Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    02-04-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

     

    Drie gerenommeerde kennis- en onderwijsinstellingen realiseren uniek Corrosielab

     

     

    Interreg Vlaanderen-Nederland continueert haar werking in deze bijzondere tijden zo goed als mogelijk en moedigt ook de vele projecten aan om zich blijvend in te zetten, want we geloven nu meer dan ooit in de kracht van het samenwerken!

    Vandaag werd het project Praktijklab Corrosie & Isolatiegoedgekeurd. Het project richt zich op het combineren van bestaande én nieuw te ontwikkelen infrastructuur bij drie gerenommeerde kennis- en onderwijsinstellingen in de grensregio. De infrastructuur is gericht op industrieel onderzoek rond het thema corrosie. Door het bundelen van krachten en complementaire onderzoeksfaciliteiten ontstaat een uniek, compleet en efficiënt ingericht Corrosielab.

    Met deze nieuwe goedkeuring wordt, inclusief cofinanciering, in totaal 1.3 miljoen euro in de Vlaams-Nederlandse grensregio geïnvesteerd. Hiervan komt de helft uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). De teller staat zo op 81 goedgekeurde projecten waarmee in totaal ruim 153.6 miljoen euro vanuit het EFRO fonds werd geïnvesteerd in de grensregio. 

    Het volledige persbericht leest u hier.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zorgbedrijf Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    01 | 04 | 20

     

    Zorgbedrijf Antwerpen aligneert zich met de nieuwe Vlaamse richtlijn voor serviceflatbewoners in kader van coronapreventie

     

    Het Vlaams agentschap Zorg en Gezondheid lanceerde de voorbije nacht aangepaste richtlijnen voor de assistentiewoningen in Vlaanderen. Met een algemeen toegangsverbod waren de regels rond toegangscontrole al duidelijk voor serviceflats die behoren tot een woonzorgcentrum. Voor serviceflats met een aparte ingang voor de bewoners waren de richtlijnen rond de toegangscontrole minder eenduidig. Ter bescherming van haar serviceflatbewoners besloot Zorgbedrijf Antwerpen de voorbije week daarom eigenhandig tot strengere maatregelen op vlak van toegangscontrole. Zorgbedrijf Antwerpen is tevreden dat het probleem van de serviceflats werd erkend en dat de nieuwe richtlijn nu wel een oplossing biedt. Zorgbedrijf Antwerpen aligneert haar werking in de serviceflats dan ook met de nieuwe richtlijn.

     

    Conform de corona-maatregelen in de privésfeer, is iedere serviceflatbewoner verplicht om thuis te blijven en contact met andere mensen dan buiten het gezin te vermijden. Volgens de nieuwe richtlijn zijn enkel noodzakelijke verplaatsingen voor serviceflatbewoners toegestaan, zoals naar de winkel gaan. Alle niet-dringende verplaatsingen zijn daarentegen verboden voor bewoners, behoudens lichaamsbeweging. Bewoners van de serviceflats van Zorgbedrijf Antwerpen krijgen nieuwe sleutels en badges. Het doorgeven van die sleutels en badges is niet toegestaan, wordt gecontroleerd en misbruik wordt bestraft.

     

    Als het serviceflatgebouw over een eigen tuin beschikt, mogen de bewoners daar -zoals voorheen - gebruik van maken, op voorwaarde dat zij zich houden aan de beschermende maatregelen over het verplicht afstand houden van elkaar. Hetzelfde geldt voor een gemeenschappelijk terras. Er geldt ook een samenscholingsverbod zowel binnen als buiten het gebouw. Dus meerdere serviceflatbewoners die samen de lift nemen is verboden. Wanneer toch overtredingen worden vastgesteld, zal Zorgbedrijf Antwerpen de gemeenschappelijke tuin of het terras kunnen afsluiten.

     

    Volgens diezelfde richtlijn is toegang tot het serviceflatgebouw voortaan enkel nog mogelijk voor medewerkers van Zorgbedrijf Antwerpen of erkende hulpverleners. Zorgbedrijf zal standaard de legitimering van erkende hulpverleners vragen en optreden bij misbruik. Daarnaast wordt er per bewoner slechts één - door Zorgbedrijf Antwerpen - geattesteerde mantelzorger toegang verschaft tot het gebouw. Het betreft hier per bewoner steeds dezelfde nominatieve mantelzorger. Afwisseling tussen familieleden, vrienden is dus niet mogelijk. Alle extern, niet essentieel bezoek is niet langer toegelaten in de serviceflats. Zorgbedrijf Antwerpen registreert - zoals voorheen - aan het onthaal alle namen van mantelzorgers en erkende hulpverleners.

     

    Volgens de nieuwe richtlijn kan Zorgbedrijf Antwerpen - naast de huisarts- nu ook zelf een vermoeden van Covid-19 bij serviceflatbewoners melden en in overleg met het agentschap de gepaste maatregelen nemen. Dat betekent dat er ook kan worden opgetreden naar bewoners of hun mantelzorger die niet de nodige solidariteit rond Covid-19 betonen en medebewoners in gevaar brengen.  

     

    Deze regels plaatsen de verantwoordelijkheid voor de collectieve gezondheid grotendeels in handen van de bewoners en hun hulpverleners. Er moet gerekend worden op hun medewerking om zichzelf en anderen niet in gevaar te brengen. Wie de verstandige keuze maakt om zichzelf te isoleren tijdens de epidemie die vooral senioren treft, kan en zal volledig ondersteund worden.

     

    De eerder gecommuniceerde dienstverlening in de serviceflats blijft ook van kracht:

    • Bewoners die tijdig hun warme maaltijd bestelden via het dienstencentrum zullen deze ontvangen, ook op zaterdag en zondag. Serviceflatbewoners kunnen die warme maaltijd ophalen in het dienstencentrum (weliswaar met een ruime afstand van mekaar) of ervoor kiezen om de maaltijd direct aan de serviceflat te laten leveren.
    • Bewoners die een drankje of een versnapering wensen, kunnen die in de cafetaria bestellen via de medewerker van Zorgbedrijf Antwerpen tussen 14 en 16.30 uur. De cafetaria op zich blijft gesloten.
    • Bewoners die boodschappen via Zorgbedrijf Antwerpen willen doen, geven hun bestelling door via het dienstencentrum. Zo wordt het weekend overbrugd, en blijven ze verzorgd worden. Tijdens het weekend is er geen boodschappendienst door Zorgbedrijf Antwerpen voorzien. Iedere dag - ook tijdens het weekend - is er wel een basisassortiment (brood, beleg, …) voorzien dat de bewoner via het dienstencentrum kan bestellen. 
    • Het wassalon blijft open voor de bewoners. Wel wordt gevraagd om maximaal met één persoon tegelijk in het wassalon te zijn en ook niet samen te wachten in de gang. Dit kan enkel op afspraak via het dienstencentrum. Maak een afspraak, zodat alles vlot verloopt.
    • De postbedeling is gegarandeerd. Alle post wordt gecentraliseerd in het dienstencentrum en van daaruit bedeeld.
    • Bewoners die tussen 18 en 8 uur ’s morgens  met dringende vragen zitten kunnen altijd gebruik maken van het persoonlijk alarmsysteem in hun flat om contact op te nemen.
    • Familieleden die boodschappen of pakketjes willen bezorgen, doen dat tussen 8 en 10 uur of tussen 14 en 16.30 uur. Voorafgaandelijk dient eerst een afspraak gemaakt te worden via het gsm-nummer van de centrumleider. De medewerker van Zorgbedrijf Antwerpen zorgt ervoor dat dit pakket in de serviceflat geraakt.
    • Bij vragen kunnen bewoners en familieleden contact opnemen met het dienstencentrum. Daarnaast kunnen zij ook het klantcontactcenter van Zorgbedrijf Antwerpen bereiken dat ook in het weekend bereikbaar is op het telefoonnummer 03 431 31 31 of het e-mailadres klantendienst@zorgbedrijf.antwerpen.be. Enkel na de kantooruren blijft het nummer 03 338 26 11 beschikbaar voor noodgevallen.

