Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    22-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alleenstaand vakwerkhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-09-2023 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karmann nieuwigheden

    Nieuwe start bij Karmann

    Karmann-Mobil start het nieuwe bestelwagenseizoen met een compleet nieuwe uitbreiding. De focus ligt op het nieuwe, elegante interieur, dat het volumemodel Karmann-Mobil nog duidelijker dan voorheen onderscheidt van de concurrentie.

    Ondanks de elegante donkere houttint is het interieur ongewoon helder bij het maken van meubels. Dit komt onder andere door een hoog aandeel volledig witte componenten .dem zoals het keukenblok of de wandmeubelkleppen, een 900mm breed woonkamerraam en de felle LED-verlichting door het hele voertuig. De ontwerpers krijgen de hoogwaardige indruk in het interieur door een hoogwaardige mix van materialen en opvallend afgeschuinde meubelprofielen in het woon- en slaapgedeelte en door een nieuwe vloerbedekking in tegellook. 

    Het keukenblok in hoogglans wit vormt de eerste indruk. In de zithoek valt vooral de lederlook wandbekleding op en in het slaapgedeelte worden reizigers omringd door een gezellige textiele wandbekleding in plaats van koele, gladde kunststof lijstwerk.

    Met het optionele lifestyle-pakket kan de Davis verder worden aangepast. Dan zijn er exclusieve, glanzende wandmeubelkleppen met een brede chromen handgreep boven het zitgedeelte en chique indirecte verlichting op het keukenblok en de wandkasten. Een visueel en haptisch opvallend mineraal werkblad op de keuken en het verlichte metalen paneel met Karmann-Mobil logo direct bij de ingang versterken het exclusieve karakter. Een extern toegankelijke uitschuifbare uitschuifbare ruimte in de keuken en extra opbergvakken boven de achterportieren en boven de bestuurderscabine ronden het exclusieve karakter van de lifestyle Davis af.

    De standaardversie toont ook functionele doorontwikkelingen en nieuwe uitrustingselementen. LED-verlichting met geïntegreerde schakelaars, nieuwe bekleding met voorgevormde stoelen, een sterker tafelblad, Truma Combi 4 verwarming (dieselverwarming als optie) en lederen stuurwiel verhogen de gebruikswaarde in de nieuwe Davis.

    Met het all-inclusive "Concept Package", dat zal blijven worden aangeboden, zullen klanten ook profiteren van een aantrekkelijk prijsvoordeel voor een uitgebreid uitrustingsgamma, waaronder een 130 pk motor, airconditioning, fietsenrek, luifel, 120 liter dieseltank en cruise control.

    Het plattegrondassortiment met de bekende vier modellen Davis 540, 590, 600 en 620 blijft behouden. De Davis 590 kan verder worden gevarieerd door een stapelbed achterin of een grote 140 liter koelkast te installeren.

    Technische gegevens van de Dexter 560

    Basisvoertuig: Ford Transit

    Motor: 2 l turbo diesel 130 pk

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar: 2.981 kg

    Afmetigen LXBXH: 5,98 x 2,05 x 2,74 m

    Stahoogte: 2,04 m

    Bedden: 1,72 x 1,07 m

                   1,87 x 1,35 m

    Prijzen beginnen ongewijzigd vanaf 43.990 euro voor de Dexter 560.

    Meer info: EURA MOBIL GmbH,

    22-09-2023 om 20:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs de oever van de rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    21-09-2023 om 14:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iets over Truma

    We vertellen iets over het Truma bedrijf. 

     Bijna elke kampeerder in Europa kent Truma. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1949 door Philipp Kreis bieden wij accessoires voor caravans en campers aan. In 74 jaar heeft Truma zich ontwikkeld tot een internationaal succesvol bedrijf dat nog steeds door de eigenaar wordt geleid.

    Het begon allemaal met een gaslamp die de oprichter van het bedrijf zelf in de woonkamer monteerde. Vandaag de dag is Truma een systeemleverancier voor verwarming, airconditioningsystemen, boilers, manoeuvreerhulpmiddelen en gastoevoer in caravans. Met het Truma iNet-systeem en het iNet X-systeem vindt digitaal netwerken steeds meer zijn weg naar het dagelijkse kampeerleven – en de zoektocht naar innovatieve ideeën gaat van dag tot dag door. We profiteren van het feit dat veel van onze medewerkers zelf enthousiaste kampeerders zijn: ze ontwikkelen niet alleen producten, maar gebruiken ze ook zelf. Juist deze passie en identificatie is de sleutel tot Truma's succes.

    Truma ontwikkelt en produceert op haar locatie in Putzbrunn bij München en heeft dochterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, de VS, China en Australië. Wereldwijd geven 800 medewerkers elke dag het beste van zichzelf om onze klanten te voorzien van betrouwbare premium producten en een uitstekende service.

    21-09-2023 om 14:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     Op de Caravan Salon 2023 presenteerde Truma de Truma iNet X Connect – de remote module van het Truma iNet X systeem.

    Om het te laten voelen als thuiskomen

    De airconditioning of verwarming inschakelen vanaf het strand of vanaf de skipiste? Geen probleem met de Truma iNet X Connect. Met de Truma iNet X Connect Remote Unit kunt u de Truma iNet X app onderweg gebruiken. U hoeft dus niet langer in de buurt van het voertuig te zijn om de aangesloten apparaten te bedienen of verschillende statusdisplays te bekijken.

    Externe module van het Truma iNet X-systeem

    Met de Truma iNet X Connect kunt u de camper onderweg bedienen – onderweg in alle netwerken. De afstandsbedieningsmodule kan eenvoudig worden geïntegreerd in het bestaande iNet X-systeem of eenvoudig achteraf met het paneel worden ingebouwd. Sluit iNet X Connect – met de door Truma geleverde simkaart – aan en ga meteen aan de slag! De eerste twee jaar is de controle over de camper gratis. De iNet X Connect is vanaf juli 2024 verkrijgbaar bij de Truma-dealers. [TC1] 

    Truma iNet X Connect in een oogopslag:

    • Direct klaar voor gebruik: automatische integratie in het Truma iNet X-systeem 
    • Mobiel bijna in heel Europa*: toegang tot een groot aantal netwerken 
    • flexibel: ongecompliceerde activering van 30- / 365-daagse pakketten 
    • Service: De populaire Truma Service is van toepassing op alle productcontent! 

    Eenvoudig opstarten

    De inbedrijfstelling kan niet eenvoudiger: de Truma iNet X Connect wordt ideaal geïnstalleerd door de Truma-dealer en via twee kabels aangesloten op het Truma iNet X-systeem. Wanneer u de Truma iNet X-app start, wordt de ingebouwde module automatisch gedetecteerd en geïntegreerd.

