Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peggy&Heavy Duty

    Peggy Peg première op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf:

     "Peg&Stop Heavy Duty", is hard als staal"

     Peg&Stop Heavy Duty is gemaakt van gerecycled roestvrij staal van marinekwaliteit

    "Peg&Stop Heavy Duty" is ook zoutwaterbestendig

    Staalharde schroefpen is gebaseerd op bewezen Peggy Peg schroef- en producttechnologie

    Op het Caravan Salon 2022 presenteert Peggy Peg voor het eerst de "Peg&Stop Heavy Duty". Dit is de sterkste versie van een schroefpen die ooit door Peggy Peg op de markt is gebracht. Bestaande uit gerecycled roestvrij staal, is het staalharde ontwerp in de eerste plaats ontworpen voor een zeer verdichte, extreem harde en steenachtige ondergrond, d.w.z. voor uitzonderlijke hardheid en bodemgesteldheid. De uitzondering hierop is massief gestort beton. Vanwege het staalharde karakter van de nieuwe haringen is een slagmoersleutel met een bevestiging van 17 mm nodig om deze in de grond te schroeven. Die laatste is verkrijgbaar bij Peggy Peg. Een standaard accuschroevendraaier en de bijbehorende accessoires zijn voldoende voor de nieuwe Powerpack niet genoeg. Dankzij een doorontwikkelde contramoer 2.0 hoeft de Peg&Stop Heavy Duty niet altijd tot aan de aanslag ingedraaid te worden. De borgmoer 2.0 stelt de Peg&Stop in staat om de hoogte van de schroef flexibel in te stellen en gebruikt de geïntegreerde haak om tenttouwen en andere spanbanden op te spannen. Een of twee tegendraaien met de borgmoer zijn voldoende om ankerplaten met tegendruk aan de grond te bevestigen of tenten en stormlijnen stevig te verankeren.

    Het nieuwe product is ontwikkeld naar aanleiding van een sterk en vaak genoemd verzoek van een klant. Kortom, Peggy Peg heeft tot op de dag van vandaag zijn lichtgewicht constructiefilosofie gevolgd. Voor kampeervoertuigen is het van belang dat de toebehoren zo licht mogelijk zijn. Hier beantwoord de Peggy Peg ten volle.

    De vraag naar een superstabiel en staalhard systeem was echter zo groot dat deze nieuwe ontwikkeling nu is doorgevoerd.Achim Reinhold, Peggy Peg-ontwikkelaar: "Zelfs als we ons "lichtgewicht constructieprincipe" schenden, hebben we besloten om onze hardcore Peggy Line uit te breiden met de nieuwe Peggy Peg Heavy Duty (HD) om eindelijk zelfs extreem extreme grondomstandigheden aan te kondigen Peggy Peg is inmiddels wereldwijd actief en in andere landen zijn er nauwelijks problemen met gewichtsbeperkingen voor recreatievoertuigen. Daarnaast kregen we steeds meer aanvragen voor deze zware machine.”

     De Peg&Stop Heavy Duty wordt voor het eerst gepresenteerd op de Caravan Salon in Düsseldorf. Vanaf januari 2023 is hij verkrijgbaar in speciaalzaken in een set van 4 voor 39,95 euro.

     Vind meer informatie over Peggy Peg en zijn innovatieve bevestigingssystemen

    Geïnteresseerden op www.peggypeg.de of op www.peggypeg.shop

     Op het Caravan Salon 2022 zal Peggy Peg exposeren in Hal 3 Stand A 36.

     Contactpersoon: Achim Reinhold

    Telefoon: 09203-918240

    e.mail: info@peggypeg.de

    05-07-2022 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruitbomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-07-2022 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X-Cursion VAN en EDITION (pepper) nieuw bij Weinsberg

    Kampeerauto's bij Weinsberg

    X-Cursion VAN en X-Cursion VAN EDITION [PEPER]

    Helemaal nieuw, helemaal WEINSBERG - dat is de X-Cursion VAN . Het slanke, gedeeltelijk geïntegreerde voertuig is het eerste WEINSBERG-voertuig op basis van de VW T6.1 . Het nieuwe basisvoertuig past perfect bij het authentieke, prijsbewuste merk WEINSBERG en zijn unieke claim op functionaliteit en design. De T6.1 geeft het voertuig een nieuw "gezicht" dat harmonieus samengaat met het typische WEINSBERG-uiterlijk tot een opvallende, moderne eenheid. Ook het gezellige, stijlvolle interieur van de X‐Cursion VAN met hout en warme kleuren past hierbij.

    p

    De nieuwe X‐Cursion VAN is verkrijgbaar in twee indelingen: De 500 LT heeft een praktische draaibare badkamer, dwz de wastafel is aan één kant en kan over het toilet worden gezwenkt. In een handomdraai ontstaat aan de andere kant een homogene doucheruimte met gladde wanden. De doucheplanken zijn geïntegreerd in de zijwand en kunnen daardoor zowel in de douche- als in de wasstand worden gebruikt. Op deze manier combineert het draaibare bad twee verschillende gebruiksgebieden met het meest efficiënte gebruik van de ruimte. Nog een bijzonderheid van de 500 LT: de vaste zithoek. Er is niet één, maar twee banken in de lengterichting. De tafel tussen de banken kan indien nodig worden verbreed. Als de cabinestoelen zijn gedraaid, kunnen in totaal zes personen comfortabel aan tafel zitten - perfect, b.v. B. om gasten of campingburen uit te nodigen. Daarnaast wordt de zithoek in een handomdraai een ruim tweepersoonsbed. Met het op aanvraag te bestellen schuifbed boven de bestuurderscabine kunnen tot vier personen in de 500 LT slapen. In de garage van 60 x 90 cm is er veel ruimte voor vakantiegarderobe en uitrusting, talrijke opbergvakken en kasten en een opbergvak op de vloer dat ook via de garage bereikbaar is. 

    p

    p

    De 500 MQ maakt indruk met een volwaardige garage achterin en een groot tweepersoonsbed achterin. Ook hier kan optioneel een uitschuifbed voorin besteld worden, zodat deze plattegrond ook slaapruimte biedt aan maximaal 4 personen in twee aparte slaapruimtes. Bijzonderheid van de 500 MQ: de innovatieve, in hoogte verstelbare douche. Als dit op dit moment niet nodig is, kan het met een paar simpele bewegingen - met ondersteuning van een gasveer - tot de hoogte van het aangrenzende bed worden geduwd. Het matras ligt dan bovenop de douche. Hierdoor ontstaat er extra ruimte en opbergruimte. Als de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, ontstaat er een volwaardige douchecabine, net als thuis in uw eigen badkamer - met een klapwand en volledige stahoogte van 1,90 meter. De matras is zo gevormd dat het bijbehorende matrasdeel eenvoudig opzij kan worden geschoven terwijl de douche in gebruik is. Het toilet kan op elk moment worden gebruikt in zowel slaap- als douchemodus. Beide indelingen van de X‐Cursion VAN hebben een ruime keuken met spoelbak, tweepits gasfornuis en 90‐liter Thetford compressorkoelkast. De boiler en verwarming werken op diesel, dus gas is alleen nodig voor het fornuis en een gasfles van 5 kg is voldoende. Met een binnenbreedte van 200 cm, een totale voertuighoogte van 285 cm en een lengte van 588 cm is het nieuwe halfintegrale voertuig ruim en compact tegelijk. 

    p

    Van meet af aan is de X‐Cursion VAN ook verkrijgbaar als uitgebreid uitgerust speciaal model [PEPPER] . Deze apparatuur gaat veel verder dan de gebruikelijke [PEPPER] apparatuur. Dit omvat onder meer: ​​150 pk, 7-traps DSG-automaat , zijwand- en cabinelak in Ascot grijs, bumpers in carrosseriekleur gespoten, elektrische buitenspiegels, 17" VW lichtmetalen velgen, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, Grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen incl. bochtverlichting, hordeur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch klapraam, tweede garagedeur, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , multifunctioneel lederen stuur, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor bestuurders- en bijrijdersstoel, onderhoudsvriendelijke en robuuste Active Line stof MALABAR, 24-inch smart-tv, sfeerverlichting en smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie . 

    p

    De X‐Cursion VAN EDITION [PEPPER] biedt met zijn uitgebreide extra uitrusting een enorm prijsvoordeel ten opzichte van het standaardmodel met de bijbehorende uitrusting, die van land tot land kan verschillen.

    03-07-2022 om 19:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe Tabbert

    PEP PANTIGA volledig nieuw bij Tabbert

    "Last a lifetime" - met deze belofte staat TABBERT niet alleen in voor de hoge kwaliteit van de gebruikte materialen en solide vakmanschap, maar ook voor trendgericht design en de integratie van de modernste technologie. woonomgeving staat centraal bij elke ontwikkelingsstap. Zo vindt iedereen caravaning ‐Fans bij TABBERT de juiste caravan voor hen, die volledig aansluit bij hun ideeën over reizen. En indien mogelijk voor het leven. Met de marktintroductie van de nieuwe PEP PANTIGA , heeft het ontwikkelingsteam van TABBERT daarom een ​​nieuwe dimensie van mobiliteit gecreëerd. 

    Ja, er was al een TABBERT PEP. Als u echter overeenkomsten wilt vinden, zult u tevergeefs zoeken. Het enige dat het met de PANTIGA 2023 gemeen heeft, is dat het "uit de pas moet lopen" en er bewust anders uit moet zien dan de andere TABBERT-modelseries die consequent op elkaar zijn gebouwd. De nieuwe PEP PANTIGA is volledig in eigen huis ontwikkeld. Het doel: een combinatie van trendy design en moderne techniek met een intelligent interieurdesign afgestemd op een actieve, jonge vakantievorm. PANTIGA - de naam staat voor avontuur en voor plekken die ontdekt willen worden: "Pan" ("hele") beschrijft een model met aanspraak op leiderschap. De "Tiger" belooft elegantie en kracht.

