Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe Ecovip

    Laika Ecovip 600 nieuw.

    De camperbussen van Laika werden enkel gemaakt als instap modellen. Gezien het succes bij veel andere merken heeft de fabrikant een luxere zwerfauto op de markt gebracht. Zoals hun grotere broers kregen ze ook de naam Ecovip. om te beginnen zijn er drie uitvoeringen op Fiat Ducato. De compactste is de 5,41 m lange versie, voor de grootste uitvoering is de 636  genomen. Om de concurrentie aan te gaan besteden de Italianen  vooral aandacht aan het interieur, iets waar ze sterk in zijn.

     We bekeken de middelste, de 5,99 m lange Ecovip 600. De eerste blikken in het interieur vielen best mee. Veel licht door de ramen en dakvensters met zwarte omlijstingen maken er een knap en modern interieur van. De indruk zet zich verder door met donkere vlakken, crème kleurige kussens en witglanzende deuren te werken. Opvallend zijn de keurig afgewerkte meubelen.

    De fabrikant koos voor een klassieke indeling met achterin een dwars opgesteld dubbel bed. Aansluitend langs de linkerkant van de wagen een ruim bemeten badkamer gevolgd door de zitgroep. Daar tegenover is de keuken en een kleerkast. Voor de dubbele zitbank zijn zeer comfortabele kussens gebruikt, met hoofdsteunen en veiligheidsgordels. Minder gebruikelijk is de aan de wand bevestigde samen plooibare tafel die tijdens de ritten tegen de wand kan plooien. Voor sommige zal dat een aangenaam gevoel geven tijdens het rijden. Zonder vaste poot en opengeklapt is de tafel geen toonbeeld van stabiliteit. Dus een beetje oppassen met soep en koffie in borden en tassen. Alles heeft zowat zijn voor- en nadelen.

    Knap doordacht is de badkamer van de Ecovip 600. De naar buiten draaiende lamellendeur is alvast ongewoon, maar wel plaats besparend. Zo is er voldoende plaats voor de benen als je op het wc zit. Om te douchen draai je de wand met het wasbakje over de wc. Op die manier  bekom je een aanvaardbare douche cel, hoewel de stahoogte voor een aantal zwervers nogal krap zal zijn.

    De in donker hout decor uitgevoerde keuken heeft drie ruime laden, aan de linkerzijde een opklapblad om de werkoppervlakte wat te vergroten. Daar zijn nog een paar open bergvakken. Voor het kleinere keukengerief is er plaats in de bovenkast. In het wat lichter gekleurde aanrecht zijn 2 kookvuren en een spoelbak met een kanjer van een waterkraan. Een 90 l compressor koelkast is hoog naast de keuken geplaatst en zeer gemakkelijk toegankelijk. Om bij de kleerkast eronder te geraken moet men zich bukken om er iets in te leggen of uit te halen.

    In de slaapkamer achterin zijn de wanden met leder bekleed. Zeer chick het nadeel echter is dat het bed iets korter wordt. Comfortabel slapen doet men zeker op de 12 cm dikke matras gedragen door een lattenbodem. Rondom zijn bovenkasten met lichte deurtjes. Onder het vast dubbelbed is een grote bergruimte met een schap zodat ze meer bagage kan bevatten. Aan licht bij avond is er de Ecovip 600 geen gebrek, zowel sfeerverlichting als wit licht waar nodig is.

    Winterkampeerders mogen gerust zijn. Vloer en dak zijn met hoogwaardig waterafstotend XPS schuim geïsoleerd.  Schuif- en achterdeuren zijn eveneens geïsoleerd en de watertank is verwarmd. Deze laatste zijn wel een optie.

    Lailka biedt optioneel nog enkele pakketten  aan voor een interessante prijs. Zo kam men ook een ook een krachtigere motor en automaat bekomen.

    De Ecovip camperbussen hebben een schitterend en modern interieur met enkele spitsvondige ideeën. Een prachtige en comfortabele zitgroep zal de vakantiegangers zeker aanspreken. Wil men een groter bed kan de zwerfauto besteld worden met een hefdak waarin het bed 2,0 m lang is.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig    Fiat Ducato LH2

    Motor   Turbo diesel 140 pk 

    6 gangversnellingsbak.

    Rijklaar  2.850 kg (afhankelijk van het type en de toebehoren.