    Bij aankoop van een nieuwe Truma iNet X Connect wordt automatisch een 2-jarig pakket meegeleverd. De periode begint na de eerste activering. Na verloop van tijd kunt u flexibel kiezen tussen een 30-daags of 365-daags pakket. In de tussentijd zijn er geen kosten.

    21-09-2023 om 14:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe mover van Truma

    Een betere mover van Truma

    Truma voegt een ander model toe aan de populaire Mover smart-serie: de nieuwe Mover smart A4 voor dubbelassige voertuigen. Met dit nieuwe manoeuvreersysteem biedt Truma vanaf januari 2024 een volautomatische en aantrekkelijk geprijsde verhuizer aan – in bewezen Truma-kwaliteit.

    Duwen, trekken, zweten en na enkele minuten tot uren staat het dubbelassige voertuig eindelijk op de juiste plek geparkeerd. Maar het is ook stressvrij: met de Mover smart A4 van Truma. De Truma Mover smart A4 manoeuvreert dubbelassige voertuigen veilig – zelfs in de krapste omgevingen. Heel eenvoudig met de afstandsbediening. Zonder te starten, te stressen en te zweten.  

    De voordelen van de Mover smart A4:

    • Millimeternauwkeurig parkeren op de krapste plaatsen
    • eenvoudig en stressvrij manoeuvreren met afstandsbediening
    • automatische stopfunctie voor meer veiligheid
    • beheerst gradiënten tot 13 procent
    • Probleemloos manoeuvreren tot 2.800 kg

    We verplaatsen het graag, 
     Overigens biedt Truma manoeuvreerhulpmiddelen voor bijna elke gewichtsklasse. Hier zijn alle verhuizers op een rij: https://www.truma.com/de/de/produkte/truma-caravan-mover

    21-09-2023 om 14:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zwarte airco op een zwart dak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    : Truma introduceerde op de Caravan Salon in Düsseldorf een op een zwart dak gemonteerd airconditioningsysteem. Dit is het antwoord van het bedrijf op de eisen van de markt. 

     Altijd een aangename koelte in de caravan en kampeerauto, ook op warme dagen. Truma heeft voor elke behoefte en elk voertuig het juiste airconditioningsysteem ontwikkeld - zowel airconditioners op het dak als airconditioners voor opbergboxen. 

    Nieuw: Aventa Black

    Achteraf inbouwen, ombouwen en upgraden - dit is momenteel gebruikelijk in de caravanindustrie. Natuurlijk mag een van de beste airconditioningproducten op de markt niet ontbreken. Om ervoor te zorgen dat bijvoorbeeld ook stijlvolle campers hiervan kunnen profiteren, presenteert Truma nu het portfolio van de beproefde Aventa dakaircoserie in het zwart.

    Beschikbaar vanaf januari 2024 zijn zowel de Aventa compact en compact plus, als de Aventa comfort in een casual zwarte look.


    Het Truma airconditioning portfolio

    Aventa compact: de lichtste en stilste campingairco op het dak in zijn klasse

    • Past op zelfs kleine voertuigdaken
    • Extreem stil lopen
    • Lichtste op het dak gemonteerde airconditioner op de markt
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Aventa compact plus: Compact koelvermogen voor ombouw van bestelwagens naar grote campers

    • Past zelfs op daken met weinig ruimte
    • Extreem stille werking
    • Zeer licht op het dak gemonteerd airconditioningsysteem
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Aventa comfort: op het dak gemonteerde airconditioning met geïntegreerde warmtepomp

    • Zeer efficiënt in koel- en verwarmingsmodi
    • Schakel de airconditioning eenvoudig in en uit met de afstandsbediening
    • Hoge output ondanks een gewicht van slechts 33 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

    Saphir compact: Opbergvak airconditioningsysteem voor kleine en middelgrote voertuigen

    • De koeltijd kan tot 15 uur van tevoren worden geprogrammeerd met de timerfunctie
    • Selecteer de kamertemperatuur in stappen van één graad
    • Kan gebruikt worden op campings met zekeringen van drie ampère
    • Vooral licht met slechts 20 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

     

    Saphir compact RC: Opbergvak airco en verwarming in één

    • Praktische timerfunctie om het apparaat automatisch in en uit te schakelen
    • Selecteer de temperatuur in stappen van één graad
    • In warmtepompmodus, verwarmt tot 1700W
    • Kan gebruikt worden op campings met zekeringen vanaf zes ampère
    • Lichtgewicht, slechts 23,5 kilogram
    • 5 jaar garantie bij montage achteraf door een erkende Truma-dealer

    Meer info: www.truma.com

    20-09-2023 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een bootje huren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-09-2023 om 21:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catalonie heeft mooi weer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WELKOM IN CATALONIË

    Catalonië is een mediterrane bestemming met duizenden jaren geschiedenis, een eigen cultuur en taal en een rijk natuurlijk en cultureel erfgoed. Daarbij komt het milde mediterrane klimaat, met droge en warme zomers en relatief koele winters.

    Dankzij het gevarieerde landschap heeft Catalonië zich ontwikkeld tot een aantrekkelijke bestemming voor veel reizigers. Met hun drieduizenders zijn de Catalaanse Pyreneeën ideaal om te skiën en te wandelen. Ook het 580 kilometer lange kustgebied heeft veel te bieden met steile kliffen, verborgen baaien, lange zandstranden en talloze watersporten. De vier Catalaanse provincies Girona, Barcelona, ​​Tarragona en Lleida herbergen een rijk cultureel erfgoed. Prachtige oude stadswijken, romaanse tot art-nouveau-architectuur en diverse musea zijn een bezoek waard.

    Ook landinwaarts liggen unieke dorpen met een opmerkelijk erfgoed. De negen beschermde kustgebieden zorgen voor het behoud van de natuur en maken tegelijkertijd duurzaam toerisme en een breed scala aan vrijetijdsactiviteiten mogelijk. Catalonië met zijn diverse bezienswaardigheden vervult elke reiswens: cultuur, ontspanning, natuur, familie, sport, zakendoen, wijntoerisme, enz. Inspiratie en nieuws over Catalonië vindt u altijd op onze Duitse sociale mediakanalen:

    Blog: www.katalonien-tourismus.de

    Onze focus voor 2023: wijn- en gastronomietoerisme

    De Catalaanse Vereniging voor Toerisme heeft aangekondigd dat 12 miljoen euro zal worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van Catalonië als een toonaangevende bestemming voor wijn- en spijstoerisme. Deze alomvattende financiële injectie zal Catalonië in staat stellen zich de komende drie jaar op dit gebied te ontwikkelen, wat zonder deze steun tien jaar zou hebben geduurd.

