Inhoud blog
  • Sneller met een overzet
  • CMT een aan te raden vakantiebeurs
  • Deggendorf
  • Opgepast met alcoholtesters
  • Nieuwe camperbus bij Knaus
  • Duitsland
  • Nieuwe Carthago's
  • De nieuwe California
  • Er zijn al veel bladeren ,gevallen
  • Nieuw bij Rimor
  • een andere stijl
  • Nieuwe Arto's bij Niesmann+Bischoff
  • veel groen
  • 13.000 bomen
  • Alsfeld
  • Eura Mobil Integra Line GT 2025
  • CMT Stutgart
  • CMT Stuttgart
  • Duitsland
  • Laika Kreos H 5109
  • Puntgevels
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    24-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt klaar voor 2022

    Fendt is klaar voor het modellen jaar 2022

    Ondanks de pandemie had Fendt een van de meest succesvolle zakenjaren ooit.

    Goede planning, een haalbaar assortiment en een achterstand van vorig jaar zorgde daarvoor. Bijna 200 miljoen omzet en er werden bijna 10.000 caravans geproduceerd vertelde de trotse fabrikant. Dienovereenkomstig gaat men in Mertingen ook met een gerust gemoed het komende boekjaar tegemoet.

    Hopelijk wordt weer wat normaler zegt directeur Hans Frindte zelfverzekerd.

    Onmiskenbaar design in de beste kwaliteit is de slogan en komt voort uit het feit dat Fendt voortdurend verbetert, de fabrikant zet alle details op de voorgrond en houdt de modellenreeks compact. Het huidige 33 indelingen tellende nieuw programma biedt vijf nieuwe modellen, twee zijn weggelaten in vergelijking met het voorgaande jaar. Weggelaten zijn ook de witte wielen die er nu in zilveroptiek zijn voor Tendenza en Opal of in gepolijst zwart voor de diamant. Een nieuwe voortentlamp biedt verschillende mogelijkheden schakelbare lichtscenario's en ook licht achteraan de bovenkant van de luifel, die het dan indirect weerspiegeld. Tendenza en Opal worden in 2022 toch met een kleine facelift bedacht en krijgen afhankelijk van het model mogelijke 177 liter Slim Tower koelkasten, die aan beide zijden te openen zijn, evenals nieuwe rugkussens met lounge karakter als Studio_Line in drie of vier verschillende soorten stof, de kleuren worden op elkaar afgestemd.

    In het afgelopen jaar werd de Diamant weer een Luxe reeks en komt terug in seizoen 2022 Een nieuwe indeling is de Diamant 650 SGD in het assortiment. De tandemas heeft een centrale wasruimte met een aparte douchecabine. Een royale ronde zithoek in de boeg met aanpalende ladekast, een TV en een slanke torenkoelkast. De middelste wasruimte rondt het woongedeelte harmonisch af. Tegenover is een grote keuken met aparte spoelbak en oven. Dan is er een grote kleerkast als overgang naar de enkele bedden geïnstalleerd.

     www-fendt-caravan.de







    24-10-2021 om 13:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een meer dan 500 jaar oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-10-2021 om 13:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modellen bij Frankia

    Frankia 2122

    De halfintegrale NEO rolt het nieuwe jaar binnen met een compact dwarsbed interieur en als speciaal model Black Line. De grote integrale Titan Next werd beter uitgerust.

     De Frankia Neo Behoort tot de lichtste halfintegralen op Mercedes Sprinter van de kampeerauto markt. Met iets minder dan 3 ton rijklaar gewicht kan hij nog 500 kg laden om binnen de gewicht grens van 3,5 ton te blijven. De vorig jaar voorgestelde indeling met enkele bedden GDK  heeft nu een dwarsbed. De Neo BD is nu 6,82 m lang, 17 cm korter als het type met enkele bedden. Daarmee kon men zelfs nog 20 kg gewicht uitsparen. Volgens de fabrikant weegt hij nu welgeteld 2.956 kg in rijklare toestand. Het dwarsbed is 2,03 x 1,4 m groot. Voor lange gebruikers dus geen probleem om lekker gestrekt te slapen. De indeling met dwarsbedden is ten voordelen van de zitgroep in de Neo BD. Hij heeft een L-zitbank en tafel op centrale poot, daarbij nog een ruime zijzit. Ook de keuken deelde in de winst en werd iets breder. De Neo GD met enkele bedden, kleinere keuken en zijzit worden niet meer gemaakt.

