Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    24-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klein maar fijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-09-2023 om 20:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine caravannetjes

    De trend van mini caravans zet zich door.

     Tijdens het Caravan Salon in Düsseldorf was het aanbod van mini caravans sterk gestegen tegenover vorig jaar.

    Het koetswerk met een vloer oppervlak van een tweepersoonsbed werd in veel verschillende vormen aangeboden. Hoekig blijkt voor veel fabrikanten het eenvoudigste te zijn om maken. Dat heeft het voordeel dat mogelijke kastjes binnen meer inhoud hebben. Andere hebben ronde vormen zelfs een ronde deur en venster. In en om die caravannetjes zijn veel spitsvondigheden verwerkt.

    In het interieur is verlichting, soms verwarming, radio en tv kunnen een optie zijn. Verborgen achter het sterk gebogen omhoog klappend achterfront is een keuken met uit trekbare kookvuren en waskommetje. Een koelbox en minikastjes zijn daar ook te vinden.

     De meeste koetswerken zijn in een donkere kleur uitgevoerd. Tegen de zijwanden hangt een kanjer van een reservewiel, een waterkit, stalen platen om op te rijden op een onstabiele ondergrond en boven op het dak soms nog een daktent opblaasbaar of met een stalen frame. Bijna allen hebben grote dikke banden om bos, slijk en andere slechte wegjes te trotseren. Maar niet iedereen heeft een 4x4 en wil niet van de normaal berijdbare wegen afwijken. Bij aankoop kan men de banden omruilen tegen gewone zomerbanden.

    Die mini caravans hebben niet allemaal een stoer uitzicht. Er zijn elegante modellen bij die best passen bij een “gewone” auto.

    Als je een beetje sportief bent en slechts met twee kan je er een leuke vakantie mee beleven, ze zijn door veel auto’s te trekken en thuis kan hij in een gewone garage.

    Onderaan stellen we een aantal modellen voor. De foto’s zijn gemaakt in het caravan salon, er zijn dus storende element bij.

















    24-09-2023 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine caravannetjes


















    24-09-2023 om 20:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine caravannetjes


















    24-09-2023 om 20:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine caravannetjes

    De trend van mini caravans zet zich door.

     Tijdens het Caravan Salon in Düsseldorf was het aanbod van mini caravans sterk gestegen tegenover vorig jaar.

    Het koetswerk met een vloer oppervlak van een tweepersoonsbed werd in veel verschillende vormen aangeboden. Hoekig blijkt voor veel fabrikanten het eenvoudigste te zijn om maken. Dat heeft het voordeel dat mogelijke kastjes binnen meer inhoud hebben. Andere hebben ronde vormen zelfs een ronde deur en venster. In en om die caravannetjes zijn veel spitsvondigheden verwerkt.

    In het interieur is verlichting, soms verwarming, radio en tv kunnen een optie zijn. Verborgen achter het sterk gebogen omhoog klappend achterfront is een keuken met uit trekbare kookvuren en waskommetje. Een koelbox en minikastjes zijn daar ook te vinden.

     De meeste koetswerken zijn in een donkere kleur uitgevoerd. Tegen de zijwanden hangt een kanjer van een reservewiel, een waterkit, stalen platen om op te rijden op een onstabiele ondergrond en boven op het dak soms nog een daktent opblaasbaar of met een stalen frame. Bijna allen hebben grote dikke banden om bos, slijk en andere slechte wegjes te trotseren. Maar niet iedereen heeft een 4x4 en wil niet van de normaal berijdbare wegen afwijken. Bij aankoop kan men de banden omruilen tegen gewone zomerbanden.

    Die mini caravans hebben niet allemaal een stoer uitzicht. Er zijn elegante modellen bij die best passen bij een “gewone” auto.

    Als je een beetje sportief bent en slechts met twee kan je er een leuke vakantie mee beleven, ze zijn door veel auto’s te trekken en thuis kan hij in een gewone garage.

    Onderaan stellen we een aantal modellen voor. De foto’s zijn gemaakt in het caravan salon, er zijn dus storende element bij.



















    24-09-2023 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alleenstaand vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-09-2023 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann nieuwigheden

    Nieuwe start bij Karmann

    Karmann-Mobil start het nieuwe bestelwagenseizoen met een compleet nieuwe uitbreiding. De focus ligt op het nieuwe, elegante interieur, dat het volumemodel Karmann-Mobil nog duidelijker dan voorheen onderscheidt van de concurrentie.

