Inhoud blog
  • Camping Dusseldorf
  • In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders
  • Veel groen
  • Nieuwe moto's
  • Bloemen langs de wegen
  • Hobby heeft een Ontour 390 SF
  • Fietsen
  • Pedelecs
  • Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
  • Nuttig nieuws van Thetford
  • Opgepast voor het water
  • Bestuurders van bestelwagens worden afgeleid
  • Hier is hulp nodig
  • Hulpverleners hebben het soms moeilijk
  • Knaus modellen 2026
  • Tabbert modellen 2026
  • Weinsberg modellen 2026
  • Fietsen in Belgiê
  • Fietsleasing
  • Fietsen met 2
  • Leasen is de toekomst van de fiets
  • Fietsen kan bijna overal
  • Veel fiets kilometers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    18-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders

    De belangrijkste vakbeurs voor iedereen die thuis is in de wereld

    18-07-2025 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 13:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe moto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe moto’s met licht verlies in eerste semester na topjaar 2024,

    Nieuwe motorfietsen

    Christophe Dubon, woordvoerder van FEBIAC: “Na een uitstekend 2024 – het beste van de afgelopen 15 jaar – vertoont het aantal inschrijvingen van nieuwe motorfietsen tijdens het eerste semester van 2025 een daling met -7% tot 14.461 eenheden. Al bij al een relatief mooi resultaat, want we mogen niet vergeten dat we in de laatste maanden van 2024 nog een eenmalige, sterke stijging zagen door een behoorlijk aantal last-minute Euro5-inschrijvingen net vooraleer de Euro-5+ normen op 1 januari van kracht werden. Dat heeft enkele maanden een negatieve impact gehad op de nieuwmarkt maar dit lijkt nu verleden tijd, zeker omdat we tijdens het tweede kwartaal een daling van nog slechts -0,9% en in juni zelfs een lichte stijging van +5,6% noteerden (3.070 motoren).”

    Bij de merken is Honda marktleider (2.576 inschrijvingen, marktaandeel 17,8%) dank zij o.a. de CB 1000 als nieuwe blikvanger en enkele populaire modellen zoals de CB750 en NT1100. BMW volgt op een afstand (2.083 eenheden) met enkele sterke nieuwkomers zoals de R1300GSA en de vernieuwde F900XR. Yamaha krijgt een flinke tik van de hamer (1.670 stuks, een verlies van -17,8%) door moeilijke leveringen van de nieuwkomers maar blijft nog nipt voor een sterk presterend Kawasaki. Opvallend is de daling bij KTM-Husqvarna-GasGas wat wijst op een verlies van vertrouwen bij de klanten, na de financiële problemen van de afgelopen maanden. Een positieve uitschieter is CF Moto dat maar liefst +76,6% stijgt en zich als Chinees merk prominent in de voorste gelederen van het klassement nestelt.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO: “De tweedehandsmarkt deed het in de eerste zes maanden van 2025 duidelijk beter met een stijging van +14,4% tot 35.946 stuks. Die stijging zet zich vooral door in het tweede kwartaal (+18,8%) en ook bij de occasies was vooral de maand juni was zeer goed: 7.823 motoren, hetzij een stijging met +19,1%.

    Maar het echte referentiepunt is 2022, dus vooraleer de invoering van de tweedehandskeuring de occasiemarkt zowat de nek omwrong. Dan zie je dat de markt in vergelijking met de eerste zes maanden van 2022 is gedaald met -23,5%, wat in concrete cijfers een verschil maakt van 5.622 motoren. Goed dus dat de occasiemarkt de draad terug wat oppikt, maar we blijven nog wel een heel eind achter op vroeger. Uitstekend nieuws is dat de Vlaamse Regering van plan is om tweedehandskeuring voor motorfietsen af te schaffen want dat zal op termijn opnieuw wat ademruimte geven aan de sector – althans toch in Vlaanderen.

    Wanneer we de inschrijvingen van nieuwe en tweedehandse inschrijvingen optellen, dan merken we dat het eerste semester van 2025 het 3.452 stuks beter doet dan 2024 maar wel 5.761 achterloopt ten opzichte van 2022 – vooral bij de occasies. En dat betekent een afkalvende motormarkt, met alle gevolgen van dien voor de sector: minder motoren op de baan betekent immers minder onderhoud, herstellingen en onderdelen.”

    Feedback uit de showrooms


    Eerste vaststelling: de verkoop van nieuwe motorfietsen loopt niet parallel met het aantal droge dagen. Vorig voorjaar was kletsnat maar er werden toen meer nieuwe motoren ingeschreven. De impact van het weer op verkoop is dus minder groot geworden dan vroeger en het wordt ook duidelijk dat - jaar na jaar - het ‘seizoen’ langer duurt, met andere dat de winterstop korter wordt.

    De klanten blijven naar de showroom komen en zijn zowel kooplustig als goed geïnformeerd. Heel wat klanten zoeken eerst de nodige info op via digitale kanalen en eenmaal ze een dealer bezoeken, is de beslissing niet meer veraf. De invloed van commerciële acties op de verkoop blijft zeker groot maar toch iets minder dan vroeger, klanten vragen blijkbaar minder dan vroeger naar kortingen. Goed nieuws is ook dat er meer jongere kopers komen opdagen en dat is goed voor de broodnodige verjonging van het motorpubliek. En er komen ook meer vrouwen, eveneens een goede evolutie.

    Al even opmerkelijk is dat het supersport segment sinds vorig jaar blijft groeien. De jeugdige klanten die tot voor kort voor een model uit het naked segment kozen, opteren nu meer voor een motor met kuip uit het supersport of sport-touring segment.

    Tegelijk horen we bij verschillende merken dat er in deze eerste jaarhelft leveringsproblemen zijn geweest of nog steeds zijn. Deels gaat het louter over Euro 5+-motorisaties maar in bepaalde gevallen ook over nieuwe modellen met behoorlijk groot marktpotentieel en dat is dan een kleine commerciële ramp voor de betrokken dealers.

    Nog opvallend is dat de wachttijden voor onderhoud en herstellingen kunnen oplopen omdat de werkplaatsen de vraag niet kunnen volgen. Men wil dus duidelijk nog investeren in de huidige motor en het mag blijkbaar ‘geld kosten’. Het is natuurlijk wel zo dat nieuwe motorfietsen best prijzig kunnen zijn en dat de technische keuring voor verkoop ook een rem zet op de bereidheid om de huidige motor particulier door te verkopen. Sommige dealers doen omwille van de technische keuring geen overnames meer terwijl andere er zich net in specialiseren en daarom krijgen veel vraag om de huidige motor over te nemen bij aankoop van een nieuwe.

    Tot slot nog een bedenking over elektrische motorfietsen: behalve elektrische scooters die gebruikt worden voor woon-werkverkeer komt dit segment niet tot leven. Ondanks de belastingvermindering voor de aankoop van een elektrische motorfiets of een elektrische drie- of vierwieler.

    1. Tweedehandse motoren


    De tweedehandsmarkt deed het in juni +19,1% beter dan vorig jaar, maar het echte referentiepunt is 2022.

    Voor de eerste zes maanden is de winst ook behoorlijk (+14,4%) maar we staan nog een pak achter op 2022. Dan zie je dat de markt -23,5% is gedaald. Het wijst op een probleem van lange duur voor de Belgische occasiemarkt, waarvan de invoering van de tweedehands motorkeuring aan de basis ligt. Daardoor verschraalt de markt, daalt het aantal motoren op de weg en vermindert de omzet van desector – wat op langere termijn nefaste gevolgen kan hebben.

    Uitstekend nieuws is dat de Vlaamse Regering van plan is om tweedehandskeuring voor motorfietsen af te schaffen want dat zal op termijn opnieuw wat ademruimte geven aan de sector – althans toch in Vlaanderen.

