Inhoud blog
  • Duitse vakwerkhuizen
  • Een moderne Malibu
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    12-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehandsauto's

    Tweedehandse auto’s trekken de handrem verder aan in juli

    Na een relatief betere meimaand en een duidelijk slechtere maand juni, trok de verkoop van tweedehandswagens in juli opnieuw de handrem verder aan. Het resultaat is een daling van -14,4% ten opzichte van juli 2021 en zelfs van -31,0% ten opzichte van 2020 (toen de verkoop volop aan het hernemen was na de eerste lockdown). Er werden afgelopen maand juli 49.406 occasies ingeschreven, en dat is een daling met 8.292 eenheden tegenover juli 2021. Over de eerste zeven maanden gaat de tweedehandsmarkt er nu -10,8% op achteruit, met een gecumuleerd verlies van -45.819 stuks. Volkswagen blijft aan de kop als meest populaire tweedehandsmerk gevolgd door BMW, Mercedes, Opel en Peugeot.

    Opvallend is verder dat de inschrijvingen van nieuwe personenwagens het in juli minder slecht deden dan de tweedehandsmarkt = -5,1%.

    Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO : “De tweedehandsmarkt heeft afgelopen maand opnieuw de handrem aangetrokken : het aantal inschrijvingen daalde met -14,4% tot 49.406 waardoor de markt over de eerste zeven maanden -10,8% minder presteerde. Waarschijnlijk is dat deels toe te schrijven aan het feit dat er deze zomer minder mensen met de auto op verlof vertrekken of in eigen land blijven in vergelijking met de afgelopen twee jaar : men wil eindelijk nog eens ‘echt’ op reis. Toch blijft de bevoorrading van de tweedehandsmarkt nog steeds moeilijk, in het bijzonder voor de jongere modellen met een beperkt aantal kilometers op de teller. In die segmenten blijven de prijzen vooralsnog hoog. Voor de oudere wagens in de stocks horen we dat de export naar het voormalige Oostblok voorzichtig (en tijdelijk?) herneemt. Dat geeft wat ademruimte aan de handelaars. Over diezelfde eerste zeven maanden deed de nieuwmarkt het procentueel nog slechter (-14,8%) maar in juli was de daling bij de nieuwe wagens minder sterk (-5,1%). Komt er stilaan een kentering?”

    Enkele grote tweedehandsverkopers gaven ons alvast enkele interessante inzichten mee.

    Simon Bossuyt, Dex : “In vergelijking met dezelfde periode in 2021 hebben we een kleiner aanbod en stock maar we hebben wel het gevoel dat het stilaan verbetert en dat het aanbod stabieler wordt. Wel hebben we onze stock moeten aanpassen met een wat groter aandeel van iets oudere wagens. ‘Groei’ moeten we dus bekijken in functie van het nog steeds beperkte aanbod. Wij blijven in alle geval continu zoeken naar nieuwe kanalen en kwalitatief aanbod.”

    Ivo Willems, Cardoen : “We hebben het gevoel dat er minder interesse is omdat er meer mensen op vakantie zijn dan de vorige jaren : mogelijks is er een inhaalbeweging na 2 zomers waarbij mensen eerder in België gebleven zijn. Qua aanbod zien we ook een verschuiving : jonge occasies - minder dan 7 jaar en met minder dan 100.000 km - zijn steeds moeilijker te vinden. Mensen die snel een auto willen, worden nog altijd naar de occasiemarkt geduwd, en bovendien naar iets oudere wagens.”

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens - juli 2022

    Inschrijvingen 2de hands & nieuwe wagens  YTD  2022 (jan-juli)

     

    Evolutie inschrijvingen 2de hands YTD (juli 2022)

    Details tweedehandse personenwagens

    Volkswagen, BMW, Mercedes, Opel en Peugeot vormen nog steeds de top 5 van de best verkochte merken tweedehandse personenwagens.

    De meest populaire modellen in juli waren de VW Golf (2.231 ex) en VW Polo (1.728 ex.), gevolgd door de Ford Fiesta (1.104 ex.), BMW 3-reeks (1.099 ex.) en Renault Clio (1.057 ex.)

    Bij de tweedehandswagens noteren we de verdere daling van het aantal diesels waardoor er nu al een flink verschil kan genoteerd worden in het voordeel van benzine: benzine: 51,9% vs. diesel: 40,7%. Het aandeel van de andere brandstoffen groeit langzaam, maar blijft voorlopig nog relatief klein met een totaal van 7,4%. Het aandeel van de hybride wagens (dit zijn alle types van geëlektrificeerde wagens met verbrandingsmotor en elektrische ondersteuning, dus zowel de gewone hybride wagens als de plug-ins en de mild hybrids) stijgt voor het eerst weliswaar boven de 5% (5,4%), terwijl er 1,7% full elektrische modellen werden ingeschreven op de tweedehandsmarkt. Dit zijn heel andere verhoudingen dan bij de inschrijvingen van nieuwe personenwagens waar geëlektrificeerde voertuigen inmiddels zo’n 42,5% (18,0% HEV incl. mild hybrids; 14,4% PHEV en 10,1% full EV) van de verkoop betekenen. Kanttekening hierbij is wel dat hybride en elektrische voertuigen vrij recent hun opmars maken op de nieuwmarkt waardoor hun aandeel op de 2de hands markt momenteel nog beperkt, maar zeker groeiend is.

    De mediane leeftijd van de occasie-inschrijvingen steeg naar 7 jaar en 11 maanden.

    De tweedehandsmarkt is vooral een particuliere activiteit. Maar liefst 89% van de inschrijvingen waren gedaan door privépersonen terwijl het aandeel bedrijfswagens op de 2de hands beperkt blijft tot 10%. De sector van de tweedehandsverkopers preciseert hierbij dat startende bedrijven vaker kiezen voor een tweedehandswagen, en dat zij vaak interesse hebben in occasie hybride wagens.

    Traditioneel is Vlaanderen met 53% de grootste regio voor de inschrijving van tweedehandse personenwagens, identiek ten opzichte van vorig jaar terwijl Wallonië (37%) en Brussel (10%) onderling  1% uitwisselen.

    12-08-2022 om 14:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe Adria Altea

    Adria Altea

    Voor 2023 maakt Adria met de uitstapreeks een nieuwe blikvanger. Vorig jaren werden alle reeksen van Adria flink opgewaardeerd.

