Inhoud blog
  • Nieuwe halfintegrale bij Laika
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    05-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe Ecovip

    Laika Ecovip 600 nieuw.

    De camperbussen van Laika werden enkel gemaakt als instap modellen. Gezien het succes bij veel andere merken heeft de fabrikant een luxere zwerfauto op de markt gebracht. Zoals hun grotere broers kregen ze ook de naam Ecovip. om te beginnen zijn er drie uitvoeringen op Fiat Ducato. De compactste is de 5,41 m lange versie, voor de grootste uitvoering is de 636  genomen. Om de concurrentie aan te gaan besteden de Italianen  vooral aandacht aan het interieur, iets waar ze sterk in zijn.

     We bekeken de middelste, de 5,99 m lange Ecovip 600. De eerste blikken in het interieur vielen best mee. Veel licht door de ramen en dakvensters met zwarte omlijstingen maken er een knap en modern interieur van. De indruk zet zich verder door met donkere vlakken, crème kleurige kussens en witglanzende deuren te werken. Opvallend zijn de keurig afgewerkte meubelen.

    De fabrikant koos voor een klassieke indeling met achterin een dwars opgesteld dubbel bed. Aansluitend langs de linkerkant van de wagen een ruim bemeten badkamer gevolgd door de zitgroep. Daar tegenover is de keuken en een kleerkast. Voor de dubbele zitbank zijn zeer comfortabele kussens gebruikt, met hoofdsteunen en veiligheidsgordels. Minder gebruikelijk is de aan de wand bevestigde samen plooibare tafel die tijdens de ritten tegen de wand kan plooien. Voor sommige zal dat een aangenaam gevoel geven tijdens het rijden. Zonder vaste poot en opengeklapt is de tafel geen toonbeeld van stabiliteit. Dus een beetje oppassen met soep en koffie in borden en tassen. Alles heeft zowat zijn voor- en nadelen.

    Knap doordacht is de badkamer van de Ecovip 600. De naar buiten draaiende lamellendeur is alvast ongewoon, maar wel plaats besparend. Zo is er voldoende plaats voor de benen als je op het wc zit. Om te douchen draai je de wand met het wasbakje over de wc. Op die manier  bekom je een aanvaardbare douche cel, hoewel de stahoogte voor een aantal zwervers nogal krap zal zijn.

    De in donker hout decor uitgevoerde keuken heeft drie ruime laden, aan de linkerzijde een opklapblad om de werkoppervlakte wat te vergroten. Daar zijn nog een paar open bergvakken. Voor het kleinere keukengerief is er plaats in de bovenkast. In het wat lichter gekleurde aanrecht zijn 2 kookvuren en een spoelbak met een kanjer van een waterkraan. Een 90 l compressor koelkast is hoog naast de keuken geplaatst en zeer gemakkelijk toegankelijk. Om bij de kleerkast eronder te geraken moet men zich bukken om er iets in te leggen of uit te halen.

    In de slaapkamer achterin zijn de wanden met leder bekleed. Zeer chick het nadeel echter is dat het bed iets korter wordt. Comfortabel slapen doet men zeker op de 12 cm dikke matras gedragen door een lattenbodem. Rondom zijn bovenkasten met lichte deurtjes. Onder het vast dubbelbed is een grote bergruimte met een schap zodat ze meer bagage kan bevatten. Aan licht bij avond is er de Ecovip 600 geen gebrek, zowel sfeerverlichting als wit licht waar nodig is.

    Winterkampeerders mogen gerust zijn. Vloer en dak zijn met hoogwaardig waterafstotend XPS schuim geïsoleerd.  Schuif- en achterdeuren zijn eveneens geïsoleerd en de watertank is verwarmd. Deze laatste zijn wel een optie.

    Lailka biedt optioneel nog enkele pakketten  aan voor een interessante prijs. Zo kam men ook een ook een krachtigere motor en automaat bekomen.

    De Ecovip camperbussen hebben een schitterend en modern interieur met enkele spitsvondige ideeën. Een prachtige en comfortabele zitgroep zal de vakantiegangers zeker aanspreken. Wil men een groter bed kan de zwerfauto besteld worden met een hefdak waarin het bed 2,0 m lang is.

    Technische gegevens

    Basisvoertuig    Fiat Ducato LH2

    Motor   Turbo diesel 140 pk 

    6 gangversnellingsbak.

    Rijklaar  2.850 kg (afhankelijk van het type en de toebehoren.

    MTM  3.500 kg

    L X B X H   5,99 x 2,05 x 2,7 m

    Bed achterin  1,84  x 1,5/1,35 m

    Bed in hefdak  2,0 x 1,35 m (optie)

    Meer informatie www.laika.com

     

     

     

     

     

     

     

    05-05-2022 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de lente in het vooruitzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-05-2022 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto verkoop voorlopig geen succes

    Rode maand april voor de autoverkoop:

    zowel nieuwe als tweedehandswagens hinken steeds verder achterop
    Na een tegenvallend eerste kwartaal maakte de tweedehandsmarkt ook in april geen goede beurt: afgelopen maand werden slechts 48.707 occasies ingeschreven, dat is een daling met -19,8% vergeleken met vorig jaar (60.748). De cijfers zijn moeilijk vergelijkbaar met 2020 aangezien de showrooms in de lente 2020 grotendeels dicht bleven o.w.v. de eerste corona-lockdown. Het gecumuleerde aantal inschrijvingen voor de eerste vier maanden ligt met 216.279 stuks een dikke -11,3% lager dan vorig jaar (243.831). Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot.
    Ook de inschrijvingen van nieuwe wagens kleuren rood vergeleken met het voorbije jaar. In april noteerden we amper 27.345 nieuwe inschrijvingen, of zo’n -28,3% minder t.o.v. 2021 (38.114). De cijfers voor de eerste vier maanden werden afgesloten met een daling van -17,9% of slechts 131.277 stuks vergeleken met 159.986 in 2021.
    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat samen: “Het aantal ingeschreven wagens – zowel nieuw als occasie - daalde in april opnieuw met forse cijfers: occasie -19,8 % tot 48.707 eenheden vs. 60.748 in 2021 en nieuwe voertuigen zelfs -28,3% in april en -17,9% gecumuleerd over de eerste 4 maanden. Vergelijken met 2020 is niet relevant aangezien in het voorjaar o.w.v. de eerste lockdown de showrooms geruime tijd dicht waren. Het is opmerkelijk dat de occasiemarkt het nu enkele maanden op rij slecht doet. Een combinatie van grotere vraag en verminderd aanbod. Klanten zoeken vooral jongere occasies met recente Euro-normen, evenals voertuigen met benzinemotoren, SUV’s en kleine stadswagens. Het aanbod is echter kleiner door de gekende leveringsproblemen worden er minder renting- & leasingswagens vervangen en ook de particulier blijft langer met z’n huidige voertuig rijden. Hierdoor is er een spanningsveld ontstaan en zijn de prijzen op één jaar tijd met 15% gestegen. Uiteraard is er ook de oorlog in Oekraïne. Niet alleen een belangrijke producent voor bepaalde onderdelen, maar ook een grote afzetmarkt voor de oudere occasies.”
    TRAXIO legde ook zijn oor te luisteren in het dealernetwerk : ”Weinig nieuws onder de zon voor wat betreft de nieuwe personenwagens. De leveringen blijven een groot probleem (halfgeleiders en Oekraïne) en we zien duidelijk dat de Europese merken er meer onder lijden dan de Amerikaanse of de Aziatische merken. Er is ook duidelijk ook een tendens naar meer full elektrisch en hybride wagens – dat komt onder meer omdat het aandeel bedrijfs- en leasingwagens momenteel disproportioneel hoog is. Sinds maart (oorlog Oekraïne) blijft de verkoop uit: zeker de particulier en in mindere mate de bedrijven stellen hun verkoop uit. Wij stellen ook een sterke verhoging van de prijzen sinds begin dit jaar vast (+10% gemiddeld). Tweedehands minder aanbod en hoge prijzen hebben daar ook de verkoop doen dalen. Moeilijke tijden momenteel in de verkoop, zowel nieuw, als tweedehands.”
    Eenzelfde negatieve tendens horen wij op de tweedehandsmarkt: “Er is weinig nieuws te vermelden; de tendensen lijken me dezelfde als die van de voorbije maanden. Kleine wagens zijn moeilijk te vinden (zowel in nieuw als in occasie). De producenten lijken zich vooral te concentreren op de duurdere modellen. Logisch: indien je als fabrikant weinig halfgeleiders hebt, dan ga je die in die wagens monteren met de hoogste marge. Verder blijft het knokken om aan wagens te komen en moet je voorzichtig zijn met het overnemen van voertuigen omdat die markt serieus onder druk komt te staan en we voelen dat er daar sneller verlies moet genomen worden.”
    Details tweedehandse personenwagens
    Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes, Opel en Peugeot vormen de top 5 van de best verkochte merken van tweedehandse personenwagens.
    De meest populaire modellen in april waren andermaal de VW Golf (2.093 ex) en VW Polo (1.583 ex.), gevolgd door de Opel Corsa (1.367 ex.), BMW 3-reeks (1.137 ex.) en nieuwkomer Renault Clio (1.109 ex.)