     

     

    Zorgbedrijf Antwerpen telt 44 dienstencentra, een gamma aan thuisdiensten (zoals poetshulp, huishoudhulp-gezinszorg, persoonlijk alarmsysteem…), 3350 serviceflats, 17 woonzorgcentra in de stad Antwerpen, (web)winkel www.deschakel.be met producten voor en getest door senioren en 7 centra voor jeugdzorg. Zorgbedrijf Antwerpen staat ook in voor het beheer en management van het woonzorgcentrum Vesalius in Brasschaat en voor dienstencentrum en serviceflats Felix Brouwershof in Onze-Lieve-Vrouw-Waver. Het is de grootste speler in de Antwerpse zorgsector met 4000 gemotiveerde medewerkers die elke dag 18.000 klanten helpen. Zorgbedrijf Antwerpen ontving in 2017 en 2018 een Gault&Millau Catering Award. www.zorgbedrijf.antwerpen.be

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

       

     

     

     

     

    01 | 04 | 20

     

    Burgerbegroting: bewoners zetten meeste geld in op projecten voor mensen in armoede, groen in straten en op pleinen en meer bomen

     

    Voor de zevende keer verdeelden de inwoners van het district Antwerpen het geld van de Burgerbegroting en beslissen ze volledig zelf over 10 procent van het jaarbudget van het district.

     

    Inwoners van het district Antwerpen verdeelden de afgelopen weken maar liefst 1,4 miljoen euro over de 12 populairste thema’s van de Burgerbegroting. Omwille van het coronavirus gebeurde dat deze editie voor het eerst uitsluitend online. Dit jaar gaat er opvallend veel geld naar de thema’s ‘projecten voor mensen in armoede’ en ‘meer bomen’. Aan ‘groen in straten en op pleinen’ werd dit jaar het grootste bedrag toegekend: 201.344 euro.

    Dit zijn de 12 thema’s en de toegekende bedragen:

     

    • buurtconcerten en -feesten: 69.143 euro
    • betere voetpaden: 124.462 euro
    • groen in straten en op pleinen: 201.344 euro
    • meer bomen: 179.862 euro
    • toegankelijk publiek domein: 102.735 euro
    • projecten voor mensen in armoede: 192.011 euro
    • meer sociaal contact: 104.469 euro
    • huiswerkbegeleiding: 72.729 euro
    • zet je buurt in beweging: 55.376 euro
    • zilveren linten (veilige wandelroutes voor senioren): 54.619 euro
    • ondersteuning bewonersgroepen: 93.437 euro
    • aanwerving en ondersteuning vrijwilligers: 149.813 euro

     

    Schepen van participatie & Burgerbegroting Femke Meeusen ziet veel mogelijkheden binnen de gekozen thema’s en toegewezen bedragen: “Opnieuw werd een hoog bedrag aan groenvoorziening toegekend. Er is op lokaal niveau veel mogelijk om meer groen in het straatbeeld te brengen. En ook de nieuwe thema’s doen het goed. Binnen de thema’s ‘buurtconcerten en -feesten‘ en ‘zet je buurt in beweging’ zijn leuke initiatieven mogelijk om ons district nog meer te laten bruisen. Dankzij de Burgerbegroting kunnen bewoners in alle wijken van ons district er nu concrete ideeën voor indienen en mee aan de slag gaan. Ik kijk heel erg uit naar alle voorstellen, van klein tot groot.”

     

    Nu de bedragen verdeeld zijn, gaat de volgende fase van de Burgerbegroting van start: de projectronde. Iedereen kan nu projecten indienen via https://doemee.burgerbegroting.be. Een projectvoorstel moet passen binnen de 12 thema’s en de gekozen bedragen, en kan doorgestuurd worden tot en met zondag 17 mei 2020.

     

    In september kiezen de inwoners vervolgens welke projecten effectief geld krijgen, dit doen ze zowel online als op het Burgerbegrotingfestival. Alle info is te vinden op www.burgerbegroting.be.

     

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

           

     

    31 maart 2020 

     

    Docenten Verpleegkunde maken Covid-19 website voor personeel woonzorgcentra

     

    De verzorging van met Covid-19 besmette bewoners stelt de Vlaamse woonzorgcentra voor grote uitdagingen. AP Hogeschool Antwerpen bouwde in samenwerking met Zorgnet-Icuro een informatiewebsite uit over een hele reeks verpleegkundige handelingen om zorgpersoneel beter voor te bereiden op de complexe taken die hen te wachten staan. De website is voor iedereen toegankelijk.

     

    In woonzorgcentra worden meer en meer besmettingen met Covid-19 vastgesteld. Sommige bewoners worden overgebracht naar het ziekenhuis, andere worden in de woonzorgcentra verzorgd op speciale afdelingen. Dat vereist bepaalde verzorgende handelingen die de verpleegkundigen in de woonzorgcentra anders niet uitvoeren. De nood aan een opfrissing van de kennis hierover deed zich sterk voelen.

     

    Zorgnet-Icuro sloeg daarom de handen in elkaar met AP Hogeschool Antwerpen. Docenten Verpleegkunde bouwden in een mum van tijd een online-platform met een overzicht van verschillende verpleegkundige handelingen:

    •         Aspiratie

    •         Infuustherapie

    •         Isolatie en hygiëne

    •         Urologische zorgen

    •         Zuurstoftherapie en Aërosol

     

    De website bevat theoretische informatie, foto’s en filmpjes, overzichtelijk gerangschikt via thema’s en subthema’s. Alle materiaal is gevalideerd.

     

    De website is toegankelijk voor iedereen:  http://zorgneticuro.ap.be/ en kan zowel via smartphone, pc en tablet geraadpleegd worden.

     

    Zorgnet-Icuro is bijzonder verheugd dat deze informatie op zo’n korte tijd kon samengebracht worden op een gebruiksvriendelijke manier. Margot Cloet, gedelegeerd bestuurder: “We zijn bijzonder blij dat de docenten van AP Hogeschool dit huzarenstukje op zo’n korte tijd klaargespeeld hebben. De informatie is helder, duidelijk en tot the point. Het helpt onze woonzorgcentra echt ongelooflijk vooruit”.

     

    We voelen als hogeschool een grote verantwoordelijkheid tijdens deze gezondheidscrisis,” aldus Pascale De Groote, algemeen directeur van AP Hogeschool. “Zo blijven onze 2e tot 4e jaars Verpleegkunde en Vroedkunde dapper op post tijdens hun stages in de ziekenhuizen. Met deze praktische website willen onze docenten hun kennis ook doorgeven aan de mensen op het terrein.”

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Antwerpen helpt: doe jij ook mee?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Antwerpen helpt: doe jij ook mee?

     

     

    Beste Antwerpenaar

    Het coronavirus is gevaarlijk voor kwetsbare mensen en ouderen.
    Zij blijven het best zoveel mogelijk thuis.

    Niet iedereen kan hulp vragen aan familie of vrienden.
    Kwetsbare Antwerpenaren hebben onze hulp nodig (met boodschappen doen, medicijnen afhalen, eten brengen, dieren verzorgen …).

    Daarom startte de stad met het platform 'Antwerpen helpt'. 
    Ook jij kan helpen door flyers te bussen bij mensen waarvan je denkt dat ze hulp kunnen gebruiken!

     

     

    Hoe vraag je flyers aan?

    1. Print ze zelf af via deze link​.

    2. Vraag flyers aan:

    Laat ze leveren op je werk- of thuisadres.
    Een medewerker steekt de flyers daar in de brievenbus. 

     

    Meer info

     

     

     

     

     

     

    Volg stad Antwerpen

     

     

     

    www.antwerpen.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Provincie Antwerpen

    25 | 03 | 2020

    Provincie Antwerpen verlengt betaaltermijn naar 4 maanden voor provinciebelasting
    In navolging van andere overheden houdt ook provincie Antwerpen rekening met wie financieel in de problemen dreigt te komen door de coronacrisis

    Jaarlijks rond deze periode stuurt de provincie Antwerpen haar aanslagbiljet uit naar haar inwoners. Op deze brief staat een termijn van twee maanden om 39 euro over te schrijven. Omwille van de coronacrisis besliste het provinciebestuur deze betalingstermijn van twee maanden te verlengen naar vier maanden voor inwoners die hierdoor financieel in de problemen dreigen te komen. Daarenboven worden de meest kwetsbare groepen binnen de samenleving, waaronder rechthebbenden op een verhoogde tegemoetkoming inzake ziekteverzekering, automatisch vrijgesteld van provinciale belastingen.

