Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    08-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blikvanger
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-11-2022 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws bij Fendt

    Fendt caravans

    Tijdens het seizoen 21/22 gingen ongeveer 10.000 Fendt’s over de toonbank in Mertingen. Zoals min of meer verwacht heeft de fabrikant zijn koetswerk aangepast aan zijn vlaggeschip de Diamant.

    Het laatste seizoen werden de verwachtingen bij Fendt duidelijk overtroffen. Daarbij werd Fendt door “Konig Kunde AWA 2022” op de eerste plaats gezet wat betreft voornamelijk wooncomfort en kwaliteit. Een rede om de caravan nog te verbeteren en het nieuwe schitterend koetswerk van de Diamant ook voor andere typen van het gamma te gebruiken met een zeer hoge kwaliteitstandaard.

     Alle modellen hebben nu het nieuwe koetswerk zoals de Diamant stijl. Dat bestaat uit een nieuw voor- en achterfront en de stahoogte werd opgetrokken tot 1,98 m. de zijwanden blijven toch nog altijd sandwichpaneel met langs buiten aluminium hamerslagprofiel. Als constructie is het koetswerk volledig nieuw. Daarentegen wordt het interieur technisch verder ontwikkeld. Bijzonder de Tendenza en zeker de Apero zijn volledig nieuw. Alle bouwrijen hebben nu het super moderne achterlicht zoals dit van de Diamant. Het nieuwe LED Edge-light-achteruitrijlicht is er in verwerkt. Het mistachterlicht bevindt zich midden in de rok. Terwijl in de Diamant het achterste nog uit ééndelig LFI gemaakt is, bestaat het bij de andere typen uit meerdere delen. Zo is het flexibeler bij koetswerkbreedtes en aan het achterste venster. Het voorfront heeft een knik en een chroomprophiel is voor alle modellen gelijk de grote koffer voor de gasflessen met ruime opening en diep in het voorfront geplaatste venster geven een bijzondere indruk.

    Het programma voor 2022 bevat 33 indelingen in vier bouwrijen. Daarbij is de Opal en de Saphier weg gevallen. Met de Apero wil Fendt een jonger publiek aanspreken. Het concept lag al een tijd in de lade, nu was het de tijd om het in zijn ware gedaante te zetten. Uiteindelijk blijft het een Fendt, inrichting en meubilair hebben geen vergelijk meer met de vorige Fendt’s.

    De Apero bestaat uit een reeks van zeven indelingen, allemaal oude bekende tot aan de 495 SG. De perfecte meubelbouw is voor Fendt een erezaak het ontwerp is totaal anders dan dat we gewoon zijn van de fabrikant uit Mertingen. Met deze uitvoering hoopt men een jonger publiek te bereiken. Helemaal rond zijn mat witte deuren aan de bovenkasten, een dwars getekend houtdecor, donkere werkvakken ook aan de keukenblok. Met de driekleuren uitvoering hoopt Fendt een jongere generatie en publiek aan te trekken. Een combinatie met grijze kussens, gele gordijnen en het licht houtdecor is alvast een trend. Opvallend is het totaal nieuwe donkere keukenblok met alles er op en er aan.

    Na de corona pandemie kwamen er nieuwe en andere ideeën en had men de tijd om andere reeksen zoals de Tendenza die men in het seizoen 2023 in het hogere segment houden. Niet alleen met het meubilair maar de uitrusting. Zo krijgen de caravans een combi- verwarming, een compressor koelkast, een nieuw besturingssysteem met de  Fendt Connect App en zelfs het nieuwe koetswerk. De meubelen hebben ook het horizontale gevlamde houtdecor. Licht grijs glanzende lak voor de bovenkastdeuren, handgrepen en drukknoppen zijn in chroom.

    %%%FOTO6%%%

    De reeks bestaat uit 7 indelingen daarvan twee met standaard warmwater verwarming en vloerverwarming. Nieuw voor volgend modellenjaar zijn de Tendenza 550SG, 560SFDW en de 560SG. Alle drie hebben ze een opbouw van 6,57 x 2,5 m. de Bianco veschijnt met 16 indelingen waarbij de Activ 515 SKF met stapelbedden nieuw is. Alle Fendt’s kunnen met 2 Deko Pakketten worden uitgerust.

    Meer info www.fendt-caravan.com



    08-11-2022 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-11-2022 om 19:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beter nieuws voor nieuwe wagens

    Tweedehandsmarkt kreunt, nieuwe wagens lijken rug te rechten

    De tweedehandsmarkt krijgt het maand na maand moeilijker. Voor de negende opeenvolgende maand kleuren de cijfers rood. Ook in oktober zagen we dalende cijfers : -8,8% ten opzichte van 2021 en zelfs -21,9% ten opzichte van september 2020, toen de markt boomde na de eerste corona lockdown. Er werden afgelopen maand 53.192 occasies ingeschreven, een daling met 5.165 eenheden tegenover dezelfde maand in 2021. Over de eerste tien maanden gaat de tweedehandsmarkt er nu -10,8%  op achteruit, met een gecumuleerd verlies van al  -65.260 voertuigen vergeleken met vorig jaar. Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk, gevolgd door BMW en Opel terwijl Mercedes in oktober opnieuw over Peugeot wipte. Hierdoor krijgen we ook YTD dezelfde top 5.

    De markt van nieuwe personenwagens lijkt steeds meer aan een revival toe. Voor de derde opeenvolgende maand kleurden de cijfers groen. In oktober werden er 30.451 nieuwe voertuigen ingeschreven. Een stijging van +21,6%.  Berekend over de eerste tien maanden blijven de cijfers evenwel negatief en noteren we een terugval van -7,9% vergeleken met 2021. Afwachten of deze stijgende tendens zich de volgende maanden zal kunnen verderzetten.  

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO : “Na de hausse  van 2021 moeten we vaststellen dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens maand na maand een moeilijke tijd beleeft. Voor de negende opeenvolgende maand bleven de cijfers onder de aantallen van vorig jaar. Afgelopen maand oktober daalde het aantal inschrijvingen met -8,8%  tot 53.192 stuks waardoor de markt over de eerste tien maanden met -10,8%  kromp. Het verschil met vorig jaar loopt zo al op tot 65.260 eenheden. Het consumentenvertrouwen blijft laag omwille van de sterk stijgende levensduurte, de energiecrisis en zeker ook het veiligheidsrisico in het Oosten. Hierdoor daalt het showroombezoek en loopt de koopintentie terug. De situatie wordt nog verergerd door het lage aanbod aan jonge occasies met een lage kilometerstand zodat de prijzen in dat segment hoog blijven. Opvallend is dat de nieuwmarkt voor de derde opeenvolgende maand positief scoorde waardoor de markt van nieuwe voertuigen over de eerste tien maanden procentueel zelfs beter scoort dan de occasies: - 7,9% nieuwe voertuigen vs. -10,8% tweedehands. In absolute cijfers blijft de occassiemarkt flink groter  dan de nieuwmarkt met 537.723 opnieuw ingeschreven tweedehands vs. 311.941 nieuwe voertuigen. De positieve tendens van de nieuwe voertuigen kan verklaard door het feit dat bepaalde merken sinds de zomer makkelijker kunnen leveren.  Afwachten of deze stijgende tendens ook de volgende maanden zal aanhouden.” 