    Ondanks de elegante donkere houttint is het interieur ongewoon helder bij het maken van meubels. Dit komt onder andere door een hoog aandeel volledig witte componenten .dem zoals het keukenblok of de wandmeubelkleppen, een 900mm breed woonkamerraam en de felle LED-verlichting door het hele voertuig. De ontwerpers krijgen de hoogwaardige indruk in het interieur door een hoogwaardige mix van materialen en opvallend afgeschuinde meubelprofielen in het woon- en slaapgedeelte en door een nieuwe vloerbedekking in tegellook. 

    Het keukenblok in hoogglans wit vormt de eerste indruk. In de zithoek valt vooral de lederlook wandbekleding op en in het slaapgedeelte worden reizigers omringd door een gezellige textiele wandbekleding in plaats van koele, gladde kunststof lijstwerk.

    Met het optionele lifestyle-pakket kan de Davis verder worden aangepast. Dan zijn er exclusieve, glanzende wandmeubelkleppen met een brede chromen handgreep boven het zitgedeelte en chique indirecte verlichting op het keukenblok en de wandkasten. Een visueel en haptisch opvallend mineraal werkblad op de keuken en het verlichte metalen paneel met Karmann-Mobil logo direct bij de ingang versterken het exclusieve karakter. Een extern toegankelijke uitschuifbare uitschuifbare ruimte in de keuken en extra opbergvakken boven de achterportieren en boven de bestuurderscabine ronden het exclusieve karakter van de lifestyle Davis af.

    De standaardversie toont ook functionele doorontwikkelingen en nieuwe uitrustingselementen. LED-verlichting met geïntegreerde schakelaars, nieuwe bekleding met voorgevormde stoelen, een sterker tafelblad, Truma Combi 4 verwarming (dieselverwarming als optie) en lederen stuurwiel verhogen de gebruikswaarde in de nieuwe Davis.

    Met het all-inclusive "Concept Package", dat zal blijven worden aangeboden, zullen klanten ook profiteren van een aantrekkelijk prijsvoordeel voor een uitgebreid uitrustingsgamma, waaronder een 130 pk motor, airconditioning, fietsenrek, luifel, 120 liter dieseltank en cruise control.

    Het plattegrondassortiment met de bekende vier modellen Davis 540, 590, 600 en 620 blijft behouden. De Davis 590 kan verder worden gevarieerd door een stapelbed achterin of een grote 140 liter koelkast te installeren.

    Technische gegevens van de Dexter 560

    Basisvoertuig: Ford Transit

    Motor: 2 l turbo diesel 130 pk

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.981 kg

    Afmetigen LXBXH: 5,98 x 2,05 x 2,74 m

    Stahoogte: 2,04 m

    Bedden: 1,72 x 1,07 m

                   1,87 x 1,35 m

    Prijzen beginnen ongewijzigd vanaf 43.990 euro voor de Dexter 560.

    Meer info: EURA MOBIL GmbH,

    22-09-2023 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de oever van de rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-09-2023 om 14:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iets over Truma

    We vertellen iets over het Truma bedrijf. 

     Bijna elke kampeerder in Europa kent Truma. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1949 door Philipp Kreis bieden wij accessoires voor caravans en campers aan. In 74 jaar heeft Truma zich ontwikkeld tot een internationaal succesvol bedrijf dat nog steeds door de eigenaar wordt geleid.

    Het begon allemaal met een gaslamp die de oprichter van het bedrijf zelf in de woonkamer monteerde. Vandaag de dag is Truma een systeemleverancier voor verwarming, airconditioningsystemen, boilers, manoeuvreerhulpmiddelen en gastoevoer in caravans. Met het Truma iNet-systeem en het iNet X-systeem vindt digitaal netwerken steeds meer zijn weg naar het dagelijkse kampeerleven – en de zoektocht naar innovatieve ideeën gaat van dag tot dag door. We profiteren van het feit dat veel van onze medewerkers zelf enthousiaste kampeerders zijn: ze ontwikkelen niet alleen producten, maar gebruiken ze ook zelf. Juist deze passie en identificatie is de sleutel tot Truma's succes.