    Jaarlijks worden de provinciale aanslagbiljetten verstuurd vanaf eind maart. Bij de start van de coronacrisis waren de voorbereidingen ver gevorderd. Om onnodige extra drukkosten te vermijden, is besloten om alsnog de aanslagbiljetten uit te sturen.

    Het provinciebestuur wil evenwel absoluut voorkomen dat inwoners in deze moeilijke tijden in financiële problemen komen en ze de nodige ademruimte geven. Daarom besliste de deputatie van de provincie Antwerpen in navolging van andere overheden om voor de algemene provinciebelasting vier maanden niet actief in te vorderen.

    Wie dus binnenkort zijn aanslagbiljet in de bus krijgt, maar dit bedrag niet kan betalen binnen twee maanden zoals vermeld op het aanslagbiljet, hoeft dit slechts binnen vier maanden te doen. Als dit uitstel niet afdoende is, kunnen belastingplichtigen bijkomend afspraken maken met de belastingdienst over een afbetalingsplan.

    De meest kwetsbare groepen binnen de samenleving, o.a. rechthebbenden op een verhoogde tegemoetkoming inzake ziekteverzekering, zijn zoals altijd automatisch vrijgesteld van provinciale belastingen.

    Voor bedrijven gaan de aanslagbiljetten niet voor juni de deur uit. De provincie volgt de situatie op de voet en bekijkt hoe ze verder tegemoet kan komen aan de problemen waar veel ondernemers nu mee geconfronteerd worden.

    Alle informatie over de provinciale belastingen kan je lezen op: https://belastingen.provincieantwerpen.be

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DISTRICT ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Burgerbegroting gaat volledig digitaal wegens corona-maatregelen: inwoners verdelen geld online over 12 thema’s

     

    Al voor de zevende keer krijgen inwoners van het district Antwerpen de kans om te beslissen over de verdeling van 1,4 miljoen euro ofwel 10% van de volledige begroting van 2021. Omwille van het coronavirus worden de fysieke stemmomenten dit jaar geannuleerd. Het geld verdelen kan vanaf nu dus enkel online, tot en met dinsdag 31 maart 2020.

     

    Meer dan 1000 bewoners kozen eerder deze maand al de 12 thema’s van de Burgerbegroting. Nu is het weer aan de inwoners van het district om te beslissen hoeveel geld ze willen inzetten op deze thema’s.

     

    Femke Meeusen, districtsschepen bevoegd voor participatie & Burgerbegroting, licht de beslissing toe om dit jaar enkel online geld te verdelen: “De fysiekestemmomenten van zondag 29 maart hebben we wijselijk geannuleerd uit voorzorg voor het coronavirus.De gezondheid van onze inwoners primeert. Inwoners kunnen nu dus enkel online geld verdelen via https://doemee.burgerbegroting.be. Vorig jaar introduceerden we voor het eerst deze mogelijkheid. Dit verliep vlot en het geld online verdelen is zeer gebruiksvriendelijk. Inwoners kunnen aan de hand van schuifbalkjes eenvoudig zelf bepalen op welke thema’s ze het meeste geld inzetten.Op die manier beslissen ze mee over de toekomstplannen in district Antwerpen. We sporen iedereen aan om te klikken en te verdelen.”

     

    Inwoners die zich registreren op https://doemee.burgerbegroting.bekunnen snel en eenvoudig duidelijk maken hoeveel geld van het totale bedrag ze in een bepaald thema willen investeren. Online geld verdelen is nog mogelijk tot en met dinsdag 31 maart.

     

    Vanaf woensdag 1 april kan iedereen projecten indienen voor de thema’s en de gekozen budgetten op diezelfde website.Een overzicht van de thema’s en de volgende stappen staat ook op www.burgerbegroting.be.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Provincie Antwerpen

    20| 3 | 2020

    Kwartier Z wordt triagepunt voor mogelijke coronapatiënten

    Provinciebestuur stelt deel van het Gouverneur Kinsbergencentrum gratis ter beschikking


    Kwartier Z, een deel van het Gouverneur Kinsbergencentrum in Wilrijk, wordt vanaf vrijdagnamiddag 20 maart een voorpost voor de spoedafdeling van het UZA om de mogelijke toevloed aan coronapatiënten op te vangen. De coördinatie van het triagepunt gebeurt door de plaatselijke huisartsenkring. De provincie Antwerpen verleent haar volle medewerking aan dit initiatief en stelt onder meer het gebouw gratis ter beschikking.

     

    Het triagepunt opent vanmiddag, vrijdag 20 maart om 14 uur. Voorlopig wordt enkel op vaste tijden gewerkt, maar alles is erop voorzien om indien nodig snel over te schakelen naar een 24/7-werking.

     

    De beschikbare ruimte in het Gouverneur Kinsbergencentrum is ingericht voor 3 artsen, met 2 onderzoekslokalen en een onthaal. Deze ruimte wordt volledig afgesloten van de rest van het gebouw met een veiligheidssluis.

     

    Het is niet de bedoeling dat patiënten zichzelf spontaan aanbieden aan het triagepunt; dat gebeurt enkel op afspraak en na doorverwijzing door de huisarts. Op een afgescheiden deel van de parking wachten ze in hun auto tot ze telefonisch verwittigd worden dat ze aan de beurt zijn. De plaatselijke huisartsenkring Zuid (Hoboken, Kiel, Wilrijk / HAAZ) coördineert de werking van het triagepunt.

     

    We hebben deze locatie spontaan aangeboden als extra ondersteuning, ” zegt gedeputeerde Kathleen Helsen. “ In normale omstandigheden is Kwartier Z een centrum voor anders leren, anders werken en samenwerken in de zorgsector. Maar in deze uitzonderlijke tijden moet iedereen zijn verantwoordelijkheid opnemen. Daarom stellen wij onze infrastructuur graag ter beschikking om er een triagepunt van te maken. We doen dat gratis; ook de kosten voor telefonie en ICT nemen wij voor onze rekening. “

    PRAKTISCHE INFO

    Omwille van de privacy van patiënten en hulpverleners is het maken van beelden niet toegelaten zonder expliciete toestemming en vooraf gemaakte afspraken.

    Beleidsverantwoordelijken:
    Kathleen Helsen, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Zorgeconomie

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen

    Gouverneur Cathy Berx vertegenwoordigt de provinciale, gewestelijke (Vlaamse) of federale (Belgische) overheid in de provincie Antwerpen. In die hoedanigheid vormt de gouverneur de schakel tussen de vier bestuurlijke niveaus: de federale overheid, de Vlaamse overheid, de provincie en de steden & gemeenten. Zij woont de provincieraden bij en zit de deputatie - het politieke hart van de provincie- voor. Als commissaris van de Vlaamse regering houdt zij bestuurlijk toezicht op de gemeenten en OCMW’s en kan zij beslissingen schorsen die strijdig zijn met de wetten, decreten en besluiten van de federale of Vlaamse regering.  Als commissaris van de federale regering heeft de gouverneur vooral taken op het gebied van ordehandhaving, veiligheid en rampenmanagement.

    Gouverneur roept iedereen op maatregelen tegen verspreiding Covid-19- virus nauwgezet na te leven

     

    We hebben maar één kans om de epidemie te vertragen en dat is NU. Alleen samen kunnen we de verspreiding van het Covid-19-virus vertragen. Alleen samen kunnen we de piek voor ons uit schuiven en verkleinen. Dat is absoluut noodzakelijk om ervoor te zorgen dat onze gezondheidszorginfrastructuur de toevloed van (zeer) zwaar zieke patiënten in de ziekenhuizen zal blijven aankunnen.

    In de provincie Antwerpen komt de Provinciale Crisiscel onder leiding van gouverneur Cathy Berx dagelijks samen om de federale maatregelen consequent uit te voeren en de uitvoering ervan te coördineren. Ook vragen van de lokale besturen, van burgers, bedrijven, instellingen,… uit de provincie worden tijdens dit overleg besproken.  De Provinciale Crisiscel staat in nauw contact met het Nationaal Crisiscentrum. De uitwerking van de maatregelen en beleidsbeslissingen is immers een complexe oefening en vraagt voortdurende afstemming, ook met de andere overheden.

