Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    20-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen


    20 oktober 2021

    Resultaten provinciale WODCA-controle Antwerpen

    van 16-17 oktober 2021 + bekendmaking WODCA-resultaten eerste helft 2021 (januari t.e.m. september)

     

    1. RESULTATEN PROVINCIALE WODCA-NACHT 16-17 oktober 2021

    3,6% van de gecontroleerde chauffeurs blies positief (3,0% in 2020)

    7,3% van de gecontroleerde chauffeurs reed te snel (9,9% in 2020)

    11 positieve speekseltesten

    33 rijbewijzen onmiddellijk ingetrokken


    Afgelopen weekend namen zowat alle politiezones van de provincie Antwerpen en de federale politie deel aan een provinciale WODCA-actie.   In de nacht van zaterdag 16/10 op zondag 17/10 controleerden politieagenten tussen 22u en 6u ’s nachts in de hele provincie Antwerpen op alcohol en drugs achter het stuur en op overdreven snelheid.  

    Tijdens de provinciale WODCA-actie bracht gouverneur Cathy Berx een bezoek aan een controlepost van de Politiezone Zwijndrecht, in het gezelschap van André Van de Vyver, burgemeester van Zwijndrecht, en Marc Snels, korpschef van de Politiezone Zwijndrecht.

    In 2020 werd er uitzonderlijk geen grootschalige provinciale WODCA-actie georganiseerd in oktober, al vonden er wel elk weekend WODCA-controleacties in de provincie plaats.  Om de cijfers toch te kunnen vergelijken, delen we telkens het resultaat van het volledige jaar 2020 mee. 

     

    Resultaten WODCA-snelheidscontroles nacht 16-17 oktober

    683 bestuurders werden op snelheid gecontroleerd. Daarvan reden er 50 te snel (7,3%) (9,9% in 2020).

    Resultaten WODCA-alcoholcontroles

    3.158 bestuurders werden aan een alcoholcontrole onderworpen, waarvan 115 bestuurders een positieve ademtest aflegden (3,6%) (3,0% in 2020).  Van de 115 bestuurders die meer dan de toegelaten 0,5 promille alcohol in het bloed hadden, hadden 63 bestuurders zelfs meer dan 0,8 promille in het bloed (55 %) (58% in het jaar 2020).

    Resultaten WODCA-drugscontroles

    Bij 23 chauffeurs werd een speekseltest afgenomen. 11 chauffeurs testten positief op de speekseltest en moesten een bloedproef ondergaan (48%) (61% in het jaar 2020).

    Ingetrokken rijbewijzen

    33 rijbewijzen werden onmiddellijk ingetrokken.

    Toelichting bij de cijfers van de controlenacht van 16 op 17 oktober 2021:

    Gouverneur Cathy Berx: “Tijdens de nacht van zaterdag op zondag reed maar liefst 7,3% van de gecontroleerde bestuurders te snel. Al is dit een daling ten opzichte van het gemiddelde percentage van het jaar ervoor (-2,6%), het aantal snelheidsduivels op de baan blijft te hoog. Zeker ook omdat uit de analyse van de weekendnachtelijke ongevallen met dodelijke afloop in 2020 bleek dat er elke keer overdreven snelheid mee aan de basis lag.

     

    Verder reed 3,6%van de gecontroleerde bestuurders afgelopen zaterdag onder invloed van alcohol. In vergelijking met de resultaten van het volledige jaar 2020 (3,0%) stijgt dat percentage helaas weer.  Bovendien blijkt opnieuw dat van de bestuurders die een positieve ademtest aflegden, het ruime merendeel (55%) méér dan 0.8 promille in het bloed heeft.  Opvallend is dat dit cijfer al gedurende enkele jaren buitengewoon hoog ligt. Voor velen betekent drinken blijkbaar doordrinken. Het bewijst opnieuw dat ‘glazen tellen’ écht niet lukt. Redenen genoeg om te kiezen voor een goed gehandhaafde zero-tolerantie, zoals ook het Europees Parlement onlangs bepleitte.”

     

    2. WODCA-RESULTATEN eerste helft 2021 (januari t.e.m. september)

    5% minder nachtelijke weekendongevallen (217 in 2021/225 in jan-sept 2020) 

    1 persoon verloor het leven door een nachtelijk weekendongeval (jan-sept 2020 = 7)

    40 raakten zwaargewonden door een nachtelijk weekendongeval  (32 in jan-sept 2020)        

    7,8% van de gecontroleerde chauffeurs reed te snel (jan-sept 2020 = 9,0%)

    3,5% van de gecontroleerde bestuurders dronk te veel (jan-sept 2020 = 2,9%)

    205 bestuurders legden positieve speekseltest af (jan-sept 2020 = 237)

    44% van wie een speekseltest onderging, was onder invloed van drugs (jan-sept 2020 = 62%)

     

    Toelichting bij de WODCA-cijfers van januari-september 2021 door gouverneur Cathy Berx:

    “2021 was, net zoals 2020, op heel wat vlakken een uitzonderlijk jaar door de covid-19-pandemie. De coronacrisis alsook verschillende coronamaatregelen die het voorbije anderhalve jaar in ons land van kracht waren, gaven aanleiding tot een sterke daling van de  WODCA-controles én van de grootschalige provinciale WODCA-acties.

    Ook het aantal nachtelijke weekendongevallen lag iets lager. Gelukkig daalde ook het aantal dodelijke verkeersslachtoffers –eindelijk- sterk. In 2020 lieten maar liefst 7 personen het leven door nachtelijke weekendongevallen in onze provincie. In de eerste negen maanden van dit jaar betreuren we één dode door een nachtelijk weekendongeval. De cijfers zijn allicht mede te verklaren door de corona-maatregelen. Tot 8 mei 2021 gold een nachtklok en was de horeca gesloten.  Nachtclubs en discotheken moesten hun deuren gedurende de volledige periode januari-september gesloten houden. Pas vanaf 1 oktober 2021 mochten ze weer feestvierders ontvangen.  Door dit alles waren er veel minder bestuurders op de baan tijdens de (weekend)nachten.

     

    Helaas kon die daling niet verhinderen dat er in de eerste helft van 2021 maar liefst 40 mensen zwaargewond raakten in het nachtelijke weekendverkeer. De cijfers voor overdreven snelheid en rijden onder invloed blijven even hoog als zorgwekkend. Ze tonen aan dat de WODCA-acties helaas noodzakelijk blijven. De boodschap is en blijft daarom: rijd altijd nuchter, rijd nooit te snel en laat je niet afleiden.

     

    Ik dank de politiezones meest hartelijk voor hun enorme inzet, voor hun volgehouden aandacht voor veiliger verkeer, voor veiligere weekendnachten.”

     

    Perscontact:

    Sara Claes
    Kabinetsadviseur – 

    Gouverneur Cathy Berx vertegenwoordigt de provinciale, gewestelijke (Vlaamse) of federale (Belgische) overheid in de provincie Antwerpen. In die hoedanigheid vormt de gouverneur de schakel tussen de vier bestuurlijke niveaus: de federale overheid, de Vlaamse overheid, de provincie en de steden & gemeenten. Zij woont de provincieraden bij en zit de deputatie - het politieke hart van de provincie- voor. Als commissaris van de Vlaamse regering houdt zij bestuurlijk toezicht op de gemeenten en OCMW’s en kan zij beslissingen vernietigen die strijdig zijn met de wetten, decreten en besluiten van de federale of Vlaamse regering.  Als commissaris van de federale regering heeft de gouverneur vooral taken op het gebied van ordehandhaving, veiligheid en crisisbeheer.

