Inhoud blog
  • Caravan salon Dusseldorf 2024
  • Breed landschap
  • Technische gegevens van de nieuwe Arto
  • Tickets voor het salon
  • Baseliek van Zweifalten
  • Ongevallen met vluchtmisdrijf
  • De Seine
  • Op weg
  • Nieuw bij D'Ieteren
  • Duitsland
  • Wees op uw hoede
  • Speed Pedelecs
  • Idstein heeft een kasteel
  • opgepast voor de advertenties!!!!
  • Motorfietsen
  • aan het water
  • een goede raad
  • Webasto brengt wat nieuws
  • Achter
  • ongewenste advertenties
  • Dit was een mooi kasteel
  • minder inschrijvingen
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    20-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste lezers,

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    20-07-2024 om 21:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravan salon Dusseldorf 2024
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Düsseldorf wordt tien dagen lang de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding

    Caravanning staat voor zelfbepaald en onafhankelijk reizen midden in de natuur en vervult als geen andere vorm van vakantie het verlangen van mensen naar vrijheid en individualiteit. Op de CARAVAN SALON van 30 augustus tot 8 september worden de mobiele dromen van de gemeenschap vervuld en hier toont de industrie het volledige portfolio van het voertuig tot de juiste vakantiebestemming. Tien dagen lang wordt Düsseldorf de internationale hoofdstad van de mobiele vrijetijdsbesteding en maakt opnieuw indruk met een uitgebreid programma, speciale shows, specials en vele attracties.

    Op 250.000 vierkante meter tonen meer dan 750 exposanten de nieuwste caravans, campers en campers, evenals accessoires, ombouwonderdelen, tenten, stacaravans, vakantiebestemmingen en kampeer- en camperplaatsen. "De ontwikkeling van de toonaangevende vakbeurs voor de caravanindustrie is indrukwekkend. We kunnen de recordcijfers van het voorgaande jaar opnieuw overtreffen en kijken dan ook uit naar de grootste CARAVAN SALON aller tijden in 2024. Onze 16 hallen en het buitengedeelte zijn tot het laatst volgeboekt en voor onze bezoekers betekent dit vooral dat de verscheidenheid aan producten weer zal toenemen. De CARAVAN SALON is des te waardevoller dan ooit voor de industrie en vooral voor de eindconsument", zegt directeur Stefan Koschke verheugd.

    %%%FOTO1%%%

    Daniel Onggowinarso, directeur van de Caravaning Industry Association (CIVD): "Als grootste en belangrijkste vakbeurs in onze branche is CARAVAN SALON het onbetwiste hoogtepunt van het caravanjaar. Nergens anders kunnen bezoekers zich zo diep onderdompelen in de veelzijdige wereld van caravaning en de nieuwste innovaties en producttrends van dichtbij meemaken. Dit omvat natuurlijk ook de nieuwste voertuigmodellen van caravan- en camperfabrikanten, die traditioneel hun première vieren op de CARAVAN SALON. Maar de beurs is veel meer dan alleen een etalage voor producten; Het is ook een onmisbaar uitwisselings- en dialoogplatform over de grenzen van de sector heen, aangezien caravaning zich ongetwijfeld heeft ontwikkeld tot een belangrijke toeristische en economische factor. We zijn dan ook zeer verheugd om ook dit jaar weer tal van vertegenwoordigers uit de politiek, het bedrijfsleven en de wetenschap op de beurs te mogen verwelkomen."

    Naast de activiteiten van de exposanten is er een gevarieerd programma in de hallen en op het buitenterrein en vele speciale thema's met betrekking tot mobiele vrijetijdsbesteding:

    "StarterWelt" in de buitenruimte – een must voor beginners
    De populaire StarterWelt is het eerste adres voor iedereen die net zelf mobiel reizen wil ontdekken. Dit jaar bevindt het zich op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 16. Tijdens de CARAVAN SALON helpt het nieuwkomers en nieuwkomers om hun weg te vinden in het uitgebreide assortiment dat op de beurs wordt aangeboden en om het juiste voertuig te vinden. Professionals geven onder andere aanbevelingen over voertuigtypes, reisroutes of de juiste campingkeuze en zijn ook beschikbaar om vragen te beantwoorden. Naast de persoonlijke consulten zorgt een gevarieerd podiumprogramma met alle relevante onderwerpen over mobiel reizen voor nog meer informatie en inspiratie.

    https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/StarterWelt

    Avontuur zelfontplooiing
    Ook in de buitenruimte zou de speciale show "Adventure Self-Conversion" de eerste aanloophaven moeten zijn voor de doe-het-zelf-gemeenschap en VanLife-fans. Het team van Martin Kreplin met de tijdschriften explorer & VANderlust zal voor de hallen 13 en 14 professionele hulp bieden en met kennis van zaken laten zien waar u rekening mee moet houden bij het ombouwen of ombouwen van uw eigen camper (of caravan). Verschillende zelf omgebouwde vrijetijdsvoertuigen laten duidelijk zien wat er mogelijk is. Dagelijkse lezingen voor beginners, gevorderden en professionals geven informatie over belangrijke onderwerpen zoals workshops en materiaalkunde, elektriciteits- en energievoorziening, verwarming en koken of isolatie of plattegrondplanning.

    https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/Abenteuer_Selbstausbau

    Droomtourbioscoop en spectaculaire EOFT-films
    In de Traumtouren-Kino in hal 1 / 1e verdieping (zaal 16) kunnen kijkers ook dit jaar weer spannende caravanbestemmingen beleven. Konstantin Abert, Janette Emerich en Uwe Hamm tonen bezoekers indrukwekkende indrukken van droomlanden dichtbij en ver weg. Deze keer nemen de vermakelijke shows je mee naar Frankrijk, Turkije, IJsland, Patagonië en langs de Pan-American Highway en TransAfrica.