    Gouverneur Cathy Berx:

    “Sinds vrijdag 13 maart 2020 middernacht zijn cruciale maatregelen van kracht in ons land om de verspreiding van het Covid-19-virus af te remmen en de kwetsbaren in onze samenleving te beschermen. In het belang van uw eigen gezondheid en die van al wie kwetsbaar is: besef de ernst van de situatie en omzeil de maatregelen niet!  Alleen samen kunnen we deze epidemie aan.  Want hoewel dit virus voornamelijk kwetsbare groepen zoals ouderen en mensen met een slechte gezondheid treft, kan het ook risicovol zijn voor jongeren en volwassenen.

     

    Besteed daarom voldoende aandacht aan persoonlijke hygiëne en beperk het rechtstreeks sociaal contact. Houd altijd voldoende afstand. Wees waakzaam en alert voor symptomen, bij jezelf en bij anderen.  Maak elkaar niet ziek  In deze digitale tijd zijn er gelukkig heel wat alternatieven om het sociale contact te onderhouden. Zodra alles goed en wel achter de rug is, is er tijd zat om elkaar te omhelzen en samen feestjes te bouwen. Maar niet nu! Verspreid dit nieuws, niet het virus!

     

    De solidariteit en de creativiteit die spontaan ontstaat is hartverwarmend en staat in schril contrast met het roekeloos gedrag van sommigen. Blijf elkaar helpen en bijstaan, maar houd steeds de voorzorgsmaatregelen in acht: houd minstens 1,5 meter afstand van elkaar, blijf thuis wanneer u ziek bent, kom enkel nog samen in familiale of intieme kring, bouw geen feestjes, toon burger- en verantwoordelijkheidszin, houd veel contact via sociale media…

     

    Meer dan ooit dank ik alle zorgverleners, hulpdiensten en alle andere personen die zich massaal inzetten om deze crisis het hoofd te bieden. Bedankt voor zoveel engagement voor de algemene gezondheid van ons allen.”

     

    Voor meer info over het coronavirus, zie https://www.info-coronavirus.be/nl/.

     

    Perscontacten :

    Kabinet gouverneur Cathy Berx:
    Sara Claes

                  Kabinetsadviseur
                  T: 03 240 50 52 M: 0476 50 55 91

                 E: sara.claes@provincieantwerpen.be

     

                  Federale Diensten Gouverneur Antwerpen Dienst Noodplanning :

                  Gerd Van Cauwenberghe

                  Diensthoofd

                   T : 03 204 03 54

                   E :gerd.vancauwenberghe@fdgantwerpen.be

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE ROMA

    CORONA-UPDATE

    DE ROMA SLUIT DE DEUREN TOT EN MET 3 APRIL

    Beste vrienden,

    volgens de laatste richtlijnen worden alle activiteiten in De Roma geschrapt tot en met 3 april. Dat wil zeggen dat naast de concerten tot eind maart (waarvan gisteren werd aangekondigd dat ze niet doorgaan) ook die van Raymond van het Groenewoud (1 april), Dijf Sanders (2 april) en N3rdistan (3 april) worden verplaatst of geannuleerd. We gaan in samenspraak met de artiesten op zoek naar een nieuwe datum, van zodra er duidelijkheid is krijgen tickethouders een bericht.

    Alvast bedankt voor jullie begrip en veel sterkte aan iedereen!

    Het team van De Roma
     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Antwerpen MERKSEM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12 | 03 | 20

    Stad Antwerpen neemt noodzakelijke en strikte maatregelen om verspreiding coronavirus tegen te gaan
    In afwachting van de provinciale of federale fase van het rampenplan neemt de stad Antwerpen noodzakelijke en strikte maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te vertragen en de volksgezondheid te beschermen. Enkel de essentiële dienstverlening zal nog worden gegarandeerd. Niet-essentiële diensten worden al zeker tot en met 31 maart opgeschort.

    Enkel essentiële dienstverlening

    Na een veiligheidsoverleg tussen de burgemeester, Politiezone Antwerpen, Brandweer Zone Antwerpen, de stedelijke dienst Maatschappelijke Veiligheid en de rampencoördinator van de stad Antwerpen werd beslist om in afwachting van de provinciale of federale fase van het rampenplan noodzakelijke en strikte maatregelen te nemen om de volksgezondheid te beschermen.

    Vanaf morgen, vrijdag 13 maart, zal daarom enkel nog de meest noodzakelijke dienstverlening aan de loketten (inclusief sociale centra) worden verzekerd. De stad vraagt wel om zoveel mogelijk het e-loket te gebruiken en om enkel langs te komen op afspraak. Daarnaast wordt opgeroepen om de aanvraag voor of afhaling van een loketproduct zoveel mogelijk uit te stellen of het thuis te laten leveren. De selfloketten zijn wel gesloten, omdat kans op besmetting daar het grootst is.

    Alle overige, niet-essentiële dienstverlening wordt opgeschort. Dit betekent dat alle stedelijke culturele instellingen (bibliotheken, cultuur- en ontmoetingscentra, musea), sportinfrastructuur (sportlocaties en zwembaden, jeugdinfrastructuur en het stadsarchief gesloten zullen worden tot en met 31 maart.

    Ook alle pers- en publieksmomenten van de stad worden tot het einde van de maand afgelast.

    De afvalophaling blijft wel gewoon doorgaan en ook de stedelijke recyclageparken blijven open.

    Parken, groendomeinen en begraafplaatsen blijven eveneens geopend.

    Antwerpenaren kunnen telefonisch nog steeds terecht bij de infolijn op het nummer 03 22 11 333.

    Scholen en kinderopvang

    Scholen en kinderopvanglocaties blijven wel open. De stad Antwerpen volgt de aanbevelingen van de hogere overheden daaromtrent nauw op.

    Voor specifieke info over activiteiten of maatregelen op de scholen wordt aan ouders gevraagd om de kanalen van de school van hun kinderen te raadplegen of de school te contacteren.

    Politie en brandweer

    De noodzakelijke operationele werking van de veiligheidsdiensten heeft de hoogste prioriteit. Om de dienstverlening voor de Antwerpenaren maximaal te garanderen, worden daarom alle niet-noodzakelijke overlegmomenten en opleidingen opgeschort. Ook schoolbezoeken aan Brandweer Zone Antwerpen gaan niet door.

    Zorgbedrijf Antwerpen

    Zorgbedrijf Antwerpen nam woensdag al maatregelen in de dienstencentra, thuisdiensten, serviceflats, dagverzorgingscentra, woonzorgcentra en jeugdzorg en organiseert zich tijdelijk op maximale thuiszorg. In Woonzorgcentra worden voorlopig geen externe bezoekers toegelaten. Dienstencentra blijven enkel open voor bewoners van de serviceflats, niet voor externen. In huishoudhulp-gezinszorg en de thuisverpleging is de noodzakelijke zorg gegarandeerd.

    Evenementen

    De stad verwacht sterk beperkende maatregelen voor bijeenkomsten en evenementen vanuit het provinciaal of federaal rampenplan en zal deze onverwijld toepassen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Persbericht
    Provincie Antwerpen

    12 | 03 | 2020

    Extra maatregelen voor provinciale evenementen en instellingen n.a.v. corona-virus

    Vandaag besliste de deputatie om als provincie maximaal bij te dragen tot een beperking van de verdere verspreiding van het coronavirus. Bijeenkomsten t.e.m. 31 maart worden preventief afgelast en dit zowel grote als kleine, interne of externe bijeenkomsten. Dit is onder meer voor alle voorstellingen van de Warande en congressen in het provinciehuis.

    Vandaag besliste de deputatie om als provincie maximaal bij te dragen tot een beperking van de verdere verspreiding van het coronavirus. Dit om het aantal besmettingen zoveel mogelijk te beperken en ervoor te zorgen dat het gezondheidszorgsysteem niet in het gedrang komt en de optimale medische zorgverlening gewaarborgd blijkt. In het bijzonder voor de meest kwetsbare personen.

    Bijeenkomsten t.e.m. 31 maart worden preventief afgelast. Bijeenkomsten met meer dan 50 deelnemers worden afgelast, voor kleinere bijeenkomsten geldt: wat niet noodzakelijk is, wordt uitgesteld of afgelast.

