandeltochten, de Cruise- en Scheepstouren, de Golf- en Wellnessreizen en de Zelfconversie. Het CMT organiseert ook ongeveer 600 ondersteunende evenementen onder één dak en is tegelijkertijd een specialistisch, publiek, politiek en media-evenement. Op CMT 2025 verwelkomde Messe Stuttgart ongeveer 260.000 bezoekers. In totaal toonden 1.570 exposerende bedrijven hun innovaties en toeristische hoogtepunten op 125.000 vierkante meter in tien zalen. De volgende CMT vindt plaats van 17 tot 25 januari 2026 in het Stuttgart Exhibition Centre.

    Meer informatie is hier te vinden: CMT 2026.

    24-11-2025 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/12-07/12 2025
  • 24/11-30/11 2025
  • 17/11-23/11 2025
  • 10/11-16/11 2025
  • 03/11-09/11 2025
  • 27/10-02/11 2025
  • 20/10-26/10 2025
  • 13/10-19/10 2025
  • 06/10-12/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!