Concorde Credo 740 HI
Concorde kikkert zijn instapmodellen op. Ze krijgen een dubbele bodem met meer bergmogelijkheden. De woonkamer ziet er veel eleganter uit en de klant krijgt de keuze tussen 4 nieuwe indelingen.
Concorde doet met zijn nieuwe Credo typen een stap in de richting van zijn luxe modellen. We bekeken een van de nieuwe types, de Credo 740 met een lengte van 7,49 m. dat is niets speciaals want veel gezinswagens zijn even lang. Daarentegen is de integralen Credo op basis van een Iveco Daily met zijn 3,21 m hoogte toch een imposante verschijning. De fabrikant heeft het armaturenbord wat naar voor en naar boven geplaatst zo kon men 0,35 m aan binnenruimte winnen en staat het hele interieur op één vlakke vloer. De ombouw van het nieuwe chassis doet Concorde in eigen huis.
Beginnen we met een betere dubbele bodem, de inhoud steeg van 230 naar 170 l. Vers watertanks hebben er hun plaats. Met het kofferdeksel links en rechts van het koetswerk kunnen voorwerpen langs beide zijden in – of uitgeladen worden. Stijgen we naar het dak zien we er 5 zonnepanelen samen goed voor een vermogen van 700 Watt.
In het interieur hebben de meubelen meer rondingen, wat opvalt zijn de nieuwe versterkte sloten van de bovenkastdeuren. Hier storen de zichtbare drukknoppen niet meer. Maar…. Fijne vingers zijn nodig om de sloten te bedienen in de smalle spleet tussen de laden. Achterin heeft de 740 HI een dubbel dwars opgesteld bed van 2,0 x 1,5 m. Aan het voeteinde is een kleine doorgang, een tv komt elegant uit een bovenkast gedraaid. In zulk een wagen is natuurlijk een nog tweede en grotere tv aanwezig, hij bevindt zich aan de zitgroep. Keuken en natte cel bevinden zich in het centralen deel van het interieur.
In de stuurcabine heeft Concorde een manueel bediend hefbed geïnstalleerd. Met de hulp van een stevige mechaniek daalt het naar beneden terwijl het ook wat naar voor zakt.
De drie nieuwe kampeerauto’s van het Credo type hebben een lengte van 7,99 m, hebben een doppelbed en de titel is 790 FI in de 790 LI zijn het enkele bedden, een uitvoering met eilandbed kreeg als type benaming 790 MI. Nog 4 grotere van 8,49 m blijven in het programma. Kandidaat kopers zullen een bedrag van ongeveer 180.000 euro moet voorzien.
Technische gegevens
Basisvoertuig: Iveco Daily 50c16
Moter turbodiesel 156 pk
MTM 5200 kg.
Concorde biedt 8 Credo indelingen aan, daarvan zijn 4 volledig nieuwe uitvoeringen inbegrepen.
Prijzen vanaf ongeveer 180.000 euro
Meer info: www.concorde.eu
|