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 53,5% vs. diesel: 40,6%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt weliswaar naar 5,4% , terwijl er 1,4% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels meer dan 43,1% (18,6% HEV incl. mild hybrids; 14,6% PHEV en 9,9% full EV) van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun intrede hebben gedaan op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de 2de hands markt momenteel nog beperkt is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 10 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens maar zakt -2% ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) elk 1% stijgen.

    05-05-2022 om 19:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen planten

    De milieubewuste kampeerders van de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. beginnen het jaar 2022 met nieuwe projecten. In twee voorjaarsplantcampagnes die aan het begin van het jaar werden uitgevoerd, werden in totaal 1.500 bomen en struiken gedoneerd en geplant in Hessen en Mecklenburg-Voor-Pommeren. Lees dan het bijgevoegde persbericht. Het beeldmateriaal is vrij beschikbaar. Bij publicatie zouden we blij zijn met een kleine (elektronische) notitie.

     

    1.500 bomen en struiken voor klimaatbescherming

    1.350 rode beuken, rode eik en lariks en 150 struiken voor de insectenwereld

    In totaal slaan 3.472 gedoneerde en geplante bomen gemiddeld zo'n 34 ton CO² per jaar op.

    Niedernhausen in mei 2022

    De milieubewuste kampeerders van de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. beginnen het jaar 2022 met nieuwe projecten, zoals de hierboven genoemde cijfers duidelijk documenteren. Twee voorjaarsplantacties uitgevoerd aan het begin van het jaar door de vereniging WOHNmobil für Klimaschutz e.V. waren een groot succes. In totaal zijn 1.500 bomen en struiken geschonken en geplant door leden van de vereniging in Hessen en Mecklenburg-Vorpommern. Verdere aanplantcampagnes in Thüringen en Beieren volgen in het najaar.

    Ook dit voorjaar hebben de leden van de vzw WOHNmobil für Klimaschutz e.V. een belangrijke bijdrage geleverd aan de bescherming van milieu en klimaat. De geëngageerde kampeerders plantten in twee acties in totaal 1.350 rode beuken, rode eik en lariks en 150 struiken voor de insectenwereld. "Met de vers geplante bomen neemt ons totale saldo toe tot 3.472 gedoneerde en geplante bomen, die de komende decennia gemiddeld ongeveer 34 ton CO2 per jaar zullen opslaan", meldt Albert Märkl, oprichter en voorzitter van de vereniging, trots.

    Op 04.03.22 ontmoetten 26 kampeerders zich in het Hessische Odenwald op het terrein van het Motorhome Center Rhein-Main-Odenwald (RMC) in Otzberg. De RMC is een ondersteunend lid van de vereniging en schonk de helft van de 550 bomen en 150 struiken die de volgende dag werden geplant. Nadat het werk was gedaan, zaten de deelnemers comfortabel samen in de hal, waar de campers meestal worden gerepareerd of klaargemaakt voor de klant, en genoten van een snack, geschonken door de RMC.

    De tweede aanplantactie vond plaats op 09.04.22 in Mecklenburg-Vorpommern. 14 kampeerders, die hun basiskamp hadden opgezet op een staanplaats in de Badplaats Boltenhagen aan de Oostzee, plantten 800 gedoneerde rode beuken en lariksen in een bos tussen Grevesmühlen en Wismar. De geëngageerde planters lieten zich niet afschrikken door wisselvallig aprilweer met wind, regen, hagel en zon en warmden zich tijdens de pauze op bij een door de boswachter aangestoken kampvuur. 's Avonds gingen we samen in Boltenhagen naar een restaurant, waar ze de geslaagde dag afsloten met vis en leuke gesprekken.

    Volgens Märkl is de inzet van de leden van de vereniging gebaseerd op de overtuiging dat het goed is voor het milieu, maar ook voor het positieve imago van camperreizen, als camperbezitters een bijzondere ecologische verantwoordelijkheid op zich nemen. Camperaars verplaatsen zich graag veel in de natuur, maar dragen met hun voertuigen ook bij aan de CO²-vervuiling van het milieu.

    Märkl vervolgt: "Een bijzonder zorgvuldige, zachte en duurzame benadering van de natuur, een verantwoord gebruik van hulpbronnen op de weg en in de woonplaats en verstandige compensatiemaatregelen kunnen onze levenscyclusanalyse meer dan compenseren. Vanuit ons oogpunt kan individuele mobiliteit hand in hand gaan met ecologische verantwoordelijkheid."

    Om de gewenste brede impact te bereiken, wil de vereniging, die momenteel al 172 kampeerders uit 13 deelstaten telt, graag meer deelnemers en supporters zien, zowel leden als ondersteunende leden. De volgende acties zijn al gepland: in het najaar van 2022 worden 400 bomen geplant in Thüringen en, samen met het ondersteunende lid CONCORDE Reisemobile GmbH, 1.000 bomen in Beieren. De vereniging wil dit jaar ook meewerken aan de renaturatie van veengebieden - een belangrijk CO²-reservoir - en zelfs een boomgaard aanleggen. "Maar het zal nog een paar jaar duren voordat de eerste liter camperappelsap is", glimlacht Märkl.

    Gedetailleerde informatie onder www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

    Op 23 november 2019 richtte Albert Märkl samen met enkele betrokken camperliefhebbers de vereniging "WOHNmobil für Klimaschutz e.V." op in Niedernhausen, Hessen. De inschrijving in het verenigingsregister van Wiesbaden vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de vzw is om een bijdrage te leveren aan de bescherming van het milieu en aan het verminderen van de CO2-concentratie in onze atmosfeer. Alle leden van de vereniging betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die ze in het betreffende jaar met de camper of vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Concreet betalen ze 1 cent per kilometer, maximaal 100 euro per jaar. Met de maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu jaarlijks tot 20 klimaatbestendige bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming.

    Als u vragen heeft, neem dan contact op met:

    Albert Märkl

    Tel: 06127/3280

    E-mailadres: info@wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

    Internet: www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

     

    04-05-2022 om 22:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus heeft weer wat nieuws

    Knaus BoxDrive 600 XL RM

    Knaus biedt zijn camperbus BoxDrive aan op MAM TGE ook als 600 XL met verhoogd dak en hefbed.

    De fabrikant uit Jandelsbrun bouwt een aantal compacte zwerfauto’s in een MAM TGE bestelwagen. Het is een stevige wagen net zoals de VW Crafter en wordt in Polen gefabriceerd.