    Naast de Neo standaard versie stelt Frankia de Neo Black Line voor. Langs buiten is hij herkenbaar aan de zwart gelakeerde stuurcabine en de zwarte decorstukken op de wanden van het koetswerk. voor het interieur is meer houtdecor gebruikt, speciale kussen bekledingen en als uitzonderlijk model een omvangrijke uitrusting waaronder het Mercedes multimedia systeem, navigatie toestel, achteruitrij camera en zonnepanelen.

    Schakelen we even over van klein naar groot met de integrale Titan Next gebouwd op Fiat Ducato met AL-KO chassis en dubbele as. Hij wordt zoveel mogelijke als autark voertuig uitgerust. zo kreeg hij het nieuwe Indutoilet systeem van Thetford en moet de fäcaliën tank veel minder geledigd worden. Zonnepanelen en de lithium batterij maken hem minder afhankelijk van het stroomnet.

    Voor de 7,86 m lange Titan Next met enkele bedden zijzitbanken in de zitgroep moet men toch minstens 150.000 euro op tafel leggen

     Meer info www.frankia.com

     

    19-10-2021 om 21:15 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carnaval is voorbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-10-2021 om 21:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iteneo breidt uit

    Iteneo PF 600

    Iteneo  heeft naam gemaakt als prijsgunstige kampeerauto van het moederbedrijf Rapido. Hij geraakte vooral bekend voor zijn ongewone indelingen.

     Wie een kampeerauto met afzonderlijke kinderkamer, een breed sanitair of een dwars geplaatst eilandbed wenst komt sowieso bij een integrale Iteneo terecht. Populaire halfintegrale stonden nog altijd niet op de productielijst van de Franse fabrikant. Daar komt verandering in want voor 2021 komen er zelfs 3 types op de markt. De PF 600 met Frans-bed, de PJ 700 met enkele bedden boven de garage en de PM 740 met eiland-bed. Ze hebben alle 3 een luchtig en licht interieur en worden prijsgunstig aangeboden.

     De 5,99 m lange halfintegrale PF 600 is gebouwd op een Citroën basisvoertuig met verlaagd chassis, heeft een MTM van 3,5 ton en een 140 pk sterke turbo diesel motor onder de motorkap. Om de prijs gunstig te houden zijn een aantal elektronische snufjes weggelaten. Men kan ze echter wel als optie bekomen in het Iteneo Pack Life.

     Het koetswerk is keurig afgewerkt, wanden en dak zijn goed afgekit, ook de neus boven de stuurcabine naar het koetswerk is goed verzorgd evenals de aanpassingen aan de stuurcabine. De vensters zijn degelijk doch niet van de duurste, dat behoort nu eenmaal tot de prijs. Met de afwerking en uitzicht van het koetswerk scoort de PF 600 alvast goede punten. Via de 0,49 m brede buitendeur met venster en centrale vergrendeling komt men in het interieur dat al direct een vakantiegevoel geeft.

     In de zitgroep kan men aan de uitdraaiende tafel met 3 en met een beetje goede wil met 4 zetelen. De zitgroep is gebouwd op een ongeveer10 cm hoge dubbele bodem, die wanneer het te koud is men kan verwarmen, dus gegarandeerd warme voeten in de winter. De zitbank in de rijrichting heeft veiligheidsgordels en in de hoogte verstelbare kopsteunen.  In de optielijst vinden we nog een elektrisch bediend verstelbaar hefbed van 2,12 x 1,0 m voor een derde slaper. Een ladder  om in en uit het bed te geraken behoort tot de optie. Voor het koppel is het 2.0 x 1,4/1,1 m Frans-bed aangewezen.  De comfortabele matras ligt  op een tweedelige latten bodem met metalen kader. Het buitenste deel van de lattenbodem laat zich omhoog kantelen om de koffer eronder gemakkelijk te bereiken.  De koffer is eveneens langs buiten bereikbaar, echter normale fietsen kunnen er niet in. Onder het voeteinden van het bed is plaats voorzien voor de Truma C4, het veiligheidsventiel is er goed bereikbaar. Boven het voeteinde hangt de kleerkast even oppassen want de hoeken zijn nogal scherp. Zoals gewoonlijk in deze indeling is de natte cel naast het bed. Het wc is gebruiksvriendelijk opgesteld. Voor het ovale wasbakje is plaats op een kast voorzien. Helemaal achteraan is de douche goed afsluitbaar met acrylglazen deuren.