    Truma ontwikkelt en produceert op haar locatie in Putzbrunn bij München en heeft dochterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, de VS, China en Australië. Wereldwijd geven 800 medewerkers elke dag het beste van zichzelf om onze klanten te voorzien van betrouwbare premium producten en een uitstekende service.

    21-09-2023 om 14:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     Op de Caravan Salon 2023 presenteerde Truma de Truma iNet X Connect – de remote module van het Truma iNet X systeem.

    Om het te laten voelen als thuiskomen

    De airconditioning of verwarming inschakelen vanaf het strand of vanaf de skipiste? Geen probleem met de Truma iNet X Connect. Met de Truma iNet X Connect Remote Unit kunt u de Truma iNet X app onderweg gebruiken. U hoeft dus niet langer in de buurt van het voertuig te zijn om de aangesloten apparaten te bedienen of verschillende statusdisplays te bekijken.

    Externe module van het Truma iNet X-systeem

    Met de Truma iNet X Connect kunt u de camper onderweg bedienen – onderweg in alle netwerken. De afstandsbedieningsmodule kan eenvoudig worden geïntegreerd in het bestaande iNet X-systeem of eenvoudig achteraf met het paneel worden ingebouwd. Sluit iNet X Connect – met de door Truma geleverde simkaart – aan en ga meteen aan de slag! De eerste twee jaar is de controle over de camper gratis. De iNet X Connect is vanaf juli 2024 verkrijgbaar bij de Truma-dealers. [TC1] 

    Truma iNet X Connect in een oogopslag:

    • Direct klaar voor gebruik: automatische integratie in het Truma iNet X-systeem 
    • Mobiel bijna in heel Europa*: toegang tot een groot aantal netwerken 
    • flexibel: ongecompliceerde activering van 30- / 365-daagse pakketten 
    • Service: De populaire Truma Service is van toepassing op alle productcontent! 

    Eenvoudig opstarten

    De inbedrijfstelling kan niet eenvoudiger: de Truma iNet X Connect wordt ideaal geïnstalleerd door de Truma-dealer en via twee kabels aangesloten op het Truma iNet X-systeem. Wanneer u de Truma iNet X-app start, wordt de ingebouwde module automatisch gedetecteerd en geïntegreerd.

    Bij aankoop van een nieuwe Truma iNet X Connect wordt automatisch een 2-jarig pakket meegeleverd. De periode begint na de eerste activering. Na verloop van tijd kunt u flexibel kiezen tussen een 30-daags of 365-daags pakket. In de tussentijd zijn er geen kosten.

    21-09-2023 om 14:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe mover van Truma

    Een betere mover van Truma

    Truma voegt een ander model toe aan de populaire Mover smart-serie: de nieuwe Mover smart A4 voor dubbelassige voertuigen. Met dit nieuwe manoeuvreersysteem biedt Truma vanaf januari 2024 een volautomatische en aantrekkelijk geprijsde verhuizer aan – in bewezen Truma-kwaliteit.

    Duwen, trekken, zweten en na enkele minuten tot uren staat het dubbelassige voertuig eindelijk op de juiste plek geparkeerd. Maar het is ook stressvrij: met de Mover smart A4 van Truma. De Truma Mover smart A4 manoeuvreert dubbelassige voertuigen veilig – zelfs in de krapste omgevingen. Heel eenvoudig met de afstandsbediening. Zonder te starten, te stressen en te zweten.  

    De voordelen van de Mover smart A4:

    • Millimeternauwkeurig parkeren op de krapste plaatsen
    • eenvoudig en stressvrij manoeuvreren met afstandsbediening
    • automatische stopfunctie voor meer veiligheid
    • beheerst gradiënten tot 13 procent
    • Probleemloos manoeuvreren tot 2.800 kg

    We verplaatsen het graag, 
     Overigens biedt Truma manoeuvreerhulpmiddelen voor bijna elke gewichtsklasse. Hier zijn alle verhuizers op een rij: https://www.truma.com/de/de/produkte/truma-caravan-mover

    21-09-2023 om 14:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zwarte airco op een zwart dak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    : Truma introduceerde op de Caravan Salon in Düsseldorf een op een zwart dak gemonteerd airconditioningsysteem. Dit is het antwoord van het bedrijf op de eisen van de markt. 

