Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    10-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle passen open
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-07-2022 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs Just go

    Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

    Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis

    In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.

     Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. 

    Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en   wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.

    Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.

    Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023

    De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.

    Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt

    De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare  wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.

         

    Meer info  www.dethleffs.de

    10-07-2022 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterpret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-07-2022 om 18:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs nieuwe Globetrail 590 C

    Dethleffs Globetrail 590 C: royale C tamper Van met pit

    Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details. 

    In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.

    De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.

    Nieuw type comfort-badkamer

    Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en

    een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.

    Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen. 

    Open voorzijde

    Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.

    Slim lichtconcept

    Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe

    Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.

    Doorlopende dubbele bodem

    De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt. 

    Keukenladen voor binnen en buiten

    De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.

    Bedden om van te dromen

    De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.  Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. 

    Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens. 

    De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. 

          

    De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers

    Meer info www.dethleffs.de

    10-07-2022 om 17:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke binnenwegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-07-2022 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu klaar voor 2023

    MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIES

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Premium camperbussen, halfintegrale en integrale Malibu dekt met succes de gemeenschappelijke segmenten van camperbussen en kampeerauto’s. De succesvolle modelseries gaan het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-camperbussen.

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu is nu meervoudig reekswinnaar in de verkiezing voor zwerfauto’s van het jaar in zijn klasse en heeft het programma van de Malibu Van de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid - de comfortcamper op maat, de Malibu Van maakt het mogelijk.

    Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en transparanter  met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.

    Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB- en 600 LE-modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de modellen 600 DB en 640 LE ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfortkeuken en het unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfortkeuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class  twee kamers 640 LE RB overtreft dit als topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij ruimtescheiding.

    Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eerste klasse - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verlengde interieurhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een uitgebreide interieurhoogte in de cabine en boven de woongroep.

    Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig dak, het is tegelijkertijd licht en zeer stabiel en hagelbestendig.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimtes met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Dit maakt je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel op zijn eigen manier als een premium bestelwagen: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Het heeft de hogere middenklasse flink wakker geschud: de huidige generatie M Malibu-campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen, van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en eilandbed bed, met gecombineerde badkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – inclusief met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.

    Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechnologie, het cabinezichtconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.

    07-07-2022 om 19:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malibu klaar voor 2023

    MALIBU IN MODELJAAR 2023: MEER TRANSPARANTIE, MEER OVERZICHT VOOR DE NIEUWE SUCCESVOLLE MALIBU VAN EN MALIBU CAMPERSERIES

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Premium camperbussen, halfintegrale en integrale Malibu dekt met succes de gemeenschappelijke segmenten van camperbussen en kampeerauto’s. De succesvolle modelseries gaan het modeljaar 2023 in met herziene programma's: gestroomlijnd voor de Malibu-kampeerauto’s, geherstructureerd voor de Malibu-camperbussen.

    Malibu Van: breed scala aan modellen geherstructureerd

    %%%FOTO1%%%

    De Malibu Van is een van de succesvolle pioniers van comfortcampers met badkamer. Hij was niet alleen mede-oprichter van dit snelgroeiende segment van de kampeerindustrie, maar gaf het ook resoluut vorm met een verscheidenheid aan innovaties. Malibu is nu meervoudig reekswinnaar in de verkiezing voor zwerfauto’s van het jaar in zijn klasse en heeft het programma van de Malibu Van de afgelopen jaren geleidelijk uitgebreid - de comfortcamper op maat, de Malibu Van maakt het mogelijk.

    %%%FOTO2%%%

    Met een nieuwe structuur maakt Malibu het programma van de Malibu Van in het modeljaar 2023 duidelijker en transparanter  met ongewijzigde variatie. Het bestaat nu uit zeven basismodellen met tal van varianten en optionele extra's.