    Voor volgend jaar werd de Altea in een totaal nieuw kleedje gestoken. Zo rolt hij nu op staal velgen in plaats van de aluminium velgen. Het koetswerk is goed aangepakt en wordt gedragen door het lichte AL-KO Vario X chassis. Het streven was vooral een lichte caravan bouwen met veel bergruimte.

    Het koetswerk heeft een hagelbestendige buitenbeplating. Het achterfront met zijn opvallende lichten en grote handgrepen is een beetje afgekeken van zijn duurdere broers. Vooraan heeft het deksel van de disselkoffer bijna de volle breedte van het voorfront. Tegenover zijn voorganger is het nu veel gemakkelijker om de gasflessen en ander materiaal in de koffer te laden.in het voorfront en aan de keuken heeft men een groter venster geïnstalleerd dat geeft meer licht in het interieur. Hagelbestendig polyester is niet bepaald gunstig voor een lichtgewicht caravan.

    Daarom heeft de fabrikant geen triplex aan de binnenkant van de wanden en het dak gebruikt, maar een lichte kunststof uit de autoindustrie. Voor een caravan is dit materiaal niet alleen lichter dan triplex, het ziet er goed uit en voelt zacht aan. Men kan het zo gebruiken. De grijze zichtbare wanden geven een warm en aangenaam gevoel wat perfect bij de kleur van de kussens past en aan vilt doet denken. Bij een eerste blik is het meubilair geen goedkope uitvoering. Het verschil zit wat in de binnenkant. Men heeft getracht zonder aan de stevigheid te tornen minder hout te gebruiken, iedere gram telt bij een lichtgewicht caravan.

    Zo zijn de zitbanken niet met triplex platen uitgevoerd maar met houten kaders met een sterke textiel bekleed. Achter de rugkussens zien we niet meer de bekende afstandsschotten. Zij maken plaats voor twee ronde verticaal gemonteerde stokken waartussen een sterke textiel riem gespannen is. Hoelang die riemen achter de rugkussens het zullen volhouden zullen we later zien. Zware bagage legt men best onder het bed. Voor de keuken heeft men de verticale hoekstijlen vervangen door buigzaam plaat materiaal waarmee men de ronde hoeken kom maken.  Even sterk maar veel lichter. Op die manier van bouwen hebben de laden iets meer inhoud. Antislip vellen zorgen dat de inhoud redelijk goed op zijn plaats blijft liggen.

    Hoewel het interieur modern met wat hoekig meubilair ingericht is voelt het toch huiselijk aan. Bijzonder de kleur combinaties van kussens, wanden, vloer en het iets lichter meubilair vallen best mee.

    Voorlopig worden de succesrijke indelingen aangeboden. Zowel met stapelbedden, kinderhoekje, vast dubbelbed vooraan, ruime badkamer en centrale zitgroep.

    Technische gegevens

     Opbouw lengtes  4,28 m >  6,15 m.  Aantal slaapplaatsen  3 > 6

    Totale lengtes  5,69 m > 7,61 m

    Rijklaar gewicht 1.081 > 1.331 kg (afhankelijk van de toebehoren)

    Meer info www.adriacaravans.com

    02-08-2022 om 10:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbelzicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-07-2022 om 09:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite nieuwigheden voor 2023

    Nieuwe kleurstelling Mondial- en Cruzer-interieur, Basecamp krijgt een nieuwe indeling!

     Afgelopen seizoen was wederom een verkooptopper voor Sprite. Dat is voor Sprite echter geen reden om stil te zitten. Er komen nieuwe kleurstellingen en detailveranderingen. De Basecamp krijgt tevens een nieuwe indeling met een vast tweepersoonsbed.

     Deze nieuwe indeling, de Basecamp 3, heeft dezelfde lengte als de Basecamp 4.

    Ook de indeling is nagenoeg gelijk, alleen hier heeft de voorzit plaats gemaakt voor een vast tweepersoonsbed.

     De Basecamp wordt verder verfraaid met een nieuwe buitendecoratie in combinatie met fraaie aluminium 15 inch wielen.

     

     Mondial SE en Cruzer SR

     De focus qua modellenseries wordt de komende jaren gelegd op de Mondial SE en Cruzer SR serie. Beide series krijgen een update in de vorm van nieuwe interieurkleuren voor het meubelwerk, tafel en werkbladen.

     Ook de buitenzijde van deze series worden verfraaid met nieuwe lichtmetalen velgen.

    En daarbij krijgt de Mondial SE serie een andere stoffering.

     De keuken van de Cruzer SR wordt voorzien van een nieuwe magnetron zonder draaiplateau.

     De indelingen van de van beide series wijzigen niet.

     

     Alpine Sport

     Voor het seizoen 2023 ligt alle aandacht op de eerdergenoemde series. De instapserie Alpine Sport gaat na 10 jaar plaats maken voor de modernere Mondial SE serie. Eén model blijft echter nog doorlopen omdat de populariteit van dit model onverminderd groot blijft. De Alpine Sport 370 EK!

    Dus ook komend jaar is deze bestseller nog gewoon verkrijgbaar.

     De nieuwe caravans staan vanaf eind augustus in de showroom.

     De prijzen van de Sprite caravans beginnen bij € 25.695, - voor de Alpine Sport, € 29.495, - voor de Mondial SE, € 33.295, - voor de Cruzer SR en de Basecamp is er vanaf € 31.795, -.

     De prijzen voor deze ruim uitgeruste caravans zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.

     Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

     Sprite caravans worden geïmporteerd door Caravan Trading Europe B.V.

     Meer info: www.spritecaravans.com

    29-07-2022 om 09:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-07-2022 om 20:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder per auto

    Jongeren rijden steeds minder met de auto
    In drie jaar tijd is het aandeel van de kilometers die jongeren afleggen als autobestuurder gedaald van 55% naar 45%.

    Tijdens de eerste zes maanden van dit jaar legden de Belgen gemiddeld 33 km per dag af. Dit is een stijging ten opzichte van vorig jaar (27 km) maar ligt nog ver onder het gemiddelde van voor de coronacrisis (40 km). Vooral verplaatsingen als autobestuurder zijn sterk verminderd: het aantal afgelegde kilometer door autobestuurders is gedaald met 23% ten opzichte van 2019. Het zijn vooral de jongeren (18-34) die minder met de auto rijden: het aandeel van de kilometer die zij afleggen als autobestuurder is gedaald van 55% in 2019 naar 45% in 2022. Dit zijn de belangrijkste bevindingen van de laatste mobiliteitsbarometer van Vias institute.

