Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    09-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampvuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-04-2022 om 19:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado optimaliseert

    Carado 1338 Edition 15

    Fabrikanten trachten voortdurend hun kampeerauto’s te optimaliseren. Zo heeft Carado zijn integrale een nieuw voorfront aangemeten. Als je hem als Edition 15 aanschaft is een uitgebreide uitrusting in de prijs begrepen.

    Integralen waren lang het summum bij de kampeerauto’s, de prijs was in verhouding. Doch door meer technische kennis om ze te bouwen en andere materialen hebben ze geen torenhoge prijzen meer. Carado stilaan goed bekent voor zijn prijsgunstige zwerfauto’s heeft er veel toe bij gedragen.

    De Carado 1338.

    We kregen de gelegenheid de Carado 1338 eens te bekijken. Met het nieuwe voorfront beginnend zien we de naam in metalen letters op motorgrille pronken. Als basisvoertuig koos de fabrikant voor de nieuwste Fiat Ducato. Voor het interieur hield men zich aan de succesvolle klassieke indeling met 2 enkele bedden achteraan boven de garage, een natte cel met geïntegreerde douche, een min of meer L-vormige keuken en vooraan de zitgroep met inbegrepen de zetels van de stuurcabine, niet vergeten het hefbed boven de cabinezetels.

    Met zijn 3,8 m korte wielbasis is de 1338 een handige wagen. Het elektrisch bediend stuurwiel draagt er veel toe bij om vlot door de bochten te komen en om te parkeren. Weinig motorgeluiden dringen in de stuurcabine en de meubelen laten zich niet horen tijdens het rijden. Enkel het hefbed durfde nu en dan eens wat knarsen. In de garage met twee deuren is plaats genoeg om twee fietsen te bergen

    De buitendeur heeft een venster, verder heeft men ze eenvoudig gehouden met een enkel slot en geen centrale vergrendeling. Onder de zitbank aan de rechterkant is een vak gemaakt voor schoenen, zeer handig. Kenmerkend voor integrale kampeerauto’s  dus ook voor de Carado 1338 is het ruimtelijk effect. De brede stuurcabine en de reuze grote voorruit zijn daar niet vreemd aan. Vanaf de cabinezetels heeft men een mooi zicht over de zitgroep, de keuken, verder over de bedden tot de mooi afgewerkte achterwand. De stahoogte reikt tot 2,1 m wat het ruimtelijk gevoel nog benadrukt. Cabinezetels, kastdeuren zijn in wit wat een schitterend effect heeft tussen het donkerder houtdecor voor de meubelen. Het meubilair is eenvoudig gehouden wel keurig afgewerkt. Hang en sluitwerk plus de handgrepen zijn van goede kwaliteit. Dat kam men eveneens zeggen van de kussens in de zitgroep. De tafel staat op één poot en is met een schuifprofiel aan de wand bevestigd. Voor heel het interieur is voldoende licht al heeft men het eenvoudig gehouden, het heeft wel iets met de prijs van wagen te maken.

    De keuken met boven- en onderaan kasten kunnen genoeg keukengerief bevatten. Slim gevonden is een opvouwbare en uittrekbare bak om allerlei voorraad in te leggen en bij thuiskomst eenvoudig uit te trekken, of bij het vertrek vol te laden en terug in de voorziene plaats van de keuken te schuiven. In het aanrecht zijn drie afdekbare kookvuren en een ronde spoelbak. Tegenover de keuken staat de 167 l grote koelkast. Naast de keuken is een half hoge kleerkast.Helemaal achterin, boven de garage, zijn twee enkele bedden met 12 cm dikke matrassen ondersteunt door lattenbodems. Comfortabel slapen is dus gewaarborgd. Wie ’s avonds nog graag wat leest heeft beschikking over een leeslamp op een zwanenhals, in een USB stopcontact kan je de GSM aansluiten. Boven de hoofdeinden zijn kasten over de volle breedte van de wagen.

    Natte cel

    In de natte cel kan men een wand 90 graden draaien over de wc en vormt zo een bruikbare douchecel. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, in de andere hoek is het wastafeltje met een ovaal kommetje.  De prijs in aanmerking genomen biedt de integrale Carado 1338 veel plaats, er is genoeg ruimte voor bagage, houdt echter de gewichten van de lading in het oog. Koetswerk en interieur zijn op een paar kleinigheden na vakkundig en keurig afgewerkt. Als Edition 15 uitvoering is er een uitgebreide uitrusting aan boord voor een aannemelijke prijs.

