Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    05-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoboken nieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     geplande betonneringswerken aan de Kioskplaats/ Antwerpsesteenweg..

    www.hoboken.be
    03 338 30 16
    Beste bewoner
    De werken aan de Kioskplaats vorderen. De aannemer is nu zo ver dat hij voor de aanleg van de sporen en de rijweg beton zal storten. Dit kan echter tot bijkomende hinder leiden.
    De werken
    Over de ganse lengte van Kioskplaats tussen de Kapelstraat en de Berkenrodelei, inclusief het kruispunt van de Kioskplaats/Louisalei/Antwerpsesteenweg moet de aannemer een betonlaag storten.
    Het storten van beton is weersgevoelig. Als de weersomstandigheden het toelaten zal de aannemer deze werken uitvoeren op 6/12, 11/12, 14/12 en 19/12.
    Hinder
    Deze werken kunnen extra hinder met zich meebrengen. Het aanleggen van een weg in beton is immers een delicaat werk. Daarom zal er op die dagen reeds om 6.00 uur activiteit op de werf zijn. Deze werken kunnen niet stilgelegd worden. De kans bestaat dat de aannemer ’s avonds en ’s nachts moet verder werken aan die betonnering. Dit kan voor geluidshinder zorgen.
    Let wel, dit is niet alle dagen het geval, maar slechts op de dagen dat het beton gestort wordt. Dus op 6/12,11/12,14/12 en 19/12.
    Meer info
    Voor meer informatie kan u terecht bij ‘Communicatie & Participatie’, districtshuis Hoboken, Marneflaan 3, tel. 03 338 30 16 of wijkoverleg.hoboken@antwerpen.be.
    Met vriendelijke groeten
    Veronique Van Langenhove Tom De Boeck
    districtssecretaris districtsschepen publiek domein
    Infobrief

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN NIEUWS

                                    


    Persbericht
    Provincie Antwerpen

    03 | 12 | 2018

    Nieuw provinciebestuur presenteert ambitieus bestuursakkoord
    N-VA en CD&V-gedeputeerden stellen provincieraad en bestuursakkoord voor

    Ambitieus, duurzaam, efficiënt, dienstbaar en verbindend, met deze kernwaarden vat het Antwerpse provinciebestuur de nieuwe legislatuur aan. De provincieraadsleden werden vandaag in de raadszaal van het Provinciehuis beëdigd. De kersverse deputatie deed vervolgens het bestuursakkoord uit de doeken, dat inzet op een provincie Antwerpen die als performant overheidsniveau een waardevolle, ondersteunende partner is voor de lokale besturen. Luk Lemmens van N-VA blijft eerste gedeputeerde. Nieuwkomer is Kathleen Helsen van CD&V. Daarnaast verlengen Jan De Haes (N-VA) en Ludwig Caluwé (CD&V) hun mandaat. Ludwig Caluwé wordt na drie jaar vervangen door Mireille Colson (N-VA).

    Nieuwe provincieraad

    In de nieuwe provincieraad zetelen voortaan 36 provincieraadsleden, de helft minder dan in de vorige legislatuur, waaronder vier in plaats van zes gedeputeerden.

    Kris Geysen (N-VA) bestendigt zijn voorzitterschap van de provincieraad. Primeur is dat voortaan niet enkel de meerderheid maar ook de oppositie een ondervoorzitter voordraagt. Op deze manier versterkt de provincieraad het democratische debat. CD&V en Vlaams Belang stelden Lili Stevens en Jan Claessen als ondervoorzitters voor.

    Bevoegdheden

    • Luk Lemmens, eerste gedeputeerde en woordvoerder van de deputatie, bevoegd voor Algemeen Beleid, Ruimtelijke Ordening, Omgevingsvergunningen, Stedenbouwkundige Beroepen, Mobiliteit, Provinciaal Onderwijs, Erfgoed, Erediensten, Sportpaleis
    • Kathleen Helsen, tweede gedeputeerde, bevoegd voor Werk, Plattelandsbeleid, Sociale Economie, Flankerend Onderwijsbeleid, Europese Samenwerking, Wonen, de Warande, Kamp C, Kempens Landschap
    • Jan De Haes, derde gedeputeerde, bevoegd voor Milieu en Natuur, Waterbeleid, Toerisme, Recreatie- en groendomeinen, Personeel, Communicatie, Campus Vesta, Kempens Landschap
    • Ludwig Caluwé, vierde gedeputeerde, bevoegd voor Economie, Innovatie, Landbouw, Financiën, Logistiek en Vastgoed, ICT, Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij, Havencentrum


    Ambitieus, duurzaam, efficiënt, dienstbaar en verbindend

    Het nieuwe provinciebestuur trekt voluit de kaart van een zuinig en performant beleid. In de vorige legislatuur sloeg de provincie Antwerpen met de focus op grondgebonden bevoegdheden een nieuwe weg in. Met een flinke scheut ambitie wordt dit pad verder uitgediept. Naast de decretale opdrachten wordt ingezet op de kerntaken waarmee de provincie een verschil maakt en een aantoonbare maatschappelijke meerwaarde heeft.

    We gaan voor een efficiënt bestuur dat zijn dienstverlening regelmatig evalueert en zijn processen durft te herdenken. Daarnaast incorporeren we zowel in de dagelijkse werking, beslissingen als organisatiecultuur duurzaamheid als kernwaarde. De provincie Antwerpen onderschrijft de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen voor 2030 van de Verenigde Naties als toetssteen voor alle beslissingen.