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen



    Provincie Antwerpen

    2000 bezoekers vieren 10 jaar werken aan de Antwerpse Zuidrand
    Zuidranddag lokt massaal bezoekers naar de Antwerpse Zuidrand

    Meer dan 2000 nieuwsgierigen zakten op zondag 10 oktober af naar de Antwerpse Zuidrand voor de ‘Zuidranddag’. Ze ontdekten er onbekende paden, prachtige natuur en beekvalleien, proefden van streekproducten en maakten kennis met het boerderijleven. Het evenement was de feestelijke afsluiter van 10 jaar hard werken aan beleefbare open ruimte in de Antwerpse Zuidrand

    Overheden, verenigingen, private eigenaars en burgers bundelen al jaren de krachten om het bijzondere gebied van de Antwerpse Zuidrand te behouden, versterken en zoveel mogelijk toegankelijk te maken voor bezoekers.

    Luk Lemmens, gedeputeerde bevoegd voor het gebiedsprogramma Zuidrand, sluit met trots dit voorbeeldproject af: “Als provincie brachten we de voorbije 10 jaar verschillende partners samen binnen het project ‘Beleefbare Open Ruimte in de Antwerpse Zuidrand’. We streven naar een aaneengesloten open ruimte met plaats voor bossen, waterlopen, landbouw en erfgoed die klimaatbestendig is. Zodat ze ook in de toekomst tegen een stootje kan. Daarenboven we willen deze ook beleefbaar maken met concrete acties die voor de burger ook tastbaar zijn. Door een intense samenwerking en blijvende inzet slaagden we erin om trage wegen te openen en ontharden, kwamen er natuurlijke speelplekken en bossen bij en werden nieuwe gebieden aangekocht en toegankelijk gemaakt. Tijdens de Zuidranddag hebben we deze knappe projectrealisaties in de kijker gezet en konden we bezoekers dankzij geleide wandelingen en rondleidingen, speurtochten en doe- en zoekopdrachten mee laten genieten. En het werk is nog niet gedaan, met de ondertekening van het open ruimte charter door alle partners start een nieuw hoofdstuk.”

    Alle partners die de open ruimte ambities in de Zuidrand onderschrijven - Copyright: provincie Antwerpen

    Werken aan ‘Beleefbare Open Ruimte in de Antwerpse Zuidrand’

    Sabine Caremans, coördinator van het project BORAZ (Beleefbare Open Ruimte in de Antwerpse Zuidrand), licht het project toe: “De Antwerpse Zuidrand is een drukbevolkt gebied met 5000 hectare open ruimte, meer dan de helft van de beschikbare oppervlakte. Het gebied omvat het volledige grondgebied van de gemeenten Aartselaar, Borsbeek, Boechout, Edegem, Hove, Kontich, Lint en stad Mortsel. Die open ruimte zit achter woonlinten, wegen of spoorlijnen en is niet altijd toegankelijk. Met het project BORAZ hebben we ons ingezet om dat lappendeken van bossen, akkers en waterlopen beter te verbinden, uit te breiden en toegankelijker maken tot in de woonkernen. We maken ook ruimte voor water.   We werken dus aan een biodiverse streek en een streek die tegen een stootje kan, waar mensen, plant en dier een plaats hebben, kinderen kunnen spelen in het groen, joggers, wandelaars en fietsers kunnen genieten van de natuur en het landschap.”

    Het strategisch project BORAZ, onder coördinatie van de provincie Antwerpen en gefinancierd door het departement Omgeving en de provincie Antwerpen, kon de afgelopen jaren uitpakken met verschillende realisaties:

    • De aankoop van gronden rond de Gasthuishoeve in Hove
    • De begeleiding en ondersteuning van de Molenbeekbron in Boechout
    • Het openen en herstellen van trage wegen als het Dwaallichtjespad en het Bostulpenpad in Edegem, de verbinding tussen Edegem en Kontich via de Edegemse beekvallei, de verbinding tussen Lint en Hove via het Laarzenpad enz.;
    • Ruimte creëren voor bos, natuur en water in de Edegemse beekvallei (klimaatbos), De Reukens (Aartselaar), de Lachenebeek, de Molenbeekvallei in Boechout;
    • Het vergroenen van scholen;
    • De aanleg van groene speelplekjes in Frijthout in Hove, aan het Klimaatbos in Lint, in De Reukens in Aartselaar, aan Brouwershoek in Borsbeek;
    • Het trekken en schrijven van tal van projecten zoals het toeristisch project ‘de Zuidrand dat Smaakt’, ‘Boeren en burgers’ en Nature Smart Cities
    • De oprichting en start van de Streekvereniging Zuidrand en de toetreding van de Zuidrandgemeenten tot het Regionaal Landschap Rivierenland
    • Als kers op de taart onderschreven alle partner het open ruimte Charter zodat verder ingezet wordt Klimaatrobuuste ruimte en open ruimte.

    Meer info over het strategisch project BORAZ lees je op https://bit.ly/strategischprojectBORAZ

    Veel volk op het publieksfeest in de Boshoek - Copyright: provincie Antwerpen

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor het gebiedsprogramma Zuidrand

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Milieu en Natuur

    De partners zijn:

    Natuurpunt, Streekvereniging Zuidrand, Stroyland, Gasthuishoeve Boshoek, en het Strategisch project Boraz vanuit de provincie Antwerpen en het Departement Omgeving Vlaamse overheid, Regionaal Landschap Rivierenland, DocC Borsbeek, streekproducenten, Bosgroep Antwerpse Gordel, Kempens Landschap, de gemeenten Aartselaar, Borsbeek, Boechout, Edegem, Hove, Kontich, Lint, Duffel en de stad Mortsel en het district Wilrijk, erfgoed-, cultuur- en toeristische verenigingen en de Vlaamse overheid.

     








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     


    CVO Vitant

    11 | 10 | 2021

    Feest voor 193 volwassenen die diploma secundair onderwijs behaalden in coronatijden
    Eindelijk mag het: feestelijke receptie voor afgestudeerde cursisten van CVO Vitant

    Sinds maart 2020, toen de coronamaatregelen van de een op de andere dag ingingen, behaalden 193 cursisten van Centrum voor Volwassenenonderwijs  (CVO) Vitant hun diploma secundair onderwijs. Vrijdag 8 oktober konden de gediplomeerden die mijlpaal eindelijk vieren op Campus Maalboot in Hoboken.

    In Antwerpen verlaat 1 jongere op 5 het secundair onderwijs zonder diploma. Gelukkig is het ook als volwassene mogelijk om een diploma secundair onderwijs te behalen. CVO Vitant heeft al meer dan 35 jaar ervaring in het secundair volwassenenonderwijs – ook bekend als tweedekansonderwijs.

    “Ik heb veel bewondering voor mensen die kansen niet alleen grijpen, maar er ook echt mee aan de slag gaan. Onze cursisten zijn niet bij de pakken blijven zitten en hebben de draad van hun opleiding knap terug opgenomen om verder te kunnen studeren of om aan de slag te gaan. Het stemt me gelukkig dat we als een kansrijk onderwijsnet voor hen dit mee mogelijk hebben kunnen maken”, aldus gedeputeerde Luk Lemmens, bevoegd voor Onderwijs. “Samen met CVO Vitant zullen we blijven werken aan een studieaanbod met toekomstperspectieven voor de cursisten op hetzij een vervolgstudie of hetzij de arbeidsmarkt.”

    Wanneer de economie goed draait, vinden de schoolverlaters zonder diploma vaak nog wel werk,” zegt Ann Cleemput, directeur bij CVO Vitant, “maar in slechte economische tijden zijn deze mensen vaak de eersten die ontslagen worden of veel moeilijker aan de slag kunnen.’’

    Aan de slag op de werkvloer of verder studeren

    Tijdens de coronamaatregelen, waarbij de lessen volledig of grotendeels via afstandsonderwijs doorgingen, behaalden toch 29 volwassenen hun ASO-diploma (10 in de richting Wetenschappen-wiskunde en 19 in de richting Humane wetenschappen). 63 cursisten rondden met succes de opleiding Aanvullende Algemene Vorming af, die samen met een diplomagerichte beroepsopleiding, tot diploma secundair onderwijs leidt.

