Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    26-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Croscamp in België te koop

     

    CROSSCAMP NU OOK BIJ GESELECTEERDE DEALERS IN BELGIË; NEDERLAND EN LUXEMBURG

     

    CROSSCAMP, het urban campermerk dat begin 2019 met succes werd gelanceerd, begint aan de volgende fase. Het jongste merk van de Erwin Hymer Groep versterkt zijn verkoopaanwezigheid en komt zo nog dichter bij zijn talrijke fans. De 4,95 meter lange CROSSCAMP is nu verkrijgbaar bij geselecteerde dealers in België, Nederland en binnenkort ook in Luxemburg.

    De CROSSCAMP is verkrijgbaar in twee varianten op basis van Toyota en Opel. De Flex-versie heeft een keukenblok met een geïntegreerde spoelbak met een capaciteit van 10 liter elk voor verswater en afvalwater. Het tweepits gasfornuis wordt gevoed door een gasfles van 2,8 kg. De Lite-versie daarentegen heeft geen keukenblok, maar wel een extra breed bed, dat zich over de hele breedte van het interieur uitstrekt. Bovendien is er een uitschuifbaar gasfornuis in de bagageruimte.

    De CROSSCAMP Flex is zowel een volledig uitgeruste camper en een basisplek voor outdoor avonturen met vier slaapplaatsen, als ook een betrouwbare metgezel in de dagelijkse stedelijke mobiliteit. Het flexibele concept maakt onbeperkt gebruik als auto mogelijk - dankzij een hoogte van 1,99 meter hebben CROSSCAMP-rijders ook toegang tot parkeergarages of ondergrondse garages. De thuisbasis van CROSSCAMP is het competentiecentrum voor kampeerauto's van de Erwin Hymer Groep in Isny in Allgäu.

    BREDERE BASIS - DICHTER BIJ DE KLANT

    De trend naar compacte campers is onmiskenbaar. Joachim Reich, verantwoordelijk voor het productsegment campers en Urban Vehicle, legt uit: "Vooral jongere mensen in drukkere, stedelijke omgevingen hebben behoefte aan voertuigen die alle verschillende en diverse trips met hen aankunnen. De belangstelling voor ons nieuwe merk is dan ook zeer groot, vooral ook de respons in de sociale media. Met de verdubbeling van onze verkooppartners krijgen nu nog meer geïnteresseerden de kans om CROSSCAMP in hun directe omgeving te ontdekken."

    HETZELFDE, HETZELFDE - MAAR DAN ANDERS

    Hoezeer beide CROSSCAMP-varianten conceptueel ook op elkaar lijken, er zijn verschillen in details en uitrustingspakketten. De CROSSCAMP-modellen bieden een uitgebreide standaarduitrusting, waaronder een automatisch airconditioningsysteem met twee zones en een vers luchtsysteem voor de achterste zitbank, alsook cruisecontrol en een snelheidsbegrenzer.

    Elke CROSSCAMP-fan kan zijn eigen individuele voertuig samenstellen dankzij de optionele extra's. Aantrekkelijk geprijsde uitrustingspakketten zijn ook beschikbaar. Met de optionele veiligheidsassistentie pakketten, zoals grootlicht-assistent, vermoeidheidsherkenning, rijstrookassistent, verkeersbordenassistent, intelligente cruise control, een waarschuwingssysteem voor botsingen en een noodrembekrachtiging, biedt de CROSSCAMP een breed scala aan moderne assistentiesystemen.

    VIER MOTOREN - TWEE TRANSMISSIES

    De CROSSCAMP wordt standaard geleverd met de vertrouwde 1,5-liter viercilinder dieselmotor met 88 kW (120 pk) onder de motorkap. Nog meer vermogen en comfort bieden de als optie leverbare 2,0-liter varianten: met 106 kW (144 pk) met handgeschakelde zesversnellingsbak of achttraps automaat en met 130 kW (177 pk) als achttraps automaat. Op het gebied van dynamisch reiscomfort laat de CROSSCAMP niets te wensen over.