    De Catalaanse Vereniging voor Toerisme schat dat reizigers die geïnteresseerd zijn in wijn en gastronomie tijdens hun reis naar Catalonië tot drieënhalf keer meer uitgeven dan andere toeristen. Met de investering wil Catalonië dit soort toerisme accentueren. Tegelijkertijd moeten het rijke culturele erfgoed met betrekking tot gastronomie en de productie van wijn en cava, evenals evenementen die verband houden met dit onderwerp, en de uitbreiding van een netwerk van touroperators die gespecialiseerd zijn in dit gebied worden bevorderd.

    De regering zal een infrastructuur bouwen die het mogelijk maakt dat er in heel Catalonië nieuwe gespecialiseerde activiteiten kunnen ontstaan. Het zal zich ook richten op de wijnvoorkeuren van reizigers naar Catalonië om de positie van Catalonië als toonaangevende wijn- en gastronomiebestemming in de topranglijst van de meest populaire reisbestemmingen in Europa te consolideren.

    Wijn- en gastronomiereizen zijn een sleutelfactor in de transformatie van het Catalaanse toerismemodel, omdat ze een diversificatie van het aanbod mogelijk maken, zelfs buiten het hoogseizoen, en een spreiding van gasten over het hele reisgebied. Het wijn- en eettoerisme vertegenwoordigt de duurzame doelstellingen waar de Catalaanse Vereniging voor Toerisme zich voor inzet: verspreiding van reizigers over het reisgebied, het aanbieden van hoogwaardige en gevarieerde toeristische producten en ervaringen en de mogelijkheid om het hele jaar door bestemmingen te ontdekken.

    De nieuwe campagne van Catalonië zal de gastronomie in de kijker zetten en lokale producten zoals olijfolie, wijn en cava promoten. Daarnaast richt de campagne zich op de ontwikkelingen in de gastronomie- en wijnsector van de afgelopen jaren en op de ambitieuze plannen voor de toekomst. Ze benadrukt waarom Catalonië de optimale bestemming is voor liefhebbers van eten en wijn.

    De oorsprong van de fascinerende gastronomie van Catalonië gaat terug tot de tijd van de eerste Griekse en Romeinse kolonisten. Beroemde meesterkoks zoals Ferran Adrià, Carme Ruscalla en de gebroeders Roca hebben de Catalaanse keuken wereldfaam gebracht. Dankzij de revolutie in het hart van de Catalaanse topbazen van de afgelopen 25 jaar is Catalonië een mondiale maatstaf geworden. In de regio zijn 50 restaurants bekroond met Michelin-sterren, waardoor het de hoogste concentratie Michelin-sterren ter wereld is. Wijn en cava maken deel uit van de Catalaanse geschiedenis. Het wijnlandschap in Catalonië is zeer divers, aangezien wijn wordt verbouwd in twaalf zeer verschillende herkomstgebieden.

    Meer info:

    Blog: www.katalonien-tourismus.de

    Facebook: @catalunyaexperience.de

    Instagram:@katalonientourismus

    19-09-2023 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een La Strada op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2023 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Srada fabrikant van camperbussen

    La Strada Fahrzeugbau GmbH

     

    la strada Fahrzeugbau GmbH is een fabrikant van vrijetijdsvoertuigen die gespecialiseerd is in compacte campers. In de meer dan 3-5-jarigegeschiedenis van het bedrijf is het bedrijf uit Echzell in Hessen erin geslaagd zich te vestigen in het voertuigsegment van omgebouwde bestelwagencampers. In dit segment, dat al jaren snel groeit, definieert la strada  haar marktpositie door  de kwaliteit van de gebruikte materialen en hun  hoogwaardige afwerking. Ondanks serieproductie worden tal van verwerkingsstappen met de hand uitgevoerd. De kwaliteit van elk individueel voertuig  voldoet  nog steeds aan de hoge normen van een fabriek. La Strada ziet zichzelf dan ook als premium leverancier in zijn voertuigsegment met alle camperseries.

     

    Begonnen als een klein familiebedrijf, ontwikkelde de camperfabrikant zich tot een kleine seriefabrikant die in heel Europa actief is. Dankzij  de Europese typegoedkeuring volgens  de Kaderrichtlijn 70/156/EEG kunnen de campers die vandaag in Echzell worden gebouwd, overal in de Europese Unie worden   geregistreerd. Voor een fabrikant van recreatievoertuigen van deze omvang was dit een even geavanceerde als ongebruikelijke prestatie, die de basis werd van een groeiend Europees dealernetwerk. 20 handelspartners bedienen  de Duitse klanten van La Strada. Zo'n 22 andere contractpartners  in  andere Europese landen verkopen de campers van La Strada. Een exotische toevoeging aan het verkoopnetwerk van de Hessische camperfabrikant blijft een dealer in de buurt van de Japanse hoofdstad Tokio.

     

    Jaarlijks verlaten ongeveer 3.000 voertuigen het 14.000 vierkante meter grote bedrijfsterrein in Echzell. De productiehal, die in 2008 werd uitgebreid en gemoderniseerd, is momenteel een van de modernste productiefaciliteiten voor paneelwagens in Europa. Onder leiding van de eigenaren Marco Lange en Andreas Dalchow bouwen   zo'n 5.000 medewerkers  zo'n  tien verschillende modellen in de drie series Avanti, Regent en Nova. Op dit moment is de basis  hiervoor voornamelijk Fiat Ducato-bestelwagens voor de  Avanti-serie  en Mercedes Sprinter voor de Regent- en Nova-serie.In zijn lange geschiedenis heeft het camperbedrijf  ervaring opgedaan met bijna alle gangbare bestelwagens. De eerste uitbreiding vond plaats in 1986 op basis van de Volkswagen T3. Kort daarna werd een serie over Mercedes MB 100 gemaakt. Daarna volgden modellen op Citroen, Ford, Renault of Mercedes Vito. In de jaren 80 en 90 experimenteerden ze zelfs met bestelwagens van Aziatische merken.