    Gewesten en provincies kleuren stilaan terug groen, maar niet ten opzichte van 2022

    Vlaanderen is ook in 2025 de grootste tweedehandsmarkt (60,0%), met Wallonië op 32,7% en Brussel op 7,2%.

    We waren stilaan bloedrode kaarten gewoon op provinciaal vlak maar gelukkig is het tij wat gekeerd. We zien met name stijgingen in alle provincies, van een bescheiden +4,3% in Waals-Brabant tot +21% in Luik.

    Let op: dit zijn procentuele verbeteringen in vergelijking met 2024, toen de markt al licht hersteld was na 2022.

     

    Stijging in alle klassen

    Alle klassen stijgen ten opzichte van vorig jaar. De sterkste stijgers zitten bij de 126-500cc en bij de 751-1.000cc maar de verschillen tussen de verschillende klassen zijn niet extreem groot. Ook de 125cc doet het meer dan behoorlijk beter en een stijging van ongeveer +12,5% bij zowel de 501-750cc als bij de +1.0011cc geeft aan dat de markt volop in beweging is.

    Anderzijds is het belangrijk om te noteren dat de 125cc-klasse met 31,7% marktaandeel de grootste blijft, wat een goed teken is omdat hier vaak de motorrijders van de toekomst zitten.

     Top10 van de verschillende klassen: bijna overal positief


    In de gecumuleerde Top10 zijn de dieprode cijfers verdwijnen en merken we nog bijna enkel positieve cijfers op. Logisch, want we komen uit een heel diep dal gekropen. Piaggio gaat met +21,2% stevig vooruit ook Ducati en Kawasaki stijgen meer dan +15%. Gunstig is dat de positieve tendens zich in alle categorieën voordoet. Opvallend zijn het enorme aandeel van BMW in de grootste klasse (37,3%) en het gecumuleerde aandeel van Honda en Yamaha bij de middenklassers (501-750cc) waar ze samen 50,3% van het segment in handen hebben.

     

    Top10 van de verschillende klassen: bijna overal positief

    2. Nieuwe motorfietsen


    De nieuwe motorfietsen blijven relatief goed presteren na een beresterk 2024 toen de stockverkoop van Euro5-modellen de inschrijvingen eind 2024 hebben geboost. Misschien zit het mooie weer er voor iets tussen. Wat zeker meespeelt, is dat er behoorlijk veel nieuwe modellen zijn geïntroduceerd in de afgelopen maanden. Enerzijds facelifts die niet toevallig samenvielen met de introductie van de Euro 5+-normen maar anderzijds ook veel en belangrijke volledige nieuwe modellen bij heel wat merken. Vooral Honda en Kawasaki doen het opvallend beter dan vorig jaar, BMW verkoopt zijn nieuwste introducties heel behoorlijk en Yamaha loopt duidelijk achter met leveringen en beschikbaarheid van nieuwe toppers. We merken ook dat de Chinese merken grote stappen voorwaarts maken. Zo komt er een nieuwe dynamiek in de markt en zullen er zeker ook verschuivingen in de dealerships volgen.

     De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan.  Vlaanderen blijft de grootste regio met 58% van de totale verkoop van nieuwe motorfietsen in ons land. Wallonië neemt 36,1% voor zijn rekening en Brussel 5,9%.


    Bij de provincies zien we over het algemeen sterkere dalingen in de Franstalige provincies met Waals-Brabant en Luxemburg als negatieve uitschieters. Enkel Limburg weet uit de rode cijfers te blijven maar in sommige provincies zoals Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Luik blijft de schade erg beperkt.

    Meer info Traxio

    18-07-2025 om 13:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen langs de wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft een Ontour 390 SF


    Hobby Ontour 390 SF

    De fabrikant uit Focbeck wou niet achter blijven om een kleine lichte caravan te bouwen. Hiermee wou Hobby andere jonge kampeerders aantrekken.

    Het verschil met andere merken is dat het nieuwe typen duidelijk een Hobby is. Zelfde vorm van opbouw, zelfde deur en vensters en de kleuren en decors van een Hobby. Hij is korter de breedte met 2,20 m maakt niet veel verschil met zijn grote broers. Zoals het hoort bij een Hobby is de dissel afgedekt. De disselkoffer is uitgerust met een groot deksel dat verticaal opengaat. Zo kan men de gasflessen er gemakkelijk uithalen en inzetten om te ruilen.               

    Bij de Ontour 390 SF speelt het gewicht een belangrijke rol. Met een MTM van 1500 kg en een ledig gewicht van 1000kg kan hij met vele kleine  ook elektrische auto’s worden gesleept. Zijn mooie aerodynamische vorm helpt daarbij op snel- en andere wegen waar de snelheid niet begrensd is tot 30 of 50 km/u.

    Via een eendelige deur met venster, een kastje met deur voor een telefoon plus een houder voor een regenscherm komt men in voor zijn afmetingen in een redelijk groot uitziend vakantie interieur. De ontwerpers kozen voor een indeling die al bij de eerste caravans werd gebruikt en nog steeds een succes is in korte caravans. Voorin een bed en achteraan is de zitgroep. Omdat het interieur kort is vertaalt zich dat in een dwarsbed dat slechts 1,28 m breed is. Voor een jeugdig koppel zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Boven het hoofdeinde is een leeslamp met een zwanenhals. Matras met lattenbodem kunnen met hulp van een krachtig veersysteem omhoog kantelen. Bij een eerste blik is het even schrikken. Boiler en warme lucht buizen zijn niet afgeschermd tegen verschuivende bagage. Ze is ook bereikbaar via een servisch luik aan de buitenkant. Pas op die grote bergruimte niet te vol stouwen want dat verhoogt het gewicht op de kogel. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de wegligging. Achteraan in de linkerhoek is de zitgroep hier soms een dinette genoemd. Met wat puzzelen met de zit-en rugkussens komt men tot een bed van 1,94 x 1,34/0,93 m. Samen met het dwarsbed goed voor 3 volwaardige slaapplaatsen. De zitgroep biedt ook 3 volwaardige zitplaatsen. Onder de zitplaatsen zijn bergvakken waar men best niet teveel iets moet gaan zoeken want eerst moeten de kussens weggenomen worden vooraleer het deksel ver genoeg open kan. De bevestiging van de een potige tafel in niet praktisch. Ze haakt in 2 kunststof houders in plaats van een metalen profiel waarin ze naar voor of naar achter kan schuiven. Voor de nacht legt men de tafel tussen de twee zitbanken, kussen er op één bewoner vindt er een comfortabel bed. Bij avond is er voldoende licht op de tafel.

    Naast de zitgroep is een eenvoudig mooi afgewerkt wit sanitair. Een vaste wc met onder de voeten een douchebak. Het opklapbaar wasbakje hangt bij niet gebruik boven tegen de wand. Als het omlaag klapt zien we ons zelf in de spiegel. Links en rechts zijn vakjes voor toilet vloeistoffen. Het wasbakje met achteraan heeft nog een open vak voor wat kleinigheden. Het wasbakje kan meer dan genoeg water bevatten. Wil men een douche nemen is het sanitair van de camping een aanrader. Winterkampeerder hoeven zich geen zorgen te maken een Truma S 3004 zorgt voor een aangename warmte.

    De keuken naast de buitendeur is het pronkstuk van de Ontour 390 SF. De bovenkast met 2 deuren heeft verdelingen zodat er veel kleine voorwerpen ordelijk hun plaats hebben. Het lichte aanrecht geeft een mooi contrast met de rest van het donkerder meubel. Er zijn 3 kookvuren voorzien en een spoelbak beide hebben een eigen zwart afdekblad. Vooraan is een strookje vrij als werkblad(je). Onder het aanrecht staat een Dometic compressor koelkast, zeker groot genoeg voor de bewoners. Daarnaast zijn drie laden voor keukengerief. Tegenover de keuken staat de kleerkast.

