Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    06-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stadhuis Hann Munden de poort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    06-10-2021 om 19:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adria voor 2022

    Adria 2122

    De ontwerpers van Adria hebben zeker niet stil gezeten, zo is al zeker de Sonic flink opgewaardeerd. Hij kreeg een totaal nieuw interieur, met meer uitrusting inclusief de Mach-Digital-App voor op afstand gestuurde brandstof controle via de Smarphone. Nieuw in het programma is de 7,5 m lange Sonic 700 DL met zitbanken langs de zijkanten van de zitgroep, achterin zijn enkele bedden en vooraan een hefbed. Deze luxe zwerfauto's hebben een Fiat Ducato basisvoertuig met verlaagd chassis met verwarmde dubbele bodem die als technische ruimte wordt benut.

     Voor de Coral en de Matrix reeksen heeft men een beter gestroomlijnd koetswerk bedacht. Het ergonomisch interieur zal bij veel kampeerders zeker in de smaak vallen. Daarbij krijgen de halfintegrale typen 650 SL met halve zitgroep een lange zitbank, enkele bedden en hefbed zoals de 650 DL met zitbanken tegen de zijwanden in de zitgroep plus een speciaal aangeboden uitrustingspakket.

     Ook camperbussen bleven niet in de kou staan. De Twin Sports met hefdak komt op de nieuwe Fiat Ducato te voorschijn, de Citroen Jumper gebruikt voor de Axess typen bekomen 3 nieuwe indelingen. De Twin Sports 640 SG pronkt met een nieuw bedsysteem. De 0,80 m brede bedden laten zich volledig tegen de wand omhoog klappen. Zo ontstaat gedurende de verplaatsingen een enorme laadruimte of garage. De bovenkasten zijn vervangen door sterke waterdichte tassen die je kan afnemen en thuis in-en uitladen. De Twin Sports 600 SPB is achterin uitgerust met een elektrisch verstelbaar hefbed. De Twin Sports met achterin de klassieke bedden hebben nu weg klapbare lattenbodems. De bedden in het dakbed zijn 2,O x 1,05 m groot terwijl de zithoogte er 1,05 m bedraagt.

    De prijzen beginnen ongeveer bij de 54.000 euro..

    Meer informatie www.adria-mobil.com





    05-10-2021 om 10:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wapenschild stad Hann Munden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-10-2021 om 10:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Senioren kunnen nog autorijden

    Rijgeschiktheidstesten: 82% van de senioren kan nog veilig aan het verkeer deelnemen

    1 oktober is de internationale dag van de senioren

    Vorig jaar hebben bijna 1700 senioren een rijgeschiktheidstest bij het CARA ondergaan. Daar wordt zowel medisch, neuropsychologisch als rijpraktisch bekeken of ze nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen. In 82% van de gevallen is gebleken dat ze al dan niet met een beperking op het rijbewijs en/of een aanpassingen aan hun voertuig nog mochten rijden. De meest voorkomende aanpassing is rijden met een automatische versnellingsbak. Op de internationale dag van de senioren vraagt Vias aan personen die twijfelen aan hun rijgeschiktheid om na een zelftest hun arts te raadplegen. Vias is geen voorstander van een verplichte screening voor alle senioren.

    Het rijgeschiktheidscentrum CARA is een multidisciplinaire afdeling van Vias die al meer dan 40 jaar bestaat. Het onderzoekt of mensen nog veilig aan het verkeer kunnen deelnemen op basis van medische, neuropsychologische en rijpraktische criteria. Die onderzoeken gebeuren enkel bij personen van wie er twijfel is over de rijgeschiktheid. Na alle onderzoeken wordt een beslissing genomen. Daar zijn verschillende mogelijkheden als uitkomst:

    • De bestuurder kan verder rijden zonder aanpassingen of beperkingen op zijn rijbewijs
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met aanpassingen aan zijn voertuig, vb verplichte automatische versnellingsbak
    • De bestuurder mag enkel verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs: vb enkel nog in een straal van 10 kilometer rond zijn woning
    • De bestuurder mag verder rijden met beperkingen op zijn rijbewijs en aanpassingen aan zijn voertuig.
    • De persoon wordt rijongeschikt verklaard en moet zijn rijbewijs inleveren.

    Vorig jaar zijn er in Brussel en Vlaanderen 1678 bestuurders ouder dan 65 jaar onderzocht op hun rijgeschiktheid. Slechts 18% kreeg te horen dat ze niet meer veilig aan het verkeer konden deelnemen. 82% van alle bestuurders die getest worden, konden dus wel hun mobiliteit behouden, eventueel met aanpassingen en/of beperkingen op het rijbewijs. Om alle misverstanden te vermijden: het gaat dus niet over de gehele populatie van senioren, maar enkel over die personen die bij het CARA hun rijgeschiktheid hebben laten testen.

     

    45% kreeg een aanpassing opgelegd

    Van al degenen die geschikt verklaard werden, kreeg 45% een aanpassing aan het voertuig opgelegd. In de meeste gevallen gaat het om de verplichting om te rijden met een voertuig met een automatische versnellingsbak. Dat was zo voor 605 bestuurders het geval.

    Andere minder vaak voorkomende aanpassingen zijn het veranderen van de bedienen van de gas en de rem. Dat kan door zowel pedalen van plaats te wisselen als door een bediening aan het stuur.