     

    Een keerpunt in de geschiedenis van la strada  was de introductie van de la strada Nova in 2000.    LA Strada verliet zo  voor het eerst het terrein van de campers. Tegelijkertijd legde de Nova de basis voor de beginnende focus op het premiumsegment, dat tegenwoordig consistent door alle modelseries  loopt.De edelste vertegenwoordigers van het  la strada-modellengamma zijn semi-geïntegreerde campers. Hier wordt een volledig nieuwe woonstructuur geplaatst op het ladderframen-chassis van de Mercedes Sprinter. In tegenstelling tot  conventionele deelintegraties bestaan de buitenmuren van de la strada Nova echter niet uit  drie muren, een vloer en een dak die  met elkaar verbonden zijn. De woonstructuur van la strada Nova  is gemaakt van een afgietsel van glasvezelversterkte kunststof. Kleppen, deuren en ramen worden in de voorziene uitsparingen gestoken. Goede isolatie, hoge robuustheid en duurzaamheid zijn het resultaat. Met dit uitgebreide ontwerp  is de la strada Nova vandaag de dag nog steeds een solitaire in het Duitse camperlandschap.

     

    De komende jaren wil la strada  haar Europese dealernetwerk voortdurend uitbreiden. Het doel is om regionale kloven te dichten en meer landen open te stellen.  Het duidelijk gepositioneerde modellengamma zal worden aangepast aan de nieuwe edities van de gebruikte bestelwagens en zal op middellange termijn worden aangevuld met nieuwe modellen. De la strada-waarden van compacte afmetingen, solide materialen en hoogwaardige afwerking staan  altijd centraal in de eisencatalogus.

     

    La Strada Fahrzeugbau GmbH

    Ben Sauerborn 19

    61209 Echzell / Duitsland

    18-09-2023 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een La Strada voor vier

    Familie auto

    Nieuwe Avanti EBF: la stradas gezinsauto met vier slaapplaatsen

    Op de CARAVAN SALON 2023 in Düsseldorf presenteerde la strada haar nieuwe la strada Avanti EBF-model De omgebouwde bestelwagen op Fiat Ducato biedt slaapplaatsen en opbergruimte voor vier personen over een lengte van 6,36 meter. Twee eenpersoonsbedden in de achtersteven en een opklapbed voor twee personen in de boeg zorgen voor een hoog niveau van slaapcomfort. De variabele opbergruimte achterin en opbergvakken in de verwarmde dubbele vloer bieden ook plaats aan omvangrijke bagage en gebruiksvoorwerpen. Motoren met 140 tot 180 pk stuwen de 3,5 ton wegende camper snel vooruit.

    Het neerklapbare bed in het voorste deel van de camperbus wordt door twee gasveren op de stevige steunen op het meubilair neergelaten. Hier rust het veilig zonder te schokken en wiebelen. Aan het voeteneinde is het neerklapbare bed 1,75 meter lang aan de bestuurderskant en 2,00 meter aan de passagierszijde. De doorlopende breedte is 130 centimeter. Aan het plafond boven het uitklapbed zijn twee LED-leeslampen aan het hoofdeinde bevestigd. Daarnaast zorgen een dakraam en een optioneel zijraam voor licht- en luchttoevoer. Twee verlichte planken links en rechts van het opklapbed zijn praktisch voor boeken, leesbrillen, mobiele telefoons of tablets.

    Zowel het opklapbed als de eenpersoonsbedden achterin zijn voorzien van Froli schijfveren en hoogwaardige koudschuimmatrassen. De eenpersoonsbedden achterin de la strada Avanti EBF zijn in de lengte geplaatst en variëren in lengte op 1,95 meter en 1,85 meter. Ze kunnen in slechts een paar eenvoudige stappen worden omgebouwd tot een ligweide van bijna 2x2 meter. Er is voldoende opbergruimte onder de eenpersoonsbedden voor wasgoed en ander keukengerei. Als u kleding op hangers moet opbergen, vindt u ruimte onder het eenpersoonsbed aan de passagierskant. Onder het bed aan de bestuurderskant liggen twee grote uitschuifbare kleding te wachten om opgevouwen kleding te huisvesten. Rondom de eenpersoonsbedden aan de achterzijde zijn bovenkasten geplaatst.

    %%%FOTO3%%

    Een ombouw naar het bed creëert een garage achterin: het achterste deel van het achterbed kan over de gehele breedte van het voertuig worden opgeklapt. Hierdoor ontstaat voldoende opbergruimte achterin tot aan het plafond van de camper. Hier passen ook twee fietsen van normaal formaat in. Toch is op de voorste helft van de bedden een comfortabele slaapplaats voor één persoon bewaard gebleven.

    Voor de eenpersoonsbedden is de badkamer aan de bestuurderszijde verborgen achter twee ruimtebesparende draaideuren. Toilet, wastafel en wandmeubel zijn beschikbaar voor de dagelijkse hygiëne. De handdouche van de wastafel kan worden uitgetrokken en bevestigd aan een douchestang. De open vleugeldeuren zorgen voor meer bewegingsvrijheid achterin. Indien nodig scheidt een gordijn ook de woonkamer en het opklapbed van het slaapgedeelte aan de achterzijde.

    Tegenover de badkamer aan de passagierszijde is er ruimte voor het keukenblok. Het heeft een tweepits gasfornuis met piëzo-ontsteking en een stevige gietijzeren potsteun. Het fornuis en de ruime spoelbak zijn gemaakt van roestvrij staal in een doorlopende vorm en zijn daardoor gemakkelijk schoon te maken. Rechts daarvan staat een 80-liter absorberkoelkast met automatische energieselectie op een hoogte binnen handbereik. Boven en onder de koelkast staan kasten, sommige met rolluiken, sommige als uittrekbare kasten. Ruime uittrekbare uittreksels onder het fornuis en de gootsteen bieden gemakkelijke toegang tot kookgerei. Een uitklapbaar werkblad vergroot indien nodig de actieradius in de keuken.

    In het voorste deel van het voertuig bevindt zich het zitgedeelte, dat bestaat uit een zithoek en de draaibare cabinestoelen. De stoel is voorzien van twee driepuntsgordels en kan worden aangepast aan verschillende zitposities. Het zitje bij het raam heeft een Isofix-beugel met bovensluiting voor kinderzitjes. Aan de zijwand is een grote tafel bevestigd. Het rust op een standaard in het midden van het voertuig en kan worden vergroot naar de voorste passagiersstoel met een uitklapbare plaat. Dit betekent dat maximaal vier personen comfortabel rond de tafel kunnen eten of spelen.

    De la strada Avanti EBF is een compacte camperbus voor maximaal vier personen. Met een basisprijs van 76.433 euro combineert hij rij-, woon- en slaapcomfort met hoogwaardige afwerking.

     



    18-09-2023 om 20:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een luxe kampeerauto 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-09-2023 om 21:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concordezijn luxe kampeerauto's

    Concorde Reisemobile GmbH voor 2024

    Concorde kampeerauto’s 2024

    Concorde Motorhomes, een van de toonaangevende Europese fabrikanten van luxe kampeerauto’s, presenteert de hoogtepunten van de modelgeneratie van 2024.