    Geproclameerden gooien hun mondmasker omhoog – Copyright: CVO Vitant

    Aan de slag op de werkvloer of verder studeren

    Verder studeerden er 50 volwassenen af als medisch administratief assistent, 21 als polyvalent administratief medewerker en 25 als transport- en logistiek medewerker, waarmee ze meteen konden starten op de werkvloer of aan verdere studies aan de hogeschool of universiteit.

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Onderwijs

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen

     

     



    Bosgroepen Antwerpen

    11| 10 | 2021

    Bosgroepen Antwerpen Zuid en Noord gaan samen verder!


    Op 10 oktober 2021 zagen meer dan 125 boseigenaars en bosliefhebbers elkaar terug over de toekomst van een gemeenschappelijke bosgroep.De fusie is het resultaat van een constructieve samenwerking, en dat mocht gevierd worden.

     

    Korte historiek

    Even terug in de tijd waarbij vzw Bosgroep Antwerpen Noord en Zuid in de loop van 2005 en 2006 het levenslicht zien.

    Beide organisaties bouwen een actieve werking uit waarbij bossen en hun boseigenaars centraal staan.

    Ondersteund door de Provincie Antwerpen en Vlaanderen, bieden ze een uitgebreide dienstverlening aan in samenwerking met verschillende lokale partners op het terrein. Bosgroepen worden zo een betrouwbare partner in het buitengebied om meer en beter bos te realiseren samen met hun eigenaars.

    Beide bosgroepverhalen kennen echter ook heel wat gelijkenissen waardoor in 2019 voor de eerste keer naar elkaar wordt gekeken om de krachten te bundelen.

     

    Traject van doorgedreven samenwerking naar fusie

    Met heel wat betrokken boseigenaars als bestuurder of vrijwilliger start zo een traject van mogelijke fusie.

    Sterktes en kansen worden benut, mogelijke valkuilen benoemd. Wat volgt is een verkenning van elkaars werking en regio, elkaars aanpak en toekomstbeeld. De medewerkers ervarende nieuwe mogelijkheden van doorgedreven samenwerking en bouwenhierop verder. Boseigenaars worden gebriefd via allerhande communicatiekanalen, er volgt zelfs de kans om voor een nieuwe naam te stemmen.

     

    Gaan we samen verder?

    En zo kwamen Bosgroep Antwerpen Noord en Zuid op 10 oktober samen en werd beslist om samen te gaan in de nieuwe Bosgroep, Bosgroep Antwerpse Gordel vzw. Co-voorzitters Martine Van Goethem en Frederic van Haaren: “In deze nieuwe naam is het gevarieerde en uitgestrekt nieuw werkingsgebied vervat, met een verwijzing naar associaties zoals de Fortengordel en de Antitankgracht die beide Bosgroepen verbindt. Maar zeker ook naar gordel als verbinden, werk maken van verbindingen tussen kleinere individuele bospercelen en inzetten op de corridorfunctie. Als nieuwe Bosgroep willen we ook mensen verbinden en samenbrengen van boseigenaar, partner, vrijwilliger en burger.”

    Samen staan we achter de nieuwe Bosgroep Antwerpse Gordel

    Blik op de toekomst

     

    Bosgroep Antwerpse Gordel is een vereniging van zo'n 1066 leden-boseigenaars en meer dan 500 bosliefhebbers. Met een personeelsteam van 8, en met talrijke vrijwilligers en bestuurders, zet ze verder in op de 11.855ha bos in huidig beheer om te werken aan beter bos samen met de boseigenaars. Daarnaast krijgt ook nieuw bos aandacht en werden alleen al in 2020 21.185 nieuwe boompjes geplant.

    In het plantseizoen 21-22 alleen al, staan via plantacties met gemeentes zo'n 17.7 ha nieuw bos op het programma. Maatschappelijke thema's als bosuitbreiding, ecosysteemdiensten, evenwicht tussen economie en ecologie, klimaatweerbaarheid van onze bossen, allen krijgen hun plaats in deze unieke samenwerking tussen boseigenaars.

     

    Jan De Haes, gedeputeerde bevoegd voor Milieu en Natuur: “Bescherming, beheer en uitbreiding van onze bossen staan hoog op de agenda van private eigenaars en overheden, zo ook bij provincie Antwerpen. Om nog meer Antwerpse bossen in de toekomst in beheer te krijgen bij onze Bosgroepen én om de uitdaging rond bosuitbreiding aan te gaan, is een versterkte samenwerking een absolute meerwaarde. Naast technisch-administratieve ondersteuning tijdens de fusieoperatie, dragen we vooral de kennis en kunde van de Bosgroepen uit naar alle boseigenaars in onze provincie. Daarom herhaal ik telkens deze boodschap: heb je een vraag over bos? Bel jouw Bosgroep!”.

     

    Bosgroep Antwerpse Gordel vzw, als dé referentie voor bos, gaat vanaf vandaag samen verder met de vele boseigenaars en de partners in het buitengebied voor een duurzame toekomst.

     

    Wie zijn de Antwerpse Bosgroepen?


    De provincie Antwerpen telt na deze fusie 3 Bosgroepen. Met de financiële steun en ondersteuning van de provincie begeleiden en adviseren zij boseigenaars bij het duurzaam beheer van hun bos. Elke boseigenaar kan gratis aansluiten bij de Bosgroep. Hij of zij krijgt er advies en informatie bij het bosbeheer en hulp bij de administratie. De Bosgroepen vormen hét aanspreekpunt voor de aanplant van nieuwe bossen en bosuitbreiding, zowel voor privé-eigenaars als lokale besturen. Meer info op www.bosgroep.be

    Beleidsverantwoordelijke:
    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Milieu en Natuur






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    12 | 10 | 2021

     

    Borgerhoutse plannen om te ontharden en vergroenen op kruissnelheid

     

    District Borgerhout zet volop in op het ontharden van hun openbaar domein en het tegelijk zo veel mogelijk te vergroenen. Waar het kan, worden stenen weggehaald en vervangen door planten en waterdoorlatende ondergrond. Heel wat projecten zijn een onderdeel van het stedelijke project ‘Antwerpen Breekt Uit’, maar daar bovenop gaat District Borgerhout nog een stap verder om hun dichtbevolkte district klimaatrobuust te maken. Zo werden 4 nieuwe onthardingsprojecten opgeleverd en legt het district zichzelf een vergroeningsnorm op bij elke nieuwe heraanleg.

     

    Groene oase in de Van Leentstraat

    In de Van Leentstraat deed het district een intensief inspraaktraject. Op vraag van bewoners creëerden ze verschillende plantvakken met gevelbescherming en 194m² stenen werden opgebroken op het woonerf. Er volgt nog een aanplantactie, samen met buurtbewoners. Zij zullen in de toekomst het onderhoud van hun groene oase op zich nemen. Zij kunnen steeds rekenen op advies en ondersteuning van het district.

     

    Een veiligere en groene Oudstrijderstraat

    De omgeving aan de schoolpoort van basisschool Kleine Muze werd verkeersveiliger gemaakt. Tijdens deze wegenwerken werden meteen nieuwe bomen en geveltuinen voorzien. Zo kwamen er 6 nieuwe bomen en over de hele lengte van de voor- en zijgevel van de school wordt gevelgroen geplant.

     

    Plantvakken verhinderen foutparkeren Ferdinand Berckmansstraat

    Op het woonerf aan de Ferdinand Berckmansstraat werden de plantvakken van verschillende bomen samengevoegd tot één groot plantvak. Om het foutparkeren tegen te gaan, zijn ook de andere plantvakken vergroot. In totaal werd zo 65m² ruimte onthard.