     Altijd een aangename koelte in de caravan en kampeerauto, ook op warme dagen. Truma heeft voor elke behoefte en elk voertuig het juiste airconditioningsysteem ontwikkeld - zowel airconditioners op het dak als airconditioners voor opbergboxen. 

    Nieuw: Aventa Black

    Achteraf inbouwen, ombouwen en upgraden - dit is momenteel gebruikelijk in de caravanindustrie. Natuurlijk mag een van de beste airconditioningproducten op de markt niet ontbreken. Om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld ook stijlvolle campers hiervan kunnen profiteren, presenteert Truma nu het portfolio van de beproefde Aventa dakaircoserie in het zwart.

    Beschikbaar vanaf januari 2024 zijn zowel de Aventa compact en compact plus, als de Aventa comfort in een casual zwarte look.


    Het Truma airconditioning portfolio

    Aventa compact: de lichtste en stilste campingairco op het dak in zijn klasse

    • Past op zelfs kleine voertuigdaken
    • Extreem stil lopen
    • Lichtste op het dak gemonteerde airconditioner op de markt
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Aventa compact plus: Compact koelvermogen voor ombouw van bestelwagens naar grote campers

    • Past zelfs op daken met weinig ruimte
    • Extreem stille werking
    • Zeer licht op het dak gemonteerd airconditioningsysteem
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Aventa comfort: op het dak gemonteerde airconditioning met geïntegreerde warmtepomp

    • Zeer efficiënt in koel- en verwarmingsmodi
    • Schakel de airconditioning eenvoudig in en uit met de afstandsbediening
    • Hoge output ondanks een gewicht van slechts 33 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

    Saphir compact: Opbergvak airconditioningsysteem voor kleine en middelgrote voertuigen

    • De koeltijd kan tot 15 uur van tevoren worden geprogrammeerd met de timerfunctie
    • Selecteer de kamertemperatuur in stappen van één graad
    • Kan gebruikt worden op campings met zekeringen van drie ampère
    • Vooral licht met slechts 20 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Saphir compact RC: Opbergvak airco en verwarming in één

    • Praktische timerfunctie om het apparaat automatisch in en uit te schakelen
    • Selecteer de temperatuur in stappen van één graad
    • In warmtepompmodus, verwarmt tot 1700W
    • Kan gebruikt worden op campings met zekeringen vanaf zes ampère
    • Lichtgewicht, slechts 23,5 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

    Meer info: www.truma.com

    20-09-2023 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bootje huren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-09-2023 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catalonie heeft mooi weer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WELKOM IN CATALONIË

    Catalonië is een mediterrane bestemming met duizenden jaren geschiedenis, een eigen cultuur en taal en een rijk natuurlijk en cultureel erfgoed. Daarbij komt het milde mediterrane klimaat, met droge en warme zomers en relatief koele winters.

    Dankzij het gevarieerde landschap heeft Catalonië zich ontwikkeld tot een aantrekkelijke bestemming voor veel reizigers. Met hun drieduizenders zijn de Catalaanse Pyreneeën ideaal om te skiën en te wandelen. Ook het 580 kilometer lange kustgebied heeft veel te bieden met steile kliffen, verborgen baaien, lange zandstranden en talloze watersporten. De vier Catalaanse provincies Girona, Barcelona, ​​Tarragona en Lleida herbergen een rijk cultureel erfgoed. Prachtige oude stadswijken, romaanse tot art-nouveau-architectuur en diverse musea zijn een bezoek waard.

    Ook landinwaarts liggen unieke dorpen met een opmerkelijk erfgoed. De negen beschermde kustgebieden zorgen voor het behoud van de natuur en maken tegelijkertijd duurzaam toerisme en een breed scala aan vrijetijdsactiviteiten mogelijk. Catalonië met zijn diverse bezienswaardigheden vervult elke reiswens: cultuur, ontspanning, natuur, familie, sport, zakendoen, wijntoerisme, enz. Inspiratie en nieuws over Catalonië vindt u altijd op onze Duitse sociale mediakanalen:

    Blog: www.katalonien-tourismus.de

    Onze focus voor 2023: wijn- en gastronomietoerisme

    De Catalaanse Vereniging voor Toerisme heeft aangekondigd dat 12 miljoen euro zal worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van Catalonië als een toonaangevende bestemming voor wijn- en spijstoerisme. Deze alomvattende financiële injectie zal Catalonië in staat stellen zich de komende drie jaar op dit gebied te ontwikkelen, wat zonder deze steun tien jaar zou hebben geduurd.

