Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    11-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-11-2022 om 20:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuweling bij Dethleffs

    Dethleffs Just Go

    Ford als basisvoertuig voor kampeerauto’s is bij Dethleffs niets nieuws. Voor een aantal jarenwerden die onderstellen al gebruikt voor de Fortero en nog enkele andere typen.

    Nieuw is nu de halfintegrale Just Go, een reeks van drie indelingen. De 6,99 m lange zwerfauto Just Go T 6815 EB is de kleinste, hij kost rond de 60.000 euro. Hij heeft 2 enkele bedden boven de garage, compacte natte cel met geïntegreerde douche, de keuken staat centraal en vooraan is de klassieke halve zitgroep. De 7,36 m lange T 7055 kost wat meer, het verschil met zijn kleine broer is de grote badkamer met afzonderlijke douche. Het derde type even lang als voorgaande is de Just Go 7055 DBL hij heeft een eilandbed, een ruime badkamer plus een afzonderlijke douche cel. Voor de keuken hebben de ontwerpers een L vormig model getekend en de zitgroep heeft zitbanken tegen de zijwanden. Hij kost een 2.500 euro meer dan zijn kleine broer.

    Alle drie de halfintegralen zijn gebouwd op het Ford Transit basisvoertuig met verlaagd chassis, een 2,0 l turbodiesel stuurt geholpen door een zesgang versnellingsbak 130 paardjes naar de voorwielen. De wanden hebben polyester buitenpanelen, eveneens het dak, voor de bodem heeft men houten sandwichpanelen gebruikt als isolatie materiaal zit er EPS tussen de binnen- en buitenplaten.

    Interieur

    Alle wagens hebben een MTM van 3.499 kg, hebben 2 volwaardige slaapplaatsen en 4 zitplaatsen met driepunt veiligheidsgordels. Het optionele elektrisch bediend hefbed biedt 2 slaapplaatsen meer aan. Nog niet genoeg slaapsteden, men kan van de zitgroep nog een bed maken. De verswatertank heeft bij de drieling een inhoud van 115 l, de afvaltank kan 95 l herbergen, warm water en warme lucht komt van de Truma Combi 6. Voeding en drankjes blijven koel in de 142 l grote absorptie koelkast.

    De Ford transit kan bekomen worden met een 160 pk turbo diesel en een MTM van 4,1 ton dat kost natuurlijk wat meer.

    Meer informatie : www.dethleffs.de

    11-11-2022 om 20:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op aan fietsoversteekplaatsen !!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-11-2022 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Let op aan fietsoversteekplaatsen

    Fietsers let op aan fietsoversteekplaatsen!!!!

    Wat je vraag betreft: zoals je het vertelde, klopt het helemaal. Een fietser heeft – in tegenstelling tot een voetganger bij een zebrapad – geen voorrang als hij een oversteekplaats voor fietsers wil oprijden. Enkel als hij zich al op de oversteekplaats bevindt moet het andere verkeer hem verder laten oversteken. Een fietser moet dus wachten tot hij of zij veilig kan oversteken, voordat hij of zij de oversteekplaats oprijdt. Die vraag hebben we al eens in de quiz aan bod laten komen, maar misschien dat een opfrissing geen kwaad kan, want er zijn zeer veel fietsers die denken dat ze wél voorrang hebben, terwijl dat dus niet zo is.

    Niet vergeten!!!





    09-11-2022 om 20:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe motorfietsen

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, geeft tekst & uitleg: “Na de positieve cijfers in de zomermaanden zagen we de cijfers vanaf september opnieuw rood kleuren. Na een uitgeregende maand september zorgde het betere weer in oktober toch voor meer beweging in de showrooms.  De voorbije maand oktober noteerden we 4.979 inschrijvingen van tweedehandse motorfietsen, een daling van -2,0% vergeleken met vorig jaar, maar flink beter dan het natte september toen een verlies van -9,6%  in de boeken werd geschreven. De voorbije tien maanden werden er 68.738 occasiemotoren opnieuw ingeschreven, dat is -6,0% ofwel 4.403 stuks minder dan vorig jaar.  

    Ook de inschrijvingen van nieuwe motoren scoorden de voorbije maanden veelal lager dan een jaar geleden. Enkel januari en augustus kenden een stijgende curve. De voorbije maand oktober werden er 1.394 nieuwe motorfietsen ingeschreven, -4,3% vergeleken met vorig jaar. Het jaartotaal over eerste tien maanden holt -5,2 % achterop in vergelijking met 2021. Een totaal van 1.242 stuks minder verkochte nieuwe tweewielers.”