    Alle motoren zijn uitgerust met SCR-uitlaatgaszuiveringstechnologie om de uitstoot van stikstofoxiden te verminderen en voldoen met de Euro 6d AM-emissienorm aan alle eisen voor onbeperkte mobiliteit. Dit betekent dat niets het beleven van nieuwe avonturen in de toekomst in de weg zal staan.

    ROBUUST EN UITERST VEERKRACHTIG

    Ook de belasting die de CROSSCAMP aankan, is indrukwekkend: Afhankelijk van de motor en de gewichtsvariant bedraagt het laadvermogen meer dan 700 kilogram. De tweeliterversies van de CROSSCAMP zijn verkrijgbaar met een hoger laadvermogen en een toegestaan brutogewicht van 3.100 kilogram (anders 2.780 tot 2.810 kilogram), terwijl de versie met de basismotor tot 2.830 kilogram kan worden geladen (anders 2.695 kilogram). Met het extra laadvermogen neemt ook het trekvermogen toe: tot een maximum van 2.500 kilogram.

    Dealers: 

    Nederland:
    Op Basis Toyota: 

    • Toyota Bloemberg B.V., Zevenaar
    • Campers.EU, Naarden 
    • Tonke B.V., Terheijden 
    • DE JONG Kampeer & Recreatie, Hillegom de Zilk 

    Op Basis Opel:

    • Noorderzon Campers, Wolvega 
    • Coppens Rekreatie, Best 

    België
    Op Basis Toyota: 

    • Toyota Vanderheyden, Eupen 

    Op Basis Opel: 

    • Dicar Motorhomes, Geel 
    • DD Mobilhomes, Beveren-Leie

     

    26-11-2021 om 16:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu door de tunnel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-11-2021 om 16:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor meer veiligheid

    Integratie van data voor een betere verkeersveiligheid in Wallonië

    Nieuw partnerschap tussen Coyote, SPW Mobiliteit en SOFICO

    COYOTE kondigt, in het kader van het proefproject C-Roads, een nieuwe samenwerking aan met de SPW Mobiliteit en SOFICO. De samenwerking heeft als doel de verkeersveiligheid te verbeteren dankzij de uitwisseling van informatie tussen de voertuigen en de overheidsinfrastructuur. Coyote en SOFICO zullen hiervoor informatie uitwisselen over verschillende soorten gevaren en verkeershinder. Coyote zal tevens alle waarschuwingen die afkomstig zijn van hun community delen met het centrum PEREX.

    In het kader van het project C-Roads, en om het aantal waarschuwingen te verhogen en de kwaliteit ervan te verbeteren, zullen Coyote en SOFICO voortaan hun informatie over verschillende soorten verstoringen van het verkeer delen en hun gegevens ter beschikking stellen van het centrum PEREX, dat het verkeer op het Waalse wegen controleert en beheert. Deze samenwerking zal de veiligheid van het Waals wegennet verhogen, een snellere interventie verzekeren voor allerhande gevaren op de weg en correctere informatie verstrekken bij gevaren.

    De uitwisseling van gegevens zal de veiligheid van alle automobilisten verbeteren –  of ze nu Coyote gebruiken of niet – want door af te remmen wanneer men een gevaar op de weg nadert, zullen de Coyote-gebruikers ervoor zorgen dat andere automobilisten op de Waalse wegen ook langzamer gaan rijden.

    “Eén van de sleutels voor een betere verkeersveiligheid, is het anticiperen op problemen.” bevestigt Valérie De Bue, Waals minister bevoegd voor Verkeersveiligheid. “ Deze nieuwe samenwerking zal de kwaliteit van de beschikbare  informatie voor alle gebruikers verbeteren en biedt daarnaast de mogelijkheid om een groter aantal gevaren te voorkomen. Het delen van gegevens biedt daarenboven een mogelijkheid voor de interventiediensten om sneller, beter en preciezer de aanwezigheid van bepaalde gevaren op de weg te identificeren en op te lossen. Nieuwe technologieën en het delen van data dragen hierdoor op een significante wijze toe aan een veiliger verkeer.