    Samen gevat.

    De Hobby Ontour 390 SF is niet alleen langs buiten een mooie caravan ook het interieur is smaakvol zoals we van Hobby gewoon zijn ingericht. Voor een gezin met één kind een ideale caravan om leuke vakanties te beleven men hoeft er zelfs geen paardenrijke auto voor te bezitten.

    Technische gegevens.

    Totale lengte: 5,79 m

    Opbouw lengte: 4,6 m

    Binnen lengte: 3,98 m

    Totale breedte: 2,2 m

    Totale hoogte: 2,63 m

    Stahoogte: 1,95 m

    Leeg gewicht: 980 kg

    MTM: 1.500 kg

    Opbouw: Bodem 37 mm

            Dak en wanden 31 mm

            Isolatie materiaal: EPS   

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    17-07-2025 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Speed pedelecs, eerste semester: goede eindspurt voor nieuwe, veel vertrouwen in kwaliteit van tweedehandse

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Tijdens de eerste zes maanden verliep het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs zeer vlak zonder noemenswaardige uitschieters of dalen. Dat was anders in het verleden, toen de lente steeds een sterke piek vertoonde. Gecumuleerd lag het aantal met 7.509 eenheden (+0,4%) iets hoger dan vorig jaar maar de maand juni was beloftevol met een stijging van +6% tot 1.309 stuks. Die betere spreiding doorheen het jaar heeft deels te maken met het feit dat er minder speed pedelecs privé worden ingeschreven en meer via leasing. Het aandeel leasing bedraagt ondertussen een verbluffende 61,6%: dat is mede te danken aan de steeds grotere groep werknemers en ambtenaren er die toegang toe hebben. We verwachten dan ook dat het aandeel leasing nog zal toenemen op de nieuwmarkt.


    Ondertussen blijft de tweedehandsmarkt onwaarschijnlijk sterk presteren. Daar is de maand juni een prima voorbeeld van want afgelopen maand steeg het aantal heringeschreven snelle fietsen met maar liefst 25% tot 916. Over het volledige eerste semester van 2025 is de groei eveneens opmerkelijk: dit jaar werden er al 4.454 occasie speed pedelecs ingeschreven en dat is een stijging van +16% ten opzichte van recordjaar 2024. Deze occasies worden vooral ingeschreven door particulieren die degelijke ex-leasingfietsen kopen. En dat is een verstandige keuze want een voormalige leasingfiets die goed is onderhouden, kan nog zorgen voor jarenlang zorgeloos rijplezier.

    Dat vertrouwen in de lange termijnkwaliteit van speed pedelecs blijkt ook wanneer we naar de som van de nieuwe en tweedehandse inschrijvingen kijken; dan valt inderdaad op dat het aandeel van de tweedehandsmarkt tussen 2023 en 2025 is gestegen van 26,1% tot 37,2%.”

    Cijfers juni: marktanalyse door Frank Glorieux, Algemeen Secretaris voor de fietssector bij TRAXIO

    Ook de meest recente cijfers van het eerste semester bevestigen dat de speed pedelecs een blijvende en duurzame mobiliteitsoplossing zijn.


    De nieuwmarkt stabiliseert zich en evolueert zelfs in de richting van groei, terwijl de tweedehandsmarkt reeds in de aflopen jaren en maanden fantastisch is gegroeid.

    Als slotsom kunnen we dus besluiten dat de toekomst uitgesproken positief is voor de speed pedelecs.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (cumul 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In de eerste zes maanden van 2024 waren occasie speed pedelecs goed voor 33,9% van de markt, tegenover 66,1% voor de  nieuwe SP's. Voor dezelfde periode in 2025 is deze dynamiek al stevig geëvolueerd gewijzigd: tweedehands stijgt tot 37,2% tegenover 62,8% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (cumul 2025)

    Het leasesegment groeide met een indrukwekkende 18,3% ten opzichte van 2024: van 3.902 eenheden in 2024 naar 4.617 in 2025. Het segment van de particuliere inschrijvingen is gedaald met -25,1%, van 2.496 naar 1.869 stuks. Ook bij de bedrijven zien we een daling: met -3,8%, van 1.054 naar 1.014 stuks.


    In de eerste zes maanden van 2025 werd een grote meerderheid van de nieuwe SP’s ingeschreven door niet-particulieren. De markt wordt grotendeels gedomineerd door leasing, goed bijna twee derde voor zijn rekening neemt (61,6%). Particulieren maken 24,9% van de markt uit, terwijl bedrijven goed zijn voor 13,5%.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (cumul 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In de eerste zes maanden van dit jaar werden er al 4.454 opnieuw ingeschreven (+16%) tegenover 3.841 in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2023 bedraagt de stijging zelfs +29,3%.

    Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Meer info TRAXIO

    17-07-2025 om 14:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan salon Düsseldorf

    Hal 3 biedt oplossingen en toebehoren voor alle gelegenheden

    Hal 7 wekt de eetlust op voor zee en bergen dichtbij en ver weg

    17-07-2025 om 14:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuttig nieuws van Thetford

    Thetford cassetten

    Belangrijkste punten in het kort

    • Hygiëne: Bij cassettetoiletten wordt afval veilig opgeslagen in een afvaltank en behandeld met toiletvloeistof. Bij vacuümzaktoiletten wordt het afval geseald in een plastic vacuümzak.
    • Loosgemak: Cassettetoiletten kunnen geleegd worden bij servicepunten, in septic systemen of in elk toilet dat is aangesloten op het riool. Vacuümzaktoiletten vereisen afvalverwerking via het restafval, wat lokaal tot beperkingen kan leiden.
    • Milieu-impact: Cassettetoiletten verbruiken weinig plastic en energie. Thetford-vloeistoffen breken afval af, neutraliseren geurtjes en maken verantwoord lozen mogelijk. Vacuümzaktoiletten gebruiken géén water, maar wél energie en veel plastic wegwerpzakken.
    • Kosten: Cassettetoiletten zijn tot vijf keer voordeliger in dagelijks gebruik. Bij vacuümzaktoiletten lopen de kosten snel op door het gebruik van zakken, stroomverbruik én een hogere aanschafprijs.

     

     Cassettetoiletten blijven de meest duurzame keuze voor campers en caravans

     Nieuwe vergelijking laat duidelijke verschillen zien tussen vacuümzaktoiletten en cassettetoiletten

     De markt voor toiletoplossingen in campers en caravans ontwikkelt zich razendsnel. Steeds meer nieuwe concepten zien het licht, met als gevolg dat reizigers én fabrikanten soms door de bomen het bos niet meer zien. Daarom vergeleek Thetford, wereldwijd specialist in sanitair voor vrijetijdsvoertuigen, twee populaire systemen met elkaar: cassettetoiletten en vacuümzaktoiletten. De focus lag op hygiëne, flexibiliteit bij het lozen, milieu-impact en gebruikskosten – en de uitkomst biedt helderheid in een snel veranderend speelveld.

     Vacuümzaktoiletten: eenvoudig, maar niet zonder gevolgen

    Vacuümzaktoiletten ogen in eerste instantie eenvoudig: afval wordt automatisch in een plastic zak geseald en later afgevoerd. De gebruiker drukt op een knop, en hoeft de unit pas te reinigen of zakken te verwijderen als deze vol zijn.

     Maar die eenvoud heeft een keerzijde. Het afval belandt in het restafval – en dat kan lokaal tot verwerkingsproblemen leiden, afhankelijk van wetgeving of beschikbare infrastructuur. Als zakken lekken in vuilcontainers, afvalverwerkers of op stortplaatsen, ontstaat alsnog een hygiënisch én ecologisch risico. Zeker wanneer vaste en vloeibare afvalstoffen samen worden opgeslagen.