    De provincie versterkt zijn positie als partner van enerzijds de Vlaamse Overheid en anderzijds de lokale besturen. Als een dienstbaar bestuur stemt het zijn beleid af op een B2B-beleid, van bestuur tot bestuur, en richt het zich in mindere mate rechtstreeks naar de burger. Het is een open bestuur dat evenwel met een doordachte participatie zijn inwoners actief betrekt bij het beleid.

    Blikvangers uit het bestuursakkoord

    1. Afschaffing subsidie aan politieke partijen: halvering aan begin legislatuur met lineaire daling tot 0 euro tegen 2024.
    2. Verlaging aantal commissies van 12 naar 4.
    3. Provinciebelastingen stijgen niet deze legislatuur.
    4. Verdubbeling budget voor de aanleg van fietsostrades en bovenlokale fietsinfrastructuur a rato van 1 miljoen euro per jaar.
    5. Een scherper ruimtelijk beleid met het nieuw Provinciaal Ruimtelijk Beleidsplan Antwerpen.
    6. Een ambitieus integraal waterbeleid, duurzaam milieu- en natuurbeleid en innovatief energiebeleid, en een Klimaatplan 2030 voor de eigen organisatie.
    7. Een sterke eerstelijnsoverheid voor land- en tuinbouwbedrijven met focus op ruimte voor landbouw.
    8. Een geïntegreerd plattelandsbeleid met aandacht voor leefbare dorpen.
    9. Versterking van de concurrentie- en innovatiekracht van onze bedrijven met aandacht voor knelpuntberoepen via een activerend flankerend onderwijsbeleid en voor samenwerking met onze kennisinstellingen rond innovatie.
    10. Een provinciaal onderwijs met op expertise afgebakende onderwijsvormen, domeinen en studierichtingen met aandacht voor gelijke kansen, talentontwikkeling en excellentie.
    11. Een laagdrempelig vrijetijdsaanbod dat een impuls geeft aan de toeristische economie.
    12. De verbinding van het mondiaal beleid aan het Klimaatplan 2030. Uitstoot die in de bedrijfsvoering van de provincie Antwerpen niet of enkel tegen een zeer hoge kost kan teruggedrongen worden door interne maatregelen, wordt via internationale bebossingsprojecten gecompenseerd.

    Groepsfoto provincieraad en deputatie - Copyright: provincie Antwerpen

    .

    Beleidsverantwoordelijke:
    Luk Lemmens, N-VA, eerste gedeputeerde en woordvoerder van de deputatie












    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws uit Hoboken

    HOBOKEN

    Ook dit jaar kwam de Sint ons een bezoek brengen aan onze brave kinderen




































    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.






















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilrijk zoekt kandidaat-winnaars voor de Geitetrofee =
    ==

     

    Wij steunen de kandidaat  PIERRE BOSCHMANS.

     

     

     

     

    WIE is PIERRE BOSCHMANS ?

     

     

    Dat is niet zo gemakkelijk uit te leggen…tenzij je er zijn ‘stripalbum’ bij haalt…

    Zijn vorige (strip-)boek was een succes…

    ‘Het broze barakske’ was niet enkel een ode aan de ‘frietkramen; het was tegelijk fenomenaal hoe de heer Boschmans

    in opdracht van zijn echtgenote-Marie-Louise Van Dorst -die het scenario schreef…in het Frans en in het Nederlands

    een heel boek bijeen tekende en van tekst voorzag.

    Zijn huidige strip is in feite nog Wilrijkser dan de vorige.

     

    Inderdaad DE COLORADOGEEST of van patat naar frit heeft (toevallig!) veel herkenning met het fritkot van Pierre,

    En eveneens herkenbaar zijn de vele (strip)-figuren die in Wilrijk ronddwalen…

     

    Dus :  STEM OOK VOOR PIERRE

     

     Tekst = Leo Spaey

    Foto = Georges Peeters

















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wilrijk zoekt kandidaat-winnaars voor de Geitetrofee ===

     

    Wij steunen de kandidaat  PIERRE BOSCHMANS.

     

     

     

     

    WIE is PIERRE BOSCHMANS ?

     

     

    Dat is niet zo gemakkelijk uit te leggen…tenzij je er zijn ‘stripalbum’ bij haalt…

    Zijn vorige (strip-)boek was een succes…

    ‘Het broze barakske’ was niet enkel een ode aan de ‘frietkramen; het was tegelijk fenomenaal hoe de heer Boschmans

    in opdracht van zijn echtgenote-Marie-Louise Van Dorst -die het scenario schreef…in het Frans en in het Nederlands

    een heel boek bijeen tekende en van tekst voorzag.

    Zijn huidige strip is in feite nog Wilrijkser dan de vorige.

     

    Inderdaad DE COLORADOGEEST of van patat naar frit heeft (toevallig!) veel herkenning met het fritkot van Pierre,

    En eveneens herkenbaar zijn de vele (strip)-figuren die in Wilrijk ronddwalen…

     

    Dus :  STEM OOK VOOR PIERRE

     

     Tekst = Leo Spaey

    Foto = Georges Peeters

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERKSEM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Merksem op zoek naar topsporters en verdienstelijke sportclubleden


    Op dinsdag 19 februari 2019 zet het district Merksem de prestaties van haar topsporters en verdienstelijke sportclubleden in 2018 in de kijker. Sporters nomineren voor de viering kan tot 13 december.