    Voor meer informatie www.carado.com

    Technische gegevens,

    Basisvoertuig  Fiat Ducato met verlaagd chassis

    Motor 2,2 l turbo diesel  140 pk         Rijklaar 3.026 kg                            MTM 3.500 kg

    L X B X H  6,98 x 2,32 x 3,06 m

    Stahoogte 2,1 m

    Bedden 1,98 x 0,8 m

           1,89 x 0,8 m

    Hefbed 1,95 x 1,5 m

    Verwarming Truma C 6 E

    09-04-2022 om 19:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.600 jaar oud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-04-2022 om 18:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kip Caravans

     

     

    Primeur: De Shelter Outback

    Vol trots presenteren wij de nieuwste Kip caravan de Shelter Outback. De Outback ademt in alles avontuur en wordt standaard vol opties geleverd om zelfvoorzienend (off-grid) te kamperen.

    Zelfvoorzienend kamperen met de Shelter Outback
    Als off-grid kampeerder kom je met de Shelter Outback op de meest unieke plekken. De stoere ‘offroad-uitstraling’ gaat namelijk verder dan de in het oog springende wielen, sidebars en buishandgrepen. De Outback heeft namelijk ook een volledig verhoogd en verzwaard onderstel met bigfoot uitdraaisteunen en alle ramen zijn geblindeerd. 

    Ervaar ter plaatse maximaal comfort met o.a. een zeer zuinige en krachtige compressorkoelkast, een vernieuwd voorraam met uniek privacy glas en bij alle ramen een premium hor en verduistering. De stroomvoorziening regel je helemaal zelf; zo check je de opbrengst van de zonnepanelen op het dak, het verbruik van je elektronica én de status van je lithium accu eenvoudig op je telefoon. Dit is slechts een greep uit de vele functies van de Shelter Outback

     

     

    Zomer 2022 geleverd, inschrijven nu mogelijk!

    De Shelter Outback wordt in beperkte oplage geproduceerd en de inschrijving hiervoor is inmiddels geopend. Deze speciale Outback serie wordt nog deze zomer geleverd! Stel de nieuwe Shelter Outback zelf samen in onze Kip Configurator of bekijk hem in het echt op locatie
    (momenteel te zien in de Kip Store Hoogeveen, andere locaties volgen binnenkort).

     

     

     

    De Shelter Outback beschikt over het nieuwste interieur, welke sinds dit jaar ook in de Shelter Plus te vinden is. Naast alle extra's heb je dus ook gewoon het standaard 2 meter lengte bed, de binnen / buiten keuken, riante stahoogte, vloerverwarming, ruimte voor een mobiel toilet en het houtdesign interieur met visgraat vloer. Geniet hiermee van uitgebreid comfort met behoud van het pure kampeergevoel.

     

     

    Meer informatie over de Shelter Outback en de Kip modellen:
    0528 28 88 88 (contactpersoon: Peter Hagenus), per email info@kipcaravans.nl.
    Of bel voor een persbezoek aan de Kip Store Hoogeveen. 
    Kip Caravans













    07-04-2022 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vergane glorie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-04-2022 om 17:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder motoren

    Markt tweedehandsmotoren zakt in maart verder weg in het rood, ook verkoop nieuwe motoren maakt geen goede beurt

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO becommentarieert : “In maart 2022 zijn er 2.520 tweedehandsmotoren minder ingeschreven dan in maart vorig jaar: dat is een aanzienlijk verlies -25,3% . Meer concreet: er werden in maart 7.446 occasie motorfietsen ingeschreven tegenover 9.966 vorig jaar. Daardoor kijkt de occasiemarkt inmiddels tegen verlies aan van -16,6 % of al zo’n 3.136 eenheden ten opzichte van 2021.  Cijfers vergelijken met 2020 is niet relevant omwille van het begin van de coronacrisis destijds waardoor ook de motorhandelaars de deuren voor verschillende weken moesten sluiten en er amper motoren konden ingeschreven worden. Vlaanderen blijft de grootste markt (57,1%) maar verliest -5,0%. Wallonië verliest iets minder (-4,8%) en  Brussel – een kleinere markt met bijgevolg grotere procentuele schommelingen - groeit met niet minder dan +21,7% - opvallend daar is dat vooral de zware motoren van meer dan 1.000cc sterk stijgen. Honda, Yamaha, BMW, Suzuki en Kawasaki blijven de meest populaire occasiemerken, maar vrijwel de volledige top 10 verliest marktaandeel. Ook de inschrijvingen van nieuwe motorfietsen gingen er in maart met -9,8% op achteruit, maar beperken het verlies over het eerste kwartaal tot een acceptabele -3.5%. Bij de nieuwe motorfietsen spelen de vaak langere levertermijnen parten – zeker voor de meest populaire modellen. Op de tweedehandsmarkt liggen de zaken wat ingewikkelder: de prijzen van tweedehandsmotoren zijn hoog – vooral particulieren vragen stevig door – en er is veel interesse van Nederlanders die bereid zijn om hoog te bieden. Dat gegeven in combinatie met de ondertussen verminderde beschikbaarheid van tweedehandse motoren houdt de prijzen hoog. Neem daarbij de kou en regen van de afgelopen dagen, de gestegen levensduurte, de gevolgen van Covid, de Oekraïne-crisis enz. en je merkt dat een aantal consumenten ofwel een afwachtende houding aanneemt om een (dure) occasie te kopen, ofwel beslist om eerder te wachten op een nieuwe motorfiets dan om een tweedehandse te kopen.”