     Blijft er nog de redelijk grote keuken te bekijken.  In het met een klapblad verlengbare aanrecht zijn 2 kookvuren geïntegreerd, ernaast is een RVS spoelbak. Inhoudelijk is de onderkast groot genoeg, echter een schap meer zou de nuttige inhoud vergroten. Boven is een kruidenschapje en nog een kast voor het kleine keukengerief. Aan de andere kant van de keuken staat een 141 l grote koelkast ruim genoeg om de voeding van de zwervers koel te houden.

     Samen gevat.

    Met de halfintegrale Iteneo PF 600 neemt de Franse fabrikant een goede start. Hij heeft niet alleen een aantrekkelijk uiterlijk het meubilair is goed afgewerkt en oogt zeer leuk. Hier en daar ontbreekt wat luxe, logisch de gunstige prijs moet ergens inzitten.

    Informatie www.iteneo.com

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig   Citroën Jumper, verlaagd chassis

    Motor   140 pk dieselmotor

    L X B x H  5,99 x 2,35 x 2,99 m

    Stahoogte  2,18 m

    Gewicht rijklaar  2.680 kg

    MTM   3.500 kg

    16-10-2021 om 19:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overal vindt men beeldjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-10-2021 om 19:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe modellen bij Sunliving

    Sun Living  

    Het Sloveense dochtermerk van Adria laat zich niet onbetuigd en brengt zowel vernieuwingen van de halfintegralen als bij de camperbussen.

     Sunliving bouwt zijn gamma uit met een nieuwe smalle halfintegrale. Het is de 6,79 m lange C65SL op Fiat Ducato of op Citroen Jumper met verlaagd chassis. Achterin zijn verhoogde 0,8 m brede verhoogde bedden, die men tot 2 m breed kan samenvoegen. Vanzelfsprekend is daaronder een groot bergvak. Een ruime badkamer met afzonderlijke douche, een rechte keuken met kookvuren op een rijtje, een lange zitbank met aan de overkant nog een vergelijkbare zitbank maken het meubilair uit.

     Er is ook wat nieuws te vertellen over de 'gewone' halfintegrale. De 7 m lange Sun Living S70SL zal de reeks aanvullen. De indeling is identiek aan de C65SL. In de S klasse is nu een 1,9 x 1,25 m groot hefbed aan boord. Opmerkelijk is de tot 140 l vergrootte koelkast, in vorige modellen hadden die slechts 83 l inhoud.

     De camperbus reeks V wordt voor 2022 aangevuld met de V55SP en de V65XL. De kleinste de V55SP met een lengte van 5,44 m heeft achterin een hefbed van 1,95 x 1,45 m. Voor de 6,36 m lange V65XL met een super hoog dak heeft men een in de hoogte verstelbaar hefbed bedacht en achterin lange zitbanken.

    De prijzen beginnen vanaf 40.000 euro

    inlichtingen www.sun-living.com





    13-10-2021 om 18:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooie inkom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-10-2021 om 18:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg brengt nieuws

    Weinsberg voor 2122

    CaraCore en CaraHome.

    De integrale en de alkoofversies van Weinsberg werden lichter gebouwd ten voordele van de lading. Gelijktijdig hebben de ontwerpers de interieurs opgefrist.

    Tot zelfs 30% meer lading belooft de fabrikant voor de superlichte types van de reeksen CaraCore en CaraHome. Hij kon dit verwezenlijke door een lichtere zitconstructie te maken en lichtbouwplaten voor de meubelen te gebruiken. Door de gegolfde kernstructuur zal de opbouw even stabiel zijn. Daarnaast worden her en der stalen onderdelen vervangen door kunststof delen. Zo zijn de bladveren niet langer van staal, maar van hightech kunststof. Nog wat puzzelen met de lithium batterijen zodat alles samen redelijk wat minder kilo's materiaal aan de kampeerauto's gebruikt werden. Deze nieuwe lichte modellen hebben een 52 mm dikke bodemplaat met waterafstotende XPS isolering. Als nieuw superlicht type voor 2022 wordt de CaraCore 700 MEG met enkele bedden boven de garage, net zoals de alkoof CaraHome 650 DG met dubbel bed achterin boven de garage aangeboden. We zullen andere indelingen met bedden variante vinden zoals in de CaraHome 650 MEG. Het interieur van de reeksen krijgt een ander uitzicht met de nieuwe bovenkasten en deuren zonder handgreep, maar met een drukknop sluiting.

