Inhoud blog
  • Rotsen
  • Skoda VISION
  • Draag een gordel
  • Daktenten
  • Fendt Apero Activ nieuwe typen
  • Goed om weten voor u naar Düsseldorf gaat.
  • Carthago nieuws voor 2026
  • Rimor stelt de nieuwe Kilig 95 voor
  • Een nieuwe Phoenix A 6700 HBL
  • Met een e-step rijden is gevaarlijk.
  • zwerfauto
  • Feest in de stad
  • Aan de Bodensee
  • Truma heeft nieuwe verwarming
  • Een kampeerauto
  • CamperClean
  • Fleurette Discover 74 LJG
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    09-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-08-2025 om 20:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jubileum: 15 jaar CamperClean!

    Jubileum 15 jaar CamperClean!

     Van uitvinder tot full-service leverancier van kampeerplaatstechnologie

     

    Het bedrijf CamperClean uit Schermbeck bestaat al sinds 2010! De broers Ralf en Peter en Mark Butterweck hebben als oprichters en directeuren het bedrijf ontwikkeld, beginnend met een volautomatisch station voor de afvoer van de inhoud van mobiele toiletcassettes van kampeerauto’s en caravans, tot een toonaangevende full-service leverancier voor campings en parkeergelegenheden.

     Gedreven door de bedrijfsfilosofie om niet alleen moderne technologie te gebruiken bij het kamperen en caravannen, maar ook om het comfort van mobiel reizen voor kampeerders en camperbezitters op het hoogst mogelijke niveau te brengen, werden de rudimentaire wortels en het kamperen dicht bij de natuur niet verwaarloosd. Milieubescherming en harmonie met de natuur kregen de hoogste prioriteit. Het gehele CamperClean-productportfolio is gebaseerd op de persoonlijke ervaring van de actieve kampeerders Tebartz en Butterweck en op nauwe samenwerking met kampeerondernemers en hun klanten om de meest praktische en comfortabele beroepen voor de uitrusting van campings en standplaatsfaciliteiten te ontwikkelen.

     

    ""CamperClean " station voor het afvoeren van de inhoud van het toilet

    De basis voor de succesvolle ontwikkeling van CamperClean werd gelegd met het gepatenteerde afvalstation voor cassettetoiletten, het CamperClean station. Het is de moeder van alle innovatieve oplossingen voor moderne afvalverwerkings- en bevoorradingsstations en is al 15 jaar de maatstaf voor uitstekende innovaties in de industrie.

    Meer dan 650 actieve stations in heel Europa spreken een duidelijke taal. De stations zijn niet alleen te vinden op campings, maar ook op camperplaatsen, handelscentra voor caravans en tankstations en rustplaatsen (zelfs op de Canarische Eilanden). Een goed voorbeeld op dit moment is de "stedelijke " parkeerplaats in Amsterdam.

     ""CamperClean " stroom- en servicezuilen

    De verschillende servicezuilen zijn bovendien voertuiggerelateerd en klantgericht servicevriendelijk, die afhankelijk van het ontwerp harmonieus in het landschap opgaan. Met een individueel gewenste combinatie bieden ze het volledige spectrum aan aansluitingen voor tv, elektriciteit, water, LAN, RFID-kaartsysteem, muntvalidator en zijn ze ook beschermd tegen vorst, overstroming en vandalisme en kunnen ze worden gedemonteerd; ook duurzaam en 1000 keer getest gemaakt van ABS-kunststof, Dibond, aluminium of RVS.

     

    CamperClean controlesystemen en in- en uitcheckterminals

    Voor een beheersbare veiligheid op het terrein biedt CamperClean verschillende in- en in- en uitchecksystemen die volledige controle mogelijk maken over alle activiteiten op het terrein zonder een grote hoeveelheid mankracht. Hiertoe behoren barrière- (optioneel met kentekenherkenning) en cashless (RFID-kaarten) betalingssystemen, evenals uitlees- en afstandsbedieningssystemen op afstand; Daarnaast zijn er controlemogelijkheden voor verbruiks-/tijdfacturering in de douche of wasruimte, evenals toegangscontroles voor gratis of betaalde servicegebieden.

     ""CamperClean "-modules - de innovatie van gebouwen

    Oorspronkelijk ontworpen als sanitaire gebouwen, zijn de modulaire bouwsystemen van CamperClean nu rolmodellen voor een nieuwe generatie functionele ruimtes die flexibel, efficiënt en milieuvriendelijk zijn. De modules worden "plug-and-play " geleverd en zijn zonder veel moeite snel klaar voor gebruik ter plaatse. Of het nu gaat om receptie-, sanitair-, technische of opslagruimte, kantine, winkel, keuken, was- en droogruimte - de mogelijke toepassingen zijn bijna onbeperkt. Qua constructie zijn ze het hoogwaardige alternatief voor conventioneel gebouwde, uitbundig gemetselde gebouwen. Naast het topinterieurdesign zijn er optionele elektrische pakketten met smartcardsysteem en toegangscontrole, automatische douche- en waterregeling en lichtmanagementsystemen die zinloze verspilling van hulpbronnen voorkomen.

