Inhoud blog
  • zwerfauto's
  • Pilote Atlas A650 D
  • Daar behoort een bloemetje bij
  • Door een berg
  • Een Dethleffs voor gezien met kinderen
  • Bogenbrug
  • Rapido C 86 Night Edition
  • Oude brug
  • Camping Dusseldorf
  • In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders
  • Veel groen
  • Bloemen langs de wegen
  • Hobby heeft een Ontour 390 SF
  • Fietsen
  • Pedelecs
  • Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
  • Nuttig nieuws van Thetford
  • Opgepast voor het water
  • Bestuurders van bestelwagens worden afgeleid
  • Hier is hulp nodig
  • Hulpverleners hebben het soms moeilijk
  • Knaus modellen 2026
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    24-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar behoort een bloemetje bij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2025 om 18:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door een berg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-07-2025 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Dethleffs voor gezien met kinderen

    Dethleffs c’Go up 525 KR

    De c’Go up 525 KR behoort tot de instapreeks van Dethleffs. Een reeks die al 10 jaren met succes wordt gefabriceerd en verkocht. Een bewijs dat vooral gezinnen met kinderen uitkijken naar een instapmodel. De aankoopprijs speelt er een belangrijke rol in. Die typen worden net zo goed gebouwd en afgewerkt als hun duurdere broeders. Alleen ontbreekt er de luxe die de prijs en gewicht fel opdrijft. Toch is de ‘c Go up klaar om na de aankoop persoonlijk materiaal in te leggen en te vertrekken. De meeste klanten nemen er meestal toch één of meer pakketten bij wat natuurlijk het comfort en de prijs opdrijft. Tot die pakketten behoren vliegendeur, dakvenster, Trumavent, licht metalen velgen, gladde aluminium buitenplaten voor de buitenwanden om enkele op te noemen.

    De ‘c Go reeks is in 8 verschillende indelingen verkrijgbaar. Vier voor gezinnen met kinderen, vier voor koppels die graag wat meer levensruimte in een caravan vinden.

    Als onderstel hebben ze een AL-KO chassis met geknikte as. De bodemplaat is 38 mm dik voor de zijwanden zijn 28 mm dikke sandwich panelen gebruikt met aluminium buitenplaten met hamerslag profiel. Het koetswerk heeft een hagelbestendige polyester bovenlaag. Om het voor en achterfront een elegante vorm te geven is kunststof gebruikt. Via een 51 cm brede buitendeur komt men in  het interieur. Zeven vensters met combi-rollo’s is de 525 KR rijk. Twee vensters hier in de zijwand verraden dat er stapelbedden zijn in de caravan.

    Al is het een instapmodel het interieur valt best mee. Zijn vlakke witte meubels afgewisseld met donkere wanden en kussens geven hem een modern uitzicht. De 525 KR is niet zo klein en biedt aan zes reizigers een volwaardige zit en slaapplaats. Om gezellig te keuvelen is de U zitgroep achterin groot genoeg voor iedereen aan boord. Komen de potten, borden en tassen op tafel kan men het best bij vier houden.

    De zitgroep in de kinderkamer kan de 2 overige een plaats bieden. Indien nodig kan men de zitgroep achterin ombouwen tot bed. Wil men er nog een bed bij kan men het hefbed boven de tafel laten zakken. Met enkele stappen door de brede doorgang komen we in de kinderkamer. De 2 stapelbedden aan de zijkant hebben een licht, usb contact en een openklappende venster. Onder laagste bed is een bergvak bereikbaar door lattenbodem en matras omhoog te klappen. Aan de overkant is een zitgroep voor twee, zijn de kinderen nog klein kan het met drie. Tussen zitgroep en stapelbed is een kleerkast. En zijn nog een bovenkast en open leg schabben. Een deur sluit de kinderkamer af.

    Zo staan we direct bij de 1,13 m brede keuken. In het aanrecht kan men de kookvuren en het wasbakje met zwarte platen afdekken na gebruik. Er naast is een strookje aanrecht dat als werkbladje kan dienen. Onderaan zijn 3 brede laden. In de bovenkast hebben de meubelmakers het linkervak een verdeling geplaatst handig voor  het kleine keuken gerief. Nemen we daarbij de 142 l grote koelkast mogen we zeggen dat de keuken goed uitgerust is voor een groot gezin.