    Vias institute publiceert elk kwartaal een mobiliteitsbarometer om de meest recente ontwikkelingen op het vlak van mobiliteit in België op te volgen. Via deze barometer krijgen we een beeld over welke vervoersmiddelen Belgen gebruiken en hoeveel kilometer zij gemiddeld afleggen. De data werden verzameld via een online enquête die afgenomen werd bij een representatieve steekproef van 6000 respondenten.

    Men legt gemiddeld 33 kilometer af per dag, tegenover 40 kilometer drie jaar geleden
    Hoewel het verkeer in België zich aan het herstellen is na twee jaar getroffen te zijn door de coronacrisis, zien we dat het verkeer zich nog niet terug op het niveau van voor 2020 bevindt. Zo is het aantal afgelegde kilometer tijdens de eerste zes maanden van dit jaar nog steeds 17% lager dan in dezelfde periode in 2019 (tijdens de eerste helft van dit jaar werden er per dag gemiddeld 300 miljoen kilometer afgelegd in België, tegenover 361 miljoen in 2019). Daarentegen is het aantal kilometers wel gestegen met 21% in vergelijking met de eerste zes maanden van 2021.

    Het gemiddeld aantal afgelegde kilometer per persoon bedroeg tijdens de eerste helft van dit jaar 33 km, wat een stijging is ten opzichte van de eerste helft van 2021 (27 km) maar nog steeds lager ligt dan het gemiddelde in de eerste helft van 2019 (40 km).

    De toename van het telewerken lijkt het aantal verplaatsingen in België aanzienlijk te hebben verminderd. Het is zeer waarschijnlijk dat dit effect zal blijven door de stijging van de brandstofprijzen. Eén op de drie Belgen geeft immers aan dat ze de auto minder gebruiken sinds de stijging van de brandstofprijzen.

             

    Aantal afgelegde kilometer

    Gemiddeld aantal afgelegde kilometer per persoon

    1e semester 2017

    359 miljoen km

    39,8 km

    1e semester 2018

    357 miljoen km

    39,5 km

    1e semester 2019

    361 miljoen km

    40,4 km

    1e semester 2020

    235 miljoen km

    25,7 km

    1e semester 2021

    248 miljoen km

    27,0 km

    1e semester 2022

    300 miljoen km

    32,5 km

    Evolutie 2019-2022

    - 17%

    - 20%

    Het aantal afgelegde kilometer door autobestuurders is gedaald met 23% ivm 2019
    Autorijden is na de coronapandemie minder populair geworden. Het aandeel van het totale aantal afgelegde kilometer dat als autobestuurder wordt afgelegd is afgenomen van 57% tijdens de eerste helft van 2021 naar 52% tijdens de eerste helft van dit jaar. Het aantal afgelegde kilometer door autobestuurders ligt ook nog steeds onder het niveau van de eerste helft van 2019 (23% lager). Het is vooral bij de jongere populatie (18-34) dat autorijden minder populair is geworden. Het aandeel van de afgelegde kilometers als autobestuurder is van 55% in 2019 naar 45% in 2022 gegaan.

    Files, het risico op ongevallen, steeds moeilijkere toegang tot een rijbewijs, de stijging van voertuig- en brandstofprijzen: meer en meer jongeren laten de auto vrijwillig aan de kant staan en halen hun rijbewijs slechts uit verplichting. De coronacrisis lijkt deze tendens te hebben versterkt.

    Het gebruik van het openbaar vervoer is tijdens de pandemie aanzienlijk verminderd en begint zich pas dit jaar opnieuw te herstellen. In de eerste helft van 2019 gaf nog 12% van de respondenten aan dat ze het openbaar vervoer gebruikt hadden. Tijdens de coronapandemie daalde dit aandeel tot 7%, maar tijdens de eerste helft van dit jaar zien we opnieuw een toename: 11% van de respondenten geeft aan het openbaar vervoer te gebruiken. Toch ligt het aantal kilometer dat met het openbaar vervoer wordt afgelegd nog steeds 27% lager dan in de eerste helft van 2019. Dit is gedeeltelijk toe te schrijven aan een daling van het aantal verplaatsingen met de trein als gevolg van telewerken.

    Het gebruik van de elektrische fiets blijft jaar na jaar toenemen. In 2017 gaf slechts 3% van de respondenten aan gebruik te hebben gemaakt van een elektrische fiets, dit aandeel steeg naar 5% in 2019 en is al 7% in de eerste helft van 2022. De elektrische fiets blijft het populairst bij 55-plussers: in 2022 verplaatste 9% van de respondenten uit deze leeftijdsgroep zich met een elektrische fiets. In Vlaanderen worden bijna evenveel kilometer afgelegd op een elektrische fiets als op een gewone fiets.

    Conclusie
    Mede dankzij telewerken blijft het verkeer in België onder het niveau van voor 2020. Het aantal kilometer dat in de eerste zes maanden van dit jaar werd afgelegd, ligt 17% lager ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Vooral het autogebruik is sterk gedaald: er worden 23% minder kilometers afgelegd door autobestuurders ten opzichte van 2019. Vooral onder de jongere populatie (18-34) verliest autorijden aan populariteit: het aantal kilometer dat zij als automobilist hebben afgelegd, is gedaald van 55% in 2019 tot 45% in 2022. De stijging van de brandstofprijzen zal dit verschijnsel waarschijnlijk nog versterken.
     
    Alle cijfers van de mobiliteitsbarometer zijn beschikbaar via https://www.vias-modalsplit.be/nl/.

    Contactpersoon:
    Karin Genoe, CEO Vias Institute: 0495/16.54.02

    28-07-2022 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2022 om 20:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt is een winnaar

    Alle Fendt caravans bovenaan het winnaarspodium

    Alle Fendt caravans bovenaan het winnaarspodium

    Motorpresse Stuttgart eert de caravans van het jaar 2022

    Motorpresse Stuttgart organiseerde opnieuw de traditionele lezerskeuze "Caravans van het Jaar" en in het seizoen 2022 was Fendt-Caravan met zijn producten opnieuw de grote winnaar in het voordeel van de deelnemers.

    In de lezerspeiling van het gerenommeerde tijdschrift "CARAVANING" behaalden alle vijf de fendt-caravan series genomineerd voor de stemming de 1e plaats in hun respectievelijke categorieën en bovendien de 2e plaats als twee modelseries uit Mertingen in dezelfde categorie meededen. Veel meer dan 6.400 deelnemers konden hun favorieten bepalen uit 68 verschillende modellen, die waren onderverdeeld in verschillende categorieën. Alle caravans werden door de deelnemers beoordeeld op een breed scala aan criteria.