    In het nieuwe modeljaar 2024 lanceert Concorde Reisemobile GmbH met 6 aantrekkelijke series en in totaal 39 exclusieve modellen. Credo, Carver, Charisma, Cruiser, Liner en Centurion, sommige op verschillende chassis, zijn de namen van de zes series waarmee Concorde Reisemobile GmbH het nieuwe modeljaar 2023/24 ingaat. Achter deze series schuilen 39 verschillende aantrekkelijke varianten. Naast de bekende modellen die met diverse updates en verbeteringen op de markt komen, is de ‘Cruiser Daily Diamond Series’ een bijzonder hoogtepunt.

    Op basis van de “Liner Diamond Series” uit modeljaar 2021 is de ‘Cruiser Daily Diamond Series’ ontstaan. Beide series bieden het hoogste niveau van exclusiviteit op het gebied van design, technologie en uitrusting.

    Als terugkerend verschijningskenmerk van de nieuwe serie combineert hij de modelbelettering met een gestileerde diamant en de koperkleurige speer, evenals een extreem uitgebreide standaarduitrusting tegen een aantrekkelijke prijs. Het elegante exterieurontwerp van de cabine is afgewerkt in metallic ‘Leipzig grijze’ lak met bijpassende gekleurde bumpers.

    De chassisuitrusting voldoet aan de hoogste eisen: van de Bi-LED-koplampen, de aluminium velgen, de luchtveren op de achteras en een comfort- en veiligheidspakket tot de 3-liter motor met 152 kW (207 pk), de 8 -speed automatische transmissie, evenals een hefondersteuningssysteem en nog veel meer, er blijft nauwelijks iets te wensen over.

    Deze luxe uitrusting wordt in het voertuig voortgezet: de meubelconstructie is gebaseerd op de ‘Jatoba Brilliant’-versie. Daarnaast is er de speciale “Diamond Series Vanilla” bekleding met cabineschommelstoelen in een speciale lederen uitvoering.

    De technische uitrusting voldoet aan de hoogste normen: het omvat het elektrische prestatiepakket met lithiumbatterijen 2 x 200 Ah, een laadstroompakket, het navigatieapparaat met achteruitrijcamera, elektronische aftapkranen voor grijs en zwart water en nog veel meer. Bijzonder comfort bieden de multimedia-uitrusting met het dubbele satellietsysteem met Full HD LED-smart-tv's in de woon- en slaapkamer en het akoestisch pakket met radio- en geluidsinstallatie in de woonkamer.

    Interessante veranderingen zijn van invloed op de Credo-serie. De eerdere plattegronden 791 L, 840 L, 841 L en 841 M worden uit het assortiment verwijderd. Hiervoor is de nieuwe plattegrond Credo 840 LI beschikbaar. Dit model (8,50 meter lang) combineert een nieuw interieur uit de Credo-serie met de badkamer van de vorige 840 L. Over het algemeen nieuw in deze serie: de douchebakken in de badkamers uit de 1-serie hebben een grotere voetafdruk.

    Andere vernieuwingen in de Credo zijn dat de toiletdeur een deurklink heeft in plaats van het elektronische slot. De slaapkamer in de Credo 741 HI heeft een langer bed. Dit betekent dat er optioneel een hoge garagedeur aan de bestuurderszijde kan worden aangeboden.

    Wanneer je een tv voor de slaapkamer bestelt, wordt deze aan de buitenmuur gemonteerd en biedt hij extra opbergruimte dankzij de horizontale wandkast aan de achterwand.

    Een uiterst exclusief hoogtepunt van de nieuwe lanceringen in 2024 is de Centurion 1200 GSI. Als beproefd drieassig schip, ook wel bekend als landjacht voor gesofisticeerde mensen, wordt het vlaggenschip van de Concorde voor het eerst als geïntegreerd model gepresenteerd. Met het nieuwe model blijft de Centurion-serie groeien in het hogere segment. Dit nieuwe model wordt beschouwd als de maatstaf voor alle luxe campers, niet alleen bij de Concorde.

    Tot nu toe vertegenwoordigden alle 12 meter modellen in de Centurion topserie alleen semi-geïntegreerde modellen, elk uitgerust met een originele Actros GigaSpace bestuurderscabine. Vanaf modeljaar 2024 komt er nu ook een geïntegreerde variant. Dankzij het nieuwe ontwerp beschikt de Centurion 1200 GSI ook over een grotere garage voor auto's tot 3,85 meter lang (Mini) en optioneel een comfortabel en optioneel comfortabel schuifplatform.

    Op chassisgebied keert de Centurion terug naar zijn oorspronkelijke roots en wordt hij opnieuw exclusief aangeboden op de Mercedes-Benz Actros.

    Voor meer info:

    Concorde Motorhomes GmbH

    Voor België

    www.alpha.motorhomes.be

    16-09-2023 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een kerk in de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-09-2023 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een geslaagd caravan salon in Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    CARAVAN SALON 2023 enthousiasmeert de community