    Enkele grote tweedehandsverkopers gaven ons alvast interessante inzichten op de cijfers mee.

    Ivo Willems, Cardoen De tendens is een goeie weerspiegeling van wij ook ervaren in onze showrooms. We zijn stilaan op een punt gekomen waarop het aanbod echt wel uitgemolken is. Ik hoor en zie dat er weinig stock is, zeker als het gaat over wagens met weinig kilometers. Dat zal stilaan verbeteren want er komen terug nieuwe wagens op de markt, waardoor de ingeruilde wagens op de occasiemarkt gaan terecht komen. Wij schatten in dat we moeten rekenen dat we nog twee negatieve maanden gaan hebben in occasie, om dan terug positief te zitten.

    Steven Vanzurpele, Jennes Used Cars : Er ontwikkelen zich enkele tendensen die we best kunnen samenvatten als een mismatch tussen vraag en aanbod. Er is een verhoogde vraag naar hybridewagens om nog voor het einde van het jaar te kunnen gebruik maken van de maximale fiscale aftrekbaarheid. Aangezien deze wagens veelal langere  levertermijnen hebben, zoeken klanten hun heil bij jonge tweedehands- en of directiewagens. Dealers/handelaren die daarop hebben ingezet en de hybridewagens kunnen aanbieden, kunnen daar nu hun voordeel uit halen. Deze zijn echter ook in tweedehands moeilijk te krijgen waardoor de impact op de verkoopvolumes beperkt blijft. De particuliere markt beperkt zich grotendeels tot klanten die een wagen nodig hebben. We zien minder “fun”-shoppers, klanten die eenvoudigweg zin hebben in een nieuwe wagen. Het wordt voor handelaren moeilijker om tweedehandswagens aan te bieden binnen bepaalde budgetklassen, bvb tot € 15.000 en tot € 20.000. Binnen de meest toegankelijke budgetklassen verkopen de wagens wel vlot maar aangezien er amper aanbod is, uit zich dit zich minder in de verkoopcijfers. Gelukkig hebben we in onze garage kunnen anticiperen op een aantal fenomenen en draaien we goede cijfers”.

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens - oktober 2022

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (oktober 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW blijven stevig op kop van de best verkochte merken tweedehandse personenwagens vóór Opel, terwijl Mercedes & Peugeot haasje-over spelen in de top 5.

    De meest populaire modellen in september waren andermaal de VW Golf (2.321 ex) en VW Polo (1.859 ex.), gevolgd door de Cors (1.557 ex), de Ford Fiesta (1.276 ex.) en de BMW 3-reeks (1.262 ex.).

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine 52,5% vs. diesel 39,9%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein met een totaal van 7,6%. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt naar 5,6% , terwijl er 1,4% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt.

    Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 43,2% (16,7% HEV incl. mild hybrids; 15,6% PHEV en 10,9% full EV) van de verkoop betekenen en diesels nog slechts 15% van de inschrijvingen vertegenwoordigen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maakten op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de tweedehandsmarkt momenteel nog beperkt is, maar maand naar maand zal groeien naarmate hun aantal zal stijgen op de totaalmarkt.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 11 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de tweedehandsmarkt beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, identiek ten opzichte van vorig jaar, terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) onderling  1% uitwisselen.

    Meer info TRAXIO

    07-11-2022 om 19:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets klaar maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-11-2022 om 19:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een knappe nieuweling van Hobby

    Hobby Optima de Luxe T65 GE

    De voor twee zwervers ingerichte halfintegrale met een MTM van 3,5 ton, gebouwd op een Fiat Ducato met een 140 pk turbo diesel onder de motorkap heeft 2 enkele bedden boven de garage. Bij de Optima de Luxe T 65 GE staat de badkamer tussen zitgroep en een enkelbed, aan de overkant pronkt de keuken. Achter de stuurcabine bevindt zich de zitgroep. Als we zo eens rondkijken zien we dat bij Hobby veel toebehoren standaard zijn ingebouwd. We spreken van alu velgen, luchtkoeler, snelheidsregelaar, navigatie apparaat, achteruitrijcamera wat betreft het autogedeelte, in het koetswerk heeft de T65 GE 2 garagedeuren.

    Het koetswerk

    Op het standaard laagchassis van Fiat Ducato monteren de werknemers van Hobby een 42 mm dikke, sterke bodemplaat uit polyester met een XPS isolatie laag. De wanden zijn 34 mm dik met een aluminium buitenplaat. Het dak is in hetzelfde materiaal als de wanden, hier heeft het langs boven een hagelbestendige laag. Alles is zorgvuldig aan mekaar gelijmd. Bekabeling onder de bodem is zorgvuldig en degelijk verankerd tegen de bodem. De 61 cm brede buitendeur heeft een dubbele vergrendeling en door het venster heeft de chauffeur een beter zicht naar rechts. Ook de muggenhordeur is standaard. In de zijkant van het koetswerk is een koffer voor twee 27 kg gasflessen. Ze staan op een slede om gemakkelijk naar buiten te halen om ze te wisselen.

     Het interieur van de Optima de Luxe T 65 GE kreeg een moderne meubeluitvoering mee. Donker grijze zachte wanden en warm houtdecor vormen samen een chick harmonisch geheel. De witte ongewoon gevormde deuren van de bovenkasten lichten het interieur op. Bergvakken werden efficiënt uitgekiend, zo zijn er bergruimte in de trap naar de bedden, onder de koelkast en onder de bedden. Links en rechts vindt men hier en daar nog laden. De meubelen zijn vakkundig en keurig afgewerkt. De ruwe hoekverbinding met scherpe metalen hoeken en uitstekende schroeven aan de matrassen van het linker bed, kan worden toegeschreven aan de pre-seriestatus. Hobby gebruikt een ander verbindingsstuk in de productievoertuigen.