    Rondvraag bij de motorprofessionals leverde ons nog enkele interessante inzichten op: “Na de verzopen en rustige maand september is het met het mooie weer in oktober toch iets drukker geworden bij de dealer.  We voelen dat de klanten al veel interesse hebben in de nieuwigheden voor 2023 die bij sommige merken al bij de dealer staan, maar toch is het wachten tot het nieuwe jaar voordat de verkoop ervan op gang komt. In de werkplaats lijkt de energiecrisis ervoor te zorgen dat sommigen kosten zoals onderhoud vooruitgeschoven worden door de klanten. We moeten wel nuanceren, want deze periode van het jaar is altijd kalm. De cijfers van oktober zijn opnieuw vooral het resultaat van beschikbaarheid en late leveringen van verkochte motoren die nu pas aankomen. Dit is vooral te zien bij BMW en Yamaha.”

    Ook de collega’s zagen de mooie nazomer als een verklaring voor de relatief goede maand oktober: “De winter staat voor de deur, maar het goede weer zorgt er toch voor dat er nog verkopen zijn. Eigenlijk zijn de showrooms de beste barometers van het weer : wanneer het mooi weer is dan komt er automatisch meer volk over de vloer. Begin oktober leek het wat rustiger te gaan worden, maar uiteindelijk werd het toch nog een relatief goede maand.

    1. Tweedehandse motoren

    [Analyse en cijfers van de nieuwmarkt vindt u onderaan de grafieken en analyse van de tweedehandsmarkt]

    Na een stijging in juli en augustus, is het aantal inschrijvingen van tweedehandse motorfietsen vanaf september opnieuw in dalende lijn. Oktober beperkte het verlies zich tot -2,0% met 4.979 eenheden of 102 minder dan oktober vorig jaar. Daarmee loopt het totale verlies ten opzichte van 2021 op tot 4.403 motoren. De voorbije tien maanden werden er in totaal 68.738 occasiemotoren ingeschreven, een terugval van - 6,0%

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – YTD 2022

    Alle regio’s gaan erop achteruit

    Vlaanderen blijft de grootste tweedehandsmarkt (55,7 %) maar verliest over de eerste tien maanden

     -9,7 % vergeleken met vorig jaar. Wallonië neemt 37,3 % van de markt voor zijn rekening en verliest iets minder (-5,1 %), terwijl Brussel – een kleinere markt  (7,0 %) met bijgevolg grotere procentuele schommelingen -4,0% inboet.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per regio (cumul)

    De lichtste en de zwaarste klassen scoren het best 

    Opvallend is dat de lichtste en zwaarste categorieën het best blijven scoren in ons land. Bij de tweedehandsmotoren vertegenwoordigen de -125cc maar liefst 25,1 % van de verkoopcijfers en ook de +1.001cc-klasse was in oktober met 21,2 % aardig gegeerd, idem voor de middenklasse 501-750cc (20,9%). De overige klassen verdelen de markt op ongeveer gelijkaardige wijze. Gecumuleerd over de voorbije tien maanden boeten alle segmenten aan marktaandeel in.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen  – per cilinderinhoud

    Bijna volledige top 10 kleurt rood

    Honda, Yamaha, BMW, Suzuki en Kawasaki blijven de meest populaire occasiemerken, maar ondanks de relance in de zomermaanden ziet vrijwel de volledige top 10 zijn cijfers rood kleuren vergeleken met vorig jaar, enkel SYM vormt hierop een uitzondering. Het marktaandeel van de top 5 merken van de occasiemarkt blijft ongeveer gelijk aan vorige maand,  ze vertegenwoordigen samen 56,5 % van de totale markt: Honda (17,5 %) blijft marktleider voor Yamaha (13.3%), BMW (11,0%), Suzuki (7,5 %) en Kawasaki (7,2 %), maar ze verliezen allemaal dikke procenten vergeleken met vorig jaar. Enkel scooter-fabrikant SYM boekt een bonus van +5,1 % versus 2021.  

