Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    14-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby caravans in de kijker

    Hobby caravans

    Zoals veel handige mannen begon Harald Striewski na de oorlog een caravan voor zijn huisgenoten te bouwen. Het bleef daar niet bij want familie en vrienden vroegen voor hen ook een te bouwen. Harald moest enkele werknemers aannemen en de start van een van de grootste caravan fabrikanten was genomen. Bijna alle Belgische en Duitse caravan fabrikanten hadden hun naam als merknaam aangenomen. Harald vond Striewski niet zo’n geschikte naam voor zijn caravans. Omdat het begon als een hobby vond hij niet beter dan Hobby als merknaam te gebruiken. Veel kampeerders kochten een Hobby voor zijn uitgebreide uitrusting en vooral voor het sfeervol interieur. De jaren voor dat de kampeerauto op het toneel verscheen werden in Fockbek 110 caravan per dag gefabriceerd. Dat kon zelfs nog verhoogd worden, het grote probleem echter was die dagelijkse 110 caravans afvoeren. De vrachtwagens konden slechts omwille van de afmetingen 2 caravans vervoeren, als het toevallig 3 kleine caravans waren kon dat in één lading. Voor vrachtwagen chauffeurs die 2 caravans geladen en tot 25 m lang waren was het niet gemakkelijk voor de nacht een parkeerplaats te vinden. In die tijd waren er veel minder overnachtingsplaatsen voor vrachtwagens bovendien waren afgetekende stroken kleiner. De caravanners van toen wisten al dat ze een kleine set gereedschap moesten meenemen omdat tijdens het rijden er eens wat los geraakte tussen of aan het meubilair van de caravan. Een probleem dat langzaam opgelost werd en al lang van de baan is. Door zijn grote productie kon Striewskie bij de fabrikanten van toebehoren gunstige prijzen bekomen of soms een onderdeel dat hij alleen voor een jaar kon bekomen. Hij was de eerste die in 1986 een contract met Thetford afsloot voor de levering van een vast wc. Dat bracht wat deining in de caravan wereld. De kampeerders waren gewoon aan een los en meestal in de weg staande Porta Potti. Nu werd een vast Thedfort in de badkamer geplaatst. In die tijd waren er nog veel type caravans zonder badkamer. De nieuwe badkamers moesten iets groter zijn en de ontwerpers krabten zich in het haar want bijzonder in de middelgrote en kleine caravans moest het interieur aangepast worden.

    Dit is een klein stukje van de Hobby geschiedenis dat ik zelf heb gezien en een beetje heb mee gemaakt.

    Een lang verhaal over Hobby en veel foto’s vindt in:

    www.hobby-harald striewski.  Een man en zijn werk

    Een Hobby van nu

    Hobby heeft een enorm aanbod aan caravans. Voor ieder gezin is er wel een geschikte indeling te vinden. Zowel voor een wat ouder publiek die tevreden zijn met een grotere luxe caravan. Voor paren die veel rondtrekken moet hij niet te groot en te breed zijn en enkele bedden krijgen meestal de voorkeur, voor gezinnen met kinderen heeft de fabrikant uit Fockbek een uitgebreide keuze aan indelingen. Met en zonder kinderkamer stapelbedden voor 2 of 3 kinderen en nog inrichtingen met het oog voor een reis met kinderen.

    Zeven reeksen van eenvoudige uitvoering tot luxueus caravan verlaten de fabriek in Fockbek.

    Voor sommige kampeerfamilies zou het wel een moeilijke keuze kunnen zijn tussen de Ontour, De Luxe, Exellent, Excellent Edition, Prestige, Maxia en de sinds enkel jaren nieuw type Beachy-caravan. Bij aankoop speelt niet alleen de prijs, de grootte van de caravan en het gewicht moet rekening worden gehouden. De kleinste caravan meet 5,8 m en de langste is 8,35 m.