     Voor de integrale CaraCore van Weinsberg bedachten de ontwerpers verbeterde gasfleskasten. De flessen staan nu naast elkaar en zijn gemakkelijker om te wisselen.

    Voor alle kampeerauto's van het merk wordt de pas vernieuwde Fiat Ducto gebruikt. Eveneens kunnen de klanten voor iedere Weinsberg kampeerauto het Truma iNet-X-Systeem bestellen. Vanaf het controle paneel of een smartphone-app kan de Truma, de Alde verwarming en de Dometic luchtkoeler bedient worden. Dat is nog niet alles want het kleurige aanraakscherm geeft de binnen en buitentemperatuur aan, ook de stand van het verswater, gas dat nog in de fles is en de lading van de batterijen.

    Meer info: www.weinsberg.com











    09-10-2021 om 20:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-10-2021 om 20:16 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee nieuwelingen bij Pilote

    Pilote nieuws

    De Franse fabrikant van de Pilote kampeerauto's lanceert voor volgend modellenjaar de halfinterale P696U met een enorme u-zitgroep en de camperbus V633M met een super hoog dak om moderne fietsen in de garage gemakkelijker te kunnen meevoeren.

    In het algemeen is er in een 7 m lange halfintegraal niet  veel levensruimte. In de nieuw voorgestelde 9696U neemt het vastbed geen plaats in, in de plaats is er een ruime U-zitgroep met een panoramisch uitzicht. De sofa achter de passagierszit is 2 m lang, de tafel kan opklappen. Aan de sofa achter de chauffeur zijn veiligheidsgordels voor 2 personen, één kan in de rijrichting zitten. Boven de U-zitgroep achterin hangt het elektrisch verstelbaar hefbed van 2 x 1,6 m groot dat nog niet was opgevallen. Twee slapers zullen er zeker van genieten. Nog  een knap stukje is de badkamer direct achter de stuurcabine. Ze is afsluitbaar met schuifdeuren, waardoor zelfs een kleedkamer ontstaat, direct bij de kleerkast. Het nadeel van deze indeling is dat er minder kasten zijn om bagage te bergen. Fietsen moeten achteraan op de drager. Als basisvoertuig deed Pilote beroep op Fiat Ducato.

     De nieuwste bezienswaardige Pilote camperbus is de V633M met een lengte van 6,36 m. Fiat Ducato bestelwagens van die lengte worden veel gebruikt om te ombouwen tot een campeerbus.

    Met een extra verhoogd dak tot 2,79 m ziet men er niet veel rijden. Achterin kan het langs dubbelbed  met een elektrische bediening hoog opgetrokken worden. Onderaan heeft men dan een garage of bergruimte van zo meer eventjes 1,85 m hoog. Voor de nacht kan je het bed laten zakken tot er genoeg hoogte overblijft voor de moderne fietsen met een hoog stuur. Vooraan is vanzelfsprekend veel stahoogte en kan men hoge bovenkasten installeren. Heel  die constructie heeft wel wat invloed op de stabiliteit bij zijwind en in de bochten. Een beetje opletten is dus de boodschap.

    info www.pilote.fr

    07-10-2021 om 20:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camperbussen van de toekomst

    Thetford en Solar Team Eindhoven, een logische combinatie.

    Op 10 september presenteerde SolarTeam Eindhoven hun Self-sustaining House on Wheels (SHOW), een volledig zon-aangedreven camper van de toekomst. Thetford droeg vanuit haar expertise bij aan dit project van Technische Universiteit Eindhoven door het aanleveren van sanitaire oplossingen en producten om te koken

    en koelen in deze revolutionaire camper.

     Camper van de toekomst?

    Solar Team Eindhoven bewijst dat we niet alleen kunnen rijden, maar ook leven in een camper

    aangedreven door de zon. De zonnepanelen zorgen ervoor dat het voertuig volledig zelfvoorzienend

    is en voorzien daarnaast alle apparaten van elektriciteit. Laadpunten zijn niet nodig. De camper heeft alles wat je nodig hebt om comfortabel te leven. Slapen, sanitair, koken, televisie kijken en de mogelijkheid om je mobiele apparaten op te laden. Het is allemaal mogelijk met de zonne-energie

    die de SHOW genereert. Stilstaand kan het dak omhoog en uitgeklapt worden. Op deze manier

    verdubbelt het oppervlak aan zonnepalen. Het interieur is efficiënt ontworpen met comfort in het

    dagelijks leven van de bewoners voorop gesteld.