    Het exterieur van de PEP PANTIGA is terughoudend en tegelijkertijd onderscheidend ton-sur-ton: de witte folie met glittereffect steekt af op de witte, matte ondergrond. Het meest opvallende kenmerk van de PANTIGA, niet alleen visueel, zijn de grote salonramen aan beide zijden achterin. Ze zorgen ook voor een royale sfeer in het interieur en bepalen soms zelfs het inrichtingsconcept. De achterkant van het voertuig wordt gekenmerkt door de spatborden, waartussen een raam in lichtstripstijl is gemonteerd (op 390 WD en 550 E). Passend bij zijn uiterlijk wordt de PEP PANTIGA geleverd met een opvallende 15” aluminium velg in wit. Voor snelle toegang van buitenaf zijn de watertank en stroomaansluiting gecombineerd in een servicemodule. Bovendien wordt het Dyonic-chassis standaard geleverd bij de nieuwe PANTIGAgemaakt van hoogwaardig staal. De innovatieve constructie met uitsparingen in de banden bespaart gewicht en verbetert tegelijkertijd de stabiliteit. Het chassis is ontwikkeld door Knaus Tabbert samen met het bekende bedrijf Knott, waar ook de rubberen geveerde assen en het elektronische stabilisatiesysteem (ETS) vandaan komen. Optioneel kan het chassis worden uitgerust met een aanhangerbediening, een neuswiel met geïntegreerde kogeldrukindicator en een onder de vloer gemonteerd reservewiel.

    Het interieur van de PEP PANTIGA maakt indruk met een volledig nieuw caravandesign: geen bovenkasten aan de zijkanten, maar twee hoge ramen. Het woongedeelte is niet alleen lichter en lichter, maar ook vriendelijker en nog opener. De matwitte bovenkasten achterin en in de keuken blijven door hun rechtlijnige, greeploze design optisch onopvallend. De comfortabele, moderne zitmeubelen creëren meer een ruimte dan een caravan. Drie bekledingscombinaties in warme zonsondergangkleuren, koele grijstinten of stof en kunstleer zorgen voor een eigen karakter. Doordachte details - zoals comfortjaloezieën, een tafel met houten rand en met stof beklede wandelementen - in combinatie met de in de panelen ingebedde lichtpanelen en de bijpassende plafondlamp geven de PANTIGA een ontspannen feelgood-karakter. De standaard verplaatsbare inductiekookplaat in de keukenlade is gebruiksvriendelijk en uiterst praktisch. Een glazen afdekplaat verbergt de spoelbak en voor de onderste lade is op aanvraag een afvalscheidingssysteem leverbaar. De 230V- en USB-aansluitingen in het woongedeelte zijn slim weggewerkt in de opbergvakken. De vakken zelf zijn onopvallend geïntegreerd in de overeenkomstig uitgewerkte binnenwanden. Een glazen afdekplaat verbergt de spoelbak en voor de onderste lade is op aanvraag een afvalscheidingssysteem leverbaar. De 230V- en USB-aansluitingen in het woongedeelte zijn slim weggewerkt in de opbergvakken. De vakken zelf zijn onopvallend geïntegreerd in de overeenkomstig uitgewerkte binnenwanden. Een glazen afdekplaat verbergt de spoelbak en voor de onderste lade is op aanvraag een afvalscheidingssysteem leverbaar. De 230V- en USB-aansluitingen in het woongedeelte zijn slim weggewerkt in de opbergvakken. De vakken zelf zijn onopvallend geïntegreerd in de overeenkomstig uitgewerkte binnenwanden.

    De PEP PANTIGA is verkrijgbaar in drie indelingen gericht op verschillende doelgroepen: De compacte 390 WD is ontworpen voor actieve vakanties met een spontane verandering van locatie – met een gecombineerde woon- en slaapkamer voor twee personen met een opklapbed in plaats van vaste bedden en dus des te meer bewegingsvrijheid gedurende de dag. Bijna iconisch voor de actieve PANTIGA-levensstijl, hij is even flexibel als veelzijdig met zijn comfortabele bankbanken, die in slechts een paar eenvoudige stappen kunnen worden omgebouwd tot een ruim en comfortabel bed van 204 x 156 cm. De populaire eenpersoonsbedindeling 550 E scoort met een volledig functionele douche dankzij het draaibare wastafelelement. Daglicht van beide kanten en optioneel door een panoramisch dakraam overspoelt het luchtige en helder ontworpen slaapgedeelte voorin. Aan de zijkanten zijn kasten aangepast aan de vloeiende vorm van de boog voor veel opbergruimte. Zes spots werpen het merktypische TABBERT ruitpatroon op de muur. Praktisch doordacht: voor de bedboxen in de 550 E en 550 K zijn uitneembare boxen met handgrepen verkrijgbaar om de opbergruimte optimaal te benutten. Onderin is nog voldoende ruimte voor een klaptafel en stoelen of andere accessoires. De beste manier om met kinderen te reizen is in de 550 K met een stapelbed dat snel en eenvoudig kan worden omgebouwd tot een extra zitbank. Door het bovenste bed neer te klappen dient het als rugleuning. Voor de bedboxen in de 550 E en 550 K zijn uitneembare boxen met handgrepen verkrijgbaar om de opbergruimte optimaal te benutten. Onderin is nog voldoende ruimte voor een klaptafel en stoelen of andere accessoires. De beste manier om met kinderen te reizen is in de 550 K met een stapelbed dat snel en eenvoudig kan worden omgebouwd tot een extra zitbank. Door het bovenste bed neer te klappen dient het als rugleuning. Voor de bedboxen in de 550 E en 550 K zijn uitneembare boxen met handgrepen verkrijgbaar om de opbergruimte optimaal te benutten. Onderin is nog voldoende ruimte voor een klaptafel en stoelen of andere accessoires. De beste manier om met kinderen te reizen is in de 550 K met een stapelbed dat snel en eenvoudig kan worden omgebouwd tot een extra zitbank. Door het bovenste bed neer te klappen dient het als rugleuning. 

    De ONE-NIGHT-STAND- optie met batterij-dockingstation en krachtige verwisselbare batterij Power X-Change van Einhell biedt nog meer onafhankelijkheid . De optie levert voldoende stroom om maximaal één nacht elektrisch zelfvoorzienend te zijn met de caravan. Dankzij het Power X-Change-systeem kan de batterij ook thuis worden gebruikt, b.v. B. kan voor veel Einhell tuinapparaten of gereedschappen worden gebruikt.

         

    03-07-2022 om 18:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij Weinsberg

     Kampeerauto's

    CaraBus en CaraTour

    Het zijn echte succesverhalen - de WEINSBERG Camper Vans CaraBus en CaraTour . En het nieuwe seizoen brengt een frisse wind, waarmee de twee hun weg naar succes vervolgen: CaraBus en CaraTour zijn nu ook beschikbaar op Ford Transit - en deze combinatie past meer dan goed: nog meer hoofdruimte (205 cm), veel royale opbergruimte enorm dwarsbed en een unieke prijs-kwaliteitverhouding.

    w

    CaraBus en CaraTour – elk verkrijgbaar als 550 MQ en 600 MQ – zijn verkrijgbaar in drie frisse koetswerkkleuren die perfect harmoniëren met het onmiskenbare WEINSBERG-design. In het interieur maken de campers indruk met licht hout en witte kleppen met CPL (CaraBus) en modern CPL aluminium decor (CaraTour). Het dwarsbed achterin is goed bereikbaar via een opstapje. Dankzij de speciaal ontwikkelde zijdelen is de liglengte maar liefst 193 cm. Indien gewenst kan de liglengte zelfs worden verlengd tot 203 cm door de zijkanten in het bedgedeelte te verbreden . Ook de ruime badkamer is zeer comfortabel dankzij de indirect verwarmde douchebak en grote, ergonomische wastafel. 

    w

    Dankzij open zichtlijnen ontstaat er een groot ruimtegevoel, wat ook wordt geholpen door een bijzonderheid in de keuken: de energiezuinige compressorkoelkast met vriesvak bevindt zich niet in het gezichtsveld, maar in het entreegebied , zodat deze zowel van binnen als van buiten goed bereikbaar isis. Ook hobbykoks komen aan hun trekken met de nieuwe kookplaat/spoelbakcombinatie van Dometic, inclusief een tweepits kooktoestel met elektrische branderontsteking en een gespleten glazen deksel. Er is voldoende opbergruimte naast het fornuis en in de nissen in de achterwand van de keuken. De ruime bovenkasten bieden veel ruimte, net als de garage. Hoewel het Ford-chassis slank en wendbaar is, biedt de garage veel opbergruimte - in vergelijking met CaraBus en CaraTour op Fiat is hij zelfs hoger en breder. Dankzij de voor koudebruggen geoptimaliseerde isolatie is er altijd een aangenaam binnenklimaat en ook in de winter zijn de WEINSBERG-campers ideaal om te kamperen, ook dankzij de standaard dieselverwarming. 

    w

    Verdere highlights in de nieuwe campervans op Ford: innovatieve insectenwerende deur, zoals gebruikelijk met WEINSBERG volledig overdekte toiletschacht, in hoogte verstelbare tv en een moderne open kledingkast achterin.

    CaraBus en CaraTour op Ford Transit met voorwielaandrijving en 3,5 ton toelaatbaar totaalgewicht - er is volop ruimte voor extra ladingen - zijn verkrijgbaar met 130 pk en handgeschakelde zesversnellingsbak. Optioneel kan ook worden gekozen voor 155 pk (zware uitvoering), 170 pk en een 6-traps automaat. De voertuighoogte is 280 cm, de lengte is 553 cm of 598 cm, afhankelijk van de indeling.

    w

    Het nieuwe basisvoertuig wordt ook geleverd met intelligente assistentiesystemen , zoals: B. ESP, ABS, elektronische remkrachtverdeling (EBD), noodremhulp inclusief noodremlicht, tractiecontrole (TCS) standaard en tal van andere opties zoals slaperigheidsdetectie, cruisecontrol of rijstrookassistent. De buitenspiegels met geïntegreerde richtingaanwijzers zijn standaard elektrisch verstelbaar en verwarmd. De standaard halogeenkoplampen met dagrijverlichting zorgen voor het beste zicht. Eveneens standaard: de Ford Easy Fuel tankdop met bescherming tegen verkeerd tanken, de achterbumper met brede opstap en stabiele sjorogen, verzonken in de 50 mm dikke bodemplaat. Het innovatieve WEINSBERG hefdak is optioneelkan worden besteld, dat speciaal voor de voertuigen op Ford voor het nieuwe modeljaar is ontwikkeld. Het hefdak is standaard wit, maar kan op aanvraag ook in carrosseriekleur worden besteld.