     

    Het district Merksem viert sporters die in 2018 kampioen werden op een Belgisch, Vlaams ofProvinciaal kampioenschap en sporters die deelnamen aan een Europees of Wereldkampioenschap, Wereldspelen, Olympische of Paralympische Spelen. Burgers kunnen zelf sporters nomineren door een motivatie en duidelijke portretfoto van de sporter te mailen naar de sportantenne via sportantenne.merksem@stad.antwerpen.be. De deadline voor het indienen van nominaties is donderdag 13 december.

     

    Naast de sporters die een titel behaalden en gevierd worden, zijn er nog laureaten:

    • Van elke Merksemse sportclub die is aangesloten bij de sportraad wordt er ook een ‘verdienstelijk clublid’ gevierd dat sportief of extrasportief uitblonk in 2018. De sportclubs nomineren zelf een clublid.
    • De G-sporttrofee wordt toegekend aan een persoon die in 2018 bijdroeg aan het stimuleren van G-sport in Merksem, of een Merksemnaar die zich inzette voor G-sport in het algemeen.
    • Als kers op de taart wordt tijdens de viering bekendgemaakt wie de Merksemse sportambassadeur voor 2019 is.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOBOKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jazz, blues en rock-‘n-roll in Hoboken voor de vijfde editie van Tournée Musicale


    Op vrijdag 23 november vindt voor de vijfde keer Tournée Musicale plaats: een gratis muzikaal evenement op elf verschillende locaties in Hoboken. De beste folk-, blues- en jazzartiesten uit de regio treden op tussen 19 en 2 uur. Tournée Musicale wordt afgesloten in cultuurcentrum Gravenhof.

     

    Sinds 2014 organiseert Hoboken elk jaar Tournée Musicale. Tijdens dit evenement kunnen bezoekers op verschillende locaties kennismaken met lokale artiesten die allerlei stijlen brengen: van rock-‘n-roll met The Wheely-Dan Band, over jazz met het kwartet van Ruben Verbruggen, tot country en blues met Little Jimmy aka Don Croissant.

     

    Deze vijfde editie van Tournée Musicale vindt plaats op 23 november tussen 19 en 2 uur. Twaalf muzikale groepen brengen hun repertoire op elf verschillende locaties, op wandelafstand in Hoboken-centrum.

     

    Alle info staat op www.gravenhof.org. Klik hier voor de rechtstreekse link.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEURNE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Winnaars Cultuurprijzen Deurne 2018 zijn bekend


    Naar jaarlijkse gewoonte eren het district Deurne en de cultuurraad verdienstelijke Deurnenaars of verenigingen uit de artistieke en culturele wereld met de Cultuurprijzen. De zogenoemde Laureaten van de Kunst die de Cultuurprijzen 2018 winnen zijn momenteel bekend: De Reuzen van Deurne vzw, hiphopduo blackwave. en de leerlingen van de Spectrumschool Deurne. Zij worden op zondag 27 januari 2019 in cultuurcentrum Deurne in de bloemetjes gezet.

     

    Na 20 succesvolle edities, zet het district Deurne in januari opnieuw 3 verdienstelijke Deurnse verenigingen, groeperingen of Deurnenaars in de bloemetjes. Dankzij een stemming lieten Deurnenaars weten wie hun favoriete Laureaten van de Kunst zijn. Een professionele jury besliste daarop wie volgens hen cultureel Deurne in 2018 op de kaart zette in 3 categorieën: de carrièreprijs, blikvangersprijs en beloftevol talent. Volgende Laureaten van de Kunst 2018 werden genomineerd en ontvangen een prijs voor hun culturele verdienste:

    • Carrièreprijs
      De Carrièreprijs gaat naar De Reuzen van Deurne vzw, de grootste reuzenfamilie van Antwerpen. Hun verhaal begint in 1977 met de geboorte van de Preutelmadamme. Ondertussen paradeert de lijvige reuzenfamilie elk jaar in september tijdens de Bevrijdingsfeesten onder grote belangstelling door de straten van Deurne.
    • Blikvangersprijs
      Jazzy hiphopband blackwave. sleept de Blikvangersprijs in de wacht. Het jonge duo Jaywalker en Deurnenaar Willem Ardui ontmoette elkaar  voor het eerst in de cafetaria van AZ Monica in Deurne. Niet veel later ontstond blackwave. Het duo was te zien op het podium van Pukkelpop 2017 en Rock Werchter 2018 en speelt in november nog voor een uitverkochte AB. Met de single Elusive domineerde blackwave. de Belgische radio. Sindsdien zijn ze niet meer weg te denken uit de (nationale) hiphopscene.
    • Beloftevol talent
      De leerlingen van de Spectrumschool Deurne worden in de bloemetjes gezet als Beloftevol Talent n.a.v. hun verhalen die door auteur Fikry El Azzouzi werden gebundeld in het boek Mogen de wijze jongens winnen, gij weet. Daarin vertellen jongeren uit het beroepsonderwijs over hun land van herkomst, racisme, culturele spanningen tussen het thuisfront en de gewoonten in de buitenwereld, maar willen ze vooral opboksen tegen de clichés die er heersen over leerlingen uit het beroepsonderwijs. In oktober werd hun boek op veel enthousiasme onthaald tijdens de presentatie in De Roma.

     

    Uitreiking cultuurprijzen 2018

    De uitreiking van de Cultuurprijzen vindt plaats op zondag 27 januari 2019 in cultuurcentrum Deurne, Frans Messingstraat 36, 2100 Deurne. Het is een feestelijke viering met een wervelende show waar woord, beeld en muziek de hoofdrol spelen. De viering wordt afgesloten met een receptie. De pers is hierbij van harte welkom. Het aanvangstuur wordt later meegedeeld.