    Malibu Van compact is de headliner voor de 540 DB- en 600 LE-modellen met dwarsbed en longitudinale eenpersoonsbedden. Het duo is 365 dagen per jaar voorbestemd voor dagelijks gebruik. Als meer reiscomfort gewenst is, zijn de modellen 600 DB en 640 LE ideaal. Ze kenmerken zich door de ruime comfortkeuken en het unieke, bijzonder ruime XL-Flexibad. Als alternatief maken de Allrounder 600 DB K en 640 LE K diversiteit indruk met hun XL comfortkeuken, een brede doorgang en een royaal gevoel van ruimte door een vrije zichtlijn. De Malibu Van first class  twee kamers 640 LE RB overtreft dit als topmodel met zijn premium keuken, een enorme opbergruimte en zijn unieke tweekamerconcept met kleedkamer dankzij ruimtescheiding.

    %%%FOTO3%%%

    Alle Malibu Van comfort, diversiteit en eerste klasse - twee kamers zijn ook beschikbaar in de exclusief uitgeruste charmante coupé-uitrustingslijn met plafondluifels en verlengde interieurhoogte in de cabine en boven de residentiegroep in plaats van de cabinedakkast. Dit resulteert in een gevoel van ruimte bijna zoals in een semi-geïntegreerde camper. Dit kan tot het uiterste worden doorgevoerd in de exclusieve charmante GT skyview-lijn met een grote panoramische dakkoepel van de cabine naar de woongroep en ook een uitgebreide interieurhoogte in de cabine en boven de woongroep.

    Malibu biedt alle modellen van de Malibu Van compact, diversiteit en eerste klas - twee kamers serie als een optionele familie-voor-4 versie. Bovenal omvat het een pop-up dak dat uitsluitend in eigen huis is ontwikkeld en geproduceerd in een unieke hybride constructie. Deze bestaat uit een GVK dakbedekking, hoogwaardige isolatie en een volledig beklede aluminium binnenhuid en biedt nog twee slaapplaatsen. De hoogwaardige constructie komt overeen met een volwaardig dak, het is tegelijkertijd licht en zeer stabiel en hagelbestendig.

    Als je alle basismodellen, uitrustingslijnen en de familie-voor-4-varianten en de verschillende stijlwerelden bij elkaar optelt, kom je op enkele tientallen varianten van de Malibu Van. Ze zijn allemaal gebaseerd op de Fiat Ducato met hoog dak en worden gekenmerkt door een hoog woon- en slaapcomfort, verrassend grote opslagruimtes met maximale functionaliteit en gemakkelijke toegang, een uitgebreide en uitgebreide isolatie van de carrosserie en een uitzonderlijk stabiele meubelconstructie in langdurige kwaliteit. Dit maakt je een premium busje en de seriewinnaar als camper van het jaar. De Malibu Van interpreteert deze titel op zijn eigen manier als een premium bestelwagen: het is de hoogwaardige en handige camper voor elke dag van het jaar.

    %%%FOTO4%%%

    Malibu motorhomes T/I: jonge modelserie met een gestroomlijnd gamma

    Het heeft de hogere middenklasse flink wakker geschud: de huidige generatie M Malibu-campers, pas in 2020 gepresenteerd, is met succes van de grond gekomen en heeft zich sindsdien internationaal bewezen. Daarom vertrouwt Malibu op consistentie en onthoudt zich van veranderingen in uiterlijk, technologie en uitrusting voor het modeljaar 2023. Tegelijkertijd is het modellengamma gestroomlijnd en overzichtelijker. In de semi-geïntegreerde Malibu T bestaat hij uit vier modellen, van de compacte, 6,9 meter lange T 430 LE tot de bijzonder ruime T 500 QB met een lengte van 7,4 meter. De plattegronden met longitudinale eenpersoonsbedden en eilandbed bed, met gecombineerde badkamer met scheidbare ronde douche en kamerbadkamer dekken alle gangbare wensen – inclusief met name rijbewijsvriendelijke varianten in de 3,5-tons klasse. De geïntegreerde Malibu concurreert met vijf modellen. Hier varieert het spectrum van de compacte en handige I 441 LE, slechts 6,67 meter lang, tot de weelderige I 500 QB met een lengte van 7,5 meter. De plattegronden komen overeen met de T-modellen.