    03-07-2022 om 17:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Compakte kampeerato's van Knaus

    CUV (Caravaning Utility Vehicle - nieuwe voertuigcategorie)

    Game changers: TOURER CUV en TOURER CUVISION

    Het beste van de twee werelden van stedelijke klasse en de compacte semi-integrale of gesloten bestelwagen: KNAUS presenteert een "game changer" en vestigt een nieuwe voertuigcategorie met de TOURER CUV op basis van de VW T6.1 : CUV staat voor Caravaning Utility Vehicle e. De belangrijkste kenmerken: compacte afmetingen tijdens het rijden, ruimte voor een comfortabele zithoek, een complete badkamer en een grote stahoogte in kampeermodus.

    cu

    De TOURER CUV – met minder dan 3.500 kg ideaal voor rijbewijshouders categorie B – staat voor flexibiliteit met volledige kampeergeschiktheid. Met vier zitplaatsen tijdens het rijden, vier slaapplaatsen en veel opbergruimte is het ook nog eens een perfecte gezinsauto. De TOURER CUV is geschikt voor de stad, manoeuvreren door smalle straatjes en het zoeken van een parkeerplaats is geen probleem. En ondanks zijn compacte afmetingen biedt hij in kampeermodus een stahoogte van twee meter . Dit is mogelijk dankzij het innovatieve hefdakconcept . In compacte rijmodus is de binnenhoogte 150 cm. De lengte van de TOURER CUV is 588 cm, de binnenbreedte is 190 cm. Via de FoldXPand achterzijdeer zit lengtewinst in het interieur. Met een douchevoorziening, vaste badkamer inclusief toilet, volwaardige keuken en koelkast alsmede dieselverwarming en boiler doet hij qua kamperen in geen enkel opzicht onder voor een camper of camper. Zijn compacte buitenafmetingen en de bijbehorende handzaamheid bieden een comfortabele kruissnelheid; Belangrijke rijhulpsystemen en een uiterst stabiele carrosserie zorgen voor een hoog veiligheidsniveau. Het zogenaamde "Bridge Light" tussen de KNAUS CATEYE evolution-achterlichten - een doorlopende lichtband - maakt het voertuig nog beter zichtbaar en geeft de nieuwe CUV's een hoge herkenningswaarde. Net als de TOURER VAN is de nieuwe TOURER CUV verkrijgbaar in de indelingen 500 MQ (met in hoogte verstelbare douche, volwaardige garage achter en tweepersoonsbed achter) en 500 LT (met draaibare badkamer, garage, vloer opbergvak en vaste zitgroep die omgebouwd kan worden tot tweepersoonsbed) aanwezig. Het hefdak heeft op aanvraag twee extra slaapplaatsen - het optionele schuifbed met een doordacht mechanisme ligt deels op de bestuurderscabine en is deels naar achteren uitgetrokken.

    cu

    Vanaf het begin is de TOURER CUV ook verkrijgbaar als een uitgebreid uitgerust speciaal TOURER CUVISION-modelbestelbaar. De uitrusting omvat bijvoorbeeld: 17" VW lichtmetalen velgen, voorbumper in carrosseriekleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, "Light Assist"-grootlichtregeling en mistlampen inclusief bochtverlichting, insectenwerende deur, voortentlamp, voortent, verwarmde ruitensproeiers, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, bandenspanningsindicatie, ACC afstandsregeling inclusief Front Assist met city-noodremfunctie, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera, smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW-stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen en stoelverwarming voor bestuurder en voorpassagier.

    Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER CUVISION enorme besparingen op.

    03-07-2022 om 16:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Kampeerauto's 2023

    Kampeerauto’s van Knaus

     TOURER VAN en TOURER VAN VANSATION

    KNAUS en Volkswagen gaan een nieuwe samenwerking aan in het campersegment: de nieuwe TOURER VAN . Het nieuw ontwikkelde semi-integraal voertuig op basis van de VW T6.1 maakt op het eerste gezicht indruk met zijn sportieve, opvallende exterieur in het onmiskenbare KNAUS-design. Daarbij past ook het moderne, uitnodigende interieur van de TOURER VAN met open zichtlijnen, doordachte opbergruimte, licht hout en stijlvolle SAMOA-accenten. De nieuwe semi-geïntegreerde is verkrijgbaar in twee lay-outs: 500 MQ en 500 LT. Dankzij de FoldXPand achterconstructiemet een compacte buitenlengte is er aan de binnenkant lengtewinst. Met een binnenbreedte van 200 cm, een hoogte van 276 cm en een lengte van 588 cm is de TOURER VAN ruim en handzaam tegelijk. Beide indelingen hebben een ruime keuken met een 90 liter compressorkoelkast, spoelbak en tweepits gasfornuis, evenals een dieselverwarming en boiler. Een gasfles van 5 kg biedt royale reserves om te koken. Op aanvraag kan een praktisch schuifbed boven de bestuurderscabine worden besteld, zodat in totaal maximaal vier personen in de TOURER VAN kunnen slapen.

    De 500 MQ komt ook met een bijzonderheid: met slechts een paar eenvoudige bewegingen - ondersteund door een innovatief mechanisme met gasveer en riemlus - kan de badkamer altijd worden aangepast aan de huidige gebruikssituatie: als deze op dit moment niet nodig is , de in hoogte verstelbare douche kan naar beneden worden geduwd zodat deze gelijk staat met het aangrenzende tweepersoonsbed achter, het matras ligt dan bovenop de douche. Dit creëert extra ruimte wanneer de douche niet in gebruik is. Wanneer de douche naar de bovenste positie wordt geschoven, wordt het een volwaardige douchecabine met een vouwwand en een volledige stahoogte van 1,90 meter. Of het nu in slaap- of douchemodus is - het toilet is te allen tijde toegankelijk en bruikbaar. Daarnaast inspireert de 500 MQ met eenvolwaardige garage achter en twee aparte slaapgedeeltes: het tweepersoonsbed achter en het optionele schuifbed voor. In de 500 LT is er een ruime garage, een grote opbergruimte op de vloer die ook via de garage te bereiken is, evenals andere compartimenten en kasten voor allerlei vakantiespullen.De comfortabele draaibare badkamer maakt optimaal gebruik van de ruimte door de combinatie twee verschillende toepassingsgebieden: de wasbak aan de ene kant kan in een handomdraai over het toilet worden gezwenkt. Hierdoor ontstaat een op zichzelf staande doucheruimte met aan de andere zijde gladde wanden. De in de zijwand geïntegreerde doucheplanken kunnen in beide ruimtes volledig worden benut. Nog een highlight: het zeer ruime zitgedeelte van aangezicht tot aangezicht: In plaats van één heeft de 500 LT twee lange zitbanken die comfortabel plaats bieden aan vier personen. Als de bestuurdersstoelen ook naar het woongedeelte worden gedraaid, kunnen er in totaal zes personen aan de tafel plaatsnemen, die indien nodig ook kan worden verbreed. Niets staat bijvoorbeeld het samen eten met gasten in de weg. De zithoek kan ook worden omgebouwd tot een ruim tweepersoonsbed.

    %%%FOTO2%%

    Vanaf het begin kan de TOURER VAN ook als speciaal model VANSATION worden besteld . De uitgebreide uitrusting omvat veel meer dan de gebruikelijke VANSATION-uitrusting, bijvoorbeeld: bestuurderscabine en zijwanden in Ascot-grijs, 17" VW-lichtmetalen velgen , LED-koplampen inclusief LED-dagrijverlichting, grootlichtregeling "Light Assist" en mistlampen inclusief bochtverlichting, verwarmde ruitensproeiers, bandenspanningsindicatie , 7-traps DSG-automaat , naviceiver VW streaming & internet inclusief achteruitrijcamera , smartphone-interface met inductieve oplaadfunctie , ACC afstandsregelinginclusief Front Assist met city-noodremfunctie, voorbumper in voertuigkleur gespoten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, tweede garagedeur, insectenwerende deur, voortentverlichting, voortent in antraciet, panoramisch openslaand raam, geïsoleerde en verwarmde vuilwatertank, multifunctioneel display in kleur, slaperigheidsdetectie, multifunctioneel lederen stuur, in hoogte verstelbare originele VW stoelen met dubbele armleuningen en lendensteunen , stoelverwarming voor de bestuurders- en bijrijdersstoel, sfeerverlichting, smart TV en het speciale model bekleding VANSATION WINTER WHITE. Ten opzichte van het standaardmodel met de juiste uitrusting levert de TOURER VANSATION enorme besparingen op.

     VAN TI PLUS en VAN TI PLUS PLATINUM SELECTIE

    Sinds zijn marktintroductie overtuigt de sportieve VAN TI PLUS met het hoogste wooncomfort en uitzonderlijke rijdynamiek. Voor het modeljaar 2023 heeft hij een aantal optimalisaties en veranderingen ondergaan: hij heeft nu een nieuw basisvoertuig, de VW Crafter , die perfect past bij de "PLUS" van de VAN TI PLUS: moderne assistentiesystemen, vierwielaandrijving aandrijving op aanvraag, 140 pk en handgeschakelde 6-versnellingsbak, optioneel 177 pk en 8-traps automatische transmissie – het nieuwe chassis vormt een aantrekkelijke eenheid met de VAN TI PLUS, die met een PLUS overtuigt op het gebied van veiligheid en rijdynamiek. Dankzij de innovatieve FoldXPand achterzijde wordt het voertuig korter terwijl de leefruimte gelijk blijft.

