Inhoud blog
  • challenger
  • Vakwerk
  • verkeersongevallen en de gevolgen
  • Meer verkeersdoden
  • Alkoof type
  • Carthago Chic C-lin
  • Opgepast voor fietsers, scooters, moto's en auto's niet vergeten voetgangers
  • Opgelet aan scholen!!
  • In het salon
  • Weinsberg nieuws
  • Toen viel er nog sneeuw
  • Winterbanden
  • Aanbouw van een brug
  • Dethleffs in de belangstelling
  • Interieur
  • Schrik van de fietsers
  • Nieuwe motorfietsen
  • Camping Düsseldorf
  • Dethleffs met gunstigere prijzen voor 2026
  • Mooie landschappen
  • De nieuwe Transporter voor werk en vakantie
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    02-10-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    02-10-2025 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetgangers en fietsers een probleem
     
     
    Voetgangerszones zijn bron van conflict tussen voetgangers en tweewielers
    Voetgangers zouden er nochtans veilig moeten kunnen wandelen 
    Een nieuwe studie van Vias institute heeft ongevallen met voetgangers bestudeerd. Daarnaast zijn ook voor het eerst bijna-ongevallen bekeken. Daaruit blijkt dat in de helft van de ongevallen de voetganger niet aan het oversteken was op het moment van het incident. Afleiding en onoplettendheid spelen een belangrijke rol in (bijna)-ongevallen met voetgangers, dit zowel van de kant van bestuurders als de voetgangers. Verrassend blijkt ook dat 1 ongeval of bijna-ongeval op 5 met voetgangers gebeurt…in een voetgangerszone. 
    Het doel van deze studie van Vias was om na te gaan wat de oorzaken zijn van (bijna)- ongevallen met voetgangers. Daarvoor zijn 515 getuigenissen van voetgangers en bestuurders (zowel van gemotoriseerde als niet-gemotoriseerde voertuigen) verzameld. Ze waren allemaal in het voorbije jaar betrokken in een ongeval of bijna-ongeval met een voetganger. In totaal gaat het over 777 incidenten (ongevallen+bijna-ongevallen) waarin ze betrokken waren. De resultaten van deze studie worden gepubliceerd ter gelegenheid van een wetenschappelijk symposium dat Vias vandaag organiseert in UZ Brussel. Tientallen experts zullen aanwezig zijn om de toekomst van verkeersveiligheid te bespreken.
     
    Voetgangers in gevaar gebracht door tweewielers…in een voetgangerszone
    Hoewel de meeste incidenten zich voordoen op de openbare weg (op een kruispunt of op wegen zonder kruispunt) vindt 1 op de 5 incidenten (20%) tussen een voetganger en een fietser plaats in een voetgangerszone. Bij incidenten met een gebruiker van een elektrische step is dat zelfs 2 op de 5 (40%). Fietsers zijn enkel toegestaan in een voetgangerszone als een verkeersbord dat toestaat. Dat is in veel voetgangersgebieden het geval. In die zones is gemotoriseerd verkeer vaak beperkt of verboden en mogen andere voertuigen sowieso enkel stapvoets rijden.

    Bijna helft van de ongevallen gebeurt niet tijdens het oversteken.
    Meer dan 9 op 10 voetgangers (91%) waren in beweging op het moment van het incident. Dat betekent dat 1 voetganger op 10 stilstond (voornamelijk op het trottoir) op het moment van het (bijna)-ongeval. 
     
    In 47% van het aantal incidenten was de voetganger niet aan het oversteken. Dit wil zeggen dat in bijna de helft van de gevallen de voetganger betrokken was in een incident terwijl hij langs de de openbare weg liep (op fietspad of trottoir) of zich in een voetgangerszone bevond.
     
    Onoplettendheid en agressief rijgedrag van bestuurders vaak oorzaak van incidenten
    Agressief rijgedrag wordt bij 38% van de incidenten gemeld als een van de oorzaken bij bestuurders. Overdreven snelheid is daarbij vaak in het spel.
    Daarnaast zijn onoplettendheid en afleiding door de smartphone ook bepalende factoren in incidenten en dit zowel bij de bestuurders als voetgangers.
     
    In 9% van alle incidenten is de afleiding te wijten aan de smartphone, maar in totaal speelt bij 29% van alle incidenten een vorm van onoplettendheid een rol. Die onoplettendheid gaat dus breder dan enkel de smartphone, het gaat ook over bestuurders die niet de focus niet op de weg gericht hebben of over voetgangers die afgeleid zijn omdat ze met andere voetgangers in gesprek zijn.
    Het niet-respecteren van de voorrangsregels wordt daarnaast in 19% van alle incidenten gemeld.
    Dat kan komen omdat de regels niet voldoende gekend zijn, maar evenzeer omdat de regel niet correct wordt toegepast.
     
    Conclusie
    Uit de studie blijkt dat onoplettenheid, afleiding door de gsm en agressief rijgedrag belangrijke factoren zijn bij incidenten met voetgangers. Ook het niet-respecteren van de voorrangsregels wordt vaak gemeld.
     