     Daarnaast vragen de gebruikte materialen (veel plastic) en het stroomverbruik om een kritische blik als het gaat om lange termijn duurzaamheid.

         

                                                

                                                                                              

     

    Praktijkvoorbeeld:

     Twee personen, drie weken op reis, vijf toiletbezoeken per dag = 210 wegwerpzakken.

     • Gebruikskosten (drie weken): ± €65,00 (€0,31 per zak)

    • Adviesprijs: ± €1.400–€1.500

     

    Cassettetoiletten: bewezen betrouwbaar, klaar voor de toekomst

    Cassettetoiletten zijn al tientallen jaren de vertrouwde keuze van camper- en caravangebruikers. Het systeem werkt eenvoudig: het afval wordt opgevangen in een afvaltank met een beetje water en een dosis toiletvloeistof. Thetford’s additieven breken het afval af, verminderen geurtjes en gasvorming, en maken het legen hygiënisch en verantwoord.

     

    De afvaltank dient als tijdelijke opslag en wordt later geleegd in het riool of een septic systeem. Daarom zijn de gebruikte additieven ook veilig voor waterzuiveringsinstallaties – inclusief gevoelige systemen zoals septic tanks. Alle Thetford-producten voldoen aan de EU-wetgeving hiervoor.

    In Europa en het Verenigd Koninkrijk zijn voldoende aangewezen servicepunten beschikbaar, maar legen kan ook in elk regulier toilet dat is aangesloten op een rioleringssysteem.

     Cassettetoiletten maken zo min mogelijk gebruik van wegwerpmaterialen en zijn ontworpen voor hergebruik. Met producten zoals de Fresh-up Set en Twusch wordt duurzaamheid nog toegankelijker en aantrekkelijker gemaakt voor gebruikers.

     

    Praktijkvoorbeeld:

     Twee personen, drie weken op pad

     • Verbruik toiletvloeistof: < 1 fles Aqua Kem® Blue Concentrated (11 doseringen = ± €13,50)

    • Waterverbruik: ± 5% van wat een huishoudenstoilet verbruikt

    • Adviesprijs: Thetford C220-serie: €639–€679

     

    Vooruitkijken naar nieuwe behoeften

    De markt voor mobiele sanitairsystemen blijft zich ontwikkelen. Denk aan vacuümzak-, scheidingstoiletten en hybride systemen. Maar zoals Dirk Valder, Manager Product Management RV/OEM, uitlegt: “We zien duidelijk dat er een groep reizigers is die steeds vaker off-grid wil reizen. Deze groep heeft andere eisen op het gebied van sanitair, en dat vraagt om aangepaste systemen. Daarom hebben we een scheidingstoilet én een specifieke kit ontwikkeld om deze manier van reizen te ondersteunen.

     

    Tegelijkertijd blijft het cassettetoilet de populairste keuze – niet in de laatste plaats omdat het perfect aansluit op bestaande rioleringsinfrastructuur. En dat blijft voorlopig de meest hygiënische, betrouwbare én duurzame manier om afval te verwerken.”

     

    Thetford blijft zich inzetten voor verantwoorde innovatie. Oplossingen die passen bij de behoeften van reizigers én die bijdragen aan een betere planeet.

     

    Meer info: www.thetford.com

     

    16-07-2025 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast voor het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 17:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bestuurders van bestelwagens worden afgeleid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bestuurders van bestelwagens 8% van hun tijd afgeleid 


    Exact 25 jaar geleden werd het verbod ingevoerd om je gsm achter het stuur te gebruiken 

    Vias institute heeft voor een nieuwe gedragsmeting rond afleiding in het verkeer gedurende 1 maand bijna 20 000 bestuurders geobserveerd. Het doel was om na te gaan hoeveel bestuurders hun gsm en andere elektronische apparaten achter het stuur gebruiken. Uit de resultaten blijkt dat bestuurders in ons land 4% van hun tijd afgeleid rondrijden. Bij vrachtwagenbestuurders is dat 7% en voor bestuurders van een bestelwagen zelfs 8%. Dit wil zeggen dat een bestuurder van een bestelwagen die 40 000 kilometer per jaar rijdt, 3200 kilometer afgeleid rondrijdt. Vias institute hoopt dat het gebruik van slimme camera’s het gebruik van de gsm bij bestuurders kan terugdringen.
    Op 1 juli 2000, exact 25 jaar geleden dus, werd in België het verbod van kracht om je gsm achter het stuur te gebruiken. Voor een nieuwe gedragsmeting heeft Vias institute nu het gedrag van bijna 20 000 bestuurders op 161 locaties op alle mogelijke momenten van de dag en de week geobserveerd om na te gaan hoe vaak ze zich achter het stuur laten afleiden.
     
    1 op 12 bestuurders van een bestelwagen is afgeleid
    Op het moment van de observatie reed 1,6% van de automobilisten met de gsm in de hand, 1,8% was op dat moment bezig met een interactie op het dashboard (oa ingebouwd beeldscherm) en 0,3% was bezig met een manipulatie op hun smartphone in een houder.
    In totaal keek 3,7% van de bestuurders niet echt naar de weg op het moment van de observatie en ze zouden dus wellicht niet op tijd kunnen reageren bij een noodsituatie.
    Bij de vrachtwagenbestuurders stijgt het cijfer tot 7,4% (waarvan 3,7% hun gsm in de hand hield) en voor de bestuurders van bestelwagens is het zelfs 8,3% (waarvan 3,3% de gsm in de hand had).
    Aan het stuur van deze voertuigen zitten meestal professionele bestuurders die onder druk staan om op tijd hun goederen te leveren. Hun zwaardere gewicht van hun voertuigen verhoogt echter de gevolgen van een ongeval in het geval van afleiding.
     
    Robotfoto van de afgeleide bestuurder  
    Als we een robotfoto zouden maken van een afgeleide bestuurder, zijn dit de belangrijkste kenmerken:
    - mannelijke bestuurder (1,8% van de mannen had zijn gsm in de hand op het moment van de observatie, tov 1,2% van de vrouwen)
    - leeftijd tussen 18 en 24 jaar (4,6% hield de gsm in de hand ten opzichte van 1,6% bij leeftijd 25-64 jaar;
    - die rijdt in Wallonië (2,2% van de Waalse bestuurders hadden hun GSM in de hand ten opzichte van 2,1% in Brussel en 1,8% in Vlaanderen)
    - op de autosnelweg (2,7% van de bestuurders had de gsm in de hand ten opzichte van 1,5% op de andere wegen
    - die alleen in zijn wagen zat (2,5% van de bestuurders had de gsm in de hand ten opzichte van 0,7% als er een of meerdere passagiers in de wagen zaten)
     
    Minder telefoontjes, meer berichten

    Tegenwoordig wordt de gsm in de wagen steeds vaker gebruikt om berichten te lezen of te sturen dan om te bellen (zonder handsfree set). Voor de verkeersveiligheid is dat geen goede evolutie. Het risico voor een bestuurder op een ongeval is twee groter als hij belt met de gsm in de hand, voor een bestuurder die een bericht tikt is het risico op een ongeval 12x groter dan voor een bestuurder die volledig alert is.
    Het instellen van de navigatie of het versturen van een sms vraagt bijvoorbeeld meer aandacht van de bestuurder dan het bellen van een contact of het kiezen van een radiozender. Het gebruik van spraakopdrachten kan de motorische en visuele inspanning verminderen doordat de bestuurder niet gedwongen wordt om knoppen of het touchscreen te manipuleren en zijn blik niet van de weg te wenden. Spraakopdrachten kunnen echter een extra cognitieve belasting vormen als het infotainmentsysteem niet goed werkt of een instructie niet begrijpt. Dit verlengt dan weer de duur van de interactie met het systeem en zorgt voor nog meer afleiding.
     