     Zitten en slapen

    De zitgroep is een klassieke uitvoering met zitbank voor twee, tafel met één poot bevestig aan de wand. Zoals bij alle kampeerauto’s kunnen de cabinezetels draaien. Het tafelblad is redelijk groot wat zich vertaalt in genoeg been en voetruimte er onder. De zitbank is uitgerust met veiligheidsgordels en in de hoogte verstelbare hoofdsteunen. Onder de zitbank ligt de vers watertank. Onder de zijzit naast de buitendeur is plaats voor bagage. Let wel op de warme luchtleidingen met de bagage want ze liggen hier een daar onbeschermd in de bagageruimte.  Boven de zitgroep is een groot dakvenster. Slierten LED’s zorgen voor sfeerverlichting terwijl er andere lampen boven de zitgroep en andere plaatsen waar het nodig is geïnstalleerd zijn. Boven de buitendeur hebben de ontwerpers een bedieningspaneel Hobby Connect gemonteerd. Men kan er de laadtoestand van de huishoudbatterijen, boordbatterijen, de hoeveelheid water in de tank aflezen. Door Bluetooth met app laat zich ook nog met Smartphone alle elektrische bediende lichten en apparaten bedienen, zelfs de gasverwarming van uit het warme bed.  Van bedden gesproken zij hebben koudschuim matrassen, gedragen door een lattenbodem waarvan de latten een verschillende draagkracht hebben. Een lekker slaapcomfort is verzekerd. In de slaapkamer hangen bovenkasten met witte deuren hoog genoeg om niet met het hoofd in onzachte aanraking te komen.

     Keuken en badkamer.

    Voor de keuken naast de buitendeur bleef slechts iets minder dan 1 meter plaats over. In het aanrecht zijn drie kookvuren geïntegreerd met een elektrische ontsteking. De bewoners mogen geen te grote eters zijn want de branders staan tamelijk dicht bij elkaar wat moeilijk toelaat er grote potten op te zetten. Naast de kookvuren is het spoelbakje met een deksel afdekbaar. Om het werkblad wat uit te breiden kan men aan de linkerkant een blad opklappen. Naast de keukenblok kan de goed geplaatste 139 l koelkast zowel links als rechts openen. Onderaan de keuken  zijn drie laden samen met de bovenkast kan men er voldoende keukengerief en mondvoorraad opslaan.

    Een witte houten deur met magneetsloten die pas in werking treden als de deur gesloten is sluit de natte cel af. In de badkamer is voldoende plaats op en rond de wc en ook om handen en meer te wassen aan het ronde waskommetje op de kast. Wil men een stortbad nemen draait men een acryldeur voor de wastafel het overige deel sluit men met een schuifdeur. Zelfs in de douche is nog plaats genoeg om armen en benen te bewegen. In tegenstelling van veel andere fabrikanten heeft Hobby een groot dakluik boven de natte cel geplaatst. Dampen kunnen snel afgevoerd worden.

     Samen gevat

    De Hobby Optima de Luxe T 65 GE is een vakkundig en goed afgewerkte halfintegrale kampeerauto met een ruim van toebehoren voorziene uitvoering voor een prijs die men zelden kan vinden. Hij is bedoeld voor een koppel die niet op een paar kilogram meer moeten zien als ze op reis vertrekken.

    Meer info: www.hobby-caravaning.de

     Technische gegevens

    Fiat Ducato Multijet met verlaagd chassis.

    Motor 140 pk

    MTM 3.500 kg

    Ledig gewicht 3.215 kg

    L X B X H  7.14 x 2,77 x 2,87 m

    Bedden 2,09 x 0,8 m

    05-11-2022 om 19:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-11-2022 om 19:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een uitstap om zeker eens te doen

    Van het militaire terrein tot het bloeiende landschap

    Interview met Michael Schnellbach, directeur van de BUGA 2023 in Mannheim /

    Federal Garden Show is cultureel partner van de vakantiebeurs CMT

    Klimaat, energie, voedselzekerheid en milieu zijn de grote thema's van de

    Federal Garden Show (BUGA) in Mannheim 2023, de culturele partner van de Stuttgart

    Vakantiebeurs CMT komend jaar. De BUGA zelf wil duurzaam zijn en bezuinigen. Hoe het werkt en welke gasten op het voormalige militaire terrein arbeiden

    legt Michael Schnellbach uit.

    Mijnheer Schnellbach, waarom heeft u de CMT-vakantiebeurs als uw partner?

    geselecteerd, welke voordelen verwacht u van deze samenwerking?

    Schnellbach: De CMT is 's werelds grootste openbare handelsbeurs voor toerisme. Het doel is zoveel mogelijk belangstelling bij de bezoekers voor de Federale Tuinbouw Show 2023 in Mannheim op te wekken. Een formaat als de CMT is hier zeer geschikt voor.

    Om reclame te maken voor een tuinshow die een blijvende impact zal hebben op Mannheim.

    Wat kunnen de CMT-bezoekers in Stuttgart verwachten?

    Schnellbach: De BUGA wordt een bloemenshow, zomerfestival en proefveld. Dit willen we tastbaar maken voor de bezoekers van het CMT en onze belangrijkste thema's klimaat, milieu, energie en voedselzekerheid op de voorgrond zetten.

    Reismagazine Marco-Polo heeft BUGA uitgeroepen tot insidertip voor 2023. Wij zullen laten zien dat de BUGA en de vierkante stad Mannheim een ​​reis waard zijn.

    Wat is de bijzondere aantrekkingskracht van uw Federale Tuinbouw Show?

    Schnellbach: Aan de ene kant hebben we het historische Luisenpark, dat in 1975 werd geopend.

    Het toneel van de Federale Tuinbouw Show was, met zijn kronkelende paden en

    bloeiende gebieden. En aan de andere kant het Spinelli Park, een voorheen ruig,

    groot militair terrein dat we volledig hebben getransformeerd. Deze twee

    verschillende parken verbonden door een kabelbaan, maar samen gebruikt in een tentoonstelling is het unieke aan de BUGA Mannheim.

    Het zal betrekking hebben op klimaat, energie, voedselzekerheid en het milieu.

    Wat betekent het precies?

    Schnellbach: De voormalige locatie van het Amerikaanse leger wordt onderdeel van de verbouwing een doorlopende groene corridor. Hier kan in de toekomst koude lucht ontstaan, wat gevolgen zal hebben voor het klimaat positief beïnvloed in de stad. Het onderwerp energie komt onder meer tot uiting in de U-Halle, een voormalig pakhuis waar veel evenementen plaatsvinden. Daar we zullen de grootste zijn met een fotovoltaïsch systeem van 6800 vierkante meter we hebben het energie dak van Mannheim.

    Mannheim wil ook de meest duurzame federale tuinshow aller tijden zijn.

    Hoe werkt het?

    Schnellbach: Er is niet één beslissende maatregel of één grote windmolen, maar veel kleine bouwstenen. Onze planten zijn er zo een zijn duurzamer en hebben minder water en onderhoud nodig. Ons water en

    ook hebben we het elektriciteitsverbruik constant gemeten en publiceren we de gegevens.

    Een federale tuinshow lijkt tegenwoordig minder een tuincultuurgebeurtenis, maar

    een stadsontwikkelingsproject zijn. Is het daarom minder aantrekkelijk voor bezoekers?