     

    Ook publiek is na inschrijving welkom op de viering ‘Cultuurprijs 2018’. Inschrijven kan tot 20 januari 2019 via het telefoonnummer 03 360 85 50 of via ccdeurne@stad.antwerpen.be.   

     

     

    Alle info staat ook op www.deurne.be. Klik hier voor  de rechtstreekse link.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Winteroever brengt winterse gezelligheid naar Linkeroever


    Voor het veertiende jaar slaan verenigingen van Linkeroever de handen in elkaar om hun wijk enkele weken onder te dompelen in een gezellige winter- en kerstsfeer. Tussen 1 december en

    12 januari kunnen bezoekers genieten van een meezingconcert voor het goede doel, een kerstbazaar, de kerstboomverbranding en vele andere activiteiten. District Antwerpen zorgt voor de nodige ondersteuning.

     

    Tijdens de komende winterperiode kunnen bezoekers en bewoners van stad en district Antwerpen terecht op Linkeroever voor lokale gezelligheid. Kleinschalige winter- en kerstactiviteiten zorgen voor een gevoel van verbinding en een geanimeerde eindejaarsperiode.

     

    Zingen voor het goede doel
    Winteroever start de kerstperiode steeds met een concert. Zo trad in het verleden onder meer Herman Van Veen op, maar dit jaar is het de beurt aan Solidariteitskoor Frappant. De opbrengst van het concert in de Sint-Anna-ten-Drieënkerk gaat naar een goed doel. Ook de culturele vzw Anna3 verzorgt een meezingconcert. Zij nodigen iedereen uit om mee kerstliederen te komen zingen.

     

    Zaterdag 1/12 om 20.15 uur, concert koor Frappant, tickets via www.ho-bie.be/kaarten-winterfestival
    Zaterdag 22/12 om 20 uur, concert ANNA3, tickets via www.anna3.be

    Kerststal en Driekoningenzingen
    Al 45 jaar bouwt KWB op Linkeroever een kerststal. Hun werk is te bewonderen op het pleintje op de hoek van de Melis Stokelaan en de Gloriantlaan. Op de dag van Driekoningen is er aan de kerststal een nieuwjaarsborrel. Die avond worden er ook kerstliederen gezongen aan de kerststal.


    De kerststal staat er van 8/12 tot 14/1, gratis
    Driekoningen, zondag 6/1, 19 uur, nieuwjaarsborrel en zangstonde, gratis

    Circusacts om van te smullen
    In het Sint-Anneke Centrum kan iedereen genieten van een uitgebreid buffet. De mensen van Cirque de Sac verwennen de aanwezigen niet alleen culinair, maar tonen ook spectaculaire circusacts.


    Zondag 2/12 vanaf 12 uur, inschrijven via www.winterfestival-linkeroever.be  

    Glühwein staat klaar op kerstbazaar
    Zowel WZC Hof ter Schelde als het Dienstencentrum Linkeroever organiseren een kerstbazaar, met  lekkere warme wafels, pannenkoeken, appelbeignets, warme chocomelk of glühwein. En uiteraard geschenkjes voor onder de kerstboom: er worden mooie kerststukjes en breiwerkjes die de bewoners maakten aangeboden. In het dienstencentrum loopt de Kerstman rond en treedt het koor Stratosfeer op.


    Vrijdag 14/12 en zaterdag 15/12, van 14 uur tot 17 uur, gratis

    Lange Wapper Winterfeest
    Aan de scoutsbasis 1e FOS Sea-Scouts Lange Wapper aan de Beatrijslaan kan er gezellig verbroederd worden rond vuurkorven. Er zijn kerstknutselwerkjes te koop die als originele geschenkjes dienst kunnen doen. Natuurlijk zijn er ook hapjes en drankjes en zorgen de scouts voor animatie.


    Zondag 16/12, van 13 uur tot 17 uur, gratis

    Theater met brunch
    Theatergezelschap Gloriant combineert naar jaarlijkse traditie een toneelstuk met een kerstbrunch. Dit jaar brengen ze een hommage aan Hugo Claus omdat het 10 jaar geleden is dat de schrijver stierf. Daarna is er een brunch met aperitief.


    Zondag 16/12, 11 uur, zaal De Roos, Suikerdijkstraat 77, 2070 Zwijndrecht, 25 euro. Inschrijven via www.theatergloriant.be.


    Kerstboomverbranding
    Winteroever sluit alle festiviteiten af met een grootse kerstboomverbranding. Dat is het traditionele einde van de eindejaarsperiode. Op het Frederik van Eedenplein kan iedereen letterlijk genieten van de warmte die de kerstbomen uitstralen, en samen met een glaasje cava of glühwein in de hand klinken op het nieuwe jaar. De verenigingen die meewerken aan Winteroever voorzien kraampjes met drank en hapjes die ze verkopen ten voordele van hun werking.


    Zaterdag 12/1, vanaf 17 uur, Frederik van Eedenplein, gratis

     

     

    Alle info staat ook op www.districtantwerpen.be. Klik hier voor de rechtstreekse link.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BORGERHOUT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     


    Schitter in het donker met blacklight badminton of fluo futsal


    Tijdens het weekend van 16, 17 en 18 november viert de Borgerhoutse badmintonclub ‘Amateurs BC’ haar 50ste verjaardag. Om deze mijlpaal te vieren, wordt sporthal Plantin Moretus volledig verduisterd voor sporten in blacklight. Op vrijdag 16 en zaterdag 17 november is het al badminton wat de klok slaat, met workshops badminton voor scholen, gratis badminton voor iedereen en een clubtornooi. Alle sporters worden uitgenodigd om te komen spelen met fluo-schmink en fluo-kleding. Op zondag 18 november nemen zaalvoetballers de sporthal over voor een fluo-futsaltornooi.