    In de categorie "Middenklasse" won de "Bianco Activ/Bianco Selection", de 2e plaats werd veiliggesteld door de "Sapphire" serie. Ook in de categorie "Upper Middle Class" kwam met de "Opal" de winnaar van Fendt-Caravan. In de "Upper and Luxury Class" werden de Fendt caravan modelserie "Diamant" op de 1e plaats en "Tendenza" op de 2e plaats tweemaal bekroond.

    We willen de lezers van het tijdschrift "CARAVANING" bedanken voor hun herhaalde zeer positieve evaluatie van onze caravans.

    "We zijn voortdurend bezig met de verdere ontwikkeling van onze producten om onze klanten ook in de toekomst van onze caravans te overtuigen. Met deze speciale awards spreken lezers en klanten hun vertrouwen uit in zowel onze producten als ons bedrijf. Dit is en blijft een stimulans en onze eigen claim in de toekomst", zegt Marketing Manager Thomas Kamm.

    24-07-2022 om 20:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tendensen 2023

     

    TENDENSEN 2023

    Moderne trendsetter op de weg

    De tijdloos moderne trendsetter serie Tendenza presenteert zich met een volledig opnieuw ontworpen meubelinterieur met 7 plattegronden.

    De trenda 2023 in de buitenruimte

    • Compleet nieuw automotive voor- en achterconcept; Bug gedeeltelijk in LFI-technologie
    • Specifieke Tendenza buiteninrichting met moderne gradiënttoepassing
    • Stahoogte 1.98 m
    • uniforme luifelstrip
    • Caravandak in GVK (als optie)
    • Nieuwe achterzijde in sandwichdesign
    • De krukassteunverlenging aan de achterzijde is met 50 mm ingekort en dus onopvallender
    • Nieuwe buitenverlichting rondom met innovatieve LED-randverlichting achterlichten met "gloeiend oppervlakeffect"
    • Lichtmetalen velgen zwart gepolijst

    De Trenda 2023 binnen

    • Het nieuwe programma van de Tendenza omvat 7 plattegronden, waarvan 3 met queensize bedden en 2 met ALDE warmwaterverwarming en warmwater vloerverwarming
    • Nieuw meubeldecor "Noce Marche"
    • Nieuwe stofvarianten "Cannes" en "Studio-Line Vivara"
    • Meubelbeslag, handvatstrips en kliksluitingen in chroom
    • Rugbekleding met loungekarakter, zitkussens in comfortschuimkwaliteit (bij stoffenwereld "Studio Line Vivara")
    • Nieuwe dubbele USB-aansluitingen standaard in de boeg, achterkant en plank van de keuken (afhankelijk van het model)
    • Nieuwe dakopbergkoffers met nieuwe verlichting en nieuwe 12V-leesspots
    • Nieuwe plafondlamp
    • 7-zone comfort schuimmatrassen in eenpersoons- en Franse bedden
    • Kledingkast in de slaapkamer (afhankelijk van het model)
    • Garderobe verlichting met bewegingssensor
    • Slaapwereld "Liva" als accessoire
    • Tapijt vastgeketend en losjes gelegd
    • Praktisch instaptapijt
    • Hordeur in het entreegebied
    • Vergroting van het interieur door optimalisatie van de flessenkrat
    • Nieuw keukenontwerp met aangepast keuken flashback paneel
    • Nieuwe moderne keukenkraan
    • Nieuw fornuis en spoelbak met glazen deksels (afhankelijk van het model)
    • Oven met grillfunctie (650 SFD en 650 SFDW)
    • Nieuwe compressorkoelkasten in verschillende maten (afhankelijk van het model)
    • Centraal display Fendt-CaravanCONNECT boven de toegangsdeur met app-bediening
    • Zekeringkast met plug-in systeem
    • Truma Gas heater Combi 4 of Combi 6 (650 SFD) met digitaal bedieningspaneel CP plus met recirculatieverdeling en geïntegreerde warmwaterboiler (10 liter inhoud) (afhankelijk van het model)
    • ALDE warmwaterverwarming en warmwater vloerverwarming (afhankelijk van het model)

    24-07-2022 om 20:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diamant 2023

    DIAMANT 2023

    Uniek in alle opzichten

    De 3 plattegronden van de premium caravan Diamant staan in alle opzichten voor luxe kampeerervaringen in een stijlvolle ambiance.

    De Diamond 2023 in de buitenruimte

    • Automotive's voor- en achterconcept deels in LFI-technologie
    • Nieuw, specifiek diamant exterieurdecor met moderne gradiënttoepassing
    • Homogene dakverbinding voor boeg en achtersteven
    • Stahoogte 1.98 m
    • uniforme luifelstrip
    • Luifelstrip met LED verlichting
    • Caravandak in GVK (als optie)
    • De krukassteunverlenging aan de achterzijde is met 50 mm ingekort en dus onopvallender
    • Voertuig buitenverlichting rondom met innovatieve LED-randverlichting achterlichten met "gloeiend oppervlakeffect"
    • Lichtmetalen velgen zwart gepolijst

    De Diamant 2023 binnen

    • Het nieuwe Diamond-assortiment omvat 3 plattegronden, elk met Skylight panoramische dakkap met verlichting (LED) en 2 met aparte douche
    • Meubel decor "Rovero-Castello"
    • Nieuwe stofvariant "Faro" en versie "Salina"
    • Optionele lederen bekleding "Zingst" als optie extra mogelijk
    • Zitgroepen met hoogwaardige veerkernbekleding
    • Hoofdsteunen in zithoek, in hoogte verstelbaar
    • Nieuwe dubbele USB-aansluitingen standaard in de boeg en achterkant
    • 7-zone klimaatcomfort schuimmatrassen in eenpersoons- en Franse bedden
    • Slaapwereld "Liva" als accessoire
    • Kledingkast in de slaapkamer (afhankelijk van het model)
    • 12 V leesspots
    • Garderobeverlichting met bewegingssensor, oplaadbaar
    • Keuken achterpaneel in glas look backlit
    • Nieuwe spoelbak met vaste mengfitting
    • Oven met grill (gas)
    • Nieuwe compressorkoelkasten in verschillende maten (afhankelijk van het model)
    • Centraal display Fendt-CaravanCONNECT boven de toegangsdeur met app-bediening
    • Vloertemperatuur elektrisch geregeld (in het temperatuur gecontroleerde gebied)
    • TV-houder SKY met knikarm
    • Afhankelijk van de plattegrond, aparte douchecabine en verschillende wasruimtevarianten
    • Tapijt vastgeketend en losjes gelegd
    • Praktisch instaptapijt
    • Hordeur in het entreegebied
    • Zekeringkast met plug-in systeem
    • Truma Combi 6 gaskachel met digitale CP plus bedieningspaneel met luchtcirculatieverdeling en geïntegreerde warmwaterboiler (inhoud 10 liter)