     

    "CamperClean "-Safari Lodges

    Als je geen eigen recreatievoertuig of tent hebt, kun je nog steeds genieten van kamperen of beter glamping. Het aanbod van CamperClean safari lodges omvat verschillende indelingen. De lodges bieden plaats aan 4 – 6 personen met keuken, woonkamer, wasgelegenheid en slaapkamer. Optioneel is een aparte badkamer met douche mogelijk, evenals een individuele meubelset, een elektrisch pakket, palen en leuningen en een uitgebreid terras. Glamping en gezinsvakanties in perfectie.

     

    ""CamperClean " service en producten uit één hand

    CamperClean is een absoluut betrouwbare servicepartner en biedt alles uit één hand: alle transacties worden uit één hand onderhouden - dit betekent lagere kosten door slechts eenmalige aankomsten en vertrekken. Met gedifferentieerde aanbiedingen van 24/7/365 telefoonservice tot kortstondige inzet ter plaatse in heel Europa voor mogelijke reparatiewerkzaamheden, is CamperClean altijd een competente partner die zorgt voor een vlotte werking van alle CamperClean-vakken.

     

    "CamperClean " standplaats concepten

    Maar CamperClean ondersteunt niet alleen de bestaande kampeerbranche met dit uitgebreide assortiment en de bijbehorende diensten. Met zijn uitgebreide knowhow is CamperClean ook toonaangevend in de belangenvereniging " stellplatzkonzepte.de ". Het bestaat uit een ervaren team van architecten, CamperClean als productleverancier en ervaren partners die nieuwe kampeer- en pitchprojecten ondersteunen als analyse-, marketing- en PR-team. Daarom is er nu een modelparkeerplaats in Dortmund Wischlingen, als presentatie voor een optimaal geplande en uitgeruste parkeerplaats. Voltooide modelprojecten zijn onder meer de parkeerplaats "Achtern Diek " in Grömitz, het WOMO-treinstation Friedrichroda en, in de toekomst, de faciliteit "Glamping-Park & Caravaning-Area Schloss Thurn ".

     

    "CamperClean "-mystop24.de

    Het product- en dienstenportfolio "CamperClean " wordt gecompleteerd door "MyStop24 ", een mobiele app waarmee reizigers gemakkelijk onderweg of thuis geschikte campings kunnen vinden en boeken. Met de geïntegreerde incheckfunctie met QR-code en betaling met RFID-kaart wordt het verblijf vereenvoudigd. Voor camping- en standplaatsexploitanten biedt MyStop24 een gebruiksvriendelijk admin-portaal voor het beheren van staanplaatsen en prijzen voor een optimaal gebruik van de staanplaatsen. Dankzij eenvoudige online registratie en accountactivering kunnen exploitanten hun staanplaatsen efficiënt beheren en aanbieden, waardoor MyStop24 de ideale oplossing is voor mobiele reizigers en standplaatsexploitanten.

     

    Geïnteresseerden kunnen via www.camperclean.de informatie over het CamperClean-portfolio raadplegen.

     Internetten: www.camperclean.de

     

     

    09-08-2025 om 20:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    05-08-2025 om 19:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vluchtmisdrijven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Lichte daling van het aantal ongevallen met vluchtmisdrijf
    Toch gebeuren er nog steeds gemiddeld 12 ongevallen
    met vluchtmisdrijf per dag.
    Voor het eerst sinds 2018 is er een daling in het aantal letselongevallen met vluchtmisdrijf: van 4820 ongevallen in 2023 naar 4596 in 2024 (een daling met 5%). Toch blijft het fenomeen zorgwekkend: in ongeveer 1 op de 8 ongevallen met doden of gewonden is er spraken van vluchtmisdrijf. Positief is dat 86% van de daders geïdentificeerd kon worden, wellicht dankzij de toename van het aantal camera's.
    Elke 2 uur een ongeval met vluchtmisdrijf
    Vorig jaar gebeurden er 4596 ongevallen met doden of gewonden waarbij er sprake was van vluchtmisdrijf: dat is gemiddeld 1 ongeval om de 2 uur. Het cijfer ligt 5% lager dan het jaar voordien en daalt voor het eerst sinds 2018. Toch is er nog steeds spraken van vluchtmisdrijf in ongeveer 1 op de 8 ongevallen met doden of gewonden. In 2024 kwamen 21 mensen om het leven bij een ongeval waarbij de dader vluchtte. Het probleem is zorgwekkender in Brussel, waar 19% van de ongevallen gepaard gaat met vluchtmisdrijf (tegenover 13% in Vlaanderen en 10% in Wallonië).
     