    De Catalaanse Vereniging voor Toerisme schat dat reizigers die geïnteresseerd zijn in wijn en gastronomie tijdens hun reis naar Catalonië tot drieënhalf keer meer uitgeven dan andere toeristen. Met de investering wil Catalonië dit soort toerisme accentueren. Tegelijkertijd moeten het rijke culturele erfgoed met betrekking tot gastronomie en de productie van wijn en cava, evenals evenementen die verband houden met dit onderwerp, en de uitbreiding van een netwerk van touroperators die gespecialiseerd zijn in dit gebied worden bevorderd.

    De regering zal een infrastructuur bouwen die het mogelijk maakt dat er in heel Catalonië nieuwe gespecialiseerde activiteiten kunnen ontstaan. Het zal zich ook richten op de wijnvoorkeuren van reizigers naar Catalonië om de positie van Catalonië als toonaangevende wijn- en gastronomiebestemming in de topranglijst van de meest populaire reisbestemmingen in Europa te consolideren.

    Wijn- en gastronomiereizen zijn een sleutelfactor in de transformatie van het Catalaanse toerismemodel, omdat ze een diversificatie van het aanbod mogelijk maken, zelfs buiten het hoogseizoen, en een spreiding van gasten over het hele reisgebied. Het wijn- en eettoerisme vertegenwoordigt de duurzame doelstellingen waar de Catalaanse Vereniging voor Toerisme zich voor inzet: verspreiding van reizigers over het reisgebied, het aanbieden van hoogwaardige en gevarieerde toeristische producten en ervaringen en de mogelijkheid om het hele jaar door bestemmingen te ontdekken.

    De nieuwe campagne van Catalonië zal de gastronomie in de kijker zetten en lokale producten zoals olijfolie, wijn en cava promoten. Daarnaast richt de campagne zich op de ontwikkelingen in de gastronomie- en wijnsector van de afgelopen jaren en op de ambitieuze plannen voor de toekomst. Ze benadrukt waarom Catalonië de optimale bestemming is voor liefhebbers van eten en wijn.

    De oorsprong van de fascinerende gastronomie van Catalonië gaat terug tot de tijd van de eerste Griekse en Romeinse kolonisten. Beroemde meesterkoks zoals Ferran Adrià, Carme Ruscalla en de gebroeders Roca hebben de Catalaanse keuken wereldfaam gebracht. Dankzij de revolutie in het hart van de Catalaanse topbazen van de afgelopen 25 jaar is Catalonië een mondiale maatstaf geworden. In de regio zijn 50 restaurants bekroond met Michelin-sterren, waardoor het de hoogste concentratie Michelin-sterren ter wereld is. Wijn en cava maken deel uit van de Catalaanse geschiedenis. Het wijnlandschap in Catalonië is zeer divers, aangezien wijn wordt verbouwd in twaalf zeer verschillende herkomstgebieden.

    Meer info:

    Blog: www.katalonien-tourismus.de

    Facebook: @catalunyaexperience.de

    Instagram:@katalonientourismus

    19-09-2023 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een La Strada op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2023 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Srada fabrikant van camperbussen

    La Strada Fahrzeugbau GmbH

     

    la strada Fahrzeugbau GmbH is een fabrikant van vrijetijdsvoertuigen die gespecialiseerd is in compacte campers. In de meer dan 3-5-jarigegeschiedenis van het bedrijf is het bedrijf uit Echzell in Hessen erin geslaagd zich te vestigen in het voertuigsegment van omgebouwde bestelwagencampers. In dit segment, dat al jaren snel groeit, definieert la strada  haar marktpositie door  de kwaliteit van de gebruikte materialen en hun  hoogwaardige afwerking. Ondanks serieproductie worden tal van verwerkingsstappen met de hand uitgevoerd. De kwaliteit van elk individueel voertuig  voldoet  nog steeds aan de hoge normen van een fabriek. La Strada ziet zichzelf dan ook als premium leverancier in zijn voertuigsegment met alle camperseries.