    Sneller, hoger, verder – dat is het motto van de European Outdoor Film Tour (EOFT). Op vrijdag 6 september om 18 uur geeft de EOFT-crew op het podium "Travel & Nature CONNECTED" in hal 7 een inkijkje in de spectaculaire diversiteit van outdoor- en avontuurlijke sporten. Wanneer de hoofdrolspelers beginnen, staat de wereld op zijn kop – en dat geldt ook voor het scherm. Voor bezoekers van de CARAVAN SALON is de EOFT-filmervaring gratis.

    https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/Das_erwartet_Sie/Sonderthemen/TraumtourenKino

    Voorbeeld parkeerplaats in de buitenruimte
    Op het buitenterrein tussen de hallen 10 en 17 presenteert de branchevereniging Caravaning ook dit jaar weer innovatieve oplossingen op het gebied van parkeertechnologie en -infrastructuur in een speciale tentoonstelling. Experts en fabrikanten zullen aan de hand van concrete voorbeelden laten zien hoe de succesvolle planning en exploitatie van camperparkeerplaatsen werkt. Bezoekers kunnen rechtstreeks advies krijgen van experts ter plaatse.

    https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/CIVD_Muster-Stellplatz

    B2B-conferentieprogramma
    Bij CARAVAN SALON ligt de focus echter niet meer alleen op producten en diensten, maar heeft de beurs zich de afgelopen jaren ook ontwikkeld tot een belangrijk dialoogplatform en netwerkgebied. De congresruimte voor professionals en professionals wordt verder uitgebreid onder de titel "Destination Future 2024". Naast de gevestigde formats "Symposium Nature.Tourism.Future", "German Pitch Day" en "Expert Forum Hiking" worden er vier nieuwe formats gehouden met de Camping Destination Day, de netwerkavond "Travel Industry meets Caravaning", de CARAVAN SALON "InnovationStage" en de Outdoor Host Day, die het B2B-programma aanzienlijk zullen verbeteren. Aan de hand van verschillende voorbeelden en best practices worden de ontwikkelingsfasen op weg naar innovatieve caravanbestemmingen belicht. Het volledige programma is hier te vinden: https://www.caravan-salon.de/de/Besuchen/B2B_Bereich/Fachprogramm

    "Camper van het jaar 2024"
    De ADAC is op zoek naar de "Camper van het Jaar 2024". De finale van de landelijke competitie vindt plaats op zaterdag 7 september van 11.00 tot 16.00 uur op het buitenterrein voor hal 10. Finalisten uit heel Duitsland kwalificeerden zich voor de finaleronde tijdens de ADAC Camping Days in juni en juli en moeten hun vaardigheden op het gebied van rijprecisie, behendigheid en kampeerkennis bewijzen in verschillende rijdisciplines en in verschillende speciale taken.

    %%%FOTO2%%%

    Hal 7: Reizen & Natuur CONNECTED
    Het toeristische gedeelte van de CARAVAN SALON wordt voor het eerst in al zijn facetten gepresenteerd in hal 7 in de onmiddellijke nabijheid van de noordelijke ingang. Hier vindt u een verscheidenheid aan droombestemmingen, aantrekkelijke kampeer- en kampeerplaatsen en perfecte caravanbestemmingen voor buitenactiviteiten zoals wandelen, klimmen of fietsen. Het aanbod in deze zaal wordt aangevuld met een informatief en onderhoudend programma op het podium "Travel & Nature CONNECTED", dat u uitnodigt om te dromen en uw volgende tochten te plannen.

    E-bike parcours voor hal 15
    Fietsen is een van de favoriete hobby's van veel caravanfans. Vooral e-bikes zijn erg populair en worden vaak gebruikt voor tochten tussen de camping en de excursiebestemming. Op het buitenterrein voor hal 15 biedt de "E-Bike Course" bezoekers de mogelijkheid om in een aparte ruimte de rijeigenschappen van elektrische fietsen, e-scooters en elektrische scooters uit te proberen.

    Rally voor kinderen en Adventure Camp
    Voor de kleine beursgasten organiseert de Duitse wandelvereniging in samenwerking met vele exposanten de rally voor kinderen in hal 7.0, die gezinnen uitnodigt om mee te doen en op verschillende stations te ontdekken. Uitgerust met een actiekaart kunnen de kinderen de hal verkennen en kleinere puzzels oplossen bij verschillende exposanten of zichzelf bewijzen in een verscheidenheid aan praktische activiteiten. Van het behendigheidsspel tot de populaire natuurquiz tot het zoekspel, er is iets voor kinderen van alle leeftijden. Inschrijven is mogelijk op de stand van de Duitse Wandelvereniging. In het weekend zijn er verschillende speel- en klimmogelijkheden voor jongeren en kinderen in het Adventure Camp van de Stadtsportbund Düsseldorf. In het buitengedeelte tussen hal 10 en hal 16 nodigen verschillende activiteitenstations uit tot spelen en plezier maken.

    %%%FOTO3%%%

    Caravan Centrum
    Als u van uw beursbezoek een korte vakantie wilt maken, ga dan naar het populaire Caravan Center op de beursparkeerplaats P1. De grootste parkeerplaats van Europa tijdens de duur van de CARAVAN SALON met ongeveer 3.500 aangeleverde en niet-geleverde parkeerplaatsen brengt de gemeenschap samen. Vanwege de grote vraag zijn de staanplaatsen dit jaar beperkt tot 48 uur bij boeking - zodat nog meer geïnteresseerden de mogelijkheid moeten hebben om in het Caravan Center te overnachten.

    Tickets en prijzen voor CARAVAN SALON Düsseldorf 2024:
    De dagkaart kost 19 euro voor volwassenen in het weekend, 17 euro voor weekdagen; Gereduceerd (scholieren, studenten, Club CARAVAN SALON & boot, ADAC) in het weekend 17 euro, weekdagen 15 euro), voor kinderen (6 tot 12 jaar) is de dagkaart 8 euro in het weekend en 6 euro op weekdagen. Daarnaast wordt van maandag tot en met vrijdag een middagticket aangeboden voor 10 euro (van 14u tot 18u). De prijzen voor de Preview Day zijn 35 euro voor volwassenen (gereduceerd 32 euro), kinderen van 6 tot 12 jaar betalen 8 euro.