    Letselongevallen met vluchtmisdrijf
    Jaar Letselongevallen Doden Zwaargewonden Lichtgewonden Totaal aantal slachtofffers % ongevallen met vlucthmisdrijf
    2015 4284 28 218 4526 4772 10,6%
    2016 4467 26 228 4735 4989 11,1%
    2017 4199 17 212 4455 4684 11,0%
    2018 4436 16 202 4692 4910 11,5%
    2019 4458 24 215 4717 4956 11,8%
    2020 3614 17 192 3739 3948 11,9%
    2021 4232 19 176 4468 4663 12,2%
    2022 4786 33 250 5033 5316 12,7%
    2023 4820 19 205 5079 5303 13,1%
    2024 4596 21 181 4840 5042 12,8%
    Gemiddelde  2015-2024 4389 22 208 4628 4858 11,9%
    Evolutie 2015-2024 + 7% - 25% - 17% + 7% + 6% + 20%
     
    De voornaamste slachtoffers bij ongevallen met vluchtmisdrijf zijn: voetgangers (23%), bestuurders van elektrische steps (16%) en fietsers (15%).
     
    Slechts 14% van de vluchters blijft spoorloos
    De overgrote meerderheid van de daders (86%) wordt geïdentificeerd. Dat aantal stijgt elk jaar, wellicht dankzij het toenemend aantal camera’s in de publieke en private sfeer.

    5 typen vluchters
    Daders van vluchtmisdrijf kunnen in 5 groepen worden onderverdeeld:
    1. Onzekere vluchters (31%): Zij minimaliseren de ernst van het ongeval. Vaak ontkennen ze zelfs dat ze fout waren door niet te stoppen of het ongeval niet te melden. Soms geven ze wel toe dat ze in fout waren, maar waren ze niet zeker of ze het ongeval hadden moeten melden.
    2. Rationele vluchters (19%): Zij vluchten bewust om te ontsnappen aan de kosten of gevolgen van het ongeval. Vaak rijden ze zonder verzekering of papieren.
    3. Paniekerige vluchters (13%): Zij kunnen de emoties en de schok van het ongeval niet aan en slaan uit paniek op de vlucht.
    4. Verstoorde vluchters (13%): Zij waren onder invloed van alcohol of drugs en konden geen rationele beslissing meer nemen na het ongeval.
    5. Geïntimideerde vluchters (8%): Zij stopten aanvankelijk, maar voelden zich bedreigd door agressieve weggebruikers of getuigen en besloten daardoor te vluchten.

    Bij slechts 28% van de daders wordt een alcoholtest afgenomen. Het is dus waarschijnlijk dat het werkelijk aantal vluchters onder invloed hoger ligt.
     
    Welke straffen?
    Wie vluchtmisdrijf pleegt riskeert een geldboete van €1.600 tot €16.000, een gevangenisstraf van 15 dagen tot 6 maanden (tot 4 jaar bij dodelijke afloop), een rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar (levenslang bij recidive of verzwarende omstandigheden) en herstelexamens (theoretisch, praktisch, medisch en psychologisch).
     
    Een vluchtmisdrijf wordt bovendien opgenomen in het strafregister, wat een impact kan hebben op werk en/of privéleven (bijvoorbeeld bij jobs die een blanco strafblad vereisen). De verzekeraar kan ook de tussenkomst weigeren of het uitgekeerde bedrag bij de dader terugvorderen.

    Meer info: VIAS Institute

    05-08-2025 om 19:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-08-2025 om 20:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Califpornia in Düsseldorf
     
     

    Première van de Grand California op het Caravan Salon in Düsseldorf

     

    Modeljaar 2026

           Avant-gardemodel: Nieuwe houtlook versterkt de lounge-achtige sfeer in het heldere          en aangename woon- en kookgedeelte van de Grand California
    • Nieuwe detailoplossingen: Extra bagagenetten perfectioneren de opbergruimte; de tafel binnen kan voor het eerst ook buiten worden gebruikt
    • Nieuw verduisteringsset: Perfect passende thermomatten voor de ruiten in de cabine van de Grand California weren warmte, kou en nieuwsgierige blikken
    • Progressief basismodel: De Grand California is gebaseerd op de nieuwste versie van de Crafter en heeft ultramoderne assistentie- en infotainmentsystemen aan boord
     

    De Grand California – gebaseerd op de innovatieve Crafter – is het avant-gardemodel onder de campers. Volkswagen Bedrijfswagens presenteert de nieuwste evolutiestap van dit model op de Caravan Salon in Düsseldorf van 29 augustus tot 7 september. Talrijke visuele en constructieve verfijningen verbeteren de leefruimte van de verder ontwikkelde Grand California. Alle nieuwe functies van deze camper, die in twee wielbasissen wordt aangeboden, worden dit najaar in serieproductie opgenomen. Parallel aan de update van de Grand California toont Volkswagen Bedrijfswagens nog veel meer nieuwe camperhoogtepunten op haar stand in hal 16 van de beurs.

     

    Nieuwe loungesfeer
    ​​
    Het interieur van de Grand California wordt nu gekenmerkt door het nieuwe "Atami Bamboo"-decor, dat wordt gebruikt op het tafelblad en het werkblad van de kitchenette. De nieuwe vloer (in de keuken, dinette en laadruimte), gemaakt van duurzaam PVC, heeft eveneens deze houtlook. Ook de nu zwarte keukenkraan is opnieuw vormgegeven. Samen met de nieuwe houtafwerking ontstaat een lounge-achtige sfeer die in contrast staat met het witte interieur en bijna doet denken aan het karakter van een mediterraan jacht.