    Naast  de koelkast boven de Trumatic verwarming is de kleerkast. Wil men kleren aan de bar hangen mag men niet te klein zijn want de stahoogte is zomaar eventjes 2,08 m. De bar hangt in de kleerkast bijna tegen het plafond. De Trumatic S3004 met ring verwarming zorgt voor een aangename temperatuur tijdens koude dagen. Aan de andere zijde van de kleerkast is het sanitair. Daar is de inrichting als instapmodel duidelijk te zien. Afmetingen zijn nogal beperkt, net genoeg plaats om en rond het wc, aan het wasbakje met aflegplank is de bewegingsvrijheid beperkt. Een spiegel en bovenkast maakt het sanitair compleet. Of niet, er is nog een douche die staat of hangt meer in de weg dan hij nuttig is. Zoals voor veel caravans dat kunnen zelfs dure typen zijn is een douche nemen in het sanitair van de camping een aanrader.

    Rijden

    Een 7,56 m lange en 2,30 m brede caravan is niet niks. Bovendien mag hij nog 1.800 kg op de wielen zetten. Materialen moeten goed verdeeld gelegd worden om het juist gewicht op de kogel te krijgen. Dat is zeer belangrijk. Met een groot gezin hebben de eigenaars vanzelfsprekend al een grote krachtige auto en zal het best lukken om de 1800 kg zware ‘c Go up 525 KR vlot te slepen.

     Samen gevat.

    Voor de basisprijs plus enkele pakketten heeft men een volwaardige caravan. Hier en daar zijn wel enkele kleinigheden die beter zouden kunnen. Maar ja, de aankoopprijs speelt hier een grote rol. Zonder de luxe en vooral als er een stel kinderen aan boord is maakt men even goed een leuke zomer als wintervakantie door.

    Technische gegevens

    Totale lengte: L x B x H  7,56 x 2,3 x 2,71 m

    Opbouw: interieur 5,8 m

    MTM 1.800 kg

    Leeg gewicht 1.331 kg

    Bedden: zitgroep 2,11 x 1,72 m

            Hefbed 2,0 x 1,45 m

            Stapelbed 2 – 2,03 x 0,74 m

    Koelkast: Thetford 142 l

    Verwarming: Trumatic S 3004

                Ringverwarming

    Basis prijs: 27.590 euro

    Meer info: Caravaningcentrum Londerzeel

     

    22-07-2025 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-07-2025 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bogenbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido C 86 Night Edition

    Rapido C 86 Night Edition

    Net als anderen fabrikanten maakt Rapido om de een of andere gelegenheid eens een speciaal goed uitgeruste kampeerauto.

    Wat al zeker opvalt is het koetswerk. Niet de vorm wel de kleuren. Een zwarte stuurcabine en witte opbouw is geen alle daagse verschijning in de kampeerautowereld. De zwarte kleur loopt verder over de wand van het koetswerk in en spitsvormig decorvlak. Langs beide kanten is een deur voor de garage. Moderne verkeerslichten zijn in het eenvoudig gehouden achterfront geïntegreerd waar we het derde remlicht hoog in het front zien. In de kloeke buitendeur is een venster voorzien, de ramen zijn in licht getint acrylglas uitgevoerd. Als we nog even naar de wielen kijken, ze hebben sierringen met zwart en witte randen een elektrisch opstapje plus de handgreep aan de binnenkant nabij de deur maken het gemakkelijk om in te stappen

    Dit jaar zijn de C 55 en de C 86 voor een kleine meerprijs aan de beurt. De slechts 2,17 m brede halfintegralen zijn gebouwd op het basis voertuig van Fiat Ducato met het origineel laag chassis. Met een MTM van 3,5 ton aangedreven door een 140 pk sterke turbo diesel mag hij de baan op. De 6,75 m lange C 55 heeft achterin enkele bedden en een L zitgroep vooraan. De Rapido C 86 is 27 cm groter dan zijn broeder.

    Achteraan is hij een eilandbed rijk aansluitend aan een nog al gierig bemeten badkamer. Daarop volgt de L keuken. Onvermijdelijk komt de zitgroep in beeld met zijzitbanken. Van de zitbanken, het tafelblad en de kussens kan men een bed maken. Van de zitbanken kan men ook indien nodig ombouwen tot zittingen in de rijrichting. Heerlijk vertoeven in de comfortabele zitgroep waar bij dag voldoende licht binnen valt, bij avond heeft hij een heldere verlichting. Kijken we nog even naar achter waar men het eilandbed met een dikke matras 20 cm hoger kan instellen. Op die manier wordt de garage 20 cm hoger. Kan soms nodig zijn als men grote vakantietuigen wil meenemen.