    Het provinciebestuur neemt het engagement om geen annulatiekosten aan te rekenen voor bedrijven of scholen, evenals het terugbetalen van tickets of deelnemingsgelden.

    Overzicht van reeds genomen maatregelen tot en met 31 maart:

    - cultuurhuis De Warande Turnhout: annuleringen alle evenementen
    - provinciehuis Antwerpen: annuleringen van alle groepsbezoeken en congressen
    - provinciehuis Antwerpen – Urban Trail van 15 maart is uitgesteld
    - Sport-en Recreatiedomein De Nekker in Mechelen: sluiting zwembad, annulatie turnfeest Gymflex, annulatie seniorenfeest
    - Provinciaal Groendomein Rivierenhof: annulatie OLT Club
    - PIVA – 18 maart annulering DOEdag
    - POM Antwerpen – 26 maart annulering jobevent We are Chemistry
    - Havencentrum – annulering alle excursies
    - Toerisme provincie Antwerpen – annulatie 14 maart bijeenkomst fietsmeters-en peters
    - Kasteel D’Ursel Bornem–annulering painoconcert 15 maart en Primavera Pianistica 16 -21 maart
    - Europa Direct – annulatie lezing Koude Oorlog 19 maart
    - Bosgroepen – annulering algemene vergadering 26 maart
    - PIME – annulatie schoolbezoeken
    - Proefbedrijf Pluimveehouderij: annulering 6 sectordagen
    - Plattelandsbeleid: annulatie slotmoment van dorpen in Hulshout en werksessies in Poederlee en Wechelderzande
    - Provinciaal Domein Zilvermeer: verblijfsrecreatie wordt gesloten voor alle toeristische overnachtingen (blokhutten, bivak, kampeerhutten,…)
    - Provinciale Groendomeinen Mechelen: annulering alle wandelingen, workshops en zaalverhuur

    * dit is slechts een greep uit de bijeenkomsten die geannuleerd zijn.

    De provinciale scholen blijven wel open. Zij volgen de algemene richtlijnen voor het onderwijs.

    De provinciale diensten communiceren zoveel mogelijk rechtstreeks met hun klanten en zullen de specifieke maatregelen op hun website of sociale media plaatsen.

    Het provinciebestuur volgt de aanbevelingen van de overheid op de voet. Indien nodig worden deze maatregelen bijgestuurd.

    Beleidsverantwoordelijke: Luk Lemmens, N-VA
    Perscontact: Faye Van Impe, T 03 240 51 97, M 0486 60 46 02,
    E faye.vanimpe@provincieantwerpen.be

    Beleidsverantwoordelijke: Jan De Haes, N-VA
    Perscontact: Helke Verdick, T 03 240 58 95, M 0484 09 05 97,
    E helke.verdick@provincieantwerpen.be

    Beleidsverantwoordelijken: Ludwig Caluwé en Kathleen Helsen, CD&V
    Perscontact: Johny Geerinckx, T 03 240 52 88, M 0485 99 72 97, E johny.geerinckx@provincieantwerpen.be


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouverneur vaardigt verbod

    Gouverneur Cathy Berx vertegenwoordigt de provinciale, gewestelijke (Vlaamse) of federale (Belgische) overheid in de provincie Antwerpen. In die hoedanigheid vormt de gouverneur de schakel tussen de vier bestuurlijke niveaus: de federale overheid, de Vlaamse overheid, de provincie en de steden & gemeenten. Zij woont de provincieraden bij en zit de deputatie - het politieke hart van de provincie- voor. Als commissaris van de Vlaamse regering houdt zij bestuurlijk toezicht op de gemeenten en OCMW’s en kan zij beslissingen schorsen die strijdig zijn met de wetten, decreten en besluiten van de federale of Vlaamse regering.  Als commissaris van de federale regering heeft de gouverneur vooral taken op het gebied van ordehandhaving, veiligheid en rampenmanagement.

    Gouverneur vaardigt verbod uit op indoor evenementen met meer dan 1000 bezoekers tegen verspreiding van het Covid-19 virus

     

    Eind vorig jaar brak in China een nieuw coronavirus (Covid-19) uit. Intussen bereikte het virus ook België en de provincie Antwerpen, en neemt het  aantal besmette personen dagelijks toe. De overheid vaardigt dan ook nieuwe maatregelen en richtlijnen uit om kwetsbare groepen te beschermen en om de verdere verspreiding van het coronavirus in te perken en te vertragen. Dit is de zogeheten "versterkte" fase 2 in de beheersing van corona in ons land.

     

    Zo vraagt de federale regering aan iedereen de ‘social distancing’-maatregelen in acht te nemen.  Dit zijn maatregelen om situaties te vermijden waarbij veel mensen samenkomen en zo de kans op een contact tussen een mogelijke besmette persoon en gezonde personen te verminderen.  Voor meer informatie over deze maatregelen, zie https://www.zorg-en-gezondheid.be/versterkte-fase-2.

     

    Ook kregen de Belgische gouverneurs op 10 maart 2020 het advies van de federale regering om indoor evenementen van meer dan 1000 personen op hun grondgebied te verbieden.  Dit op voorstel en vraag van de artsen-epidemiologen, medische experten en vertegenwoordigers van de gezondheidszorg die zich sinds de uitbraak van het Covid-19 virus buigen over maatregelen die nodig zijn om de volksgezondheid te beschermen.  Concreet zijn het de Risk Assessment Group (RAG) en de Risk Management Group (RMG) die zulke adviezen uitwerken. 

     

    Gouverneur Cathy Berx volgt dit advies nauwgezet op en beslist dan ook een politiebesluit uit te vaardigen dat een verbod op alle indoor evenementen met meer dan 1000 personen legt.  Slechts in zeer uitzonderlijke omstandigheden kan er afgeweken worden van dit verbod. Voor een volledig overzicht van richtlijnen en maatregelen, zie bijgevoegd politiebesluit, dat onmiddellijk van kracht wordt.  Activiteiten in open lucht kunnen wel blijven doorgaan.

     

    Gouverneur Cathy Berx: “Het allerbelangrijkste is dat we er allen samen voor moeten zorgen dat elke besmetting die we kunnen vermijden, ook moeten vermijden. Het is essentieel dat we een razendsnelle verspreiding van het virus voorkomen. Ziekenhuizen die geconfronteerd worden met een toevloed van zeer ernstig zieke mensen en medisch personeel dat onder druk komt te staan, zal immers de optimale medische dienstverlening, en zo het gezondheidszorgsysteem in het gedrang brengen.

     

    Dit verbod op grootschalige indoor evenementen is maar één maatregel om de snelle verspreiding van het coronavirus te beletten.  Meer nog maken de mensen zelf het verschil door wijs te handelen, druk bijgewoonde evenementen te vermijden, veel aandacht voor eigen hygiëne te hebben en de overige aanbevelingen om jezelf en anderen maximaal te beschermen goed op te volgen.  

     

    Ik vraag ook de bijzondere aandacht van en voor personen ouder dan 65 jaar, diabetici, personen met hart-, long- of nieraandoeningen, kinderen jongeren dan 6 maanden, zwangere vrouwen, personen met een verzwakt immuunsysteem. Hen raden we aan alle grote bijeenkomsten en bijgevolg het risico op besmetting te vermijden.

     

    Die oproep geef ik ook nog bijkomend mee voor mensen die cruciaal zijn voor de business continuity van strategische diensten: ik denk aan verpleegkundigen, artsen,  brandweerlieden, politieagenten, call-takers 112, ambulanciers en zo meer.”

     

    Voor meer info over het coronavirus, zie https://www.info-coronavirus.be/nl/.