    Grote interesse in producten en uitstekende sfeer op het beursterrein
    CARAVAN SALON 2023, die na tien dagen beurs op zondag eindigde, liet zien dat de vakantievorm ‘caravaning’ steeds meer mensen enthousiasmeert en de community gestaag groeit. Op het beursterrein heerste een uitstekende sfeer, was er volop dialoog en uitwisseling van informatie. Fabrikanten en dealers spraken van veelbelovende gesprekken met klanten en talrijke verkooptransacties. "Met 254.000 bezoekers uit 65 landen heeft CARAVAN SALON 2023 een zeer positief signaal afgegeven. Gezien de uitdagende omstandigheden zijn we heel blij dat we zo'n succesvol resultaat hebben behaald. Professionals van over de hele wereld en consumenten uit heel Europa reisden naar Düsseldorf en zorgden zo voor de speciale internationale sfeer van CARAVAN SALON," zegt Erhard Wienkamp, CEO van Messe Düsseldorf.
    Stefan Koschke, directeur CARAVAN SALON, voegt toe: "Ons aantrekkelijke, gevarieerde en unieke programma heeft de bezoekers volledig overtuigd. Zowel de StarterWelt als het trendthema ‘Avontuur Doe-het-zelf’ zijn centrale informatie-hotspots op CARAVAN SALON. Het podium Travel & Nature CONNECTED met zijn gevarieerde programma rond caravaning-bestemmingen van over de hele wereld en advies over de thema’s wandelen en outdoor-activiteiten had een grote schare fans in hal 3."
    Meer dan 750 exposanten uit 37 landen toonden hun innovaties en actuele modellen in 16 beurshallen en op het buitenterrein. Op meer dan 250.000 vierkante meter konden vrijetijdsvoertuigen van iedere grootte en in iedere prijscategorie, stacaravans, voortenten en daktenten worden bezichtigd. Accessoires, technische uitrusting en uitbouwonderdelen waren bij de hele caravaning-community erg in trek. Bovendien konden bezoekers bij stands met een aanbod van camping- en kampeerplaatsen en bestemmingen hun volgende uitstapje of vakantie individueel plannen.
    De nieuw gekozen president van de Caravaning Industrie Verband, Bernd Löher, maakte een zeer positieve balans van de 62e editie van CARAVAN SALON op: "Veel bezoekers, een zeer goede sfeer en ongeëvenaarde productvariatie. Zo kent en waardeert men CARAVAN SALON in Düsseldorf. Als caravaning-branche mogen we ons gelukkig prijzen, want gezien de gespannen economische situatie is dit goede beursresultaat geen vanzelfsprekendheid maar wel een zeer positieve impuls voor de caravaning-industrie. Zo bevestigt CARAVAN SALON eens te meer haar rol als toonaangevende vakbeurs en baken van onze branche. Ik wil in het bijzonder alle exposanten prijzen, daar zij ondanks de moeilijke randvoorwaarden ook nu weer nieuwe normen op het gebied van productkwaliteit en diversiteit hebben bepaald. De hoeveelheid noviteiten bij zowel voertuigen, accessoires als diensten is en blijft het handelsmerk van CARAVAN SALON. Overigens mag niet worden vergeten, dat niet alleen producten, maar ook alle andere aspecten van de caravaning-branche in Düsseldorf een groot podium krijgen. Ik ben er dan ook bijzonder trots op, dat we ook dit jaar veel belangrijke persoonlijkheden uit het bedrijfsleven, de wetenschap en de politiek in Düsseldorf mochten verwelkomen. Als hooggeplaatste politici zoals minister Mona Neubaur of minister Oliver Krischer onze beurs bezoeken, is dat een teken dat caravaning als toeristische en economische factor de aandacht krijgt die het verdient. De CIVD is echter nog lang niet klaar met haar werk en het nieuw gekozen bestuur zal zich blijven inzetten om het economische en toeristische potentieel van onze vakantievorm nog verder te stimuleren."
    Ook de exposanten van CARAVAN SALON waren over het algemeen zeer tevreden:
    "CARAVAN SALON biedt Knaus Tabbert de ideale randvoorwaarden om zich aan het groot aantal bezoekers te presenteren. De interesse in onze voertuigen en de bezoekersstroom in onze hallen waren zeer bemoedigend. Tegelijkertijd zien we na de oververhitte pandemietijden opnieuw een veelzijdig aanbod en daarmee ook een zekere normalisering van de markt. Dit blijkt ook uit de stabiele verkoopcijfers op een hoog niveau," aldus Gerd Adamietzk, Sales Director bij Knaus Tabbert.
    "CARAVAN SALON in Düsseldorf markeert voor Hobby het begin van het nieuwe modeljaar en is tegelijkertijd een belangrijke graadmeter voor de hele caravaning-branche. We zijn blij dat onze verwachtingen ruimschoots zijn overtroffen en dat we met onze handelspartners op een zeer succesvolle beursperiode kunnen terugkijken," aldus Holger Schulz, Sales Director van Hobby. "Dit jaar hebben we ons volledige assortiment
    caravans herzien en deze vernieuwde lijn is voor het eerst in Düsseldorf gepresenteerd. De belangstelling voor caravans en campers van Hobby blijft onverminderd groot en we kijken erg uit naar dit nieuwe seizoen. Onze dank gaat specifiek uit naar Messe Düsseldorf, die met een vrijwel perfecte organisatie en zeer goede public relations een aanzienlijke bijdrage aan ons succes heeft geleverd."
    Dr. Holger Siebert, CEO van Eura Mobil GmbH en Trigano Deutschland KG: "CARAVAN SALON werd dit jaar gekenmerkt door betere leveringstijden van camperfabrikanten. Terwijl men vorig jaar nog 1 tot 2 jaar moest wachten op zijn droomcamper, zijn de wachttijden nu 3 tot 12 maanden. Het feit dat de productiekosten - net als bij de bouw van huizen - aanzienlijk zijn gestegen en daarmee ook de prijzen van campers, heeft de interesse in mobiel recreëren nauwelijks beïnvloed. De klanten zijn geïnteresseerd en willen nieuwe mobiele recreatievoertuigen kopen. Bij sommige van onze merken, zoals Eura Mobil, Challenger of Benimar, konden we, ondanks prijs- en renteverhogingen, zelfs de goede verkoopcijfers van vorig jaar overtreffen. Niet in de laatste plaats dankzij het complete, marktdekkende aanbod en de professionele sfeer op CARAVAN SALON hebben klanten vertrouwen en zekerheid dat ze hun geld goed hebben besteed."
    "Voor de merken Hymer en Eriba kan Hymer GmbH & Co. KG op een drukbezochte beursweek en een goede sfeer op CARAVAN SALON 2023 terugkijken. De interesse in deze vorm van reizen blijft onverminderd groot. Stabiele prijzen en een aanzienlijk betere leveringstijd in vergelijking met vorig jaar hebben bovendien een positief effect. In veel persoonlijke gesprekken merken we dat bezoekers steeds meer waarde hechten aan kwaliteit, vooral met betrekking tot het ontwerp, de functionaliteit en de uitrusting van de voertuigen. Onze beursboodschap ‘More style, less limits’ vat deze verwachting samen en de interesse in onze noviteiten onderstreept dat onze premiumstrategie de verwachtingen van veeleisende kampeerders precies vervult. CARAVAN SALON, een van 's werelds grootste beurzen voor mobiel reizen, blijft voor ons een belangrijk platform waar we met dealers, partners, klanten en geïnteresseerden contact kunnen leggen en informatie kunnen uitwisselen," aldus Christian Bauer, CEO van Hymer GmbH & Co. KG.
    Bernd Wuschack, directeur Sales, Marketing en Klantenservice van de Carthago Groep: "Door de aanhoudend gespannen leverings- en prijssituatie, hadden we dit jaar gemengde verwachtingen met betrekking tot het succes. We waren dan ook des te meer tevreden met het resultaat van CARAVAN SALON. De aandacht voor de vakantievorm caravaning is onverminderd groot, wat uit het stijgende aantal bezoekers en de vele positieve gesprekken op onze stands bleek. Samengevat werd de beurs door de hoge kwaliteit en een aangename sfeer voor ons gekenmerkt. Hier moet ook worden vermeld, dat de samenwerking met Messe Düsseldorf net als in de voorgaande jaren uitstekend heeft gewerkt. Het hoogtepunt voor onze handelspartners en ons was de gezamenlijke beursavond op de stand met onze eregast Johann Lafer."
    "Na een wisselvallige beurs vorig jaar reisden we met niet al te hoge verwachtingen naar Düsseldorf en werden zeer positief verrast. Klanten tonen veel interesse in ons hele scala van modellen, zijn bereid tot aankoop, zijn zeer goed geïnformeerd en hebben concrete modellen of modelreeksen op het oog voordat ze naar onze stand komen! In het bijzonder onze Plus-modellen voor op Citroën en Mercedes zijn erg populair en daarmee de hoogtepunten van de beurs. Ook de grote aankoopinteresse in de modellen van 6,40m. verraste ons. Al met al was het een succesvolle CARAVAN SALON," concludeert Robert Hein, Head of Marketing, Pers en Productontwikkeling van de Pössl Groep.
    Eva Karlsson, President EMEA Segment, Dometic: "CARAVAN SALON is voor ons een heel belangrijk platform. Het evenement biedt Dometic op verschillende manieren een belangrijke kans. Deze beurs stelt ons in staat om onze technische producten onder reële gebruikscondities live te presenteren, wat onze klanten - zowel de vakhandel als de consumenten - zeer waarderen. Een ander aspect is dat het evenement ons de kans biedt om onze klanten persoonlijk te ontmoeten. Als wereldwijde speler in de industrie, helpt het diverse publiek van de CARAVAN SALON ons bij de interactie met onze internationale klanten. In Düsseldorf hebben we onze klanten uit de hele wereld mogen verwelkomen."
    Ute Dicks, CEO van de Deutscher Wanderverband (DWV): "CARAVAN SALON heeft ons dit jaar laten zien, dat er meer naar gecombineerde aanbiedingen van caravaning en campings met outdoor-activiteiten zoals wandelen en fietsen werd gezocht. Met ons kwaliteitsinitiatief ‘Wanderbares Deutschland' hebben we uiteraard veel te bieden, maar het zou fijn zijn, als veel meer bestemmingen zich zouden aansluiten. Met de twee goed bezochte vakbeurzen van de Deutscher Wanderband en haar partners, hebben we gemerkt dat de CARAVAN SALON een goed platform biedt voor professionele uitwisseling en de trends in de branche zichtbaar maakt. De Deutscher Wanderverband is heel blij, dat haar expertise op het gebied van duurzaamheid, paden en wandelen met haar 140-jarig jubileum door de beurs wordt gewaardeerd, waarvoor veel dank."
    "CARAVAN SALON verandert steeds meer in een belangrijke reisbeurs, waar door bezoekers naar veel meer dan alleen caravans en andere voertuigen wordt gezocht. Dat werd duidelijk op onze stand: er was vooral vraag naar tips rond het wandelen maar ook advies over steden - beide onderwerpen waar NRW de juiste partner voor alle reizigers is," aldus Dr. Heike Döll-König, CEO van Tourismus NRW. Onder het motto ‘Buitengeluk in NRW’ presenteerden elf exposanten op het NRW-paviljoen het kampeer- en caravanland Noordrijn-Westfalen. Deelnemers waren onder meer negen toeristische regio's, Tourismus.NRW en de Campingvereniging NRW.
    Michael Krämer, CEO van CAMPWERK GmbH: "Te midden van een uitdagend jaar, gekenmerkt door talloze onzekerheden en ongunstige weersomstandigheden, is het een bijzonder genoegen om te zien hoe betrouwbaar CARAVAN SALON als ankerpunt van de branche fungeert. De indrukwekkende opkomst van bezoekers bij het evenement heeft duidelijk gemaakt dat het enthousiasme voor het kampeeravontuur ondanks alle tegenslagen onveranderd hoog blijft. Bijzonder bemoedigend was de merkbare toename van interesse, ook op doordeweekse dagen, die in het verleden minder druk werden bezocht. Deze hoge opkomst is een zeer positief signaal, niet alleen voor CAMPWERK, maar voor de hele campingbranche. Het bevestigt ons vertrouwen in een veelbelovende toekomst. Kortom, we zijn dit jaar zeer tevreden met de resultaten van CARAVAN SALON kijken vol verwachting uit naar volgend jaar."