    De Luxe reeks heeft zo maar even 14 doordachte indelingen, laat ons zeggen dat er voor elk wat wils in te vinden is. Hij is trouwens tot een van de best verkochte Hobby’s. Ze hebben het lichte en vriendelijke design dat zorgt voor het perfecte thuisgevoel.

     

    Met 14 indelingen is de Hobby DE LUXE de perfecte caravan voor gezinnen en koppels. Of het nu gaat om een tweepersoonsbed, eenpersoonsbedden of een praktisch hefbed bij deze caravan draait alles om afwisseling. Met 5 verschillende ledikantvarianten biedt de Hobby DE LUXE veel flexibiliteit, vooral voor kamperen met kinderen.

    Met Hobby hoef je niet te kiezen tussen comfort en budget. De populaire Hobby DE LUXE is vanaf het begin uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een comfortabele vakantie. Daarmee is Hobby de onbetwiste prijs-prestatiewinnaar.

    Gezellige plek voor families en vrienden. Dankzij de veelzijdige woonkamercombinaties is alles mogelijk. Of het nu voor twee, vier of meer personen is: met grote kasten en opbergvakken is er zeker genoeg opbergruimte aan boord.

    Gezinnen zijn dol op de Hobby DE LUXE. Naast 5 kinderbedindelingen biedt de familiecaravan veel ruimte om te spelen te tekenen of te lezen. En natuurlijk genoeg ruimte voor bouwsteentjes, knuffels, boeken en ander speelgoed.

    Meer licht, meer lucht, meer praktische voordelen. De stoere erker heeft een volledig geïntegreerde combicassette met verduisterings en horplissé gordijnen en wordt aangevuld met planken voor boeken en andere gebruiksvoorwerpen.              Het tv-dressoir bij de ingang heeft een mooi gevormde vitrine.

    Een extra lichtschakelaar direct op het ligvlak is binnen handbereik. Een stopcontact in het slaapgedeelte zorgt voor extra gemak.

    Het praktische hefbed zorgt voor extra slaapruimte. De toegangsdeur blijft toegankelijk, zelfs als het hefbed wordt neergelaten.

    Win in een handomdraai ruimte: na het opstaan kunnen het hefbed en alle steunen eenvoudig naar boven worden verplaatst. Daar houdt het de automatische vergrendeling stevig op zijn plaats.

    Sommige hebben een garage voor sportuitrustingen of fietsen in te bergen.

    Ook de andere reeksen hebben veel te bieden en het loont de moeite om er ook eens blik in te werpen.

     

     

    14-04-2024 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest in de stad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-04-2024 om 21:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen in Belgiê

    Belgische fietsmarkt in 2023: pauzeknop, maar niet voor de e-bike met voor het eerst een marktaandeel van meer dan 50%

    Samenwerking tussen TRAXIO en GfK voor nog beter inzicht in de Belgische fietsmarkt

    Na topjaar 2022 heeft de Belgische fietsmarkt in 2023 tijdelijk de pauzeknop ingeduwd: omwille van de grote voorraden werden er vorig jaar 569.605 nieuwe fietsen geleverd, een daling met 126.266 eenheden. Deze tijdelijke pauze belet niet dat de markt de komende jaren zal blijven stijgen. Vooral de e-bike blijft groeien en nam voor het eerst 51% voor zijn rekening. Die e-bikes werden vooral gekocht bij de fietshandelaars, die hun marktaandeel verder zien toenemen.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, verduidelijkt “Na het absolute topjaar 2022 lag het in de lijn van de verwachtingen dat de markt in 2023 klappen zou krijgen: er was een grote stock opgebouwd waardoor de fietshandels minder bestellingen hebben geplaatst. Wanneer we naar de trendlijn over de verschillende jaren heen kijken, dan blijven we wel in een structureel groeiende fietsmarkt.