    Wat zijn de nieuwigheden?

    Naast het verbeteren van de betrouwbaarheid van de bestaande waarschuwingen, zoals die voor objecten op de weg en stilstaande auto's, laat het partnerschap ook toe om drie nieuwe waarschuwingen te integreren in Coyote: de aanwezigheid van dieren, mensen en werkzaamheden op de weg.

    Dankzij een verbeterd algoritme zullen alle waarschuwingen worden gevoed via de Coyote-community en de realtimegegevens die afkomstig zijn van het operationeel centrum, PEREX. De interconnectiviteit tussen de systemen van Coyote en SPW/SOFICO via PEREX zal het tevens mogelijk maken om nauwkeurigere en juistere informatie door te geven aan de Coyote-community. Bovendien zal de spraakaankondiging aangeven dat informatie al dan niet afkomstig is van het PEREX-centrum.

    “Dit is een stap in de richting van een intelligent wegennetwerk. Door gebruik te maken van deze realtime informatie en technologieën zullen wij de mobiliteit en de veiligheid kunnen verbeteren, de verkeersopstoppingen verminderen en zelfs de CO2-uitstoot en onnodige verontreinigende stoffen kunnen terugdringen ”, voegt Waals minister voor Mobiliteit, Philippe Henry, hieraan toe.  

    Voor wie ?

    De samenwerking zal de veiligheid van alle automobilisten ten goede komen, want door real time informatie te delen met SPW/SOFICO zullen alle Waalse stakeholders, die actief zijn op de weg, kunnen genieten van een snellere rapportering van gevaren en wordt het verkeer automatisch afgeremd bij gevaar.

    Vincent Hébert, Managing Director van Coyote Systems Benelux, reageert tevreden: "We zijn erg blij met deze extra stap die ten goede komt van de verkeersveiligheid voor onze Coyote-gebruikers, maar ook voor alle andere automobilisten. We herbevestigen hiermee opnieuw het doel van Coyote, namelijk het veiliger maken van onze wegen. Onze wens is dat Coyote een belangrijke partner van de overheid is - en blijft - in het verbeteren van de verkeersveiligheid.”

    Aangezien deze integratie sinds maandag 15 november 2021 automatisch beschikbaar is op de mobiele applicatie, via Android of IOS, en voor de gebruikers van de NAV+ en Up-toestellen, zal er geen update nodig zijn om van deze nieuwe diensten te profiteren.

    Coyote biedt daarenboven, voor zowel iOS en Android, een gratis proefperiode van één maand voor elke nieuwe inschrijving op zijn app. Om u in te schrijven en de Coyote-ervaring te beleven, afspraak op coyotesystems.be.  

    25-11-2021 om 16:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op weg.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-11-2021 om 16:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman viert feest

    Sterckeman verjaart.

    Sterckeman vult het rijtje aan met zijn verjaardag al is hij met zijn 75 jaar bestaan mee van de oudste in de caravanwereld.

    Voor die gelegenheid ontwikkelde de fabrikant de “Starlett Graphite Anniversary”. Deze uitzonderlijke jubileum reeks is geen opgefriste Starlett type met wat meer uitrusting. De drie modellen hebben niets met de standaard Starlett te maken. Met die modellen presenteert de fabrikant duidelijk een jubileum uitvoering. De “Starlett Graphite Anniversary” heeft nog wel de bekende lichte grijze kleur voor het koetswerk. Voor de wanden heeft men geen hamerslag profiel gebruikt, wel hagelbestendig polyester alsook voor het dak. Het sierlijke logo “Graphite Anniversary” siert de wanden. Donker getinte vensters zorgen voor een mooi contrast, een disselafdekking geeft een zorgvuldige afmaak en de 14 duim aluvelgen zijn het puntje op de i. Als dat nog niet genoeg is voor het buiten gebeuren zijn er nog zwarte dak leuningen die hem een sportief uiterlijk geven. Met het afgekeken achterfront van de Evolution van hetzelfde merk is hij niet meer herkenbaar als de overbekende Starlett.