    CARAVAN SALON 2024 vindt van vrijdag 30 augustus tot en met zondag 8 september 2024 plaats.

    15-09-2023 om 21:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een caravan ,op vakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-09-2023 om 13:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwste Fendt voor 2024

    Fendt Bianco Active 515 SGD


    Fendt vergroot het aanbod van de Bianco reeks met de iets grotere Active 515 SGD met achterin een bakamer over de volle breedte van het interieur.


    Na grote ingrepen van het modellenjaar 22/23 hield Fendt het nu met hier en daar slechts wat kleine aanpassingen of verbeteringen. Met de Active 515 SGD maakte de fabrikant uit Mertingen een uitzondering en lanceerde het type met een nieuwe indeling, een waar veel gezinnen op gewacht hebben. Vooraan zijn in de Bianco enkele bedden, achterin een sanitair over de volle breedte van het interieur. Enkel aan het koetswerk met zijn blauwe lijnen is verschil met zijn broeders te zien.

    Vooraan nemen enkele bedden van 2,0 x 0,85 m een deel van het interieur in. Centraal gelegen zijn de keuken, de kleerkast en een deel van de zitgroep. Zoals men van goede ontwerpers mag verwachten zijn de zwaarste delen zoveel mogelijk boven de as gebouwd. De koelkast werd hierbij niet vergeten. Voor de badkamer heeft men niet op een centimeter gekeken. De draaibare wc in een afzonderlijk vak, bewoners met lange benen en brede schouders hoeven zich daar geen zorgen te maken. Het wastafeltje staat in de midden en is omricht door een spiegel, open en gesloten legvakken. Helemaal aan de andere zijde van de wc is de douche cabine. De fabrikant bouwt een 25 l watertank in, als optie kan men een 45 l tank bekomen, wie nog meer wil besteden kan een stadswater aansluiting laten inbouwen.
    Omdat douchen met koud water nogal fris is heeft Bianco standaard een Truma C4 met 10 l water. Weer als optie kan een Truma C6 worden ingebouwd met digitaal bedieningspaneel dat kan met de WLAN worden verbonden.
    Het meubeldecor voor heel het interieur is licht met een dwars tekening. Voor de bedden heeft men vederkernmatrassen gebruikt die op een lattenbodem liggen. Het licht in de kleerkast gaat aan door een beweginsdedector.
    De Bianco Active 515 SGD kost standaard rond de 31.000 euro maar zal met een paar opties al vlug enkele duizende meer kosten.