     

    Groene Delta in de Kroonstraat

    De vernieuwde Kroonstraat is naast verkeersveiliger ook groener geworden. Er werden 9 nieuwe bomen aangeplant. Deze bomen hebben grotere boomspiegels en zo geeft het district hen een betere groeikans. De buurtgroep Groene Delta moedigt, met ondersteuning van het district, de buurt aan om samen te ontharden en vergroenen. Ze organiseren actiedagen waarbij buurtbewoners samen de handen uit de mouwen steken en zo samen geveltuinen kunnen creëren.

     

     

    Maximale inplanting geveltuinen als norm

    Het district legt zichzelf een vergroeningsnorm op bij de heraanleg van lokale straten. Bij elke nieuwe heraanleg wordt er tegen de gevellijn maximaal plaats voorzien voor geveltuinen. De strook tegen de gevels wordt daarbij aangelegd als geveltuin.  Wanneer de bewoner dit niet wenst, wordt de geveltuin opnieuw toegelegd met tegels maar wel bovenop de waterdoorlatende ondergrond. Wil de bewoner in de toekomst toch een geveltuin, dan hoeft het district enkel de tegel weg te nemen en kunnen ze direct starten met aanplanten. Bovendien ondersteunt het district bewonersinitiatieven die Borgerhout mee willen vergroenen. Dat kan door een buurtboom te adopteren, een boomspiegel te verzorgen en zoveel meer. Wil jij ook met je buren aan de slag?

     

    Meer info op : www.borgerhout.be/borgerbouwers  

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouverneur Cathy Berx

     

    Meer dan 7500 bijkomende geregistreerde adressen in de provincie Antwerpen na nationale test BE-Alert

     

     

     

     

      

    Op donderdag 7 oktober testten meer dan 115 steden en gemeenten in België het waarschuwingssysteem BE-Alert tijdens de nationale test. In de provincie Antwerpen vond een primeur plaats. Daar werd de locatiegebaseerde technologie op grote schaal getest. Alle personen die op het moment van de test aanwezig waren in de provincie Antwerpen, ontvingen een SMS. In totaal werden zo meer dan 1,9 miljoen SMS’en verzonden. De test verliep zeer vlot. Enkel de verzending door Orange verliep met enige vertraging.


    Deze testmomenten zijn nuttig om de procedures en de technologie te testen. Tegelijk is het een goede gelegenheid om de inschrijvingen op BE-Alert te verhogen. Hoewel het technisch mogelijk is om een SMS te versturen naar de mensen die fysiek aanwezig zijn in een geselecteerde zone (ook aan wie zich niet inschreef), blijft het van kapitaal belang dat mensen zich inschrijven op BE-Alert. Door zich op voorhand te registreren, kunnen mensen ook verwittigd worden bij een noodsituatie in hun woonplaats, ook al zijn ze op dat moment niet aanwezig. Daarnaast zijn er noodsituaties waarbij het nuttig is om enkel de inwoners van een bepaalde zone te alarmeren.

    Afgelopen week nam het aantal geregistreerde adressen in de provincie Antwerpen met ongeveer 4% toe: de teller staat hierdoor op bijna 200.000 geregistreerde adressen. Dit aantal vormt een goede basis, maar uiteraard kan en moet dit nog omhoog. Hoe meer mensen zich registreren, hoe doeltreffender de alarmering tijdens een echte noodsituatie zal verlopen.

    Be-Alert werd de afgelopen drie jaar in de provincie Antwerpen meer dan 130 keer ingezet tijdens een noodsituatie om de bevolking te alarmeren. Het ging om verschillende soorten van noodsituaties: brand met rookontwikkeling, incident met gevaarlijke stoffen, elektriciteitsonderbreking, stormweer, maar ook tijdens de coronacrisis werd BE-Alert regelmatig ingezet.

    Het is dus nooit te laat om je te registreren. Doe dit vandaag nog via www.be-alert.be. Zo zijn we samen voorbereid op een noodsituatie. 

     

     

    Gouverneur Cathy Berx vertegenwoordigt de provinciale, gewestelijke (Vlaamse) of federale (Belgische) overheid in de provincie Antwerpen. In die hoedanigheid vormt de gouverneur de schakel tussen de vier bestuurlijke niveaus: de federale overheid, de Vlaamse overheid, de provincie en de steden & gemeenten. Zij woont de provincieraden bij en zit de deputatie - het politieke hart van de provincie- voor. Als commissaris van de Vlaamse regering houdt zij bestuurlijk toezicht op de gemeenten en OCMW’s en kan zij beslissingen schorsen die strijdig zijn met de wetten, decreten en besluiten van de federale of Vlaamse regering.  Als commissaris van de federale regering heeft de gouverneur vooral taken op het gebied van ordehandhaving, veiligheid en rampenmanagement.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arboretum Kalmthout


    Agendatip
    Arboretum Kalmthout

    Op eikenjacht! start tijdens Week van het Bos

    Herfstspeurtocht, elke dag tot en met 7 november, 10-17 uur, Kalmthout

    Wist je dat een derde van alle eiken ter wereld bedreigd zijn? En wist je dat er in Arboretum Kalmthout meer dan honderd verschillende eiken groeien? De herfstspeurtocht neemt kinderen mee op eikenjacht langs enkele heel bijzondere exemplaren. Onderweg spelen ze spelletjes en lossen ze raadsels op. Een ideale familieactiviteit tijdens de Week van het Bos (10-17 oktober) en de hele herfst lang, tot en met de herfstvakantie.

    Speciale eiken kijken

    In Arboretum Kalmthout vind je meer dan honderd verschillende eiken uit alle hoeken van de wereld. Er groeien soorten die recht uit de wilde natuur komen, maar ook eiken uit een kwekerij met een spectaculair blad, prachtige eikels of met een statige of bijzondere groeivorm.

     

    Tollen, tellen, rapen en raden

    Kinderen tussen vier en tien jaar dompelen zich spelenderwijs onder in de wereld van de eik. Door symbolen en vruchtjes te volgen die in bomen hangen, vinden ze hun weg door de tuin. Passen ze zelf ook in een napje? Vinden ze de eikels die de gaai en de eekhoorn verstopten? En kunnen ze in de ‘bladerbib’ het verschil tussen de blaadjes van vijf verschillende eiken aanwijzen?

     

    Kinderen tot 12 jaar mogen gratis de tuin in. Een speurkaart kost 2,5 euro.

      Met de herfstspeurtocht van Arboretum Kalmthout heb je een ideale familie-uitstap in je agenda staan. Samen in de arboretumtuin op ontdekking gaan; blaadjes rapen, spelletjes spelen en heel wat weetjes leren, over enkele van de honderden eiken die er groeien bijvoorbeeld.
      Copyright: Arboretum Kalmthout

    Puzzelen, kleuren, knippen en plakken

    In de herfst vallen de bladeren. Je hoeft ze dan gewoon maar op te rapen, erg gemakkelijk! De herfstspeurtocht van Arboretum Kalmthout is veel méér dan enkel speuren en spelen want je mag volop blaadjes rapen in het 13,5 hectare groendomein. En ook na afloop van de herfstspeurtocht blijft de herfstpret duren. Kinderen krijgen een uitknippuzzel over een eekhoorn en zijn eikel mee, en een knip- en kleurkaart om hun mooie bladerenverzameling op te kleven, thuis of bij een drankje in de cafetaria.

    PRAKTISCHE INFO

    Herfstspeurtocht: Op eikenjacht!

    Elke dag tot en met 7 november 2021, 10 tot 17 uur

     

    Contact- & bezoekadres
    Arboretum Kalmthout, Heuvel 8, 2920 Kalmthout, België
    T +32 (0)3 666 67 41
    E info@arboretumkalmthout.be

    Toegangsprijzen tuin
    volwassenen € 7, senioren € 6, studenten € 5
    jaarkaart- en museumpashouders en kinderen -12 jaar gratis


    Plantencentrum, cadeau- & boekenshop en cafetaria
    Het plantencentrum, de cadeau- & boekenshop en de cafetaria zijn vrij toegankelijk en elke dag open van 10 tot 17 uur, ook op zon- en feestdagen.