    Informatie en nieuws vindt u op internet op www.caravan-salon.de,

     

    20-07-2024 om 21:21 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste lezers,

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    %%%FOTO2%%%De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

     

    20-07-2024 om 19:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breed landschap
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-07-2024 om 21:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Technische gegevens van de nieuwe Arto

    De vaklui van Niesmann-Bischoff hebben voor het eerst een Arto op een Mercedes gebouwd. Een zeer knap interieur met de laatste snufjes van comfort, uitrusting en alles er op en er aan om veilige vakantie dagen te beleven. Hoe er rekening mee om het geluk te hebben om met de 2,40 m brede Arto te kunnen rijden een rijbewijs C nodig is.  

    Waarom heet hij een LINER?

    Een liner is een integrale uitvoering van een kampeerauto, als we dat nog mag kamperen mogen noemen. Maar ja, het is nu eenmaal de officiële benaming voor het vakantie voertuig. Hij kost meestal wat duurder dan een halfintegralen met dezelfde uitvoering en afmetingen.

    We overlopen even met welke materialen gemaakt is en er allemaal aan toebehoren in te vinden is.

    Het interieur geeft een ruimtelijk gevoel dankzij een opbouwbreedte van 2,40 m

    Constructie van de voering:

     30 mm sandwichconstructie (zijpanelen, garagedeur, ondervloer), evenals de

    Plafond inclusief een GVK gelcoatafdichting

     42 mm dikke loopvloer (sandwichconstructie), tevens met hoge torsiestijfheid

    thermische en akoestische isolatie

     Geïsoleerde GVK achterwand, aangevuld met 2-zijdig aluminium sandwichpaneel

     Hoge zijskirts met geïsoleerde buskleppen

    Voeringtechnologie:

     Intuïtief verlichtingsconcept met nachtsensoren (linerpakket) en schakelaars van echt glas

     Elektrische centrale vergrendeling voor de opbouwdeur, garagedeur(en) en kleppen, met

    individuele sluiterinstelling (optie)

     Vloerverwarming met ALDE warmwaterverwarming aanwezig (optie)

    Standaarduitrusting voor het controleren en bewaken van de ingebouwde carrosserie-elektronica,

    ter plaatse (Bluetooth) en onderweg (mobiele data) met de elektronische besturingseenheid (SCU),

    Uitgerust met simkaart en radiomodule

    Voorbeelden:

     Controle van waterstanden (zoet- en afvalwater) &

    Gasniveau (flessen en/of tank)

     Het in- en uitschakelen van de waterpomp en de 12V-aansluiting

     Bewaking van de binnentemperatuur via smartphone

     Start de verwarming vanaf de skipiste

     Controle van de verlichting

     Er kunnen scenario's voor thuiskomen, vertrek of naar bed gaan worden ingesteld

    Waarschuwingen rechtstreeks op uw smartphone via pushmelding

    Assistentiesystemen

    Standaard bij Niesmann+Bischoff: Intelligente Snelheidsassistentie Detecteert snelheidsborden met behulp van een camera en waarschuwt bij overschrijding Actieve waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook Hulp bij aandacht Waarschuwt voor oververmoeidheid of microslaap Actieve remassistent Helpt ongelukken met voorliggers, voetgangers of andere voertuigen te voorkomen Vermijd fietsers Zijwind assistent van Mercedes alleen leverbaar voor modellen met achteras Mercedes-Benz noodoproepsysteem.

    Als u nog niet tevreden bent zijn er nog een aantal opties ter beschikking

    Optionele assistentiesystemen

    08.07.2024 7

    Actieve afstandsassistent DISTRONIC (rijcomfortpakket):

    Handhaaft de vooraf ingestelde afstand tot de voorligger, accelereert

    en remt automatisch om de veiligheidsafstand aan te houden

    Ontlast de bestuurder op snelwegen of in stop-and-go-verkeer

    Verkeersbordenassistent (rijcomfortpakket)

    Herkent verkeersborden zoals eenrichtingsstraten of inhaalverboden en

    waarschuwt in geval van veronachtzaming

    Helpt bij het reizen met vaak veranderende verkeersborden

    = hogere veiligheid en beter rijcomfort

    Grote opbergruimtes in de dubbele bodem:

    2 opbergladen (optioneel) verborgen achter hoge zijkleppen

    (één vooraan, één achteraan)

    1 opbergruimte in de dubbele bodem, met toegang via binnenzijde

    Tot slot heeft hij nog een tankje om 300 l drinkwater te stokkeren, een tankje voor de opvang van 200 l vuil water. En je hebt even tijd om de toilettank te ledigen want ze kan 170 l bevatten.

    Meer info www.niesmaan-bischoff.com

    17-07-2024 om 21:47 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste lezers,

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    %%%FOTO1%%%

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    %%%FOTO2%%%

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog veel andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    Pas op met de ongewenste en onbetaalde advertenties die veel blogs teisteren. Het is waarschijnlijk een nieuwe vorm van phising. Een gevaar dat al veel lezers kennen. Dus zeker niet op reageren.

    %%%FOTO3%%%

    17-07-2024 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tickets voor het salon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Voor ieder die zich overal ter wereld thuis voelt

    CARAVAN SALON wordt het centrum van de caravaning-wereld

    Mobiel reizen is meer dan een vorm van vakantie; het is een levensgevoel dat steeds meer aanhangers vindt. Voor ieder, die zich overal ter wereld thuis voelt, verandert CARAVAN SALON van 25 augustus tot 3 september in het centrum van de caravaning-wereld. Op een oppervlakte van 250.000 vierkante meter, worden meer dan 770 exposanten caravans, campers en kampeerbusjes gepresenteerd - voor elke smaak en elk budget. Daarnaast vinden bezoekers in 16 hallen en op het buitenterrein basisvoertuigen, accessoires, uitbouwonderdelen, tenten, stacaravans, vakantie-bestemmingen, camping- en staplaatsen.