    1. Tweedehandse motoren

    De lichtste en de zwaarste klassen scoren het best

    Opvallend is dat lichtste en zwaarste categorieën het best blijven scoren in ons land. Bij de tweedehandsmotoren vertegenwoordigen de -125cc niet minder dan 24,9%  van de gecumuleerde inschrijvingen in het eerste kwartaal, ook de +1.001cc-klasse is met 22,9% aardig gegeerd. De overige klassen verdelen de markt op ongeveer gelijkaardige wijze.

    Bijna volledige Top 10 verliest, enkel SYM houdt stand

    Het aandeel van de top 5 merken van de occasiemarkt blijft ongeveer gelijk aan vorige maand: ze vertegenwoordigen samen zo’n 57,1% van de totale markt: Honda (17,4%) blijft marktleider voor Yamaha (12,8%), BMW (12,0%), Suzuki (7,6%) en Kawasaki (7,3%), maar ze verliezen allemaal marktaandeel. Enkel scooter-fabrikant SYM boekte in het eerste kwartaal een vooruitgang van +2,9% en zag zijn marktaandeel stijgen naar 3,6%.   

    Mooie regionale verdeling

    Op regionaal vlak zien we een vergelijkbaar beeld met de nieuwmarkt en zien we dat Brussel relatief beter scoort dan de rest van het land. 57,1% van de tweedehandse motoren wordt ingeschreven in Vlaanderen, 36,2% in Wallonië en de Brusselse regio neemt de overige 6,7% voor zijn rekening. Daar waar Vlaanderen -5,0% inboet in het eerste kwartaal en ook Wallonië -4,8% verliest, groeit Brussel met +21,7%.

    Slotsom : de occasiemotorfietsen zien na een topjaar 2021 hun markt met een dikke -16,6% inkrimpen. Toch blijft er een intrinsieke interesse in motorfietsen, die zowel voor vrijetijd als voor woon-werkverkeer over mooie troeven beschikken.

    2. Nieuwe motorfietsen

    Net zoals de inschrijvingen van occasiemotoren, zien we de markt van de nieuwe motorfietsen in maart voor de tweede opeenvolgende maand inkrimpen : ditmaal met -9,8% tot 2.924 nieuwe eenheden.

    De nieuwe motorfietsen van – 125cc (24,4%) en +1.001cc (22,7%) waren in maart het meest gevraagd, terwijl de klassen 125-500cc (18,8%), 501-750cc (16,0%) en 751-1000cc (16,0%) aan elkaar gewaagd bleven. De enige groei was er in maart bij de kleine middenklassers van 125-500c, met een bescheiden stijging van +0,9% terwijl de andere klassen rode cijfers lieten optekenen.

    Honda heroverde in maart opnieuw de koppositie en zag z’n markt aandeel stijgen naar 17,5%, een stijging van +47,5%. BMW (14,9%) kende geen goede maand maart (-21,8%), maar behoudt nog een flinke voorsprong op Yamaha (10,8%). Ook Harley-Davidson (+47,6%) en Ducati (+14,6%) sloten het eerste kwartaal af met positieve cijfers. 

    Honda heerst in de categorieën tot 500cc, Yamaha neemt het van Honda over in de klasse 501-750cc, terwijl BMW vooral hoog scoort bij de zwaardere modellen. Kawasaki blijft netjes op de vierde plaats en scooter specialist Piaggio duwt KTM uit de top 5.