     

    Maatregelen coronavirus

    Om de verspreiding van het Coronavirus (Covid-19) te vermijden, gelden er in Arboretum Kalmthout aangepaste maatregelen. Kijk op de website voor een volledig overzicht en antwoorden op veelgestelde vragen.

    Website
    www.arboretumkalmthout.be


    Social media
    www.facebook.com/arboretumkalmthout
    twitter.com/arboretumkalmt

    www.instagram.com/arboretumkalmthout

    #arboretumkalmthout

    Bereikbaarheid
    Het NMBS station van Kalmthout ligt op 200 m van de ingang van Arboretum Kalmthout.
    De Fietsostrade F14 Essen-Antwerpen ligt naast het domein.
    Eigen parking + extra parking aan NMBS station Kalmthout.
    Meer informatie bereikbaarheid op de website






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merksem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    12 | 10 | 21

     

    Merksemse scholieren leren spoken word

     

    Op maandag 11 oktober gaf dichteres Esohe Weyden in bibliotheek Park in Merksem workshops spoken word aan 87 leerlingen van KNMC Groenendaal. De getalenteerde dichteres creëerde een safe space voor de jongeren om aan de slag te gaan met woorden, taal en poëzie.

     

    De workshops waren een voorbereiding voor de scholieren op het schrijven van een gedicht voor de Merksemse Week van de Poëzie. Elk jaar roept het district iedereen in Merksem op om een gedicht of foto in te sturen rond een bepaald thema. Het thema van dit jaar is ‘samen’. De meest originele inzendingen verschijnen in een bundel en kunnen tijdens de laatste week van januari op grote panelen in het Gemeentepark van Merksem worden gelezen.

     

    Op www.merksem.be vindt u alle informatie over de Merksemse Week van de Poëzie 2022. Klik hier voor de rechtstreekse link.

     

    Via deze link kan een foto van de workshops met de leerlingen van KNMC Groenendaal downloaden

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merksem

    11 | 10 | 21

     

    Eindelijk terug burendag in Merksem

     

    In 2020 kon de burendag niet plaatsvinden omwille van de coronapandemie. Ook in de lente van 2021 gooide corona nog roet in het eten. Het districtscollege van Merksem besliste daarom om de editie van 2021 uit te stellen naar het najaar. Gelukkig is het ondertussen terug mogelijk om samen te komen met buren.

     

    Heel wat buren in Merksemse straten maakten op vrijdag 8 oktober van die gelegenheid gebruik om, met financiële ondersteuning van het district, samen een hapje en drankje te nuttigen en elkaar zo beter te leren kennen.

     

    Het district bedankt de enthousiaste initiatiefnemers en hoopt dat er naar aanleiding van burendag nieuwe straatwerkingen of bewonersgroepen zullen ontstaan zodat de sociale cohesie in het district verder kan groeien.

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    04 | 10 | 21

     

    Trajecten versterken netwerk 65-plussers op Linkeroever

     

    District Antwerpen zet samen met LUS vzw verschillende trajecten op om het sociale netwerk van 65-plussers op Linkeroever te versterken. De samenwerking loopt tot eind 2023. Minstens 15 trajecten worden gerealiseerd tijdens deze periode.

     

    Een persoonlijk netwerk van familie, vrienden, buren en leeftijdsgenoten is belangrijk op elke leeftijd. Voor 65-plussers is het moeilijker om dit te onderhouden of uit te breiden. LUS vzw realiseert minstens 15 trajecten op Linkeroever om kwetsbare ouderen goed te omringen. Er worden vrijwilligers ingezet om buurtverbinding te versterken en samen met ouderen op pad te gaan om terug connectie te leggen met buren of vroegere familieleden en kennissen.

     

    “Met LUS vzw hebben we de ideale partner gevonden om de 65-plussers op Linkeroever te ondersteunen en te helpen bij de uitbouw van een noodzakelijk netwerk. Door het wegvallen van een actief beroepsleven, mobiliteitsproblemen of andere redenen, is dit voor ouderen soms moeilijker om op te bouwen en te onderhouden. Een netwerk is van belang om een goede kwaliteit van leven te garanderen”, benadrukt Tom van den Borne (districtsschepen voor senioren).

     

    Begin oktober maakt Linkeroever kennis met de werking van LUS vzw en krijgen de bewoners een flyer en uitnodiging in hun brievenbus. Op donderdag 7 oktober vindt een eerste infomoment plaats, in aanwezigheid van districtsschepen Tom van den Borne, om geïnteresseerden samen te brengen. Inwoners die graag meer weten kunnen mailen naar senioren.antwerpen@antwerpen.be

     

    Margot Van Daele, 0485 79 64 16, senioren.antwerpen@antwerpen.be 

    Verantwoordelijke: Tom Van den Borne, districtsschepen voor senioren

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouverneur Cathy Berx

     

     

     


    4 oktober 2021

    Gouverneur en Antwerpse procureur-generaal organiseren Veiligheidsconferentie over cyberveiligheid

     

    Op dinsdag 5 oktober 2021 organiseert gouverneur Cathy Berx in samenwerking met de procureur-generaal van Antwerpen Patrick Vandenbruwaene en haar federale diensten een digitale editie van de tweejaarlijkse Veiligheidsconferentie. Thema van dit jaar is  cyberveiligheid. Omwille van de coronacrisis werd de veiligheidsconferentie van 2020 naar dit  een najaar uitgesteld, maar helaas blijft het thema cyberveiligheid relevanter en actueler dan ooit, deels ook door het massale telewerken dat de coronacrisis met zich meebracht.

     

    Een tweejaarlijkse Veiligheidsconferentie

    Sinds 2010 organiseert gouverneur Cathy Berx samen met de procureur-generaal van Antwerpen elke twee jaar een conferentie over een actueel veiligheidsthema, relevant voor de hele provincie.  De burgemeesters, de korpschefs en de magistraten van het Openbaar Ministerie zijn het belangrijkste doelpubliek, maar afhankelijk van het thema worden ook andere actoren uitgenodigd.  De veiligheidsconferentie van 2020 moest omwille van de coronacrisis met een jaar uitgesteld worden. Ook dit jaar zal de conferentie nog niet volledig live doorgaan. Verschillende sprekers brengen hun uiteenzetting vanuit het provinciehuis, sommige sprekers doen dit vanuit hun kantoor of thuis.  Deelnemers zullen de conferentie wel enkel digitaal kunnen volgen.

     

    Thema van dit jaar? Cyberveiligheid

    Het thema van deze veiligheidsconferentie is “cyberveiligheid”, een thema dat nog steeds brandend actueel is. Tijdens de voorbije jaren nam de digitalisering wereldwijd in sneltempo toe.  Bovendien bracht de coronacrisis het telethuiswerken en digitaal vergaderen in een stroomversnelling. Helaas evolueren ook de (nieuwe) risico’s op vlak van cybercriminaliteit sterk.  Tegelijk zijn de verschijningsvormen ervan nog niet altijd overal even goed gekend. Dit alles maakt de samenleving bijzonder kwetsbaar voor cybercriminaliteit. De grote IT-afhankelijkheid van zowel bedrijven, overheden als burgers brengt nieuwe valkuilen met zich mee. Criminaliteit breidt uit naar cybercriminaliteit, zoals hacking, phishingmails, enz.

     

    Iedereen kan getroffen worden, ook burgers, ongeacht het opleidingsniveau. Met deze conferentie willen de gouverneur en de procureur-generaal het bewustzijn hierover versterken, tips en bruikbare informatie aanreiken om zich beter voor te bereiden op mogelijke digitale gevaren.

     

    Wat komt er aan bod tijdens de conferentie?

    Tijdens de veiligheidsconferentie worden verschillende themasessies georganiseerd over specifieke of concrete thema’s gerelateerd aan cyberveiligheid.  Zo zal er een toelichting worden gegeven over ethisch hacken, wordt er ingegaan op de aanpak en lessons learned van de cyberaanval die de gemeente Willebroek trof en zal er tijdens een vraaggesprek toegelicht worden hoe cybercrime kan en zal bestreden worden.  Een volledig programma in bijlage.