    Thetford heeft met trots haar expertise ingezet om het Solar Team te voorzien van op maat

    gemaakte producten voor het koken, koelen en sanitaire oplossingen. Uiteraard binnen de regels

    van het SHOW design: minimaal gewicht, volledig elektrisch met minimaal energieverbruik en een

    optimale gebruikerservaring.

    Epische roadtrip inspireert een duurzame toekomst

    Op 19 september vertrok de SHOW op roadtrip van Eindhoven naar Tarifa, het meest zuidelijke

    puntje van Spanje. Alhoewel het nog wel even zal duren voordat we campers zoals deze op de weg

    zien voor vakanties wil het Solar Team vooral zoveel mogelijk mensen inspireren tijdens deze

    3000km lange roadtrip. Met een frisse blik op de RV-markt laat het team zien dat er vele

    mogelijkheden zijn in duurzaam reizen. Met hun project hopen ze de transitie naar een duurzame

    toekomst te versnellen.

     Een logische combinatie Thetford is een A-merk leverancier op het gebied van sanitaire oplossingen, koelkasten en kookapparatuur voor de camper- en caravanmarkt. Thetford staat voor kwaliteit, creativiteit en innovatie. Duurzaamheid en omgevingsbewustzijn zijn belangrijke thema’s bij het ontwikkelen van nieuwe oplossingen. De T2000 serie, een reeks volledig elektrische koelkasten met een laag energieverbruik is een goed voorbeeld van het pad dat Thetford neemt naar een duurzame toekomst. Een perfecte match met Solar Team Eindhoven dat al vier jaar op rij het wereldkampioenschap zonne-auto’s won door te excelleren in duurzame innovatie en technologie.

    Een logische combinatie die heeft geresulteerd in een bijzondere samenwerking met een fantastisch resultaat.

    Meer info www.thetford.com

    06-10-2021 om 19:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder inschrijvingen

     Verkoopcijfers september duiken in bijna alle segmenten in het rood

     In september noteerden we slechts 27.043 nieuwe inschrijvingen van personenwagens. Een terugval van 26,3 % vergeleken met 2020 (36.718 stuks) en 24,6 % met 2019 (35.844 stuks).

    De tweedehandsmarkt voor personenwagens was opnieuw dubbel zo groot als die van nieuwe wagens: er werden 61.468 occasies ingeschreven. Dat is toch ook een dikke 10,8 % minder dan in 2020 (68.903 stuks), maar positief versus 2019 (58.899 stuks).

    Ook bij de lichte vrachtwagens zagen we andermaal een inkrimping van de markt: 5.170 nieuwe (-10,9 %) en 8.466 occasies (-14,3 %). 

    Bij de zwaardere jongens kleuren enkel de trekkers +12 T positief: 346 stuks (+17,3% vs. 2020). Alle andere segmenten kenden een terugval, zowel bij de nieuwe voertuigen, als de occasies.

    Ook bij de tweewielers bracht september geen beterschap. Zowel de nieuwe 1.930 stuks (-12,3 %) als de tweedehands 6.992 stuks (-4,3 %) kenden een terugval.

     Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “Wij zien in september dezelfde tendens als de voorbije maanden. Het inmiddels gekende tekort aan halfgeleiders en chips blijft de volledige nieuwmarkt parten spelen. Zowel personenwagens (-26,3 %), als lichte vracht (-10,9 %) en motoren (-12,3 %) kampen met leveringsproblemen. Deze leveringsproblemen zijn echter niet de enige verklaring voor de dalende trend. We merken ook dat potentiële kopers zich gemakkelijker naar de tweedehandsmarkt richten. Niet enkel omwille van de langere wachttijden voor nieuwe wagens, maar ook de kostprijs en onzekerheid over de toekomst heeft zeker zijn invloed. Nieuwe wagens zijn relatief duur en de consument stelt zich ook vragen omtrent de discussies rond verbrandingsmotoren en elektrische voertuigen. Wanneer hij vandaag kiest voor een occasie en hij na 2025 deze wagen moet doorverkopen dan beperkt hij zijn verlies. Tenslotte zijn vele consumenten ook nog terughoudend naar elektrische en hybride wagens. Uiteraard laat het effect van het chiptekort zich ook voelen op de tweedehandsmarkt. Aangezien er minder nieuwe voertuigen geleverd worden, komen er automatisch minder tweedehandsvoertuigen op de markt waardoor het aanbod kleiner wordt, waardoor er spanningen ontstaan tussen aanbod en vraag en sommige populaire voertuigen in prijs beginnen te stijgen. We merken ook dat er meer tweedehandsvoertuigen uit het buitenland naar België worden ingevoerd.”