     

    Ter gelegenheid van hetjubileum van Badmintonclub ‘Amateurs BC’ wordt de volledige sporthal Plantin Moretus, van inkomhal tot kantine, verduisterd en met blacklight belicht. Het event start op vrijdag en eindigt zondagavond. 

     

    Op vrijdag 16 november tussen 8.40 en 15.20 uur komen meer dan 600 leerlingen van 14 verschillende Borgerhoutse scholen zich helemaal uitleven in fluo-outfits en met fluo-schmink. Enkele lesgevers geven basistechnieken van het badminton mee aan de leerlingen.

     

    Op vrijdagavond tussen 19 en 23 uur is iedereen welkom om vrienden, familie of collega’s uit te dagen voor een spelletje blacklight badminton. Deelname is gratis, instappen kan doorlopend en inschrijven is niet nodig. Hoe lang deelnemers kunnen spelen is afhankelijk van de drukte. Belangrijke tip: deelnemers sprokkelen het best ook een passende outfit bij elkaar. Hoe meer fluo ze dragen, hoe zichtbaarder ze zijn. Een kleine voorraad fluoschmink wordt voorzien door de badmintonclub, maar enkel zolang de voorraad strekt.

     

    Op zaterdag 17 november is het feest en clubtornooi van de jarige badmintonclub Amateurs BC met eigen leden en bevriende clubs. Dit deel is enkel toegankelijk voor genodigden en pers.

     

    Op zondag 18 november nemen voetballers de zaal over. Kras Sport organiseert dan een blacklight-futsaltornooi met een fluorescerende voetbal in een donkere zaal.

     

    Meer info over dit event vinden geïnteresseerden op www.borgerhout.be. Klik hier voor de rechtstreekse link.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WILRIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Wilrijk zoekt kandidaat-winnaars voor de Geitetrofee


    Op vrijdag 28 december reikt het district Wilrijk de jaarlijkse Geitetrofee uit. Kandidaturen voor deze ereprijs zijn welkom tot en met 30 november.

     

    Het districtsbestuur reikt de Geitetrofee elk jaar uit aan een verdienstelijke persoon, groep of vereniging die zich dat jaar heeft ingezet voor Wilrijk, de typische eigenheid van het district of zijn bevolking. De recentste laureaat is striptekenaar Sarina Ahmad, die het ontwerp maakte voor de Jommeke-stripmuur. Aan de prijs zijn een bronzen beeldje en een geldprijs verbonden.

     

    Kandidaturen welkom tot en met 30 november

    Iedereen kan een kandidaat voor deze prijs voorstellen. De kandidaturen, vergezeld van een korte begeleidende nota, kunnen tot en met vrijdag 30 november 2018 worden ingediend via district.wilrijk@stad.antwerpen.be of per brief (District Wilrijk, Bist 1, 2610 Wilrijk). Aan welke criteria een kandidaat-winnaar van de Geitetrofee moet voldoen en nog andere info, is terug te vinden op www.wilrijk.be, klik hier voor de rechtstreekse link.

     

    Stemmen en uitreiking op de nieuwjaarsdrink

    Uit alle inzendingen worden drie genomineerden geselecteerd. Een vakjury en de bewoners van Wilrijk zullen vervolgens uitmaken wie de Geitetrofee in de wacht sleept. De stemming en de uitreiking van de trofee vinden plaats op de eindejaarsjaarsdrink van het district Wilrijk op vrijdag 28 december 2018 op de Bist.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIEVE BENDES

    Beste buren,

    Op verzoek van de politie Antwerpen zenden wij u hierbij de weergave van hun persbriefing van 6 november:
     

    Opgelet voor valse deur-aan-deurverkopers

    Politiezone Antwerpen heeft op korte tijd meerdere meldingen ontvangen over deur-aan-deurverkopers die zich voordoen als medewerkers van Engie of Securitas. Ze proberen bij mensen thuis binnen te raken, zogezegd om de ketel na te kijken of om een alarminstallatie te verkopen. De politie vermoedt dat het gaat om listige dieven en maant aan tot voorzichtigheid.
    Engie benadrukt dat het niet op deze manier te werk gaat. Securitas biedt zijn diensten zelfs helemaal niet via deur-aan-deurverkoop aan particuliere klanten aan.
     

    Op je hoede

    Wees op je hoede als men je aan de deur zaken probeert te verkopen. Meestal gaat het om vlotte praters die mensen gemakkelijk kunnen overtuigen. Vraag hen altijd om zich te identificeren. Let ook goed op met informatie die je hen geeft. Bijvoorbeeld over het al dan niet aanwezig zijn van een alarminstallatie, zwakke punten in je woning of wanneer je niet thuis bent.
     

    Ongerust? Bel 101

    Bij ongerustheid of discussie: bel de politie op het nummer 101. Voel je nooit verplicht om iemand binnen te laten of iets te kopen, hoe opdringerig verkopers ook mogen zijn. Meer informatie vind je op de website van BeSafe.
     

    Campagne

    Elk najaar, bij de verandering naar het winteruur, maakt Politie Antwerpen alle Antwerpenaars bewust van het belang van inbraakpreventie d.m.v. een sensibiliserende en activerende campagne. Een inbreker raakt je huis sneller en makkelijker binnen dan je denkt. Check www.tipstegeninbraak.be voor meer tips om een inbraak te voorkomen.””