     

    Aanvullend is er ook een digitale kennismarkt. Tijdens deze kennismarkt worden er verschillende interessante initiatieven uit provincie Antwerpen voorgesteld. De deelnemers kunnen deze kennismarkt tijdens de lunch bezoeken. Ze komen er meer te weten over de initiatieven en projecten die op dit moment al in werking zijn of worden uitgevoerd. Doel is om inspiratie op te doen, en om indien nodig de cyberproblemen waarmee deelnemers eventueel geconfronteerd worden, aan te pakken.

     

    Gouverneur Cathy Berx: “De digitale uitdagingen waarmee onze gemeentebesturen, hulpdiensten, burgers en zovele anderen geconfronteerd worden zijn immens. Jammer genoeg zijn er ook heel wat digitale bedreigingen en risico’s met  rechtstreekse impact en gevolgen voor onze veiligheid.  Criminelen worden steeds anoniemer, gewiekster en IT-gewijs bijzonder sterk.  Onszelf en bij uitbreiding iedereen beter wapenen tegen die gevaren, is het doel en thema van deze Veiligheidsconferentie. Van zeer concrete getuigenissen en cases zoals de cyberaanval op gemeente Willebroek tot een algemeen overzicht van de evolutie van het Cyber Threat Landscape… Aan de hand van een brede waaier onderwerpen en sprekers willen we uitgebreide en vooral nuttige en bruikbare inzichten m.b.t. het fenomeen van cybercriminaliteit brengen.  Ik dank alvast procureur-generaal van Antwerpen Patrick Vandenbruwaene meest hartelijk voor de zeer gewaardeerde samenwerking, evenals de verbindingsambtenaren politie, de coördinator criminaliteitspreventie, de overige medewerkers van mijn federale diensten alsook alle leden van de stuurgroep voor de organisatie van de Veiligheidsconferentie.”

    Procureur-generaal Patrick Vandenbruwaene: “De digitalisering verandert het criminaliteitslandschap grondig. Indien er minder klassieke handtassen getrokken worden maar meer digitaal geroofd wordt moeten ook de beleidsprioriteiten veranderen. Dit houdt in dat er meer blauw op het internet verschijnt en dat slachtoffers ook digitaal in contact kunnen treden met de politie. Het project Police on Web zal bijvoorbeeld in de toekomst een nieuw contactpunt worden voor de benadeelde burgers om aangifte te doen.”

     

    De Veiligheidsconferentie is een besloten conferentie waaraan enkel op uitnodiging kan  worden deelgenomen. Indien gewenst kan u wel aanwezig zijn bij de openingszitting in het provinciehuis, waar gouverneur Cathy Berx, procureur-generaal Patrick Vandenbruwaene, viceminister-president van de Vlaamse Regering en Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen Bart Somers (digitaal) en burgemeester van Willebroek, Eddy Bevers een inleiding zullen geven.  U dient zich hiervoor wel aan te melden via kabinet.gouverneur@provincieantwerpen.be .

     Sara Claes
    Kabinetsadviseur – communicatieverantwoordelijke gouverneur Cathy Berx

     

     

     

    Perscontact:


    T: 03 240 50 52  M : 0476 50 55 91
    E: Sara.Claes@provincieantwerpen.be

     

    Gouverneur Cathy Berx vertegenwoordigt de provinciale, gewestelijke (Vlaamse) of federale (Belgische) overheid in de provincie Antwerpen. In die hoedanigheid vormt de gouverneur de schakel tussen de vier bestuurlijke niveaus: de federale overheid, de Vlaamse overheid, de provincie en de steden & gemeenten. Zij woont de provincieraden bij en zit de deputatie - het politieke hart van de provincie- voor. Als commissaris van de Vlaamse regering houdt zij bestuurlijk toezicht op de gemeenten en OCMW’s en kan zij beslissingen vernietigen die strijdig zijn met de wetten, decreten en besluiten van de federale of Vlaamse regering.  Als commissaris van de federale regering heeft de gouverneur vooral taken op het gebied van ordehandhaving, veiligheid en crisisbeheer.

     








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halloweentocht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    1 | 10 | 21

     

    Griezelen in het donkere Middelheim tijdens gratis Halloweentocht

     

    Op vrijdag 29 oktober organiseert district Antwerpen een griezelige avondwandeling in het donkere Middelheimmuseum. De inschrijvingen starten op 1 oktober.

    Deze theatrale wandeling tussen de beelden van het kunstpark neemt de bezoekers in kleine groepjes mee langs verschillende acts vol sfeer, muziek, vuur en natuurlijk… afgrijselijke griezels. De Halloweentocht is niet geschikt voor heel jonge deelnemers, maar kinderen van 7 tot 13 jaar overleven de avond wel, als ze de hand van mama of papa kunnen vasthouden.

    De eerste griezelwandeling start om 17.30 uur, de laatste wandeling komt aan om 22 uur. Bezoekers mogen verkleed komen. Wie durft en wordt Dracula, een spook of een andere griezel? 

    Tom Van den Borne, districtsschepen voor jeugd: “De Halloweenwandelingen zijn een leuke start van de herfstvakantie. Kinderen kunnen samen met hun ouders heerlijk griezelen.”

    Inschrijven
    De wandelingen zijn gratis, vooraf inschrijven is verplicht. Kinderen onder begeleiding van een of meerdere volwassenen krijgen voorrang. Volwassenen die zich zonder kinderen inschrijven, komen op een wachtlijst te staan en krijgen op maandag 25 oktober bericht of er nog plaatsen beschikbaar zijn.

    Meer info: www.districtantwerpen.be, of via deze rechtstreekse link

     

    Verantwoordelijke: Tom Van den Borne, districtsschepen voor jeugd

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

    BERICHT

     

     

    30 | 09 | 21

     

    District Antwerpen lanceert 3-delige podcast 'Hoop in tijden van corona' voor internationale ouderendag

    Iedereen heeft nood aan affectie, sociaal contactofeen liefdevol gebaar. Een hunkering die met de komst van covid nog gegroeid is. In de driedelige podcast ‘Hoop in tijden van corona’ vertellen senioren, hun kinderen en kleinkinderen over hoe de pandemie hun onderlinge band op de proef stelde en hoe ze hier mee omgingen. Een warm en kleurrijk verhaal over de zoektocht naar verbinding.

     

    “Bewoners in woonzorgcentra waren door corona geïsoleerd van hun familie. Gelukkig kwamen veel families origineel uit de hoek om toch verbonden te blijven. Die verhalen ontdek je in de podcasts. Als district hopen we dat deze anekdotes een inspiratie zijn voor anderen en dat ze vooral hoop brengen”, vertelt Tom Van den Borne (districtsschepen voor senioren).

     

    De driedelige podcast ‘Hoop in tijden van corona’ is gemaakt door Zorgbedrijf Antwerpen en De Zieke Steur in opdracht van District Antwerpen. Op vrijdag
    1 oktober 2021, internationale ouderendag, worden de podcasts gelanceerd via www.districtantwerpen.be/hoop. Elke aflevering laat telkens één familie met verschillende generaties aan het woord en duurt ongeveer 12 minuten.

     

    • Podcast 1 | 3-eenheid Joke, Josée en Ingrid

    Joke en Josée zijn al 15 jaar lang vriendinnen en wonen in hetzelfde woonzorgcentrum. Ingrid werkt er als vrijwilliger.

     

    • Podcast 2 l Viergeslacht Godelieve, Myriam, Nele en Emma

    Godelieve woont in een woonzorgcentrum in hartje Antwerpen. Myriam is haar dochter en komt wekelijks op bezoek. Ook kleindochter Nele en achterkleindochter Emma hielden contact.