    %%%FOTO5%%%

    Alle Malibu campers zijn nog steeds gebaseerd op de Fiat Ducato met plat frame. Met hun hoge kwaliteit, de carrosserieconstructie van de extra klasse met elegante dak- en zijwandafronding, de hoogwaardige meubelconstructie met dubbele verbindingstechnologie, het cabinezichtconcept van de geïntegreerde en een volwaardige verhoogde vloerkelder met de grootste opslagruimte in klasse, blijven ze normen stellen. Speciale aandacht moet worden besteed aan de Malibu Touring-modellen met een weelderige uitrusting en een aanzienlijk prijsvoordeel.

    07-07-2022 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie foto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-07-2022 om 19:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op een rond punt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CGF – Caravaning Expert Association e.V. informeert:
    CGF op beurstour 2022
    Twee sterke partners voor claims samen op de Caravan Salon / automechanika
    Competente experts helpen met advies, actie en rapportages
    Beursstands op de CSD in Hal 09, Stand A02, op de Automechanika in de buitenruimte

    Wilhelmshaven in juli 2022
    Het Caravaning-Gutachter-Fachverband e.V. staat voor het eerst op de Caravan Salon (26.8.-6.9.2022) in Düsseldorf. Samen met de ZKF, Centrale Vereniging voor Carrosserie- en Voertuigtechniek
    e.V., en haar gespecialiseerde caravanbedrijven, zal aanwezig zijn in Hal 9, Stand A02.
    Ook op de Automechanika (13 - 17 september 2022) in Frankfurt, die voor het eerst in vier jaar als een face-to-face vakbeurs plaatsvindt, zal de CGF samen met een gezamenlijke "Caravan Competence Stand" aanwezig zijn met de ZKF en Axalta (een van 's werelds grootste fabrikanten van OEM-coatings voor auto's) vertegenwoordigd in de buitenruimte.

    Het Caravaning-Gutachter-Fachverband e.V. bestaat bijna drie jaar: een organisatie van betrokken experts en taxateurs die zich voornamelijk specialiseren in schadetaxatie, taxatie en documentatie van gebreken aan stacaravans, caravans en tenten. Tot nu toe staat het CGF vooral bekend om het opzetten van een eigen academie met passende opleiding, een eigen conferentieprogramma voor caravanexperts, een breed scala aan informatie en voor de samenwerking met de ADAC en andere gespecialiseerde instellingen. Nu intensiveert het CGF haar public relations-werk door eindklanten en experts op beurzen direct aan te spreken met een aansprekende presentatie.
    De leden van de CGF (nu met ongeveer 100 speciaal opgeleide experts in heel Duitsland) en de caravanspecialisten van de ZKF (Centrale Vereniging voor Carrosserie- en Voertuigtechniek) zijn landelijk erkende specialisten bij schade aan stacaravans en caravans.

    07-07-2022 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs worden meer verkocht

    Speed pedelecs bevestigen hun potentieel met een groei van +26,2% in het eerste semester 2022

    Een aarzelende start in de wintermaanden kenden de populaire hogesnelheidsfietsen de laatste maanden een spectaculaire groei. De voorbije maand juni werden 1.706 nieuwe speed pedelecs ingeschreven. Dat is maar liefst 43,7% meer dan vorig jaar, toen er 1.187 nieuwe exemplaren de fietshandel verlieten. Maar ook nog 2,5%  dan juni 2020 (1.664 stuks) toen de markt vanaf juni een inhaalbeweging maakte na eerste coronalockdown en de tijdelijke sluiting van de fietsenwinkels.