    Groeten,
     
    Wijkraad Polderstad 






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN

    Resultaten overleg coördinatie populatiebeheer everzwijnen

     

     

    Op vraag van Vlaams Minister Joke Schauvliege organiseerde gouverneur Cathy Berx een afstemmend overleg over de schade veroorzaakt door everzwijnen, de bejaging ervan en de vermijding van de Afrikaanse varkenspest (AVP).

     

    Alle relevante partners waren op het overleg aanwezig: Agentschap voor Natuur en Bos, INBO, FAVV, de directeur Noodplanning van de gouverneur, de jagers, de landbouw- en natuursector.

     

    Afrikaanse varkenspest is niet gevaarlijk voor de mens, maar kan wel grote economische schade voor de varkenssector veroorzaken.

     

    Voor meer info over AVP: http://www.afsca.be/avp/

     

    In tegenstelling tot in Wallonië (provincie Luxemburg) is er in Vlaanderen nog nergens Afrikaanse varkenspest vastgesteld, dus uiteraard ook niet in provincie Antwerpen. Niettemin is grote waakzaamheid geboden en moeten we al doen wat mogelijk is om AVP te vermijden. Maatregelen om het risico op besmetting uit te sluiten of te verkleinen, zijn noodzakelijk. Het beheersen van de everzwijnpopulatie is noodzakelijk om twee redenen: schade aan gewassen, tuinen, waardevol natuurgebied beperken én vermijden dat Afrikaanse varkenspest ook in Vlaanderen opduikt.

     

     

    Het overleg leverde volgende resultaten op:

     

    -        De problematiek van de AVP en het populatiebeheer is bijzonder complex. Om die reden is uitgebreid ingezet op kennis- en informatiedeling en op de bewustmaking van de risico’s. De lokale besturen en de provincie zullen verder werk maken van een heldere en alomvattende communicatie aan alle betrokken stakeholders en de burgers in het algemeen.

    -        Alle partners zijn het erover eens dat populatiebeperking absoluut noodzakelijk is, anders ontstaat een ongewenste exponentiële populatiegroei.

    -        Schadebeperking is de prioritaire doelstelling van de diverse concrete maatregelen. Iedereen erkent dat het een illusie is om de volledige everzwijn-populatie uit te roeien. Dat is niet de optie en zou ook onmogelijk en onhaalbaar zijn. Ook in Vlaanderen is er plaats voor een beheerste everzwijnpopulatie in het bijzonder op plaatsen waar de dieren geen of minimale en aanvaardbare schade veroorzaken.

    -        Er werd een overzicht gegeven van de noodzakelijke preventieve maatregelen om besmetting van varkens in buitenloop te vermijden. FAVV controleert  varkensbedrijven en particuliere varkenshouders. Het FAVV ziet toe o.m. op de correcte uitvoering van de dubbele afsluiting. De Vlaamse diensten gaven informatie over de steunmogelijkheden om andere vormen van besmetting met AVP door everzwijnen te vermijden.

    -        De concrete aanpak op het terrein en de concrete maatregelen moeten worden uitgewerkt door de bestaande faunabeheerzones (FBZ).

    o   De FBZ komen opnieuw samen voor het einde van dit jaar om nieuwe afspraken te maken over populatiebeheer. Zij houden daarbij rekening met de problematiek van de AVP. De vorige plannen zijn gemaakt toen er van AVP in België nog geen sprake was.

    o   De gemeenten zullen worden uitgenodigd voor het overleg van de FBZ;

    o   Momenteel zouden niet alle afspraken gemaakt binnen de FBZ correct worden nagekomen. Kennelijk zijn ze te vrijblijvend. Aan bevoegd minister Joke Schauvliege zal worden gevraagd om de afspraken gemaakt in de FBZ dwingender te maken.

    -        Lokale besturen zullen actiever sensibiliseren / communiceren. Deze communicatie zal worden gestroomlijnd. Hierbij zal ook veel aandacht gaan naar:

    o   Het melden van schade (een duidelijk schadebeeld is essentieel om gerichte bestrijdingsmaatregelen te nemen) en de opruiming en verwijdering van dode everzwijnen;.

    o   Het nemen van preventieve maatregelen (erfafsluiting, beschermen van de bedrijfszetel, …).

    -        Slachtafval van geschoten everzwijnen moet reglementair worden afgevoerd. In de praktijk gebeurt dit niet altijd, wat een risico op verspreiding van AVP inhoudt. ANB zal op korte termijn een regeling uitwerken waarbij het agentschap de kosten voor de verwerking op zich zal nemen.

    -        De gouverneur roept alle actoren (landbouw, jagers, natuursector, lokale besturen, …) op om, binnen de bestaande overlegstructuren (FBZ en WBE), hun verantwoordelijkheid te nemen en nog beter samen te werken, om de gedeelde doelstelling: schadebeperking en de correcte uitvoering van de nieuwe Faunabeheerplannen (beperking van everzwijnpopulatie) te verzekeren. Goede samenwerking, een geïntegreerde en integrale benadering zijn cruciaal om gedeelde doelstellingen te halen en resultaten te boeken

    -        De gouverneur roept in februari 2019 opnieuw een overleg samen om de situatie te evalueren en zal rapporteren aan Vlaams minister Schauvliege.