    Wil men in het sanitair met draaibaar Thetford wc en in verhouding groot wasbakje kan men de deur best open laten staan want hier zijn de ontwerpers wat gierig geweest met de afmetingen. De douchecel aan de overzijde is echter goed te gebruiken. Een tweedelige acryl glazen deur sluit ze perfect af.

    Winterkampeerders hoeven zich geen zorgen te maken. De Truma Combi D4 EH zorgt niet alleen voor warm water aan alle waterkranen hij maakt het interieur ook gezellig warm tijdens de koude dagen.

    Tegenover de keuken is de compressor koelkast groot genoeg voor een gezin met drie. Met wat goede wil heeft de keuken een L vorm. In het donker gekleurd aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking, plus het spoelbakje. Onderaan houtdecor, witte vlakken en brede zwarte handgrepen maakt het keuken voorfront mooi om te zien. Aan de zijkant kan een werkblad worden opgeklapt. Samen met de bovenkasten is er voldoende bergruimte voor een drieledig gezin.

    Voor we de Rapido C 86 Nicht Edition verlaten bekijken we eens het mooi en keurig afgewerkt meubilair. Hier doet Rapido een stap in de moderne richting. Eenvoudig meubilair met bovenkasten in houtdecor. Terwijl de gezelligheid en het vakantiegevoel wordt gevormd door de perfecte harmonische samenstelling  van de bij elkaar passende kleuren. Zo zijn de ergonomisch gevormde kussens van de zijzitbanken in licht grijs en de bijpassende klaptafel in een donkere kleur. Voor het contrast zorgen rode gordijnen aan de vensters. Achterin aan het hoofdeinden van het eilandbed werden de zij en bovenkasten in houtdecor uitgevoerd.

    %%%FOTO7%%%

    Samen gevat.

    De Rapido C 86 Night Edition is een ideale zwerfauto voor een koppel. Voldoende leefbare ruimte in een knap gezellig interieur en genoeg bergvakken. Met zijn slechts 2,17 m breedte is het vlot rijden, een smal straatje in een zuiders dorp hoef je niet direct te vermijden.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato met origineel laag chassis

    Motor: Turbo diesel 140 pk zes versnellingen

    Gewicht; 3,5 ton

    Rijklaar gewicht: 2.940 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen; L X B X H  6,99 x 2,17 x 2,69 m

    Bedden: Eilandbed 1,96 x 1,4 m

            Zitgroep 1,93 x 0,94 m

    Compressor koelkast: 149 l

    Verwarming: Truma Combi D 4 EH

    Meer info www.rapido-campingcars.fr

     

    19-07-2025 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders

    De belangrijkste vakbeurs voor iedereen die thuis is in de wereld

    18-07-2025 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 13:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen langs de wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft een Ontour 390 SF


    Hobby Ontour 390 SF

    De fabrikant uit Focbeck wou niet achter blijven om een kleine lichte caravan te bouwen. Hiermee wou Hobby andere jonge kampeerders aantrekken.

    Het verschil met andere merken is dat het nieuwe typen duidelijk een Hobby is. Zelfde vorm van opbouw, zelfde deur en vensters en de kleuren en decors van een Hobby. Hij is korter de breedte met 2,20 m maakt niet veel verschil met zijn grote broers. Zoals het hoort bij een Hobby is de dissel afgedekt. De disselkoffer is uitgerust met een groot deksel dat verticaal opengaat. Zo kan men de gasflessen er gemakkelijk uithalen en inzetten om te ruilen.               

    Bij de Ontour 390 SF speelt het gewicht een belangrijke rol. Met een MTM van 1500 kg en een ledig gewicht van 1000kg kan hij met vele kleine  ook elektrische auto’s worden gesleept. Zijn mooie aerodynamische vorm helpt daarbij op snel- en andere wegen waar de snelheid niet begrensd is tot 30 of 50 km/u.