    CARAVAN SALON is tien dagen lang hét belangrijkste internationale platform voor mobiel reizen en het hoogtepunt van het jaar voor alle caravaning-fans. Naast het brede scala aan producten en een groot aantal diensten rond caravaning, biedt de toonaangevende beurs ook een gevarieerd programma, dat perfect op de interesses en behoeftes rond de mobiele vrije tijd is afgestemd. Speciale tentoonstellingen en talloze events vol actie, plezier en een goede sfeer nodigen jong en oud uit om naar het beursterrein in Düsseldorf te komen. Bovendien is CARAVAN SALON het belangrijkste forum voor professionals, experts en brancheverenigingen uit de hele wereld.

     

    Ticketshop CARAVAN SALON 2024 geopend!

    Beste kampeerliefhebber,Van 30 augustus tot en met 8 september (30 augustus Preview Day) presenteren meer dan 700 exposanten in 16 hallen de nieuwste trends voor mobiel reizen. Alleen in Düsseldorf tijdens CARAVAN SALON 2024 vindt u zo'n verscheidenheid aan vrijetijdsvoertuigen die allemaal ter plekke te bewonderen zijn. Het belooft een opwindende beurservaring te worden, die u niet mag missen; naast verschillende wereldpremières, ontdekt u de laatste ontwikkelingen aan accessoires, innovatieve technologieën en onderdelen, maar ook fascinerende reisbestemmingen!

    Wacht niet langer en bestel nu al uw e-Ticket!

    Houdt er rekening mee dat tickets alleen online verkrijgbaar zijn.

    Meer info voor tickets

     Fairwise - België & Luxemburg

    Kerkstraat 108, 9050 GENTBRUGGE

    +32 9 245 01 68 - info@fairwise.be  

     

    16-07-2024 om 19:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baseliek van Zweifalten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-07-2024 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongevallen met vluchtmisdrijf

    Bij 1 op de 8 letselongevallen in ons land neemt de dader de vlucht
    Elke week bijna 100 ongevallen met vluchtmisdrijf

    Op 10 jaar tijd is het aantal vluchtmisdrijven in ons land met 9% toegenomen. In totaal is bij 1 op de 8 letselongevallen sprake van vluchtmisdrijf. Elke week gebeuren er zo bijna 100 ongevallen met vluchtmisdrijf. Steeds vaker worden de daders wel gevat. Dat blijkt uit een nieuwe analyse van Vias institute.

    92 ongevallen met vluchtmisdrijf elke week
    In 2023 gebeurden er 4799 letselongevallen waarbij de dader achteraf vluchtmisdrijf pleegde. Op 10 jaar tijd is er zelfs een stijging met 9% (van 4400 in 2014 naar 4799 in 2023). Elke week zijn er in ons land dus 92 ongevallen met gewonden of doden waarbij de dader de vlucht neemt! Daarbij kwamen vorig jaar 19 personen om het leven en raakten 5266 anderen gewond.
     
    Niet alleen in absolute cijfers, maar ook verhoudingsgewijs neemt het aantal vluchtmisdrijven toe. In 2023 waren 13% van alle letselongevallen er eentje waarbij de dader vluchtmisdrijf pleegt ten opzichte van 10,6% in 2014.
     

    Jaar

    Aantal letselongevallen met vluchtmisdrijf

    Totaal slachtoffers

    % ongevallen met vluchtmisdrijf

    2014

    4400

    4902

    10,6%

    2015

    4284

    4772

    10,6%

    2016

    4467

    4989

    11,1%

    2017

    4199

    4684

    11,0%

    2018

    4436

    4910

    11,5%

    2019

    4458

    4956

    11,8%

    2020

    3614

    3948

    12,0%

    2021

    4232

    4663

    12,2%

    2022

    4786

    5316

    12,7%

    2023

    4799

    5285

    13,0%

    Gemiddeld 2014-2023

    4368

    4843

    11,7%

    Evolutie 2014-2023

    +9%

    +8%

    +23%


    Helft van de slachtoffers zijn fietser of voetganger
    1716 slachtoffers waren onderweg met hun fiets en 940 te voet toen ze slachtoffer werden van vluchtmisdrijf. Daarmee maken ze iets meer dan de helft uit van alle slachtoffers van vluchtmisdrijven.
    In totaal is zelfs 22% van alle voetgangers die gewond raken in ons verkeer een slachtoffer in een ongeval met vluchtmisdrijf.
     
    Op elk moment van de dag
    Ongevallen met vluchtmisdrijf komen verhoudingsgewijs ongeveer even vaak voor overdag (13% van alle letselongevallen)  als ’s nachts (16% van alle ongevallen).
    In absolute cijfers zijn er zelfs meer ongevallen overdag dan ’s nachts.
     
    Vluchten loont niet! Steeds meer daders gevat.
    Op basis van cijfers van de politie en het Belgisch gemeenschappelijk waarborgfonds blijkt dat de daders ook steeds vaker gepakt worden. Waar er in 2014 nog 24,5% van de ongevallen met vluchtmisdrijf onopgelost bleven, bleek dat in 2022 (meest recente cijfer) nog in 13,7% van de ongevallen zo.
    De pakkans is de laatste jaren zeker toegenomen omdat er onder andere meer camera’s in de publieke ruimte staan, waardoor daders makkelijker opgespoord kunnen worden. Die camera’s staan vaker in stedelijke gebieden. Sowieso gebeuren er meer ongevallen met vluchtmisdrijf in stedelijke omgeving (17,5%) dan in landelijk gebied (7,4%)
     
    Zware straffen
    De straffen voor vluchtmisdrijf zijn niet min. Bij een ongeval zonder gewonden riskeert de dader een gevangenisstraf van 15 dagen tot zes maanden en een geldboete tussen 1.600 en 16.000 euro. Daarnaast kan de rechtbank nog beslissen een rijverbod op te leggen van acht dagen tot vijf jaar.
     