    De nieuwe BoxDrive 600 XL van Knaus is een opmerkelijke verschijning. Dat ligt vooral aan de 3,09 m hoogte. In plaats van de lagere BoxDrive 680 ME heeft de 600 XL een verhoogd polyester dak met daarin een 1,85 x 1,24 m groot bed voor 2 personen, zodat in deze wagen 4 zwervers hun bedje kunnen spreiden.

    Indien men het dakbed niet nodig heeft kan men de 600 XL bestellen zonder bed en heeft men een stahoogte van 2,25 m, zeker niet mis voor grote zwervers. Het levert echter geen prijsvermindering op. Aan het interieur veranderd er weinig. Achterin is een tweepersoonsbed van 1,94 x 1,42/1,25 m dwars opgesteld.

    De matrassen liggen op een houten lattenbodem met aluminium kaders die men gemakkelijk kan verwijderen of wegkantelen. Zo bekomt men een bergvak tot tegen het dak. De natte cel bevindt zich tussen de zitgroep en het bed. Links is het wastafeltje met er tegenover een draaibaar wc. Uitgevoerd als een soort aanbouw is vooraan een ronde douchecabine die buiten gebruik het sanitair afsluit met de samen gevouwen delen van de ronde acrylglazen deur.

    Vier aflopen zorgen voor het ledigen van de douchebak. Om niet over de douchebak te struikelen legt men er een deksel op in het zelfde materiaal als de vloer van de woonkamer. Bij middel van een elektronisch snufje kan men het sanitair in verschillende kleuren laten verlichten.

     Een dieselverwarming Truma CD brengt warmte in het interieur. Tussen keuken en bed is een smalle kleerkast, handig om er één of twee jassen in te hangen. In het aanrecht van de keuken zijn 2 kookvuren en een vierkante spoelbak. Men kan de kookvuren afdekken met een glazen plaat. Omdat het meestal om een koppel gaat is de keuken groot genoeg voor het gerief.

     Handig is de 69 l koelkast met links en rechts opendraaiende deuren. De zitgroep geschikt voor drie personen gebruikt de cabinezetels en een wat smalle zitbank met kopsteunen en veiligheidsgordels. Onder de aan de wand bevestigde tafel hebben benen en voeten vrij spel omdat er geen tafelpoot aanwezig is.

    Samengevat

    Knaus BoxDrive 600 XL komt het leger van buscampers vervolledigen met een degelijk maar nog weinig gebruikt MAN TGE basisvoertuig. Met een verhoogd dak en ingebouwd bed kunnen er vier zwervers comfortabel slapen. Tijdens een wintervakantie moet men wel wat rekening houden met weinig levensruimte.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig MAM TGE

    Motor Turbo Diesel 130 pk

    MTM  3.500 kg

    L X B X H   5,98 x 2,04 x 3,09 mDakbed  1,85 x 1,24 m

    Bed achterin   1,9 x 1,42/1,25 m

    Meer inlichtingen www.knaus.com

    01-05-2022 om 19:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Malibu

     

     Malibu in modeljaar 2022:

    de nieuwe alleskunner Malibu Van diversiteit met een opvallend gevoel voor ruimte, Malibu Van comfort geherinterpreteerd, Malibu Van compact opgewaardeerd, campers verder verfijnd

     

    → Nieuwe Malibu Van diversiteit: Allrounder met XL keukencomfort en opvallend gevoel voor ruimte

    → Malibu Van comfort en Van compact: uitgebreid opgewaardeerd, nieuwe varianten

    → Malibu Van 2022: het busje op maat – bij Malibu is het realiteit

    → Malibu motorhomes: Verder verfijnd en geoptimaliseerd met nieuwe details

     

    Malibu is het merk voor de veeleisende met topkwaliteit en vele praktische ideeën. Dat blijkt ook in modeljaar 2022. De Malibu Van is de camper onder de bestelwagens: innovatief, comfortabel en ongeëvenaard divers. Het huidige bewijs is de nieuwe Malibu Van-diversiteit: hij schittert als allrounder met zijn unieke combinatie van XL-keukencomfort met een opvallend gevoel voor ruimte. Malibu Van comfort en compact onderstrepen hun klasse in het modeljaar 2022 met uitgebreide upgrades. De jonge en succesvolle Generatie M van de geïntegreerde en semi-geïntegreerde Malibu kampeerauto’s begint het nieuwe reisjaar met fine-tuning.

    → Nieuwe Malibu Van diversiteit: Allrounder met XL keukencomfort en opvallend gevoel voor ruimte

    De lijst met innovaties van de Malibu Van is lang, nu wordt het nog langer met de Malibu Van-diversiteit: de kitchenette naast de schuifdeur is verbonden met een krachtige compressorkoelkast in de universele combikast. Dat betekent: grote koelkast en een vrije zichtlijn door de complete bestelwagen met een opvallend gevoel voor ruimte en veel bewegingsvrijheid. Daarnaast wordt er nuttige werk- en opslagruimte gecreëerd. De garderobe van de Malibu Van diversity 640 LE K is gemakkelijk toegankelijk vanaf de voorkant en van bovenaf onder het bed aan de passagierszijde via de liftfunctie. Het model 600 DB K heeft zelfs twee aparte kasten op een rij. Ruimte is ook het sleutelwoord voor de wasruimte van de Malibu Van diversity: de XL-Flexibad 1000 kenmerkt zich door een voorbeeldige ruimte-ergonomie.

    De nieuwe Malibu Van diversity is verkrijgbaar in twee uitvoeringen. Er is de handige 600 DB K met achteroverschuifbed en slechts 6,0 m lang. De grotere 640 LE K (lengte 6,36 m) biedt eenpersoonsbedden in de lengterichting aan de achterzijde. Beide hebben een woongroep voorin met een ruime tweezitsbank, draaibare voorstoelen en tafel.

    De veelzijdigheid van de Malibu Van-diversiteit komt tot uiting in de talrijke varianten: er zijn beide plattegronden met dakopbergbak boven de cabine, als coupé met verlengde interieurhoogte en als GT Skyview met panoramische dakkoepel. Beide plattegronden zijn ook verkrijgbaar als een familie-voor-4-model met het unieke Malibu hybride pop-up dak.

    → Malibu Van comfort en Van compact: uitgebreid opgewaardeerd, nieuwe varianten

    Ze doen hun naam eer aan: de twee Malibu Van comfort bieden meer dan anderen. De nieuwe XL-Flexibad 1000 is nog ruimer, nog praktischer en toegankelijk via de ruimtebesparende tweedelige schuifdeur. Een tweede kledingkast onder het bed aan de passagierszijde vergroot de opbergruimte. Daarnaast heeft de comfort 640 LE een apart wasvak onder het longitudinale eenpersoonsbed aan de bestuurderszijde en de universele kledingkast.

    De twee Malibu Van compact 540 DB en 600 LE zijn de handige bestelwagens voor alle dagen. Beide zijn nu verkrijgbaar als family-for-4 met het exclusieve hybride pop-up dak uit eigen productie. Achter de term zit een uitgebreide sandwichconstructie met robuuste GVK dakbedekking, een hoogwaardige isolerende kern van RTM hardschuim en een binnenkant van aluminium met kunstlederen bekleding.

    → Malibu Van 2022: het busje op maat – bij Malibu is het realiteit

    Diversiteit is het programma van de Malibu Van. De drie modelvarianten Malibu Van compact, comfort en diversiteit zijn verkrijgbaar in elk twee lengtes, naast de eerste klasse - twee kamers, wat al resulteert in zeven basismodellen. Vijf van deze basismodellen zijn verkrijgbaar als gezins-voor-4 met het unieke hybride pop-up dak. Daarnaast zijn er ook vijf modellen leverbaar als charmante coupé of charmante GT Skyview. Als je dit vermenigvuldigt met de twee of zelfs drie stijlwerelden, kom je tot een fascinerende verscheidenheid van meer dan een halfhonderd modelvarianten.