     

    • Podcast 3 | Driegeslacht Freddy, Bert en Quinthe

    Freddy woont in het woonzorgcentrum Vinck-Heymans en hield tijdens corona contact met zijn zoon Bert en kleinzoon Quinthe via WhatsApp.



    Verantwoordelijke: Tom Van den Borne, districtsschepen voor senioren, tel. 0476 32 86 87



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SANT'EGIDIO

     1 oktober 2021

     

    SANT'EGIDIO EN DE CENTRAAL-AFRIKAANSE REPUBLIEK: CONSTRUCTIEVE GESPREKKEN IN ROME LEIDEN TOT GEZAMENLIJKE VERKLARING OVER “REPUBLIKEINSE DIALOOG”

    Met alle politieke, religieuze en maatschappelijke actoren uitgebreid mee in de gesprekken betrokken, roept de "Verklaring van Rome" ook plechtig op tot ontwapening en een definitief staakt-het-vuren.

    Van 27 tot 29 september zijn vertegenwoordigers uit de politiek, het maatschappelijk middenveld en de religieuze gemeenschappen van de Centraal-Afrikaanse Republiek in Rome bijeengekomen op uitnodiging van de Gemeenschap van Sant'Egidio.

    De bijeenkomst, waarin de verschillende actoren uit de Centraal-Afrikaanse samenleving vertegenwoordigd waren, had als titel "Naar een republikeinse dialoog - voor vrede en de toekomst van de Centraal-Afrikaanse Republiek", en vond plaats in een serene en openhartige sfeer. Tijdens de gesprekken kregen alle deelnemers de gelegenheid hun mening te geven over de komende uitdagingen voor hun land. Het debat spitste zich met name toe op de organisatie van de onlangs door president Touadéra aangekondigde Republikeinse Dialoog, die een fundamentele fase vormt in het proces van nationale verzoening.

    Na een diepgaande reflectie hebben de afgevaardigden hun suggesties en overwegingen gebundeld in de zogenaamde "Verklaring van Rome", dat ondertussen al is voorgelegd aan de Centraal-Afrikaanse regering en het uitvoerend comité dat belast is met de organisatie van de Republikeinse Dialoog. Een van de punten in dat document is een plechtige oproep aan alle gewapende groeperingen, inclusief milities die zijn opgericht ter zelfverdediging, om de wapens neer te leggen en tot een definitief staakt-het-vuren te komen, in het besef van het "immense leed" dat het Centraal-Afrikaanse volk al jaren heeft ondergaan.

    Sant'Egidio spreekt zijn voldoening uit over de inspanningen van alle deelnemers en over de vriendschappelijke sfeer van de besprekingen, en bevestigt opnieuw zijn bereidheid om samen te werken aan de toekomst van het land.

    Rome, 30 september 2021

    Lees hier de verklaring die na de vergadering werd vrijgegeven.

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    17 | 09 | 21

     

    Viering verdienstelijke sportclubleden in Merksem

     

    Merksem ademt sport en staat als sportief district op de kaart. 2020 was een bijzonder jaar waar er door de gekende omstandigheden weinig sportprestaties konden worden neergezet. De viering voor de sportprestaties van 2020 zal daarom samen met de sportprestaties van 2021 in het jaar 2022 worden gevierd.

    Maar ondanks de moeilijke omstandigheden in 2020 waren er toch veel clubleden dagelijks in de weer om ervoor te zorgen dat de clubwerking kon blijven doorgaan. Die personen huldigen we tijdens de viering 'Verdienstelijke leden 2020' voor al het werk dat zij geleverd hebben.

    We nodigen u uit op de viering op dinsdag 21 september 2021 om 19.30 uur in het districtshuis (Burgemeester Jozef Nolfplein 1). Gelieve uiterlijk op maandag 20 september 2021 uw aanwezigheid te bevestigen via sportantenne.merksem@antwerpen.be.

    Verantwoordelijke: Patrick Van den Bempt, districtsschepen voor sport, patrick.vandenbempt@antwerpen.be, 0475 94 51 90 

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alle Hobokenaren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    17 | 9 | 2021

     

    Alle Hobokenaren krijgen een stem in de heraanleg van de Kioskplaats

     

    Op woensdag 29 september organiseert het district Hoboken een webinar om 19.30 uur over de heraanleg van de Kiosk- en Lelieplaats. In 2019 werd het eerste deel van de Kioskplaats - van Antwerpsesteenweg tot Kapelstraat - heraangelegd. Deze legislatuur is het stuk tussen Kapelstraat en Walstraat aan de beurt. De heraanleg is voorzien in 2024.

     

    Voor de heraanleg van dit tweede deel van de Kioskplaats, inclusief de Lelieplaats, is er al een concept klaar dat online aan de bewoners wordt voorgesteld. Tijdens een webinar kunnen de bewoners vragen stellen, hun mening geven of suggesties doen over hoe ze het plein, in het hart van Hoboken, in de toekomst zien.

     

    Dit centrum heeft een belangrijke functie voor alle inwoners. Het is niet alleen een plek om te wonen, te winkelen en te verpozen maar ook de plaats waar de jaarlijkse foor en wekelijkse markt plaatsvindt. Bovendien heeft een deel van het plein ook een parkeerfunctie voor mensen die met de wagen komen. Daarom kregen alle Hobokenaren deze week een uitnodiging in de brievenbus om zich in te schrijven voor het webinar van woensdag 29 september.

     

    Ook wordt het concept al op zondag 19 september getoond aan de bezoekers van de verenigingenmarkt tijdens het jaarmarktweekend. Tussen 10 en 16 uur zijn geïnteresseerden welkom in de Van Amstelstraat om meer info krijgen over dit voorstel.

     

    Carine Leys, districtsschepen bevoegd voor Openbare Werken en Wijkoverleg: “We hebben in het district een traditie om bij de heraanleg van een straat steeds een inspraakronde met de buurt te organiseren. Maar nu gaat het niet om zo maar een straat, maar om de heraanleg van het belangrijkste en meest centrale plein van het district. Een plek van alle Hobokenaren dus. Voor mij was het dan ook logisch om iedereen de kans te geven hun mening te uiten over het uitzicht van het centrum voor de komende 30 jaar.”

     

    Inschrijven voor het webinar kan via www.infomomenthoboken.be. Om te kunnen deelnemen aan deze online meeting moet er vooraf worden ingeschreven.

     

    Verantwoordelijke districtsschepen: Carine Leys, districtsschepen bevoegd voor Openbare Werken en Wijkoverleg

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AZ Klina

     

     


    17 september 2021

    AZ Klina opent psychiatrisch dagcentrum: “We komen nog beter tegemoet aan de noden van onze patiënten”

     

    AZ Klina heeft vandaag zijn psychiatrisch dagcentrum plechtig geopend. In het dagcentrum doorlopen patiënten een traject van zes weken, waarbij ze enkele dagen per week therapie volgen en ’s avonds naar huis gaan. “Zo willen we opnames voorkomen of verkorten”, zegt Marjolijn Bergoets, arts-diensthoofd psychiatrie in AZ Klina.

     

    Algemeen directeur dr. Joost Baert: “We zijn bijzonder verheugd dat we van de Vlaamse overheid een erkenning hebben gekregen voor een psychiatrisch dagcentrum. Met deze extra dienstverlening komen we nog beter tegemoet aan de noden van de patiënten in onze eerstelijnszone. Het dagcentrum verbindt de laagdrempelige thuisopvang en de acute opvang in het ziekenhuis; beschouw het als een belangrijke zorgvorm tussen beide niveaus.”