    Beide lay-outs 650 MEG en 700 LF zijn nu ook verkrijgbaar met uitgebreide PLATINUM-uitrustingbeschikbaar, wat een groot prijsvoordeel oplevert ten opzichte van het seriemodel met de juiste uitrusting: b.v. B. Chassis in metallic lak INDIUM GRAU, originele VW 17" lichtmetalen velgen, voorbumper gespoten in voertuigkleur, handgeschakelde airconditioning, multifunctioneel stuur, draaibare cabinestoelen in KNAUS design, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, slaperigheidsdetectie, elektrisch verstelbaar en verwarmde buitenspiegels, navigatiesysteem "Discover Media" inclusief "Streaming & Internet" met vier luidsprekers, digitale radio-ontvangst, achteruitrijcamera, PREMIUM-cabinedeur, insectenwerende deur, bedverlenging naar de ligweide, bedverlenging in het voeteneinde voor 700 LF (F-bed), ACTIVE ROCK bekleding, digitaal verwarmingsbedieningspaneel Truma CP‐ Plus, bluuwater waterfiltersysteem, sfeerverlichting, 32” Smart TV,



    03-07-2022 om 16:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Totaal nieuwe Knaus Azur

    Caravan Azur

    Al in de jaren 80 was het de premiumklasse van de KNAUS caravans, die staat voor de hoogste kwaliteit en de modernste techniek. En dus kan alleen hij het zijn die de nieuwe premiumserie in toekomstgerichte frametechnologie zijn naam geeft: AZUR . 

    De nieuwe AZUR combineert functionaliteit, comfort en innovatieve technologie. Het frame bestaat uit 22 framedelen van vezels die door een robot aan elkaar zijn gelijmd . Het zelfdragende, zeer sterke frame zorgt niet alleen voor de beste stabiliteit en duurzaamheid, maar ook voor flexibiliteit in de plattegrond en de ruimte-inrichting. Het UV-bestendige en "zelfherstellende" oppervlakverwijdert gemakkelijk deuken en deuken: Als er zich een ongeluk voordoet en het frame heeft een kras (zonder materiaalverwijdering) door contact met een boom of tak, zal deze zich weer vormen door de inwerking van warmte - bijvoorbeeld in de zon. Dankzij de hoge laagdichtheid van het frame kunnen krassen (materiaalverwijdering) eenvoudig worden verwijderd door slijpen en polijsten. Langs het frame heeft de caravan een omlopende, platte geïntegreerde voortentrail. De geïntegreerde en homogeen verlichte contourverlichting in de zijwand maakt van de nieuwe AZUR een blikvanger op elke camping. Dankzij de innovatieve FoldXPand-technologieniet alleen achterin, maar ook in de boeg is de lengte van het interieur perfect benut. De achter- en voorwand evenals het frame zijn wit, de zijwanden zijn campovolo grijs. De subtiele filmgraphics met fijne lijnen nemen de dynamische KNAUS-schommeling over. Zwarte KNAUS-emblemen, standaard kozijnen met privacy-glas en 17" KNAUS lichtmetalen velgen in zwarte glansafwerking onderstrepen de moderne uitstraling.

    Bij het interieurdesign van de AZUR lag de focus op gezelligheid en waardevolle materialen en functionele oplossingen . Het interieur doet meer denken aan een moderne, uitnodigende loftwoning dan aan een caravan. Donker, dwarsgenerfd hout, grijze en lichte oppervlakken, grote ramen, stoffen bekleding van het hele dak en alle muren, een comfortabele zithoek die eigenlijk een bank is - de nieuwe AZUR maakt indruk met een gezellig interieur dat een echte feel- goede factor. Bij de ontwikkeling van de nieuwe caravan werd veel belang gehecht aan een holistisch verlichtingsconceptgeplaatst. Niet alleen de natuurlijke helderheid door de ramen, maar ook de verlichting met LED-technologie zet de AZUR meer dan vakkundig in scène: de voegbanden van alle meubels worden verlicht, de rechte lijnen van het gehele interieur worden met licht onderstreept en de lijn van het meubilair dat de voorkeur geeft aan een opzettelijke verplaatsing van het plafond vanwege de rechte contouren, wordt benadrukt door een speciale lichtband. Deze is speciaal voor KNAUS ontwikkeld en bestaat uit meerdere lichtsegmenten die in de stijl van een "looplicht" effectief in- en uitschakelen en zo de woonruimte geleidelijk lichter of donkerder maken. Nog een bijzonderheid in het interieur: de smart wall . Dit zijn gebeeldhouwde, met stof beklede oppervlakken die in de muur zijn geïntegreerd en die kunnen worden geopend om de achterliggende opbergruimte te gebruiken, b.v. B. een koffiezetapparaat opzetten. Er is ook opbergruimte achter de bekleding van de zitgroep - zo wordt elke beschikbare ruimte effectief gebruikt. Kasten en opbergdozen zijn aan de achterzijde geventileerd voor een bijzonder aangenaam en gelijkmatig binnenklimaat. Dit voorkomt ook de vorming van mogelijke condensatie. Alle kleppen en lades hebben een handige soft-close functie. 

    Daarnaast zijn de meubels schuin geplaatst , vergelijkbaar met de KNAUS campers . Dit zorgt voor meer ruimtegevoel en geoptimaliseerde zichtlijnen en ook het ligvlak van het bed en de opbergruimte zijn groter. De ruime keuken is voorzien van een driepits kooktoestel en een koelkast van 133 liter met automatische energiekeuze. Het slaapgedeelte, dat door middel van een roomdivider van de rest van de woonkamer kan worden gescheiden, is voorzien van moderne leeslampen en opbergvakken. En ook de badkamer maakt indruk met zijn unieke design en doet minder denken aan een caravan dan aan je eigen badkamer thuis. 

    De AZUR overtuigt niet alleen met comfort en functionaliteit - ook de zeer uitgebreide standaarduitrusting laat niets te wensen over. Deze omvatten b.v. B. een neuswiel met geïntegreerde dissellastindicatie, de PREMIUM kajuitdeur met meervoudige vergrendeling, ramen inclusief verduisterende plisségordijnen, parapluhouder en multifunctionele tas in KNAUS design, een hordeur, GFK dak met verminderde hagelgevoeligheid, gladde aluminiumplaat voor en achter een breed LED-voortentlicht, de KNAUS CATEYE evolution-achterlichten met exclusieve nachtsignatuur en dynamische knipperlichten in LED-technologie, een derde remlicht in exclusief KNAUS-design over de gehele breedte van het voertuig en het blauwe water filter.

    Voor modeljaar 2023 kan de nieuwe AZUR worden besteld in vier verschillende indelingen van de populaire compacte carrosserielengte 500: 500 FU met U‐-zitgroep en Frans bed, 460 EU, 500 EU en 540 UE met eenpersoonsbedden en U‐ gevormde zitgroep

    03-07-2022 om 16:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Just go is nieuw bij Dethleffs

    Camper voor starters met aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding

    Dethleffs Just Go: drie extra indelingen voor de nieuwe camperserie op Ford-basis

    In mei 2022 vierde de Dethleffs Just Go zijn première. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs de nieuwe camperserie op basis van de Ford Transit nu uit met drie extra indelingen. Kampeerliefhebbers die op zoek zijn naar een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, kunnen nu kiezen uit in totaal zes verschillende indelingen.

     Met de Just Go, die nog maar enkele weken geleden op de markt werd gebracht, komt Dethleffs tegemoet aan de vraag van heel wat nieuwe kampeerders naar een compacte en tegelijk reisklare camper. De halfintegraal op basis van de Ford Transit onderscheidt zich door een bijzonder aantrekkelijke prijskwaliteitverhouding. Zo behoren draaibare pilotenstoelen met twee armsteunen, een cabineverduistering en 150 millimeter dikke premium 7-zone-matrassen van klimaatregulerend materiaal op de vast ingebouwde bedden al tot de standaarduitrusting. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. 

    Het exterieur van de Dethleffs Just Go met de dynamisch gebogen lijn onder de ramen en de fraaie achterbumper past naadloos in het karakteristieke design van de Dethleffs camperseries. In het interieur combineert de Just Go de lichte, houten oppervlakken van de meubels met fijn gestructureerde wanden in grijze viltoptiek en de trendy donkergrijze deuren van de bovenkasten, zonder greep en   wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend design.

    Voor Nederland en België is gekozen voor een standaard Comfort line uitvoering, met extra standaard uitrusting. Twee uitrustingspakketten – het Assistentiepakket en het One-pakket – vullen de uitgebreide basisuitrusting naar wens tegen aantrekkelijke voorwaarden aan. Een wintercomfortpakket met voorzieningen voor kamperen in het koude seizoen is ook verkrijgbaar.

    Drie extra indelingen voor het modeljaar 2023

    De Just Go was tot nu toe slechts in drie indelingen verkrijgbaar – een korte versie met eenpersoonsbed en twee zeven-meter-versies met een ruime badkamer en eenpersoonsbedden of een centraal tweepersoonsbed -, maar Dethleffs breidt het gamma voor modeljaar 2023 uit met drie extra en zeer verschillende indelingen. Er is de compacte Just Go T 6615, de net geen zeven meter lange Just Go T 6905 en de Just Go T 7055 EBL, een derde versie met een lengte van 7,36 meter, die eenpersoonsbedden achterin combineert met een in de lengterichting geplaatste zitbank voorin. Dit betekent dat nu voor bijna alle eisen in dit segment de juiste oplossing kan worden gevonden.

    Just Go T 6615: korte lengte, perfect gebruikt

    De Just Go T 6615 is compact en wendbaar. Dankzij een slimme indeling en innovatieve oplossingen biedt deze indeling veel meer camper dan u zou verwachten bij een lengte van slechts 6,69 meter. De 2,0 meter lange eenpersoonsbedden in het achterste gedeelte zijn verhoogd, zodat er veel ruimte onder is voor kleding- en linnenkasten alsook voor een grote garage. In combinatie met het Comfortpakket krijgt de garage er een praktische beladingsmogelijkheid bij, dankzij een tweede achterklep links. De badkamer met praktische draaibare  wandoplossing draagt ook bij tot de ruimtewinst in de Just Go T 6615. Hier zijn de wastafel en een kunststof scheidingswand aan een centraal geplaatste, draaibare kolom bevestigd. In ‘normale toestand’ is de draaibare wand parallel aan de buitenwand opgesteld, terwijl de wastafel zich goed toegankelijk in het douchegedeelte van de badkamer bevindt. Als de wand naar buiten wordt gedraaid, draait de wastafel over het toilet en ontstaat een comfortabele douche met vaste kunststof wanden. De keuken tegenover de badkamer is beschikbaar met ofwel een groot werkblad en een koelkast van 83 liter eronder, ofwel een hooggeplaatste koelkast met een inhoud van 137 liter. Voor wie de Just Go T 6615 met drie personen wil gebruiken, is er een optie voor een hefbed.