     

    Begonnen als een klein familiebedrijf, ontwikkelde de camperfabrikant zich tot een kleine seriefabrikant die in heel Europa actief is. Dankzij  de Europese typegoedkeuring volgens  de Kaderrichtlijn 70/156/EEG kunnen de campers die vandaag in Echzell worden gebouwd, overal in de Europese Unie worden   geregistreerd. Voor een fabrikant van recreatievoertuigen van deze omvang was dit een even geavanceerde als ongebruikelijke prestatie, die de basis werd van een groeiend Europees dealernetwerk. 20 handelspartners bedienen  de Duitse klanten van La Strada. Zo'n 22 andere contractpartners  in  andere Europese landen verkopen de campers van La Strada. Een exotische toevoeging aan het verkoopnetwerk van de Hessische camperfabrikant blijft een dealer in de buurt van de Japanse hoofdstad Tokio.

     

    Jaarlijks verlaten ongeveer 3.000 voertuigen het 14.000 vierkante meter grote bedrijfsterrein in Echzell. De productiehal, die in 2008 werd uitgebreid en gemoderniseerd, is momenteel een van de modernste productiefaciliteiten voor paneelwagens in Europa. Onder leiding van de eigenaren Marco Lange en Andreas Dalchow bouwen   zo'n 5.000 medewerkers  zo'n  tien verschillende modellen in de drie series Avanti, Regent en Nova. Op dit moment is de basis  hiervoor voornamelijk Fiat Ducato-bestelwagens voor de  Avanti-serie  en Mercedes Sprinter voor de Regent- en Nova-serie.In zijn lange geschiedenis heeft het camperbedrijf  ervaring opgedaan met bijna alle gangbare bestelwagens. De eerste uitbreiding vond plaats in 1986 op basis van de Volkswagen T3. Kort daarna werd een serie over Mercedes MB 100 gemaakt. Daarna volgden modellen op Citroen, Ford, Renault of Mercedes Vito. In de jaren 80 en 90 experimenteerden ze zelfs met bestelwagens van Aziatische merken.

     

    Een keerpunt in de geschiedenis van la strada  was de introductie van de la strada Nova in 2000.    LA Strada verliet zo  voor het eerst het terrein van de campers. Tegelijkertijd legde de Nova de basis voor de beginnende focus op het premiumsegment, dat tegenwoordig consistent door alle modelseries  loopt.De edelste vertegenwoordigers van het  la strada-modellengamma zijn semi-geïntegreerde campers. Hier wordt een volledig nieuwe woonstructuur geplaatst op het ladderframen-chassis van de Mercedes Sprinter. In tegenstelling tot  conventionele deelintegraties bestaan de buitenmuren van de la strada Nova echter niet uit  drie muren, een vloer en een dak die  met elkaar verbonden zijn. De woonstructuur van la strada Nova  is gemaakt van een afgietsel van glasvezelversterkte kunststof. Kleppen, deuren en ramen worden in de voorziene uitsparingen gestoken. Goede isolatie, hoge robuustheid en duurzaamheid zijn het resultaat. Met dit uitgebreide ontwerp  is de la strada Nova vandaag de dag nog steeds een solitaire in het Duitse camperlandschap.

     

    De komende jaren wil la strada  haar Europese dealernetwerk voortdurend uitbreiden. Het doel is om regionale kloven te dichten en meer landen open te stellen.  Het duidelijk gepositioneerde modellengamma zal worden aangepast aan de nieuwe edities van de gebruikte bestelwagens en zal op middellange termijn worden aangevuld met nieuwe modellen. De la strada-waarden van compacte afmetingen, solide materialen en hoogwaardige afwerking staan  altijd centraal in de eisencatalogus.

     

    La Strada Fahrzeugbau GmbH

    Ben Sauerborn 19

    61209 Echzell / Duitsland

    18-09-2023 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een La Strada voor vier

    Familie auto

    Nieuwe Avanti EBF: la stradas gezinsauto met vier slaapplaatsen

    Op de CARAVAN SALON 2023 in Düsseldorf presenteerde la strada haar nieuwe la strada Avanti EBF-model De omgebouwde bestelwagen op Fiat Ducato biedt slaapplaatsen en opbergruimte voor vier personen over een lengte van 6,36 meter. Twee eenpersoonsbedden in de achtersteven en een opklapbed voor twee personen in de boeg zorgen voor een hoog niveau van slaapcomfort. De variabele opbergruimte achterin en opbergvakken in de verwarmde dubbele vloer bieden ook plaats aan omvangrijke bagage en gebruiksvoorwerpen. Motoren met 140 tot 180 pk stuwen de 3,5 ton wegende camper snel vooruit.