    → Malibu kampeeraut‘s: Verder verfijnd en geoptimaliseerd met nieuwe details

    Met de volledig nieuw ontwikkelde "Generation M" heeft Malibu de hogere middenklasse van de semi-geïntegreerde en geïntegreerde kampeerauto’s technisch en visueel naar een topniveau gebracht voor het reisseizoen 2021. Verander nooit een winnend team: aangezien de nieuwe generatie M zich zeer goed heeft bewezen, richt Malibu zich op continuïteit voor het modeljaar 2022. Met subtiele verfijningen.

    De lichtgewicht maar zeer stabiele Malibu-campers hebben opnieuw meer dan 20 kg verloren voor het modeljaar 2022 dankzij intelligente lichtgewichttechnologie - zonder verlies van kwaliteit en stabiliteit. Alle Malibu campers zijn licentievriendelijk als standaarduitrusting als 3,5-tonners. De nieuwe standaard XL carrosseriedeur "premium two 2.0" heeft een dubbel veiligheidsslot, een aantrekkelijke interieurafwerking, een groot deurraam en bovenal een comfortabele vrije doorgangsbreedte van 63 cm.

    De Generatie M van Malibu campers gaat het modeljaar 2022 in met een breed scala aan producten: van de acht geïntegreerde en zeven semi-geïntegreerde campers met een lengte tussen 6,66 en 7,50 m vindt iedereen zijn favoriet.

    → basisvoertuig: nieuwe emissienorm, state-of-the-art technologie en werking

    Er is een aanzienlijke sprong naar het modeljaar 2022 met het Malibu-basisvoertuig, de Fiat Ducato. Hij profiteert van de nieuwe Multijet 3-motorgeneratie met een cilinderinhoud van 2,2 l. Het voldoet aan de Euro 6d- of Euro VI-E-emissienormen. Daarnaast is er elektrische stuurbekrachtiging, een uitgebreid vernieuwd dashboard, extra assistentiesystemen en optionele LED-koplampen en keyless access Keyless Entry & Go voor bestelwagens. Elke Malibu wordt nu standaard geleverd met handbediende airconditioning, passagiersairbag, cruise control en start-stopsysteem. Malibu heeft aantrekkelijke extra's zoals een digitaal instrumentenpaneel, een multifunctioneel lederen stuurwiel en een multimediasysteem inclusief navigatie en camperroutebegeleiding en de Van Keyless Entry & Go gecombineerd in een infotainmentpakket.

     Over Malibu GmbH & Co. KG

    Malibu is een onafhankelijk dochtermerk van de Carthago Group. Opgericht in 2013 voor de productie en verkoop van comfortcampers van de Malibu Van-modelserie, omvat het portfolio sinds het modeljaar 2016 ook semi-geïntegreerde en geïntegreerde campers vanaf ongeveer 60.000 euro. Het bedrijf Carthago werd in 1979 opgericht door Karl-Heinz Schuler en heeft in Europa al jaren een marktleidende positie in premium kampeerauto’s vanaf 80.000 euro. Vandaag de dag heeft de door de eigenaar geleide groep van bedrijven meer dan 1.400 mensen in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in Carthago-City in Aulendorf, Opper-Zwaben. De selectie van de Malibu Van als camper van het jaar 2020 in zijn categorie bevestigt de populariteit van het jonge merk.

    Meer info www.malibu.com

    27-04-2022 om 17:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de avondzon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-04-2022 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje geluk is nodig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Koper van een Dethleffs Aero 500 QSK wint zijn aankoopprijs terug 

     

     

    Isny, april 2022

    De gelukkige winnaars van de grote Dethleffs 90-jarig jubileumspel komen uit Nederland: De familie Szarzec uit het stadje Beilen, ten zuiden van Groningen, krijgt het aankoopbedrag van hun aangeschafte Dethleffs Aero 500 QSK die zij in het jubileumjaar 2021 hebben gekocht, volledig terug. Dethleffs-dealer Reinders Rekreatie in Hoogeveen overhandigde samen met Bart Haarman en Annette Kruythoff van Dethleffs Nederland onlangs een symbolische cheque aan de familie Szarzec.  

    De specialist in vrijetijdsvoertuigen Dethleffs vierde in 2021 zijn 90e verjaardag met talrijke acties en aantrekkelijke jubileumedities van zijn talrijke caravan-, camper- en buscampermodellen. In het kader van dit jubileumkansspel bood Dethleffs alle kopers van een nieuw voertuig in 2021 een volledige terugbetaling van de aankoopprijs aan - inclusief alle extra fabrieksopties. De loting werd gehouden onder ongeveer 3.000 deelnemers die zich vooraf voor het spel hadden ingeschreven. Het gelukslot viel uiteindelijk op de familie Szarzec uit het Nederlandse dorp Beilen ten zuiden van Groningen. Het gezin had in 2021 een nieuwe gezinscaravan van het type Aero 500 QSK gekocht. Dethleffs dealer Reinders Rekreatie in Hoogeveen had het koopcontract als inschrijfformulier ingediend en kon nu een symbolische cheque aan de gelukkige winnaars overhandigen.

    "Namens de hele Dethleffs-familie wil ik de heer en mevrouw Szarzec van harte feliciteren met hun droomcaravan en met het winnen van de volledige aankoopprijs", aldus Alexander Leopold, directeur van Dethleffs. "Ik ben blij voor hen en wens de familie Szarzec veel mooie en fijne vakantiedagen in hun nieuwe Dethleffs Aero." 

    "Toen we het bericht over de prijs ontvingen, konden we het eerst niet geloven", zeggen de gelukkige winnaars. "We hadden niet eens meer aan het Dethleffs spel gedacht en nu hebben we zelfs de volledige aankoopprijs teruggekregen. Met de prijs zullen we onszelf trakteren op vele mooie en bijzondere uitstapjes met onze caravan.“

    De Dethleffs Aero 500 QSK caravan is bijzonder populair bij gezinnen met kinderen. Met zijn aerodynamisch vormgegeven exterieur en het dak, de achterzijde en voorzijde van bestendig GFK-materiaal behoort hij tot de nieuwste caravanseries in het Dethleffs-programma. De indeling met een zitgroep in het midden,  een vast tweepersoonsbed voorin en een stapelbed met badkamer achterin, is ontwikkeld voor gezinnen die graag reizen en biedt naast een ruime woon- en slaapgedeelte ook een keuken met driepits gasfornuis, een grote koelkast en grote schuifladen met soft-close vergrendeling. Op verzoek kan de Aero caravan worden uitgerust met een winterpakket en daarmee is deze ook geschikt voor kamperen in het koude jaargetijde.

    Op de foto van links naar rechts: Bart Haarman (Dethleffs NL/B), mevrouw en meneer Szarzec, Annette Kruythoff (Dethleffs NL/B).

    Over Dethleffs 
    In 1931 legde de oprichter van het bedrijf, Arist Dethleffs,de eerste steen voor het caravannen in Duitsland met de uitvinding van de eerste caravan in Duitsland - die hij destijds "Wohnauto" noemde. Vandaag de dag is Dethleffs GmbH & Co. KG, gevestigd in Isny in Allgäu, een van de grootste fabrikanten van vrijetijdsvoertuigen in Europa. Met zijn bijna 800 werknemers worden jaarlijks tot 10.000 campers en caravans vervaardigd in een van de modernste productie-eenheden in de industrie. Daarmee is de onderneming een van de belangrijkste fabrikanten van recreatieve voertuigen ter wereld.  


    Informatie over Erwin Hymer Group
    Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 31.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de camperverhuurders Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.


    21-04-2022 om 21:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Broeders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-04-2022 om 20:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veranderingen bij Weinsberg

    Weinsberg  CaraCompact Suite MEG MB

    Grondige veranderingen bij Weinsberg.