    De nieuwe reeks bestaan uit 3 varianten. Als nieuwe indeling is er de 480 CP. Vooraan is een eilandbed en achterin bevindt zich de zitgroep een indeling die nog niet voorkwam bij het Franse merk. Het sanitair is rijkelijk uitgerust met een douche, wastafel, vaste wc en bovenkast voor het toiletgerief. De compacte keuken staat naast de buitendeur net boven de as wat de gewicht verdeling ten goede komt. Zoals al enkele jaren te vinden is bij Franse merken hebben deze nieuwelingen in plaats van een koelkast een koellade in compressor uitvoering. Voor, naast het hoofdeinde van het bed is de kleer- en hangkast. Onder het eilandbed is de bekende enorme koffer, ze is ook langs buiten bereikbaar. Onrechtstreekse verlichting, spots verdeeld over het interieur zorgen bij avond voor een gezellige sfeer.

    Voor de 470 CP heeft men een Frans dubbelbed achterin en vooraan een U-zitgroep bedacht. Het derde jubileum model de 450 LJ heeft vooraan enkele bedden en hier is de zitgroep achterin. Het interieur van de jubileum caravans met 2 kleurige bovenkasten, kussen in dezelfde kleuren combinatie en licht meubilair is keurig afgewerkt en geeft buiten een moderne ook een aangename indruk.

    Het MTM van de 3 types bedraagt 1.300 kg, 1500 kg kan als optie als het trekkend voertuig er voor geschikt is.

    Info:Caravan Trading Europa B.V.









    23-11-2021 om 21:01 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top bereikt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    23-11-2021 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt Bianco aangepast voor 2022

     Fendt Bianco Activ

    Voor volgend jaar heeft de fabrikant uit Mertingen zijn Bianco reeks lichtjes aangepast, die in 2 varianten te bekomen is.

    Bianco caravans worden bij Fendt zo stilaan de succesnummers, begint een stevige concurrent van Saphir uit hetzelfde huis te worden. Samen bieden de Activ en de Selection voor volgend jaar 15 varianten aan. Zeven ervan hebben de Combi verwarming van Truma die in de Activ te vinden zijn. Veel vraag is er naar de elektronisch gestuurde verwarming met geïntegreerde boiler. Deze types kunnen ook met een Smartphone bediend worden, via het bedieningspaneel CP plus met iNet ready als standaard uitvoering. Andere toestellen kan men ook met dit systeem bedienen. Niet alleen de elektronische bediening wordt gemeengoed in de caravan. De ontwerpers hebben enkele indelingen herbekeken met een gezinsindeling en een brede badkamer achterin. Volgend modellen jaar 2022 komen er 3 nieuwe Bianco Activ bij: de 465 SFH, de 550 SD en de 560 SKM. Vooraan is een ruime comfortabele zitgroep geïnstalleerd en achterin is een Frans-bed. De koelkast is in het centrale meubel gebouwd zo ongeveer in het midden van de caravan en vlak bij de buitendeur. De koelkast kan zowel links als rechts opendraaien zodat men de inhoud langs binnen of langs buiten kan bereiken. Aan dit meubel kan men een zwenkarm voor een TV laten bevestigen. Achterin  in de 550 SD is een sanitair over de volle breedte van de caravan met afzonderlijke douchecel. Vooraan is een comfortabele U-zitgroep, de brede keuken neemt een stuk van het middendeel in beslag. Het succesrijke type 560 KM kan zowel als Saphier af Bianco Activ bekomen worden. Door de gecombineerde verwarming te installeren wint men plaats in de kleerkast. Daarmee heeft men nu 10 l warmwater ter beschikking.De Bianco Selection 550 SKM heeft vooraan een dubbelbed en in de midden bevindt zich de zitgroep tegenover de keuken. Voor kinderen zijn er stapelbedden voorzien en het sanitair spreidt zich uit over de volle breedte van het interieur.Alle Bianco’s krijgen een nieuwe en betere voortentlicht, dat het licht in verschillende standen kan laten schijnen. Waar mogelijke worden grote koelkasten van 133 l geplaatst. Voor 2022 kan men kiezen tussen twee stof varianten.