    Het neerklapbare bed in het voorste deel van de camperbus wordt door twee gasveren op de stevige steunen op het meubilair neergelaten. Hier rust het veilig zonder te schokken en wiebelen. Aan het voeteneinde is het neerklapbare bed 1,75 meter lang aan de bestuurderskant en 2,00 meter aan de passagierszijde. De doorlopende breedte is 130 centimeter. Aan het plafond boven het uitklapbed zijn twee LED-leeslampen aan het hoofdeinde bevestigd. Daarnaast zorgen een dakraam en een optioneel zijraam voor licht- en luchttoevoer. Twee verlichte planken links en rechts van het opklapbed zijn praktisch voor boeken, leesbrillen, mobiele telefoons of tablets.

    Zowel het opklapbed als de eenpersoonsbedden achterin zijn voorzien van Froli schijfveren en hoogwaardige koudschuimmatrassen. De eenpersoonsbedden achterin de la strada Avanti EBF zijn in de lengte geplaatst en variëren in lengte op 1,95 meter en 1,85 meter. Ze kunnen in slechts een paar eenvoudige stappen worden omgebouwd tot een ligweide van bijna 2x2 meter. Er is voldoende opbergruimte onder de eenpersoonsbedden voor wasgoed en ander keukengerei. Als u kleding op hangers moet opbergen, vindt u ruimte onder het eenpersoonsbed aan de passagierskant. Onder het bed aan de bestuurderskant liggen twee grote uitschuifbare kleding te wachten om opgevouwen kleding te huisvesten. Rondom de eenpersoonsbedden aan de achterzijde zijn bovenkasten geplaatst.

    %%%FOTO3%%

    Een ombouw naar het bed creëert een garage achterin: het achterste deel van het achterbed kan over de gehele breedte van het voertuig worden opgeklapt. Hierdoor ontstaat voldoende opbergruimte achterin tot aan het plafond van de camper. Hier passen ook twee fietsen van normaal formaat in. Toch is op de voorste helft van de bedden een comfortabele slaapplaats voor één persoon bewaard gebleven.

    Voor de eenpersoonsbedden is de badkamer aan de bestuurderszijde verborgen achter twee ruimtebesparende draaideuren. Toilet, wastafel en wandmeubel zijn beschikbaar voor de dagelijkse hygiëne. De handdouche van de wastafel kan worden uitgetrokken en bevestigd aan een douchestang. De open vleugeldeuren zorgen voor meer bewegingsvrijheid achterin. Indien nodig scheidt een gordijn ook de woonkamer en het opklapbed van het slaapgedeelte aan de achterzijde.

    Tegenover de badkamer aan de passagierszijde is er ruimte voor het keukenblok. Het heeft een tweepits gasfornuis met piëzo-ontsteking en een stevige gietijzeren potsteun. Het fornuis en de ruime spoelbak zijn gemaakt van roestvrij staal in een doorlopende vorm en zijn daardoor gemakkelijk schoon te maken. Rechts daarvan staat een 80-liter absorberkoelkast met automatische energieselectie op een hoogte binnen handbereik. Boven en onder de koelkast staan kasten, sommige met rolluiken, sommige als uittrekbare kasten. Ruime uittrekbare uittreksels onder het fornuis en de gootsteen bieden gemakkelijke toegang tot kookgerei. Een uitklapbaar werkblad vergroot indien nodig de actieradius in de keuken.

    In het voorste deel van het voertuig bevindt zich het zitgedeelte, dat bestaat uit een zithoek en de draaibare cabinestoelen. De stoel is voorzien van twee driepuntsgordels en kan worden aangepast aan verschillende zitposities. Het zitje bij het raam heeft een Isofix-beugel met bovensluiting voor kinderzitjes. Aan de zijwand is een grote tafel bevestigd. Het rust op een standaard in het midden van het voertuig en kan worden vergroot naar de voorste passagiersstoel met een uitklapbare plaat. Dit betekent dat maximaal vier personen comfortabel rond de tafel kunnen eten of spelen.

    De la strada Avanti EBF is een compacte camperbus voor maximaal vier personen. Met een basisprijs van 76.433 euro combineert hij rij-, woon- en slaapcomfort met hoogwaardige afwerking.

     



    18-09-2023 om 20:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!