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per merk  (cumul)

    2. Nieuwe motorfietsen

    Na enkele lichte relance in augustus vallen de inschrijvingen van nieuwe motoren terug naar een lager niveau dan vorig jaar: oktober scoorde -4,3% minder dan in 2021. Er werden de afgelopen maand 1.394 nieuwe motorfietsen ingeschreven. Cijfers die volgen verschillende bronnen ook nog beïnvloed worden door een groter aantal leveringen, blijkbaar vooral bij BMW maar ook bij Yamaha. Het jaartotaal – 22.692 nieuwe motoren – loopt -5,2 % achter op de eerste tien maanden van 2021”.

    De situatie blijft identiek aan de vorige maanden: kwestie van beschikbaarheden en late leveringen beïnvloeden de cijfers maand per maand”, horen we bij enkele van de grotere importeurs.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – YTD 2022 (januari -> augustus )

    Net zoals bij de tweedehands blijven ook in augustus de kleinste – 125cc (25,8 %) en grootste +1.001cc (23,5 %) het meest gegeerd, terwijl de middenklassen 125-500cc (18,4 %), 501-750cc (13,1 %) en 751-1000cc (18,2 %) aan elkaar gewaagd bleven.  Over de eerste tien maanden boeten sommige segmenten aan marktaandeel, maar opvallend is dat de 751-1000cc in oktober een sterke stijging kende van +11,3%.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per cilinderinhoud

    De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan.  Vlaanderen verliest -8,4 % aandeel, maar blijft nog goed voor 55,4 % van de totale motorfietsverkoop in ons land, Wallonië voor 37,7% (-4,8 %), terwijl Brussel status-quo blijft op 6.9% marktaandeel.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per regio (cumul)

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per merk (cumul)

    Honda verliest een beetje terrein maar blijft marktleider met een marktaandeel van 13,2 %, een daling van -6,1% in vergelijking met 2021. Ook de naaste achtervolgers verliezen allemaal terrein. BMW (13%), Yamaha (10,8%,), Piaggio (7,5%) en Kawasaki (6,6%) vervolledigen de top 5. Hierin scoort enkel Piaggio positief vergeleken met vorig jaar. Ook scooter-fabrikanten KYMCO & SYM doen het beter dan in 2021.

    Honda heerst nog steeds in de kleinste categorie, maar ziet zich bij de 125- 500cc gepasseerd door Piaggio,  Yamaha regeert in de klasse 501-750cc, terwijl BMW vooral hoog scoort bij de zwaardere jongens.

     

     

     

    09-11-2022 om 20:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blikvanger
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-11-2022 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Fendt

    Fendt caravans

    Tijdens het seizoen 21/22 gingen ongeveer 10.000 Fendt’s over de toonbank in Mertingen. Zoals min of meer verwacht heeft de fabrikant zijn koetswerk aangepast aan zijn vlaggeschip de Diamant.

    Het laatste seizoen werden de verwachtingen bij Fendt duidelijk overtroffen. Daarbij werd Fendt door “Konig Kunde AWA 2022” op de eerste plaats gezet wat betreft voornamelijk wooncomfort en kwaliteit. Een rede om de caravan nog te verbeteren en het nieuwe schitterend koetswerk van de Diamant ook voor andere typen van het gamma te gebruiken met een zeer hoge kwaliteitstandaard.

     Alle modellen hebben nu het nieuwe koetswerk zoals de Diamant stijl. Dat bestaat uit een nieuw voor- en achterfront en de stahoogte werd opgetrokken tot 1,98 m. de zijwanden blijven toch nog altijd sandwichpaneel met langs buiten aluminium hamerslagprofiel. Als constructie is het koetswerk volledig nieuw. Daarentegen wordt het interieur technisch verder ontwikkeld. Bijzonder de Tendenza en zeker de Apero zijn volledig nieuw. Alle bouwrijen hebben nu het super moderne achterlicht zoals dit van de Diamant. Het nieuwe LED Edge-light-achteruitrijlicht is er in verwerkt. Het mistachterlicht bevindt zich midden in de rok. Terwijl in de Diamant het achterste nog uit ééndelig LFI gemaakt is, bestaat het bij de andere typen uit meerdere delen. Zo is het flexibeler bij koetswerkbreedtes en aan het achterste venster. Het voorfront heeft een knik en een chroomprophiel is voor alle modellen gelijk de grote koffer voor de gasflessen met ruime opening en diep in het voorfront geplaatste venster geven een bijzondere indruk.