    Schnellbach: Nee, tuinshows zijn altijd al gebruikt voor stadsontwikkeling

    reconstructie of voor de ontwikkeling van de open ruimte. Maar dat is maar een fractie van wat gasten ter plaatse ervaren. Je zult bloemen zien en genieten van een geweldige culturele en culinair aanbod. Ik denk niet dat ze teleurgesteld zullen zijn.

    Integendeel: we plannen meer dan 5000 evenementen, met als een van de hoogtepunten dat Musical over de Mannheimse soulzangeres Joy Fleming, speciaal gemaakt voor de Federal Garden Show is geschreven en viert hier zijn première.

    Waar kijk je vooral naar uit?

    Schnellbach: Als alles klaar is, een uur voor de opening met de dichtstbijzijnde

    medewerkers om te kijken naar de site en de groene ruimte die we hebben gecreëerd.

    Ik hoop dat we de tijd vinden!

    Het terrein is in totaal 104 hectare, ongeveer drie keer zo groot als het

    Federal Garden Showterrein 2019 in Heilbronn. Kan zo'n groot gebied overal interessant zijn?

    Schnellbach: Dat is inderdaad moeilijk. We hebben dus twee gebieden:

    gemaakt. Enerzijds begeleiden we mensen door de innovaties en de belangrijke verbeteringen.

    In de andere delen wijden we ons aan soorten en natuurbehoud bijen- en hagedishabitats en nog veel meer. Als je meer tijd hebt, kun je daarheen gaan om te ervaren wat is gemaakt voor ecologie.

    Helaas u vindt nog niemand die in groen investeert. Wij hebben aan de randen van het gebied appartementen gebouwd en verdicht en daartussen een grote verbindende groene corridor van ruim 60 hectare gemaakt. Zonder de financiering van de staat en de federale overheid zou de stad Mannheim dit nooit op zo'n grote schaal hebben kunnen doen.

    Wat zal worden herinnerd van de Mannheim Federal Horticultural Show?

    Schnellbach: Het onderwerp hoe we in de toekomst in de steden zullen leven. We laten het zien in de bijdragen aan de tentoonstelling, maar het is ook te zien in de stedenbouwkundige ontwikkeling die aan de site grenst. Bezoekers zullen zich ook de kabelbaan herinneren: een rit van acht minuten over de stad, een landschappelijk beschermd gebied, een industriegebied, een sportpark en de Neckar het zijn beelden die je bijblijven.

    De Federale Tuinbouw Show BUGA 2023 Mannheim

    De Federal Garden Show 2023 omvat twee parken die met elkaar zijn verbonden door een kabelbaan. Ten eerste het Luisenpark, dat in 1975 het toneel was van een federale tuinshow en waarin nieuwe avonturenruimtes worden gecreëerd. Aan de andere kant Spinelli Park, dat wordt gebouwd op een voormalig Amerikaans militair terrein van ongeveer 80 hectare. Het gebied ligt ongeveer vijf kilometer ten oosten van het stadscentrum van Mannheim. Ongeveer 60 hectare wordt daar gebruikt voor de Federale Tuinbouw Show. Op het voormalige militaire terrein wordt een nieuwe stadswijk ontwikkeld met 2.000 appartementen voor 5.000 mensen. Er wordt 150 miljoen euro in het project geïnvesteerd en de Federal Horticultural Show Society verwacht in totaal ongeveer 80 miljoen euro aan financiering.

    De Federale Tuinbouw Show is geopend van 14 april tot 8 oktober 2023. Het abonnement kost 145 euro, vooraf 130 euro, een dagkaart voor volwassenen 28 euro.

    Meer informatie op buga23mannheim.de

    04-11-2022 om 17:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten in de natuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-11-2022 om 17:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote keus in kampeermateriaal

    Toerisme & caravaning wekt de wens om te reizen met caravans en kampeerauto’s.

    Vakantiebeurs in Leipzig met focus op kamperen en caravans veel aanbiedingen van daktenten tot luxe liners in hallen 3 en 5

    De trend naar mobiele, individuele en natuurlijke vakanties is ongebroken en er is meer vraag naar kampeerauto’s en caravans dan ooit. Dit blijkt ook uit de orderboeken van de fabrikanten: volgens de branchevereniging CIVD werden alleen al tussen januari en september 2022 in Duitsland ongeveer 78.000 vrijetijdsvoertuigen nieuw geregistreerd. Touristik & Caravaning (TC) op de beurs van Leipzig komt dus precies op het goede moment: van 16 tot 20 november 2022 presenteren meer dan 300 internationale en nationale exposanten hun aanbiedingen op het gebied van vakantie. Hier krijgt u een overzicht van de laatste trends in de kampeerbranche en kunt u zelfs profiteren van aantrekkelijke beursaanbiedingen.

    Van goedkope tot luxe kampeerauto’s

    In beurshallen 3 en 5 presenteren fabrikanten hun assortiment caravans en kampeerauto’s. Van de compacte zwerfauto tot de luxe liner, geïnteresseerden zullen het hele spectrum van vakantievoertuigen vinden. Voertuigen die geschikt zijn voor dagelijks gebruik en die ook op vakantie kunnen worden gebruikt, worden steeds populairder, zegt Alexander Ege, directeur van de vakantiebeurzen in Stuttgart, met het oog op de vraag in het segment van gesloten bestelwagens. Innovaties voor het seizoen 2022/2023, die enkele weken geleden voor het eerst aan het publiek werden gepresenteerd, zullen op de beurs worden gepresenteerd. Naast de bekende merknamen met hun reeksen van de gesloten bestelwagen tot de alkoof tot de volledig geïntegreerde of van de minizwerfauto tot de gezinscaravan zijn ook kleinere fabrikanten met speciaal ontwikkelde voertuigen vertegenwoordigd. Ook mensen met een zwak voor offroad- en expeditievoertuigen of interesse in demontabele cabines op de laadvloer van een pick-up komen aan hun trekken.

    Huren in plaats van kopen

    Beginner op het gebied van caravaning? Geen probleem. Ook het huren van de het juiste kampeervoertuig voor zo'n eerste vakantie is heel eenvoudig. Bij Touristik & Caravaning kunnen bezoekers terecht voor informatie en advies over het huren van caravans, kampeerbussen en dergelijke. En wie meer wil weten over wonen, werken en vakantie in een vakantievoertuig van ervaren kampeerders, kan op alle vijf beursdagen experts uit de scene ontmoeten in de Vans & Friends huiskamer. Lezingen en discussies vinden plaats in hal 5 in een gezellige sfeer. Ook op het gebied van zelfontplooiing en van het leven zijn ze bereikbaar voor vragen en antwoorden. Hier begint ook de tweede ronde van de "VanBuilder Award" en worden verschillende voertuigen uit de doe-het-zelfsector met individuele oplossingen, unieke ontwerpen en creatieve interieurontwerpen gepresenteerd.