    De huidige trend volgend heeft de fabrikant voor enkele types overgeschakeld naar Mercedes Sprinter als basisvoertuigen voor zijn kampeerauto’s. Van de gelegenheid werd gebruik gemaakt om ook het interieur in een nieuw kleedje te steken.

    De Weinsberg Pepper is een populaire wagen tussen de smalle halfintegrale zwerfauto’s. Met wat geluk zal hij kortelings te leveren zijn.

    De Sprinter Pepper is te bekomen met of zonder hefbed boven de zitgroep. Met een hefbed krijgt hij de naam “Suite” en is langs buiten herkenbaar aan de elegante verhoging van een deel van het dak. Ook de totale lengte is 8 cm langer. In uitvoering van Suite 640 MEG MB Edition Pepper is hij 6,98 m lang. De indeling met enkele bedden achterin boven de garage is identiek gehouden. Als basisvoertuig heeft hij een Mercedes Sprinter met standaard chassis en voorwielaandrijving. De 2,0 l turbodiesel stuurt 150 paardjes via een 6 gang versnellingsbak naar de voorwielen. Wie graag wat sneller over de wegen snort kan een 170 pk turbo diesel bekomen met de succesvolle 9 gang Tronic automaat.

    Om wat meer ruimte in het interieur te krijgen heeft men de opbouw van de nieuweling 2,3 m breed gemaakt, dat is 10 cm breder dan de types op Fiat Ducato. Bij het binnen stappen is het snel te merken dat hij wat breder is vooral de gang tussen de zitgroep en de keuken. Die bredere gang wordt nog duidelijker door de een weinig schuin uitgevoerde zitgroep. Het is wat afgekeken van zijn Knaus familie. Het met de hand bediende hefbed nestelt zich netjes in de dak verhoging zodat er nog 1,87 m stahoogte overblijft. Samen met het hefbed  en de 2 enkele bedden beschikt de 640 MEG MB over 4 volwaardige slaapplaatsen. Laten inschrijven voor 4,2 ton is een aanrader.

    Aan de zijkant van de keuken is een klapblad om het werkoppervlak wat te vergroten. Op het aanrecht met 3 kookvuren en spoelbak blijft weinig plaats over om de plaatselijke culinaire producten tot een smakelijk eetbaar genoegen om te vormen. Onderaan zijn 3 laden met grijze fronten. Om plaats te maken voor de elektronica en bedieningspaneel is er slechts plaats voor een halve bovenkast.

    %%%FOT4%%%

    Zoals in de meeste zwerfauto’s met enkele bedden achterin, zijn er grote kasten onder de voeteinden. Tussen de matrassen kan men een lattenbodem uit trekken en opvullen met het bij geleverd smal matrasje. Zo bekomt men een breed comfortabel tweepersoonsbed. De garage met 2 deuren onder de bedden is hoog genoeg om normale fietsen te vervoeren. Kijken we nog even in het sanitair met afzonderlijke douchecel en een weg schuifbaar waskommetje boven de draaibare wc.

    Ja, zoals te verwachten was kost de kampeerauto op Merdes Sprinter ongeveer 11.000 euro meer dan die op Fiat Ducato.

    Samengevat

    Zonder overdrijven heeft de Suite 640 MEG  MB een mooie opbouw met de typische Weinsberg kleuren. Dat kunnen we ook zeggen van het keurig afgewerkt interieur in houdecor met afwisselende grijze vlakken voor vlakke bladen en cabinezetels. De vloer in jachtbouw tekening past er wondermooi bij.

    Meer info www.weinsberg.com

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig Mercedes Benz   Sprinter 315 CD1

    Motor 2 l turbo Diesel 150 pk

    MTM 3.500 kg

    L X B X H  6,98 x 2,3 x 2,84 m

    Bedden 1,98 x 0,8m    2,04 x 0,8 m

    Hefbed 1,84 x 1,27/1,13 m







    19-04-2022 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke binnenwegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-04-2022 om 20:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de zonnestralen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Warmteschild voor caravans en kampeerauto vensters.

    De zomer staat voor de deur. Met de wisselvallige weersomstandigheden kan het voor kampeerders of zwervers die naar de warme landen trekken veel te warm worden in het vakantie huisje. Doordat het interieur van caravans en kampeerauto’s beschermd is door een dunne laag isolatie materiaal kan het binnen in de wagen zeer warm worden. Bijzonder langs de vensters kom veel warmte naar binnen. Standaardrollos aan de vensters vinden we in alle caravans en zwerfauto’s. Zij verhinderen met hun zilveren weerkaatsende laag dat een deel van de warme stralen het interieur opwarmt. Maar zonnestralen verwarmen het Acrylglas van de ramen en verhinderen niet dat de lucht langs de binnenkant opwarmt, zij begint in het interieur rond te circuleren en alles wordt er te warm. Het komt er dus op aan  de warmte buiten te houden, want zelfs getinte ruiten houden de hitte van de zonnestralen niet buiten.

    In de handel zijn verschillende soorten schermen om de zonnestralen af te remmen. Zo zijn er bijzonder voor caravans kleine luifels die men in het profiel boven het venster kan schuiven. Open gezet houden ze de zonnestalen tegen en heeft men nog een zicht naar buiten. Meer geschikt voor zwerfauto’s zijn niet- of wel doorschijnende isolatie zeilen die men aan de ramen kan bevestigen. Die isolatie zeilen zijn in verschillende maten te bekomen. Ze bestaan ook voor dakluiken en de ruiten van de stuurcabine.

    Er zijn al redelijke wat vakantievoertuigen met een luchtkoeler, meestal is het een optie. Hij volstaat om de binnen temperatuur tot een aangenaam niveau te brengen. Dat kost een pak euro’s aan energie verbruik en dikwijls zijn ze nogal rumoerig. Belet je dat de zon binnen schijnt met isolatieschermen langs de buitenkant heeft de luchtkoeler minder werk en zijn er minder kosten voor de energie en is het rustiger.

    Samengevat, tracht de zonnestralen af te remmen vóór ze de vensters of ruiten van caravan of kampeerauto kunnen aanraken.









    18-04-2022 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat afkoelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-04-2022 om 19:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Persbericht

     

     Stephan Petschow is het nieuwe Hoofd Marketing

      Stephan Petschow is sinds april het nieuwe hoofd marketing bij Knaus Tabbert AG. Hij volgt Christoph Bauer op, die na vijf jaar in deze functie opnieuw een beslissende positie in het bedrijf op zich zal nemen. Het vorige interim-hoofd marketing, Maximilian Recke, blijft bij het bedrijf in zijn functie als plaatsvervangend hoofd marketing en zal Stephan Petschow op een bewezen manier ondersteunen.

    Stephan Petschow kan terugkijken op meer dan 25 jaar ervaring in de communicatiebranche. Voordat hij bij Knaus Tabbert kwam, werkte hij als Managing Director en Client Service Director van bekende communicatiebureaus zoals Scholz & Friends, Jung von Matt en Serviceplan. De mobiliteitsindustrie en het werken voor merken zijn daar altijd een essentieel onderdeel van geweest.

    De 53-jarige inwoner van Hamburg woont al jaren gelukkig met zijn vrouw en 16-jarige dochter in München.

    "We zijn verheugd dat we een ervaren marketingexpert hebben in Stephan Petschow. Ik wens hem een goede start en veel succes in zijn nieuwe rol", zegt BESTUURSLID/CSO Gerd Adamietzki. "Ik wil Christoph Bauer hartelijk bedanken voor zijn buitengewone inzet, evenals Maximilian Recke, die de functie de afgelopen maanden met succes op interim-basis heeft overgenomen."