    Ondertussen is een historische kaap gerond: de e-bike haalt voor het eerst een marktaandeel van meer dan de helft (51%) – elektrificatie blijft zowel bij de stads- als bij de sportieve fietsen aan belang winnen. De speed pedelec is nergens zo populair als in ons land. Opvallend is ook het groeiende succes van de fietswinkel, in het bijzonder voor de e-bikes. Klanten stellen vakmanschap, service en nabijheid steeds meer op prijs.”

    De e-bike neemt (definitief) de overhand

    Op 569.605 verkochte exemlaren waren er 290.419 e-bikes en 279.186 mechanische fietsen. Hiermee neemt de e-bike met 51% de meerderheid van de markt voor zich.
    Het is te vroeg om te concluderen dat de mechanische fiets op zijn retour is maar het is wel zo dat de e-bike steeds meer aan populariteit wint. Volgens recent TRAXIO-onderzoek gaan in de komende jaren steeds meer e-bike worden verkocht, ter vervanging van zowel mechanische als elektrische fietsen. Ook in de niches van de e-folding bike, de e-cargo bike en de e-longtail zien we een heel mooie groei.
    Naast de elektrificatie zien we steeds meer technologische hoogstandjes zoals naafversnellingen, riemaandrijving en geconnecteerde systemen.

    De Belg blijft een sportieve fietser

    Met 27% van het totale aantal (28,5% in 2022) blijft België een land van sportieve fietsen. De sportieve markt is een mature markt in België en blijft stabiel. Opmerkelijk is wel dat de verkoop van de mountainbike met -38,2% daalt ten opzichte van 2022. De gravelfiets groeit wel (+12,27%) maar maakt het verlies van de mountainbike niet goed. De gewone koersfiets (road) gaat er slechts licht op achteruit.

    Sportief met een motortje

    Binnen het segment van de sportieve fietsen (mountainbike, koersfiets, gravelbike) beleven we sinds 2021 de doorbraak van de elektrische ondersteuning. Dit segment zal in de toekomst nog verder groeien. Bovendien zien we de ‘e-light’ sportfiets steeds meer opduiken: die heeft een beperkt gewicht tussen 13 en 16 kilo maar voldoende elektrische kracht en rijbereik voor een mooie sportieve tocht.

     De fietswinkel doet het goed

    Vooral de fietshandels en de sportwinkels profileren zich als het kanaal bij uitstek voor de aankoop van e-bikes. In het multichannel-kanaal daarentegen daalt de verkoop van e-bikes enorm. De fietshandel verkoopt nu viermaal meer e-bikes dan het multichannel-kanaal. Ook het algemene marktaandeel van de fietswinkel blijft stijgen: bijna 70% van alle aankopen gebeurt in de bikeshop. Niet alleen de particulier heeft veel vertrouwen in de vakman, ook de leasingfietsen stimuleren deze beweging. Leasefietsen zijn gemiddeld duurder, hebben een onderhoudscontract en zijn complexer waardoor de klant de uitleg ter plaatse verkiest. De fietshandel heeft dus optimaal ingespeeld op de snel veranderende markt door een groter aandeel van de verkoop en het onderhoud van de duurdere fietsen naar zich toe te trekken. De e-bike neemt in de shop 59,1% van de verkoop in, en de mechanische fiets blijft met 40,9% goed vertegenwoordigd in de fietsenwinkel.

    Samenwerking Traxio en GfK – an NIQ company

    Traxio & GfK bundelen hun krachten om zowel vanuit wholesale als retail nog meer ondersteuning te kunnen geven aan alle spelers in deze markt. Waar Traxio op sell-in (van fabrikant naar retail) focust zal GfK de sell-out (van retail point-of-sale naar de consument) in kaart brengen.
    “Samen streven we ernaar om alle key business questions waar alle partijen mee spelen te kunnen beantwoorden aangaande markt trends & evoluties, consumentengedrag, geomarketing, groeistrategieën. Samen willen we de referentie zijn voor advies & ondersteuning betreffende de fietsenmarkt.”- aldus Laura Gilson, Commercial Sales Manager bij GfK.