    Meer info: www.decuyper.com


    Technisch gegevens
    MODEL: Bianco Activ 515 SGD
    MAX. GEWICHT:1700
    RIJKLAAR GEWICHT:1420
    GARANTIE:3 jaar
    WATERDICHTHEID GARANTIE:12 jaar
    Totaallengte: 751 cm.
    Opbouwlengte: 637 cm.
    Binnenlengte: 556 cm.
    Totale breedte: 232 cm.
    Max. hoogte: 266 cm.
    Stahoogte: 198 cm.
    Slaapplaatsen: 3.
    Bedmaten voorkant: 1 x 85 x 195 / 1 x 85 x 200 cm.
    Prijs 33.497 euro

    15-09-2023 om 13:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gat in de rotsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-09-2023 om 18:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe een test


    Rijgeschiktheidstesten: 9 op de 10 geteste bestuurders kan nog veilig aan verkeer deelnemen
    Eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling vandaag geopend in Limburg

    Vorig jaar hebben 4980 bestuurders in Vlaanderen een rijgeschiktheidsevaluatie bij het CARA ondergaan. Daar wordt zowel medisch, neuropsychologisch als rijpraktisch bekeken of ze nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. In 87% van de gevallen is gebleken dat ze al dan niet met een beperking op het rijbewijs en/of aanpassingen aan hun voertuig nog mochten rijden. Vandaag opende Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters in Limburg de eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling. Vanaf nu kunnen Limburgse cliënten in Hasselt terecht voor alle onderzoeken, terwijl ze voorheen voor bepaalde onderzoeken naar Brussel moesten.

    Wat is het CARA?
    Het rijgeschiktheidscentrum CARA is een multidisciplinaire afdeling van Vias die al meer dan 40 jaar bestaat. Het onderzoekt of mensen nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen op basis van medische, neuropsychologische en rijpraktische criteria. Die onderzoeken gebeuren, na een medische doorverwijzing, enkel bij personen van wie er twijfel is over de rijgeschiktheid. Afhankelijk van de aandoening wordt beslist welke onderzoeken nodig zijn. Na alle onderzoeken wordt op basis van wettelijke criteria een beslissing genomen door een arts. Daar zijn verschillende uitkomsten mogelijk:

    • De bestuurder kan verder rijden zonder aanpassingen of beperkingen op het rijbewijs.
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met aanpassingen aan zijn voertuig, vb verplichte automatische versnellingsbak.
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met beperkingen op het rijbewijs: vb enkel nog in een straal van 10 kilometer rond zijn woning.
    • De bestuurder mag verder rijden met beperkingen op het rijbewijs en aanpassingen aan zijn voertuig.
    • De persoon wordt rijongeschikt verklaard en moet het rijbewijs inleveren.

     
    Opening eerste provinciale rijgeschiktheidsafdeling in Hasselt
    Vandaag werd in het Hasseltse Jessa Ziekenhuis in aanwezigheid van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters de eerste volwaardige provinciale rijgeschiktheidsafdeling geopend.
    Minister Lydia Peeters: ‘Vanaf nu kunnen dus alle onderzoeken (zowel neuropsychologisch, medisch als rijpraktisch) van Limburgse cliënten dichter bij huis gebeuren. Voorheen konden enkel in sommige gevallen de rijpraktische proeven al lokaal gebeuren. Vorig jaar werden in totaal 868 personen uit Limburg onderzocht op hun rijvaardigheid. Daarvan werd ongeveer 25% uitgenodigd naar Brussel voor medische en neuropsychologische onderzoeken en/of rijpraktische proeven. Die onderzoeken kunnen vanaf nu allemaal in Hasselt afgelegd worden. De dienstverlening wordt zo dus nog beter afgestemd op de noden van de doelgroep.
    Na de rijgeschiktheidsafdeling in Limburg opent Vias dit najaar bij het AZ Delta in Roeselare een soortgelijke rijgeschiktheidsafdeling in West-Vlaanderen. Andere provinciale hubs zijn zeker in de toekomst mogelijk.

    9 op de 10 kan nog veilig aan het verkeer deelnemen.
    Vorig jaar werden in Vlaanderen in totaal 4980 personen door het CARA onderzocht op hun rijgeschiktheid. 13% van de geteste bestuurders kreeg te horen dat hun rijgeschiktheid niet meer voldoende is om nog veilig aan het verkeer deel te nemen. De overige 87% kan wel nog veilig aan het verkeer deelnemen, al dan niet met aanpassingen aan hun voertuig en/of beperkingen op hun rijbewijs.
     
    In totaal kreeg 4 op de 10 bestuurders (41%) een aanpassing aan hun voertuig opgelegd. In quasi alle gevallen ging het om de verplichting om te rijden met een auto met een automatische versnellingsbak. Daarnaast kreeg een kleine groep de combinatie opgelegd om met een wagen te rijden die een gas- en rembediening aan het stuur had.

    De helft van de bestuurders (50%) kreeg minstens een beperking opgelegd. Binnen die groep kreeg 85% de beperking opgelegd om enkel te rijden met bril of contactlezen. 18% kreeg een straalbeperking opgelegd, dat wil zeggen dat ze enkel in een beperkte straal rond hun woning nog met de wagen mogen rijden. 15% van de bestuurders die een beperking opgelegd kreeg, mag niet meer op de autosnelweg rijden en 7% mag enkel nog overdag rijden. Ook een combinatie van de voorgaande beperkingen komt voor.

    Doe eerst een zelftest
    Mensen die twijfels hebben over hun rijgeschiktheid kunnen in eerste instantie terecht bij een online zelftest op de vernieuwde website www.senior-test.be. Als daaruit blijkt dat ze tot de risicogroep behoren, nemen ze best contact met hun arts of specialist. Die kunnen bij gegronde twijfel altijd doorverwijzen naar de onderzoeken van het CARA.
    Die onderzoeken bij het CARA zijn gratis en worden in Vlaanderen gefinancierd door het Departement Mobiliteit en Openbare Werken. Samen met Vias zien ze erop toe dat de rijgeschiktheidsonderzoeken op een efficiënte en kwaliteitsvolle manier kunnen gebeuren.
    De mensen die getest worden op hun rijgeschiktheid zijn zeker niet alleen ouderen. De gemiddelde leeftijd van iemand die door het CARA onderzocht wordt is 59 jaar. De jongste was 16 jaar en de oudste was 99 jaar.
    De insteek van het CARA zal altijd zijn om te bekijken hoe bestuurders zo lang mogelijk op een veilige manier nog aan het verkeer kunnen deelnemen.
     

    14-09-2023 om 17:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!