     

    Zie ook www.cathyberx.be

     

    In bijlage:

    • Politiebesluit van 11 maart 2020 ‘Politiebesluit verbod op indoor evenementen met meer dan 1000 bezoekers tegen verspreiding van het Covid-19 virus’

    Perscontacten :

    Kabinet gouverneur Cathy Berx:
    Sara Claes

                  Kabinetsadviseur
                  T: 03 240 50 52 M: 0476 50 55 91

                 E: sara.claes@provincieantwerpen.be

     

                  Federale Diensten Gouverneur Antwerpen Dienst Noodplanning :

                  Gerd Van Cauwenberghe

                  Diensthoofd

                   T : 03 204 03 54

                   E : gerd.vancauwenberghe@fdgantwerpen.be

     

     





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen

     

     

     

     HOGESCHOOL  ANTWERPEN

     

     

     11 maart 2020 

     

    AP Hogeschool neemt extra maatregelen in strijd tegen coronavirus

     

    Ook AP Hogeschool Antwerpen neemt extra maatregelen na de nieuwe richtlijnen van de overheid rond het coronavirus. Zo wordt de infodag van 14 maart vervangen door een online versie. De hogeschool stelt hierbij steeds het welzijn van haar medewerkers en studenten voorop, maar ook de bescherming van kwetsbare groepen.

     

    AP Hogeschool Antwerpen zal zich beperken tot haar kerntaak: lesgeven en de daarmee samenhangende essentiële taken. De mogelijkheid om lessen via de bestaande platformen online en digitaal aan te bieden wordt momenteel actief bekeken. Alle binnen- en buitenlandse excursies worden ook uitgesteld.

     

    Online infodag

    De hogeschool annuleert activiteiten zoals infobeurzen- en dagen, evenementen, …. De geplande infodag van zaterdag 14 maart gaat dus niet door.

     

    Kandidaat studenten kunnen vanaf die dag via www.ap.be/online-infodag wel een virtuele tour doen op de verschillende campussen om alvast de sfeer op te snuiven, online inschrijven voor de opleiding van hun keuze en wie studiekeuze-stress heeft helpenwe met een online webinar.

     

    De maatregelen gelden minstens tot 30 april, met herziening op 31 maart.  Uiteraard blijven alle eerder gecommuniceerde richtlijnen verder van kracht.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Persbericht
    Provincie Antwerpen

    9 | 3 | 2020

    De Averegten zijnnieuwe locatie voortopvergadering van jonge Europese ministers
    Leerlingen uit de 3de graad van het basisonderwijs combineren Europa met natuur

    Nog de hele week vinden de Europa Xpert-sessies van Europa Direct Provincie Antwerpen in Provinciaal Groendomein De Averegten in Heist-op-den-Berg. Vanochtend leidde gedeputeerde Kathleen Helsen (bevoegd voor Europese samenwerking) de Europese ministerraad van de zesdejaars van de Heistse basisschool ’t Wensbos.

    Europa Direct Provincie Antwerpen reist met deze Europa Xpert-sessies naar verschillende locaties in de provincie. Voor het eerst wordt haltgehouden in het Provinciaal Groendomein De Averegten. Tijdens een sessie van twee uur leren leerlingen meer over de geschiedenis en de werking van Europa. Bovendien onderzoeken ze het effect van de EU op het leven van alledag.

    Tijdens een interactief rollenspel kruipen de leerlingen in de huid van ministers van Europese lidstaten en stemmen ze over een actueel thema. Deze week staat een algemeen verbod op plastic zakjes in winkels op de agenda. Gedeputeerde Kathleen Helsen leidde vandaag de ministerraad.

    “Tijdens zo’n Europese ministerraad moeten de leerlingen namens het land dat ze vertegenwoordigen hun eigen standpunt toelichten over plastic zakjes in winkels. Zo leren ze naar elkaar luisteren, hun mening uiten en compromissen sluiten. Dat zijn vaardigheden die hun hele leven van pas komen,” stelt gedeputeerde Kathleen Helsen.

    Het wetsvoorstel rond plastic zakjes werd door de leerlingen uit het zesde leerjaar van basisschool ’t Wensbos uit Heist-op-den-Berg goedgekeurd met 18 stemmen tegen 5 stemmen.

    Na de Europa Xpert-sessie trokken de leerlingen nog op verkenning door De Averegten. Samen met een gids speelden ze ‘BioBingo’ en ontdekten ze op een speelse manier welke plant- en diersoorten er zoal zijn in De Averegten.“Door ons provinciaal aanbod op deze manier te bundelen kunnen de leerlingen op één dag zowel over biodiversiteit als over de Europese Unie leren. Het rollenspel over het verbod op plastic zakjes legt een brug tussen beide thema’s,” besluit gedeputeerde Jan De Haes.

    De jonge ministers uit klas 6a van ’t Wensbos uit Heist-op-den-Berg samenmet gedeputeerde Kathleen Helsen na afloop van de ministerraad - Copyright: provincie Antwerpen

    PRAKTISCHE INFO

    Wanneer:
    Vrijdag 6 tot vrijdag 13 maart 2020
    Van 09.30 tot 14.30 uur

    Waar:
    Provinciaal Groendomein De Averegten, Boonmarkt 4a, 2220 Heist-op-den-Berg

    Deelnemende scholen:

    Dinsdag 10/03: Vrije basisschool uit Hallaar en Instituut Mevrouw Govaerts uit Heist-op-den-Berg

    Donderdag 12/03: Sint-Jan Lagere School uit Wiekevorst

    Vrijdag 13/03: VBS De Boster uit Ramsel

    Meer info:
    www.provincieantwerpen.be/europaweken
    www.provincieantwerpen.be/averegten

    PERSINFO & INTERVIEWS

    U kan als persmedewerker een Europasessie bijwonen, mits u zich een dag op voorhand aanmeldt bij één van onderstaande contacten. We kunnen dan nog tijdig afspraken maken met de deelnemende scholen over het maken van beelden of foto’s. Dank voor uw begrip.

    Beleidsverantwoordelijke:
    Kathleen Helsen, CD&V, gedeputeerde voor Europese samenwerking
    Perscontact: Johny Geerinckx
    T 03 240 52 88, M 0485 99 72 97, E johny.geerinckx@provincieantwerpen.be

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde voor Groen- en Recreatiedomeinen
    Perscontact: Helke Verdick,
    T 03 240 58 95, M 0484 09 05 97, E helke.verdick@provincieantwerpen.be


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Persbericht
    Provincie Antwerpen

    6 | 03 | 2020

    Provincie investeert 1,3 mio euro in nieuwe paarden-en schapenstallen in PITO Stabroek
    Nieuw infrastructuur speelt in op tendensen in de paarden- en schapen

    Op 6 maart huldigde gedeputeerde voor Onderwijs Luk Lemmens en de leerlingen van PITO Stabroek hun nieuwe paarden- en schapenstallen in. Met deze infrastructuur speelt de school in op de evoluties van dierenwelzijn en duurzaamheid voor de vakken dierenverzorging. Ook een splinternieuwe overdekte paardenrijpiste zorgt voor een gedegen vakkennis voor de leerlingen. De bouw van de nieuwe infrastructuur maakt deel uit van het masterplan voor het Provinciaal Instituut voor Technisch Onderwijs Stabroek.

    De provinciale school PITO Stabroek bouwde de voorbije jaren een divers aanbod van studierichtingen uit rond dierenzorg. Naast klassieke vakken voor het houden van koeien of de verzorging van kleinere huisdieren, mikt de school ook op de paarden- en schapensector. Beide sectoren zijn immers in volle expansie en hebben nood aan geschoolde medewerkers. Om hierop in te spelen schept het provinciaal onderwijs een leeromgeving voor de leerlingen van de TSO-opleiding Plant, dier en milieutechnieken en BSO-opleiding Plant, dier en milieu die zeer dicht aansluit bij de praktijk van de bedrijfswereld.

    Gedeputeerde Luk Lemmens opent officieel de paarden-en schapenstal - Copyright: provincie Antwerpen

    Aangepaste verluchtingsnoden en inplanting verder van de schoolgebouwen

    “Onze provinciale vakscholen spelen in op recente evoluties in de sector zodat ze de leerlingen goed klaarstomen voor de arbeidsmarkt. In de nieuwe leeromgeving zijn zowel een performante kennisoverdracht als praktijk mogelijk. Daarnaast is er op het vlak van dierenwelzijn en duurzaamheid de voorbije decennia veel veranderd,” licht gedeputeerde voor Onderwijs Luk Lemmens toe. “De vroegere huisvesting van de dieren en materialen was verdeeld over een plastieken serregebouw, de vroegere koeienstal en machineloods. De bouw van degelijke infrastructuur aangepast aan de hedendaagse normen voor dierenwelzijn drong zich op. En een splinternieuwe rijpiste maakt het plaatje af. In totaal gaat het om een investering van 1,3 miljoen euro.”