    Zoals alle zaken stijgen de prijzen met 5 tot 6 % en moet men rekenen op minstens 20.000 euro voor een kwaliteit volle Fendt caravan.

    Informatie:www.fendt-caravan.com





    15-11-2021 om 19:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooi als de herfst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-11-2021 om 20:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.60 jaar Rapido

    60 jaar Rapido

    Constant Rousseau werd bekend door zijn eerste klapcaravans. Ze waren gemaakt met vaste panelen. Opengevouwen boden ze een redelijke groot woon- en slaapinterieur. In die tijd was de slogan “Klein op de weg groot op de stek” een kleine auto kom hem gemakkelijk slepen. Daaruit ontstond in 1961 het eerste bedrijf met naam Papido. Begin jaren 1980 nam zijn zoon Pierre Rousseau het bedrijf over. Rond die tijd werden de eerste kampeerauto’s gefabriceerd.

    Stevige constructie, soms nogal zwaar. De jaren gingen voorbij en de kleinzoon van Constant, Nicolas Rousseau deed zijn intrede. Rapido groeide tot een redelijk groot concern en palmde de merken Iteneo, Dreamer, Fleurette en Westfalia in.

    Uiteraard ontsnapt Rapido niet aan de traditie en ontwikkelde voor zijn 60 jarig jubileum een speciale reeks. Voor volgende modellen jaar 2022 lanceert Rapido de 666F, 696F, 8066dF, 8096dF, Distinction i66 en i96 als jubileum kampeerauto’s.

     De uitverkoren zwerfauto’s hebben een eigen buitendecor en kussens met het 60 jarig logo vanzelfsprekend werd ook het interieur onder handen genomen. Afhankelijk van het type hebben ze zwarte aluminium velgen, Truma C 6EH met bediening door het Truma i Net systeem. Onrechtstreekse LED verlichting in lange slierten door heel het interieur. In de badkamer werden tal van verbeteringen doorgevoerd.

    De halfintegrale zijn gebouwd op Fiat Ducato met een 140 Pk sterke dieselmotor, achter de stuurcabine zijn zijzitbanken. Beide kunnen tot zittingen in de rijrichting worden omgebouwd. Als optie kan men een hefbed bekomen. In enkele type kan het eilandbed in hoogte worden geregeld

    Info www.rapido.fr





    10-11-2021 om 20:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top bereikt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-11-2021 om 20:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel nieuws bij Dethleffs

    Veel nieuws bij Dethleffs

    De Special Edition Avantgarde: nu verkrijgbaar in 4 modellen

     Nog meer variatie en nog meer keus. Populaire indelingen in twee verschillende reeksen: Camper en Nomad 460 EL en 510 LE.

    Luxe en comfort

    Comfortabele indelingen, met praktische eenpersoonsbedden (van 85 cm breed) die desgewenst in een handomdraai om te bouwen zijn tot een groot tweepersoonsbed. Voorzien van veilige en praktische basisuitrusting zoals het AL-KO chassis met stabilisator, de stabiele uitdraaisteunen, het hagelbestendiger GFK dak, de krachtige verwarming, de boiler en de royale 142 liter koelkast met apart vriesvak. Aangevuld met het luxe Avantgarde pakket met o.a. vloerverwarming, 17“ aluminium velgen en chique gladde buitenbeplating in zilver, zal het u aan niets ontbreken.