    Just Go T 6905: open interieur

    Een tweepersoons “Frans” bed en het royale interieur kenmerken de Just Go T 6905.De luchtige zitgroep met extra zitplaats aan de passagierskant biedt comfortabel plaats aan vijf personen. De camper uit de zeven-meter-klasse heeft ook een grote hoekkeuken met een werkblad van 1300 millimeter en veel bergruimte in de laden en bovenkasten: deze ruimte ontstaat doordat de koelkast tegenover de keuken en wat hoger is geplaatst. Naar achteren toe vormen een 60 cm brede garderobekast aan de ene kant en een 30 cm grote linnenkast aan de andere kant de overgang naar de slaapkamer en de badkamer. Het comfortabele bed meet 200 centimeter in de lengte, 135 centimeter in de breedte aan het hoofdeinde en is aan het voeteneinde afgeschuind voor een betere doorgang naar de badkamer. Een in lengterichting geplaatste badruimte met banktoilet en scheidbare douchecabine grenst aan de bestuurderskant. Een extra tweepersoonsbed kan besteld worden als een optioneel hefbed.

    Just Go T 7055 EBL: combinatie van eenpersoonsbedden en zitbank in lengterichting. 

    De 7,36 meter lange Just Go T 7055 EBL biedt nog meer ruimte voor wonen en slapen tijdens de reis. Deze combineert eenpersoonsbedden achterin met een badkamer die, wanneer de deur open is, de douche- en toiletruimte samenvoegt tot een ruime badkamer, die het slaap- en badgedeelte scheidt van de woonruimte. In het voorste gedeelte nodigt een royale zitgroep met twee in de lengte geplaatste banken uit om lekker te relaxen. De grote, vrijstaande tafel in het midden kan opzij geschoven worden om de toegang tot de cabine te vergemakkelijken. Ook kopers van de T 7055 EBL kunnen het aantal bedden uitbreiden tot vier met een optioneel hefbed.

         

    Meer info  www.dethleffs.de

     

    24-06-2022 om 22:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel plaats in de Aero Up

    Toercaravan met hefbed

    Dethleffs Aero Up: het compacte ruimtewonder  

    Dethleffs breidt de caravanserie Aero uit met drie nieuwe indelingen, waarbij een hefbed boven de rondzitgroep is geplaatst. Ondanks de compacte afmetingen kunnen zo snel en eenvoudig extra slaapplekken worden gecreëerd, zonder dat daarbij de woonruimte wordt beperkt. Vooral voor grotere gezinnen en kampeerders met incidentele slaapgasten is deze extra flexibiliteit absoluut een pluspunt. 

     In het jubileumjaar 2021 liet recreatievoertuigfabrikant Dethleffs de toercaravandesignreeks Aero terugkomen in een 90 jaar-editie en dat met groot succes. De Aero werd goed verkocht. Voor het modeljaar 2023 breidt Dethleffs het nu al veelzijdige assortiment uit en voegt aan de acht populaire indelingen (van het compacte model met dwarsliggende bedden Aero 410 QS en verschillende gezinsmodellen met stapelbedden tot de ruime variant met eenpersoonsbedden Aero 520 ER) drie extra indelingen toe. Alle drie modellen hebben de toevoeging ‘Up’ in de naam, waarmee Dethleffs verwijst naar een hefbed. Als het hefbed niet wordt gebruikt kan het vlak tegen het plafond worden geplaatst. Het kan indien nodig met enkele handelingen naar beneden worden gezwenkt, zodat een verhoogd aangebracht tweepersoonsbed ontstaat. Zo kan het aantal bruikbare bedden worden uitgebreid, zonder dat de woonruimte wordt beperkt. Daarmee is het Dethleffs gelukt om op een relatief compacte ruimte maximaal zeven bedden te plaatsen. De Aero up-modellen zijn vooral voor degenen die met veel personen reizen of die af en toe vrienden of kleinkinderen op bezoek hebben een ideale en bijzonder flexibele combinatie van compacte afmetingen met veel slaapplekken.

    Ondanks bovenbed veel ruimte in de rondzitgroep

    Dethleffs biedt de nieuwe Aero up in drie indelingen aan. Ze hebben allemaal een grote rondzitgroep in het achterste gedeelte, met daarboven een bovenbed dat tegen het plafond is aangebracht. Dankzij de binnenhoogte van 1,98 meter in de Aero up blijft boven de zitgroep voldoende ruimte. De bovenkasten boven de rondzitgroep hebben de ontwerpers van Dethleffs naar achter toe schuin vormgegeven, waardoor extra vrijheid boven het hoofd en een royaal ruimtegevoel ontstaat. Als het bovenbed niet wordt gebruikt is het mechanisch vergrendeld. Om te ontgrendelen moet een knop links en rechts worden ingedrukt om het bed zachtjes naar beneden te zwenken. Zonder verdere ombouw kan het  bed met een afmeting van 2,00 meter lang en 1,44 meter breed met een 13 centimeter dik, op veerlatten geplaatst 7-zones-koudschuimmatras van klimaatregulerend materiaal, direct worden gebruikt. Het stabiele bed is belastbaar met maximaal 200 kg. Via het meegeleverde trapje klim je eenvoudig naar het bed. Zowel boven alsook onder het bovenbed blijft er voldoende ruimte over, zodat ook bij naar beneden gezwenkt bovenbed de rondzitgroep als slaapplek voor maximaal twee personen gebruikt kan worden.

    Met stapel- of eenpersoonsbedden

    De compacte Aero up 460 KR wordt gekenmerkt door dwars ingebouwde stapelbedden in het voorste gedeelte, de centraal ingedeelde keuken, een badkamer en, bij omgebouwde rondzitgroep, maximaal zes slaapplekken. Bij uitrusting met de optioneel verkrijgbare drievoudige stapelbedden zijn zelfs zeven slaapplekken  mogelijk. Ook de 70 centimeter langere Aero up 530 KR is bedoeld voor reislustige gezinnen.  De in de lengte ingebouwde stapelbedden met tegenoverliggende dinette zorgen voor een royale, afzonderlijke kinderkamer in het voorste gedeelte, die bovendien met een vouwdeur kan worden afgescheiden. De indeling van de Aero up 530 ER wordt daarentegen gekenmerkt door een afscheidbare slaapkamer in het voorste gedeelte met in de lengte ingebouwde eenpersoonsbedden, een grote keuken, veel opbergruimte en een zeer royaal ruimtegevoel. Ook de verdere uitrusting van de nieuwe Aero up-modellen laat niets te wensen over. Zo beschikt de keuken standaard over een driepits fornuis met eenvoudig te reinigen kookoppervlak alsmede over een 137 liter grote koelkast met 15 liter groot vriesvak. Alle modellen beschikken over een badkamer met toilet en wastafel. Een douche-uitrusting is naar wens afzonderlijk of in een pakket met de City-wateraansluiting verkrijgbaar. Het optionele Touring-pakket bestaat uit een 70 centimeter breed panorama-dakluik voor veel daglicht, een Truma-boiler voor de warmwatervoorziening en een warmeluchtinstallatie. Een veiligheidspakket voor extra rijveiligheid en een Styling-pakket met 17 inch aluminium velgen, Big Foot-steunen, een disselafdekking en een ingebouwde kogeldrukweergave zijn eveneens voor alle drie modellen verkrijgbaar.

            

    Meer info www.dethleffs.de

     



    23-06-2022 om 23:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de warmte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-06-2022 om 23:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe camperbus bij Dethleffs

    Dethleffs Globetrail 590 C: royale Camper Van met pit

    Aan het einde van het modeljaar 2022 breidt Dethleffs het gamma van zijn nieuwe Camper Van-serie Globetrail uit met de Globetrail 590 C. De bijna zes meter lange buscamper op basis van de Ford Transit heeft een ruim woongedeelte, een dubbele bodem, een innovatieve comfort-badkamer en nog veel meer praktische details. 

    In de zomer van 2021 presenteerde Dethleffs voor het eerst een Camper Van onder zijn eigen naam. In de Dethleffs Globetrail op basis van de Fiat Ducato voerde de fabrikant veel vernieuwende uitbreidingsideeën door en het nieuwe model werd al snel succesvol. Nu breidt Dethleffs de Globetrail-serie uit met een buscamper op basis van de Ford Transit: de Globetrail 590 C.

    De indeling van dit nieuwe model is gebaseerd op de bekende en beproefde indeling uit de Globetrail 600: voorin een zitgroep met twee zitplaatsen in de rijrichting en een draaibare bestuurders- en passagiersstoel, daarachter de badkamer en de keuken en in het achterste gedeelte een dwars ingebouwd tweepersoonsbed. Wat klinkt als een vertrouwde buscamper indeling, blijkt bij het instappen bij nader inzien een innovatief ruimtewonder te zijn. Zelden bood een camper van zes meter zo’n royaal ruimtegevoel, terwijl hij tegelijk overvloedige woon- en comfortfuncties en veel bergruimte biedt.

    Nieuw type comfort-badkamer

    Het geheel nieuw ontwikkelde comfort-badkamerconcept levert een belangrijke bijdrage aan de open, ruime woonsfeer in de Globetrail 590 C. Dethleffs maakt daarbij gebruik van de modulaire, opklapbare constructie van het dwarsbed achterin en combineert dat met een slimme draaibare wandoplossing in matglaslook, de deur met rollo die bekend is van de vorige Globetrail-modellen en

    een douchebak met een breedte van 87 centimeter en een diepte van 47 centimeter, wat ongewoon groot is voor Camper Vans.