     

     Over Knaus Tabbert

    Knaus Tabbert AG is een toonaangevende fabrikant van vrijetijdsvoertuigen in Europa met hoofdkantoor in Jandelsbrunn, Neder-Beieren. Andere locaties in Duitsland zijn Mottgers en Schlüsselfeld en Nagyoroszi in Hongarije. Het bedrijf is sinds september 2020 genoteerd in het Prime Standard-segment van de Frankfurt Stock Exchange (ISIN: DE000A2YN504) en realiseerde in 2021 een omzet van bijna 850 miljoen euro met zijn merken KNAUS, TABBERT, T@B, WEINSBERG, MORELO en de verhuurdienst RENT AND TRAVEL en produceerde meer dan 25.000 recreatievoertuigen met ongeveer 3.500 werknemers. Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

    Perscontacten

    Stefan V. Diehl Nicole Schindler

    Knaus Tabbert AG Knaus Tabbert AG

    Helmut-Knaus-Straat 1 Helmut-Knaus-Straat 1

    D-94118 Jandelsbrunn D-94118 Jandelsbrunn

    Telefoon: +49 8583 21 - 300 Telefoon: +49 8583 21 - 396

    E-mail: s.diehl@knaustabbert.de E-mail: n.schindler@knaustabbert.de

    14-04-2022 om 11:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een half integraal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-04-2022 om 11:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe fabrikant van kussens

    Persbericht

    "Die Polstermacher" in nieuwe eigenaar

    Kai en Judith Feyerabend nemen "de meubelmakers" over

    20-jarig bedrijfsjubileum in 2022

     De stoffeerders stonden al sinds 2020 onder nieuw management toen Kai Feyerabend de functie van Managing Director bij "G+S" op zich nam. Nu kondigt het bedrijf aan dat Kai en Judith Feyerabend het bedrijf "G+S Sitz- und Polstermöbel GmbH" hebben overgenomen van de oorspronkelijke oprichter en eigenaar Gernot Schank.

     Gernot Schank richtte het bedrijf op in 2002 en leidde het samen met zijn vrouw Carmen Schank in de volgende 20 jaar om een van de toonaangevende leveranciers in de caravanindustrie te worden op het gebied van massaproductie en individueel vervaardigde matrassen, evenals stoffering en textielinterieurs.

     De nieuwe eigenaren Kai en Judith Feyerabend zijn in de

    Caravanbranche en breng een uitgebreide knowhow en netwerk met zich mee. Judith Feyerabend leidde de marketingafdeling van de Westfaalse

    Vrijetijdswagenfabrikant LMC en is nu verantwoordelijk voor particuliere klanten en gespecialiseerde dealers. Kai Feyerabend leidde de teams meer dan 10 jaar in verschillende managementfuncties bij Motor Presse Stuttgart, met name voor de vakbladen Promobil en Caravaning. Voordat hij bij G+S in dienst trad als Managing Director, bekleedde hij dezelfde functie bij een elektronicaleverancier voor de industrie.

     De overname in de huidige niet gemakkelijke tijden zien de twee niet als een last, maar eerder als een uitdaging en kans. Op basis van drie locaties en state-of-the-art apparatuur liggen de doelstellingen van het bedrijf in een steeds internationalere oriëntatie in de B2B-sector, terwijl tegelijkertijd de binnenlandse markt wordt geconsolideerd, inclusief een duurzame uitbreiding van de eindklantactiviteiten op het gebied van particulier individueel materieel.

    G + S Sitz + Polstermöbel GmbH Hainweg 4 67677 Enkenbach-Alsenborn

     www.diepolstermacher.de info@diepolstermacher.com

     De huidige productielocaties zijn Murska-Sobota in Slovenië met een productieoppervlakte van 4.000 m², Pfaffen-Schwabenheim in Rijn-Hessen voor de B2B-sector en Enkenbach-Alsenborn in de Palts als klantencentrum voor particuliere apparatuur. Pfaffen-Schwabenheim wordt beschouwd als het hoofdkantoor van het bedrijf en ook als een denktank voor nieuwe productontwikkelingen en ontwerpvarianten.

     Met computergestuurde CNC-systemen, ook speciaal voor hoogwaardig leersnijden, is het bedrijf technisch uitgerust met state-of-the-art apparatuur. Het tweede zeer moderne CNC-systeem werd onlangs aangevuld met een nieuwe legmachine en daarmee werd de capaciteit opnieuw uitgebreid. In Pfaffen-Schwabenheim worden op ongeveer 1.600 m² productieruimte tal van kleine en bijzondere series en uitsluitend alle hoogwaardige lederen producten geproduceerd.

     Elke klant, zowel uit de industrie als particulier, kan kiezen uit een verscheidenheid aan leersoorten en stofvarianten. De verwerking vindt dan in serie of individueel plaats volgens klantspecificaties. Een verdere indicatie van de leidende marktpositie van meubelmakers, die Kai en Judith Feyerabend met diepgaande knowhow en grote betrokkenheid verder uitbouwen.

     Meer informatie is te vinden op www.diepolstermacher.com.

     De meubelmakers, "G+S Sitz + Polstermöbel GmbH", behoren tot de marktleiders in de caravanindustrie. Haar specialiteit is onder andere het initieel inrichten en achteraf inbouwen van campers en caravans met op maat gemaakte bekleding, matrassen, tapijten, gordijnen en gevelbekledingselementen. De meubelmakers zijn onder andere originele outfitters voor de volgende partners: Carthago, Eura, Fendt, Hymer, Hobby, Knaus, Malibu, SpaceCamper, Vanderer en Wochner.

     De bouw van het bedrijf komt ook ten goede aan de competente vakhandel en vooral aan de eindklanten in het particuliere klantencentrum in Enkenbach-Alsenborn. In totaal zijn bijna 140 medewerkers op drie internationale locaties verantwoordelijk voor uitstekende producten en diensten. Dat geldt ook voor de botenindustrie. Daar rust G+S de jachten van Hanse Yachts AG, Fjord, Moody, Privilège en Sealine uit met (stuur)stoelen en bekleding voor binnen- en buitengebruik.

    G + S Sitz + Polstermöbel GmbH Hainweg 4 67677 Enkenbach-Alsenborn

    www.diepolstermacher.de info@diepolstermacher.com

    12-04-2022 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe camperplaatsen

    Net op tijd voor Pasen 2022

    TOP plaatsen met TOP aanbiedingen voor het seizoen 2022

    Nieuwe staanplaatsgids met 150 plaatsen in 9 landen op de markt

    Gratis drop-off op alle TOP plaatsen en vele caravaning trading centers

    Actuele informatie over de TopPlatz APP

    Verkeerslichten voor parkeerplaatsen informeren meestal snel over de beschikbaarheid van ruimte

    Net op tijd voor Pasen 2022 legt TopPlatz een extra paasei in het nest voor alle gasten van de pitch: het meer dan 200 pagina's tellende volume is gratis beschikbaar op alle topplaatsen. Met twaalf nieuwe topplaatsen en nieuwe modules in de in-house APP, is het inmiddels in totaal 150 "TOP-

    PLATZ Camperplaatsen" aan de start. Naast de gedrukte editie met gedetailleerde basisinformatie, biedt de TopPlatz APP snelle informatie met dagelijks nieuws en push-mails naar de smartphone.

     Aan het begin van het vakantieseizoen 2022 is de camper precies het juiste vakantievoertuig waarmee u flexibel kunt reageren op elk weer en interessesituatie en het meeste uit het vakantieseizoen kunt halen. De TopPlatz organisatie helpt hierbij.