    Meer info TRAXIO

     

     

     

    06-10-2021 om 19:50 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadhuis Hann Munden de poort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-10-2021 om 19:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria voor 2022

    Adria 2122

    De ontwerpers van Adria hebben zeker niet stil gezeten, zo is al zeker de Sonic flink opgewaardeerd. Hij kreeg een totaal nieuw interieur, met meer uitrusting inclusief de Mach-Digital-App voor op afstand gestuurde brandstof controle via de Smarphone. Nieuw in het programma is de 7,5 m lange Sonic 700 DL met zitbanken langs de zijkanten van de zitgroep, achterin zijn enkele bedden en vooraan een hefbed. Deze luxe zwerfauto's hebben een Fiat Ducato basisvoertuig met verlaagd chassis met verwarmde dubbele bodem die als technische ruimte wordt benut.

     Voor de Coral en de Matrix reeksen heeft men een beter gestroomlijnd koetswerk bedacht. Het ergonomisch interieur zal bij veel kampeerders zeker in de smaak vallen. Daarbij krijgen de halfintegrale typen 650 SL met halve zitgroep een lange zitbank, enkele bedden en hefbed zoals de 650 DL met zitbanken tegen de zijwanden in de zitgroep plus een speciaal aangeboden uitrustingspakket.

     Ook camperbussen bleven niet in de kou staan. De Twin Sports met hefdak komt op de nieuwe Fiat Ducato te voorschijn, de Citroen Jumper gebruikt voor de Axess typen bekomen 3 nieuwe indelingen. De Twin Sports 640 SG pronkt met een nieuw bedsysteem. De 0,80 m brede bedden laten zich volledig tegen de wand omhoog klappen. Zo ontstaat gedurende de verplaatsingen een enorme laadruimte of garage. De bovenkasten zijn vervangen door sterke waterdichte tassen die je kan afnemen en thuis in-en uitladen. De Twin Sports 600 SPB is achterin uitgerust met een elektrisch verstelbaar hefbed. De Twin Sports met achterin de klassieke bedden hebben nu weg klapbare lattenbodems. De bedden in het dakbed zijn 2,O x 1,05 m groot terwijl de zithoogte er 1,05 m bedraagt.

    De prijzen beginnen ongeveer bij de 54.000 euro..

    Meer informatie www.adria-mobil.com





    05-10-2021 om 10:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wapenschild stad Hann Munden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-10-2021 om 10:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senioren kunnen nog autorijden

    Rijgeschiktheidstesten: 82% van de senioren kan nog veilig aan het verkeer deelnemen

    1 oktober is de internationale dag van de senioren

    Vorig jaar hebben bijna 1700 senioren een rijgeschiktheidstest bij het CARA ondergaan. Daar wordt zowel medisch, neuropsychologisch als rijpraktisch bekeken of ze nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. In 82% van de gevallen is gebleken dat ze al dan niet met een beperking op het rijbewijs en/of een aanpassingen aan hun voertuig nog mochten rijden. De meest voorkomende aanpassing is rijden met een automatische versnellingsbak. Op de internationale dag van de senioren vraagt Vias aan personen die twijfelen aan hun rijgeschiktheid om na een zelftest hun arts te raadplegen. Vias is geen voorstander van een verplichte screening voor alle senioren.

    Het rijgeschiktheidscentrum CARA is een multidisciplinaire afdeling van Vias die al meer dan 40 jaar bestaat. Het onderzoekt of mensen nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen op basis van medische, neuropsychologische en rijpraktische criteria. Die onderzoeken gebeuren enkel bij personen van wie er twijfel is over de rijgeschiktheid. Na alle onderzoeken wordt een beslissing genomen. Daar zijn verschillende mogelijkheden als uitkomst:

    • De bestuurder kan verder rijden zonder aanpassingen of beperkingen op zijn rijbewijs
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met aanpassingen aan zijn voertuig, vb verplichte automatische versnellingsbak
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs: vb enkel nog in een straal van 10 kilometer rond zijn woning
    • De bestuurder mag verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs en aanpassingen aan zijn voertuig.
    • De persoon wordt rijongeschikt verklaard en moet zijn rijbewijs inleveren.