    24-07-2022 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bianco 2023

     

    BIANCO  2023

    Voel je goed in een grote selectie

    Als Activ of Selection met zijn 16 plattegronden biedt de Bianco een gevarieerde selectie voor fantastisch mooie feelgoodmomenten, waaronder 6 aantrekkelijke kinderkamervarianten.

    De Bianco 2023 in de buitenruimte

    • Compleet nieuw automotive voor- en achterconcept; Bug gedeeltelijk in LFI-technologie
    • Specifiek Bianco exterieurdecor met moderne blauwe toepassingen
    • Stahoogte 1.98 m
    • uniforme luifelstrip
    • Caravandak in GVK (als optie)
    • Nieuwe achterzijde in sandwichdesign
    • De krukassteunverlenging aan de achterzijde is met 50 mm ingekort en dus onopvallender
    • Nieuwe buitenverlichting rondom met innovatieve LED-randverlichting achterlichten met "gloeiend oppervlakeffect"

    De Bianco 2023 binnen

    • Meubel decor "Tiberino"
    • Nieuwe stofvariant "Alicante" en versie "Zingaro"
    • Stevige welgevormde handgrepen
    • Een grote verscheidenheid aan zitgroepen, waaronder enkele middelste zitgroepen
    • Nieuwe dubbele USB-aansluitingen standaard in de boeg en achterkant
    • Nieuw heftafelontwerp (afhankelijk van het model)
    • Comfortabele, stevige verenmatrassen in eenpersoons- en franse bedden
    • Kledingkast in de slaapkamer (afhankelijk van het model)
    • Nieuwe kapstokhaken in de kleur "RVS"
    • Slaapwereld "Askil" als accessoire
    • Praktisch instaptapijt
    • Vergroting van het interieur door optimalisatie van de flessenkrat
    • Bedieningspaneel in de keuken in meubelinrichting
    • Absorber koelkasten in verschillende maten (afhankelijk van het model)
    • Nieuw fornuis en spoelbak met glazen deksels
    • TRUMA gaskachel S 3004 of S 5004 (afhankelijk van het model)
    • Ladder op het stapelbed van aluminium (afhankelijk van het model)

    De extra standaarduitrusting van de Bianco Activ

    • Truma Gas Heater Combi 4 of Combi 6 met digitaal bedieningspaneel CP plus met luchtcirculatie en geïntegreerde warmwaterboiler (10 liter inhoud) (afhankelijk van het model)
    • Zijstoel als kist (belastbaar met max. 100 kg) (afhankelijk van het model)
    • Laterale oplaadfunctie (voor afzonderlijke bedden) (afhankelijk van het model)
    • De 720 SKDW Activ is uitgerust met een ALDE warmwaterboiler en warmwater vloerverwarming
    • De 515 SKF Activ wordt standaard geleverd met twee grote servicekleppen
    • Verhoogd laadvermogen door versterkt chassis (afhankelijk van het model)
    • Verlichting in de kast met bewegingssensor (afhankelijk van het model)

    24-07-2022 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Fendt modellen voor 2023

    Apero - de nieuwkomer in het Fendt-Caravan programma van het seizoen 2023

    Het NIEUWEApero – Trendy lifestyle kan worden ervaren in 7 plattegronden met een modern sprankelend interieur en slaapplaatsen voor maximaal 5 personen, ook met stapelbedden.

    Apero

    Ervaar een trendy levensstijl

    Met de apero kunt u het moderne sprankelende interieur voor de speciale lifestyle vakantie in alle 7 plattegronden vanaf het begin ervaren.

    Het nieuwe outdoor aperitief 2023

    • Compleet nieuw automotive voor- en achterconcept; Bug gedeeltelijk in LFI-technologie
    • Specifieke apero-buiteninrichting met moderne blauwe toepassingen
    • Stahoogte 1.98 m
    • uniforme luifelstrip
    • Caravandak in GVK (als optie)
    • Nieuwe achterzijde in sandwichdesign
    • De krukassteunverlenging aan de achterzijde is met 50 mm ingekort en dus onopvallender
    • Nieuwe buitenverlichting rondom met innovatieve LED-randverlichting achterlichten met "gloeiend oppervlakeffect"
    •  

    De nieuwe Apero 2023 binnen

    • Nieuwe moderne 3-kleuren meubelinrichting "Norfolk"
    • Stofvarianten "Spring" en "Sunset"
    • Stevige design handvatstrips
    • Een grote verscheidenheid aan zitgroepen, waaronder enkele middelste zitgroepen
    • Dubbele USB-aansluitingen standaard in woon- en slaapgedeeltes
    • Nieuw heftafelontwerp (afhankelijk van het model)
    • Comfortabele, stevige verenmatrassen in eenpersoons- en franse bedden
    • Kledingkast in de slaapkamer (afhankelijk van het model)
    • Slaapwereld "Askil" als accessoire
    • Praktisch instaptapijt
    • Vergroting van het interieur door optimalisatie van de flessenkrat
    • Keukenachterwand met keukenraam en fraai geïntegreerde stopcontacten en schakelaars geïntegreerd in wandbekleding
    • Keukenkraan in antraciet
    • Absorber koelkasten in verschillende maten (afhankelijk van het model)
    • Fornuis en spoelbak met glazen deksels
    • TRUMA gaskachel S 3004 of S 5004 (afhankelijk van het model)
    • Welgevormde wastafel in de sanitaire ruimte (afhankelijk van het model)
    • Ladder op het stapelbed van aluminium (afhankelijk van het model)

    24-07-2022 om 20:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoog in de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-07-2022 om 20:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tandero van LMC

     TANDERO en STYLE MODELLEN

     Gewoon moderner, rechter en frisser: de LMC Style heeft voor het modeljaar 2023 een uitgebreide facelift ondergaan. De flexibele allrounder is de sterkste en meest uitgebreide modelserie van LMC  en ideaal voor gezinnen dankzij de grote keuze aan indelingen.