    De stallen zijn niet alleen comfortabel, maar ook professioneel ingericht voor zowel de dieren als de leerlingen. Zo wordt er voortaan ook gebruik gemaakt van elektronische registratie en herkenning, wat ook ingang kent bij andere veeteeltsectoren. Het werden twee aparte gebouwen omwille van de verschillende verluchtingsnoden van de dieren. Een overdekte paardenrijpiste zorgt dat de lessen in alle weersomstandigheden kunnen doorgaan. De paardenrijpiste wordt enkel gebruikt voor educatieve doeleinden en niet opengesteld voor het publiek. Beweging is een noodzakelijk onderdeel van de verzorging van paarden, naast wassen, drogen, borstelen , stalhygiëne, hoefverzorging enzovoort.

    De nieuwe gebouwen werden dieper op de site ingepland. Dit maakt het mogelijk om bij ziektes een perimeter op te stellen zonder dat de rest van de schoolgebouwen hinder ondervindt. Ook laat deze inplanting toe om aan een optimaal weidebeheer te doen, wat ook weer ten goede komt aan preventieve gezondheidszorg. In totaal huisvesten de gebouwen een tiental paarden en een vijftigtal ooien met lammeren.

    Copyright: provincie Antwerpen

    Richtingen en opendeur

    Vanaf de tweede graad biedt PITO Stabroek de richtingen: Plant, dier en milieu (BSO) en Plant-dier-en milieutechnieken (TSO) aan. Vanaf de derde graad kan er voluit gekozen worden voor Dierenzorg (BSO), Dier-en landbouwtechnische wetenschappen (TSO) of Landbouw (BSO).

    In de tweede graad worden deze leerlingen erg breed opgeleid: via projecten en geïntegreerde lessen, waarbij theorie en praktijk nauw aan elkaar zijn gekoppeld, leren ze alle aspecten van deze sector kennen. Doordat ze ook de kans krijgen om zelf verschillende modules te kiezen, verkennen ze hun interesses en talenten. Zo kiezen ze goed voorbereid voor de richting die bij hen past in de derde graad”, verduidelijkt directrice Kathleen Van Wesenbeeck. “Op dit moment volgen meer dan 300 leerlingen een agrarische opleiding. De richting waarmee de school ooit is opgericht, is klaar voor de toekomst!

    Op 10 mei is iedereen welkom op de opendeurdag van PITO Stabroek, Laageind 19, Stabroek. Je kan dan uiteraard ook de nieuwe schapen- en paardenstallen bezoeken. Meer info: www.pitostabroek.be

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    Provincie Antwerpen

    9 | 3 | 2020

    Gemeente Lille en kerkfabriek gaan op zoek naar toekomstverhaal voor Sint-Jan-Baptistkerk
    Traject Kerk als Dorpsknooppunt gestart in Poederlee, een dorp in de gemeente Lille

    Provincie Antwerpen, Innovatiesteunpunt en RURANT vzw startten zondag 8 maart samen met de gemeente Lille en de kerkfabriek van Poederlee de zoektocht naar een nieuwe invulling voor het kerkgebouw. Alle inwoners van Poederlee waren welkom om de eerste paragrafen van een toekomstverhaal te schrijven voor hun kerkgebouw. Een 75-tal inwoners van het dorp Poederlee tekende present op het startmoment.


    De redenen waarom de gemeente Lille zich in dorp Poederlee engageert om het traject Kerk als Dorpsknooppunt te volgen, zijn legio. Het kerkgebouw van Poederlee staat grotendeels leeg. Op zaterdag is er nog een eredienst, sporadisch vindt er nog een begrafenis of een huwelijk plaats. De gemeente Lille maakt er momenteel al werk van om van het kerkhof rond de kerk een groene oase van rust te maken. Daarnaast wil het gemeentebestuur samen met partners provincie Antwerpen, Innovatiesteunpunt en RURANT én met zijn inwoners bekijken welke mogelijkheden het kerkgebouw nog meer biedt. Welke invullingen willen de inwoners van Poederlee geven aan hun kerkgebouw?

     

    Door in te stappen in het traject ‘Kerk als Dorpsknooppunt’ willen we als gemeente Lille en kerkfabriek van Poederlee samen met onze inwoners een toekomstverhaal schrijven voor onze Sint-Jan-Baptistkerk. Tijdens het startmoment op zondag 8 maart informeerden we de inwoners over de volgende stappen van het traject en polsten we al een eerste keer naar hun ideeën en ervaringen. De inspraak van de mensen van Poederlee is dan ook cruciaal in dit participatieve traject. We kijken al uit naar de eerste werksessie op maandag 16 maart,” vertelt

    Marleen Peeters, burgemeester van gemeente Lille.

     

    Startmoment in Sint-Jan-Baptistkerk in Poederlee - Copyright: Davy Sterkens, Innovatiesteunpunt

    PDPO-Project ‘Kerk als Dorpsknooppunt’ in Poederlee  

    Poederlee is het derde dorp in het Plattelandsontwikkelingsproject (PDPO) Kerk als Dorpsknooppunt. Braken bij Wuustwezel en Sint-Jozef-Rijkevorsel gingen Poederlee al voor. Het project vertrekt vanuit de gemeenschap rond een kerkgebouw en wil samen met hen, in een participatief traject, werken aan een toekomststrategie voor het kerkgebouw. In deze dorpen wordt onderzocht of een neven- of zelfs herbestemming mogelijk is van de kerk in het dorp. In Poederlee gaat het over de Sint-Jan-Baptistkerk.

     

    Braken en Sint-Jozef-Rijkevorsel doorliepen reeds een geslaagd traject. Een deel van de kerk van Sint-Jozef-Rijkevorsel werd alvast voor een jaar omgevormd tot een polyvalente dorpshal. In Braken werkte men een renovatieplan uit om de kapel om te vormen tot een multifunctioneel dorpshuis, waar naast erediensten en de werking van de koren ook plaats is voor faciliteiten van het dienstencentrum.

    De provincie als katalysator om kerken een nieuwe bestemming te geven

    Bijzondere aandacht verdient de groeiende problematiek van kerken en andere religieuze gebouwen die aan de eredienst worden onttrokken, zowel in de stad als op het platteland. Met een aan het dorpenbeleid vergelijkbare methodiek kan de provincie de katalysator zijn om deze deels of geheel een nieuwe bestemming te geven, die de socio-economische structuren van de lokale gemeenschap ten goede komt. Om dit te realiseren is een actieve samenwerking met de buurt en zowel publieke als private partners onontbeerlijk.

    “Net zoals we eerder al een beleid voor veerkrachtige dorpen uittekenden, gaan we de ervaringen van het project ‘Kerk als dorpsknooppunt’ bundelen om een onderbouwd kerkenbeleid te ontwikkelen. Dit gebeurt door de situatie op het grondgebied van de hele provincie in kaart te brengen, een specifieke methodiek te ontwikkelen die voldoende ruimte laat voor maatwerk en deze uit te testen in een aantal testcases om eens hij op punt staat uitgerold te kunnen worden over de hele provincie”, verklaart gedeputeerde voor Plattelandsbeleid Kathleen Helsen.

    PRAKTISCHE INFO

    Meer info:
    www.kerkalsdorpsknooppunt.be

    Beleidsverantwoordelijke:
    Kathleen Helsen, CD&V, gedeputeerde voor Plattelandsbeleid en Europese samenwerking

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Persbericht
    Provincie Antwerpen

    Gemeente Lille start traject Veerkrachtige Dorpen in Wechelderzande
    Veerkrachtige Dorpen start op dinsdag 10 maart in Wechelderzande met infomarkt

    Op dinsdag 10 maart vindt om 19 uur het startmoment plaats voor Veerkrachtig Wechelderzande. Tijdens een interactieve infomarkt kunnen de inwoners aangeven wat er leeft in Wechel, wat de uitdagingen en de kansen zijn van het dorp en welke rol ze daar zelf bij kunnen spelen.

    In het Veerkrachtige Dorpen-traject wordt bekeken hoe de dromen van de inwoners voor de toekomst van hun dorp omgezet kunnen worden in concrete acties. Het gemeentebestuur van Lille wil met een aantal interactieve sessies de burgers betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe projecten in het dorp. De provincie Antwerpen ondersteunt hen daarbij.