    Via een eendelige deur met venster, een kastje met deur voor een telefoon plus een houder voor een regenscherm komt men in voor zijn afmetingen in een redelijk groot uitziend vakantie interieur. De ontwerpers kozen voor een indeling die al bij de eerste caravans werd gebruikt en nog steeds een succes is in korte caravans. Voorin een bed en achteraan is de zitgroep. Omdat het interieur kort is vertaalt zich dat in een dwarsbed dat slechts 1,28 m breed is. Voor een jeugdig koppel zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Boven het hoofdeinde is een leeslamp met een zwanenhals. Matras met lattenbodem kunnen met hulp van een krachtig veersysteem omhoog kantelen. Bij een eerste blik is het even schrikken. Boiler en warme lucht buizen zijn niet afgeschermd tegen verschuivende bagage. Ze is ook bereikbaar via een servisch luik aan de buitenkant. Pas op die grote bergruimte niet te vol stouwen want dat verhoogt het gewicht op de kogel. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de wegligging. Achteraan in de linkerhoek is de zitgroep hier soms een dinette genoemd. Met wat puzzelen met de zit-en rugkussens komt men tot een bed van 1,94 x 1,34/0,93 m. Samen met het dwarsbed goed voor 3 volwaardige slaapplaatsen. De zitgroep biedt ook 3 volwaardige zitplaatsen. Onder de zitplaatsen zijn bergvakken waar men best niet teveel iets moet gaan zoeken want eerst moeten de kussens weggenomen worden vooraleer het deksel ver genoeg open kan. De bevestiging van de een potige tafel in niet praktisch. Ze haakt in 2 kunststof houders in plaats van een metalen profiel waarin ze naar voor of naar achter kan schuiven. Voor de nacht legt men de tafel tussen de twee zitbanken, kussen er op één bewoner vindt er een comfortabel bed. Bij avond is er voldoende licht op de tafel.

    Naast de zitgroep is een eenvoudig mooi afgewerkt wit sanitair. Een vaste wc met onder de voeten een douchebak. Het opklapbaar wasbakje hangt bij niet gebruik boven tegen de wand. Als het omlaag klapt zien we ons zelf in de spiegel. Links en rechts zijn vakjes voor toilet vloeistoffen. Het wasbakje met achteraan heeft nog een open vak voor wat kleinigheden. Het wasbakje kan meer dan genoeg water bevatten. Wil men een douche nemen is het sanitair van de camping een aanrader. Winterkampeerder hoeven zich geen zorgen te maken een Truma S 3004 zorgt voor een aangename warmte.

    De keuken naast de buitendeur is het pronkstuk van de Ontour 390 SF. De bovenkast met 2 deuren heeft verdelingen zodat er veel kleine voorwerpen ordelijk hun plaats hebben. Het lichte aanrecht geeft een mooi contrast met de rest van het donkerder meubel. Er zijn 3 kookvuren voorzien en een spoelbak beide hebben een eigen zwart afdekblad. Vooraan is een strookje vrij als werkblad(je). Onder het aanrecht staat een Dometic compressor koelkast, zeker groot genoeg voor de bewoners. Daarnaast zijn drie laden voor keukengerief. Tegenover de keuken staat de kleerkast.

    Samen gevat.

    De Hobby Ontour 390 SF is niet alleen langs buiten een mooie caravan ook het interieur is smaakvol zoals we van Hobby gewoon zijn ingericht. Voor een gezin met één kind een ideale caravan om leuke vakanties te beleven men hoeft er zelfs geen paardenrijke auto voor te bezitten.

    Technische gegevens.

    Totale lengte: 5,79 m

    Opbouw lengte: 4,6 m

    Binnen lengte: 3,98 m

    Totale breedte: 2,2 m

    Totale hoogte: 2,63 m

    Stahoogte: 1,95 m

    Leeg gewicht: 980 kg

    MTM: 1.500 kg

    Opbouw: Bodem 37 mm

            Dak en wanden 31 mm

            Isolatie materiaal: EPS   

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    17-07-2025 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedelecs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Speed pedelecs, eerste semester: goede eindspurt voor nieuwe, veel vertrouwen in kwaliteit van tweedehandse

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers als volgt samen: “Tijdens de eerste zes maanden verliep het aantal inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs zeer vlak zonder noemenswaardige uitschieters of dalen. Dat was anders in het verleden, toen de lente steeds een sterke piek vertoonde. Gecumuleerd lag het aantal met 7.509 eenheden (+0,4%) iets hoger dan vorig jaar maar de maand juni was beloftevol met een stijging van +6% tot 1.309 stuks. Die betere spreiding doorheen het jaar heeft deels te maken met het feit dat er minder speed pedelecs privé worden ingeschreven en meer via leasing. Het aandeel leasing bedraagt ondertussen een verbluffende 61,6%: dat is mede te danken aan de steeds grotere groep werknemers en ambtenaren er die toegang toe hebben. We verwachten dan ook dat het aandeel leasing nog zal toenemen op de nieuwmarkt.