     Van de Style heeft alle gangbare bedvarianten  eenpersoonsbed, tweepersoonsbed, eiland bed, hefbed, stapelbed, opklapbed en de mogelijkheid van twee slaapplaatsen in het hefdak. De vraag naar de LMC Style is groot. Een bijzondere focus bij de facelift ligt op de verdere ontwikkeling van de meubelbouw, de adaptatie van de decors en daarmee de afstemming op actuele woontrends. Licht eiken decor, in combinatie met fijn saliegroen en accenten in grijs en wit, ontmoet de betonlook vloer. Om rust in de kamer te brengen heeft LMC de Style serie chromen strips en handgrepen bedacht.

    b

     Indrukwekkend ruimtelijk gevoel

     Het moderne Scandinavische design ondersteunt het karakteristieke, ruimtelijke gevoel van de stijl met veel ruimte om te koken, spelen en ontspannen. Het nieuwe rechte stuk meubelbouw geeft ook meer opbergruimte, bijvoorbeeld in de wandkasten. Hier waren de hoeken open. Daarnaast hebben alle bovenkastdeuren geen grepen en ondersteunen ook de open planken en optimaal gepositioneerde planken het concept. Nieuw in de badkamer is de hoekige, verzonken wastafel op een meer eenvoudige en eigentijdse manier ontworpen.

    z

    De meubelconstructie is overzichtelijk en goed toegankelijk. Er zijn ook veranderingen in de indeling van het tweepersoonsbed Style 460 D: de 440 D wordt geleverd met een compacte, geoptimaliseerde versie van de bestseller  met meer opbergruimte dankzij de geïntegreerde linnenkast. Uittrekbare wastafel voor meer bewegingsvrijheid in de badkamer en een eenvoudig maar comfortabel toiletgebruik. Vanaf nu vertegenwoordigt alleen al de plattegrond van 500 K de Style-Lift reeks. Hier kan tot zeven medepassagiers kunnen slapen in het standaard hefbed en de geïntegreerde kinderbedden. Het onderwerp duurzaamheid is van groot belang in LMC-producten en daarom worden bij de facelift meer duurzame materialen gebruikt. De meubelstof is 100 procent resikleerbaar s

     PET-flessen. "Easy clean" is een bijkomend voordeel van het PET-materiaal: vuildeeltjes blijven niet achter meer in de stof hangen  ze kunnen gemakkelijk worden verwijderd zonder moeizaam te hoeven wassen. Net als in de Tandero reeks zorgen linnen gordijnen voor een goede woonsfeer. Hiervoor wordt de samenwerking met een Duitse weverij geïntensiveerd.

    k

     Voordelen: LMC kan rekenen op regionale productie, met kortere transportroutes en minder CO2. Bij alle innovaties wordt gekeken of en welk duurzaam alternatief mogelijk is.

      Tandero 430 D, 480 D en 500 K

     Begin dit jaar reed LMC met de Tandero in de nieuwe merklook. H 510 E krijgt veel versterkingen in het modeljaar 2023. De drie Tandero Modellen 430 D, 480 D en 500 K  slim doordachte plattegronden met een hoog ontwikkelingspotentieel in de Japandi design huisstijl.

    p

    Meer info  WWW.LMC-Caravans.de

    20-07-2022 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwieren tussen de bomen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2022 om 21:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe interieurs bij Hobby

    Hobby Excellent Edition 545 KMF

    Met de Excellent Edition biedt Hobby een nieuw interieur aan. Redelijk modern, licht en ruim terwijl het toch nog een gemoedelijk sfeer heeft waar Hobby voor bekend is. Voor het komende modellen jaar zijn er zes indelingen in het aanbod.

     We namen de Excellent 545 KMF onder de loep. Het is een ruime caravan voor een gezin met 2 kinderen, 3 zou ook kunnen, maar dan moet de zitgroep iedere avond tot bed worden omgebouwd en ’s morgens hetzelfde karweitje omgekeerd. De trekauto moet de nodige pk kunnen opleveren want dat vakantie huisje heeft een MTM van 2.000 kg . De 545 KMF heeft een midden zitgroep, vooraan  een dwars opgesteld Frans-bed, achterin stapelbedden en een uit de kluiten gewassen badkamer.  Onder de stapelbedden is een grote koffer die langs buiten via een garage deur bereikbaar is.

    Het koetswerk van de Excellent Edition is typisch Hobby. Het voorfront heeft PV profielen en ABS hoekprofielen. Samen vormen ze een mooi aerodynamisch voorfront. De bumper achteraan is uit één stuk en moet men zelfs bij een kleine beschadiging helemaal vervangen.  Het deksel van de disselkoffer is groot genoeg, de uitdraaisteunen zijn goed bereikbaar.  De brede buitendeur met venster is van goede kwaliteit en heeft een hor afsluiting langs binnen. Zoals men mag verwachten zijn gordijnen en rollo’s  aan de vensters standaard. Drie dakluiken brengen licht en lucht in het interieur. Waarom weten we niet, de badkamer is verstoken van een dakluik. Voor de buitenbeplating van het koetswerk nam men aluminiumplaat met fijn hamerslagprofiel.

    Het interieur ziet er een beetje anders uit dan we gewoon zijn van de fabrikant uit Fockbek. Ontwerper maakten een eigen moderne stijl voor de nieuweling. Lichte kleuren afgewisseld met donkere panelen en werkbladen zij zeker niet mis.  Daarbij maken de LED verlichting het bij avond zeer huiselijk in de caravan. de bovenkasten hebben licht gebogen witte deuren met enkele fijne donkere lijnen wat het ruimtelijk effect vergroot. Soliede scharnieren houden de bovenkastdeuren gemakkelijke open. Enkele goede punten zijn de zelfsluitende keukenladen en bovenkastdeuren.  Meubelmakers van Hobby hebben alles keurig afgewerkt. Twee sterke gasveren houden de matras op lattenbodem gemakkelijk open. Om het niet te kostelijk te maken  zijn de zitbanken en bedden onderbouw eenvoudig doch stevig gemaakt, aan het  bovenste bed  werd de veiligheidsleuning niet vergeten. Aankleden van het interieur zijn een knappe  vakantievriendelijke uitvoering. Kleuren van kussens, gordijnen, de passende vloerbekleding zijn een staaltje van vakkennis. Met een deur wordt de kamer met de stapelbedden afgesloten. Door de kleerkast tussen de stapelbedden en badkamer wat smaller te maken hadden de bedden wat breder geweest.