     

    Van dorpsvisie tot concrete acties

    De input van de inwoners van Wechelderzande wordt straks de basis van een globale dorpsvisie waarmee het gemeentebestuur de komende jaren aan de slag kan, samen met de inwoners en het lokale verenigingsleven. De dorpsbewoners participeren dus in alle fases van het traject, van bij de opmaak van een dorpsvisie tot de uitvoering ervan in concrete acties. Alle inwoners zijn van harte welkom om aan het traject deel te nemen.

     

    Veerkrachtig Wechelderzande?!

    Aanleiding voor de gemeente Lille om het traject Veerkrachtige dorpen-traject op te starten is de zoektocht naar een nieuwe bestemming voor Hof d’Intere en de oude pastorij. Samen met de bewoners van het dorp wil het gemeentebestuur werken aan:

    • Een bruisend en dynamisch dorp waar de inwoners elkaar kennen;
    • Een visie op een mogelijke invulling van Hof d’Intere en de oude pastorij;
    • Minstens één actie of idee van de inwoners om op korte termijn te realiseren.

    Hof d’Intere - Copyright: gemeente Lille

    Planning Veerkrachtig dorpentraject Wechelderzande

    Na het startmoment op 10 maart wordt in verschillende fases verder gewerkt aan een dorpsvisie voor Wechelderzande. De geplande werksessies zijn:  

    • Dinsdag 31 maart: Wat zijn de noden van het dorp?
    • Dinsdag 28 april: Droom mee over de toekomst van Wechelderzande.
    • Dinsdag 19 mei: Van droom naar actie.
    • Dinsdag 9 juni: Keuze van prioriteiten.

    Alle sessies starten om 19 uur in PC De Zandfluiter. Geïnteresseerden zijn niet verplicht om alle sessies bij te wonen; aansluiten kan altijd.

     

    Over Veerkrachtige Dorpen

    Een dorp is niet alleen een plek waar mensen wonen, maar waar ze ook werken, naar school gaan, boodschappen doen, sporten of ontspannen, opgroeien en oud worden, vrienden ontmoeten, doorheen fietsen, naartoe rijden, …. In veel dorpen en gehuchten is het leven in een snel tempo aan het veranderen. Dat biedt zowel kansen als nieuwe uitdagingen. Met het Veerkrachtige Dorpen-traject gaat de provincie Antwerpen samen met de lokale besturen en de inwoners op zoek naar creatieve oplossingen. Wechelderzande is het negende dorp in de provincie Antwerpen dat zo’n traject doorloopt.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Provincie Antwerpen wint Vlaamse Verkeersveiligheidsprijs


    Provincie Antwerpen wint met het gedragsonderzoek door middel van cameratechnologie voor verkeersveiligere fietsostrades de Vlaamse Verkeersveiligheidsprijs. “Vanuit provincie Antwerpen wensen we de projecten ‘Sammeke de superfiltspaal’ en het ConACon project proficiat met hun nominatie. Ieder project dat bijdraagt aan meer verkeersveiligheid verdient het om in de prijzen te vallen”, aldus Luk Lemmens, gedeputeerde bevoegd voor Mobiliteit.

    Met een 3D-camera op het kruispunt van de Puursesteenweg met de fietsostrade F18 Sint-Niklaas-Mechelen in Bornem bracht de provincie Antwerpen het gedrag van alle verkeersdeelnemers in kaart. “Via deze cameratechnologie kwam duidelijk naar voor dat fietsers en voetgangers niet alleen de aangeduide oversteken maar ook het volledige kruispunt gebruiken om hun oversteekbeweging te maken. Fietsers gebruiken de enkelrichtingsfietspaden op de overweg in dubbelrichting en de bochten aan de fietsoversteken zijn zeer scherp. Dit verklaart de registratie van gemiddeld 24 bijna-ongevallen per dag tussen fietsers onderling. De analyse toont ook aan dat het aantal bijna-ongevallen tussen fietsers en gemotoriseerd verkeer (gemiddeld acht per dag) even groot is als het aantal bijna-ongevallen tussen gemotoriseerd verkeer onderling (gemiddeld 7 per dag)”, legt Luk Lemmens, gedeputeerde bevoegd voor Mobiliteit uit.

     

    Naast provincie Antwerpen selecteerden experten ook Politiezone Gent met ‘Sammeke de superflitspaal’, een project waarbij een Lidar camera werd ingezet om te sensibiliseren, draagvlak te creëren en te handhaven in zone 30. Transport & Mobility Leuven was de derde genomineerde met het ConACon project. Met dit computerprogramma onderzoekt men hoe de data van zelfrijdende voertuigen kan gebruikt worden om de verkeersveiligheid te verbeteren. Uiteindelijk kozen de bezoekers van het Vlaams Congres Verkeersveiligheid het project van provincie Antwerpen als winnaar van de Vlaamse Verkeersveiligheidsprijs.

     

    Copyright: provincie Antwerpen

    Verkeersveiligheid op kruispunt verhogen

    Met een beter inzicht in het gebruik van het kruispunt door alle verkeersdeelnemers en in de bijna-ongevallen ging de provincie Antwerpen samen met de gemeente Bornem op zoek naar maatregelen die de verkeersveiligheid op korte termijn kunnen verhogen. “Op basis van de resultaten van het 3D-cameraonderzoek besliste de gemeente Bornem om de aanbevelingen van de provincie Antwerpen op te volgen. Ter hoogte van de oversteekplaats voor de fietsers gaan we vanuit de gemeente de markeringen aanpassen om de zichtbaarheid er te verbeteren. We bekijken ook de verkeersborden op en rond deze oversteekplaats. Welke verkeersborden zijn overbodig maar welke zijn noodzakelijk om de veiligheid te verhogen”, aldus Saadet Gülhan, Bornems schepen van Mobiliteit.

     

    Provincie Antwerpen engageert zich om het effect van deze maatregelen te meten en te evalueren”, besluit gedeputeerde Luk Lemmens aan.

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Mobiliteit

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen


    Agendatip
    Provincie Antwerpen

    Wereldverteldag in het Rivierenhof
    vrijdag 20 maart 2020 om 19u aan het Sprookjeshuis in provinciaal groendomein Rivierenhof

    Magische vertelwandeling

    Op 20 maart is het Wereldverteldag! Wereldwijd gaan vertellers op stap om verhalen rond te strooien. Zo ook de vertellers van het Sprookjeshuis Rivierenhof. Ze nemen je ’s avonds mee op vertelwandeling in de magische wereld van een wonderlijk park.

     

    Afspraak om 19u aan het Sprookjeshuisje bij de spiegelvijver. Trek stapschoenen aan, breng regenjas en paraplu mee bij druppelende wolken. Vooraf inschrijven is niet nodig. De wandeling eindigt omstreeks 20u30 en is een gezinsvriendelijke activiteit voor volwassenen en kinderen vanaf 6 jaar.

     

    Meer info?

    De domeinwachters van het Rivierenhof staan je graag te woord op T 03 360 52 18.

    www.provincieantwerpen.be > Kalender Rivierenhof

    Laat je betoveren door magische verhalen in het Rivierenhof - Copyright: PGRA voor provincie Antwerpen.

    PRAKTISCHE INFO

    Wanneer en waar:

    Vrijdag 20 maart 2020 van 19u tot 20u30.

    Afspraak aan het Sprookjeshuisje Rivierenhof, Parkweg t.h.v. de spiegelvijver in 2100 Deurne Antwerpen.

     

    Deelnemen:

    Gratis!

    Zonder inschrijven.

    Voor volwassenen en kinderen vanaf 6 jaar

     

    Meer info:

    bij de domeinwachters op T 03 360 52 18

     

    Website:

    www.provincieantwerpen.be > Kalender Rivierenhof

    Social media:

    www.facebook.com  > Rivierenhof

    www.twitter.com > DeDomeinen

    Beleidsverantwoordelijke:

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor recreatie- en groendomeinen

    Helke Verdick, woordvoerder Jan De Haes

    T 03 240 58 95  
    Ehelke.verdick@provincieantwerpen.be



     



    Copyright: PGRA voor provincie Antwerpen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!