     

    68% kreeg beperking opgelegd

    Van de senioren die goedkeuring kregen om nog te rijden kreeg 68% een beperking opgelegd. 726 personen dienden minimum een bril of contactlenzen te dragen. 121 personen kregen een straalbeperking opgelegd om enkel nog te rijden in de buurt van hun woonst. Zo’n straalbeperking wordt bijvoorbeeld opgelegd aan bestuurders met een lichte vorm van dementie. In hun eigen omgeving kennen ze de weg nog goed. In het geval van dementie worden de bestuurders ook jaarlijks opgevolgd en opnieuw geëvalueerd.

    Andere beperkingen die opgelegd worden zijn niet rijden op de autosnelweg of enkel rijden overdag.

    De oudste persoon die vorig jaar geëvalueerd werd door het CARA was 96 jaar en kreeg zo’n specifieke beperking opgelegd.

     

    Verplichte screening voor iedereen?

    Vaak wordt de vraag gesteld of je vanaf een bepaalde leeftijd best alle senioren screent op hun rijgeschiktheid. Vias institute is daar geen voorstander van. Een verplichte screening is zeer kostelijk en levert geen bewezen voordeel voor de verkeersveiligheid op.

    Het beste systeem is een getrapt systeem dat momenteel in ons land gebruikt wordt. Mensen die twijfels hebben over hun rijgeschiktheid kunnen in eerste instantie terecht bij een online zelftest op www.senior-test.be. Als daaruit blijkt dat ze tot de risicogroep behoren, nemen ze best contact met hun arts of specialist. Die kunnen bij gegronde twijfel altijd doorverwijzen naar de onderzoeken van het CARA. Die onderzoeken zijn gratis en worden gefinancierd door de gewesten. De insteek van het CARA zal altijd zijn om te bekijken op welke manier we de bestuurders zo lang mogelijk nog op een veilige manier kunnen laten deelnemen aan het verkeer.

     

    Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters: “Het verhogen van kennis, vaardigheden en risicoperceptie bij specifieke doelgroepen, zoals senioren, is één van de 37 maatregelen in het nieuwe Vlaamse verkeersveiligheidsplan. Aangezien deze stijgende bevolkingsgroep ook langer gezond én mobiel blijft, wat we alleen maar kunnen toejuichen, betekent dit ook dat ze toenemend blootgesteld worden aan de risico’s in het verkeer. We informeren en sensibiliseren senioren hoe ze veilig kunnen blijven deelnemen aan het verkeer, zowel met de (elektrische) fiets als met de auto. We hebben hierbij aandacht voor een realistische zelfinschatting van de veranderde psychomotorische vaardigheden. Het is onze ambitie om op termijn een vrijblijvend contactmoment te organiseren waar informatie kan worden bekomen over de nieuwe verkeersregels en nieuwe voertuigtechnologieën en waar via een praktijkopleiding dieper wordt ingegaan op hoe ze moeten omgaan met gewijzigde verkeerssituaties en op strategieën om veilig door het verkeer te gaan, met aandacht voor een verhoging van hun zelfeffectiviteit en zelfvertrouwen.”

     

    Brussels minister van Mobilteit Elke Van den Brandt: "Je eigen veiligheid en die van alle weggebruikers is gewoonweg te belangrijk. Als je ook maar een beetje twijfelt aan je rijgeschiktheid, kom dan langs om je te laten testen, in de CARA-centra ben je meer dan welkom."

    04-10-2021 om 14:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eenvoudigere aanpak

    Mobia vraagt eenvoudigere aanpak voor sommige handelingen bij autokeuring.

    Vanaf 1 oktober wordt de technische controle van voertuigen strenger en kan je voertuig een rode kaart krijgen als er bv. een defect is aan de verlichting, reflectoren of aan bepaalde verklikkerlichtjes op het dashboard. Naar aanleiding van deze aanpassingen pleit Mobia ervoor dat sommige eenvoudige handelingen die vandaag in de keuringscentra gebeuren, ook door andere erkende professionals uit de autosector uitgevoerd zouden kunnen worden. De recente aanpassingen zijn een gevolg van de Europese regelgeving ter zake en ze komen de verkeersveiligheid ten goede. De beste voorbereiding op de autokeuring is uiteraard nog steeds een volledig nazicht door een garagist. Het kan echter altijd voorkomen dat er een klein gebrek opduikt bij een periodieke controle. Het is dan frustrerend dat bijvoorbeeld voor een defect lampje het voertuig opnieuw voorgereden moet worden bij het keuringscentrum. Een eenvoudige bevestiging door een daartoe erkend bedrijf aan het keuringcentrum dat het euvel opgelost is, zou voldoende kunnen zijn om een groene kaart af te leveren na herstelling. Ook voor de eerste keuring van trekhaken zou eenzelfde vereenvoudiging wenselijk zijn: erkende installateurs zouden zelf de technische conformiteit kunnen attesteren en via de keuringscentra een keuringsattest kunnen laten afleveren. Deze vereenvoudiging zou uiteraard in nauwe samenwerking met de keuringscentra dienen te verlopen en zij zouden erover blijven waken dat de kwaliteit van het geleverde werk gewaarborgd is, evenals bij het vastleggen van de erkenningscriteria en de technische invulling van de werking. Deze manier van werken zou de consument ten goede komen en wachttijden kunnen vermijden.

    Meer informatie kan u vinden op www.mobia.be Sinds 14 februari 2021 werken de mobiliteitsfederaties Febiac, Renta en Traxio samen onder de naam ‘Mobia’. De drie partners vertegenwoordigen 10.000 bedrijven, 160.000 werknemers en 2,6 % van het Belgische bbp.