    Het dagcentrum behandelt mensen met een afhankelijkheidsproblematiek of een angst- en stemmingsstoornis. Het kan gaan om patiënten die, na een opname op onze psychiatrische afdeling, een verder traject willen aangaan, omdat de stap naar huis te groot is. Maar ook huisartsen, psychologen en psychiatrische ziekenhuizen kunnen hun patiënten doorverwijzen. “Na een intakegesprek, waarin we peilen naar de verwachtingen van de patiënt en uitleggen wat wij kunnen bieden, bekijken we of de persoon in aanmerking komt”, zegt dr. Marjolijn Bergoets. “Mensen leggen in een besloten groep van acht een traject van zes weken af. We werken herstelgericht en reiken hen handvaten aan, waarmee ze in het dagelijks leven aan de slag kunnen. Waarom we werken rond afhankelijkheid en angst- en stemmingsstoornissen? Omdat we merken dat in onze regio de vraag daarnaar het grootst is.”  

     

    Het psychiatrisch dagcentrum is gevestigd in een gloednieuwe aanbouw op campus Klina.

     

    Dr. Marjolijn Bergoets en waarnemend burgemeester Philip Cools knippen het lint door.

     

    De polyvalente ruimte van het dagcentrum.

     

      

     

     










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.District Hoboken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    17 | 9 | 2021

     

    District Hoboken steunt lokale handelaars met stickerposter ‘Verzamel Hoboken’

    Op de jaarmarkt van maandag 20 september lanceert het district ‘Verzamel Hoboken’: een originele spaaractie die de Hobokense troeven in de kijker zet. Zo geeft district Hoboken haar lokale ondernemers die de deuren (gedeeltelijk) moesten sluiten tijdens de coronacrisis een welverdiend duwtje in de rug. De boodschap voor Hobokenaren? Winkel en consumeer lokaal. 

    Een spaaractie met een Hobokense toets

     

    Illustrator Rik Willemen (Rikkel) ontwierp voor deze relance-actie een limited edition stickerposter. De poster zit vol typisch Hobokense troeven: van Nello & Patrasche tot de Zwarte God en zelfs de Pseudonapommyza hobokensis. Hobokenaren kunnen een stickerposter afhalen bij de deelnemende handelaars, maar de Hobokense elementen moeten ze wel zelf nog verzamelen. 

     

    Hoe werkt de actie?

     

    Om de stickerposter te vervolledigen, moeten geïnteresseerde Hobokenaren 75 stickers verzamelen bij de deelnemende handelaars. Per aankoopschijf van 10 euro krijgt de klant een pakje van 4 stickers (max. 3 pakjes per aankoop). Het doel van dit concept is dubbel: enerzijds stimuleert het district herhaalbezoeken, anderzijds is er de educatieve beweegreden. Op heel wat stickers zijn namelijk iconische en verrassende weetjes te vinden over Hoboken. Zo kunnen kinderen al sparend en puzzelend hun district beter leren kennen. 

     

    Districtsschepen Carolyn Krekels: "Ik doe graag een oproep: winkel lokaal of ga onze Hobokense horeca herontdekken. Die leeft echt! Tijdens de coronaperiode zijn er zelfs nieuwe zaken bijgekomen. We weten dat kinderen natuurlijk zelf niet op café gaan of een pedicure laten doen, maar we hopen dat hun ouders en grootouders even verliefd worden op onze stickerposter als wij en mee aan het verzamelen slaan. Herontdek Hoboken dus: in de lokale zaken én op de poster!"

     

    Statement stuk én toegangsticket

     

    Voor de Hobokenaren die alle stickers hebben gespaard, heeft het district nog een extra prijs in petto. Op vertoon van een volle poster krijg je namelijk een 1+1 toegangsticket (1 kopen, 1 gratis) of een korting op de Hobokense vrijetijdsactiviteiten Skate Depot, Garrincha voetbal, Vroemfabriek, Klimzaal Blok of het hoogteparcours van Intense. 

     

    De spaaractie duurt zolang tot de stickers op zijn.

    Ontdek alles over de stickerposter en de deelnemende ondernemers op www.hoboken.be.Klik hier voor de rechtstreekse link.

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zaterdag 18 september 2021
    19 tot middernacht Jaarmarktbal Tent in park Sorghvliedt
    Zondag 19 september
    van 8 tot 17 uur Rommelmarkt Kapelstraat/Kioskplaats/Lelieplaats/Van Amstelstraat/Marneflaan
    van 10 tot 16 uur Verenigingenmarkt Van Amstelstraat
    van 10 tot 17 uur Braderij Kapelstraat/Kioskplaats/Lelieplaats
    van 10 tot 20 uur Foodfestival Lelieplaats
    van 11 tot 18 uur Wielerwedstrijd 'Jaarmarktprijs' Vertrek en aankomst Berkenrodelei
    van 12 tot 17 uur Expo 'Spot op Sport' O.L.V.-Geboortekerk
    van 13.30 tot 14.30 uur 'Gekke fietsen' wedstrijd Berkenrodelei
    van 14 tot 18 uur Feest in den Hof Park Gravenhof
    Maandag 20 september
    van 7 tot 15 uur Veeprijskampen Park Sorgvliedt en omgeving
    van 8 tot 15 uur Feestmarkt Kapelstraat/Kiosk- en Lelieplaats/Van Amstelstraat
    van 8 tot 15 uur Braderij Kapelstraat/Kioskplaats/Lelieplaats
    van 8 tot 15 uur Autoshow Marneflaan
    van 9.30 tot 15 uur Pannenkoekenslag Basketbalveld park Broydenborg
    van 10 tot 19 uur Café in 't park Van Amstelstraat/Marneflaan
    van 10 tot 20 uur Foodfestival Lelieplaats
    van 12 tot 16 uur Expo 'Spot op Sport' O.L.V.-Geboortekerk
    van 20.30 tot 21 uur Vuurwerk Atletiekpiste park S
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    15 | 9 | 2021

     

    Het district ondersteunt de Feestcommissie Hoboken bij de organisatie van een wielerwedstrijd

    Tijdens het jaarmarktweekend, op zondag 19 september 2021, organiseert de Feestcommissie Hoboken, in samenwerking met WAC Team Hoboken, een koers voor jonge renners. Het district geeft hiervoor een toelage van 10 000 euro.

    De jongste renners, de achtjarigen, starten om 11 uur. Zij geven het beste van zichzelf over een parcours van 1 kilometer. Het vertrek is in de Berkenrodelei en gaat dan verder via de Antwerpsesteenweg (linkerrijvak), Maria-Henriëttalei en  Ijskelderstraat om te eindigen in de Berkenrodelei. Het district hoopt op zoveel mogelijk supporters die langs de zijlijn van het parcours de jeugd komen aanmoedigen.

    Hierna volgen de negenjarige renners die om 11.20 uur vertrekken gevolgd door de tienjarigen om 11.45 uur.  Deze twee leeftijdscategorieën rijden hetzelfde parcours van 1 km.

    Kort na de middag is het de beurt aan de U15 renners die een parcours afleggen van 2,2 km. De elfjarigen starten om 12.30 uur. Daarna is het de beurt aan de twaalfjarigen om 14 uur. De dertienjarigen fietsen een uurtje later om 15 uur. Als laatsten komen de veertienjarigen aan bod om 16 uur. Ook hun parcours start in de Berkenrodelei om verder te gaan richting Antwerpsesteenweg (linkerrijvak), Maria-Henriëttalei, Lichtenberglaan, Commandant Weynsstraat, Berkenrodelei, Fodderiestraat en Catharina Lundenhof om uiteindelijk ook te arriveren in de Berkenrodelei.

    Veiligheid betekent alles. Daarom worden de straten van het parcours afgesloten voor verkeer vanaf 9 uur ‘s morgens. Het einde van de wedstrijden is voorzien rond 18 uur.

    Districtsschepen Carine Leys: “Na vier koersen in mei 2020 en 2021 die niet konden plaatsvinden omwille van corona, ben ik blij dat er weer kan gekoerst worden in Hoboken! Ik nodig dan ook alle Hobokenaren uit om aan de zijlijn te komen supporteren. Onze jeugd verdient dat en zo tonen we ook meteen dat de Hobokenaar nog steeds een hart voor sport heeft.”

     

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!