    Frank Glorieux, Algemeen Secretaris TRAXIO Velo voegt daaraan toe: “De samenwerking met GfK is een eerste stap het versterken van de ledenvoordelen van TRAXIO Velo. De Belgische fietsretail evolueert immers van een ambachtelijke activiteit naar een model waarbij ondernemerschap en gedetailleerde data ‘goud’ waard zijn. Deze samenwerking met GfK zal de TRAXIO-leden een extra concurrentiële voorsprong kunnen geven voor hun economische beslissingen!”

    GfK Bike Panel
    Op vee verzoeken van zowel fabrikanten als retailers en als aanvulling op bestaande fietspanels in de buurlanden, lanceert GfK België naast de bestaande retail panels in sectoren zoals Technical Consumer Goods, Fashion, DIY & Garden, nu ook een Bike Panel.

    Het GfK Bike Panel zal de fiets & e-bike markt in België in kaart brengen met inzicht in het aantal verkochte eenheden, omzet, gemiddelde prijs, marktaandelen per merk, fietskenmerken (aantal versnellingen, positie & fabrikant van de motor in het geval van een e-bike, et cetera) en dit per segment of type fiets (stadsfiets, MTB, racefiets, kinderfiets, vouwfiets, e-bike, speed pedelec, et cetera).

    Uit de eerste cijfers van het GfK Bike Panel in België komen meteen enkele opmerkelijke verschillen aan het licht tussen België en Nederland. Gemiddeld besteden Belgische consumenten €2.808 aan een nieuwe fiets, terwijl de gemiddelde verkoopprijs in Nederland in 2023 slechts €1.810 bedroeg, een verschil van bijna €1.000!
    Bij het vergelijken van e-bike prijzen tussen beide landen, blijkt dit verschil zelfs op te lopen tot bijna €1.300 en stellen we vast dat de Belgische consument gemiddeld meer dan €3.700 uitgeeft voor de aankoop van een e-bike. Het aantal verkochte speed pedelecs in de Belgische markt ligt aanzienlijk hoger dan in Nederland, wat bijdraagt aan deze hogere gemiddelde verkoopprijs in België.
    Het toenemende aandeel van e-bikes in de Belgische markt toont aan dat Belgische consumenten meer dan ooit bereid zijn om te investeren in mobiliteit. Dit benadrukt eens te meer het belang van nauwkeurige marktgegevens voor fabrikanten en retailers om weloverwogen beslissingen te nemen en het aanbod af te stemmen op specifieke markttendensen.

    Betrouwbare cijfermethodiek

    Mobiliteitsfederatie TRAXIO heeft voor 2019, 2020, 2021 en 2022 – in samenwerking met L!NK New Mobility Consultancy - de concrete cijfers gebundeld van alle distributiekanalen (zowel vakhandel als verkoop via internet of bij ketens die niet enkel fietsen verkopen, bij supermarkten, DHZ-zaken en direct marketing-verkoop). Dit levert betrouwbare en gedetailleerde cijfers op : niet minder dan 85% van de verzamelde aantallen werd formeel gerapporteerd, van slechts 15% werd een inschatting gemaakt.

    Over GfK. Growth from Knowledge.

    Al meer dan 89 jaar vertrouwen klanten over de hele wereld op ons om datagestuurde antwoorden te geven op belangrijke vragen voor hun besluitvormingsprocessen. We ondersteunen hun groei door ons uitgebreide inzicht in koopgedrag en de dynamiek die markten, merken en mediatrends beïnvloedt. In 2023 fuseerden marktleiders GfK en NIQ om hun klanten een ongeëvenaard wereldwijd bereik te bieden. Met een holistische kijk op de retail en de meest uitgebreide inzichten in consumenten, geleverd door toekomstgerichte analyses op ultramoderne platforms, stimuleert GfK " Growth from Knowledge."
    Meer informatie TRAXIO

    10-04-2024 om 21:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!