    Meer informatie TRAXIO

    04-10-2021 om 14:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schitterend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-09-2021 om 16:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dusseldorf de nieuwe Kronos van Roller Team

    De nieuwe Kronos: Italiaanse flair - modern en comfortabel geïnterpreteerd

    De succesvolle Kronos-serie wordt uitgebreid herontworpen voor het nieuwe seizoen. De aanzienlijke upgrade benadrukt het onafhankelijke karakter van de Kronos reeks in het instapsegment kampeerauto’s als het merk met Italiaanse flair en op comfort gerichte uitrusting.

    Aan de hand van het voorbeeld van de nieuwe 262 P kunnen deze twee ontwikkelingsrichtlijnen worden weergegeven als representatief voor de andere Kronos-modellen. Als we naar de materialen kijken, vallen het gebruik van hoogwaardige HPL-kunststoffen, glanzende meubeloppervlakken en stijlvolle vinyl lederen bekleding op. Op het gebied van verwerkingskwaliteit tillen uitgebreide decoratieve bekledingsnaden en aantrekkelijke, dynamisch afgeronde meubelcomponenten de Kronos uit het instapsegment.

    In de open face-to-face zitgroep van de nieuwe 262TL komen de wit-antraciet contrasterende meubels met chromen inleg en de uitgebreid bewerkte stoffering bijzonder goed tot hun recht. Zelfs aan stijlvolle sfeerverlichting in de Kronos geen gebrek, wat vooral tot uiting komt in het verlichte hoofdeinde van het ruime centrale bed. Het eenvoudige roomwitte keukenblok met 140 liter koelkast en 3 pits kooktoestel past harmonieus in het interieur.

    De nieuwe indeling van de zitgroep bewijst zijn variabiliteit, die in een mum van tijd kan worden omgebouwd tot twee individuele stoelen met driepuntsgordels voor de passagiers. 's Avonds wordt het elektrische hefbed met een druk op de knop neergelaten en verandert de woonkamer in een tweede slaapkamer met een tweepersoonsbed. Achterin is de tegenhanger met centraal bed en daaronder een garage ook een ontspannende comfortzone met twee kleerkasten en indirecte verlichting.

    Qua prijs blijft de Kronos toegewijd aan het instapsegment en blijkt met 58.120,00 een aanbod met sterke prijs-prestatie-argumenten.



    18-09-2021 om 16:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek eens Friesland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-09-2021 om 16:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camper Elfstedentocht

    Bezoek de elf steden eens met uw zwerfauto, schaatsen zal waarschijnlijk niet meer lukken.

    Nu te rijden de Camper Elfstedentocht!

     LEEUWARDEN - De tocht der tochten kan op tal van manieren verreden worden, maar nog niet eerder was er de mogelijkheid voor camperaars om de Elfstedentocht op georganiseerde wijze te volbrengen. Daar komt verandering in, want per 1 september is het mogelijk om de Camperelfstedentocht te rijden.

     ,,Veel van onze gasten gaven aan dat ze graag eens alle elf steden per camper wilden bezoeken. Het ontbrak nog aan een platform waarop alle praktische informatie voor camperaars stond en waar camperaars geïnspireerd konden worden om de steden op een unieke manier te kunnen beleven", vertelt Margreet Dröge van Campingplaats Leeuwarden. ,,Met de Camperelfstedentocht hebben we nu een unieke camperbeleving ontwikkeld die het hele jaar door gereden kan worden." Camper TV, het online videokanaal voor camperaars en kampeerders, heeft de route inmiddels getest. Hun bevindingen zijn te zien op YouTube.

     Elfstedentocht met leuke extra’s!

    Camperaars kunnen bij alle elf stempelposten en de ondernemers een stempelkaart ophalen. Het startpunt, het startmoment én de duur van de reis is voor iedereen vrij te bepalen. In iedere elfstedenstad kan een stempel gehaald worden. Wanneer de stempelkaart vol is maken camperaars kans op mooie prijzen.

     Via www.camperelfstedentocht.nl en de nieuwsbrief ontvangen rijders van de tocht allerlei leuke tips over wat er in de elf steden allemaal te beleven is. Zo worden de camperaars gewezen op de elf fonteinen, leuke winkels, restaurants, wandel- en fietsroutes, activiteiten en nog veel meer. Daarnaast krijgen camperaars verschillende extra's, zoals Fries roggebrood, dippers en toast van Van der Meulen, wordt er in Bolsward gratis een Sonnema Berenburg ingeschonken en kan men bij Brouwerij Dockum gebruik maken van leuke aanbiedingen. Bij Jumbo Els Broek Zuiderburen in Leeuwarden krijgen deelnemers vanaf €25,- aan boodschappen en op vertoon van hun stempelkaart een gratis ambachtelijk Fries suikerbrood van Tije de Boer. Mensen die zelf geen camper hebben en de camperelfstedentocht willen rijden kunnen een camper huren bij Goboony of bij Aversch Campers

     Rij de route en draag bij aan de Maarten van der Weijden Foundation

    ,,De Maarten van der Weijden Foundation is natuurlijk onlosmakelijk verbonden aan de Elfstedentocht. In 2019 zwom Maarten van der Weijden de Elfstedentocht om geld in te zamelen voor zijn foundation. We zetten de donaties aan deze mooie foundation voort. Bij iedere volle stempelkaart doneren wij namelijk een bedrag aan de Maarten van der Weijden Foundation", vertelt Margreet Dröge, initiatiefnemer van de Camperelfstedentocht. Iedere gedoneerde euro gaat voor de volle 100% naar kankeronderzoek en -projecten. Ook roept ze deelnemers die genieten van de Camperelfstedentocht op om ook zelf een bijdrage te leveren via de actiepagina op https://camperelfstedentocht.nl/goed-doel/

     De Camperelfstedentocht is een initiatief van Camperplaats Leeuwarden, in samenwerking met Camping De Domp in Sneek, Camping Sudersé in Workum, Camping de Zeehoeve in Harlingen en Camperplaats Stavoren. Daarnaast haken vijftig ondernemers aan om toeristen een unieke elfstedenbeleving te kunnen geven. Toeristische aanjagers van de verschillende regio's, Merk Fryslân en verschillende camperplatforms stimuleren het concept. De route zal binnenkort ook te vinden zijn op friesland.nl.