    Het programma voor 2022 bevat 33 indelingen in vier bouwrijen. Daarbij is de Opal en de Saphier weg gevallen. Met de Apero wil Fendt een jonger publiek aanspreken. Het concept lag al een tijd in de lade, nu was het de tijd om het in zijn ware gedaante te zetten. Uiteindelijk blijft het een Fendt, inrichting en meubilair hebben geen vergelijk meer met de vorige Fendt’s.

    De Apero bestaat uit een reeks van zeven indelingen, allemaal oude bekende tot aan de 495 SG. De perfecte meubelbouw is voor Fendt een erezaak het ontwerp is totaal anders dan dat we gewoon zijn van de fabrikant uit Mertingen. Met deze uitvoering hoopt men een jonger publiek te bereiken. Helemaal rond zijn mat witte deuren aan de bovenkasten, een dwars getekend houtdecor, donkere werkvakken ook aan de keukenblok. Met de driekleuren uitvoering hoopt Fendt een jongere generatie en publiek aan te trekken. Een combinatie met grijze kussens, gele gordijnen en het licht houtdecor is alvast een trend. Opvallend is het totaal nieuwe donkere keukenblok met alles er op en er aan.

    Na de corona pandemie kwamen er nieuwe en andere ideeën en had men de tijd om andere reeksen zoals de Tendenza die men in het seizoen 2023 in het hogere segment houden. Niet alleen met het meubilair maar de uitrusting. Zo krijgen de caravans een combi- verwarming, een compressor koelkast, een nieuw besturingssysteem met de  Fendt Connect App en zelfs het nieuwe koetswerk. De meubelen hebben ook het horizontale gevlamde houtdecor. Licht grijs glanzende lak voor de bovenkastdeuren, handgrepen en drukknoppen zijn in chroom.

    %%%FOTO6%%%

    De reeks bestaat uit 7 indelingen daarvan twee met standaard warmwater verwarming en vloerverwarming. Nieuw voor volgend modellenjaar zijn de Tendenza 550SG, 560SFDW en de 560SG. Alle drie hebben ze een opbouw van 6,57 x 2,5 m. de Bianco veschijnt met 16 indelingen waarbij de Activ 515 SKF met stapelbedden nieuw is. Alle Fendt’s kunnen met 2 Deko Pakketten worden uitgerust.

    Meer info www.fendt-caravan.com



    08-11-2022 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-11-2022 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beter nieuws voor nieuwe wagens

    Tweedehandsmarkt kreunt, nieuwe wagens lijken rug te rechten

    De tweedehandsmarkt krijgt het maand na maand moeilijker. Voor de negende opeenvolgende maand kleuren de cijfers rood. Ook in oktober zagen we dalende cijfers : -8,8% ten opzichte van 2021 en zelfs -21,9% ten opzichte van september 2020, toen de markt boomde na de eerste corona lockdown. Er werden afgelopen maand 53.192 occasies ingeschreven, een daling met 5.165 eenheden tegenover dezelfde maand in 2021. Over de eerste tien maanden gaat de tweedehandsmarkt er nu -10,8%  op achteruit, met een gecumuleerd verlies van al  -65.260 voertuigen vergeleken met vorig jaar. Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk, gevolgd door BMW en Opel terwijl Mercedes in oktober opnieuw over Peugeot wipte. Hierdoor krijgen we ook YTD dezelfde top 5.

    De markt van nieuwe personenwagens lijkt steeds meer aan een revival toe. Voor de derde opeenvolgende maand kleurden de cijfers groen. In oktober werden er 30.451 nieuwe voertuigen ingeschreven. Een stijging van +21,6%.  Berekend over de eerste tien maanden blijven de cijfers evenwel negatief en noteren we een terugval van -7,9% vergeleken met 2021. Afwachten of deze stijgende tendens zich de volgende maanden zal kunnen verderzetten.  