    De keuken op zich is een mooi uitgekiend meubelstuk met zijn witte deuren voorzien van brede handgrepen. Het aanrecht en de bovenste lade is donker uitgevoerd. Er zijn drie kookvuren naast elkaar en een ronde spoelbak in het aanrecht geïntegreerd.  Zo blijft er vooraan nog wat plaats over als werkblad. De bovenkastdeuren met in de midden een open stuk draaien open. Onderaan zijn 3 brede laden met verdelingen  en brede handgrepen. Aan de zijkant is een apotheker lade voor flessen plus ander smal  hoog materiaal. Een 150 l grote Dometic koelkast houdt de pintjes en andere voeding fris. Enkele stopcontacten voor 230 Volt en USB aansluitingen zijn niet vergeten evenals het nodige licht voor het kokkerellen bij avond.

    Ze is mooi uitgevoerd met voldoende open en gesloten bergvakken voor toiletgerief. Een wit ovaal waskommetje is in het wastafeltje met brede aflegplank gemonteerd. Het draaibaar wc is gebruiksvriendelijk met voldoende omgevingsruimte geplaatst. De kers op de taart is de grote afzonderlijke douchecel.  Een verleiding om lang onder de douche te staan, maar al dat water moet je aanhalen, na gebruik weer terug wegbrengen. Ik geef daarom de voorkeur om onder de douche te staan in het sanitair van de camping.

     In de 2,5 m brede 545 KMF kom men een 2 x 1,4 m bed dwars opstellen. Dat geeft het voordeel dat er aan het voeteinde nog genoeg plaats is om in het bed te kruipen. Zo hoeft men zijn partner niet wakker te maken bij een noodzakelijk uitstapje bij nacht. Tegen de voorwand van de caravan zijn open bergvakken en een bovenkast met witte  licht gebogen deuren.  Onder het bed in de enorme koffer zijn een watertank en een deel van de technische uitrusting te vinden. Zoals bij alle caravans met een bed boven de grote koffer is het oppassen geblazen om er geen te zware zaken in te leggen, dat vertaalt zich met teveel gewicht op de kogel van het trekkend voertuig.

    De nieuwe Excellent Edtion 545 KMF heeft een modern interieur dat duidelijk verschilt met de Hobby stijl die we al lang kennen. Door een juiste keuze van materialen en aangepaste kleuren voor kussens en gordijnen heeft hij toch dat huislijk gevoel van Hobby caravans. Bijzonder voor een wintervakantie zal Truma C6E nuttig zijn, voor de gezellig avonden kan men wat tokkelen op het Hobby TFT paneel dat een uitgebreid lichtsysteem in werking stelt. Nemen we daarbij nog de brede lange gang in het interieur en de vakantie kan beginnen.

    Technische gegevens

    Totale lengte 7,42 m

    Opbouw binnen 5,86 m

    Hoogte 2,63 m

    Stahoogte 1,95 m

    Breedte 2,36 m

    Dikte wanden 31 mm

               bodem 39 mm

    Bed 2x 1,4 m

    Stapelbedden  2- 2 x 0,66 m

    Verwarming  Truma C6E

    Leeg gewicht 1.574 lk

    MTM 2.000 kg

    Meer info www. Hobby caravanfabriek.de

    18-07-2022 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke richting ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-07-2022 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LMC zet Tourer op Ford

     

    TOURER NIEUWE LAY-OUTS EN INNOVATIE OP FORD

    De Tourer is nu in alle acht indelingen te bestellen. Het ontwerp hier was om een ​​bijzonder licht en laag voertuig te ontwikkelen om een ​​hoog laadvermogen te garanderen. De Tourer is momenteel een van de lichtste halfintegrale modellen. De tourer met een standaard coupé instap bevindt zich in het lagere mainstream-segment van de LMC-campers.

    Een gebied met een moderne, eigentijdse inrichtingsstijl, die bijzonder klein is, maar spreekt ook grote gezinnen aan. Zoals gebruikelijk bij LMC is een hefdak voor extra slaapplaatsen mogelijk (behalve in de lift). Als prijsbewuste kampeerauto heeft de Tourer-serie vier indelingsvarianten T 630, T 660 G, T 720 en T 730 G in het portfolio. Kenmerkend hierbij is het lage totale hoogte 2,69 meter. Dit kwartet komt tot uiting in de vier extra plattegronden met elektrisch bedienbaar hefbed, de Tourer Liften. De liften zijn herkenbaar aan de toevoeging H in de typecode, bijvoorbeeld Tourer H 730 G. Dankzij de liftversies heeft de Tourer ook meer generatiepotentieel: hier zijn slaapplaatsen voor maximaal zes personen mogelijk.

     Het terughoudende interieurdesign met licht houtdecor in wit en taupe weerspiegelt stijlvol de heldere en gestructureerde designlijn van LMC. De hoekige, greeploze meubels ademen rust uit. De standaarduitrusting omvat een extra brede kledingkast, eenpersoonsbedden met opklapbedfunctie, combinatiejaloezieën en de onderhoudsvriendelijke anti-vingerafdruk op alle oppervlakken. De uitschuifbare wastafel in de badkamer scoort punten, en de grote compressorkoelkast van 132 liter in de keuken. Meer opslagruimte wordt geboden door de verswatertank onder de vloer, die mechanisch wordt geleegd. Sfeerverlichting zorgt voor de juiste lichtsfeer. LMC toont de Innovan 590 als vierde lid van de sportieve, dynamische serie. Binnenkant en buitenkant van de Innovan reeks maakt indruk met een duidelijk gedefinieerde vormentaal. De LMC Innovan 590 is gebouwd op Ford-basis en verschilt dus in de chassisuitrusting van de Fiat.

    Broers en zussen. De bijna zes meter lange nieuwe wordt gekenmerkt door een buitengewoon goed gevoel van ruimte. Het meest opvallende verschil met de Fiat is de stahoogte van 2,08 meter en de smallere totale breedte van 2,06 meter. Bij de meubelbouw onderscheidt het keukenblok zich door de geringere doorgangsbreedte en de grotere opbergruimte in de wandkasten door de extra hoogte. Het tweepersoonsbed achterin is voorzien van hoogwaardige matrassen en lattenbodems en zorgt zo voor een prima slaapcomfort. De intelligente rijhulpsystemen van Ford zorgen voor een hoog veiligheidsniveau, van het slaperigheidswaarschuwingssysteem tot de adaptieve ACC-snelheidsregelaar.