    Ondertussen blijft de tweedehandsmarkt onwaarschijnlijk sterk presteren. Daar is de maand juni een prima voorbeeld van want afgelopen maand steeg het aantal heringeschreven snelle fietsen met maar liefst 25% tot 916. Over het volledige eerste semester van 2025 is de groei eveneens opmerkelijk: dit jaar werden er al 4.454 occasie speed pedelecs ingeschreven en dat is een stijging van +16% ten opzichte van recordjaar 2024. Deze occasies worden vooral ingeschreven door particulieren die degelijke ex-leasingfietsen kopen. En dat is een verstandige keuze want een voormalige leasingfiets die goed is onderhouden, kan nog zorgen voor jarenlang zorgeloos rijplezier.

    Dat vertrouwen in de lange termijnkwaliteit van speed pedelecs blijkt ook wanneer we naar de som van de nieuwe en tweedehandse inschrijvingen kijken; dan valt inderdaad op dat het aandeel van de tweedehandsmarkt tussen 2023 en 2025 is gestegen van 26,1% tot 37,2%.”

    Cijfers juni: marktanalyse door Frank Glorieux, Algemeen Secretaris voor de fietssector bij TRAXIO

    Ook de meest recente cijfers van het eerste semester bevestigen dat de speed pedelecs een blijvende en duurzame mobiliteitsoplossing zijn.


    De nieuwmarkt stabiliseert zich en evolueert zelfs in de richting van groei, terwijl de tweedehandsmarkt reeds in de aflopen jaren en maanden fantastisch is gegroeid.

    Als slotsom kunnen we dus besluiten dat de toekomst uitgesproken positief is voor de speed pedelecs.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs (cumul 2025)

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2024 en 2025 een verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In de eerste zes maanden van 2024 waren occasie speed pedelecs goed voor 33,9% van de markt, tegenover 66,1% voor de  nieuwe SP's. Voor dezelfde periode in 2025 is deze dynamiek al stevig geëvolueerd gewijzigd: tweedehands stijgt tot 37,2% tegenover 62,8% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing (cumul 2025)

    Het leasesegment groeide met een indrukwekkende 18,3% ten opzichte van 2024: van 3.902 eenheden in 2024 naar 4.617 in 2025. Het segment van de particuliere inschrijvingen is gedaald met -25,1%, van 2.496 naar 1.869 stuks. Ook bij de bedrijven zien we een daling: met -3,8%, van 1.054 naar 1.014 stuks.


    In de eerste zes maanden van 2025 werd een grote meerderheid van de nieuwe SP’s ingeschreven door niet-particulieren. De markt wordt grotendeels gedomineerd door leasing, goed bijna twee derde voor zijn rekening neemt (61,6%). Particulieren maken 24,9% van de markt uit, terwijl bedrijven goed zijn voor 13,5%.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs (cumul 2025)

    De markt voor tweedehandse speed pedelecs blijft maar groeien. In de eerste zes maanden van dit jaar werden er al 4.454 opnieuw ingeschreven (+16%) tegenover 3.841 in dezelfde periode vorig jaar. Ten opzichte van 2023 bedraagt de stijging zelfs +29,3%.

    Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief. Bovendien een goed voorbeeld van een circulair product!