    Met de nieuwe pitchgids 2022 is er een oriëntatiehulp, die zich inmiddels heeft ontwikkeld tot een kleine reisgids. Naast de pitchportretten worden er per standplaats vijf begrijpelijke reistips en aanbevelingen gegeven voor alle gasten. Onderdeel van het 212 pagina's tellende volume met precies 150 parkeerplaatsen in negen landen komend seizoen zijn ook twaalf nieuwe TopPlatz parkeerplaatsen in binnen- en buitenland:

     Er is de TopPlatz in Dagebüll (Womo ankerplaats Am Deich) aan de westkust van Sleeswijk-Holstein, die naar verwachting voor Pasen zal openen. Dankzij de veerhaven is het kleine stadje zoiets als het "venster naar de Noordzee" - en dat is nu wijd open voor camperbezitters: restaurants en het strand van het dorp liggen op slechts een paar minuten lopen van de nieuwe TopPlatz, de uitlopers van de autoveerboten naar Föhr of Amrum zijn nog dichterbij.

    Aan de Sleeswijk-Holsteinse Oostzeekust in Bliesdorf (Campingland Ostsee) aan de Lübecker Bocht bouwt Hinrich Behrens naast zijn camping een parkeerplaats van de extra klasse: met extra grote percelen, extra geweldige ligging aan de hoge oever, evenals zandstrand en extra vrij uitzicht op zee.

    Het is niet ver naar de volgende nieuwe topplaats in Zuid-Jutland. Direct achter de dijk en aan de poorten van Ribe, de oudste stad van Denemarken, beveelt het hotel-restaurant "Kammerslusen" een uitzonderlijk groene standplaats aan: de sluis voor uw ogen, het restaurant achterin en de Noordzeedijk binnen handbereik.

    Als u op zoek bent naar het buitengewone en volg de TopPlatz-route van Fehmarn via Lolland en Kopenhagen naar Zweden, vindt u deze in Stegeborg, een klein stadje in de gemeente Söderköping niet ver van de Oostzee. De bovenste plaats daar ligt direct aan de Slätbaken, een fjord die diep het land in slingert vanaf de St. Anna archipel aan de archipelkust. Een deel van het veld ligt op een eiland in het geluid, aan de voet van een kasteelruïne, het andere deel in de jachthaven, die niets mist dat een vakantie in Zweden onderscheidt.

    In het hart van Duitsland is er ook een nieuwe TopPlatz in Erfurt. De deelstaathoofdstad van de Vrijstaat Thüringen laat zien hoe een moderne en comfortabele parkeerplaats kan worden verbonden met het openbaar vervoer en een pittoresk historisch stadscentrum, vooral omdat het beurs- en tuinparadijs "egapark" bijna direct naast de deur liggen.

    Een nieuwe topplaats is ook te vinden in de Hessische Korbach, de "gouden stad", die met zijn prachtig bewaard gebleven oude stad een contrapunt vormt voor de parkeerplaatsen aan het meer in de omgeving.

    Liefhebbers van romantische steden komen ook in het zuiden aan hun trekken. De bouwwerkzaamheden aan de nieuwe TopPlatz van Wangen in de Allgäu verlopen goed, en als de sneeuw snel genoeg wegvalt, dan moet deze nieuwe parkeerplaats ook in het late voorjaar zijn deuren openen en zo de charme van deze voormalige vrije keizerlijke stad voor camperliefhebbers openen.

    Een andere toplocatie bevindt zich in 's-Hertogenbosch, de hoofdstad van de Nederlandse provincie NoordBrabant. De voormalige vestingstad schittert niet alleen met een labyrint van smalle, middeleeuwse straatjes, steegjes en grachten, maar ook met tal van straatcafés en met souvenirs van de beroemde schilder Jheronimus Bosch.

    Ook in Nederland is de nieuwe topplaats in Duizel bij Eindhoven. Hier wacht een echte pitch garden op gasten die na een bezoek aan Eindhoven of een fietstocht willen ontspannen in een bloemenzee te midden van verzorgde gazons.

    Frankische gastvrijheid bij uitstek wordt gepresenteerd door het Hotel & Wirtshaus "Altes Kurhaus" in LisbergTrabelsdorf. Toegegeven, u hoeft het kleine dorpje aan de poorten van Bamberg niet per se te kennen, maar u kent wel de aanbiedingen van de familie Grimmer: eigen visvijvers, een goed gevulde boerderijwinkel, een eigen zwemvijver en prachtige mogelijkheden om te vissen, wandelen, fietsen, ontspannen en natuurlijk voor culinaire hoogstandjes.

    Last but not least moeten ook twee nieuwe TopPlatz-projecten in het Duitse zuidwesten worden genoemd: Kenzingen en Beuren. Kenzingen in het noorden van Breisgau heeft een geklasseerde oude stad met gezellige restaurants en winkels waar de rode wijnen uit het nabijgelegen Ortenau verkrijgbaar zijn. Europa-Park in Rust ligt op slechts een paar minuten rijden. Ook aan de Panorama-Therme in Beuren is al begonnen met de bouw – en ook hier, aan de rand van de Schwäbische Alb, kunnen camperliefhebbers zich verheugen op een uitgebreid ontworpen nieuwe parkeerplaats in een aantrekkelijke regio.

    Met Pasen is de pitchgids gratis beschikbaar op alle topplaatsen en bij veel caravanverhuurders. Daarnaast kan de pitch guide betalen voor 4.44,- Euro verzend- en servicekosten in Duitsland (binnen Europa voor 7,- Euro) 

    De gedetailleerde presentaties van de topplaatsen zijn te vinden op www.top- platz.de

     Als u vragen heeft, neem dan contact op met:

    Top plaats

    Telefoon: 09 11 – 9 40 46 44

    Fax: 09 11 – 9 40 46 50

    E-mailadres: info@top-platz.de

    OrigineelDirekt hinter dem Deich und vor den Toren von Ribe, der ältesten Stadt Dänemarks, empfiehlt das Hotel-Restaurant „Kammerslusen” einen außergewöhnlich grün angelegten Stellplatz: die Schleuse vor Augen, das Restaurant im Rücken und der Nordseedeich zum Greifen nah.

    12-04-2022 om 20:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rijbewijzen


     

    De Campervakbond informeert

     F.I.C.M, Fédération Internationale des Clubs de Camping-Cars, roept op tot deelname aan de EU-enquête over de rijbewijsrichtlijn!

     Dringende oproep tot deelname aan de herziening van de rijbewijsrichtlijn vóór 22 mei

    2022   

     Frankfurt am Main in april 2022

     De herziening van de EU-rijbewijsrichtlijn gaat de volgende ronde in en pas tot 22 mei 2022 zullen alle EU-burgers hun zegje kunnen doen en aan de raadpleging kunnen deelnemen. Naast goede argumenten is het hier ook belangrijk "op grote schaal", namelijk een groot aantal inzendingen, om de urgentie van de wijziging duidelijk te maken aan de commissarissen, van wie sommigen niet goed geïnformeerd zijn.

    De voorzitter van de F.I.C.M. Fédération Internationale van de Club de Camping-Cars, heeft de volgende brief gestuurd naar alle verenigingen die relevant zijn voor campers in heel Europa.

     Beste vrienden van het campertoerisme, we nodigen u graag uit om in groten getale deel te nemen aan het belangrijke overleg dat momenteel plaatsvindt op initiatief van de Europese Commissie. De deadline is 20/05/2022

     Het doel van deze raadpleging is alle relevante informatie te verstrekken voor de herziening van de richtlijn.

    2006/126 over het rijbewijs. Ter herinnering: de Commissie had in mei 2021 al een oriënterende raadpleging gehouden om de kwesties te verzamelen die in het kader van deze herziening moeten worden aangepakt.

     Op dat moment werden meer dan 2.200 bijdragen verzameld, waarvan de meeste afkomstig waren van Europese burgers, vooral van gebruikers van campers.

    Iedereen riep op om het maximale gewicht voor het B-rijbewijs te verhogen naar 4.25T of 4.5T en legde uit waarom! FiCM was niet onbelangrijk bij dit succes.

     In de bijlage vindt u de brief van onze voorzitter Claude GUET aan de commissaris voor Transport & MOBILITEIT van 25 mei 2021, waaraan we een MEMORANDUM hadden gehecht waarin we de geschiedenis van de 3.5T-grens beschrijven (die teruggaat tot de 17e eeuw) en de redenen voor de blokkade die we al meer dan 20 jaar ervaren met deze eis, Besproken.