    Vorig jaar zijn er in Brussel en Vlaanderen 1678 bestuurders ouder dan 65 jaar onderzocht op hun rijgeschiktheid. Slechts 18% kreeg te horen dat ze niet meer veilig aan het verkeer konden deelnemen. 82% van alle bestuurders die getest worden, konden dus wel hun mobiliteit behouden, eventueel met aanpassingen en/of beperkingen op het rijbewijs. Om alle misverstanden te vermijden: het gaat dus niet over de gehele populatie van senioren, maar enkel over die personen die bij het CARA hun rijgeschiktheid hebben laten testen.

     

    45% kreeg een aanpassing opgelegd

    Van al degenen die geschikt verklaard werden, kreeg 45% een aanpassing aan het voertuig opgelegd. In de meeste gevallen gaat het om de verplichting om te rijden met een voertuig met een automatische versnellingsbak. Dat was zo voor 605 bestuurders het geval.

    Andere minder vaak voorkomende aanpassingen zijn het veranderen van de bedienen van de gas en de rem. Dat kan door zowel pedalen van plaats te wisselen als door een bediening aan het stuur.

     

    68% kreeg beperking opgelegd

    Van de senioren die goedkeuring kregen om nog te rijden kreeg 68% een beperking opgelegd. 726 personen dienden minimum een bril of contactlenzen te dragen. 121 personen kregen een straalbeperking opgelegd om enkel nog te rijden in de buurt van hun woonst. Zo’n straalbeperking wordt bijvoorbeeld opgelegd aan bestuurders met een lichte vorm van dementie. In hun eigen omgeving kennen ze de weg nog goed. In het geval van dementie worden de bestuurders ook jaarlijks opgevolgd en opnieuw geëvalueerd.

    Andere beperkingen die opgelegd worden zijn niet rijden op de autosnelweg of enkel rijden overdag.

    De oudste persoon die vorig jaar geëvalueerd werd door het CARA was 96 jaar en kreeg zo’n specifieke beperking opgelegd.

     

    Verplichte screening voor iedereen?

    Vaak wordt de vraag gesteld of je vanaf een bepaalde leeftijd best alle senioren screent op hun rijgeschiktheid. Vias institute is daar geen voorstander van. Een verplichte screening is zeer kostelijk en levert geen bewezen voordeel voor de verkeersveiligheid op.

    Het beste systeem is een getrapt systeem dat momenteel in ons land gebruikt wordt. Mensen die twijfels hebben over hun rijgeschiktheid kunnen in eerste instantie terecht bij een online zelftest op www.senior-test.be. Als daaruit blijkt dat ze tot de risicogroep behoren, nemen ze best contact met hun arts of specialist. Die kunnen bij gegronde twijfel altijd doorverwijzen naar de onderzoeken van het CARA. Die onderzoeken zijn gratis en worden gefinancierd door de gewesten. De insteek van het CARA zal altijd zijn om te bekijken op welke manier we de bestuurders zo lang mogelijk nog op een veilige manier kunnen laten deelnemen aan het verkeer.

     

    Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters: “Het verhogen van kennis, vaardigheden en risicoperceptie bij specifieke doelgroepen, zoals senioren, is één van de 37 maatregelen in het nieuwe Vlaamse verkeersveiligheidsplan. Aangezien deze stijgende bevolkingsgroep ook langer gezond én mobiel blijft, wat we alleen maar kunnen toejuichen, betekent dit ook dat ze toenemend blootgesteld worden aan de risico’s in het verkeer. We informeren en sensibiliseren senioren hoe ze veilig kunnen blijven deelnemen aan het verkeer, zowel met de (elektrische) fiets als met de auto. We hebben hierbij aandacht voor een realistische zelfinschatting van de veranderde psychomotorische vaardigheden. Het is onze ambitie om op termijn een vrijblijvend contactmoment te organiseren waar informatie kan worden bekomen over de nieuwe verkeersregels en nieuwe voertuigtechnologieën en waar via een praktijkopleiding dieper wordt ingegaan op hoe ze moeten omgaan met gewijzigde verkeerssituaties en op strategieën om veilig door het verkeer te gaan, met aandacht voor een verhoging van hun zelfeffectiviteit en zelfvertrouwen.”

     

    Brussels minister van Mobilteit Elke Van den Brandt: "Je eigen veiligheid en die van alle weggebruikers is gewoonweg te belangrijk. Als je ook maar een beetje twijfelt aan je rijgeschiktheid, kom dan langs om je te laten testen, in de CARA-centra ben je meer dan welkom."

    04-10-2021 om 14:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eenvoudigere aanpak

    Mobia vraagt eenvoudigere aanpak voor sommige handelingen bij autokeuring.