    Wanneer een slachtoffer van vluchtmisdrijf daarentegen gewond geraakt, of in het slechtste geval overlijdt, dan gelden er nog zwaardere straffen. Dan riskeert de dader een gevangenisstraf van 15 dagen tot 4 jaar en/of een boete van 3.200 tot 40.000 euro. In dit geval kan er ook worden beslist een levenslang rijverbod op te leggen. Daarnaast zorgt recidive, binnen 3 jaar minstens 2x keer vluchtmisdrijf plegen, voor een dubbele boete en een rijverbod van minimaal vijf jaar.
     
    Conclusie
    Vluchtmisdrijf komt de laatste jaren steeds vaker voor. Vaak zijn kwetsbare weggebruikers slachtoffer ervan. Uit eerder onderzoek is duidelijk dat vaak de daders van vluchtmisdrijf rondreden onder invloed of niet in orde waren met hun papieren (rijbewijs of verzekering). Jaar na jaar worden echter meer zaken van vluchtmisdrijf opgelost.
    Na een ongeval wegvluchten, zelfs als je in shock bent, is nooit een goede oplossing. De sancties zijn de laatste jaren fors verzwaard (tot zelfs een mogelijke gevangenisstraf van 4 jaar), maar het is vooral je morele plicht om iemand in nood hulp te verlenen.
     
    Getuigenis: ongeval met vluchtmisdrijf is een levenslang trauma
    Elk verkeersongeval zorgt in min of meerdere mate voor een (korte) shock of trauma. Meestal worden de oorzaken of verzwarende oorzaken van een ongeval echter snel duidelijk. Dat is bij ongevallen met vluchtmisdrijf vaak niet het geval. De onwetendheid zorgt ervoor dat het voor slachtoffers mentaal vaak heel lastig is omdat ze geen antwoord krijgen op waarom iemand de vlucht genomen heeft.
    In deze getuigenis legt Lotte uit wat de impact van een ongeval met vluchtmisdrijf op haar geweest is. Via de ‘VZW Getuigen onderweg’ gaat ze ook af en toe op scholen spreken om jongeren te sensibiliseren rond deze problematiek.

    Meer info: VIAS Istitute

    12-07-2024 om 16:32 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Seine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12-07-2024 om 16:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-07-2024 om 21:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bij D'Ieteren

    D’Ieteren Mobility Company neemt hypermoderne locatie in gebruik

    Begin juli namen de eerste werknemers van D’Ieteren Mobility Company hun intrek in de nieuwe vestiging langs de Industrielaan in Anderlecht.

    Na de opening van het D’Ieteren Mobility Center langs de E19 in Kontich half april 2024, neemt het bedrijf een nieuwe en unieke mobiliteitssite in gebruik. Het nieuwe Brusselse D’Ieteren Mobility Center is strategisch gelegen in het zuidwesten van Brussel en bedient op die manier de klanten langs deze kant van de hoofdstad voor de merken Volkswagen, SEAT, CUPRA en Škoda. Concreet huisvest de nieuwe Brusselse vestiging de teams van Brussels Auto Group Anderlecht en van D’Ieteren Centers Brussels.

    “Op deze hypermoderne mobiliteitssite vinden klanten al onze mobiliteitsoplossingen en onze kwaliteitsvolle service onder één dak. Naast showrooms voor onze merken Volkswagen, SEAT, CUPRA en Škoda, is er ook meer dan 3.000 vierkante meter werkplaatsruimte beschikbaar voor onderhoud en herstellingen”, verduidelijkt Didier Willems, CEO van D’Ieteren Mobility Company. “Het spreekt voor zich dat de klant hier meegenomen wordt in een nieuw uitgetekende customer journey die verkoop en onderhoud samenbrengt, voor een efficiëntere en meer op de klant gerichte benadering. Met de drive-in receptie en comfortabele businesslounge met gratis wifi, voldoende stopcontacten en een coffee corner met gratis warme en koude dranken staat de beleving van de klanten centraal.”

    Multifunctioneel en energieneutraal

    Het nieuwe D’Ieteren Mobility Center in Anderlecht vormt een onderdeel van de grotere Mobilis-site, die ook plaats zal bieden aan andere activiteiten zoals een vestiging van mobiliteitsprovider Lucien. Flexibiliteit, innovatie en duurzaamheid lopen als een rode draad doorheen het hele project. Zo is de site volledig CO2-neutraal. Alle energie die in het gebouw verbruikt wordt, is afkomstig van hernieuwbare bronnen. Op de Mobilis-site liggen meer dan 1.000 zonnepanelen. Voor zowel verwarming als koeling maakt het gebouw gebruik van geothermie.

    Meermaals bekroond

    Het project werd ook al meermaals bekroond. Zo behaalde het de eerste prijs in de categorie ‘Circulariteit’ op de prestigieuze wedstrijd BE-Circular. Daarnaast draagt het Mobilis-gebouw het BREEAM Outstanding-label. BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) is wereldwijd de leidende methode om de duurzaamheid van projecten in de gebouwde omgeving te beoordelen. Met een score van 92% sleepte het Mobilis-project meteen ook een nominatie voor de internationale BREEAM-awards 2024 in de wacht.

    Meer info  www.dieteren.be

     

    10-07-2024 om 20:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duitsland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    09-07-2024 om 21:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wees op uw hoede

    Beste lezers,

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog een aantal andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties. Want de bekende uitspraak kunnen we hier toepassen “Alle waar naar zijn prijs” Aangezien de prijzen laag zijn is de waar in verhouding.