    Als de douche niet in gebruik is, biedt de veelzijdige badkamer voldoende ruimte voor het onbelemmerd gebruik van wastafel en toilet. Tegelijkertijd schept hij dankzij de compacte afmetingen extra woonruimte en daardoor een onvergelijkbaar ruimtegevoel. Met enkele handelingen maakt u er een douche van: klap het voorste deel van het bed aan de bestuurderskant op, zwenk de douchewand naar buiten en u heeft een ruime douche-oase met een stijlvol hotelkarakter, veel daglicht en een stahoogte van 1,94 meter. De antracietkleurige douchebak met rooster van echt hout en het openslaande raam scheppen ook een behaaglijke sfeer in de comfort-badkamer van de Globetrail. De doucheslang kan ook door het raam naar buiten worden geleid: ideaal om zand af te spoelen, wetsuits schoon te maken of uw trouwe viervoeter te wassen. 

    Open voorzijde

    Maar niet alleen de vernieuwde badkamer, ook de nieuw ontworpen open ruimte in het voorste gedeelte van de nieuwe Globetrail 590 C draagt bij aan het royale gevoel van ruimte. De smalle bovenkasten in een knus houtdecor boven de dinette lopen door naar voren tot in de cabine, waar ze bijna naadloos aansluiten op de praktische bergruimten boven de voorruit. Op deze manier combineert Dethleffs veel vrije ruimte aan de voorzijde met talrijke praktische opbergmogelijkheden. De boven- en keukenkasten zijn greeploos, zodat er niets achter kan blijven haken. En met hun elegante uitstraling met gladde panelen en afgeschuinde randen benadrukken ze de open totaalindruk in het interieur van de Globetrail.

    Slim lichtconcept

    Indirecte verlichting op de bovenkasten en in de keuken zorgt ’s avonds voor een gezellige sfeer. In plaats van uitstekende spots gebruikt Dethleffs in de nieuwe

    Globetrail 590 C verzonken touchspots als functionele verlichting boven het aanrecht in de keuken, bij de zitgroep en als leeslampjes in het slaapgedeelte. Deze touchspots hebben het voordeel dat ze niet verblinden en de bewegingsvrijheid niet beperken.

    Doorlopende dubbele bodem

    De ontwerpers van Dethleffs gebruikten de aanpassing van het Globetrailruimteconcept aan de Ford Transit als basisvoertuig voor een andere innovatie: de installatie van een dubbele bodem. Zo ontstaat een volledig vlakke vloer van de cabine naar het achterste gedeelte. Toch biedt de woonruimte een royale stahoogte van 1,94 meter. Alle kabels en leidingen zijn, zonder struikelgevaar en beschermd tegen de kou, netjes in de dubbele bodem verwerkt. 

    Keukenladen voor binnen en buiten

    De keuken van de Globetrail 590 C loopt langs de rechter zijwand door tot in het openingsgedeelte van de zijschuifdeur. Zo ontstaat niet alleen een ruim werkoppervlak, Dethleffs gebruikt deze constructie ook voor een andere ingenieuze vernieuwing: de keukenlades kunnen zowel van binnen als van buiten geopend worden – dit laatste als de schuifdeur open staat. Dat is het echte buitenleven! Maar de keuken overtuigt met nog meer praktische details. Zo is de 84 liter grote compressor-koelkast verhoogd geplaatst voor een gemakkelijke toegang. Tegelijkertijd benadrukt het consequent open ontwerp met een legplank in plaats van een kast boven de koelkast het royale ruimtegevoel in de Globetrail 590 C. Het fornuis en de gootsteen kunnen afgedekt worden om het werkoppervlak te vergroten, indien nodig. Een optionele uitklapbare plank in de doorgang naar buiten breidt de opbergmogelijkheden nog uit.

    Bedden om van te dromen

    De praktische bedconstructie, die links en rechts op grote opbergboxen rust, is door Dethleffs voor de Globetrail 590 C nog eens verbeterd. De deelbare bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap.  Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma bedbodems kunnen zonder moeite omhoog geklapt worden en samen met de matras veilig tegen de zijwand opgeborgen worden, zodat er een middenpad ontstaat dat als garage gebruikt kan worden. Nieuw is echter de mogelijkheid om het tweepersoonsbed op te splitsen, zodat er achterin een eenpersoonsbed ontstaat, of zelfs ruimte voor de douche-oase. Bovendien heeft Dethleffs het dwars ingebouwde tweepersoonsbed met een schotelbodem uitgerust. De ergonomische schotelveren passen zich individueel en precies aan de wervelkolom aan, ondersteunen het lichaam op de juiste plaatsen en zorgen zo voor een gezonde en rustgevende slaap. 

    Het slaapkamerkarakter van het achterste gedeelte wordt benadrukt door fraaie achterdeurpanelen, waarin de zonweringen inclusief hun frame gewoon verdwijnen. Dankzij het aangename oppervlak en de bijna randloze vorm leent het deurpaneel zich ervoor om tegenaan te leunen, zodat rechtop in bed zitten nu mogelijk is zonder het koude metaal van de deur of de uitstekende raamkozijnen aan te raken. Voor extra comfort en een onbelemmerd uitzicht op koude dagen zijn er verwarmde achterruiten.

    Dat de ontwerpers van Dethleffs zich ook hebben toegelegd op minder zichtbare, maar daarom niet minder belangrijke details, blijkt uit het voorbeeld van de linker opbergbox onder het bed. Hier vindt u een ergonomische uittrekbare houder voor gasflessen. De gasflessen kunnen nu gemakkelijk verwisseld worden door de zware cilinders op de uittrekbare plaat te leggen en ze naar binnen te duwen.

    Geen gezwoeg meer en vriendelijk voor de rug. Echt een verlichting. 

    Basisvoertuig Ford Transit

    Het basisvoertuig van de Dethleffs Globetrail 590 C is een Ford Transit met hoog dak van de nieuwste generatie, met voorwielaandrijving en een lage-emissie 2,0liter TDCi Ford EcoBlue motor, handgeschakelde zesversnellingsbak, cruisecontrol, bestuurdersairbag, alsook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), hulp bij het wegrijden op een helling, tractiecontrole, hulpremsysteem, extra zijwindassistentie en stabiliteitscontrole voor aanhangwagens. 

    De basisversie van de Globetrail 590 C wordt aangedreven door een krachtige viercilindermotor van 130 pk (96 kW). Als alternatief kan gekozen worden voor een 170 pk (125 kW) motor. Beide versies zijn verkrijgbaar met handgeschakelde of automatische versnellingsbak. 

          

    De nieuwe Globetrail 590 C is vanaf augustus te zien bij onze Dethleffs-dealers

    Meer info www.dethleffs.de

    23-06-2022 om 23:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-06-2022 om 22:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs c'joy 2023

     

    Dethleffs cjoy: nieuwe outfit, meer comfort 

    Dethleffs geeft zijn caravanserie voor starters cjoy een upgrade. Een innovatief houtdecor en stoffering van duurzame grondstoffen bepalen het nieuwe trendy interieur. Bovendien zorgt een efficiënte compressorkoelkast in het modeljaar 2023 voor een upgrade van de standaarduitrusting van de Dethleffs cjoy.  

    De start in de Dethleffs caravanwereld wordt gemaakt met cjoy. De wendbare en compacte caravan is verkrijgbaar in vijf verschillende indelingen en is een geschikte kampeeroplossing voor jonge gezinnen en prijsbewuste stellen. Dankzij het lage eigen gewicht kan de c’joy zelfs door trekkende voertuigen uit de compacte klasse met minder krachtige motor worden getrokken. Ook bezitters van rijbewijs B mogen onder bepaalde omstandigheden met een dergelijke combinatie rijden. Met een breedte van 2,12 meter kan met de cjoy bovendien over smalle toegangswegen worden gereden, wat zorgt voor een ontspannen reis voor caravanstarters, ook op krappe delen van de route. 

    Nieuw, modern interieur 

    Voor het modeljaar 2023 maakt Dethleffs het interieur van de cjoy moderner en voert een nieuwe meubeldecor en stofferingen in. De meubelpanelen hebben een vriendelijk, licht houtdecor met dwars lopende nerf, wat het interieur groter doet lijken en voor een behaaglijke woonsfeer zorgt. De bovenkasten krijgen lichte kleppen en decorstrepen die fraai aansluiten bij de stofferingskleuren. Bij de vernieuwde cjoy kan worden gekozen uit twee stofferingen: Bij de stoffering Kappan harmoniëren kussens in lichtgrijs en beige met het nieuwe houtdecor van de meubels. Bij de stoffering Timor zijn zitkussens daarentegen in antraciet, terwijl turquoise rugkussens hier voor kleuraccenten zorgen. Bij beide stofferingen wordt de behaaglijke sfeer onderstreept door een qua kleur bijpassende stoffen bekleding. Ook bij de materiaalkeuze voor de stofferingen slaat Dethleffs bij de cjoy nieuwe, innovatieve wegen in. Het polyestergaren van de stoffen is gemaakt van 100 procent gerecyclede PET-flessen en ontziet daarmee het milieu. Het garen, dat ook wordt gebruikt in sportkleding, geeft de stofferingen een aangenaam zachte haptiek en draagt zo bij aan de behaaglijkheid in de cjoy.

    Efficiënte compressorkoelkast in alle modellen

    De keuken van de cjoy wordt in het modeljaar 2023 eveneens herzien, wat op het eerste gezicht echter minder opvallend is dan bij de meubels en stofferingen. In plaats van de tot nu toe gebruikte absorptie koelkast voorziet Dethleffs de caravan voor starters nu van een efficiënte compressorkoelkast. Deze kan zowel tijdens het rijden met 12 volt alsmede met landstroom worden gebruikt en koelt snel en betrouwbaar. Terwijl de modellen 410 LK, 420 QSH, 480 FSH en 480 QLK een 132 liter grote koelkast met vriesvak hebben, heeft het model met eenpersoonsbedden cjoy 460 LE vanwege de constructie een koelkast met 83 liter inhoud.

    De indeling van het grote gezinsmodel cjoy 480 QLK met tweepersoonsbed voor en stapelbedden achter heeft Dethleffs voor het modeljaar 2023 in geringe mate herzien. Zo sluit de badkamer nu direct op de stapelbedden aan, terwijl de linnenkast naar voren is verplaatst. Daardoor heeft deze indeling nu ook een grote koelkast met 132 liter inhoud. 