    De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan. Vlaanderen verliest -5% aandeel en is nu goed voor 57,1 % van de totale motorfietsverkoop in ons land, Wallonië voor 36,2% en Brussel voor 6,7%, dat overigens een relatief fikse groei laat noteren.  

    Tot slot een woordje van een motorspecialist: “Er blijven momenteel heel wat back orders in de markt wegens de langere leveringstermijnen, vooral voor modellen die gegeerd zijn. Dat heeft een negatieve impact op de inschrijvingscijfers van  nieuwe motorfietsen. Goed rondkijken is dus de boodschap indien je op korte termijn zoekt naar een nieuwe motor.”

    Meer info TRAXIO 

    07-04-2022 om 17:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speed pedelecs hebben meer succes

    Speed pedelecs boomen opnieuw in maart 2022 - vooral in Vlaanderen

    Na een aarzelende start van het jaar kwamen de populaire hogesnelheidsfietsen in de maand maart opnieuw aardig voor de dag. De voorbije maand maart werden 1.289 nieuwe fietsen ingeschreven. Dat is 2,5% meer dan vorig jaar, toen er 1.258 nieuwe exemplaren de fietshandel verlieten. Cijfers kunnen niet vergeleken worden met 2020, aangezien de maand maart toen gekenmerkt werd door de eerste corana-lockdown en de fietsenwinkels halfweg de maand hun deuren moesten sluiten.

    Voor het lopende jaar 2022 hinken de cijfers na de trage start in januari en februari nog steeds een beetje achterop: 2.866 nieuwe inschrijvingen vs. 2.946 in 2021 (-2,7%). Weliswaar een fikse inhaalbeweging  aangezien het verschil einde februari nog -6,6% bedroeg. Ook hier is een vergelijking met 2020 niet relevant.

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO geeft uitleg bij deze cijfers:  “Niettegenstaande de negatieve impact van een aangekondigde btw-verlaging op fietsen, werd maart 2022 een sterke maand voor de verkoop van speed pedelecs. Vooral particulieren registreerden hun nieuwe speed pedelec; de voorbije maand maakten zij 57 % van het totale aantal uit, of 11 % meer dan in maart 2021. Het volledige eerste kwartaal van 2022 was trouwens positief voor de speed pedelec. In vergelijking met de zeer sterke resultaten van vorig jaar is er nog slechts een minieme achterstand (-2,68%). Bedrijven blijven resoluut voor een leasingformule kiezen met het drievoudig aantal inschrijvingen t.o.v. een aankoop met afschrijving”. 

    Guy Crab van TRAXIO Velo blikt positief de toekomst tegemoet:  “De recente beslissing van de federale overheid om geen btw-verlaging door te voeren, maar in plaats daarvan te kiezen voor een substantiële ondersteuning van het fietsgebruik voor woon-werkverkeer zal alle onzekerheden bij de aankoop van een e-bike of speed pedelec voortaan wegnemen en ervoor zorgen dat de nog te leveren speed pedelecs nu kunnen worden ingeschreven. Hopelijk zorgt een verhoging en een veralgemening van de fietsvergoeding er in de toekomst voor dat ook in Wallonië en Brussel het aandeel speed pedelecs verhoogt. Beide regio’s realiseren momenteel namelijk slechts beiden 2,1 % of samen 4,2 % van het nationale cijfer.

    Meer info TRAXIO

    06-04-2022 om 21:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkoop personenwagens

    Verkoop personenwagens zakt verder weg: zowel occasies als nieuwe wagens verliezen steeds meer terrein

    De daling van de tweedehandsmarkt zet zich door in maart: afgelopen maand werden 57.215 occasies ingeschreven, dat is een daling met -16,2% vergeleken met vorig jaar (68.310). De cijfers zijn moeilijk vergelijkbaar met 2020 aangezien toen half maart de showrooms dicht gingen o.w.v. de eerste corona-lockdown. Het gecumuleerde aantal inschrijvingen voor het eerste kwartaal ligt met 167.628 stuks een dikke -8,4 % lager dan in 2021 (183.063). Ook hier is geen echte vergelijking mogelijk met 2020. Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Opel, Mercedes en Peugeot.

    Ook de inschrijvingen van nieuwe wagens kleuren rood vergeleken met het voorbije jaar. In maart  noteerden we 36.416 nieuwe inschrijvingen, of -20,9% t.o.v. 2021 (46.066). De cijfers voor het eerste kwartaal werden afgesloten met een daling van -14,7% of slechts zo’n 103.967 stuks vergeleken met 121.868 in 2021.