    09-07-2024 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speed Pedelecs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Speed pedelecs: nieuwmarkt blijft verder dalen (-15,9%), tweedehands blaakt van gezondheid (+23,9%)

    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO, vat de cijfers samen: "De eerste 6 maanden van 2024 liggen de inschrijvingen van nieuwe speed pedelecs (SP) een stuk lager dan in 2023 met 7.073 stuks vs. 8.414 (-15,9%). De daling van de eerste 5 maanden zet zich in juni stevig door : -24,4% (375 SP's minder).

    Maar de tweedehandsmarkt doet het wel erg goed. In de eerste jaarhelft werden in België al 3.964 tweedehandse SP's ingeschreven, dat is 23,9% meer dan in 2023 (3.199 eenheden) en 46,6% meer dan in 2022 (2.704 eenheden).

    De cijfers per provincie laten een uniforme daling zien voor nieuwe SP's, terwijl tweedehands overal sterk groeit. Het bevestigt de duidelijke groeitrend voor tweedehandse speedpedelecs in België.

    Enkele trends liggen aan de basis van die evolutie. Heel wat leasingcontracten die werden afgesloten in 2019-2020-2021 lopen op hun einde waardoor er heel wat speed pedelecs vrij komen voor de tweedehandsmarkt. Consumenten met een beperkter budget kunnen dank zij het grotere aanbod nu dus een kwalitatieve high-performance fiets kopen tegen een aantrekkelijke prijs."

    “Het is duidelijk dat heel wat consumenten dit jaar de vinger op de knip houden voor de aankoop van een nieuwe speed pedelec. De gedaalde koopkracht en de onzekerheid over de maatregelen van de nieuwe regeringen wegen hier door. . Dit heeft ook een sterke impact op de fietsleasing, waar de duurdere modellen minder gekozen worden. Daarnaast zorgt het aanhoudende slechte weer voor een vertraging in de hele fietsmarkt”, zegt Frank Glorieux, Algemeen Secretaris van TRAXIO VELO.

    Inschrijvingen nieuwe speed pedelecs – eerste helft van 2024

    Hoewel er nog altijd beduidend meer nieuwe SP's worden gekocht, tonen de cijfers van 2023 en 2024 een significante verschuiving in het marktaandeel tussen nieuw en tweedehands. In 2023 waren tweedehandse SP’s nog goed voor 27,5% van de markt, terwijl nieuwe SP's goed waren voor 72,5%. In 2024 stijgt tweedehands naar 35,9%, tegenover 64,1% voor nieuw.

    Particulier versus bedrijven en leasing - eerste helft van 2024

    De markt voor nieuwe speedpedelecs vertoont een aanzienlijke daling voor de eerste 6 maanden van 2024 ten opzichte van het voorgaande jaar: het totale aantal registraties is met 15,9% gedaald, van 8.414 in 2023 naar 7.073 in 2024.

    In de eerste helft 2024 laat het leasesegment de grootste daling optekenen, van 4.477 naar 3.561 inschrijvingen of -20,5%. Het segment particulieren daalt ook maar minder hard, met -13%, van 2.842 naar 2.472. In het bedrijfssegment gaat het echter van 1.095 naar 1.040, een daling van -5%.

    In de eerste zes maanden werden bijna 2 op de 3 nieuwe speedpedelecs (65%) ingeschreven door niet-particulieren, in het bijzonder door leasing. Bijna de helft (50,3%) van de inschrijvingen is afkomstig van leasing, 34,9% van particulieren en 14,7% van zakelijke klanten.

    Inschrijvingen van tweedehandse speed pedelecs – eerste helft van 2024

    De markt voor gebruikte speedpedelecs blijft exponentieel groeien tot 739 (+9,2%) eenheden die opnieuw werden ingeschreven in juni 2024, ten opzichte van 677 voor dezelfde periode in 2023. Over de eerste zes maanden van 2024 is het aantal inschrijvingen van tweedehandse SP's met +23,9% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2023, en met +46,6% ten opzichte van 2022.

    Op de tweedehandsmarkt overheersen de particulieren met een marktaandeel van 93,7% , gevolgd door de bedrijven met 4,9%. Leasing vertegenwoordigt hier slechts 1,4%.

    Deze cijfers duiden op een aanhoudende positieve dynamiek in de markt voor tweedehandse snelle fietsen. Leasefietsen komen na enkele jaren op de markt als betaalbare tweedehands exemplaren indien de eigenaar ervoor kiest om dat model in te ruilen voor een moderner exemplaar. Dat opent perspectieven voor wie op zoek is naar een snel maar betaalbaar alternatief.

    Enkele professionals uit de sector deelden hun interessante inzichten met ons:

    Stijn Ennekens, myStromer AG: "Sinds april 2023 maakt de leasingsector een moeilijke periode door, maar we mogen niet vergeten dat 2022 uitzonderlijk goed was. De slechte weersomstandigheden sinds oktober 2023 hebben ook niet geholpen.

    Het besluit van verschillende merken met Bosch-motoren om de productie van speed pedelecs stop te zetten, kan er ook toe leiden dat consumenten andere opties overwegen indien ze bij de plaatselijke fietsenzaak niet kunnen vinden wat ze zoeken. Die dynamiek wordt versterkt door een onzeker economisch klimaat dat veel mensen doet kiezen voor een meer toegankelijke tweedehandsfiets, eerder dan te investeren in een nieuwe speed pedelec.

    De tweedehandsmarkt profiteert van de lage restwaarden, waardoor 90% van de consumenten wordt aangemoedigd hun fiets aan het einde van de leaseperiode terug te kopen en zo hun volgende aankoop te financieren. Dit alternatief is vooral aantrekkelijk door het aanzienlijke prijsverschil met nieuwe fietsen.”