    Uitrustingspakketten voor meer comfort en veiligheid

    Voor de cjoy van het modeljaar 2023 worden verder de uitrustingspakketten Touring en Dynamik aangeboden. Het uit andere series bekende Touring-pakket bevat de warmwatervoorziening met een Truma-boiler, een warmeluchtinstallatie en een 50 x 70 centimeter groot hef-kanteldakluik en een hordeur. Bij het uitrustingspakket Dynamik wordt naast een mobiele vuilwatertank in de opbergkast voor gasflessen en een 44 liter grote verswatertank een reservewielhouder in de opbergkast voor gasflessen alsmede een serviceluik aan de buitenkant toegevoegd. Verder zijn bij het Dynamik-pakket schokdempers en een veiligheidskoppeling inbegrepen. Daarmee mag cjoy in combinatie met een geschikt trekkend voertuig worden gebruikt voor snelheden tot 100 km/u.

    Praktische, tweedelige toegangsdeur

    Alle cjoy-modellen beschikken over een praktische, tweedelige toegangsdeur. Deze is vooral gewild bij gezinnen en hondenbezitters, want het geopende bovendeel maakt aanvullende ventilatie mogelijk, terwijl het gesloten benedendeel voorkomt dat de caravan zonder toezicht wordt betreden of verlaten. Het dak, de voor- en achterzijde van de cjoy zijn gemaakt van hagelbestendig GFK.

    Indelingen voor elke doelgroep

    Zoals altijd kan in de serie worden gekozen uit vijf indelingen. Het kortste model cjoy 410 LK, met een opbouwlengte van 4,99 m, heeft stapelbedden in het achterste gedeelte, een toiletruimte, keuken en een grote, om te bouwen zitgroep in het voorste gedeelte en is daarmee een comfortabele startersmodel voor jonge gezinnen. De cjoy 420 QSH heeft een dwars in het voorste gedeelte geplaatst vast tweepersoonsbed en een midden-dinette. Keuken en badkamer bevinden zich in het achterste gedeelte. De indeling van de cjoy 460 LE wordt gekenmerkt door in de lengte geplaatste eenpersoonsbedden en een dinette in het voorste gedeelte met keuken en tegenoverliggende toiletruimte in het middengedeelte. De cjoy 480 FSH biedt maximale ruimte voor stellen met een keuken en badkamer in het achterste gedeelte en een grote slaapruimte met in de lengte ingebouwd tweepersoonsbed voorin. De grote gezinscaravan cjoy 480 QLK heeft een dwars geplaatst tweepersoonsbed in het voorste gedeelte, een grote zitgroep, keuken en badkamer erachter en stapelbedden achterin. Hier is ruimte voor zes personen. In alle cjoy-modellen kan de badkamer optioneel met een douche worden uitgerust

     

     

     

     

    23-06-2022 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-06-2022 om 19:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtrijders















    6 op de 10 Belgen vertrekt ’s nachts als ze met de auto op reis gaan.
    3 op de 4 stopt onderweg om een dutje te doen

    6 op de 10 Belgen rijdt bij voorkeur ‘s nachts wanneer ze een lange rit voor de boeg hebben. Om de vermoeidheid tegen te gaan, stoppen 3 op de 4 bestuurders om een dutje te doen. Dat is absoluut noodzakelijk, want 1 op de 4 bestuurders zegt wel eens het gevoel te hebben gehad dat ze achter het stuur enkele seconden in slaap dommelden. Dit zijn de resultaten van een nieuwe enquête over het gedrag tijdens lange ritten die vandaag door Vias institute gepubliceerd worden. Tijdens de vakantie is vermoeidheid verantwoordelijk voor 1 op de 3 ongevallen op de Franse autosnelwegen. De volgende tips zijn zeker nuttig om ongevallen te vermijden.

    Pauzeer om de twee uur!
    Tijdens de nacht rijden biedt op het eerste zicht verschillende voordelen: er is minder verkeer, het is frisser en als je met kinderen reist, is het rustiger in de wagen als ze slapen. Veel Belgen zijn schijnbaar overtuigd van deze voordelen, want 6 op de 10 Belgen (60%) vertrekken ’s nachts als ze een lange rit gaan maken. Zo blijkt uit een nieuwe enquête waarvan Vias de resultaten publiceert (bron: Les Européens et la conduite responsable – Fondation VINCI Autoroutes - 2022).

    Om vermoeidheid achter het stuur tegen te gaan, is een dutje doen de beste oplossing.
    Meer dan 3 op de 4 Belgen (76%) zeggen dit tijdens hun traject te doen. Een probleem is wel dat de bestuurders zeggen gemiddeld pas na 3 uur te stoppen voor een pauze. Om de aandacht optimaal te houden, wordt aanbevolen om na maximaal twee uur te stoppen. 2 op de 3 vakantiegangers (65%) wisselen van bestuurder tijdens hun traject. Op die manier kunnen de bestuurders om beurt even tot rust komen.

    1 op de 4 bestuurders had al eens het gevoel ingedommeld te zijn
    Rijden tijdens de nacht heeft het grote nadeel dat de vermoeidheid sneller toeslaat. 1 op de 4 bestuurders (26%) zegt wel eens het gevoel gehad te hebben dat ze even ingedommeld waren. 1 op de 6 (17%) geeft aan dat ze zelfs even uitgeweken waren naar de pechstrook omdat ze in slaap waren gevallen. De slaperigheid kan nog versterkt worden door een slechte voorbereiding. Zo geeft 3 op de 4 bestuurders (76%) aan dat ze pas laat in de avond voor het vertrek helemaal klaar waren voor hun reis.   De rit dreigt zo een voortdurende strijd tegen de slaap te worden, wat absoluut af te raden is.

    Voor het vertrek controleert maar 1 op de 3 bestuurders de bandenspanning
    Voor je vertrekt, kan je zelf ook een paar belangrijke veiligheidsvoorwaarden vervullen. Zo controleert slechts 1 bestuurder op de 3 (35%) de bandenspanning en 1 op de 4 bestuurders (27%) controleert het oliepeil. Het is essentieel om met goede banden op de juiste spanning te rijden. Wanneer je wagen geladen is, is het zelfs beter om de bandenspanning lichtjes te verhogen ten opzichte van de gebruikelijke bandenspanning.

     5 tips voor een efficiënt dutje in de wagen

    1. Stop op een rustige en veilige plek
    2. Drink een koffie vooraleer je een kort dutje doet. De cafeïne begint na ongeveer 20 minuten te werken en zal je niet hinderen om in te slapen.
    3. Maak het comfortabel voor jezelf en kantel je stoel zodat je je benen wat meer kan strekken
    4. Doe een dutje van maximaal 20 minuten. Anders geraak je in een diepe slaap en zul je moeite hebben om wakker te worden. Als je na 20 minuten wakker wordt, zul je de effecten van de koffie (en de cafeïne) voelen.
    5. Strek even je benen en je hele lichaam vooraleer je terug vertrekt.

    5 tips voor een vlotte en veilige reis

    1. Zorg dat je goed uitgeslapen aan je reis vertrekt. Je vermijdt dus best om tot laat voor je vertrek alles voor te bereiden.
    2. De vakantie begint vanaf dat je in je wagen stapt. Fixeer je niet op een uur van aankomst. Door ontspannen te rijden, zal het traject minder lang lijken.
    3. Denk aan de basisregels: gordel voor alle inzittenden, ook voor de passagiers die slapen, respecteer de snelheidslimieten en geen alcohol voor de bestuurder(s).
    4. Blijf kalm als je in een file belandt. Een woedeaanval kan je hele vakantie verpesten. Bezie de andere bestuurders in de file als lotgenoten en niet als vijanden.
    5. Sla geen rustpauze over omdat je er bijna bent. Het risico op een ongeval verhoogt in de laatste 100 kilometer van je rit.


     Meer informatie VIAS 

     

    23-06-2022 om 15:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tussen her groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-06-2022 om 15:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs heeft een nieuwe halfintegraal

    Dethleffs Just Go: nieuwe instapcamper op chassis van

                   Ford Transit

     

    In periodes van reisbeperkingen voor hotels en pensions ontdekken steeds meer mensen kamperen als aantrekkelijke reisoptie. Beginnende kampeerders en mensen die de overstap maken naar kamperen vinden bij Dethleffs meteen een alternatief: een voordelige camper van goede kwaliteit met een reisklare uitrusting, de Dethleffs Just Go. Het nieuwe model op basis van de Ford Transit gaat vanaf eind juni 2022 bij de Dethleffs-dealers in première.

    Het stijgend aantal registraties van kampeerauto's weerspiegelt het aantal kampeerders dat voor het eerst reizen met een zwerfauto ontdekt. Maar net voor starters is de keuze van het juiste model en van aangepaste uitrusting vaak moeilijk. Dethleffs komt nu tegemoet aan de vraag naar een voordelige en tegelijk reisklare kampeerauto met een nieuwe, betaalbare serie en biedt vanaf eind juni 2022 de nieuwe Dethleffs-serie Just Go.

    De halfintegraal onderscheidt zich door een erg aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding, zowel voor de basisvariant met omvangrijke basisuitrusting als in de uitgebreide variant met Comfortpakket. Als basisvoertuig gaat Dethleffs bij de Just Go voor de Ford Transit. Het omvangrijke startpakket omvat in de basisuitvoering al een EcoBlue-dieselmotor van 96 kW (130 pk) met voorwielaandrijving en een uitgebreide comfort- en veiligheidsuitrusting. De standaarduitrusting omvat o.a. cruisecontrol, verwarmbare, elektrisch instelbare buitenspiegels en een digitale DAB+-autoradio met afstandsbediening op het stuur evenals talrijke hulpsystemen, zoals noodremassistent, hill-holder-, zijwind- en hulpremsysteem. Voor extra comfort tijdens de rit zorgen de draaibare, in hoogte en helling instelbare pilotenstoelen met twee armsteunen.

