Provincie Antwerpen
1 | 3 | 2016
1.000 jonge ondernemers in spe aan de slag op de Verkoopdag @Wijnegem Shopping Center
In Wijnegem Shopping Center kwamen dit weekend 1.000 jonge en toekomstige ondernemers samen om hun producten van hun mini-onderneming aan te prijzen aan het grote publiek. De jongeren testten zo hun ondernemers- en verkoopstechnieken uit op de winkelaars. Gedeputeerde Ludwig Caluwé reikte op het einde van de dag vier prijzen uit. Provinciaal Instituut Sint-Godelieve uit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool, Berkenbeek Wuustwezel en PXL Diepenbeek mochten zich de winnaars van de dag noemen.
Vlajo organiseerde op zaterdag 27 februari met de steun van de provincie Antwerpen een verkoopdag in Wijnegem Shopping Center. Voor 1.000 jonge ondernemers was dit het hoogtepunt van een schooljaar dat in het teken staat van “ondernemen” en “ondernemerschap”. De nadruk ligt op DOEN: eerst denken, en dan effectief durven doen! 95 Vlajo mini-ondernemingen en Vlajo small business projects (uit de provincies Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en West- Vlaanderen) stelden zich voor aan het grote publiek.
Wijnegem, een uitstekend forum Op de Vlajo verkoopdag in de overweldigende omgeving van Wijnegem Shopping Center brachten de Vlajo Mini-ondernemingen en Small Business Projects hun producten aan de man: jonge zaakvoerders en hun medewerkers konden dan het grote publiek uittesten. Zo leerden ze om onbekende personen te durven aanspreken, meer samen te werken en er voluit voor te gaan. Ze hebben hun verkoopskills uitgetest en konden er netwerken met elkaar. Dankzij deze projecten verwerven de studenten ondernemende competenties voor een vlotte overgang naar de arbeidsmarkt
De jury en het publiek belonen
De jury beloonde de Vlajo Mini-ondernemingen/SBP’s die uitblinken met standpresentatie, hun product of verkooptechnieken. Ook de leerlingen konden hun stem uitbrengen. PXL Diepenbeek won met Trash it (interactieve assenbakken) de prijs voor Beste junior onderneming algemeen. De Studentenprijs ging naar het team van de Karel de Grote Hogeschool met hun MoBi, gepersonaliseerde smartphone gadgets. De stand van Berk & Bizz, van Berkenbeek Wuustwezel, werd tot beste stand gekroond dankzij hun zelfgemaakte vlaggenlijnen, magneten en decoratie. De prijs voor beste verkooptechnieken werd tenslotte weggekaapt door het Provinciaal Instituut Sint-Godelieve. Zij brachten met Multi-Kitchen zelfgemaakte theebloemen en een multicultureel kookboekje mee.
De winnaars kregenhun prijs in ontvangst van gedeputeerde Ludwig Caluwé Copy richt provincie antwerpen
|