    Jorrit Heidbuchel, Ellio: “De terugval in particuliere verkopen is geen verrassing aangezien we merken dat de koopkracht(perceptie) onder druk staat en dit zich duidelijk vertaalt in een lagere appetijt voor dure aankopen zoals een speed pedelec. Ook de inburgering van thuiswerk en de aanpassing van de fietsvergoeding lijken - althans in de hoofden van de mensen - hun effect te hebben op de economische zinvolheid van een speed pedelec aankoop.
    Dat de tweedehandsmarkt stijgt, hoeft ook niet te verbazen gezien de prijsdruk en het snelgroeiende aanbod tweedehandsfietsen door de leasingboom vanaf 2019-2020 waardoor heel wat contracten nu einde-lease komen.”

    Inschrijvingen nieuwe en tweedehandse speed pedelecs per provincie (cumul 2024)

    Vergeleken met juni vorig jaar merken we grote verschillen tussen nieuwe en tweedehandse speedpedelecs in de Belgische provincies .

    In 2024 blijven zowel nieuwe als tweedehandse speedpedelecs een overwegend Vlaams fenomeen. Vlaanderen is goed voor respectievelijk 94,7% (nieuw, 6.700 eenheden) en 91,7% (occasie, 3.631 eenheden) van de markt.

    Alle Vlaamse en Waalse provincies laten een daling optekenen voor nieuwe speed pedelecs in vergelijking met 2023. De procentuele dalingen variëren van -2% tot -48%, met Namen (-48%), Henegouwen (-39%), Luxemburg (-36%) en Vlaams-Brabant (-29%) als uitschieters.

    Aan de andere kant tonen alle provincies een aanzienlijke groei van tweedehandse speedpedelecs tijdens de eerste helft van 2024 vergeleken met 2023. De stijgingen varieerden van 6,3% tot 75%, waarbij provincies als Luxemburg (+75%), Waals-Brabant (+59,3%), Brussel (+56,8%), en Oost-Vlaanderen (+29,8%) een mooie groei lieten optekenen.
    Meer info: TRAXIO

    TRAXIO STATS

    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerauto’s, aanhangers en speedpedelecs.
    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.

    09-07-2024 om 21:37 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Idstein heeft een kasteel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-07-2024 om 21:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opgepast voor de advertenties!!!!

    Beste lezers,

    De ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog een aantal andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties.

    08-07-2024 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motorfietsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                 Motorfietsen na zes natte maanden: nieuwe moto’s houden stand, occasies nog steeds kopje onder

    Motorfietsen Occasie PersberichtInfo Statistieken


    Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO vat de situatie samen : “Het goede nieuws is dat de inschrijvingen van nieuwe motorfietsen tijdens de eerste zes maanden van 2024 - ondanks het bijzonder natte weer - licht zijn blijven stijgen tot 15.542 exemplaren (+1,7%). Juni was wel een tegenvaller (-20,2%, 2.907 ex.), mogelijks omdat heel wat mensen eerder aan een zonvakantie dachten dan aan een nieuwe motor.
    Hoopgevend is dat het algemeen genomen vrij druk blijft in de showrooms, met uitzondering van de maand juni. De klanten waren vaak goed voorbereid naar de motordealer getrokken met de duidelijke intentie om niet te wachten op de zon maar om meteen tot een aankoop over te gaan. We hoorden bij de motorhandelaars ook dat de commerciële acties hun doel niet hebben gemist en dat er budgettair wat meer wordt beknibbeld dan vorig jaar.
    Kortom: een goed eerste semester dus, ondanks het vaak koude, wisselvallige en natte weer.

    De tweedehandsmarkt deed het in het eerste semester +3,1% beter dan vorig jaar, maar het echte referentiepunt is 2022. Dan zie je dat de markt -24,6% is gedaald, wat al een verschil maakt van iets meer dan 10.000 motoren. Ook bij de occasies was juni een slechte maand met een daling van -19,3% (2023) of -33,5% (2022). Aan de basis van dit drastisch lager aantal inschrijvingen en de omgekeerd evenredig hogere export van occasiemotoren ligt – nog steeds - de tweedehands motorkeuring.

    Door het slechte voorjaar worden er minder kilometers met de motor gereden en daardoor staat de planning van de werkplaatsen niet altijd helemaal vol. Wanneer de zon zich eindelijk laat zien, dan stroomt het aantal aanvragen voor onderhoud en herstellingen wel binnen en kunnen de wachttijden oplopen.”

    Feedback uit de motorshowroom
    De eerste zes maanden zijn vrij druk geweest voor de motorhandelaars, ondanks het slechte weer. We horen dan ook dat er vrij veel volk én interesse was in de showrooms, met doorgaans goed geïnformeerde klanten die goed weten wat ze willen en die vaak snel beslissen. Dat maakt dat de door ons gecontacteerde dealers qua verkoop tevreden zijn over de eerste zes maanden.

    De verkoop van elektrische motorfietsen blijft op een laag pitje, maar in stedelijke omgevingen doen de elektrische scooters het niet slecht.

    Tweedehands blijft een moeilijk verhaal en daarom houdt een aantal dealers er zich niet meer mee bezig. Bij diegenen die nog wel actief zijn op de tweedehandsmarkt krijgen we feedback dat het afgelopen maand beter is gegaan. In het geval van BWM blijken de occasie GS’sen vlot van de hand te gaan. De technische keuring blijft sowieso nog een belangrijke rem op het aantal tweedehandse transacties.

    In de werkplaatsen was het soms minder druk dan normaal maar bij goed weer worden de wachtrijen langer en kan het tot enkele weken duren om aan de beurt te komen.