    Er gaat niets boven de juiste uitrusting

    Van de luifel tot de standkachel, het toebehoren gedeelte in hal 5 heeft alle apparatuur voor langdurige kampeerders en beginners klaar. Hier vinden bezoekers uitbreidings- en ombouwoplossingen, mobiele zonne- of verwarmingstechniek en toebehoren zoals fietsenrekken of kampeeruitrusting. De exposanten op het technologie-eiland geven een kijkje in een voertuig en adviseren over de juiste uitrusting. Daarnaast is er een speciale ruimte voor het individueel inpakken en verfraaien van de voertuigen, waar u direct aan kunt deelnemen. Ook staan ​​er verschillende workshops op de planning.

    Als het voertuig eenmaal is uitgerust, blijft de bestemmingskeuze behouden. De campings die in de glazen hal van de Leipziger Messe worden gepresenteerd, laten zien dat deze beslissing niet eenvoudig is. Of het nu in Saksen of Beieren, aan de Oostzee of in Italië, in de buurt van de stad of aan de rivier is  iedereen vindt hier zijn favoriete plek. In het toeristisch gebied in hal 4 presenteert Mongolië zich als partnerland van de TC en de bestemmingen Egypte, Marokko, Malta, Cyprus, Tsjechië, Slovenië, Bulgarije, Polen en Letland, de regio's Garda, Trentino en zowel de Dolomieten als La Palma hebben hun eigen stands vertegenwoordigd.

    Een ander aandachtspunt op het gebied van kamperen en caravans is het thema tenten. Naast de klassieke familietent, die al vanaf een paar honderd euro verkrijgbaar is, worden er ook daktenten en vouwtenttrailers gepresenteerd. Deze verblijfsvormen zijn te bekijken, uitproberen en beleven bij Toerisme & Caravanning. Tot slot komt er een ruimte voor trailerbare boten, ideaal voor vakanties op het water.

    Meer info www.messe-stuttgart.de

     

    01-11-2022 om 21:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een blik in een halle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    01-11-2022 om 21:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Nieuwe Azur van Knaus

    Knaus Azur voor 2023

    De Azur is weer in beeld

    Al in 2016 kondigde Knaus zijn nieuwe werkwijze aan, de traditionele bouwwijze van caravans zou vervallen. Met nieuwe systemen en materialen zou een caravan anders gemaakt worden. Met de D’eseo werden  de eerste proefcaravans gebouwd. De spectaculaire vierkante caravan met zijn grote klapdeur achteraan was een echte blikvanger.

    Op de CTM 2019 stonden de handelaars te dringen om er enkele van in huis te hebben.  Knaus was verplicht de verkoop voorlopig stil te zetten want de productie kom toen gewoon nog niet volgen.  Dat was geen wonder want het frame systeem moest nog met manueel aan mekaar gelijmd worden. Intussen is in Jandelsbrunn een nieuwe montagehal gebouwd. Daar worden met robotten zeer nauwkeurig alle delen aan mekaar gelijmd.

     De Azur bestaat uit 22 delen in kunststof en vormen de basis van het koetswerk. Het zelfdragend frame zal niet alleen een lang leven en een stevige stabiliteit hebben maar veel mogelijkheden bieden om verschillende indelingen te produceren.

    Wat zeker nieuw is, bij lichte beschadigen kan het koetswerk zich zelf herstellen. Dat kan door warmte inwerking, bijvoorbeeld van de zon. Krassen kunnen door de plaatdikte wat weggeslepen worden, polieren en hij is terug als nieuw. Het materiaal van het koetswerk is UV bestendig en beschilderbaar.

    Voor de wanden gebruikt de fabrikant gladde aluminiumplaat met PU isolatie. Voor het hagelbestendig dak polyesterplaat. De bekende FoldXpand technologie werd niet alleen voor het achter front toegepast maar ook voor het voorste. Dat geeft meer winst voor het interieur. De fronten voor en achteraan zijn wit terwijl de zijwanden in licht grijs behouden zijn. Lichtblokken zijn dezelfde als die van de andere Knaus caravans. Enkele wat donkerder decorstukken en zwaar getinte vensters geven de Azur een modern uitzicht. De zwart glanzende 17 duim wielen zijn de puntjes op de i.

    De ontwerpers van Knaus kiende een zeer modern interieur uit. Met accent op huiselijkheid. Hout met dwars tekening, licht materiaal voor de deuren, wanden en plafond met zacht donker materiaal, kussens in aangepaste lichte kleur. Aan de verlichting werd veel aandacht besteed waarbij de LED techniek veelvuldig werd toegepast. Delen van het interieur kan men in volle licht zetten terwijl een ander deel om de een of andere reden donker kan houden. Achter een klapdeurtje aan de keuken is plaats voor een koffiezet apparaat.

    Voor de meubelopstelling gebruikt men de schuine indeling die men in de kampeerauto’s vindt, dat geeft meer bewegingsvrijheid en een ruimtelijk gevoel. Alle deurtjes en laden zijn zelfsluitend, bedden zijn iets groter. Kookvuren en de 133 l koelkast zijn gebleven.

    Voor het modellenjaar 2023 wordt de nieuwe Azur in 4 indelingen aangeboden. De 500 FU, 460 EU, de 500 EU en de 500 UE. Allen met een Uzitgroep.

    De prijzen beginnen met een kleine 40.000 euro.

    Meer info. www.knaus-tabbert.de

     

     

     

    30-10-2022 om 16:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voorbode van de winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-10-2022 om 16:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden een aanrader

    Wintertijd, dus ook winterbanden-tijd!

    Over de invoering van zomer- en wintertijd zijn de meningen tussen voor- en tegenstanders nog steeds verdeeld. Over het nut van winterbanden bestaat echter geen discussie: “De banden van je auto zijn het enige contact met het wegdek en maken het verschil tussen een veilige en een minder veilige rit”, legt Filip Rylant van TRAXIO uit. “Zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur daalt onder de 7°C. Winterbanden daarentegen hebben een andere rubbersamenstelling waardoor ze soepel blijven bij lagere temperaturen. Ze hebben ook een ander profiel: de profielblokken hebben veel meer lamellen, die als het ware de waterfilm op de rijweg “breken” waardoor een winterband een grotere trekkracht krijgt. Dit “klauweffect” zorgt  voor een betere grip op het gladdere wegdek in winterse omstandigheden”.

    Winterbanden zijn geen marketingtruc

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter – en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren, in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand op een besneeuwde weg aan 50km/u 50m met een zomerband en 23m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat een paar centimeter soms het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.   

    In België zijn winterbanden vlg. het verkeerreglement niet verplicht, maar wel aangeraden”, verduidelijkt Filip Rylant. “Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6mm, maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers, maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden.”

     Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenbanden?

    Gecertificeerde winterbanden zijn voorzien van een kenmerk op de zijwand met een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd.