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO : “Na de hausse  van 2021 moeten we vaststellen dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens maand na maand een moeilijke tijd beleeft. Voor de negende opeenvolgende maand bleven de cijfers onder de aantallen van vorig jaar. Afgelopen maand oktober daalde het aantal inschrijvingen met -8,8%  tot 53.192 stuks waardoor de markt over de eerste tien maanden met -10,8%  kromp. Het verschil met vorig jaar loopt zo al op tot 65.260 eenheden. Het consumentenvertrouwen blijft laag omwille van de sterk stijgende levensduurte, de energiecrisis en zeker ook het veiligheidsrisico in het Oosten. Hierdoor daalt het showroombezoek en loopt de koopintentie terug. De situatie wordt nog verergerd door het lage aanbod aan jonge occasies met een lage kilometerstand zodat de prijzen in dat segment hoog blijven. Opvallend is dat de nieuwmarkt voor de derde opeenvolgende maand positief scoorde waardoor de markt van nieuwe voertuigen over de eerste tien maanden procentueel zelfs beter scoort dan de occasies: - 7,9% nieuwe voertuigen vs. -10,8% tweedehands. In absolute cijfers blijft de occassiemarkt flink groter  dan de nieuwmarkt met 537.723 opnieuw ingeschreven tweedehands vs. 311.941 nieuwe voertuigen. De positieve tendens van de nieuwe voertuigen kan verklaard door het feit dat bepaalde merken sinds de zomer makkelijker kunnen leveren.  Afwachten of deze stijgende tendens ook de volgende maanden zal aanhouden.” 

    Enkele grote tweedehandsverkopers gaven ons alvast interessante inzichten op de cijfers mee.

    Ivo Willems, Cardoen De tendens is een goeie weerspiegeling van wij ook ervaren in onze showrooms. We zijn stilaan op een punt gekomen waarop het aanbod echt wel uitgemolken is. Ik hoor en zie dat er weinig stock is, zeker als het gaat over wagens met weinig kilometers. Dat zal stilaan verbeteren want er komen terug nieuwe wagens op de markt, waardoor de ingeruilde wagens op de occasiemarkt gaan terecht komen. Wij schatten in dat we moeten rekenen dat we nog twee negatieve maanden gaan hebben in occasie, om dan terug positief te zitten.

    Steven Vanzurpele, Jennes Used Cars : Er ontwikkelen zich enkele tendensen die we best kunnen samenvatten als een mismatch tussen vraag en aanbod. Er is een verhoogde vraag naar hybridewagens om nog voor het einde van het jaar te kunnen gebruik maken van de maximale fiscale aftrekbaarheid. Aangezien deze wagens veelal langere  levertermijnen hebben, zoeken klanten hun heil bij jonge tweedehands- en of directiewagens. Dealers/handelaren die daarop hebben ingezet en de hybridewagens kunnen aanbieden, kunnen daar nu hun voordeel uit halen. Deze zijn echter ook in tweedehands moeilijk te krijgen waardoor de impact op de verkoopvolumes beperkt blijft. De particuliere markt beperkt zich grotendeels tot klanten die een wagen nodig hebben. We zien minder “fun”-shoppers, klanten die eenvoudigweg zin hebben in een nieuwe wagen. Het wordt voor handelaren moeilijker om tweedehandswagens aan te bieden binnen bepaalde budgetklassen, bvb tot € 15.000 en tot € 20.000. Binnen de meest toegankelijke budgetklassen verkopen de wagens wel vlot maar aangezien er amper aanbod is, uit zich dit zich minder in de verkoopcijfers. Gelukkig hebben we in onze garage kunnen anticiperen op een aantal fenomenen en draaien we goede cijfers”.

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens - oktober 2022

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (oktober 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW blijven stevig op kop van de best verkochte merken tweedehandse personenwagens vóór Opel, terwijl Mercedes & Peugeot haasje-over spelen in de top 5.

    De meest populaire modellen in september waren andermaal de VW Golf (2.321 ex) en VW Polo (1.859 ex.), gevolgd door de Cors (1.557 ex), de Ford Fiesta (1.276 ex.) en de BMW 3-reeks (1.262 ex.).

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine 52,5% vs. diesel 39,9%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein met een totaal van 7,6%. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt naar 5,6% , terwijl er 1,4% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt.

    Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 43,2% (16,7% HEV incl. mild hybrids; 15,6% PHEV en 10,9% full EV) van de verkoop betekenen en diesels nog slechts 15% van de inschrijvingen vertegenwoordigen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maakten op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt is, maar maand naar maand zal groeien naarmate hun aantal zal stijgen op de totaalmarkt.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 11 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, identiek ten opzichte van vorig jaar, terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) onderling  1% uitwisselen.

    Meer info TRAXIO

    07-11-2022 om 19:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets klaar maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-11-2022 om 19:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!