    Eerste kwartaal 2022 maakt valse start

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat samen: “Het aantal ingeschreven occasiewagens daalde in maart opnieuw met -16,2% tot zo’n 57.215 eenheden vs.68.310 in 2021. Vergelijken met 2020 is niet relevant want op 18 maart 2020 werd de eerste lockdown ingevoerd voor alle niet-essentiële winkels. De inschrijvingscijfers zijn toen gecrasht, en zijn de maanden erna ook abnormaal laag gebleven. Vandaar de vreemde stijging van maart 2022 (+ 44,6%) ten opzichte van maart 2020. We hebben vanaf nu dus geen ‘normaal vergelijkingspunt’ meer met cijfers ten opzichte van een normaal jaar, of we moeten 3 jaar teruggaan in de tijd" Het is opmerkelijk dat de occasiemarkt het nu enkele maanden op rij slecht doet waardoor het eerste kwartaal rood kleurt : de tweedehandsmarkt kan de verliezen van de nieuwmarkt niet langer compenseren en dat is zwaar voor de hele sector.

    TRAXIO legde ook zijn  oor te luisteren in het dealernetwerk. Henri de Hemptinne, voorzitter van de concessiehouders (GDA) legt uit: “De leveringen van nieuwe wagens blijven behoorlijk achter: halfgeleiders, Oekraïne, de recente aardbeving in Japan en nieuwe coronalockdowns in China blijven de grote spelbrekers bij de leveringen. In maart zijn er ook duidelijk minder bestelbonnen geschreven : inflatie en de oorlog in Oekraïne hebben de particulier thuis gehouden, maar ook bedrijven stellen hun aankoop uit. Op de tweedehandsmarkt zijn de prijzen sterk gestegen (+15%) door het gering aanbod en is het consumentenvertrouwen door internationale situatie en inflatie sterk gedaald. Daardoor merken we een veel lagere verkoop. De energieprijzen zijn sterk gestegen en ook dat heeft zeker zijn invloed. Het is bijgevolg zeer rustig in de showrooms”. 

    Eenzelfde negatieve tendens horen wij ook van Ivo Willems (Cardoen): “Net als de vorige maanden was er in maart een schaarste voor de occasiewagens. Er worden maar weinig nieuwe wagens geleverd, dus blijft iedereen met de oude wagen rijden en daardoor is er dus weinig instroom op de tweedehandsmarkt. We zien dat de consument zoekt naar goedkopere (- 15.000 €) occasies, maar ze helaas niet kan vinden.

    Wat nieuw en verontrustend is, dat is dat de markt van oude occasies ook problemen krijgt. Zeg maar de wagens van 7 jaar en ouder die vooral naar de Oostblok landen werden uitgevoerd. Die markt valt stil door de oorlog. In Polen, Roemenië, Oekraïne, de Baltische staten is tijdelijk geen interesse meer in onze wat oudere wagens. Dat is voor de verdelers een groot probleem omdat dit een interessante afzetmarkt was voor de  overnames. De laatste twee jaar kregen we goede prijzen voor onze oudere overnames en dat blijkt nu even minder te zijn. Gevolg van deze situatie is dat een occasiewagen kopen duurder is geworden ( + 15% op 6 maanden tijd) en daar waar het verschil nog werd gecompenseerd door een goede prijs voor je overname, wordt nu het bij te passen verschil voor de consument groter.”

    Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes, Opel en Peugeot vormen de top 5 van de best verkochte merken  van tweedehandse personenwagens.

    De meest populaire modellen in maart waren andermaal de VW Golf (2.450 ex) en VW Polo (1.853 ex), gevolgd door de Opel Corsa (1.600 ex), BMW 3-reeks (1.331 ex) en Ford Fiesta (1.299 ex.)

    Bij de tweedehandse wagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 52,1% vs diesel: 40,7%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt weliswaar naar 5,3 % , terwijl er amper 1,4% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels meer dan 42,4% (17,9% HEV incl. mild hybrids; 15,4%v PHEV en 9,1% full EV) de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun intrede hebben gedaan op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de 2de hands markt momenteel nog beperkt is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 10 maanden.

     De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 90% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 9%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens maar zakt -2% ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) elk 1% stijgen.

    Meer info TRAXIO

    06-04-2022 om 21:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de dorst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-04-2022 om 21:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!