    Vanaf 1 oktober wordt de technische controle van voertuigen strenger en kan je voertuig een rode kaart krijgen als er bv. een defect is aan de verlichting, reflectoren of aan bepaalde verklikkerlichtjes op het dashboard. Naar aanleiding van deze aanpassingen pleit Mobia ervoor dat sommige eenvoudige handelingen die vandaag in de keuringscentra gebeuren, ook door andere erkende professionals uit de autosector uitgevoerd zouden kunnen worden. De recente aanpassingen zijn een gevolg van de Europese regelgeving ter zake en ze komen de verkeersveiligheid ten goede. De beste voorbereiding op de autokeuring is uiteraard nog steeds een volledig nazicht door een garagist. Het kan echter altijd voorkomen dat er een klein gebrek opduikt bij een periodieke controle. Het is dan frustrerend dat bijvoorbeeld voor een defect lampje het voertuig opnieuw voorgereden moet worden bij het keuringscentrum. Een eenvoudige bevestiging door een daartoe erkend bedrijf aan het keuringcentrum dat het euvel opgelost is, zou voldoende kunnen zijn om een groene kaart af te leveren na herstelling. Ook voor de eerste keuring van trekhaken zou eenzelfde vereenvoudiging wenselijk zijn: erkende installateurs zouden zelf de technische conformiteit kunnen attesteren en via de keuringscentra een keuringsattest kunnen laten afleveren. Deze vereenvoudiging zou uiteraard in nauwe samenwerking met de keuringscentra dienen te verlopen en zij zouden erover blijven waken dat de kwaliteit van het geleverde werk gewaarborgd is, evenals bij het vastleggen van de erkenningscriteria en de technische invulling van de werking. Deze manier van werken zou de consument ten goede komen en wachttijden kunnen vermijden.

    Meer informatie kan u vinden op www.mobia.be Sinds 14 februari 2021 werken de mobiliteitsfederaties Febiac, Renta en Traxio samen onder de naam ‘Mobia’. De drie partners vertegenwoordigen 10.000 bedrijven, 160.000 werknemers en 2,6 % van het Belgische bbp.

    Meer informatie TRAXIO

    04-10-2021 om 14:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schitterend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2021 om 16:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dusseldorf de nieuwe Kronos van Roller Team

    De nieuwe Kronos: Italiaanse flair - modern en comfortabel geïnterpreteerd

    De succesvolle Kronos-serie wordt uitgebreid herontworpen voor het nieuwe seizoen. De aanzienlijke upgrade benadrukt het onafhankelijke karakter van de Kronos reeks in het instapsegment kampeerauto’s als het merk met Italiaanse flair en op comfort gerichte uitrusting.

    Aan de hand van het voorbeeld van de nieuwe 262 P kunnen deze twee ontwikkelingsrichtlijnen worden weergegeven als representatief voor de andere Kronos-modellen. Als we naar de materialen kijken, vallen het gebruik van hoogwaardige HPL-kunststoffen, glanzende meubeloppervlakken en stijlvolle vinyl lederen bekleding op. Op het gebied van verwerkingskwaliteit tillen uitgebreide decoratieve bekledingsnaden en aantrekkelijke, dynamisch afgeronde meubelcomponenten de Kronos uit het instapsegment.

    In de open face-to-face zitgroep van de nieuwe 262TL komen de wit-antraciet contrasterende meubels met chromen inleg en de uitgebreid bewerkte stoffering bijzonder goed tot hun recht. Zelfs aan stijlvolle sfeerverlichting in de Kronos geen gebrek, wat vooral tot uiting komt in het verlichte hoofdeinde van het ruime centrale bed. Het eenvoudige roomwitte keukenblok met 140 liter koelkast en 3 pits kooktoestel past harmonieus in het interieur.

    De nieuwe indeling van de zitgroep bewijst zijn variabiliteit, die in een mum van tijd kan worden omgebouwd tot twee individuele stoelen met driepuntsgordels voor de passagiers. 's Avonds wordt het elektrische hefbed met een druk op de knop neergelaten en verandert de woonkamer in een tweede slaapkamer met een tweepersoonsbed. Achterin is de tegenhanger met centraal bed en daaronder een garage ook een ontspannende comfortzone met twee kleerkasten en indirecte verlichting.

    Qua prijs blijft de Kronos toegewijd aan het instapsegment en blijkt met 58.120,00 een aanbod met sterke prijs-prestatie-argumenten.



    18-09-2021 om 16:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!