    Een bandenfabrikant mag deze markering enkel aanbrengen indien de winterprestaties bewezen zijn op basis van een voorgeschreven prestatietest op besneeuwde ondergrond. Je vindt deze markering ook terug op de meeste  vierseizoenbanden, die een verdedigbaar alternatief kunnen zijn om een heel jaar door te blijven rijden in gematigde klimaatzones met slechts matige en occasionele sneeuwval. Bepaalde landen zoals Duitsland en Luxemburg verplichten het gebruik van  banden met een 3PMSF markering “wanneer de omstandigheden dat vereisen” zonder evenwel een specifieke tijdsperiode te bepalen zoals dat bv. wel het geval is in Oostenrijk.

    Rolling Wheel

    Tijdens een recent onderzoek naar de staat van de banden waarmee de Belgische automobilist op weg is, bleek dat  4,7% van de voertuigen voorzien is van minstens één band waarmee een probleem zou kunnen zijn. Opvallend is dat ook 6,5% van de chauffeurs in volle zomer rondreden met winterbanden, met alle nadelige gevolgen qua slijtage, wegligging en veiligheid vandien. Een reden te meer om tijdig de zomer- en winterbanden te wisselen en regelmatig uw banden te laten controleren door een specialist.

    Tijdig afspraak maken

    TRAXIO raadt alle automobilisten aan niet te wachten op vorst of sneeuw om hun zomerbanden om te wisselen voor winterbanden. Je kan hiervoor best terecht in je garage of bij een bandencentrale.

    Om deze wissels vlot te laten verlopen is het aangeraden om tijdig een afspraak te maken teneinde onnodige wachttijden te vermijden.

    Tijdig winterbanden monteren kan – in combinatie met een aangepaste rijstijl – een enorme verbetering betekenen op vlak van verkeersveiligheid.

    Meer info TRAXIO

     

    30-10-2022 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te veel met GSM's ,in de hand

    Bestuurders rijden 2% van hun tijd met de gsm in de hand
    Bij de vrachtwagenbestuurders gaat het zelfs over 6%

    Vias institute heeft 2 maanden lang bestuurders geobserveerd om te meten hoeveel bestuurders hun gsm en andere elektronische apparaten gebruiken zonder handenvrije kit.
    Het blijkt dat 2% van de tijd bestuurders afgeleid zijn door hun gsm. Bij de bestuurders van een bestelwagen is dat zelfs 4%, voor de vrachtwagenbestuurders 6%. Belgische bestuurders zijn eerder afgeleid op de autosnelweg (5%) dan in de bebouwde kom (2%). Vias institute hoopt dat er snel werk gemaakt wordt van het inzetten van camera’s om het gsm-gebruik achter het stuur tegen te gaan.

    Om na te gaan hoe groot het fenomeen van afleiding achter het stuur is, heeft Vias het gedrag van bestuurders op 161 plaatsen op verschillende momenten van de dag en de week bestudeerd. De laatste soortgelijke gedragsmeting werd in 2013 uitgevoerd.
     
    1 bestuurder op 50 bezig met zijn gsm tijdens observaties
    Op het moment van de observatie was 2% van de bestuurders van een wagen, bestelwagen, bus of vrachtwagen bezig met zijn gsm of andere elektronisch toestel met een scherm.
    In 1 op de 2 gevallen (51%) was de bestuurder bezig om een bericht te typen of om een tekst te lezen. In 4 op de 10 gevallen telefoneerde hij zonder handenvrije kit.
     
    Minder telefoontjes, meer boodschappen
    In 2013 was 3% van de geobserveerde bestuurders bezig met te bellen of met het sturen van een sms terwijl ze hun gsm vasthadden. Bluetooth systemen worden nu veel meer gebruikt en hebben dus een rol gespeeld in de daling van het aantal bestuurders die bellen zonder handenvrije kit.
    We zien wel dat als bestuurders hun gsm gebruiken, ze steeds vaker hun gsm manipuleren terwijl ze hem in de hand hebben. In 2013 was 38% van degenen die hun gsm gebruikten bezig met hun gsm te bedienen achter het stuur, nu is dat 59%. We gebruiken de gsm achter het stuur dus steeds vaker om een bericht te sturen, te lezen of te scrollen in plaats van te bellen met de gsm in de hand.
    Dat is geen goede evolutie voor de verkeersveiligheid. Het risico voor een persoon die een telefoontje doet met de gsm in de hand verdubbelt ten opzichte van een bestuurder die niet afgeleid is. Voor iemand die een tekst leest of een nummer intypt verhoogt het risico op een ongeval met een factor 12.
     
    Resultaten in detail
    Bestuurders van bestelwagens zijn vaker afgeleid
    Bij de autobestuurders is 2% afgeleid op het moment van de observatie, bij de bestuurders van bestelwagens ligt dat percentage met 4% een stuk hoger. Bij de vrachtwagenbestuurders gaat het zelfs over 6%. Aan het stuur zitten vaak professionele bestuurders die onder tijdsdruk zijn om goederen te leveren. Dat is een van de verklaringen waarom ze vaker de gsm achter het stuur gebruiken. Nochtans zijn de gevolgen vaak ernstiger bij een ongeval door de hogere massa van hun voertuigen.
     
    Vaker op de autosnelwegen
    Bestuurders gebruiken vaker hun gsm op de autosnelweg. Waarschijnlijk is dat omdat de rijtaak daar monotoner is en omdat de kans op een conflict met een fietser of voetganger quasi nihil is.
    5% van de geobserveerde bestuurders was afgeleid op de autosnelweg ten opzichte van 2% binnen de bebouwde kom.
     
    Iemand die op de autosnelweg zijn blik gedurende 5 seconden richt op zijn gsm legt meer dan 160 meter af en is niet meer in staat om op tijd te remmen als er zich een file voordoet of om bij wegenwerken op tijd de juiste snelheid aan te nemen. De laatste tijd stellen we regelmatig ongevallen vast bij mobiele werven. Afleiding door de gsm is een van de oorzaken van dit soort ongevallen, want de botsabsorbeerders zijn al van ver zichtbaar.
     
    Fenomeen doet zich vaker voor in Brussel en Wallonië dan in Vlaanderen
    De Brusselse (5%) en Waalse bestuurders (3%) gebruiken vaker hun gsm dan de Vlaamse bestuurders (1,6%). In Brussel was zelfs 7% van de geobserveerde bestuurders van een bestelwagen bezig met zijn gsm.  
    Het lijkt dat het verschil in pakkans zeker een rol speelt tussen Vlaanderen en Wallonië. Van de 115 000 bestuurders die vorig jaar geverbaliseerd werden voor gsm-gebruik, werden er slechts 20 000 boetes in Wallonië uitgeschreven. In Vlaanderen waren er dat 3,5 keer zo veel (68 000 boetes)
     
    Bij alle leeftijdsgroepen
    GSM-gebruik komt voor bij automobilisten van elke leeftijd. Er is bijna geen verschil tussen de leeftijdsgroep 18-24 jaar (2%) en de groep 25-64 jaar (1,9%). Bij de senioren is er wel maar een heel kleine groep die de gsm achter het stuur gebruikt (0,1%).
     