    "Speciaal voor Nederland en België hebben we voor het nieuwe modeljaar 2022 de Avantgarde serie uitgebreid. Naast de populaire indeling 460 EL, die als Camper en Nomad beschikbaar is, hebben we ook de 510 LE als Camper en Nomad in het chique Avantgarde jasje gestoken. En alle vier modellen compleet uitgerust met vele extra’s, waaronder de grote koelkast, de chique zilveren buitenbeplating en de vloerverwarming, aan luxe en comfort zal het u dus niet ontbreken."

    Camper, Nomad en Beduin Scandinavia krijgen een ander knap achterfront en een pak nieuwe indelingen.

    Bijna alle grote fabrikanten streven er naar om het uiterlijk van hun caravans hetzelfde te maken, als het kan zelfs met een knipoog naar hun kampeerauto’s. Zo ook bij Dethleffs een fabrikant die tot de “grote” behoort geeft aan zijn caravans uit de midden  en dure prijsklasse  een modern knap uitgewerkt achterfront. De smalle zwarte lichtendrager toont duidelijk de breedte van de caravan aan. De moderne lichtblokken met een LED techniek zijn duur en worden in alle nieuwe fronten aangewend. Op de zijwanden van de Camper, Nomad en Beduin Scandinavia zijn de dubbele decorstrepen verdwenen en vervangen door een fijnere lijn onder de vensters.

    Info Dethleffs.de







    05-11-2021 om 20:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De top
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-11-2021 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws van Laika

     

    Laika nieuws

    Laika werd opgericht in 1964 en heeft alle campers in San Casciano in Val di Pesa, Italië, zonder uitzondering vanaf de eerste dag zelf geproduceerd.

    Ecovip camperbussen.

    De Italianen ondervonden het succes van de camperbussen en ontwikkelde een luxueuze reeks. De aandacht ging vooral naar een chique interieur en wintervastheid.

     In de Kosmo reeks van Hymers dochter Laika vonden zich meestal prijsgunstige camperbussen hun weg naar de klanten. Voor de modellen 2022 legt de fabrikant uit Toskane de lat hoger voor de Ecovip zwerfauto’s. De elegante huislijke interieur stijl met donker houtdecor en witte vlakken zijn afgekeken van hun integrale Ecovips. Veel aandacht ging eerst en vooral naar de winterdegelijkheid. Voor de bodem en dak XPS isolatie, doorlopende isolatie in de zijwanden, achterdeuren en zijdeuren en een verwarmde verswatertank zijn met zorg aangebracht. Bij een test in de vrieskamer bleek hij er goed door te komen.

    Voorlopig biedt Laika 2 indelingen aan op Fiat Ducato, de 5,41 m korte Ecovip 540 verschijnt met een dwarsbed achterin en de koelkast aan de schuifdeur. De 5,99 m lange Ecovip 600 heeft eveneens een dwarsbed achterin, hier staat de koelkast tussen keuken en bed. In beide type is veel plaats in de zitgroep. De tafel heeft geen vaste voet, maar hangt tegen de wand en voor de rit kan men ze opklappen. Voor de rugleuningen van de zitbank heeft men een andere constructie ontwikkeld, zodat ze nu veel comfortabeler zitten. In de badkamer kan men een wand opzij draaien om te douchen.

    Info: www.L







    31-10-2021 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt klaar voor 2022

    Fendt is klaar voor het modellen jaar 2022

    Ondanks de pandemie had Fendt een van de meest succesvolle zakenjaren ooit.

    Goede planning, een haalbaar assortiment en een achterstand van vorig jaar zorgde daarvoor. Bijna 200 miljoen omzet en er werden bijna 10.000 caravans geproduceerd vertelde de trotse fabrikant. Dienovereenkomstig gaat men in Mertingen ook met een gerust gemoed het komende boekjaar tegemoet.

    Hopelijk wordt weer wat normaler zegt directeur Hans Frindte zelfverzekerd.