    Het beter naleven van de maximumsnelheden of in sommige gevallen aanpassen van de snelheid aan de omstandigheden door alle bestuurders (zowel gemotoriseerd als niet-gemotoriseerd) is een belangrijke manier om de veiligheid te vergroten. Net zoals het respecteren van de voorrangsregels aan oversteekplaatsen. Voor alle weggebruikers geldt dat wanneer ze zich op de openbare weg begeven hun aandacht op het verkeer moet gericht zijn.
     
    De studie duidt ook aan hoe belangrijk het is om aandacht te hebben voor de inrichting van de openbare ruimte, zeker in voetgangerszones. Daar kan de aanwezigheid van e-steps en fietsen een probleem vormen voor de veiligheid van de voetgangers.

    Voetgangers in enkele cijfers  
    - in 2024 waren er officieel 4057 voetgangers die gewond raakten in een letselongeval (-15% in vergelijking met  2015)
    - Alle Belgen samen wandelen gemiddeld 21 miljoen kilometer élke dag.
    - Jongeren onder 17 jaar (24%) en senioren boven de 65 jaar (17%) zijn de groepen die het vaakst betrokken zijn bij voetgangersongevallen
    - 82% van de letselongevallen met voetgangers gebeurt binnen de bebouwde kom. Van de dodelijke ongevallen gebeurt ‘slechts’ 66% binnen de bebouwde kom.
    - De ernst van de ongevallen legt ‘s nachts 4 x hoger dan overdag.
     Meer info: Vias institute

    02-10-2025 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-09-2025 om 19:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dethleffs heeft een 4x4 kampeerauto

    Globebus Performance 4x4

    Klaar voor nieuwe wegen: de Globebus Performance 4x4 was op het Caravan Salon 2025



    Vrijheid, avontuur, onafhankelijkheid – dat is waar de Globebus Performance 4x4 als geen ander voertuig voor staat. En dat is precies wat we dit jaar op de Caravan Salon Düsseldorf (29.08.–07.09.2025) laten zien: In hal 6 wacht de Globebus Performance 4x4 T 46 erop om door u ontdekt te worden – krachtig, compact en gemaakt voor elk terrein.

    Maar dat is nog niet alles: vanaf nu kan de Globebus Performance 4x4 tot 4,5 ton worden belast! Dit betekent dat het je nog meer laadvermogen en nieuwe vrijheid biedt voor je avonturen buiten de gebaande paden.

    En ons heel bijzondere hoogtepunt: voor het eerst tonen we de nieuwe studie van de Globebus Performance 4x4 met hefdak – een tweeslaper wordt een echte vierslaper, klaar voor uw volgende gezinsavontuur.

    Met de Globebus Performance 4x4 opent Dethleffs een nieuw hoofdstuk: voor het eerst is er een camper met vierwielaandrijving in het modellengamma, die inspireert met zijn krachtige uitstraling en offroad-geschiktheid. De serieversie is al beschikbaar om te bestellen.

    Dethleffs Globebus Performance 4x4 – configureer de kampeerauto met vierwielaandrijving voor echte ontdekkingsreizigers

    De Dethleffs Globebus Performance 4x4 is geen gewoon recreatievoertuig – het is uw betrouwbare metgezel in regio's waar anderen al lang zijn teruggekeerd. Of het nu gaat om ruw terrein, steile beklimmingen of besneeuwde hellingen: met zijn vierwielaandrijving, robuuste technologie en doordacht wooncomfort is deze camper met vierwielaandrijving de perfecte mix van avontuur en comfortzone.

    Ontdek de wereld op uw manier - met een echte 4x4 kampeerauto  van Dethleffs.

    Terreincamper met comfortzone

    Iedereen die buiten de gebaande paden reist, heeft een voertuig nodig dat daarin meegaat - en een huis dat aankomt.

    Kenmerken van de Globebus Performance 4x4:

    • Vierwielaandrijving met grote bodemvrijheid – perfect als kampeerauto voor ruw terrein
    • Compact formaat voor smalle paden, smalle paswegen en expedities
    • Robuuste carrosseriestructuur voor off-road stabiliteit en veiligheid
    • Geschikt voor de winter: isolatie, verwarmingssysteem en optioneel winterpakket
    • Comfortabel interieur met veel opbergruimte, ergonomische zithoek en functionele kitchenette
    • Comfortabele slaapplaatsen met hoogwaardige matrassen - zelfs in the middle of nowhere

    Gebouwd voor avontuur - en gemaakt voor jou

    Of het nu gaat om een off-road camper, als zwerfauto voor expedities of als ontsnapping aan het dagelijkse leven op vier wielen: met de Globebus Performance 4x4 bent u overal thuis.