    Dankzij dit uitstekende voorjaar noteren we in het eerste semester een groei van 26,2% De voorbije zes maanden werden maar liefst 8.219 nieuwe speed pedelecs in het verkeer gebracht. Dat zijn er 1.709 meer dan dezelfde periode vorig jaar.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, geeft uitleg bij deze cijfers:  “Nadat duidelijk werd dat de aangekondigde btw-verlaging er toch niet zou komen, zagen we de verkoop van speed pedelecs opnieuw gestaag groeien.  Vooral dankzij de sterke maanden april, mei en juni scoort de totale markt het eerste semester meer dan een kwart hoger (+26,2%) dan vorig jaar. We merken dat veel particulieren hun geluk vinden bij de speed pedelec; het voorbije semester maakten zij 51,1 % van het totale aantal uit, of 28.8 % meer dan in 2021. We zien ook dat bedrijven steeds minder speed pedelecs aankopen (en vervolgens afschrijven), maar veel vaker opteren voor een leasingformule. Het aantal leasing speed pedelecs ligt dit jaar al ongeveer drie keer hoger dan door bedrijven aangekochte hogesnelheidsfietsen. Ook even bij vermelden dat er zich stilaan een tweedehandsmarkt begint te ontwikkelen. De voorbije maand juni vonden 577 speed pedelecs een nieuwe eigenaar. Meer dan een verdubbeling (+131,7%) vergeleken met vorig jaar”. 

    Guy Crab van TRAXIO Velo blikt positief de toekomst tegemoet: De speed pedelec is en blijft populair. Vorige maand mei was de maand met het historisch hoogste aantal (1.953) inschrijvingen. Met 1.706 inschrijvingen blijft juni ’22 echter niet ver uit de buurt. Het aandeel van de door particulieren ingeschreven speed pedelecs blijft toenemen en zelfs indien er geen bruto loonruil wordt toegepast om via de werkgever een fiets te kopen of te leasen, wordt er meer en meer van en naar het werk gefietst. De recente berichten om bedrijfswagens (lees “salariswagens”) en tankkaarten zwaarder te gaan belasten, doen werknemers voor de fiets kiezen. Een fietsvergoeding van 0,25 €/km heen en terug is namelijk een aanzienlijk voordeel t.o.v. een loonsvermindering door het te betalen voordeel alle aard (VAA) en de stijgende brandstofkosten. Fietsen is trouwens gezond en vermijdt files! Tijdens het eerste semester van dit jaar werden er 8.219 speed pedelecs ingeschreven. In 2019 werd dit aantal pas begin augustus bereikt en in 2020 en 2021 duurde dit nog twee weken langer.”

    Inschrijvingen speed pedelecs YTD 2022 (Jan -> Juni)

    Particulier versus bedrijven en leasing

    Particulieren nemen in deze eerste zes maanden nog steeds meer dan de helft van de verkoop voor hun rekening: maar liefst 4.197 stuks (51,1%) waren privé-aankopen.

    Daarnaast wordt leasing steeds populairder met 2.923 stuks of 35,6% van de markt. Een stijging van +28%. Bedrijven lijken dan weer minder geneigd om deze fietsen effectief aan te kopen, 1.099 stuks of 13,4 % van de markt. 

    Filip Rylant wijst op de voordelen van een geleasede bedrijfsfiets: “Meer en meer bedrijven ontdekken het gebruiksgemak van de leasing met minder eigen administratie.

    Geografische verschillen

    Ook in 2022 blijven de speed pedelecs voornamelijk een Vlaamse aangelegenheid: het Vlaamse landsgedeelte neemt  94,9 % voor zijn rekening met 7.800 stuks , terwijl Brussel (174 stuks) en heel Wallonië (245 stuks) de overige 5,1 % van de markt vertegenwoordigen. 

    Opvallende vaststelling:  Antwerpen – met een totaal van 1.946 inschrijvingen – bevestigt haar koppositie als pedelecs-provincie, maar Oost-Vlaanderen volgt op amper enkele eenheden (1.899 stuks).  Ook Vlaams-Brabant (1.7948 ex., +34 %) zit in de lift.  Net als alle Vlaamse provincies trouwens: Limburg (1.294 ex; +25%) en West-Vlaanderen (913 ex., +33 %) .