    Wanneer camera’s om gsm-gebruik te detecteren?
    Elk jaar is afgeleid rijden door het gebruik van mobiele telefoons verantwoordelijk voor naar schatting 50 doden en 4.500 gewonden op onze wegen. Het gebruik van gsm's achter het stuur is nog steeds wijdverspreid in België, vooral bij bestuurders van bestelwagens en vrachtwagens en op de autosnelwegen. Vias institute hoopt dat het gebruik van camera's om het gebruik van de gsm achter het stuur te detecteren de situatie snel zal verbeteren. Deze (mobiele) camera's kunnen bijvoorbeeld op snelwegbruggen worden geplaatst en regelmatig worden verplaatst. Hierdoor wordt de pakkans verhoogd op plaatsen waar het gebruik van mobiele telefoons het hoogst is.
     
    Jean-Luc Crucke, minister van Mobiliteit: ‘Vijfentwintig jaar na het verbod op gsm's achter het stuur zijn de cijfers nog steeds zorgwekkend, vooral bij beroepschauffeurs. Het gevaar is reëel, permanent en wordt vaak onderschat. Ik sta volledig achter het gebruik van technologieën zoals slimme camera's om dit risicogedrag op te sporen. Beter voorkomen, beter bestraffen: dat is noodzakelijk om levens te redden op onze wegen.”

    Wat zegt de wegcode?
    Als een gsm zich bevindt in een geschikte houder, is er geen strikt verbod om op het scherm te tikken. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde infotainmentschermen in de wagen. Dit wil niet zeggen dat het gebruik van deze schermen zomaar is toegestaan. De politie kan immers altijd terugvallen op volgende artikels uit de wegcode:
    • Artikel 7.2:  De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, hierin begrepen het personeel dat aan het werk is voor het onderhoud van de wegen en de uitrusting langs de weg, de diensten voor toezicht en de prioritaire voertuigen.
    • Artikel 8.3: Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten. Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.’
    • Artikel 8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen mobiel elektronisch apparaat met een scherm gebruiken, vasthouden noch manipuleren, tenzij het in een daartoe bestemde houder aan het voertuig bevestigd is.

    Een overtreding tegen artikel 7.2 is een inbreuk van de tweede graad (116 euro). Een overtreding tegen artikel 8.3 en 8.4 is een inbreuk van de 3de graad. De boete is dan 174 euro en in sommige arrondissementen in Vlaanderen wordt je rijbewijs ook meteen voor 15 dagen ingetrokken.

    Meer info VIAS institute

    16-07-2025 om 17:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier is hulp nodig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 17:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulpverleners hebben het soms moeilijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    1 op 7 hulpverleners wordt elke week uitgescholden


    Bijna de helft van hen is ook al geconfronteerd met fysiek geweld 

    Meer dan 8 op de 10 hulpverleners werd in de voorbije 12 maanden slachtoffer van verbale agressie zoals schreeuwen. Bijna drie kwart werd ook uitgescholden. Voor 1 op de 7 hulpverleners komen die scheldpartijen zelfs elke week voor. Nog erger is dat bijna de helft van de hulpverleners slachtoffer is geworden van een vorm van fysiek geweld (gooien of vernietigen voorwerpen, duwen, schoppen, spugen, etc.). Dat zorgt ervoor dat meer dan 1 op de 3 hulpverleners er aan denkt om van job te veranderen. Dat zijn de belangrijkste resultaten van een grote studie van Vias institute bij brandweerlui, ambulanciers en medisch personeel. 

    Dit onderzoek richtte zich op twee belangrijke profielen: personeel van hulpdiensten (ambulanciers en brandweer) en medisch personeel in ziekenhuizen. In totaal namen 1.711 hulpverleners deel aan het onderzoek, van wie 90% zei slachtoffer van geweld te zijn geweest in het voorbije jaar.

    Meer dan 8 op 10 hulpverleners slachtoffer van verbale agressie
    Verbale agressie is de meest voorkomende vorm van agressie waar de hulpverleners mee te maken krijgen. Tegen 84% van de respondenten werd in de voorbije 12 maanden op de werkvloer geschreeuwd. 74% van de respondenten kreeg scheldwoorden naar zijn hoofd geslingerd. 1 op de 7 hulpverleners (15%) werd zelfs elke week uitgescholden.
     
    Bijna 1 op 2 slachtoffer van fysieke agressie
    Agressie blijft niet beperkt tot woorden: bijna de helft van de respondenten (47%) zegt dat ze in de afgelopen 12 maanden ten minste één keer een vorm van fysieke agressie hebben meegemaakt. De meest voorkomende vorm was het gooien of vernielen van voorwerpen. 15% maakt dat elke maand mee. Evenveel respondenten kregen te maken met schoppen.
     
    6 op 10 werknemers werd bedreigd
    Bedreigingen en intimidatie worden ook vaak gemeld: 61% van de respondenten zegt in de afgelopen 12 maanden ten minste één keer te zijn bedreigd, en 22% kreeg te maken met bedreigingen tegen familieleden. 16% maakt melding van cyberbedreigingen, zoals de verspreiding van ongewenste teksten of beelden (foto's en video's) via sociale media.
     
    Feiten worden niet altijd gemeld

    Veel van deze vormen van agressie blijven zonder gevolg voor de daders omdat ze niet worden gemeld: slechts 1 op de 3 werknemers (35%) meldt de ernstigste incidenten aan zijn manager. Van alle respondenten diende slechts 1 op de 7 een klacht in bij de politie. De belangrijkste reden om geen klacht in te dienen was dat ze de zaak zelf niet als voldoende ernstig beschouwden.
     
    Stress, minder werktevredenheid, slaapproblemen
    68% zegt dat ze stress en spanning voelen of hebben gevoeld als gevolg van het meest ingrijpende incident. Zich minder tevreden voelen op het werk (51%) en slecht slapen (51%) waren de andere meest gemelde gevolgen.
     
    Tot slot zei ook meer dan een derde van de werknemers (36%) dat ze overwogen om van job te veranderen. Natuurlijk zijn de feiten ook de oorzaak van arbeidsongeschiktheid, of dit nu te wijten is aan fysieke of psychologische problemen. Agressie ervaren heeft dus een sociale impact.
     
    Hoe het probleem aanpakken?
    Er zijn veel uitdagingen bij het voorkomen van geweld tegen hulpverleners en zorgverstrekkers. Daartoe behoren het vergroten van het bewustzijn op de werkplek, het informeren van het grote publiek, steun vanuit het overheidsbeleid en het invoeren van procedures voor bescherming, ondersteuning en vervolging.
     
    Een van de eerste uitdagingen is het melden van de vormen van agressie. We dienen slachtoffers zo veel mogelijk aan te moedigen om te melden. Hoe meer slachtoffers hierin worden gesteund, hoe meer het mogelijk wordt om gerichte reacties te ontwikkelen, aangepast aan de context, het profiel van de agressor en het type agressie. Er kunnen verschillende redenen zijn om geen aangifte te doen, maar in geen geval mogen deze daden worden gezien als “part of the job”.
     
    Op het vlak van preventie is het essentieel om aangepaste opleidingen aan te bieden (conflicthantering, de-escalatietechnieken, zelfverdediging, enz.), net zoals concrete beschermingsmaatregelen: camera's, aanwezigheid van bewakers, interne waarschuwingsprotocollen, enz. Deze maatregelen moeten gepaard gaan met bewustmakingscampagnes voor het grote publiek, met op de eerste plaats de patiënten en interne campagnes voor werknemers.
     
    Geweld tegen zorgverstrekkers moet altijd serieus genomen worden en kunnen we niet tolereren zowel door werkgevers als door de politie. Het nemen van passende maatregelen tegen de daders is cruciaal. Op die manier kan straffeloosheid worden bestreden en kunnen de rechten van zorgverleners die met dergelijk geweld te maken krijgen, worden versterkt.