    Handig is ook de voorruitverwarming met zijn geïntegreerde verwarmingsdraden. Je eigen smartphone zorgt voor eersteklas informatie en entertainment via Apple CarPlay of Android Auto. Qua prijs bevindt de LMC Innovan 590 zich in de lagere mainstream - met hoogwaardige apparatuur.

    %%%FOTO6%%%

     LMC Backrack+ is vanaf augustus te bestellen

    De flexibele onderdelendrager LMC Backrack+ is speciaal ontwikkeld voor de LMC Innovan op basis van Fiat. Het modulaire systeem is vanaf augustus te bestellen en vergroot de opbergruimte op het voertuig. De Backrack+ wordt aan de achterdeuren van de zwerfauto bevestigd voor altijd veilig vervoer van sport- en vrijetijdsuitrusting. Op deze manier compenseert het systeem het ontbreken van een garage achter, die standaard is in grotere en dus aanzienlijk duurdere campers. De nieuwe LMC Backrack+ is ontworpen voor maximaal 80 kilogram extra bagage.



    14-07-2022 om 20:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.G+S brengt nieuwe luxe matras op de markt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Innovatieve ideeën voor matrasmakers op de Caravan Salon 2022 CSD première van de innovatieve G+S Medicool® hoes voor de nieuwe luxe matras Innovatief luxe matrasconcept voor het eerst met speciale TÜV-certificering Het nieuwe beursconcept en de locatie in Hal 14 Stand D 05 hebben hun waarde bewezen
     “G+S, Die Polstermacher” is terug en wordt voor het eerst (opnieuw) gepresenteerd door de nieuwe eigenaren Kai en Judith Feyerabend. De vorig jaar vernieuwde beursstand stond vorig jaar op de nieuwe locatie in Hal 14 Stand D05. Een bijzonder hoogtepunt is de hoogwaardige luxematras, die in het voorjaar werd gepresenteerd en die waarschijnlijk een speciaal kwaliteitscertificaat van TÜV Süd op de beurs zal dragen en daarom objectief en aantoonbaar een bijzondere kwaliteit zal garanderen. De momenteel lopende test heeft betrekking op de duurzaamheidstest van deze G+S-matras, model: luxe. Het omvat bijvoorbeeld meer dan 30.000 loopcycli en het resultaat zal elk hoogteverlies en een mogelijke verandering in hardheid documenteren. Dit voegt volgens TÜV-testen een extra kwaliteitscriterium toe aan de matras. Dit criterium is het objectieve bewijs van kwaliteit dat de kwaliteit van de matras een snel "doorzakken" voorkomt en dus rugpijn en daardoor zelfs houdingsproblemen voorkomt. Over het algemeen is de bijzondere kwaliteit van deze luxe matras al door de schuimfabrikant gecertificeerd met een "Öko-Test-Standard 100". Deze keuring en certificering houdt onder meer in dat het materiaal geen schadelijke stoffen doorlaat die allergieën kunnen veroorzaken. Daarnaast zijn speciale luchtdoorlatendheid en aangepast temperatuurgedrag belangrijke kwaliteitskenmerken. De stoffeerders vinden deze serieuze test- en keuringsprocedure belangrijk, omdat online reviews en objectieve certificaten en onderscheidingen van cruciaal belang zijn bij het kopen van een matras. De beslissende autoriteit is meestal een test door onafhankelijke consumentenorganisaties, waar kopers veel vertrouwen in hebben. TÜV-testprocedures zijn daarom bewust nauw gebaseerd op een strikte en objectieve methodiek. De verwachte positieve resultaten van de TÜV-test zijn gebaseerd op de bijzondere structuur van de G+S luxematras met een gecombineerde kubus-/piramidevorm. Het voordeel is een hoge puntelasticiteit, die zich optimaal aanpast aan de individuele lichaamsvorm en het gewicht. Een speciaal inzetstuk van viscoschuim ontlast vooral het schoudergedeelte, een groot voordeel bij het zijwaarts slapen. De hoogte van de koudschuimmatras met open poriën is 16 cm. Gemiddelde standaard is 12 cm. Een belangrijke kwaliteitsindicator is de dichtheid van het gebruikte koudschuim. Terwijl een gemiddelde van 30 kg/m³ de norm is, scoort de nieuwe matras met een zeer dynamische 55 kg/m³. Alleen al deze dichtheid zorgt ervoor dat de matras een bovengemiddelde levensduur heeft. Peter Schneider, schuimexpert bij G+S: "De dichtheid is niet alleen bepalend voor de levensduur van de matras. Het verhoogt eerder de dynamiek van een matras. Dit betekent dat de kwaliteit, de aanpassing van het schuim aan de individuele lichaamsbouw en de hoge elasticiteit niet alleen zorgen voor een comfortabele, nauwsluitende slaap, maar ook voor een zeer gezondheidsbevorderende, rustgevende slaap. De nieuwe luxe matras is bovendien bedekt met een nieuwe "G+S Medicool®" hoes, die zijn première viert op de Caravan Salon 2022. Deze innovatieve hoes heeft dezelfde positieve eigenschappen als de Coolmax® hoes die bekend is van G+S: hij droogt snel, is ademend en reguleert het klimaat. De Medicool® hoes is echter drie keer zo dik en daardoor veel zachter. Daarnaast heeft het de bijzondere eigenschap "easyclean®": betekent dat de hoes niet meer gewatteerd, maar gebreid is. Dit vermindert het volume van de hoes, waardoor deze in elke wasmachine past. Hij kan gemakkelijk in de wasmachine op maximaal 60 graden en hygiënisch gereinigd worden. Een ander positief effect van de Medicool® hoes: de zogenaamde "bezoekerskloof" tussen individuele matrassen in een tweepersoonsbed en ook de zones van een matras vallen niet meer zo op. Een aantrekkelijk uiterlijk completeert de positieve eigenschappen van hoezen met easyclean®. Geïnteresseerden kunnen op www.die Polstermacher.com meer informatie vinden over de bovengenoemde producten en over het volledige portfolio van de Polstermacher. De stoffeerders zijn live ter plaatse met deskundig advies in de Caravan Salon in Hal 14 Stand D05.

    13-07-2022 om 20:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opgepast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-07-2022 om 19:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!