    Onmiskenbaar design in de beste kwaliteit is de slogan en komt voort uit het feit dat Fendt voortdurend verbetert, de fabrikant zet alle details op de voorgrond en houdt de modellenreeks compact. Het huidige 33 indelingen tellende nieuw programma biedt vijf nieuwe modellen, twee zijn weggelaten in vergelijking met het voorgaande jaar. Weggelaten zijn ook de witte wielen die er nu in zilveroptiek zijn voor Tendenza en Opal of in gepolijst zwart voor de diamant. Een nieuwe voortentlamp biedt verschillende mogelijkheden schakelbare lichtscenario's en ook licht achteraan de bovenkant van de luifel, die het dan indirect weerspiegeld. Tendenza en Opal worden in 2022 toch met een kleine facelift bedacht en krijgen afhankelijk van het model mogelijke 177 liter Slim Tower koelkasten, die aan beide zijden te openen zijn, evenals nieuwe rugkussens met lounge karakter als Studio_Line in drie of vier verschillende soorten stof, de kleuren worden op elkaar afgestemd.

    In het afgelopen jaar werd de Diamant weer een Luxe reeks en komt terug in seizoen 2022 Een nieuwe indeling is de Diamant 650 SGD in het assortiment. De tandemas heeft een centrale wasruimte met een aparte douchecabine. Een royale ronde zithoek in de boeg met aanpalende ladekast, een TV en een slanke torenkoelkast. De middelste wasruimte rondt het woongedeelte harmonisch af. Tegenover is een grote keuken met aparte spoelbak en oven. Dan is er een grote kleerkast als overgang naar de enkele bedden geïnstalleerd.

     www-fendt-caravan.de







    24-10-2021 om 13:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een meer dan 500 jaar oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-10-2021 om 13:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modellen bij Frankia

    Frankia 2122

    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

     De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewicht grens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK  heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deelde in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.

    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.

    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato met AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.

    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

     Meer info www.frankia.com

     

    19-10-2021 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carnaval is voorbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-10-2021 om 21:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iteneo breidt uit

    Iteneo PF 600

    Iteneo  heeft naam gemaakt als prijsgunstige kampeerauto van het moederbedrijf Rapido. Hij geraakte vooral bekend voor zijn ongewone indelingen.

     Wie een kampeerauto met afzonderlijke kinderkamer, een breed sanitair of een dwars geplaatst eilandbed wenst komt sowieso bij een integrale Iteneo terecht. Populaire halfintegrale stonden nog altijd niet op de productielijst van de Franse fabrikant. Daar komt verandering in want voor 2021 komen er zelfs 3 types op de markt. De PF 600 met Frans-bed, de PJ 700 met enkele bedden boven de garage en de PM 740 met eiland-bed. Ze hebben alle 3 een luchtig en licht interieur en worden prijsgunstig aangeboden.

     De 5,99 m lange halfintegrale PF 600 is gebouwd op een Citroën basisvoertuig met verlaagd chassis, heeft een MTM van 3,5 ton en een 140 pk sterke turbo diesel motor onder de motorkap. Om de prijs gunstig te houden zijn een aantal elektronische snufjes weggelaten. Men kan ze echter wel als optie bekomen in het Iteneo Pack Life.

     Het koetswerk is keurig afgewerkt, wanden en dak zijn goed afgekit, ook de neus boven de stuurcabine naar het koetswerk is goed verzorgd evenals de aanpassingen aan de stuurcabine. De vensters zijn degelijk doch niet van de duurste, dat behoort nu eenmaal tot de prijs. Met de afwerking en uitzicht van het koetswerk scoort de PF 600 alvast goede punten. Via de 0,49 m brede buitendeur met venster en centrale vergrendeling komt men in het interieur dat al direct een vakantiegevoel geeft.