     

    17-09-2021 om 16:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pretparken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-09-2021 om 20:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa-Park geopend

    Europa-Park introduceert reserveringssysteem voor camping

     Nazomeren in het Wilde Westen van Europa-Park 

     Europa-Park blijft dit jaar doorlopend geopend tot en met 9 januari 2022. Het park zal in deze periode een paar keer van kleed wisselen. Allereerst is er het Halloween-seizoen, daarna de HALLOWinter-weken die overgaan in het winterseizoen. Ook de decoratie van het kampeerterrein zal telkens aangepast worden . Met de nieuwe mogelijkheid om vooraf te reserveren is iedere gast hier nu gegarandeerd van een staanplaats.

     Europa-Park: pompoenen en kerstbomen

    Vanaf 2 oktober staat Europa-Park in het teken van Halloween. Het hele park kleurt oranje als het versierd wordt met zo'n 180.000 pompoenen, 15.000 chrysanten, 5.000 maïsplanten en 3.000 strobalen. Het park en de shows zijn dan een beetje griezelig, maar voor jong en oud nog steeds gezellig. We noemen dat 'grie-zellig'! Echte horror-fans kunnen dit jaar weer op geselecteerde avonden terecht bij de Horror Nights – Traumatica. Op 8 november gaat HALLOWinter van start en duurt tot 27 november. Normaal gesproken zou Duitslands grootste attractiepark in deze periode gesloten zijn, maar blijft dit jaar open voor iedereen die niet kan kiezen tussen pompoenen en kerstbomen. Alle attracties zijn gewoon in bedrijf uitgezonderd Atlantica SuperSplash en Fjord Rafting (vanwege de ombouw voor de winteropenstelling). HALLOWinter loopt vloeiend over in het populaire winterseizoen dat zal duren tot 9 januari 2022. Nieuwigheden zijn er in het park volop. Vorig jaar is de compleet nieuwe attractie Piraten in Batavia geopend, dit jaar presenteert het park enkele nieuwe shows en een nieuw virtual reality-avontuur op achtbaan Alpenexpress.

     Rulantica: het gehele jaar geopend

    Het in 2019 geopende waterpark Rulantica werd vorig jaar reeds uitgebreid een sauna- en relax-afdeling. Dit jaar kreeg het buitengebied een bijzonder gethematiseerd glijbanen-bastion met 10 verschillende glijbanen en meer dan 100 speelmogelijkheden. Evenals de nieuwe waterspeelplaats voor de allerkleinsten is dit bedoeld voor het zomerseizoen. Ook in het binnengedeelte is een bijzondere toevoeging gedaan: een bassin waarin je met een VR-bril onderwater avonturen kunt beleven. Rulantica is altijd al het gehele jaar geopend.

     Camping: nu ook vooraf te reserveren

    Voor gasten die graag avontuurlijk overnachten beschikt Europa-Park over een eigen Camp Resort. Dat bestaat enerzijds uit een gedeelte met ingerichte huifkarren, blokhutten en tipitenten, anderzijds uit een camping waar men kan verblijven in de eigen caravan, camper of tent. Nieuw is dat men hier niet meer op de bonnefooi kan aankomen. Om iedereen een staanplaats te garanderen is een reserveringssysteem ingevoerd. Hiermee konden reeds de huifkarren, blokhutten en tipitenten van het Camp Resort geboekt worden.

    Op de site kan men staanplaatsen van verschillende groottes reserveren. Er zijn ook speciale tentplaatsen. Nieuw is ook de invoering van een in- en uitchecktijd. Eerder kon men op ieder moment van de dag het terrein oprijden, maar om meer rust te creëren is deze regeling ingevoerd.

    De Europa-Park-camping ligt op vijf wandelminuten van de ingang van Europa-Park. Het terrein beschikt over stroomaansluitingen (230V/5kWh), afwasruimtes en een waterinname- en loosstation. Evenals het warme water in de moderne sanitairgebouwen en wifi is het gebruik helemaal gratis. Honden zijn toegestaan (niet in de ingerichte accommodaties). Voor ontbijt is er een kiosk waar broodjes verkocht worden of men neemt deel aan de ontbijtbuffet.

     Meer informatie

    Alle informatie ook terug te vinden op de nieuwe website die nu ook compleet in het Nederlands beschikbaar is. Bovendien is het terug te lezen in de nieuwe Nederlandstalige brochure welke aan te vragen is via www.europapark.de/aanvraag.

    Voor een bezoek aan het Europa-Park Resort dienen gasten momenteel te beschikken over een reserveringsbevestiging of een ticket op datum. Voor toegang is de 3G-regeling van toepassing. Op www.europapark.de/info2021 staan de details over hoe men kan bewijzen dat men getest, genezen of gevaccineerd is. In de attracties, wachtrijen en overdekte ruimtes dient een mondmasker gedragen te worden. In het waterpark geldt deze plicht tot aan de kleedkamers. 