    Meer info TRAXIO

    17-07-2025 om 14:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 14:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel toebehoren in het salon van Düsseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Caravan salon Düsseldorf

    Hal 3 biedt oplossingen en toebehoren voor alle gelegenheden

    Hal 7 wekt de eetlust op voor zee en bergen dichtbij en ver weg

    17-07-2025 om 14:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 21:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuttig nieuws van Thetford

    Thetford cassetten

    Belangrijkste punten in het kort

    • Hygiëne: Bij cassettetoiletten wordt afval veilig opgeslagen in een afvaltank en behandeld met toiletvloeistof. Bij vacuümzaktoiletten wordt het afval geseald in een plastic vacuümzak.
    • Loosgemak: Cassettetoiletten kunnen geleegd worden bij servicepunten, in septic systemen of in elk toilet dat is aangesloten op het riool. Vacuümzaktoiletten vereisen afvalverwerking via het restafval, wat lokaal tot beperkingen kan leiden.
    • Milieu-impact: Cassettetoiletten verbruiken weinig plastic en energie. Thetford-vloeistoffen breken afval af, neutraliseren geurtjes en maken verantwoord lozen mogelijk. Vacuümzaktoiletten gebruiken géén water, maar wél energie en veel plastic wegwerpzakken.
    • Kosten: Cassettetoiletten zijn tot vijf keer voordeliger in dagelijks gebruik. Bij vacuümzaktoiletten lopen de kosten snel op door het gebruik van zakken, stroomverbruik én een hogere aanschafprijs.

     

     Cassettetoiletten blijven de meest duurzame keuze voor campers en caravans

     Nieuwe vergelijking laat duidelijke verschillen zien tussen vacuümzaktoiletten en cassettetoiletten

     De markt voor toiletoplossingen in campers en caravans ontwikkelt zich razendsnel. Steeds meer nieuwe concepten zien het licht, met als gevolg dat reizigers én fabrikanten soms door de bomen het bos niet meer zien. Daarom vergeleek Thetford, wereldwijd specialist in sanitair voor vrijetijdsvoertuigen, twee populaire systemen met elkaar: cassettetoiletten en vacuümzaktoiletten. De focus lag op hygiëne, flexibiliteit bij het lozen, milieu-impact en gebruikskosten – en de uitkomst biedt helderheid in een snel veranderend speelveld.

     Vacuümzaktoiletten: eenvoudig, maar niet zonder gevolgen

    Vacuümzaktoiletten ogen in eerste instantie eenvoudig: afval wordt automatisch in een plastic zak geseald en later afgevoerd. De gebruiker drukt op een knop, en hoeft de unit pas te reinigen of zakken te verwijderen als deze vol zijn.

     Maar die eenvoud heeft een keerzijde. Het afval belandt in het restafval – en dat kan lokaal tot verwerkingsproblemen leiden, afhankelijk van wetgeving of beschikbare infrastructuur. Als zakken lekken in vuilcontainers, afvalverwerkers of op stortplaatsen, ontstaat alsnog een hygiënisch én ecologisch risico. Zeker wanneer vaste en vloeibare afvalstoffen samen worden opgeslagen.

     Daarnaast vragen de gebruikte materialen (veel plastic) en het stroomverbruik om een kritische blik als het gaat om lange termijn duurzaamheid.

         

                                                

                                                                                              

     

    Praktijkvoorbeeld:

     Twee personen, drie weken op reis, vijf toiletbezoeken per dag = 210 wegwerpzakken.

     • Gebruikskosten (drie weken): ± €65,00 (€0,31 per zak)

    • Adviesprijs: ± €1.400–€1.500

     

    Cassettetoiletten: bewezen betrouwbaar, klaar voor de toekomst

    Cassettetoiletten zijn al tientallen jaren de vertrouwde keuze van camper- en caravangebruikers. Het systeem werkt eenvoudig: het afval wordt opgevangen in een afvaltank met een beetje water en een dosis toiletvloeistof. Thetford’s additieven breken het afval af, verminderen geurtjes en gasvorming, en maken het legen hygiënisch en verantwoord.

     

    De afvaltank dient als tijdelijke opslag en wordt later geleegd in het riool of een septic systeem. Daarom zijn de gebruikte additieven ook veilig voor waterzuiveringsinstallaties – inclusief gevoelige systemen zoals septic tanks. Alle Thetford-producten voldoen aan de EU-wetgeving hiervoor.

    In Europa en het Verenigd Koninkrijk zijn voldoende aangewezen servicepunten beschikbaar, maar legen kan ook in elk regulier toilet dat is aangesloten op een rioleringssysteem.

     Cassettetoiletten maken zo min mogelijk gebruik van wegwerpmaterialen en zijn ontworpen voor hergebruik. Met producten zoals de Fresh-up Set en Twusch wordt duurzaamheid nog toegankelijker en aantrekkelijker gemaakt voor gebruikers.