    Meer info VIAS institute

    16-07-2025 om 17:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus modellen 2026

    Knaus Tabbert presenteert de nieuwe producten voor modeljaar 2026 in Jandelsbrunn

    Jandelsbrunn – Onder het motto "Samen maken we het verschil" presenteert Knaus Tabbert de nieuwe producten voor modeljaar 2026. De presentatie van dit jaar in Jandelsbrunn vertegenwoordigt niet alleen nieuwe recreatievoertuigen en concepten, maar ook een frisse blik op wat het bedrijf kenmerkt: samenwerking, verantwoordelijkheid en de wil om nieuwe kracht te putten uit uitdagingen.

     

    Het afgelopen jaar heeft laten zien dat verandering niet altijd comfortabel is, maar noodzakelijk om een ​​bedrijf op lange termijn te laten overleven en groeien. Knaus Tabbert heeft dit proces gebruikt om zichzelf te heroriënteren: met een herziene productfilosofie, slankere structuren en een duidelijke focus op efficiëntie en klantvoordelen.

     

    "Samen maken we het verschil" – dit motto is meer dan alleen een leidraad. Het beschrijft de weg die Knaus Tabbert is ingeslagen: in nauwe dialoog met medewerkers, retailpartners en klanten. Veel ideeën en feedback uit de markt zijn direct verwerkt in de ontwikkeling van de nieuwe modellen.

     

    Niet alles werd opnieuw uitgevonden, maar veel werd bewust verbeterd, vereenvoudigd of consequent heroverwogen. Tegelijkertijd is het duidelijk dat innovatie een integraal onderdeel blijft van het Knaus Tabbert-DNA. In 2026 zal het bedrijf innovatieve technische oplossingen, nieuwe comfortbenaderingen en toekomstbestendige voertuigconcepten op de weg blijven brengen – maar met meer helderheid, pragmatisme en een focus op de essentie.

     

    Met modeljaar 2026 zet Knaus Tabbert zich in voor een gezamenlijk pad naar een moderne, klantgerichte en duurzame toekomst van mobiel reizen. Want echte verandering ontstaat wanneer die samen wordt vormgegeven.

     

    KNAUS BOXTIME

    De camper van de toekomst – licht, slim, duurzaam

    Met de nieuwe BOXTIME presenteert KNAUS een geavanceerde kampeerauto van de toekomst die lichtgewicht constructie, functionaliteit en modern comfort combineert. De serie kenmerkt zich door zijn automotive en dynamische uitstraling, zijn hoogwaardige, gedetailleerde afwerking en zijn uitzonderlijke thermische en akoestische isolatie – ideaal voor moderne caravanbehoeften. Dit is gebaseerd op de nieuw ontwikkelde lichtgewichttechnologie, die gebruikmaakt van hoogwaardige, moderne materialen. Deze technologie garandeert goede isolatiewaarden, hoge stabiliteit en temperatuurbestendigheid – en is recyclebaar.

    Met de lichtgewichttechnologie laat KNAUS zien hoe modern zwerven er vandaag de dag uitziet – lichter, stiller en duurzamer. Deze technologie combineert de hoogste designnormen met maximale functionaliteit, verlaagt het gewicht en verbetert het comfort. Het resultaat is een leefruimte die een belevenis wordt. Meer ruimte, meer mogelijkheden: ondanks een vergelijkbaar volume creëren slankere bovenkasten een ruimtewinst van circa 70 mm voor meer bewegingsvrijheid tussen keuken en badkamer. Minder gewicht, maximale prestaties: het gerichte gebruik van lichtgewicht materialen maakt het voertuig aanzienlijk lichter. Zo bespaart de BOXTIME 600 MQ maar liefst 60 kg ten opzichte van een vergelijkbare conventionele bestelwagen. Dit verbetert de handling, verlaagt het brandstofverbruik en verhoogt het potentiële laadvermogen. Duurzaamheid opnieuw uitgevonden: het gebruikte materiaal is 100% recyclebaar – voor intelligente, verantwoorde technologie die grondstoffen spaart. Het materiaal met gesloten cellen absorbeert bovendien effectief schokken, beschermt meubels en constructies en vermindert trillingen merkbaar – voor meer veiligheid en een langere levensduur. Ook de thermische isolatie is aanzienlijk verbeterd. Het plafond en de vloer zijn elk uit één stuk vervaardigd en passen zich perfect aan de voertuigstructuur aan – voor een gelijkmatige isolatie in het hele interieur. De Boxtime beschikt over een uitstekende akoestiek: de wandbekleding isoleert niet alleen tegen warmte en kou, maar vermindert ook het buitengeluid met tot wel -3 dB(A) – voor meer rust en comfort.

    Naast een uitgekiend ruimteconcept en een automotive-geïnspireerd design beschikt het model over een nieuw badkamerontwerp: de stijlvolle badkamer met draaibare wand combineert design en functionaliteit perfect – en is tegelijkertijd compact, praktisch en volledig zonder douchegordijn. Dit maakt de badkamer tot een waarlijk comfortabele oase tijdens het reizen. Open leefruimtes met veel ruimte, intelligente opbergoplossingen en een doordachte keuken maken de stacaravan veelzijdig en uitnodigend. Met uitgebreide ledverlichting en talrijke lichtbronnen biedt de BOXTIME zowel helder licht als sfeervolle sfeerverlichting. Strakke lijnen en de EasySpace frontuitbouw met standaard panoramaraam in het vooronder creëren een interieur dat ruimte, design en comfort combineert. Geraffineerde, slanke bovenkasten zorgen voor meer bewegingsvrijheid en een open gevoel – en bieden tegelijkertijd royale opbergruimte dankzij innovatieve materialen. De BOXTIME is verkrijgbaar in vier indelingen: 540 MQ, 600 MQ, 630 ME en 630 MX. Deze laatste overtuigt met een standaard elektrisch hefbed achterin, dat maximale ruimtebenutting combineert met slaapcomfort. Het hefbed is als optie verkrijgbaar voor de overige modellen. Het elektrisch verstelbare hefbed kan met één druk op de knop op de gewenste hoogte worden gebracht en blijft in elke positie volledig bruikbaar. Het standaard comfortbedsysteem met een EvoPore HRC-matras en een bedframe met hoogwaardige schotelveren zorgt voor een droomslaapcomfort. Met de BOXTIME opent KNAUS een nieuw hoofdstuk in de camperwereld – innovatief, technologisch en ecologisch.

     

    KNAUS BOXLIFE PLATINUM SELECTION

    Meer uitrusting, meer comfort – dat biedt de BOXLIFE PLATINUM SELECTION. Standaard is hij uitgerust met een uitgebreid pakket aan uitrustingen die uw vakantie nog aangenamer maken: zoals een praktische hordeur, een elektrische instaptrede, de geavanceerde EasySpace frontuitschuif en een regengoot boven de schuifdeur. De geïntegreerde matrastopper zorgt voor nog meer slaapcomfort. De geïsoleerde afvalwatertank is ook bij lagere temperaturen eenvoudig te gebruiken, talrijke stopcontacten bieden maximale flexibiliteit – en de standaard luifel maakt van elke kampeerplaats een comfortzone.De exclusieve NATURAL STONE bekleding brengt stijl en elegantie in het interieur. De zitgroep is veelzijdig: de tafel kan in een handomdraai worden uitgeschoven en de cabinestoelen zijn draaibaar en visueel geïntegreerd. Wie op zoek is naar extra opbergruimte of bijzonder flexibele slaapmogelijkheden, kan de BOXLIFE PLATINUM SELECTION uitrusten met een optioneel hefbed achterin – een slimme oplossing voor wie maximale dagelijkse bruikbaarheid wil combineren met maximaal comfort.