    Europa-Park is gelegen in het Zwarte Woud. Het is niet alleen Duitslands grootste attractiepark, maar ook het op een na best bezochte park van Europa. Op beoordelingssites als Zoover en Tripadvisor scoort het park hogere cijfers dan de bekende parken en is daarom niet voor niets meerdere malen uitgeroepen tot beste park van Europa. Daarnaast is Europa-Park al zes keer op rij (2014/2015/2016/2017/2018/2019) uitgeroepen tot beste park ter wereld! In het park zijn 15 Europese landen tot in de kleinste details nagebouwd. Verdeeld over deze themagebieden bevinden zich de meer dan 100 (!) attracties en shows. Geen enkel ander attractiepark heeft zo’n groot aanbod. Achtbaanliefhebbers komen er helemaal aan hun trekken. Er staan er maar liefst 13. Voor de bezoekers die het rustiger aan willen doen, staat er dagelijks 23 uur show op het programma. Vanaf 28 november 2019 beschikt Europa-Park ook over een indoor Waterwereld: Rulantica. Aan de rand van het park staan 6 bijzondere themahotels. Avontuurlijker overnachten? Dat kan in de ingerichte tipitenten, huifkarren en blokhutten of op de camping.

     Meer informatie: www.europapark.de





    16-09-2021 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een kampeerauto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-09-2021 om 17:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dusseldorf nieuw bij Truma
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Première van het nieuwe Truma iNet X System

    Een meervoudige slimme verschijning op de Caravan Salon 2021 Het leitmotiv van Truma Gerätechnik “start smart. be smart. stay smart“ bracht in de beurshal in Düsseldorf tijdens het Caravan Salon 2021 duizenden mensen in vervoering. Aan de twee interactieve schermen centraal opgesteld op de beursstand van Truma in hal 14 Stand B07 liet de camping-community zich tijdens de negen beursdagen intensief overtuigen door de oplossing Truma iNet X, een van de blikvangers dit jaar op Caravan Salon. De feedback was gewoon schitterend. De gebruikers begrepen de visionaire aanpak van verbonden reizen meteen. In de toekomst zullen steeds meer producten, diensten en programma’s in het Truma iNet X System worden gekoppeld als centraal systeem om reizen veiliger, comfortabeler en slimmer te maken. De constructieve gesprekken met de OEM's waren eveneens bijzonder positief. Zij prezen met name de interactieve presentatie van het verkoopteam. “Ik ben bijzonder trots op de manier waarop het volledige beursteam onze innovatieve nieuwigheid Truma iNet X aan de bezoekers heeft voorgesteld. Met deze systeemoplossing beginnen we aan een nieuw hoofdstuk in de 72-jarige geschiedenis van Truma. We hebben er weken en maanden aan gewerkt om deze oplossing klaar te stomen voor de markt. Het was bijzonder fijn te zien hoe we er met ons allen aan hebben gewerkt om de beursgasten onze visie op geconnecteerd reizen over te brengen”, vertelt Alexander Wottrich, CEO van de Truma Groep.

    Naast de oplossing Truma iNet X presenteerde Truma het volledige repertoire van de uitrustingstechniek – Verwarming, airco, watersystemen, koelboxen, manoeuvreersystemen en gasvoorzieningsinstallaties. Tijdens de beursweek stonden de productmanagers van Truma de handelspartners en klanten met raad en daad bij. Uit de gesprekken bleek systematisch dat Truma op de B2B- en op de B2C-markt een merk van vertrouwen is. De beurs stond onder het thema Open Innovation, een nieuwe vorm van Samenwerking die het mogelijk maakt dat klanten doelgericht kunnen deelnemen aan het innovatieproces. Zij weten immers het beste wat ze nodig hebben tijdens het kamperen en voor welke uitdagingen ze regelmatig staan wanneer ze op reis zijn. Om de interactie met de community meteen op de stand tot leven te roepen werden Q&A-sessies georganiseerd waarbij via de digitale kanalen antwoord werd gegeven op vragen met betrekking tot de Truma-producten en -diensten. Hier werd intensief gebruik van gemaakt. Truma plant dan ook een vervolg op dit soort interactie. Bovendien konden de beursbezoekers op de stand via tablet of thuis via de website https://www.truma-inet-x-system.com/open-innovation hun wensen en verwachtingen met betrekking tot Caravaning kenbaar maken. Ook van dit aanbod werd gretig gebruik gemaakt.

    Tijdens de beursweek namen meer dan 400 mensen deel aan de bevraging die overigens nog loopt tot eind september. Vervolgens zullen de antwoorden worden geanalyseerd en samengevoegd om vervolgens in het proces van Open Innovation verder te worden behandeld.

    De volgepakte beursweek kende trouwens nog enkele andere hoogtepunten, waaronder twee award uitreikingen. De lezers van Auto Bild verkozen de Combi D 6 E als tweede beste product in het betreffende segment. En de Deutsche Caravaning Handels-Verband (DCHV) kende Truma in de categorie “Toeleveranciers” de partnerschapsprijs “LUPO“ 2021 toe – “voor de voorbeeldige ondersteuning van de servicepartner bij de service en het onderhoud van producten“. Gezien het feit dat de vakvereniging landelijk meer dan 320 leden kent, wordt de prijs in de caravansector bijzonder op prijs gesteld. Bijgevolg was de beurs voor Truma een groot succes, de rugwind voor het proces van Open Innovatie en de geplande marktintroductie van het iNet X System hebben bijzondere aandacht gekregen.

    De caravansector kende zijn beste semester uit de geschiedenis. 2021 zal naar alle waarschijnlijkheid de geschiedenis ingaan met een recordverkoop. Truma kon niet alleen participeren aan deze ontwikkeling. Door de hoogwaardige producten, een uitstekende service en intelligente, toekomstgerichte oplossingen, zoals het Truma iNet X-systeem, speelt het bedrijf een voortrekkersrol in de huidige caravangroei.