    Niettegenstaande werknemers in Wallonië nu ook kunnen genieten van aanzienlijke premies voor het gebruik van de fiets voor woon-werkverkeer, blijft het aantal inschrijvingen van speed pedelecs in Brussel en Wallonië achterop hinken t.o.v. Vlaanderen.

    Guy Crab legt uit: “Er worden inderdaad meer premies aangevraagd dan de voorbije jaren, maar dat resulteert (nog) niet in een stijgende verkoop van speed pedelecs.”

    In juni zijn de resultaten aan Waalse kant overwegend positief: Namen (+136%) en Luik (+86 %) groeien fors, maar ook Henegouwen (+53%) boekt vooruitgang. Enkel Waals Brabant (-8 %) boert achteruit. In de provincie Luxemburg blijft de speed pedelec een zeldzame verschijning (14ex; +17%). De cijfers in Wallonië zijn - vergeleken met Vlaanderen - relatief klein waardoor een beperkt aantal exemplaren een procentueel grotere invloed kan hebben op de cijfers.

    Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest schreef de voorbije vijf maanden 174 nieuwe speed pedelecs in, een relatieve groei van +18%. Toch merken we dat de hogesnelheidsfiets minder troeven heeft in een erg verstedelijkte omgeving met heel wat moeilijke verkeerssituaties en bovendien zware concurrentie krijgt van het uitgebreide aanbod aan deelfietsen en -steps in de Brusselse regio.

    Inschrijvingen speed pedelecs per provincie (cumul 2022)

    Cijfers tweedehands speed pedelecs

    Sinds de eerste verschijning van de speed pedelecs in 2015 wordt het totale park geschat rond de 50.000 eenheden.  Leasefietsen worden na een aantal jaren vervangen en komen opnieuw op de markt als tweedehands. Uiteraard zijn er ook particuliere kopers die hun speed pedelec graag inruilen voor een moderner exemplaar.

    We merken dus de ontwikkeling en gestage groei van een tweedehandsmarkt. Het eerste semester van 2022 vonden 2.690 speed pedelecs een nieuwe eigenaar. Een groei van maar liefst 157,7% met vorig jaar (1.044 stuks) en bijna 6 ex. meer (+591,5%) vergeleken met 2020 (389 stuks).

    07-07-2022 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto's hebben het moeilijk

    Nieuwe en tweedehandse auto’s beleven een moeilijke eerste jaarhelft

    De inschrijvingen van tweedehandswagens gaan dit jaar op en neer. Het jaar begon op hetzelfde niveau als 2021 maar zakte dan weg in een diep dal, leek zich in mei enigszins te herstellen maar dook in juni opnieuw in het rood. De afgelopen maand werden 58.322 occasies opnieuw ingeschreven, dat is een daling van  -13,0% vergeleken met vorig jaar (67.059 eenheden). Het gecumuleerde aantal inschrijvingen voor het eerste semester ligt daardoor met 329.971 stuks een dikke -10,2% lager dan vorig jaar (367.518). Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot.

    Ook voor de inschrijvingen van nieuwe wagens zagen we geen kentering maar integendeel een verdere daling ten opzichte van 2021, dat al een slecht jaar was. We noteerden in juni amper 34.814 nieuwe inschrijvingen, dat is  -15,3% minder t.o.v. 2021 (41.126). De cijfers voor het eerste semester werden op deze manier afgesloten met een daling van -15,9% of  195.387 stuks vergeleken met 232.391 in 2021 : dat is een verschil van maar liefst 37.004 nieuwe voertuigen, ongeveer het aantal verkopen tijdens een gemiddelde maand. Ook ten opzichte van 2020 – waarin de showrooms wekenlang gesloten waren tijdens de lockdown – staan we nu bijna 25.000 eenheden achter.  

