De Campervakbond informeert
F.I.C.M, Fédération Internationale des Clubs de Camping-Cars, roept op tot deelname aan de EU-enquête over de rijbewijsrichtlijn!
Dringende oproep tot deelname aan de herziening van de rijbewijsrichtlijn vóór 22 mei
2022
Frankfurt am Main in april 2022
De herziening van de EU-rijbewijsrichtlijn gaat de volgende ronde in en pas tot 22 mei 2022 zullen alle EU-burgers hun zegje kunnen doen en aan de raadpleging kunnen deelnemen. Naast goede argumenten is het hier ook belangrijk "op grote schaal", namelijk een groot aantal inzendingen, om de urgentie van de wijziging duidelijk te maken aan de commissarissen, van wie sommigen niet goed geïnformeerd zijn.
De voorzitter van de F.I.C.M. Fédération Internationale van de Club de Camping-Cars, heeft de volgende brief gestuurd naar alle verenigingen die relevant zijn voor campers in heel Europa.
Beste vrienden van het campertoerisme, we nodigen u graag uit om in groten getale deel te nemen aan het belangrijke overleg dat momenteel plaatsvindt op initiatief van de Europese Commissie. De deadline is 20/05/2022
Het doel van deze raadpleging is alle relevante informatie te verstrekken voor de herziening van de richtlijn.
2006/126 over het rijbewijs. Ter herinnering: de Commissie had in mei 2021 al een oriënterende raadpleging gehouden om de kwesties te verzamelen die in het kader van deze herziening moeten worden aangepakt.
Op dat moment werden meer dan 2.200 bijdragen verzameld, waarvan de meeste afkomstig waren van Europese burgers, vooral van gebruikers van campers.
Iedereen riep op om het maximale gewicht voor het B-rijbewijs te verhogen naar 4.25T of 4.5T en legde uit waarom! FiCM was niet onbelangrijk bij dit succes.
In de bijlage vindt u de brief van onze voorzitter Claude GUET aan de commissaris voor Transport & MOBILITEIT van 25 mei 2021, waaraan we een MEMORANDUM hadden gehecht waarin we de geschiedenis van de 3.5T-grens beschrijven (die teruggaat tot de 17e eeuw) en de redenen voor de blokkade die we al meer dan 20 jaar ervaren met deze eis, Besproken.
We ontdekten dat slechts één land zijn vetorecht misbruikte: Frankrijk. En we hebben aangegeven dat we deze situatie aan de kaak zouden stellen. En we kregen onmiddellijk de verzekering van de diensten van de Commissie dat we gehoord zouden worden. Vandaag gaat het dus om terugkeren met al onze kracht.
FiCM heeft zichzelf in de voorhoede van alle 2,5 miljoen Europese campergebruikers geplaatst om het onrecht te elimineren dat 85% van hen het risico op juridische en niet-technische congestie brengt, waardoor ze wetteloos worden.
Deze keer is het aan jou. Wacht niet te lang! Het proces bestaat uit een aantal
Vul formulieren in om uw behoeften te verduidelijken. Ook de Commissie stelt zichzelf veel vragen waarover wij graag zouden willen nadenken. Wees nuttig en motiveer de leden van je verenigingen.
Wij pleiten voor de overdracht van rijbewijs C1 naar rijbewijs B. Houd er rekening mee dat uw bijdragen onmiddellijk kunnen worden ingezien door uw respectieve leden van het Europees Parlement. FICM heeft gebruikersgemeenschappen in de noordelijke landen (Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen en IJsland) geïnformeerd. Tot nu toe loopt Denemarken voorop en levert het de meeste bijdragen. U kunt BIJDRAGEN en de dagelijkse ontwikkeling van deze raadpleging volgen door op de volgende link te klikken:
Houd er rekening mee dat de volledige promotie is gepland tot 22 mei 2022. Tegen die tijd moeten uw bijdrage, opmerkingen en opmerkingen op het opgegeven internetadres zijn gedeponeerd.
We hopen alle geïnteresseerde mediapartners een nuttige hint te hebben gegeven. De procedure is misschien niet altijd helemaal begrijpelijk voor verantwoordelijke burgers (camperaars), maar het is niet voor niets dat "bepaalde" molens langzaam malen...
|