     

    Praktijkvoorbeeld:

     Twee personen, drie weken op pad

     • Verbruik toiletvloeistof: < 1 fles Aqua Kem® Blue Concentrated (11 doseringen = ± €13,50)

    • Waterverbruik: ± 5% van wat een huishoudenstoilet verbruikt

    • Adviesprijs: Thetford C220-serie: €639–€679

     

    Vooruitkijken naar nieuwe behoeften

    De markt voor mobiele sanitairsystemen blijft zich ontwikkelen. Denk aan vacuümzak-, scheidingstoiletten en hybride systemen. Maar zoals Dirk Valder, Manager Product Management RV/OEM, uitlegt: “We zien duidelijk dat er een groep reizigers is die steeds vaker off-grid wil reizen. Deze groep heeft andere eisen op het gebied van sanitair, en dat vraagt om aangepaste systemen. Daarom hebben we een scheidingstoilet én een specifieke kit ontwikkeld om deze manier van reizen te ondersteunen.

     

    Tegelijkertijd blijft het cassettetoilet de populairste keuze – niet in de laatste plaats omdat het perfect aansluit op bestaande rioleringsinfrastructuur. En dat blijft voorlopig de meest hygiënische, betrouwbare én duurzame manier om afval te verwerken.”

     

    Thetford blijft zich inzetten voor verantwoorde innovatie. Oplossingen die passen bij de behoeften van reizigers én die bijdragen aan een betere planeet.

     

    Meer info: www.thetford.com

     

    16-07-2025 om 20:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgepast voor het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-07-2025 om 17:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bestuurders van bestelwagens worden afgeleid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bestuurders van bestelwagens 8% van hun tijd afgeleid 


    Exact 25 jaar geleden werd het verbod ingevoerd om je gsm achter het stuur te gebruiken 

    Vias institute heeft voor een nieuwe gedragsmeting rond afleiding in het verkeer gedurende 1 maand bijna 20 000 bestuurders geobserveerd. Het doel was om na te gaan hoeveel bestuurders hun gsm en andere elektronische apparaten achter het stuur gebruiken. Uit de resultaten blijkt dat bestuurders in ons land 4% van hun tijd afgeleid rondrijden. Bij vrachtwagenbestuurders is dat 7% en voor bestuurders van een bestelwagen zelfs 8%. Dit wil zeggen dat een bestuurder van een bestelwagen die 40 000 kilometer per jaar rijdt, 3200 kilometer afgeleid rondrijdt. Vias institute hoopt dat het gebruik van slimme camera’s het gebruik van de gsm bij bestuurders kan terugdringen.
    Op 1 juli 2000, exact 25 jaar geleden dus, werd in België het verbod van kracht om je gsm achter het stuur te gebruiken. Voor een nieuwe gedragsmeting heeft Vias institute nu het gedrag van bijna 20 000 bestuurders op 161 locaties op alle mogelijke momenten van de dag en de week geobserveerd om na te gaan hoe vaak ze zich achter het stuur laten afleiden.
     
    1 op 12 bestuurders van een bestelwagen is afgeleid
    Op het moment van de observatie reed 1,6% van de automobilisten met de gsm in de hand, 1,8% was op dat moment bezig met een interactie op het dashboard (oa ingebouwd beeldscherm) en 0,3% was bezig met een manipulatie op hun smartphone in een houder.
    In totaal keek 3,7% van de bestuurders niet echt naar de weg op het moment van de observatie en ze zouden dus wellicht niet op tijd kunnen reageren bij een noodsituatie.
    Bij de vrachtwagenbestuurders stijgt het cijfer tot 7,4% (waarvan 3,7% hun gsm in de hand hield) en voor de bestuurders van bestelwagens is het zelfs 8,3% (waarvan 3,3% de gsm in de hand had).
    Aan het stuur van deze voertuigen zitten meestal professionele bestuurders die onder druk staan om op tijd hun goederen te leveren. Hun zwaardere gewicht van hun voertuigen verhoogt echter de gevolgen van een ongeval in het geval van afleiding.
     