     

     

    Meldpunt schade door everzwijnen

    www.natuurenbos.be/meldpuntschade

     

    Meldpunt dood everzwijn (provincie Antwerpen):

    Vogelopvangcentrum (VOC) Brasschaat Kapellen:  0473 48 48 97

     






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verkoop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    De Kringwinkel verkoopt inboedel tijdelijke kantoren provincie Antwerpen

     

    Op zaterdag 17 november organiseert De Kringwinkel Antwerpen een openbare verkoop van het kantoormeubilair van de tijdelijke kantoren van het Antwerpse provinciebestuur in de Desguinlei 100 te Antwerpen. Na vijf jaar keren de ambtenaren terug naar een nieuw provinciehuis aan de Koningin Elisabethlei. Een deel van de meubelen wordt meegenomen maar het grootste deel verkoopt ze ten voordele van De Kringwinkels.

     

    Succesvolle inboedelservice van De Kringwinkel

    Naast het aan huis ophalen van goederen en aanbieden in Kringwinkels, heeft De Kringwinkel Antwerpen sinds vijf jaar ook een inboedelservice waar zowel particulieren als bedrijven gebruik van kunnen maken. “Dit is de tweede keer dat we samenwerken met de provincie voor het leegmaken van hun inboedel.” vertelt Louise Vrints, Marketing- en Communicatieverantwoordelijke van De Kringwinkel Antwerpen. “We maakten eerst samen een inventaris op van al de meubelen aanwezig in het gebouw in de Desguinlei. Dan werd een interne verkoop georganiseerd naar provinciale diensten en personeel. Wat nu overblijft kunnen wij aan het grote publiek verkopen.” stelt Louise


    2500 stuks kantoormeubilair

    In de collectie, die op zaterdag 17 november verkocht wordt, zitten ongeveer 2500 stuks. Hierbij zit veel kantoormeubilair zoals bureaus, ladeblokken en dossierkasten. Daarnaast zullen er ook tafels, kasten, zetels, stoelen, kapstokken, planten en boekenrekken te koop staan. “De verkoop is dus interessant voor scholen of bedrijven die nieuw kantoormateriaal nodig hebben. Maar aangezien het over zo’n brede waaier van goederen gaat zullen er ook heel wat spullen voor bij mensen thuis gekocht kunnen worden.” stelt Louise.

     

    “Steeds meer bedrijven hebben interesse in deze service om twee redenen; ze zijn verlost van de verhuislast en hun inboedel wordt maximaal hergebruikt, wat dus goed is voor het milieu.” zegt Louise.

    “Wij zijn een duurzaam bestuur, dat bewijzen ook onze investeringen in een energiezuinig nieuw provinciehuis. De inrichting is volledig voorzien op het nieuwe werken met flexwerkplekken. Door samen te werken met De Kringwinkel kunnen we onze meubelen een tweede leven geven, aangezien het milieu en onze sociale doelstelling ons nauw aan het hart liggen,” benadrukt Ludwig Caluwé, gedeputeerde bevoegd voor Logistiek en Infrastructuur.

     

    Praktische info

    Iedereen is welkom op de uitverkoop op zaterdag 17 november van 10 tot 18 uur op de Desguinlei 100. Aan het gebouw zullen geen parkeerplaatsen voorzien worden maar er wordt een alternatieve parking voorzien. Wie ter plaatse meubelen aankoopt, moet die meteen meenemen, er worden geen meubelen gestockeerd.

    Tijdens de voorbereidingen van de uitverkoop in de week van 13 tot 16 november is pers welkom om te komen kijken.

     

    Foto’s van een deel van de inboedel zijn te bekijken via: https://dekringwinkelantwerpen.pixieset.com/g/uitverkoopkantoormateriaal/

    Meer info is te vinden via onze website: https://www.dekringwinkel.be/centrum/2/activiteiten/456/detail.html

    Of via het Facebookevenement: https://www.facebook.com/events/290171064931476/ .

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOBOKEN NIEUWS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26 |10 | 18

    Vijf ontwerpvoorstellen voor een nieuwe Krugerbrug


    Om de oude Krugerbrug over de spoorweg Antwerpen-Puurs, die Hoboken-centrum verbindt met de Hobokense Polder, te vervangen door een nieuwe fiets- en voetgangersbrug, is de stad samen met Infrabel op zoek naar een ontwerpteam. Deze week zijn de ontwerpvoorstellen ingediend. Hieruit kiest de stad een ontwerpteam dat het voorstel voor de brug en de omgeving verder zal uitwerken tot een definitief plan. Ook de buurt en de fietsers op en rond de bestaande Krugerbrug, kunnen hun mening over de vijf voorstellen geven.

     

    Met deze nieuwe fiets- en voetgangersbrug maakt de stad een comfortabele en veilige verbinding tussen twee belangrijke fietsroutes: de fietsostrade F13 (Boom – Antwerpen) en de Districtenroute. Het moet een brug worden op maat van fietsers en voetgangers die voldoet aan de comfort- en kwaliteitseisen voor moderne fietsroutes. Verder moet het ontwerp rekening houden met de ontwikkeling van de gebieden ernaast zoals Blue Gate Antwerp en het project Lageweg. Ook de aansluiting van de brug op de omgeving, inclusief de zone rond en onder de brug, is een onderdeel van de ontwerpopdracht.

     

    Geef uw mening over de vijf ontwerpvoorstellen

    De buurt rond de Krugerbrug was op 25 oktober welkom in het dienstencentrum Portugesehof om de vijf ontwerpvoorstellen te ontdekken. Ze konden per ontwerp meegeven wat ze er goed of minder goed aan vonden.

     

    Antwerps schepen voor mobiliteit Koen Kennis: “Deze voorstellen zijn ook online te raadplegen. Opmerkelijk is dat niet enkel bewoners maar ook gebruikers van het Jef van Lindenfietspad via een online-enquête hun mening over de voorstellen kunnen doorgeven. Uitgangspunt is dat het een brug wordt op maat van fietsers en voetgangers die voldoet aan de moderne comfort- en kwaliteitseisen.”  