    Meer mannen dan vrouwen
    Bij de mannelijke bestuurders gebruikt 2,1% de gsm achter het stuur, bij de vrouwen ligt dat percentage lager (1,3%). Uit eerdere studies van Vias bleek al dat mannen meer risicogedrag vertonen dan vrouwen. Zo rijden mannen vaker sneller en rijden ze ook meer onder invloed van alcohol dan vrouwen.
     
    Conclusie
    Gsm-gebruik achter het stuur komt nog steeds vaak voor op onze wegen. Dat geldt zeker voor bestuurders van bestelwagens en vrachtwagens.
    Vias institute hoopt dat door gebruik te maken van een camerasysteem dat gsm-gebruik achter het stuur kan detecteren de situatie zal verbeteren. Er bestaan verplaatsbare systemen die bijvoorbeeld elke week op een andere brug geplaatst kunnen worden. Op die manier verhoog je de pakkans op de wegen waar het vaakst gebruik gemaakt wordt van de gsm achter het stuur. Die hogere pakkans is nodig om het gedrag van de mensen te beïnvloeden.
    We schatten dat vorig jaar ongeveer 50 personen en 4500 gewonden in ons verkeer gevallen zijn door het gebruik van de gsm achter het stuur.

    Georges Gilkinet, federaal minister van Mobiliteit: “Naar je werk, je hobby of naar school gaan met de garantie dat je onderweg geen afgeleide weggebruiker tegenkomt: dat is geen luxe... Rijden en je gsm gebruiken gaan niet samen: dat is levensgevaarlijk, niet allen voor jezelf maar ook voor anderen. Dat brengt deze studie duidelijk aan het licht. In het interfederaal actieplan All For Zero hebben we dan ook met alle betrokken ministers afgesproken dat we op verschillende beleidsniveau’s actie ondernemen en we lanceren hierover binnenkort een testproject met camera’s om deze overtredingen vast te stellen. Elke verkeersdode is er een te veel.”
      Meer info  VIAS

     

    27-10-2022 om 21:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbelzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-10-2022 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aero-Up nieuw in het gamma van Dethleffs

    Dethleffs Aero up.

    De uit een speciale aanbieding ontstane Aero bekomt hij voor 2023 een “up” achter zijn naam en een uitbreiding met drie indelingen met een hefbed. Het meubilair was goed in vorige uitvoeringen en blijft op een paar kleinigheden na gelijk. De rechtlijnige meubelen en de schuine bovenkasten geven een ruimtelijke indruk in het woongedeelte. Dat hefbed in de drie indelingen stoort niet, het wordt met een riem opgetrokken, neergelaten en heeft metalen geleiders voor goede stabiliteit.

     Gedurende de nacht is het hefbed mechanisch vergrendeld. Om het te ontgrendelen is links en rechts een drukknop. Met zijn 2 m lengte en 1,44 m breed bed voorzien van een zeven zonen koudschuim matras gelegen op een bordveder systeem is een heerlijke nacht gewaarborgd. In beide modellen met stapelbedden de 530 KR en de 530 ER kan men een driedeling stapelbed bekomen. Zo heeft men zeven volwaardige slaapplaatsen. Er ontbreekt wel een beetje laadruimte want de koffers onder de bedden hebben niet veel laadcapaciteit.

    Dethleffs doet echter in zijn laatste types moeite om alle koekjes te benutten. Als uitrusting heeft de Aero-Up in de keuken drie kookvuren, een waskommetje met waterkraan en een 137 l grote koelkast. In de badkamer is een wastafeltje, een wc, een douche is een meerprijs.

    Als optie is een pakket met een groot dakluik voor meer licht in het interieur te bekomen, een Truma therme voor warmwater verzorging en een Trumavent voor een betere warme lucht verdeling hoort er ook bij. Het kost net geen 1.000 euro. De fabrikant uit Isny heeft ook nog een veiligheidspakket in de aanbieding, dat bestaat uit een Styling Pakket met 17 duim alu velgen. Hoeksteunen met “Big foods”, een disselafdekking, een disselweegschaal voor de drie nieuwelingen.

    Voor de kleinste gezinscaravan de 460 KR was de prijs nog niet vastgesteld, de 530 ER met enkele bedden en hefbed kost op 1 eiro na 28.000 euro en voor de gezinscaravan 530 KR moet men 1.000 euro meer op tafel leggen.

        

    Meer info: www.detleffs-gmbh.de 

    24-10-2022 om 21:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een caravan op vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-10-2022 om 16:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in de belangstelling

    Nu drie dagen kermis voor het actieve vakantiejaar

    Fiets- en wandeltochten verlengd op de CMT 2023 in Stuttgart: natuurbelevenissen, sportieve extravagantie en hightech onder één dak

    De "winnaars" van vroeger waren en zijn allemaal activiteiten die buiten mogelijk waren: fietsen, wandelen of golfen kende een enorme vraag die aanhoudt. De vreugde van de Duitsers in buitenactiviteiten is ongebroken. Aanbieders van fietsen, uitrusting en fiets- en wandelvakanties kunnen nog steeds op grote belangstelling rekenen. Tegelijkertijd hebben actieve vakantiegangers steeds meer keuze als het gaat om de juiste fiets, de juiste outfit om te wandelen en de perfecte sportvakantie of een korte mountainbiketocht.

    Bezoekers van de vakbeurs Fahrrad- und Wander-Reisen, die van 14 t/m 16 januari 2023 in Stuttgart plaatsvindt, hebben dus een duidelijk voordeel. De beurs geeft een overzicht van welke toeristische trends het komende jaar in zwang zijn, welke nieuwe high-end producten op klanten wachten en welke bijzondere bestemmingen er voor fietsers en wandelaars worden aangeboden. In het GPS-forum is er ook informatie over de bediening, reisplanning en routebepalingsfuncties van navigatiesystemen. In de 10.500 vierkante meter grote hal 9 kunnen beursbezoekers zich verheugen op een ware explosie van inspiratie en informatie. En nog een innovatie: de beurs wordt voor het eerst uitgebreid naar drie dagen, zodat je de maandag ook kunt gebruiken om de "fiets- en wandeltochten" te bezoeken. De openingstijden zijn van 10.00 tot 18.00 uur.