    Meer informatie: www.truma.com

    15-09-2021 om 17:23 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Düsseldorf Truma in de bloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Uitstekende klantenservice

    Truma Gerätetechnik behaalt de gerenommeerde “LUPO“-award Op de tweede dag van het Caravan Salon 2021 was er grote vreugde aan de stand van de Truma Gerätetechnik GmbH & Co. KG. Zonder voorafgaande informatie over de prijs, kende het Deutsche Caravaning Handels-Verband (DCHV - Duitse sectorvereniging Caravaning) aan Truma in de categorie “Toeleverancier” in de beurshal 14, B07 de partnerprijs “LUPO” 2021 toe. Matthias Euch, directielid van DCHV en Kai Dhonau, voorzitter DCHV kenden de award toe “voor de voorbeeldige ondersteuning van de servicepartner bij service en onderhoud van de producten”. Als vakvereniging van Caravan-handelaars met landelijk meer dan 320 ondernemingen als lid geniet deze prijs in de sector hoog aanzien. In de motivering heeft het DCHV het over: “de hoge bezettingsgraad van werkplaatsen voor caravans is voor de sector een enorme uitdaging. Bovendien remt de krapte aan vakmensen en het gebrek aan plaatsen in de bestaande vestigingen, die niet op korte termijn kunnen worden uitgebreid de uitbreidingsplannen van de sector. De permanente bijscholing van het servicepersoneel om de processen in de werkplaatsen verder te optimaliseren en de ondersteuning door toeleveranciers zijn van groot belang in de verdere ontlasting van de werkplaatsen. Verder in de motivering gaat het nog over: “de voortdurende groei van het self-serviceaanbod waardoor klanten van Truma online hulp kunnen zoeken om kleine vragen en problemen zelf te kunnen oplossen. Hiermee levert Truma op voorbeeldige wijze een bijdrage om servicebedrijven te ontlasten van ongecompliceerde, maar vaak tijdrovende serviceverzoeken. In het verlengde hiervan is het Truma-Assist aanbod, waarmee Truma het servicepersoneel in de vakwerkplaatsen online ondersteunt bij de analyse van storingen en waardevolle informatie levert voor het snel verhelpen van eventuele storingen.

    Met servicehotlines, een gekwalificeerde Truma-buitendienst en de mogelijkheid om garantieclaims eenvoudig op digitale wijze in te dienen, levert Truma opnieuw een belangrijke bijdrage tot de ondersteuning van de vakhandel." Bij Truma is de vreugde over deze toekenning bijzonder groot. Een goede klantenservice is immers een basispijler van de ondernemingsstrategie. Zowat 1800 Truma Partners en bijna 500 Truma Service Partners in binnen- en buitenland zorgen er elke dag weer voor dat technische problemen onderweg zo snel, vriendelijk en professioneel mogelijk worden opgelost. Het is hun engagement dat ervoor zorgt dat de klanten veel vertrouwen hebben in het merk Truma. “De toekenning bevestigt ons dat we op de goede weg zijn om kampeerders een geavanceerde en uitgebreide service-infrastructuur ter beschikking te stellen. Ook dat maakt deel uit van de Open innovatie, die we op onze weg naar de toekomst willen bewerkstelligen. We willen het reizen samen met onze community veiliger, comfortabeler en digitaler maken. Hierbij is het belangrijk om een uitzonderlijke klantenservice aan te bieden. Hierin ligt de basis van het diepe vertrouwen dat onze klanten in ons hebben”, zegt Michael Peikert, Head of European Retail Management van Truma. Fotobijschrift: Overhandiging van de “Lupo” om de beursstand van Truma in hal 14 Stand B07 op zondag 29 augustus 2021, met een prijswaardige bezetting (van links naar rechts): Matthias Euch, directielid DCHV, Markus Heringer, commercieel directeur Truma Gerätetechnik, Alexander Wottrich, CEO Truma Group, Michael Peikert, Head of European Retail Management van Truma Gerätetechnik en Kai Dhonau, voorzitter DCHV.

    Meer informatie: www.truma.com

    15-09-2021 om 17:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een prachtig luchtschip
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14-09-2021 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Düsseldorf The Admiral is nieuw bij Mobilvetta

    The Admiral: Yacht feeling bij de première in de camperbussen

     Mobilvetta breidt zijn modellengamma uit met de serie "Admiral" bestelwagens voor het seizoen 2021. Volgens het merk-DNA lag de focus tijdens de ontwikkeling op individueel design in de beste Italiaanse traditie. Geen gemakkelijke onderneming in de camperklasse, gezien de vorm van de carrosserieën. Desalniettemin zet de Admiral van buitenaf al de eerste accenten met zijn glanzende chromen graphics. In het interieur speelt de uitrusting slim met optische contrasten tussen de met chroom gedecoreerde, hoogglans bovenkasten en uittrekelementen in edele houtlook en de mat getinte, lichtgrijze tafel- en werkbladen, die harmonieus worden begeleid door antraciet gekleurde eco-lederen bekleding. Ramen en dakramen zijn ook elegant geïntegreerd in het interieur met een lederlook omlijsting.

    In lijn met het exclusieve merkkarakter heeft het interieur enkele onderscheidende kenmerken. Het keukenblok verrast met een uitschuifbaar werkblad boven de spoelbak, dat tevens als verlengstuk dient. De kraan kan worden ingeklapt zodat het gehele oppervlak indien nodig als opbergruimte beschikbaar is. Het in het keukenblok geïntegreerde uittrekelement is zowel van buiten als van binnen goed bereikbaar.