    MTM  3.500 kg

    L X B X H   5,99 x 2,05 x 2,7 m

    Bed achterin  1,84  x 1,5/1,35 m

    Bed in hefdak  2,0 x 1,35 m (optie)

    Meer informatie www.laika.com

     

     

     

     

     

     

     

    05-05-2022 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de lente in het vooruitzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-05-2022 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto verkoop voorlopig geen succes

    Rode maand april voor de autoverkoop:

    zowel nieuwe als tweedehandswagens hinken steeds verder achterop
    Na een tegenvallend eerste kwartaal maakte de tweedehandsmarkt ook in april geen goede beurt: afgelopen maand werden slechts 48.707 occasies ingeschreven, dat is een daling met -19,8% vergeleken met vorig jaar (60.748). De cijfers zijn moeilijk vergelijkbaar met 2020 aangezien de showrooms in de lente 2020 grotendeels dicht bleven o.w.v. de eerste corona-lockdown. Het gecumuleerde aantal inschrijvingen voor de eerste vier maanden ligt met 216.279 stuks een dikke -11,3% lager dan vorig jaar (243.831). Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot.
    Ook de inschrijvingen van nieuwe wagens kleuren rood vergeleken met het voorbije jaar. In april noteerden we amper 27.345 nieuwe inschrijvingen, of zo’n -28,3% minder t.o.v. 2021 (38.114). De cijfers voor de eerste vier maanden werden afgesloten met een daling van -17,9% of slechts 131.277 stuks vergeleken met 159.986 in 2021.
    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat samen: “Het aantal ingeschreven wagens – zowel nieuw als occasie - daalde in april opnieuw met forse cijfers: occasie -19,8 % tot 48.707 eenheden vs. 60.748 in 2021 en nieuwe voertuigen zelfs -28,3% in april en -17,9% gecumuleerd over de eerste 4 maanden. Vergelijken met 2020 is niet relevant aangezien in het voorjaar o.w.v. de eerste lockdown de showrooms geruime tijd dicht waren. Het is opmerkelijk dat de occasiemarkt het nu enkele maanden op rij slecht doet. Een combinatie van grotere vraag en verminderd aanbod. Klanten zoeken vooral jongere occasies met recente Euro-normen, evenals voertuigen met benzinemotoren, SUV’s en kleine stadswagens. Het aanbod is echter kleiner door de gekende leveringsproblemen worden er minder renting- & leasingswagens vervangen en ook de particulier blijft langer met z’n huidige voertuig rijden. Hierdoor is er een spanningsveld ontstaan en zijn de prijzen op één jaar tijd met 15% gestegen. Uiteraard is er ook de oorlog in Oekraïne. Niet alleen een belangrijke producent voor bepaalde onderdelen, maar ook een grote afzetmarkt voor de oudere occasies.”
    TRAXIO legde ook zijn oor te luisteren in het dealernetwerk : ”Weinig nieuws onder de zon voor wat betreft de nieuwe personenwagens. De leveringen blijven een groot probleem (halfgeleiders en Oekraïne) en we zien duidelijk dat de Europese merken er meer onder lijden dan de Amerikaanse of de Aziatische merken. Er is ook duidelijk ook een tendens naar meer full elektrisch en hybride wagens – dat komt onder meer omdat het aandeel bedrijfs- en leasingwagens momenteel disproportioneel hoog is. Sinds maart (oorlog Oekraïne) blijft de verkoop uit: zeker de particulier en in mindere mate de bedrijven stellen hun verkoop uit. Wij stellen ook een sterke verhoging van de prijzen sinds begin dit jaar vast (+10% gemiddeld). Tweedehands minder aanbod en hoge prijzen hebben daar ook de verkoop doen dalen. Moeilijke tijden momenteel in de verkoop, zowel nieuw, als tweedehands.”
    Eenzelfde negatieve tendens horen wij op de tweedehandsmarkt: “Er is weinig nieuws te vermelden; de tendensen lijken me dezelfde als die van de voorbije maanden. Kleine wagens zijn moeilijk te vinden (zowel in nieuw als in occasie). De producenten lijken zich vooral te concentreren op de duurdere modellen. Logisch: indien je als fabrikant weinig halfgeleiders hebt, dan ga je die in die wagens monteren met de hoogste marge. Verder blijft het knokken om aan wagens te komen en moet je voorzichtig zijn met het overnemen van voertuigen omdat die markt serieus onder druk komt te staan en we voelen dat er daar sneller verlies moet genomen worden.”
    Details tweedehandse personenwagens
    Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes, Opel en Peugeot vormen de top 5 van de best verkochte merken van tweedehandse personenwagens.
    De meest populaire modellen in april waren andermaal de VW Golf (2.093 ex) en VW Polo (1.583 ex.), gevolgd door de Opel Corsa (1.367 ex.), BMW 3-reeks (1.137 ex.) en nieuwkomer Renault Clio (1.109 ex.)

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 53,5% vs. diesel: 40,6%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt weliswaar naar 5,4% , terwijl er 1,4% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels meer dan 43,1% (18,6% HEV incl. mild hybrids; 14,6% PHEV en 9,9% full EV) van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun intrede hebben gedaan op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de 2de hands markt momenteel nog beperkt is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 10 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens maar zakt -2% ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) elk 1% stijgen.

    05-05-2022 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen planten

    De milieubewuste kampeerders van de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. beginnen het jaar 2022 met nieuwe projecten. In twee voorjaarsplantcampagnes die aan het begin van het jaar werden uitgevoerd, werden in totaal 1.500 bomen en struiken gedoneerd en geplant in Hessen en Mecklenburg-Voor-Pommeren. Lees dan het bijgevoegde persbericht. Het beeldmateriaal is vrij beschikbaar. Bij publicatie zouden we blij zijn met een kleine (elektronische) notitie.