    Robotfoto van de afgeleide bestuurder  
    Als we een robotfoto zouden maken van een afgeleide bestuurder, zijn dit de belangrijkste kenmerken:
    - mannelijke bestuurder (1,8% van de mannen had zijn gsm in de hand op het moment van de observatie, tov 1,2% van de vrouwen)
    - leeftijd tussen 18 en 24 jaar (4,6% hield de gsm in de hand ten opzichte van 1,6% bij leeftijd 25-64 jaar;
    - die rijdt in Wallonië (2,2% van de Waalse bestuurders hadden hun GSM in de hand ten opzichte van 2,1% in Brussel en 1,8% in Vlaanderen)
    - op de autosnelweg (2,7% van de bestuurders had de gsm in de hand ten opzichte van 1,5% op de andere wegen
    - die alleen in zijn wagen zat (2,5% van de bestuurders had de gsm in de hand ten opzichte van 0,7% als er een of meerdere passagiers in de wagen zaten)
     
    Minder telefoontjes, meer berichten

    Tegenwoordig wordt de gsm in de wagen steeds vaker gebruikt om berichten te lezen of te sturen dan om te bellen (zonder handsfree set). Voor de verkeersveiligheid is dat geen goede evolutie. Het risico voor een bestuurder op een ongeval is twee groter als hij belt met de gsm in de hand, voor een bestuurder die een bericht tikt is het risico op een ongeval 12x groter dan voor een bestuurder die volledig alert is.
    Het instellen van de navigatie of het versturen van een sms vraagt bijvoorbeeld meer aandacht van de bestuurder dan het bellen van een contact of het kiezen van een radiozender. Het gebruik van spraakopdrachten kan de motorische en visuele inspanning verminderen doordat de bestuurder niet gedwongen wordt om knoppen of het touchscreen te manipuleren en zijn blik niet van de weg te wenden. Spraakopdrachten kunnen echter een extra cognitieve belasting vormen als het infotainmentsysteem niet goed werkt of een instructie niet begrijpt. Dit verlengt dan weer de duur van de interactie met het systeem en zorgt voor nog meer afleiding.
     
    Wanneer camera’s om gsm-gebruik te detecteren?
    Elk jaar is afgeleid rijden door het gebruik van mobiele telefoons verantwoordelijk voor naar schatting 50 doden en 4.500 gewonden op onze wegen. Het gebruik van gsm's achter het stuur is nog steeds wijdverspreid in België, vooral bij bestuurders van bestelwagens en vrachtwagens en op de autosnelwegen. Vias institute hoopt dat het gebruik van camera's om het gebruik van de gsm achter het stuur te detecteren de situatie snel zal verbeteren. Deze (mobiele) camera's kunnen bijvoorbeeld op snelwegbruggen worden geplaatst en regelmatig worden verplaatst. Hierdoor wordt de pakkans verhoogd op plaatsen waar het gebruik van mobiele telefoons het hoogst is.
     
    Jean-Luc Crucke, minister van Mobiliteit: ‘Vijfentwintig jaar na het verbod op gsm's achter het stuur zijn de cijfers nog steeds zorgwekkend, vooral bij beroepschauffeurs. Het gevaar is reëel, permanent en wordt vaak onderschat. Ik sta volledig achter het gebruik van technologieën zoals slimme camera's om dit risicogedrag op te sporen. Beter voorkomen, beter bestraffen: dat is noodzakelijk om levens te redden op onze wegen.”

    Wat zegt de wegcode?
    Als een gsm zich bevindt in een geschikte houder, is er geen strikt verbod om op het scherm te tikken. Hetzelfde geldt voor de ingebouwde infotainmentschermen in de wagen. Dit wil niet zeggen dat het gebruik van deze schermen zomaar is toegestaan. De politie kan immers altijd terugvallen op volgende artikels uit de wegcode:
    • Artikel 7.2:  De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, hierin begrepen het personeel dat aan het werk is voor het onderhoud van de wegen en de uitrusting langs de weg, de diensten voor toezicht en de prioritaire voertuigen.
    • Artikel 8.3: Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten. Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.’
    • Artikel 8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen mobiel elektronisch apparaat met een scherm gebruiken, vasthouden noch manipuleren, tenzij het in een daartoe bestemde houder aan het voertuig bevestigd is.

    Een overtreding tegen artikel 7.2 is een inbreuk van de tweede graad (116 euro). Een overtreding tegen artikel 8.3 en 8.4 is een inbreuk van de 3de graad. De boete is dan 174 euro en in sommige arrondissementen in Vlaanderen wordt je rijbewijs ook meteen voor 15 dagen ingetrokken.

    Meer info VIAS institute

    16-07-2025 om 17:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!