    KNAUS L!VE I

    Een nieuwe definitie van het interieur

    De KNAUS L!VE I staat voor comfort met doordachte details. Ideaal voor wie onderweg waarde hecht aan ruimte, comfort en een stijlvolle ambiance. De grote panoramavoorruit zorgt voor een licht interieur en een unieke rijervaring. De bestuurders- en passagiersstoel zijn optimaal geïntegreerd in het woongedeelte, waardoor een open, communicatief gevoel van ruimte ontstaat. Het standaard hefbed biedt extra slaapplaatsen zonder dat dit ten koste gaat van de leefruimte overdag.Het interieur van de L!VE I is nu volledig opnieuw ontworpen, waardoor het design en de functionaliteit merkbaar zijn verbeterd. Het vernieuwde entreemeubilair heeft een moderne en overzichtelijke uitstraling. De geoptimaliseerde bekledingsgeometrie zorgt voor nog meer zitcomfort en een hoogwaardige uitstraling in het woongedeelte. Ook de opnieuw ontworpen ventilatie achterin de opbergruimte draagt ​​bij aan het verbeterde binnenklimaat en de duurzaamheid van het meubilair. In combinatie met de stijlvolle kleurstelling en de hoogwaardige afwerking ontstaat zo een fris, uitnodigend interieur met een hoge woonkwaliteit. De L!VE I is verkrijgbaar in drie indelingen: 650 MEG, 700 MEG en 900 LEG – allemaal met comfortabele eenpersoonsbedden en ruime leefruimtes.

     

    KNAUS L!VE WAVE

    Nieuwe indeling

    De KNAUS L!VE WAVE combineert de dynamiek van een semi-integrale camper met de voordelen van een standaard hefbed. Dit biedt meer flexibiliteit en slaapcomfort en is daarmee de perfecte reisgenoot voor iedereen die spontaan en comfortabel onderweg wil zijn. Het opvallende design, de sportieve en tegelijkertijd elegante carrosserie en de indelingen 650 MG, 650 MF, 700 MEG en 700 DX maken de L!VE WAVE tot een echte allrounder. Het geïntegreerde hefbed integreert overdag discreet in het dak van de auto en biedt indien nodig extra slaapplaatsen van volledige grootte – zonder dat dit ten koste gaat van de leefruimte overdag. Binnenin overtuigt de L!VE WAVE met een huiselijke sfeer, hoogwaardige materialen en slimme opbergoplossingen.Nieuw in het assortiment is de 650 MEG-indeling – met comfortabele eenpersoonsbedden achterin, een ruim woongedeelte en een standaard hefbed boven de zitgroep. De 650 MEG biedt daarmee vier volwaardige slaapplaatsen en een uitgebalanceerde balans tussen wooncomfort en functionaliteit. Ideaal voor wie compacte buitenafmetingen wil combineren met maximale benutting van de binnenruimte.

     

    KNAUS SÜDWIND BLACK SELECTION

    Een klassieker als hoogwaardig speciaal model

    Met de SÜDWIND BLACK SELECTION biedt KNAUS een speciale editie die designverfijning op een bijzonder aantrekkelijke manier combineert met comfort. Stijl is hier geen extra, maar een integraal onderdeel van de standaarduitrusting: een opvallende verschijning met een harmonieus afgestemd interieur maken de BLACK SELECTION tot een echte blikvanger. Open zichtlijnen, lichte meubeldecoraties en doordacht geplaatste ledverlichting zorgen voor een bijzonder ruimtelijk gevoel. De stijlvolle ambiance wordt gecompleteerd door een luxueuze uitrusting en een ruime keuze aan indelingen. Het BLACK SELECTION-portfolio wordt uitgebreid met drie extra indelingen – 580 UF, 580 UK en 650 UDF – voor nog meer variatie en individuele vormgevingsmogelijkheden. Ook technisch overtuigt de BLACK SELECTION over de hele linie. De standaard AL-KO AAA Premium Brake zorgt voor meer veiligheid in het verkeer, verkort de remweg en verhoogt de stabiliteit. De elegante disselafdekking completeert de hoogwaardige exterieurlook en beschermt tegen vuil en weersinvloeden. De instap vindt plaats via de KNAUS PREMIUM opbouwdeur, die niet alleen qua uiterlijk maar ook qua functionaliteit overtuigt – inclusief een geïntegreerde hordeur. In het interieur zorgt sfeervolle sfeerverlichting voor een moderne touch. Nog een slimme feature: de rolbedfunctie voor eenpersoonsbedden, waarmee in een handomdraai een ruim slaapgedeelte ontstaat – voor maximale flexibiliteit in het slaapgedeelte. En met het gecombineerde buitenstopcontact voor stroom en tv is de buitenervaring net zo comfortabel als tv-entertainment in de caravan. Het standaard KNAUS Bluetooth-geluidssysteem zorgt voor een perfecte akoestiek en maakt draadloos audioplezier mogelijk.BLACK SELECTION betekent ook dat de gehele carrosserie in de exclusieve Campovolo-kleur is gespoten. De randafwerking is uitgevoerd in elegant zwart, terwijl deuren, kleppen en elementen zoals het koelkastrooster en de stopcontacten in modern antraciet zijn uitgevoerd. Op aanvraag is ook een witte versie met zwarte randafwerking verkrijgbaar. KNAUS SPORT

    Meer comfort af fabriek

    De KNAUS SPORT overtuigt met aantrekkelijke indelingen, een moderne uitstraling en een uitgebreide standaarduitrusting die praktische details combineert met bewezen kwaliteit. Denk bijvoorbeeld aan de zelfstellende KNOTT.ANS-rem en een steunwiel met geïntegreerde kogeldrukindicator. De door KNAUS ontworpen wieldoppen en de hoogwaardige KNAUS PREMIUM opbouwdeur zorgen voor visuele en functionele highlights. De hordeur, een groot dakluik (96 x 65 cm) en het uitzetbare raam in de toiletruimte – beide met geïntegreerde horren en verduisteringsrollo's – zorgen voor extra comfort. Een verrijdbare afvalwatertank van 25 liter completeert de uitrusting en maakt de KNAUS SPORT tot een betrouwbare metgezel voor dagelijks kamperen.

    Meer info Knaus-tabbert

     

     


     

    15-07-2025 om 20:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tabbert modellen 2026

    TABBERT PANTIGA FINEST EDITION

    Met de nieuwe FINEST EDITION presenteert TABBERT een speciale editie die het gevoel van thuis op de weg brengt – met compromisloos comfort, stijlvolle uitrusting en doordachte details. Alleen al het exterieur maakt een duidelijk statement: hoogwaardige raamomlijstingen, inclusief een extra zijruit, sluiten harmonieus aan op het elegante voertuigdesign. De TABBERT PREMIUM carrosseriedeur combineert robuuste kwaliteit met een stijlvolle uitstraling. Een subtiel verlichte markieslijst aan de deurzijde en een extra markieslijst aan de tegenoverliggende zijde van het voertuig zorgen 's avonds voor sfeervolle verlichting. De verlichte instap onderstreept het geraffineerde totaalconcept. De uitstraling wordt gecompleteerd door een opvallende gordellijst in zilver/chroom, die het voertuig extra visuele uitstraling geeft. Praktische functies voor meer veiligheid en comfort tijdens het reizen zijn ook standaard: het AL-KO Trailer Control-ATC antislipsysteem zorgt voor extra rijveiligheid, terwijl het steunwiel met geïntegreerde disseldrukindicator en de elegante disselafdekking de handling en uitstraling verbeteren. Voor een stabiele stand op elke ondergrond is het voertuig uitgerust met het beproefde AL-KO Big Foot steunplaatsysteem. Een extern gemonteerd 230V stopcontact met geïntegreerde antenneaansluiting vergroot de mogelijkheden voor buitengebruik. De premium kwaliteit van de FINEST EDITION is ook in het interieur terug te vinden: het TABBERT comfortslaapsysteem met flexibele lattenbodem en hoogwaardige WaterGEL-matras belooft maximaal slaapcomfort. De standaard vouwbedfunctie bij de eenpersoonsbedvarianten biedt extra flexibiliteit. Het ruime 3-pits gasfornuis met elektrische ontsteking, gedeelde glazen afdekplaat en geïntegreerde kook-spoelcombinatie maakt comfortabel koken mogelijk. Stijlvolle sfeerverlichting creëert een gezellige sfeer in het hele interieur. De geïntegreerde hordeur biedt effectieve bescherming tegen ongewenste gasten. De FINEST EDITION is verkrijgbaar in zes vloervarianten: 390 WD, 490 E, 550 E, 550 K, 550 TDL en 655 DMK. Elke vloervariant overtuigt door een helder ruimteconcept, een intelligente indeling en een zorgvuldige materiaalkeuze. Met de FINEST EDITION onderstreept TABBERT eens te meer haar streven om bijzondere momenten te verfraaien met optimaal comfort en tijdloos design.