     

    1.500 bomen en struiken voor klimaatbescherming

    1.350 rode beuken, rode eik en lariks en 150 struiken voor de insectenwereld

    In totaal slaan 3.472 gedoneerde en geplante bomen gemiddeld zo'n 34 ton CO² per jaar op.

    Niedernhausen in mei 2022

    De milieubewuste kampeerders van de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. beginnen het jaar 2022 met nieuwe projecten, zoals de hierboven genoemde cijfers duidelijk documenteren. Twee voorjaarsplantacties uitgevoerd aan het begin van het jaar door de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. waren een groot succes. In totaal zijn 1.500 bomen en struiken geschonken en geplant door leden van de vereniging in Hessen en Mecklenburg-Vorpommern. Verdere aanplantcampagnes in Thüringen en Beieren volgen in het najaar.

    Ook dit voorjaar hebben de leden van de vzw WOHNmobil für Klimaschutz e.V. een belangrijke bijdrage geleverd aan de bescherming van milieu en klimaat. De geëngageerde kampeerders plantten in twee acties in totaal 1.350 rode beuken, rode eik en lariks en 150 struiken voor de insectenwereld. "Met de vers geplante bomen neemt ons totale saldo toe tot 3.472 gedoneerde en geplante bomen, die de komende decennia gemiddeld ongeveer 34 ton CO2 per jaar zullen opslaan", meldt Albert Märkl, oprichter en voorzitter van de vereniging, trots.

    Op 04.03.22 ontmoetten 26 kampeerders zich in het Hessische Odenwald op het terrein van het Motorhome Center Rhein-Main-Odenwald (RMC) in Otzberg. De RMC is een ondersteunend lid van de vereniging en schonk de helft van de 550 bomen en 150 struiken die de volgende dag werden geplant. Nadat het werk was gedaan, zaten de deelnemers comfortabel samen in de hal, waar de campers meestal worden gerepareerd of klaargemaakt voor de klant, en genoten van een snack, geschonken door de RMC.

    De tweede aanplantactie vond plaats op 09.04.22 in Mecklenburg-Vorpommern. 14 kampeerders, die hun basiskamp hadden opgezet op een staanplaats in de Badplaats Boltenhagen aan de Oostzee, plantten 800 gedoneerde rode beuken en lariksen in een bos tussen Grevesmühlen en Wismar. De geëngageerde planters lieten zich niet afschrikken door wisselvallig aprilweer met wind, regen, hagel en zon en warmden zich tijdens de pauze op bij een door de boswachter aangestoken kampvuur. 's Avonds gingen we samen in Boltenhagen naar een restaurant, waar ze de geslaagde dag afsloten met vis en leuke gesprekken.

    Volgens Märkl is de inzet van de leden van de vereniging gebaseerd op de overtuiging dat het goed is voor het milieu, maar ook voor het positieve imago van camperreizen, als camperbezitters een bijzondere ecologische verantwoordelijkheid op zich nemen. Camperaars verplaatsen zich graag veel in de natuur, maar dragen met hun voertuigen ook bij aan de CO²-vervuiling van het milieu.

    Märkl vervolgt: "Een bijzonder zorgvuldige, zachte en duurzame benadering van de natuur, een verantwoord gebruik van hulpbronnen op de weg en in de woonplaats en verstandige compensatiemaatregelen kunnen onze levenscyclusanalyse meer dan compenseren. Vanuit ons oogpunt kan individuele mobiliteit hand in hand gaan met ecologische verantwoordelijkheid."

    Om de gewenste brede impact te bereiken, wil de vereniging, die momenteel al 172 kampeerders uit 13 deelstaten telt, graag meer deelnemers en supporters zien, zowel leden als ondersteunende leden. De volgende acties zijn al gepland: in het najaar van 2022 worden 400 bomen geplant in Thüringen en, samen met het ondersteunende lid CONCORDE Reisemobile GmbH, 1.000 bomen in Beieren. De vereniging wil dit jaar ook meewerken aan de renaturatie van veengebieden - een belangrijk CO²-reservoir - en zelfs een boomgaard aanleggen. "Maar het zal nog een paar jaar duren voordat de eerste liter camperappelsap is", glimlacht Märkl.

    Gedetailleerde informatie onder www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

    Op 23 november 2019 richtte Albert Märkl samen met enkele betrokken camperliefhebbers de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." op in Niedernhausen, Hessen. De inschrijving in het verenigingsregister van Wiesbaden vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de vzw is om een bijdrage te leveren aan de bescherming van het milieu en aan het verminderen van de CO2-concentratie in onze atmosfeer. Alle leden van de vereniging betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die ze in het betreffende jaar met de camper of vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Concreet betalen ze 1 cent per kilometer, maximaal 100 euro per jaar. Met de maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu jaarlijks tot 20 klimaatbestendige bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

    Als u vragen heeft, neem dan contact op met:

    Albert Märkl

    Tel: 06127/3280

    E-mailadres: info@wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

    Internet: www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

     

    04-05-2022 om 22:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!