     In de zitgroep kan men aan de uitdraaiende tafel met 3 en met een beetje goede wil met 4 zetelen. De zitgroep is gebouwd op een ongeveer10 cm hoge dubbele bodem, die wanneer het te koud is men kan verwarmen, dus gegarandeerd warme voeten in de winter. De zitbank in de rijrichting heeft veiligheidsgordels en in de hoogte verstelbare kopsteunen.  In de optielijst vinden we nog een elektrisch bediend verstelbaar hefbed van 2,12 x 1,0 m voor een derde slaper. Een ladder  om in en uit het bed te geraken behoort tot de optie. Voor het koppel is het 2.0 x 1,4/1,1 m Frans-bed aangewezen.  De comfortabele matras ligt  op een tweedelige latten bodem met metalen kader. Het buitenste deel van de lattenbodem laat zich omhoog kantelen om de koffer eronder gemakkelijk te bereiken.  De koffer is eveneens langs buiten bereikbaar, echter normale fietsen kunnen er niet in. Onder het voeteinden van het bed is plaats voorzien voor de Truma C4, het veiligheidsventiel is er goed bereikbaar. Boven het voeteinde hangt de kleerkast even oppassen want de hoeken zijn nogal scherp. Zoals gewoonlijk in deze indeling is de natte cel naast het bed. Het wc is gebruiksvriendelijk opgesteld. Voor het ovale wasbakje is plaats op een kast voorzien. Helemaal achteraan is de douche goed afsluitbaar met acrylglazen deuren.

     Blijft er nog de redelijk grote keuken te bekijken.  In het met een klapblad verlengbare aanrecht zijn 2 kookvuren geïntegreerd, ernaast is een RVS spoelbak. Inhoudelijk is de onderkast groot genoeg, echter een schap meer zou de nuttige inhoud vergroten. Boven is een kruidenschapje en nog een kast voor het kleine keukengerief. Aan de andere kant van de keuken staat een 141 l grote koelkast ruim genoeg om de voeding van de zwervers koel te houden.

     Samen gevat.

    Met de halfintegrale Iteneo PF 600 neemt de Franse fabrikant een goede start. Hij heeft niet alleen een aantrekkelijk uiterlijk het meubilair is goed afgewerkt en oogt zeer leuk. Hier en daar ontbreekt wat luxe, logisch de gunstige prijs moet ergens inzitten.

    Informatie www.iteneo.com

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig   Citroën Jumper, verlaagd chassis

    Motor   140 pk dieselmotor

    L X B x H  5,99 x 2,35 x 2,99 m

    Stahoogte  2,18 m

    Gewicht rijklaar  2.680 kg

    MTM   3.500 kg

    16-10-2021 om 19:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overal vindt men beeldjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-10-2021 om 19:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modellen bij Sunliving

    Sun Living  

    Het Sloveense dochtermerk van Adria laat zich niet onbetuigd en brengt zowel vernieuwingen van de halfintegralen als bij de camperbussen.

     Sunliving bouwt zijn gamma uit met een nieuwe smalle halfintegrale. Het is de 6,79 m lange C65SL op Fiat Ducato of op Citroen Jumper met verlaagd chassis. Achterin zijn verhoogde 0,8 m brede verhoogde bedden, die men tot 2 m breed kan samenvoegen. Vanzelfsprekend is daaronder een groot bergvak. Een ruime badkamer met afzonderlijke douche, een rechte keuken met kookvuren op een rijtje, een lange zitbank met aan de overkant nog een vergelijkbare zitbank maken het meubilair uit.

     Er is ook wat nieuws te vertellen over de 'gewone' halfintegrale. De 7 m lange Sun Living S70SL zal de reeks aanvullen. De indeling is identiek aan de C65SL. In de S klasse is nu een 1,9 x 1,25 m groot hefbed aan boord. Opmerkelijk is de tot 140 l vergrootte koelkast, in vorige modellen hadden die slechts 83 l inhoud.

     De camperbus reeks V wordt voor 2022 aangevuld met de V55SP en de V65XL. De kleinste de V55SP met een lengte van 5,44 m heeft achterin een hefbed van 1,95 x 1,45 m. Voor de 6,36 m lange V65XL met een super hoog dak heeft men een in de hoogte verstelbaar hefbed bedacht en achterin lange zitbanken.

    De prijzen beginnen vanaf 40.000 euro

    inlichtingen www.sun-living.com





    13-10-2021 om 18:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!