     

    TABBERT CAZADORA

    Nieuwe indelingen

    Met zijn heldere designtaal, hoogwaardige uitrusting en het typische TABBERT-comfort betovert de CAZADORA veeleisende caravanliefhebbers. De reeks wordt nu uitgebreid met vier nieuwe indelingen – voor nog meer keuze voor verschillende reisbehoeften. De CAZADORA 420 QD is een compacte toercaravan, ideaal voor stellen of alleenreizenden. Met een dwarsbed voorin en een functionele indeling combineert hij wendbaarheid met comfort in een kleine ruimte. Wie meer ruimte zoekt, vindt in de nieuwe 655 MEB een model met uitzonderlijke woonwaarde: een ruime keuken voorin, comfortabele eenpersoonsbedden en een ruime badkamer achterin maken deze indeling de ideale keuze voor stellen die ruimte en functionaliteit eisen. Voor gezinnen biedt de CAZADORA twee indelingen met slimme kindergedeeltes: de 620 DMK en de 700 KD. Beide modellen beschikken over vaste stapelbedden, aparte slaapgedeeltes voor ouders en kinderen en een ruime zithoek. Alle plattegronden delen een hoogwaardig interieurdesign, gekenmerkt door een zorgvuldig geselecteerde materiaalkeuze, warme houttinten en doordachte details. Bijzonder opvallend is de unieke fotowand, die elke CAZADORA een persoonlijk tintje geeft en een unieke leefruimte creëert. Het hoogwaardige AL-KO-chassis is nu standaard – voor nog meer rijcomfort en veiligheid op alle wegen. Het nieuwe extra raam zorgt bovendien voor extra natuurlijk licht.

    Meer info: www.knaus-tabbert.com

     

     

    15-07-2025 om 19:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg modellen 2026

     

    WEINSBERG CaraOne

    Voor wie meer verwacht onderweg – nu in een nieuw design

    Met zijn moderne design en intelligente constructie is de CaraOne de perfecte instap in de wereld van de caravans. Met elf slim ontworpen indelingen – van compact tot ruim – biedt de populaire caravan voor elke behoefte het juiste huis op wielen. De CaraOne pronkt nu met een compleet nieuwe look: het design is zowel van binnen als van buiten volledig vernieuwd. In de badkamer zorgt een elegante marmerlook voor stijlvolle accenten en onderstreept het de moderne en huiselijke totaalindruk. Het woongedeelte maakt indruk met een frisse kleurstelling met stijlvolle grijstinten en levendige kleuraccenten, die een harmonieuze en tegelijkertijd dynamische sfeer creëren. Bijzonder opvallend: een apart lichtpaneel in het bovenste gedeelte, dat visueel opvalt en is bekleed met elegant, donker gemêleerd vilt – een waar designhoogtepunt met een uitnodigend karakter. Nieuw in het exterieurpakket: de gladde witte zijpanelen, gecombineerd met de speciale bestickering, creëren strakke, moderne lijnen en benadrukken het eigentijdse design van het voertuig. De disselafdekking zorgt voor extra elegantie, terwijl lichtmetalen velgen (enkelasser) sportieve accenten toevoegen en de hoogwaardige totaalindruk completeren. Ook qua functionaliteit overtuigt de CaraOne. Het efficiënte ruimtegebruik en de intelligente opbergoplossingen maken het interieur van de WEINSBERG CaraBus EDITION [FIRE] en CaraBus Grey EDITION [FIRE Koel van buiten. Warm van binnen. De CaraBus EDITION [FIRE] – nu ook verkrijgbaar in grijs.

    Na de succesvolle lancering van de EDITION [FIRE] vorig modeljaar, komt WEINSBERG nu met een vervolg: de populaire Fiat-gebaseerde CaraBus is nu ook verkrijgbaar als de nieuwe CaraBus Grey EDITION [FIRE] – met een opvallende verschijning en een modern, grijs exterieurdesign. Dit performance model combineert voor het eerst de vurige dynamiek van de EDITION [FIRE] met een bijzonder elegante en sportieve look. De uitgebreide uitrusting blijft een echte highlight: een 140 pk sterke motor, een hoogwaardige luifel, een modern mediacenter met een 6,8-inch touchscreen, exclusieve bekleding op maat, stijlvolle 16-inch lichtmetalen velgen en een geïntegreerde achteruitrijcamera zijn standaard aan boord. Talrijke andere comfort- en designkenmerken maken uw vakantie in de CaraBus Grey EDITION [FIRE] nog aangenamer – verpakt in een onverslaanbaar totaalpakket

     

    Modern, sportief, compleet uitgerust – en dat alles met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding: de WEINSBERG CaraBus EDITION [FIRE] is de perfecte keuze voor iedereen die een stijlvolle uitstraling wil combineren met compromisloze functionaliteit. WEINSBERG CaraCompact EDITION [PEPPER]

    De populaire WEINSBERG CaraCompact EDITION [PEPPER] gaat het nieuwe modeljaar in met een frisse, nieuwe start – met een geoptimaliseerde uitrusting en een nog aantrekkelijkere prijs. Europa's bestverkochte semi-integraal in zijn klasse blijft trouw aan zijn roots: een modern, dynamisch design, compacte rijeigenschappen en slimme oplossingen maken de [PEPPER] tot de ideale reisgenoot voor iedereen die waarde hecht aan comfort en wendbaarheid tijdens het reizen. Nieuw is onder andere een aangepast uitrustingspakket dat zich nog nadrukkelijker richt op de essentie – zonder de meest geliefde highlights te verliezen.

    Kenmerken zijn onder andere een krachtige 140 pk motor, 16" lichtmetalen velgen, een geavanceerd interieurverlichtingsconcept en een comfortabel cabinepakket. Daarbij komt een hoogwaardig interieur met het typische [PEPPER] karakter – fris, functioneel en stijlvol. Dankzij de aantrekkelijkere prijsstelling biedt de nieuwe EDITION [PEPPER] nu nog meer kampeerders toegang tot de WEINSBERG-wereld – met een onverslaanbare balans tussen comfort, design en prijs. Hij is even praktisch als huiselijk. Hoogwaardige afwerking, doordachte details en een robuuste constructie zorgen voor duurzaamheid en comfort – zelfs op lange reizen. De modelvariatie varieert van een wendbare caravan voor twee tot een gezinsvriendelijke oplossing met kinderbedjes. Er zijn in totaal elf indelingsvarianten beschikbaar: 390 PUH (standaard met hefbed), 390 QD, 400 LK, 420 QD, 450 FU, 480 EU, 480 QDK, 500 FDK, 540 EUH (standaard met hefbed), 550 UK en 550 QDK.

    Meer info: www.knaus-tabbert.com

     


     

    15-07-2025 om 19:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!