     
    Perfectie in detail
     Voortaan kan de mobiele eettafel ook razendsnel aan de buitenzijde van het keukenblok worden bevestigd, zodat maaltijden of een avondwijntje ook in de open lucht genoten kunnen worden. Nieuw aan boord van de California 600 (6,0 meter, dwarsbed) en California 680 (6,8 meter, lengtebed) zijn bagagenetten in de bovenkasten, die het opbergen van kleding en allerlei gebruiksvoorwerpen vergemakkelijken. Tot de nieuwe optionele uitrusting behoort ook een perfect passend thermomat- en verduisteringsset voor de ruiten in de cabine.
     

    Innovatief basismodel

     Zoals alle huidige Crafters zijn ook de Grand California-modellen sinds juli 2024 standaard uitgerust met nieuwe elementen zoals digitale instrumenten ("Digital Cockpit Pro"), een nieuw infotainmentsysteem met vrijstaand touchscreen (26 cm/10,4 inch, optioneel 32 cm/12,9 inch) en assistentiesystemen zoals "Front Assist" (noodremassistent met fietsers- en voetgangersherkenning), "Lane Assist" (rijstrookassistent), parkeersensoren voor en achter, en verkeersbordherkenning. Sindsdien is ook "Travel Assist" optioneel verkrijgbaar, wat geassisteerde lengteregeling en zijgeleiding mogelijk maakt. De elektronische handrem, bediend via een schakelaar op het dashboard, is bijzonder praktisch in de Grand California: deze vervangt de klassieke handrem in de voetenruimte, waardoor de bestuurdersstoel nu nog eenvoudiger en sneller naar het woongedeelte kan worden gedraaid.
     

    Volkswagen Bedrijfswagens

     Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst
     Als toonaangevende fabrikant van lichte bedrijfswagens transformeert het merk Volkswagen Bedrijfswagens (VWCV) het vervoer van goederen, diensten en mensen op fundamentele en blijvende wijze. Onze voertuigen vervoeren bouwvakkers, gezinnen en avonturiers, broodjes, pakketten en surfplanken. Dagelijks helpen zij talloze mensen wereldwijd om goed werk te leveren, functioneren als mobiele werkplaatsen en brengen hulpverleners en politieagenten waar ze nodig zijn. In onze fabrieken in Hannover (D), Poznań (PL) en Września (PL) produceren zo’n 22.200 medewerkers voertuigen voor zakelijke en particuliere klanten. Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok en de ID. Buzz inspireren onze klanten elke dag opnieuw. Binnen de Volkswagen Groep is VWCV ook het leidende merk op het gebied van autonoom rijden in combinatie met mobiliteitsdiensten zoals Mobility-as-a-Service en Transport-as-a-Service – terreinen waarin wij de toekomst van mobiliteit vormgeven. Zo vervoert het merk de samenleving van morgen, met al haar eisen op het gebied van schone, intelligente en duurzame mobiliteit. Daarvoor staat Volkswagen Bedrijfswagens met zijn merkbelofte: Wij vervoeren succes, vrijheid en toekomst.
     

    Over de VW Bus

     Sinds 1950 verplaatst de iconische VW Bus van Volkswagen Bedrijfswagens mensen en goederen over de hele wereld. Meer dan 12,5 miljoen voertuigen verspreid over zeven generaties zijn geproduceerd, waarvan het grootste deel in de hoofdvestiging in Hannover, Duitsland. Het succes van de VW Bus is uniek in de autogeschiedenis: hij was zowel symbool van het ‘Wirtschaftswunder’ als van de hippiebeweging, en staat tot op de dag van vandaag voor betrouwbaarheid, vrijheid en avontuur. Of het nu volledig elektrisch is als de ID. Buzz, veelzijdig als de Multivan, avontuurlijk als de California of betrouwbaar als de nieuwe Transporter – de huidige modellen zetten steeds nieuwe maatstaven in technologie en functionaliteit, en blijven trouw aan de designtraditie. Vandaag rijdt de ID. Buzz AD autonoom – een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de VW Bus: met duurzame mobiliteits- en transportoplossingen voor mensen en goederen wereldwijd.

    Meer info www.volkswagen-commercial-vehicles.be

    04-08-2025 om 20:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwerfauto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-07-2025 om 19:31 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pilote Atlas A650 D

    Pilote Atlas A 650 D

    De Pilote Atlas A650 D is een knappe halfintegraal. Een zwarte Ford stuurcabine, erboven een aerodynamische snoetje met dakluik. Verder de witte opbouw waar verschillende zacht getinte ramenvensters een chick contrast vormen met het witte koetswerk. Omdat in het achterste deel geen vensters heeft hebben de schilders een gekleurd decorpaneel aangebracht. In een zwarte band van het achterfront zijn de verkeerslichten geïntegreerd. Net achter de stuurcabine is een lade voornamelijk voor gereedschap. Het Ford basis voertuig heeft een vlakke vloer als chassis. Een 130 pk turbo diesel stuurt zijn paardjes naar de voorwielen. Pakketten als optie zorgen voor meer comfort en veiligheid tijdens het rijden.