    De Admiral maakt ook indruk in de wasruimte met dat bepaalde: de wasruimtewand, inclusief de wastafel, draait naar de ene kant en opent aan de andere kant een douchecabine met een comfortabel vloeroppervlak.

    Het indelingsprogramma omvat de klassieke 5,99 m lange dwarsbedversie, de eenpersoonsbedversie met 6,36 m en de zogenaamde "cargo"-versie met een enorme laadruimte onder een elektrisch bedienbaar hefbed. De prijzen beginnen bij € 60.990 voor de K.5.1. de 6,36 m lange lay-out K.6.3 (variant met eenpersoonsbed) kost 63.190 € en de K.6.5 (met elektrisch hefbed) kost 63.350 €.









    14-09-2021 om 19:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een stadhuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-09-2021 om 21:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Düsseldorf, de nieuwe Challenger

     De nieuwe Challenger 240: de Multi-Vario Tourer

     Woongedeelte met modulaire zijstoelen en variabele tafelafmetingen + 160cm breed hefbed + achterkamer met toegangsdeur van buitenaf + achtergedeelte te gebruiken als opbergruimte, kleedkamer of fietsenstalling + badkamer met draaibare wastafel + keuken met glazenrek 

     En nog een andere innovatie: Challenger blijft trouw aan zijn reputatie als denktank in de camperindustrie. Voor het seizoen 2022 presenteert de fabrikant een multivariabele semi-geïntegreerd voor twee personen. Zowel in het woongedeelte als aan de achterzijde zijn er vele gebruiksmogelijkheden. De 160 cm brede bank kan worden uitgebreid met twee modulaire zijstoelen en de draaibare cabinestoelen om een ​​gezellige groep te creëren voor maximaal 7 zitplaatsen. Bovendien kan het tafelblad worden uitgeklapt om het formaat te verdubbelen. Als de twee reizigers alleen reizen, zijn de twee zijstoelen ideaal als voetenbankje. Een televisie-uittreksel aan de passagierszijde maakt het multifunctionele woongedeelte compleet. Zoals typerend voor het merk slaapt u in het elektrisch bediend neerklapbare hefbed, dat scoort met een breedte van 1,60 m en met een druk op de knop het woongedeelte verandert in een slaapkamer. De achterzijde doet op geen enkele manier onder voor de leefruimte qua variabiliteit. Een tweede buitendeur geeft directe toegang tot het achtergedeelte, dat kan worden gebruikt als opslagruimte, fietsenstalling of als kleedkamer voor de aangrenzende badkamer. Een grote linnenkast creëert in deze ruimte de nodige opbergruimte. Dankzij de gemakkelijke toegang is het achterste compartiment ook geschikt als "natte ruimte" of omkleedruimte, bijvoorbeeld wanneer u met badkleding van het strand komt of verrast wordt door het zomerse onweer. Het achtergedeelte kan middels een schuifdeur worden afgesloten van het woongedeelte. In de compacte badkamer zorgt de draaibare wastafel ervoor dat er altijd ruimte is waar dat nodig is. In de keuken schittert het open glazen rek als blikvanger en individueel uitrustingselement. De keuken is klassiek praktisch ingericht met een koelkast van 140 liter en 2 pits kookplaten inclusief spoelbak. De 6,99 m lange semi-geïntegreerde 240 gebouwd op een Ford Transit verschijnt in de prijslijst voor € 60.990. Het Graphite Premium Pakket is al bij de prijs inbegrepen.

     

    Slim is in: de nieuwe slanke Challenger

     Challenger richt zijn aandacht in 2021 op het marktsegment met smalle en compacte carrosserieën. Na de presentatie van het cross-overmodel X 150 in het voorjaar, volgen nu twee smalle, halfintegrale voertuigen van 2,10 m met een klassiek design, die zich in het instapsegment bevinden.

    De nieuwe primeur op de bestuurderscabine zorgt voor een zelfstandige uitstraling. Het nieuwe, moderne exterieurdesign voor alkoven en halfintegrale voertuigen in de Start Edition komt ook de nieuwe modellen in slank formaat ten goede.

    Ook de carrosserielengtes van 5,99 m voor de S 194 en 6,59 m voor de S 217 zijn bewust compact gehouden. Op het tweede gezicht onthult zich echter een bijzonderheid aan de achterkant. Het bed is ontworpen als een "vlinderbed" dat naar het midden kan worden opgevouwen. Het voordeel van deze opstelling is de variabele uitbreiding van de opslagruimte tijdens het rijden. Zo kunnen fietsen vervoerd worden in de achteropbergruimte of is de binnenzijde direct van bovenaf in de opbergruimte te bereiken. Rond de doorgang naar het bed zijn de keuken met 2-pitsfornuis en een badkamer met draaibare wastafel gegroepeerd. Voorin vormt een halve dinette met tafelverlenging en draaibare cabinestoelen de zitgroep. Aan de passagierszijde completeert de kledingkast dit compacte, semi-geïntegreerde model. De S 217 neemt deze woonruimteconfiguratie over, maar biedt achterin twee eenpersoonsbedden met daaronder een garage. Met een basisprijs van € 48.490 voor de S 194 en € 50.990 voor de S 217 zijn de twee nieuwe producten bovendien aantrekkelijk geprijsd.







    13-09-2021 om 21:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oud en toch nog mooi
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-09-2021 om 17:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus-Tabbert in Düsseldorf

     Knaus Tabbert kijkt terug op uitstekende beursdagen.