    Configureerbare opties in één oogopslag:

    • Extra batterijen, zelfvoorzieningspakket
    • Navigatie, Achteruitrijcamera 
    • Comfort- en technologiepakketten
    • Accessoires zoals luifels, off-road banden

    Zet alles eenvoudig samen in de Dethleffs camperconfigurator


    Configureer nu de Globebus Performance 4x4 – en ervaar de vrijheid van vierwielaandrijving

    Ontwerp nu uw Dethleffs Globebus Performance 4x4 – de perfecte zwerfauto met vierwielaandrijving voor individualisten, avonturiers en vrijheidsliefhebbers.

    Camper met vierwielaandrijving configureren, kopen, opstappen – en wegrijden. Of het nu in het bos, aan zee of in de hooglanden is: deze 4x4 camper brengt je overal - en weer terug.

    Meer info www.dethleffs.de 

    30-09-2025 om 19:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet overal zijn er goede wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-09-2025 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reddingsstrook vrijhouden


    Helft van de Belgen weet niet wanneer ze een reddingsstrook moeten vormen
    5 jaar geleden is het principe wettelijk ingevoerd 
    5 jaar nadat de reddingsstrook in de wegcode ingevoerd werd, weet volgens een nieuwe enquête van Vias institute slechts de helft van de Belgen wanneer ze dit principe in de praktijk moeten toepassen. Bijna 4 op de 10 Belgen denkt dat je enkel een reddingsstrook moet vormen wanneer een prioritair voertuig nadert, terwijl je al een reddingsstrook moet vormen zodra er filevorming is. Het is belangrijk dat de bestuurders correct een reddingsstrook vormen zodat prioritaire voertuigen makkelijker op hun bestemming kunnen geraken. Vias gaat daarom opnieuw een korte animatiefilm via sociale media verspreiden om te tonen hoe het principe werkt. 

    Op 1 oktober 2020 werd de reddingsstrook in de wegcode ingevoerd. 5 jaar later polste Vias institute of de Belgen exact weten hoe het principe werkt. Daarom werd een representatief staal van de bevolking van ongeveer 1000 personen ouder dan 18 jaar bevraagd over dit onderwerp.
     
    Resultaten van de enquête
    De helft van de Belgen weet hoe het principe toe te passen
    Op de vraag: ‘Onder welke omstandigheden moet een reddingsstrook gevormd worden ?’, geeft 49% van de Belgen een correct antwoord. Ze weten dat die moet gevormd worden als er filevorming is.
     
    De andere helft van de bevraagde Belgen kent het principe niet. Zo denkt 37% van de Belgen ten onrechte dat je pas een reddingsstrook moet vormen wanneer een prioritair voertuig nadert. 14% van de bevraagde personen heeft geen idee wanneer de reddingsstrook gevormd moet worden.
    Belangrijk: de regel geldt altijd wanneer een weg 2 rijstroken in dezelfde richting heeft, ook binnen de bebouwde kom.
     
    Brusselaars minst op de hoogte
    Er bestaan duidelijke verschillen tussen de gewesten als we peilen naar de kennis over de reddingsstrook. Zo weet slechts 31% van de Brusselaars dat je het principe moet toepassen van zodra er filevorming is. In Wallonië kent 46% de exacte regel en in Vlaanderen 53%.
     
    Slechts een kwart van de Belgen moet het principe nooit toepassen
    Het is zeker belangrijk dat je de regel kent, aangezien je die als bestuurder regelmatig moet toepassen. Slechts een kwart van de Belgen (27%) geeft aan dat ze zelden tot nooit een reddingsstrook moeten vormen. In de praktijk kom je regelmatig prioritaire voertuigen tegen zoals ambulances of brandweerwagens, zelfs op de autosnelweg.
     
    Wat zegt de wegcode precies?
    In de wegcode wordt de reddingstrook als volgt gedefinieerd: ‘de vrije ruimte tussen twee rijstroken in een file die mag gebruikt worden door de prioritaire voertuigen wanneer de aard van hun opdracht het rechtvaardigt, door de voertuigen van personen of diensten opgeroepen door het openbaar ministerie of door de federale of lokale politie om zich naar de plaats van een incident te begeven en door de takelwagens die zich naar een incident begeven.’
     
    Voor de praktische toepassing, zegt de wegcode dat in geval van filevorming de bestuurders een reddingsstrook moeten vormen:
     wanneer de openbare weg een rijbaan omvat die bestaat uit twee rijstroken begeven de bestuurders op de linkerrijstrook zich uiterst links en de bestuurders op de rechterrijstrook zich uiterst rechts zodat tussen hen een reddingsstrook ontstaat.
     wanneer de openbare weg een rijbaan omvat die bestaat uit meer dan twee rijstroken begeven de bestuurders op de linkerrijstrook zich uiterst links en begeven de bestuurders op de andere rijstroken zich naar rechts zodat naast de linkerrijstrook een reddingsstrook ontstaat

    Meer info: VIAS institute.

    29-09-2025 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 17/11-23/11 2025
  • 10/11-16/11 2025
  • 03/11-09/11 2025
  • 27/10-02/11 2025
  • 20/10-26/10 2025
  • 13/10-19/10 2025
  • 06/10-12/10 2025
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!