    Compact en toch veel plaats.

    Bij het instappen van de 6,6 m lange Atlas A 650 D zien we grote ruimte maar geen bed. Knap gevonden door de ontwerpers van Pilote. Wie graag in een ruime zwerfauto vertoefd doch niet graag in een onhandig kasteel op wielen rondtoert moet beslist de Pilote Atlas A 650 D eens bekijken.

    Al is het niet direct te zien er is toch een volwaardig bed aan boord. Een hefbed dat veel kampeerauto’s hebben is hier gemonteerd in de zitgroep met zijzitbanken. Als het omhoog getrokken is blijft er onder het bed nog 1,92 m over als stahoogte. Helaas eens het bed omlaag blokkeert het de buitendeur en kunnen de zijzitbanken niet gebruikt worden. Van de zijzitbanken en de tafel kan indien gewenst een bed worden gemaakt. Wat ook kan is van de zijzitbanken en enkele zitbank in de rijrichting maken. De tafel dicht klappen zo kan men gemakkelijker van en naar de stuurcabine gaan.

    Achter een zitbank is de keuken. In het aanrecht zijn 2 elektrisch aansteekbare kookvuren en het spoelkommetje, af te dekken met een donkere plaat. Er blijft nog redelijk wat werkoppervlak over. Mooi afgewerkt in donker grijs met witte boord is het voorfront, waar achter de gasafsluiters gemonteerd zijn. Samen met de bovenkast is er voldoende plaats om het keukengerief te bergen. Twee afval emmers in een onderkast is een comfort. Samen met venster en dakluik voeren zij de keukengeurtjes snel af. Tegenover de keuken staat de 133 l grote koelkast met onderaan een diepe lade.

     

    Helemaal achterin bevindt een paleis van een badkamer. Zij beslaat heel de breedte van het interieur. Plaats genoeg voor een douchecel, een ruime kleerkast. Wc en waskommetje in een afgesloten deel van de badkamer. Een deur sluit heel het achterste deel van de woonkamer af. Onder de badkamer is de garage langs beide kanten van de kampeerauto te bereiken. Met 1,2 m hoogte kunnen er grote voorwerpen in worden gevoerd. Verschuifbare  ankerringen zijn voorzien om de lading veilig vast te sjorren. In de koffer netjes afgewerkt vinden we de elektrische installatie en uittrekbare buitendouche, dat is alvast één van de opties.

    De Pilote Atlas A 650 D

    De Atlas A 650 D is een ideale 6,6 m lange kampeerauto voor een koppel dat graag ruim ziet maar niet graag met een grote wagen rijdt. De inrichting stelt zijn compromissen, die kent men echter al voor de kampeerauto wordt gekocht. Beschikt over een interieur waar het aangenaam is te wonen.

    Technische gegevens.

    Basis voertuig: Ford Transit

    Motor: 2,0 l turbo diesel 130 pk

           6 gang versnellingsbak

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar 2.685 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen: L X B X H : 6,60 x 2,20 x 2,88 m.

    Bed: 2,0 x 1,4 m

     

    Meer info: info@rijmaran.be

      

    27-07-2025 om 19:29 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daar behoort een bloemetje bij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-07-2025 om 18:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Door een berg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-07-2025 om 20:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een Dethleffs voor gezien met kinderen

    Dethleffs c’Go up 525 KR

    De c’Go up 525 KR behoort tot de instapreeks van Dethleffs. Een reeks die al 10 jaren met succes wordt gefabriceerd en verkocht. Een bewijs dat vooral gezinnen met kinderen uitkijken naar een instapmodel. De aankoopprijs speelt er een belangrijke rol in. Die typen worden net zo goed gebouwd en afgewerkt als hun duurdere broeders. Alleen ontbreekt er de luxe die de prijs en gewicht fel opdrijft. Toch is de ‘c Go up klaar om na de aankoop persoonlijk materiaal in te leggen en te vertrekken. De meeste klanten nemen er meestal toch één of meer pakketten bij wat natuurlijk het comfort en de prijs opdrijft. Tot die pakketten behoren vliegendeur, dakvenster, Trumavent, licht metalen velgen, gladde aluminium buitenplaten voor de buitenwanden om enkele op te noemen.

    De ‘c Go reeks is in 8 verschillende indelingen verkrijgbaar. Vier voor gezinnen met kinderen, vier voor koppels die graag wat meer levensruimte in een caravan vinden.

    Als onderstel hebben ze een AL-KO chassis met geknikte as. De bodemplaat is 38 mm dik voor de zijwanden zijn 28 mm dikke sandwich panelen gebruikt met aluminium buitenplaten met hamerslag profiel. Het koetswerk heeft een hagelbestendige polyester bovenlaag. Om het voor en achterfront een elegante vorm te geven is kunststof gebruikt. Via een 51 cm brede buitendeur komt men in  het interieur. Zeven vensters met combi-rollo’s is de 525 KR rijk. Twee vensters hier in de zijwand verraden dat er stapelbedden zijn in de caravan.