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat juni en het eerste semester bondig samen: “Het aantal ingeschreven wagens – zowel occasie als nieuw  – bleef in juni opnieuw onder de cijfers van vorig jaar:  er werden 58.322 occasies ingeschreven, dat is -13 % minder dan in  2021 (67.059 stuks). De nieuwe personenwagens daalden zelfs met -15,3% in juni terwijl 2021 al een slecht jaar was. Gecumuleerd over het eerste semester werden er -10,2% minder occasies ingeschreven en zelfs -15,9% nieuwe wagens. De redenen van deze terugval zijn gekend: stijgende levensduurte, verminderd klantenvertrouwen, onzekerheid over de toekomstige mobiliteit en de situatie in Oekraïne. Daardoor daalt het aantal showroombezoekers bij onze merkverdelers al een tijdje en worden verkochte nieuwe wagens vaak met veel vertraging geleverd. Op de tweedehandsmarkt daalt de interesse van de klant, maar blijven de prijzen relatief hoog omdat er voor populaire segmenten nog steeds onvoldoende instroom is. Een verdere stijging van de levensduurte in combinatie met bijkomende onzekerheid door de nieuwe fiscaliteit in Wallonië dreigen de automarkt nog verder onder druk te zetten, wat onvermijdelijk zal leiden tot een veroudering van het wagenpark : de mediane leeftijd is op 1 jaar tijd al gestegen van 7 jaar en 2 maanden naar 7 jaar en 11 maanden, terwijl de gemiddelde leeftijd al 9  jaar 5 maanden en 18 dagen bedraagt.”

    TRAXIO legde voor de verkoop van nieuwe wagens zijn  oor te luisteren in het dealernetwerk:  “Niettegenstaande we minder volk in de showroom zien passeren, voelde juni aan als één van de betere maanden. We kampen nu al een tijdje met een verminderd aanbod omwille van allerlei tekorten aan grondstoffen en onderdelen en we merken ook dat de fabrikanten de productiecapaciteit herschikt hebben: de goedkopere instapmodellen worden nog schaarser en duurdere modellen krijgen voorrang waardoor de gemiddelde prijzen stijgen. Sedert corona wordt de markt van nieuwe wagens vooral gedragen door de professionele gebruiker. De particulier rekent meer en meer wat hij zich kan veroorloven waardoor aankoop nieuwe wagen wordt uitgesteld of er eerder geopteerd wordt voor een goedkopere tweedehandswagen. Ook alle heisa rond de nieuwe fiscaliteit in Wallonië heeft een negatieve impact op het koopgedrag. De particuliere klant zal langer blijven rondrijden met zijn oude wagen met lagere EURO-norm waardoor de vergroening van het wagenpark zal vertragen.” 

    Eenzelfde negatieve tendens horen wij op de tweedehandsmarkt: “Nieuwe wagens stijgen in prijs waardoor de particulier vaker zijn toevlucht zoekt naar de occasiemarkt. Aangezien er nog steeds minder nieuwe wagens geleverd worden, krimpt  de instroom aan “verse” tweedehandswagens waardoor ook hier het principe van vraag en aanbod de prijzen beïnvloedt. Door de opmars van de EV en hybride voertuigen komen er ook meer “oude” EURO 5 diesels beschikbaar. Een alternatieve oplossing voor wie zich niet in de LEZ-zones dient te bewegen. Ook de nieuwe fiscaliteit in Wallonië voorspelt weinig goeds. Vele particulieren zullen met hun oudere wagen blijven rijden en de aankoop van een recentere voertuig nog langer uitstellen.”

    Inschrijvingen 2de hands juni 2022

    Inschrijvingen 2de hands YTD  2022 (Jan-Juni)

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (juni 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes en Peugeot vormen nog steeds de top 5 van de best verkochte merken  van tweedehandse personenwagens.

    De meest populaire modellen in juni waren andermaal de VW Golf (2.627 ex) en VW Polo (2.115 ex.), gevolgd door de Opel Corsa (1.628 ex.), BMW 3-reeks (1.288 ex.) en Renault Clio (1.254 ex.)