    Gedetailleerde cijfers en analyse van de tweedehands- en nieuwmarkt

    1. Tweedehandse motoren

    De tweedehandsmarkt deed het in juni -19,3% slechter dan vorig jaar, maar het echte referentiepunt is 2022. Dan zie je dat de markt -33,5% is gedaald, wat op maandbasis een verschil maakt van bijna 3.300 motoren. De cumul van de eerste zes maanden vertelt hetzelfde verhaal: licht beter dan vorig jaar maar net geen 25% en iets meer dan 10.000 eenheden slechter dan twee jaar geleden. Het wijst op een probleem van lange duur voor de Belgische occasiemarkt, waarvan de tweedehands motorkeuring aan de basis ligt.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen (eerste zes maanden 2024)

    Gewesten en provincies kleuren stilaan terug groen
    Vlaanderen is ook tot en met juni 2024 de grootste tweedehandsmarkt (60,0% gecumuleerd) en won +5,0% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2023. Brussel (+1,3%) en Wallonië (+0,1%) boeken een licht minder grote winst. Opvallend is dat de grotere cilinderinhouden het over het algemeen beter doen dan de lichtste klassen.

    We waren stilaan bloedrode kaarten gewoon op provinciaal vlak maar gelukkig is het tij wat gekeerd. We zien met name stijgingen in verschillende provincies, van een bescheiden +0,3% in Limburg en Henegouwen tot een stevige +10,4% in Waals Brabant.

    Let op: dit zijn verbeteringen in vergelijking met een barslecht eerste semester 2023.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per regio (eerste zes maanden 2024)

    De zware jongens stijgen het meest
    Alle klassen stijgen ten opzichte van vorig jaar. De sterkste stijgers zitten in de zwaarste klassen: vooral dan bij de +1.001cc. Een mogelijke verklaring is dat de meerkost van de technische keuring gemakkelijker kan verrekend worden bij duurdere motoren dan bij lichte en goedkopere modellen. Ook de instroom van extra BMW R1200GS en R1250GS op de tweedehandsmarkt speelt hier zeker mee.

    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per cilinderinhoud (eerste zes maanden 2024)

    Minder rood in de Top10 van de verschillende klassen
    In de gecumuleerde Top10 zien we nog enkele dieprode cijfers maar we merken ook steeds meer positieve cijfers op, vooral bij de motoren van meer dan 750cc. Logisch, want we komen uit een heel diep dal gekropen. BMW gaat stevig vooruit met zowel parallel twins als de boxers (oudere GS-modellen die vrijkomen op de occasiemarkt) en ook KTM doet het goed bij de grotere cilinderinhouden. Net als Ducati. Suzuki stijgt sterk in de lichte klassen maar verliest bij de zwaardere jongens terwijl de andere Japanse merken ongeveer status quo blijven dank zij een duidelijk verlies in lichte klassen dat wordt gecompenseerd door een relatieve winst in grotere cilinderinhouden (behalve Yamaha).


    Inschrijvingen tweedehandse motorfietsen – per merk (eerste zes maanden 2024)

    2. Nieuwe motorfietsen

    De nieuwe motorfietsen blijven positief evolueren. Juni was wel een valse noot met een daling van -20,2% tot 2.907 exemplaren. Over het eerste semester loopt het aantal nieuwe motoren op tot 15.542 eenheden (+1,7%) en dat is het beste resultaat van de afgelopen jaren. Hoopgevend is verder dat het vrij druk blijft in de showrooms en dat heel wat klanten waren bereid om tot een aankoop over te gaan. Een prima eerste semester dus, ondanks het natte weer.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen (juni 2024)

    De gecumuleerde cijfers van de nieuwe inschrijvingen per regio reiken ons verdere interessante inzichten aan. Vlaanderen groeit met +3,5% en blijft de grootste regio met 62,1% van de totale verkoop van nieuwe motorfietsen in ons land. Wallonië neemt 31,7% (-1,4%) voor zijn rekening en Brussel 6,2% (-0,1%).

    Bij de provincies blijft Vlaams-Brabant stevig groeien (+13,0%) - het gevolg van meer leasing motorfietsen…? - maar moet toch Antwerpen (+2,0%) en Oost-Vlaanderen (-3,7%) voorlaten. Henegouwen wordt nu de eerste Waalse provincie vóór Luik terwijl hekkensluiter Luxemburg ook mooi scoort met een +7,5%, weliswaar met een beperkt aantal motoren.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per regio (eerste zes maanden 2024)

    In juni zien we verliezen in alle klassen. Maar op cumulbasis voor de eerste zes maanden gaan enkel de 125cc en de +1.001cc er licht op achteruit. Vooral dat laatste is opvallend met de komst van enkele belangrijke nieuwe modellen bij de grote cilinderinhouden.

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per cilinderinhoud (eerste zes maanden 2024)

    Inschrijvingen nieuwe motorfietsen – per merk (eerste zes maanden 2024)

    De markt van de nieuwe motoren kende tijdens het eerste semester enkele stevige verliezers zoals Piaggio (-15,6%) en KTM (-12,5%) maar ook enkele krachtige groeiers waaronder Yamaha (+21,4%) en Kawasaki (+18,1%). Leider Honda steeg lichtjes met +2,5% maar opvallend is de daling met -5,6% van BMW. Het Duitse merk krijgt klappen met zijn monocilinder, maar verliest ook licht met zowel de paralleltwin als de boxermotor. Dat is eerder toe te schrijven aan een beperkte levering van de nieuwe 900- als 1300-modellen dan aan een verminderde interesse in het merk, lijkt ons.

    Helaas was de eerste jaarhelft erg nat. Tijdens de betere dagen kwam er meer volk naar de showrooms en de klanten waren kooplustig. Dat is beloftevol voor de inschrijvingen van de komende maanden. Hopelijk gaan nu ook de weergoden nog hun duit in zakje doen en zorgen voor aangenaam motorweer tijdens de (na)zomer !
    Meer info TRAXIO
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
    TRAXIO STATS
    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerauto’s, aanhangers en speed pedelecs.
    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.

    08-07-2024 om 21:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aan het water
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    07-07-2024 om 21:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een goede raad

    Beste lezers,

    Die ongewenste advertenties die de laatste dagen mijn en nog een aantal andere blogs teisteren kunt u best negeren. Laat u niet beïnvloeden door die advertenties.

    07-07-2024 om 21:18 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!