    Al is het een instapmodel het interieur valt best mee. Zijn vlakke witte meubels afgewisseld met donkere wanden en kussens geven hem een modern uitzicht. De 525 KR is niet zo klein en biedt aan zes reizigers een volwaardige zit en slaapplaats. Om gezellig te keuvelen is de U zitgroep achterin groot genoeg voor iedereen aan boord. Komen de potten, borden en tassen op tafel kan men het best bij vier houden.

    De zitgroep in de kinderkamer kan de 2 overige een plaats bieden. Indien nodig kan men de zitgroep achterin ombouwen tot bed. Wil men er nog een bed bij kan men het hefbed boven de tafel laten zakken. Met enkele stappen door de brede doorgang komen we in de kinderkamer. De 2 stapelbedden aan de zijkant hebben een licht, usb contact en een openklappende venster. Onder laagste bed is een bergvak bereikbaar door lattenbodem en matras omhoog te klappen. Aan de overkant is een zitgroep voor twee, zijn de kinderen nog klein kan het met drie. Tussen zitgroep en stapelbed is een kleerkast. En zijn nog een bovenkast en open leg schabben. Een deur sluit de kinderkamer af.

    Zo staan we direct bij de 1,13 m brede keuken. In het aanrecht kan men de kookvuren en het wasbakje met zwarte platen afdekken na gebruik. Er naast is een strookje aanrecht dat als werkbladje kan dienen. Onderaan zijn 3 brede laden. In de bovenkast hebben de meubelmakers het linkervak een verdeling geplaatst handig voor  het kleine keuken gerief. Nemen we daarbij de 142 l grote koelkast mogen we zeggen dat de keuken goed uitgerust is voor een groot gezin.

    Naast  de koelkast boven de Trumatic verwarming is de kleerkast. Wil men kleren aan de bar hangen mag men niet te klein zijn want de stahoogte is zomaar eventjes 2,08 m. De bar hangt in de kleerkast bijna tegen het plafond. De Trumatic S3004 met ring verwarming zorgt voor een aangename temperatuur tijdens koude dagen. Aan de andere zijde van de kleerkast is het sanitair. Daar is de inrichting als instapmodel duidelijk te zien. Afmetingen zijn nogal beperkt, net genoeg plaats om en rond het wc, aan het wasbakje met aflegplank is de bewegingsvrijheid beperkt. Een spiegel en bovenkast maakt het sanitair compleet. Of niet, er is nog een douche die staat of hangt meer in de weg dan hij nuttig is. Zoals voor veel caravans dat kunnen zelfs dure typen zijn is een douche nemen in het sanitair van de camping een aanrader.

    Rijden

    Een 7,56 m lange en 2,30 m brede caravan is niet niks. Bovendien mag hij nog 1.800 kg op de wielen zetten. Materialen moeten goed verdeeld gelegd worden om het juist gewicht op de kogel te krijgen. Dat is zeer belangrijk. Met een groot gezin hebben de eigenaars vanzelfsprekend al een grote krachtige auto en zal het best lukken om de 1800 kg zware ‘c Go up 525 KR vlot te slepen.

     Samen gevat.

    Voor de basisprijs plus enkele pakketten heeft men een volwaardige caravan. Hier en daar zijn wel enkele kleinigheden die beter zouden kunnen. Maar ja, de aankoopprijs speelt hier een grote rol. Zonder de luxe en vooral als er een stel kinderen aan boord is maakt men even goed een leuke zomer als wintervakantie door.

    Technische gegevens

    Totale lengte: L x B x H  7,56 x 2,3 x 2,71 m

    Opbouw: interieur 5,8 m

    MTM 1.800 kg

    Leeg gewicht 1.331 kg

    Bedden: zitgroep 2,11 x 1,72 m

            Hefbed 2,0 x 1,45 m

            Stapelbed 2 – 2,03 x 0,74 m

    Koelkast: Thetford 142 l

    Verwarming: Trumatic S 3004

                Ringverwarming

    Basis prijs: 27.590 euro

    Meer info: Caravaningcentrum Londerzeel

     

    22-07-2025 om 20:30 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-07-2025 om 15:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bogenbrug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapido C 86 Night Edition

    Rapido C 86 Night Edition

    Net als anderen fabrikanten maakt Rapido om de een of andere gelegenheid eens een speciaal goed uitgeruste kampeerauto.