     We ontdekten dat slechts één land zijn vetorecht misbruikte: Frankrijk. En we hebben aangegeven dat we deze situatie aan de kaak zouden stellen. En we kregen onmiddellijk de verzekering van de diensten van de Commissie dat we gehoord zouden worden. Vandaag gaat het dus om terugkeren met al onze kracht.

     FiCM heeft zichzelf in de voorhoede van alle 2,5 miljoen Europese campergebruikers geplaatst om het onrecht te elimineren dat 85% van hen het risico op juridische en niet-technische congestie brengt, waardoor ze wetteloos worden.

     Deze keer is het aan jou. Wacht niet te lang! Het proces bestaat uit een aantal

    Vul formulieren in om uw behoeften te verduidelijken. Ook de Commissie stelt zichzelf veel vragen waarover wij graag zouden willen nadenken. Wees nuttig en motiveer de leden van je verenigingen.

     Wij pleiten voor de overdracht van rijbewijs C1 naar rijbewijs B. Houd er rekening mee dat uw bijdragen onmiddellijk kunnen worden ingezien door uw respectieve leden van het Europees Parlement. FICM heeft gebruikersgemeenschappen in de noordelijke landen (Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen en IJsland) geïnformeerd. Tot nu toe loopt Denemarken voorop en levert het de meeste bijdragen. U kunt BIJDRAGEN en de dagelijkse ontwikkeling van deze raadpleging volgen door op de volgende link te klikken:

     Houd er rekening mee dat de volledige promotie is gepland tot 22 mei 2022. Tegen die tijd moeten uw bijdrage, opmerkingen en opmerkingen op het opgegeven internetadres zijn gedeponeerd.

     We hopen alle geïnteresseerde mediapartners een nuttige hint te hebben gegeven. De procedure is misschien niet altijd helemaal begrijpelijk voor verantwoordelijke burgers (camperaars), maar het is niet voor niets dat "bepaalde" molens langzaam malen...

    12-04-2022 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs c’joy 480 FSH voor twee

    Dethleffs c’joy 480 FSH

    De ontwerpers en architecten van Dethleffs hebben geen angst om eens een ongewone indeling voor te stellen. De c’joy 480 FSH is bedoeld voor twee personen, die hun oog hebben laten vallen op het extra groot bed.

    De c’joy kent zijn startjaar in 2017 als een lichte en sober uitgeruste caravan. begonnen met vier indelingen heeft men er nu de 480 FSH aan toe gevoegd. Slechts 2,12 m breed en 1.200 kg op de weegschaal laat hij zich vlot door veel auto’s trekken.

    Zoals we veel caravans kennen met een Fransbed is hier een bed van 1,6 x 2,0 m geplaatst, breder dus. Naast het bed is nog net een hoekje voor een kleerkast. Keuken en badkamer zijn naar achter verhuisd. De treinzit is tussen buitendeur en bed. Een indeling die we niet gewoon zijn maar het proberen waard. Om het wooncomfort met wat luxe op te drijven zijn er enkele pakketten aan te raden het maakt de c’joy 480 FSH natuurlijk wat duurder.

      

    De 480 FSH is smal uitgevoerd, slechts 2,12 m breed, wie echter veel reist  ziet er wel de voordelen van. Voor de zijwanden heeft men hamerslag aluminium buitenplaat gebruikt. Dak, voor- en achterwand zijn in hagelbestendig polyester. Met een muggenhordeur  panoramisch dakluik en degelijke vensters ziet de buitenkant er goed uit. Wel even opletten want dakluik, sanitair- en voorste venster zijn opties. Achterlichten zijn in een robuuste bumper geïntegreerd. Een service deksel geeft toegang tot de grote koffer onder het bed. De hoeksteunen zijn goed bereikbaar.

    Het heeft natuurlijk met de prijs te maken want met de verlichting is men niet gul geweest. Net genoeg op de strategische plaatsen, meer geen onrechtstreekse verlichting die tijdens de avonduren het gezellig maken. Stopcontacten zijn er enkel waar het noodzakelijk is. Een Truma 3004 gekoppeld aan een Trumavent  zorgt voor de verdeling van de warme lucht. Het meubilair in houtdecor is vlak gehouden doch vakkundig geïnstalleerd en keurig afgewerkt. De deuren van de bovenkasten zijn 2 kleurig wat leven in het houtdecor brengt. Wanden zijn licht grijs wat best past bij het meubilair. Sloten en scharnier zijn van een stevige kwaliteit. De tafel van de treinzit heeft één poot en hangt met een verschuifbaar profiel aan de wand. Indien nodig kan men van de zitgroep een bed maken door de tafel tussen de 2 zitbanken te laten zakken.

    Als je bij het binnenkomen naar voor kijkt valt het niet eens op dat de 480 FSH wat smaller is. Ontbrekende hoge kasten, de zitgroep en bed accentueren de indruk van veel ruimte. Een andere oorzaak is dat badkamer en kleerkast meer achter  zijn gegroepeerd. Dat is nog niet alles want in plaats van bovenkasten links en rechts in de slaapkamer zijn er open schappen wat een bredere indruk geeft. Wat aan kleren niet in de bovenkasten kan wordt probleemloos opgevangen door de legkast in de hoek naast het bed.

    Erg breed is de keuken niet. Tenslotte is de 480 FSH bedoeld voor een koppel, misschien met een kindje, de potten kunnen dus wat kleiner zijn, ze nemen minder plaats in. Het overige keuken en eetgerief is minder uitgebreid. Dus met de kasten boven- en onderaan is er voldoende bergplaats. Het open vak aan de linker kant is handig voor zaken die men snel bij de hand wil hebben. In het aanrecht zijn 3 afdekbare kookvuren en een spoelbak geïntegreerd. Werkoppervlak is, het kan niet anders zeer krap. Om een uitgebreide menu voor te bereiden zal men de tafel van de zitgroep moeten inschakelen.

    Badkamer

    In de badkamer ontdekt men dat de 480 FSH toch wat smaller is. Wat niet belet dat er voldoende plaats is om en rond  de draaibare wc. Aan het wastafeltje met ovaal waskommetjes kan men zich voldoende wassen. Een douche is niet voorzien en doet men best in het sanitair van de camping. Daar is plaats en water genoeg. Men hoeft het niet aan te sleuren en nadien weer terug af te voeren. Daarbij blijft de badkamer nog droog.

    De zitgroep is voor een koppel best geschikt. Met meer aan tafel komen de voeten en benen in het gedrang want de noodzakelijke wielkast neemt redelijk wat plaats in onder de tafel.

    De Dethleffs c’joy 480 FSH is als instap model goed geconstrueerd voor een zeer aantrekkelijke prijs. Om echter toch iets meer comfort te hebben zijn een paar pakketten aanschaffen een aanrader, dat drijft natuurlijk de prijs een beetje op. Hou er rekening mee dat de 480 FSH ontworpen is voor een paar dat voorkeur geeft aan een smalle caravan en een ruim bemeten comfortabel bed.

    Technische gegevens.

    L X B X H     7,07 x 2,12 x 2,61 m

    Geknikte AL-KO as

    Zelf afstellende remmen

    Leeg gewicht 1.034 kg

    MTM  1.500 kg

    Opbouw Dak en wanden 28 mm dik

                  Bodem 38 mm dik

    Openklappende vensters 6

    Dakluiken 2

    Bed 2,0 x 1,6 m

    Keuken H X B X D   0,95 x 1,18 x 0,62 m.

    Kookvuren 3

    Koelkast  Thetford 142 l

    Verwarming  Trumatic 3004

    Meer info www.dethleffs.com

    11-04-2022 om 21:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampvuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-04-2022 om 19:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!