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 52,0% vs. diesel: 41,0%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt weliswaar naar 4,8% , terwijl er 1,7% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 42,3% (18,3% HEV incl. mild hybrids; 14,0% PHEV en 10,0% full EV) van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maken op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt, maar zeker groeiend is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 11 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, identiek ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) onderling 1% uitwisselen.

    07-07-2022 om 19:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-07-2022 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peggy&Heavy Duty

    Peggy Peg première op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf:

     "Peg&Stop Heavy Duty", is hard als staal"

     Peg&Stop Heavy Duty is gemaakt van gerecycled roestvrij staal van marinekwaliteit

    "Peg&Stop Heavy Duty" is ook zoutwaterbestendig

    Staalharde schroefpen is gebaseerd op bewezen Peggy Peg schroef- en producttechnologie

    Op het Caravan Salon 2022 presenteert Peggy Peg voor het eerst de "Peg&Stop Heavy Duty". Dit is de sterkste versie van een schroefpen die ooit door Peggy Peg op de markt is gebracht. Bestaande uit gerecycled roestvrij staal, is het staalharde ontwerp in de eerste plaats ontworpen voor een zeer verdichte, extreem harde en steenachtige ondergrond, d.w.z. voor uitzonderlijke hardheid en bodemgesteldheid. De uitzondering hierop is massief gestort beton. Vanwege het staalharde karakter van de nieuwe haringen is een slagmoersleutel met een bevestiging van 17 mm nodig om deze in de grond te schroeven. Die laatste is verkrijgbaar bij Peggy Peg. Een standaard accuschroevendraaier en de bijbehorende accessoires zijn voldoende voor de nieuwe Powerpack niet genoeg. Dankzij een doorontwikkelde contramoer 2.0 hoeft de Peg&Stop Heavy Duty niet altijd tot aan de aanslag ingedraaid te worden. De borgmoer 2.0 stelt de Peg&Stop in staat om de hoogte van de schroef flexibel in te stellen en gebruikt de geïntegreerde haak om tenttouwen en andere spanbanden op te spannen. Een of twee tegendraaien met de borgmoer zijn voldoende om ankerplaten met tegendruk aan de grond te bevestigen of tenten en stormlijnen stevig te verankeren.

    Het nieuwe product is ontwikkeld naar aanleiding van een sterk en vaak genoemd verzoek van een klant. Kortom, Peggy Peg heeft tot op de dag van vandaag zijn lichtgewicht constructiefilosofie gevolgd. Voor kampeervoertuigen is het van belang dat de toebehoren zo licht mogelijk zijn. Hier beantwoord de Peggy Peg ten volle.

    De vraag naar een superstabiel en staalhard systeem was echter zo groot dat deze nieuwe ontwikkeling nu is doorgevoerd.Achim Reinhold, Peggy Peg-ontwikkelaar: "Zelfs als we ons "lichtgewicht constructieprincipe" schenden, hebben we besloten om onze hardcore Peggy Line uit te breiden met de nieuwe Peggy Peg Heavy Duty (HD) om eindelijk zelfs extreem extreme grondomstandigheden aan te kondigen Peggy Peg is inmiddels wereldwijd actief en in andere landen zijn er nauwelijks problemen met gewichtsbeperkingen voor recreatievoertuigen. Daarnaast kregen we steeds meer aanvragen voor deze zware machine.”

     De Peg&Stop Heavy Duty wordt voor het eerst gepresenteerd op de Caravan Salon in Düsseldorf. Vanaf januari 2023 is hij verkrijgbaar in speciaalzaken in een set van 4 voor 39,95 euro.

     Vind meer informatie over Peggy Peg en zijn innovatieve bevestigingssystemen

    Geïnteresseerden op www.peggypeg.de of op www.peggypeg.shop

     Op het Caravan Salon 2022 zal Peggy Peg exposeren in Hal 3 Stand A 36.

     Contactpersoon: Achim Reinhold

    Telefoon: 09203-918240

    e.mail: info@peggypeg.de

    05-07-2022 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruitbomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-07-2022 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!