    Wat al zeker opvalt is het koetswerk. Niet de vorm wel de kleuren. Een zwarte stuurcabine en witte opbouw is geen alle daagse verschijning in de kampeerautowereld. De zwarte kleur loopt verder over de wand van het koetswerk in en spitsvormig decorvlak. Langs beide kanten is een deur voor de garage. Moderne verkeerslichten zijn in het eenvoudig gehouden achterfront geïntegreerd waar we het derde remlicht hoog in het front zien. In de kloeke buitendeur is een venster voorzien, de ramen zijn in licht getint acrylglas uitgevoerd. Als we nog even naar de wielen kijken, ze hebben sierringen met zwart en witte randen een elektrisch opstapje plus de handgreep aan de binnenkant nabij de deur maken het gemakkelijk om in te stappen

    Dit jaar zijn de C 55 en de C 86 voor een kleine meerprijs aan de beurt. De slechts 2,17 m brede halfintegralen zijn gebouwd op het basis voertuig van Fiat Ducato met het origineel laag chassis. Met een MTM van 3,5 ton aangedreven door een 140 pk sterke turbo diesel mag hij de baan op. De 6,75 m lange C 55 heeft achterin enkele bedden en een L zitgroep vooraan. De Rapido C 86 is 27 cm groter dan zijn broeder.

    Achteraan is hij een eilandbed rijk aansluitend aan een nog al gierig bemeten badkamer. Daarop volgt de L keuken. Onvermijdelijk komt de zitgroep in beeld met zijzitbanken. Van de zitbanken, het tafelblad en de kussens kan men een bed maken. Van de zitbanken kan men ook indien nodig ombouwen tot zittingen in de rijrichting. Heerlijk vertoeven in de comfortabele zitgroep waar bij dag voldoende licht binnen valt, bij avond heeft hij een heldere verlichting. Kijken we nog even naar achter waar men het eilandbed met een dikke matras 20 cm hoger kan instellen. Op die manier wordt de garage 20 cm hoger. Kan soms nodig zijn als men grote vakantietuigen wil meenemen.

    Wil men in het sanitair met draaibaar Thetford wc en in verhouding groot wasbakje kan men de deur best open laten staan want hier zijn de ontwerpers wat gierig geweest met de afmetingen. De douchecel aan de overzijde is echter goed te gebruiken. Een tweedelige acryl glazen deur sluit ze perfect af.

    Winterkampeerders hoeven zich geen zorgen te maken. De Truma Combi D4 EH zorgt niet alleen voor warm water aan alle waterkranen hij maakt het interieur ook gezellig warm tijdens de koude dagen.

    Tegenover de keuken is de compressor koelkast groot genoeg voor een gezin met drie. Met wat goede wil heeft de keuken een L vorm. In het donker gekleurd aanrecht zijn 2 kookvuren met elektrische ontsteking, plus het spoelbakje. Onderaan houtdecor, witte vlakken en brede zwarte handgrepen maakt het keuken voorfront mooi om te zien. Aan de zijkant kan een werkblad worden opgeklapt. Samen met de bovenkasten is er voldoende bergruimte voor een drieledig gezin.

    Voor we de Rapido C 86 Nicht Edition verlaten bekijken we eens het mooi en keurig afgewerkt meubilair. Hier doet Rapido een stap in de moderne richting. Eenvoudig meubilair met bovenkasten in houtdecor. Terwijl de gezelligheid en het vakantiegevoel wordt gevormd door de perfecte harmonische samenstelling  van de bij elkaar passende kleuren. Zo zijn de ergonomisch gevormde kussens van de zijzitbanken in licht grijs en de bijpassende klaptafel in een donkere kleur. Voor het contrast zorgen rode gordijnen aan de vensters. Achterin aan het hoofdeinden van het eilandbed werden de zij en bovenkasten in houtdecor uitgevoerd.

    %%%FOTO7%%%

    Samen gevat.

    De Rapido C 86 Night Edition is een ideale zwerfauto voor een koppel. Voldoende leefbare ruimte in een knap gezellig interieur en genoeg bergvakken. Met zijn slechts 2,17 m breedte is het vlot rijden, een smal straatje in een zuiders dorp hoef je niet direct te vermijden.

    Technische gegevens

    Basis voertuig: Fiat Ducato met origineel laag chassis

    Motor: Turbo diesel 140 pk zes versnellingen

    Gewicht; 3,5 ton

    Rijklaar gewicht: 2.940 kg  (afhankelijk van de toebehoren)

    Afmetingen; L X B X H  6,99 x 2,17 x 2,69 m

    Bedden: Eilandbed 1,96 x 1,4 m

            Zitgroep 1,93 x 0,94 m

    Compressor koelkast: 149 l

    Verwarming: Truma Combi D 4 EH

    Meer info www.rapido-campingcars.fr

     

    19-07-2025 om 16:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-07-2025 om 16:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Camping Dusseldorf
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 21:17 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In het caravan salon is veel te vinden voor kampeerders

    De belangrijkste vakbeurs voor iedereen die thuis is in de wereld

    18-07-2025 om 21:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel groen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-07-2025 om 13:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2025
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemen langs de wegen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2025 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby heeft een Ontour 390 SF


    Hobby Ontour 390 SF

    De fabrikant uit Focbeck wou niet achter blijven om een kleine lichte caravan te bouwen. Hiermee wou Hobby andere jonge kampeerders aantrekken.