    Vraag naar fietsvakanties groeit

    De Algemene Duitse Fietsclub (ADFC) kwam in haar jaarlijkse fietstochtanalyse tot de conclusie dat in 2021 in totaal vier miljoen mensen zouden hebben gekozen voor een fietstocht, een half miljoen meer dan in het voorgaande jaar. "We zijn erg blij dat het fietstoerisme weer in opkomst is na het moeilijke reisjaar 2020", zegt ADFC Tourism Director Christian Tänzler. “Fietsen is populair, zeker als de fietspaden van goede kwaliteit zijn. De infrastructuur speelt een centrale rol bij het maken van een keuze voor een fietstocht of een dagtocht.” Volgens de analyse let bijna 70 procent goed op de verkeersveiligheid van een route en waardeert het gescheiden fietspaden en weinig autoverkeer. Daarnaast speelt de bouwkundige staat van de paden voor 66 procent van de fietstoeristen een belangrijke rol.

    In tegenstelling tot dagtochten is toeristische aantrekkelijkheid van groot belang bij langere fietstochten: 71 procent van de ondervraagden geeft aan bij het plannen van hun reis aandacht te besteden aan bezienswaardigheden langs de route. 61 procent wil ook graag fietsvriendelijke accommodatie langs de route. Gevraagd naar de redenen voor een fietstocht, gaf 80 procent van de deelnemers aan tijdens een fietstocht veel over het land en de mensen te willen leren kennen. 67 procent wil actief zijn op vakantie, 52 procent reist graag milieuvriendelijk en voor 48 procent is het belangrijk om je eigen gezondheid te bevorderen. Over het algemeen is de ervaring van een fietstocht positief voor een duidelijke meerderheid: 68 procent van de ondervraagden zei dat ze het komende jaar nog een reis op twee wielen plant

    Steeds meer mensen in het zadel

    Volgens de fietsreisanalyse fietsen steeds meer mensen in hun vrije tijd. 42 miljoen burgers maakten in 2021 minimaal één dagtocht met de fiets. Dat zijn er elf miljoen meer dan in het voorgaande jaar. Daarnaast kocht 24 procent van de fietserspopulatie vorig jaar een nieuwe fiets, waarbij bijna de helft van de nieuwe aankopen elektrische fietsen zijn. De keuze aan fietstypes is enorm: stadsfiets, toerfiets, racefiets, mountainbike, gravelbike, singlespeed of ligfiets - alle fietsmodellen zijn nu verkrijgbaar met en zonder elektrische ondersteuning. Er is ook veel vraag naar handige en lichte fietsmodellen en hightech vouwfietsen.

    Volgens onderzoek van de tweewieler branchevereniging (ZIV) is de marktontwikkeling van Duitse fiets- en e-bikefabrikanten ondanks de moeilijke algemene omstandigheden indrukwekkend. Na het recordjaar 2020 mag ook het jaar 2021 als een succes worden gezien. Het aantal verkochte elektrische fietsen is gestegen van 1,95 naar 2 miljoen en komt nu overeen met een marktaandeel van 43 procent. Tegelijkertijd daalde het aantal verkochte fietsen van 3,09 naar 2,7 miljoen stuks, waardoor het aantal verkochte fietsen daalde van 5,04 miljoen naar 4,7 miljoen. Het ligt echter ruim boven het pre-coronaniveau.

    Forum voor buitenenthousiastelingen

    De vakbeurs "Bike and Hiking Travel" bevestigt deze trend en is al jaren een belangrijk forum voor wielerfans in Zuid-Duitsland. "Een groot voordeel is bijvoorbeeld dat alle tentoongestelde fietsen ter plaatse kunnen worden uitgeprobeerd", zegt Alexander Ege, directeur Trade Fairs & Events en verantwoordelijk voor de vakantiebeurzen op Messe Stuttgart. Een 1.600 vierkante meter groot fietsparcours moedigt zowel nieuwsgierigen als kopers aan om een ​​paar testrondjes te rijden. Daarnaast kunt u bij de outdooradviesstand uitgebreide informatie krijgen van Ralf Stefan Beppler over de juiste wandelschoenen of geschikte rugzakken. De vakhandelaar, reclamemanager en vakjournalist is een echte outdoor-veteraan en al meer dan 30 jaar werkzaam in de branche. Het wandel-pretpark biedt ook actuele informatie over de respectievelijke trends en stromingen in dit vakantiesegment.

    Top exposanten aan de start

    Beurshal 9 zal volgeboekt zijn, met zo'n 170 exposanten uit twaalf landen die zich daar presenteren, waaronder een grote gezamenlijke stand uit Frankrijk en voor het eerst Polen. Ook nieuw is de vereniging "Tasuleasa Social" uit Roemenië, die met haar sociale projecten hulp aan kinderen en jongeren combineert met duurzaamheid en milieubewustzijn. In een educatief bosavonturenpark dat Tasuleasa Social in 2010 heeft aangelegd, overigens het enige in Roemenië, leren kinderen de natuur te waarderen en te beschermen. Bovendien zijn "perfecte wandel- of fietstochten, professionele uitrusting, technische hoogtepunten en een innovatieve sfeer gegarandeerd", kondigt Rebekka Körner, projectmanager van de vakbeurs, aan. "We hebben topexposanten bij ons, waaronder Bosch ebike-systemen, Paul Lange en Cube, maar ook enkele nieuwe dealers uit de e-bikebranche."

    Wandelvakanties zijn nog steeds erg populair

    Wandelvakanties zijn het 4e meest populaire type vakantie voor Duitsers en ongeveer elf procent van de Duitsers geeft in een onderzoek van de IfD Allensbach aan dat ze vaak in hun vrije tijd gaan wandelen. In 2021 verklaarden ongeveer 1,45 miljoen mensen van de Duitstalige bevolking van 14 jaar en ouder dat ze zelfs meerdere keren per week wandelden. Wie dus graag zijn wandelschoenen aantrekt, kan kiezen uit een indrukwekkende regionale verscheidenheid: van lokale middelgebergten en berggebieden tot exclusieve wandeltochten door heel Europa. Of het nu op de fiets of te voet is, in de bergen, in het bos of aan zee, in Duitsland of daarbuiten - wie graag actief vakantie of vrije tijd doorbrengt, mag de Fahrrad- und Wander-Reisen niet missen.

    Een hoogtepunt uit het uitgebreide voorprogramma is zeker het live verslag "Running, Eating, Sleeping" van en met Christine Thürmer op zondag 15 januari in hal 9. Ze vertelt hoe ze in totaal 4277 kilometer op de Pacific Crest Trail aflegde van Mexico tot Canada - eigenlijk onsportief en zonder ervaring. De langeafstandswandelaar veroverde later de Continental Divide Trail en de Appalachian Trail. De ProCycle Outdoor Treff, een specialistisch evenement voor fiets- en wandelspecialisten, staat in het teken van bewegwijzering en eventuele financiering van fiets- en wandelroutenetwerken en de natuursportacademie uit het Zugspitzedorp Grainau presenteert zich voor het eerst op de beurs met verschillende evenementen.

    Meer informatie op https://www.messe-stuttgart.de/ Fahrrad/

     

    20-10-2022 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in de sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-10-2022 om 20:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!