    Dynamisch buitendesign van de Dethleffs modeljaar 2022

    Zoals de naam al doet vermoeden, is de Just Go afgeleid van de populaire Dethleffs-camperserie voor starters Just – met enkele kenmerkende verschillen. De Just Go krijgt een nieuwe kap boven de cabine, die past bij de cabine van het basisvoertuig Ford Transit. Het design van de zijkant met de voor Dethleffs kenmerkende, dynamisch golvende lijn onder de ramen, doet onmiskenbaar denken aan de actuele serie Just. De achterkant van de Just Go wordt echter gesierd door een nieuw ontworpen, mooie achterbumper, die optisch doet denken aan de bumper van de nieuwe Premium-integraal Dethleffs XL I. Zo past de buitenkant van de Dethleffs Just Go draadloos in het design van het modeljaar 2022 bij Dethleffs.

    Drie indelingen op de markt

    De halfintegraal Just Go wordt in juni 2022 op de markt gebracht met drie indelingen en twee uitvoeringsvarianten. De korte T 6815 EB beschikt over eenpersoonsbedden achterin en een L-vormige keuken in het midden, tegenover de badkamer. Hierbij is optioneel een vijfde zitplaats mogelijk. De langere T 7055 is beschikbaar in een versie met eenpersoonsbedden (T 7055 EB) of met een in hoogte verstelbaar, centraal queensbed achterin (T 7055 DBL). Beide lange modellen pronken bovendien met een ruime badkamer met afzonderlijke douche, die van de woonruimte gescheiden kan worden.

    In de basisstructuur van het interieur is de overeenkomst met het zustermodel Just goed zichtbaar, maar de Just Go combineert lichte, houten meubels met fijn gestructureerde wanden in grijs vilt-optiek en trendy donkergrijze bovenkastkleppen, greeploos en met Softclose-technologie. In overeenstemming daarmee bieden de stofferingen ‘Ravello’ en ‘Salerno’ nieuw, qua kleur bij elkaar horend textiel, het laatste voorbehouden als deel van het Comfortpakket.

    De zitgroep is bij de modellen met eenpersoonsbed T 6815 EB en T 7055 EB in de basisuitrusting uitgevoerd als halve dinette met tafel aan de wand. In de uitvoeringsvariant met Comfortpakket bevatten beide modellen een L-zitgroep met vrijstaande tafel. Het model T 7055 DBL met tweepersoonsbed beschikt over een zitbank langs beide zijwanden en tussenin een vrijstaande tafel.

    Twee uitvoeringsvarianten vereenvoudigen de keuze

    Om voor starters de keuze te vereenvoudigen, biedt Dethleffs voor de nieuwe Just Go slechts een overzichtelijk aantal opties. De omvangrijke basisconfiguratie omvat bijv. al de opbouwdeur met hor, cabineverduistering en matrassen van 150 mm dik op vast ingebouwde bedden. In de indeling T 7055 DBL behoort zelfs het in hoogte verstelbare queensbed tot de standaarduitvoering. De garage beschikt standaard al over een vloer met antislipvloer en nieuwe, soepele draai-spansluitingen.

    De uitvoeringsvariant Comfort voldoet aan de eisen voor meer woon- en rijcomfort. Naast extra uitrusting voor het basisvoertuig, zoals een koplampassistent, regensensor en airco, beschikt het Comfortpakket o.a. over een dakraam in de cabine en een raam in de toegangsdeur, een hef-kanteldakluik van 70 cm lang boven de zitgroep, vouwverduistering in de cabine, de mogelijkheid om de eenpersoonsbedden om te bouwen tot tweepersoonsbed en een tweede garageluik. Het Comfortpakket omvat ook de indirecte verlichting Light Moments. 

    Voor beide versies is bovendien een assistentiepakket met meer veiligheidsassistenten verkrijgbaar. Dankzij het optionele wintercomfortpakket wordt de Just Go een absolute specialist tijdens de winter, die ook in ijskoude omstandigheden een prima wooncomfort biedt, zonder risico dat de waterinstallatie bevriest.

    Daarnaast kan de zwerfauto voor een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding een persoonlijke touch krijgen dankzij opties, zoals een sterkere motor van 118 kW (160 pk), automatische versnelling, trekhaak, elektrische vloerverwarming, zonnepaneel of een elektrisch bedienbaar hefbed boven de zitgroep.

    Meer info www.dethleffs.de

     

    22-06-2022 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby nieuwste kampeerauto's

    Hobby-bestelwagen MAXIA VAN zijn première.

    De tot nu toe bekende details verhogen de verwachting. De naam MAXIA alleen al geeft een idee van de innerlijke werking van de nieuwste bestelwagen van de familie Hobby. De MAXIA-wereld is bekend uit het caravansegment. Daar staat het voor de nieuwe premiumklasse Hobby caravans met Scandinavisch design, perfect op elkaar afgestemde kleuren en Scandinavisch comfort. "Het Hygge-design zal ook terug te vinden zijn in de MAXIA VAN", bevestigt Bernd Löher, algemeen directeur van Hobby. "Het beschrijft de nieuwe manier van kamperen, waarbij je zwerfauto net zo comfortabel en stijlvol is als je eigen huis." De VW Crafter dient als basis voor de MAXIA VAN. Bernd Löher weet dat het werken met Volkswagen grote voordelen met zich meebrengt: “Onze klanten zijn al bekend met veel eigenschappen van auto's. Dat waarderen ze, vooral op het gebied van veiligheids- en assistentiesystemen.” Binnenkort volgt meer informatie over de nieuwe MAXIA VAN. 

     EDITION (Citroen-chassis) en VANTANA DE LUXE (Fiat-chassis) beginnen het seizoen 2023 ongewijzigd, elk met twee verschillende plattegronden en in totaal drie bekledings-/meubeldecors om uit te kiezen. "Beide reeksen hebben veel fans en de vraag is nog steeds groot", legt Löher uit. Highlights zoals het extra brede panoramadak HOBBY TOP in de VANTANA DE LUXE zorgen daarvoor. "De eersteklas prijs-kwaliteitverhouding in alle Hobby-voertuigen is voor veel klanten cruciaal", zegt de Hobby-directeur. “Veel hoogwaardige en handige uitrustingsdetails zijn vanaf het begin bij Hobby zonder enige bijbetaling.” Het instapmodel VANTANA ONTOUR EDITION scoort hier bijzonder hoog met zijn uitgebreide standaarduitrusting, de af fabriek gemonteerde luifel, het navigatiesysteem met geïntegreerde achteruitrijcamera en het satellietsysteem inclusief TV.

     OPTIMA DE LUXE BLIJFT OPWINDEN

    In het kampeerauto segment begon het afgelopen seizoen met een update op het gebied van interieurdesign: de volledig herziene OPTIMA DE LUXE (Fiat Chassis) bracht het Scandinavische Hygge-design voor het eerst naar de camper. Lineaire meubels, perfect op elkaar afgestemde kleuren en een stijlvol interieur overtuigden meteen veel klanten. Net als het gemoderniseerde exterieurdesign met een nieuwe daklepel en dynamische ruitenwisserrichtingaanwijzers achter. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Hobby het seizoen 2023 ongewijzigd begint met de OPTIMA DE LUXE. "Met 5 plattegronden biedt de OPTIMA DE LUXE veel flexibiliteit voor zowel paren als gezinnen", legt Matthias Schätzle, hoofd camperbouw bij Hobby, uit. "Je kunt bijvoorbeeld kiezen tussen een Frans bed, eenpersoonsbedden of een praktisch hefbed."

     OPTIMA ONTOUR-SERIE BLIJFT OP KOERS VOOR SUCCES

    De camperbestseller OPTIMA ONTOUR EDITION (Citroen Chassis) gaat ongewijzigd het nieuwe seizoen in. De bekende Hobby Complete uitrusting, b.v. met navigatiesysteem, satellietsysteem, zonnescherm, plisségordijnen en vele andere extra's verzekeren de wendbare OPTIMA ONTOUR EDITION al jaren op de prijs-prestatieschaal. Ook dit zal komend seizoen niet veranderen.

    "We zien aan het aantal bestellingen dat we een assortiment kampeerauto’s hebben dat zeer goed is afgestemd op de behoeften van onze klanten", zegt Schätzle. "Van het instapmodel OPTIMA ONTOUR tot de compacte OPTIMA ONTOUR EDITION tot het opbergwonder OPTIMA ONTOUR ALKOVEN (allemaal op Fiat-chassis), er is voor iedereen een geschikte camper."

    Meer info www.hobby-caravaning.de

    18-06-2022 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De sensatie van vorig jaar verbeterd

     

    GRENZELOOS BEACHY GEVOEL

    De drie BEACHY-modellen 360, 420 en 450 blijven ongewijzigd het seizoen 2023 ingaan om het verlangen van avonturiers naar spontane vrijheid te blijven bevredigen.

    Naast het BEACHY schaduwzeil zijn er nu extra opbergmanden verkrijgbaar als speciale accessoires in de hobbywinkel. Net als de BEACHY zelf zijn alle items chique, rechttoe rechtaan en passen ze perfect bij de Scandinavische beachhouse-stijl. Voor nog meer BEACHY om mee te nemen, zijn er ook veel stijlvolle fanartikelen - om weg te geven of af te trekken.

    Luifel

    Flexibel, ongecompliceerd, stijlvol: het ultralichte schaduwzeil past perfect bij de BEACHY. De installatie is snel en eenvoudig. Er wordt al een schaduwrijke plek gecreëerd.

    Het op maat gemaakte schaduwzeil past universeel bij alle drie de BEACHY modellen. Het begint bij het rechterneuswiel en loopt uit in de rechte loop van de leidingen. Zo kan de deur nog steeds zonder problemen worden geopend. Drie inbouwstangen van staalbuizen zorgen voor een stabiele standaard en voldoende stahoogte.

    Opbergmanden

    Praktisch, mooi en past perfect: De opbergmanden in BEACHY design zorgen voor orde in de Beachy. Of het nu gaat om oplaadkabels, zonnebrillen, keukenaccessoires of handdoeken: hier verdwijnen grote en kleine prullaria in een mum van tijd. Nu al ziet de beachy er weer perfect netjes uit!

    De BEACHY opbergmanden zijn verkrijgbaar in verschillende maten. Ze passen perfect op de planken en het ontwerp van de Beachy caravans.

     Meer info www.hobby-caravaning.de

    18-06-2022 om 17:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!