    Het verschil met andere merken is dat het nieuwe typen duidelijk een Hobby is. Zelfde vorm van opbouw, zelfde deur en vensters en de kleuren en decors van een Hobby. Hij is korter de breedte met 2,20 m maakt niet veel verschil met zijn grote broers. Zoals het hoort bij een Hobby is de dissel afgedekt. De disselkoffer is uitgerust met een groot deksel dat verticaal opengaat. Zo kan men de gasflessen er gemakkelijk uithalen en inzetten om te ruilen.               

    Bij de Ontour 390 SF speelt het gewicht een belangrijke rol. Met een MTM van 1500 kg en een ledig gewicht van 1000kg kan hij met vele kleine  ook elektrische auto’s worden gesleept. Zijn mooie aerodynamische vorm helpt daarbij op snel- en andere wegen waar de snelheid niet begrensd is tot 30 of 50 km/u.

    Via een eendelige deur met venster, een kastje met deur voor een telefoon plus een houder voor een regenscherm komt men in voor zijn afmetingen in een redelijk groot uitziend vakantie interieur. De ontwerpers kozen voor een indeling die al bij de eerste caravans werd gebruikt en nog steeds een succes is in korte caravans. Voorin een bed en achteraan is de zitgroep. Omdat het interieur kort is vertaalt zich dat in een dwarsbed dat slechts 1,28 m breed is. Voor een jeugdig koppel zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn. Boven het hoofdeinde is een leeslamp met een zwanenhals. Matras met lattenbodem kunnen met hulp van een krachtig veersysteem omhoog kantelen. Bij een eerste blik is het even schrikken. Boiler en warme lucht buizen zijn niet afgeschermd tegen verschuivende bagage. Ze is ook bereikbaar via een servisch luik aan de buitenkant. Pas op die grote bergruimte niet te vol stouwen want dat verhoogt het gewicht op de kogel. Dat kan nadelige gevolgen hebben voor de wegligging. Achteraan in de linkerhoek is de zitgroep hier soms een dinette genoemd. Met wat puzzelen met de zit-en rugkussens komt men tot een bed van 1,94 x 1,34/0,93 m. Samen met het dwarsbed goed voor 3 volwaardige slaapplaatsen. De zitgroep biedt ook 3 volwaardige zitplaatsen. Onder de zitplaatsen zijn bergvakken waar men best niet teveel iets moet gaan zoeken want eerst moeten de kussens weggenomen worden vooraleer het deksel ver genoeg open kan. De bevestiging van de een potige tafel in niet praktisch. Ze haakt in 2 kunststof houders in plaats van een metalen profiel waarin ze naar voor of naar achter kan schuiven. Voor de nacht legt men de tafel tussen de twee zitbanken, kussen er op één bewoner vindt er een comfortabel bed. Bij avond is er voldoende licht op de tafel.

    Naast de zitgroep is een eenvoudig mooi afgewerkt wit sanitair. Een vaste wc met onder de voeten een douchebak. Het opklapbaar wasbakje hangt bij niet gebruik boven tegen de wand. Als het omlaag klapt zien we ons zelf in de spiegel. Links en rechts zijn vakjes voor toilet vloeistoffen. Het wasbakje met achteraan heeft nog een open vak voor wat kleinigheden. Het wasbakje kan meer dan genoeg water bevatten. Wil men een douche nemen is het sanitair van de camping een aanrader. Winterkampeerder hoeven zich geen zorgen te maken een Truma S 3004 zorgt voor een aangename warmte.

    De keuken naast de buitendeur is het pronkstuk van de Ontour 390 SF. De bovenkast met 2 deuren heeft verdelingen zodat er veel kleine voorwerpen ordelijk hun plaats hebben. Het lichte aanrecht geeft een mooi contrast met de rest van het donkerder meubel. Er zijn 3 kookvuren voorzien en een spoelbak beide hebben een eigen zwart afdekblad. Vooraan is een strookje vrij als werkblad(je). Onder het aanrecht staat een Dometic compressor koelkast, zeker groot genoeg voor de bewoners. Daarnaast zijn drie laden voor keukengerief. Tegenover de keuken staat de kleerkast.

    Samen gevat.

    De Hobby Ontour 390 SF is niet alleen langs buiten een mooie caravan ook het interieur is smaakvol zoals we van Hobby gewoon zijn ingericht. Voor een gezin met één kind een ideale caravan om leuke vakanties te beleven men hoeft er zelfs geen paardenrijke auto voor te bezitten.

    Technische gegevens.

    Totale lengte: 5,79 m

    Opbouw lengte: 4,6 m

    Binnen lengte: 3,98 m

    Totale breedte: 2,2 m

    Totale hoogte: 2,63 m

    Stahoogte: 1,95 m

    Leeg gewicht: 980 kg

    MTM: 1.500 kg

    Opbouw: Bodem 37 mm

            Dak en wanden 31 mm

            Isolatie materiaal: EPS   

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    17-07-2025 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 25/08-31/08 2025
  • 18/08-24/08 2025
  • 11/08-17/08 2025
  • 04/08-10/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 09/06-15/06 2025
  • 02/06-08/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 19/05-25/05 2025
  • 12/05-18/05 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 28/04-04/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!