     “The Golden Camper 2021”: KNAUS op het podium Dusseldorf

    Vorig jaar lieten Messe Düsseldorf en de Caravan Salon (CSD) zien dat het mogelijk is om ook in ongebruikelijke, uitdagende tijden een vakbeurs te houden die voor iedereen veilig is. En met een consistent hygiëneconcept wordt dit ook in 2021 een uitstekend succes. Kamperen  met je eigen badkamer, bed en je eigen keuken aan boord  is niet alleen een van de mooiste, maar ook een van de veiligste en populairste vormen van vakantie, zeker in tijden van de Corona. Het Caravan Salon 2021 heeft dit weer duidelijk aangetoond.

    Op de grootste kampeerbeurs ter wereld hing een geweldige sfeer. We zijn allemaal al lang gewend aan het maskeren van eisen, afstanden en hygiëneregels, maar dit doet niets af aan de vrolijke vakantie- en reislustige stemming. Alle bezoekers en exposanten hielden zich nauwgezet aan de voorschriften en genoten van de sfeer onder gelijkgestemde caravanliefhebbers. Vorig jaar kwamen er door de bijzondere omstandigheden slechts 107.000 bezoekers, dit jaar waren dat er bijna twee keer zoveel zo'n 185.000. Ondanks de buitengewone omstandigheden wist Knaus Tabbert AG de uitstekende verkoopcijfers van het voorgaande jaar opnieuw te overtreffen. Vooral met caravans groeide het bedrijf sterk. Dit toont meer dan duidelijk aan: de boom in de kampeerbranche en de vraag naar voertuigen van KNAUS, WEINSBERG,TABBERT, T@B en MORELO is duurzaam en ongebroken.

    Veel enthousiaste beursbezoekers kwamen naar Knaus Tabbert Hallen 1, 4 en 5. Talrijke gasten verzamelden zich ook voor het innovatiepodium van Knaus Tabbert in hal 1. Er was een gevarieerd programma van lezingen door samenwerkingspartners zoals Landyachting, Einhell of Pioneer, blogger Isabel Speckmann ("Isas WoMo") tot informatieve merkpresentaties. Aan het begin van de vakbeurs woonden een groot aantal mediavertegenwoordigers de Knaus Tabbert-persconferentie bij om meer te weten te komen over de innovatieve nieuwe producten.   Vooral de studie van de KNAUS E. POWER DRIVE camper wekte de interesse van zowel de media als de klanten: de eerste volledig elektrische kampeerauto van Knaus Tabbert is gebaseerd op een KNAUS VAN TI 650 MEG VANSATION en heeft een aandrijfaccu van 35 kWh. De elektromotor heeft een vermogen tot 180 kW en stelt de volledig uitgeruste vierpersoons kampeerauto in staat om met een snelheid van 110 km/u te rijden. In de push-modus kan hij echter ook recupereren, d.w.z. elektrische energie opwekken.

    De puur elektrische actieradius is 90 kilometer. Dan start tijdens het rijden automatisch de zogenaamde range extender, die vast gekoppeld is aan een generator. Er zijn dus geen tijdrovende laadstops nodig. De primaire taak van de range extender is het opladen van de aandrijfaccu, maar kan ook direct de aandrijfmotor van stroom voorzien. Tegelijkertijd voorziet het ook de behuizing van het voertuig van energie.

    De beursbezoekers waren net zo enthousiast over de nieuwe KNAUS ePOWER-modellen: geselecteerde indelingen van de SPORT- en SÜDWIND-caravans zijn verkrijgbaar met volledig elektrische uitrusting, zoals inductiekookplaat, energiebesparende compressorkoelkast en gecombineerde verwarmings- en airconditioningunit met warmtepomp technologie. De ePOWER is  uniek in de branche  uitgerust met intelligente elektronica met selecteerbare beveiliging (6A / 10A / 16A), die alle elektrische apparaten in het voertuig bestuurt en prioriteit geeft  afhankelijk van welke beveiliging op de camping aanwezig is en welke voertuigfuncties vereist zijn zullen.

    Een andere nieuwe elektrische innovatie kreeg ook veel belangstelling van klanten: de ONE-NIGHT-STAND optie maakt het mogelijk om één nacht zelfstandig met de caravan te staan. Hij is verkrijgbaar voor de WEINSBERGCaraCito en de KNAUSSPORT en SÜDWIND. De mobiele ONE-NIGHT-STAND energie wordt opgeslagen in een Power X-Change accu van Einhell (4 - 6 Ah). Afhankelijk van het gebruik van de verschillende verbruikers in de caravan kunnen ook extra accu's worden gebruikt. De Power X-Change-accu wordt tijdens het rijden via de geleiding van het trekkende voertuig opgeladen en kan dankzij het Power X-Change-systeem ook thuis worden gebruikt, bijvoorbeeld voor veel Einhell-tuingereedschap of gereedschap.

    WEINSBERG zorgde ook voor levendige discussies op de beurs met de nieuwe, innovatieve SUPERLIGHT technologie: WEINSBERG heeft zijn grootste SUPERLIGHT modellen  de CaraCore 700 MEG en de nieuwe CaraHome 650 DG - gemaakt voor maximale gewichtsbesparing. Tot 30% meer laadvermogen is mogelijk - bijvoorbeeld dankzij lichtgewicht meubels of nieuwe, lichtere bladveren van hightech-kunststof.

    Met de nieuwe indeling DA VINCI 550 DM maakte TABBERT vooral indruk op gezinnen: badkamer met aparte wastafel.

     Meer informatie: www.knaustabbert.de

     

    11-09-2021 om 17:35 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!