     

    De enquête invullen kan nog tot en met dinsdag 6 november 2018 op www.antwerpenmorgen.be/krugerbrug. De opmerkingen worden daarna verwerkt en meegenomen bij de finale keuze van een ontwerpteam.

     

    Volgende stappen

    Na de keuze van het ontwerpteam hebben de ontwerpers tot eind 2019 om het ontwerp verder uit te werken tot een definitief plan, zo kan er in 2020 een vergunning aangevraagd worden en een aannemer aangesteld worden. In de loop van 2021 kan de bouw van de nieuwe brug van start gaan. De buurt zal verder betrokken worden bij de verschillende ontwerpstappen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN

    Provincie Antwerpen

    Leerkracht PIVA naar wereldkampioenschap chocolade in Parijs
    Docent Jurgen Baert van Provinciaal Instituut PIVA verdedigt ons land op de World Chocolate Masters in Parijs


    Jurgen Baert, vakleerkracht van PIVA, sleepte in juni 2017 de titel van Belgian Chocolate master – winnaar over heel de lijn - in de wacht. Van 31 oktober tot en met 2 november 2018 verdedigt hij ons land op de internationale finale waarin de 20 beste chocolatiers van de wereld het tegen elkaar opnemen. Volg de World Chocolate Masters via livestream: www.facebook.com/WorldChocolateMasters.

     

    Jurgen Baert (midden) won in 2017 de Belgian Chocolate Master en doet van 31 oktober tot en met 2 november een gooi naar de wereldtitel  - Copyright: provincie Antwerpen


    20 deelnemers versus 20 juryleden

    De 20 deelnemers mogen deelnemen nadat ze eerder de Chocolate Master in hun thuisland wonnen. De deelnemende landen zijn Australië, Nederland, Polen, België, Duitsland, China, Zwitserland, Rusland, Verenigd Koninkrijk en Ierland, Singapore, Japan, Frankrijk, Denemarken, Mexico, Spanje, Verenigde Arabische Emiraten, Korea, Italië, Marokko en de Verenigde Staten van Amerika. Twintig juryleden –van elk deelnemend land een jurylid- zullen de 7 proeven van de 20 deelnemers beoordelen.

     

    Tijdens de driedaagse competitie maken alle deelnemers 7 werken in het thema Futropolis, dat refereert aan miljoenensteden in een al dan niet verre toekomst. Zo zullen Jurgen Baert en zijn opponenten onder andere een showpiece, een bonbon, een travel cake en een snack to go maken. Met hun keuze van ingrediënten, smaken, vormen en presentaties kunnen ze knipogen naar het futuristische thema. ’’De provincie Antwerpen laat zich opnieuw ijzersterk vertegenwoordigen door Jurgen Baert. De verwachtingen zijn hoog gespannen. Met rede want de geloofsbrieven van Jurgen en PIVA zijn bijzonder indrukwekkend. Wat ook de uitslag is dit jaar, het provinciaal onderwijs is trots op de knappe stielmensen die we jaar na jaar afleveren,’’  aldus Inga Verhaert, gedeputeerde voor onderwijs.

     

    Vanuit Provinciaal Instituut PIVA vertrekt op woensdag 31 oktober een bus met collega’s van Jurgen Baert naar Parijs die gaan supporteren. Wie wil, kan het prestigieuze concours in Salon du Chocolat in Parijs ook volgen via livestreaming.

    PRAKTISCHE INFO WORLD CHOCOLATE MASTERS

    Wanneer:
    Woensdag 31 oktober tot en met vrijdag 2 november 2018

    Waar:
    Salon du Chocolat, Porte de Versailles, hal 4, Parijs

    Meer info:
    www.piva.be
    www.worldchocolatemasters.com/final-2018/finalists
    www.worldchocolatemasters.com/jurgen-baert

    www.facebook.com/WorldChocolateMasters met livestream van de wedstrijden van 31/10 – 2/11 2018
    www.salon-du-chocolat.com






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WINTERFEEST ZILVERMEER

    Op 15 november start online ticketverkoop voor een magische avond “Wintersfeer op het Zilvermeer”
    Vrijdag 14 december, vanaf 18 uur, Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer

    Vrijdagavond 14 december zet het Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer in Mol opnieuw alles op alles voor de 7e editie van het sfeervolle evenement “Wintersfeerop het Zilvermeer”.
    Op
    15 november start de online ticketverkoop via www.zilvermeer.be. Trommel je familie en vrienden alvast op en neem jullie agenda bij de hand.

    Geniet van een magische avond tijdens “Wintersfeer op het Zilvermeer”. Prikkel je zintuigen tijdens deze sfeervolle winterwandeling van ongeveer 3 kilometer. Wil je er zeker bij zijn? Vergeet dan niet je tickets vooraf online aan te kopen. Een ticket kost 4 euro. Kinderen tot en met 5 jaar krijgen gratis toegang. Hiervoor bestel je ook vooraf een gratis ticket via de webshop.

     

    Wandel mee langs de mooiste plekjes van ons domein en kom er gezellige acts tegen. Op een mysterieuze locatie hullen de fonkelende, witte rozen van Zazzu het bos in een warme en magische sfeer. De vlammen van Essence of Fire en muziek van Nbraska N Loewak doen je al snel wegdromen. Doorheen het duister zie je het ritmische vuur van Barbarossa door de lucht vliegen: een ware streling voor het oog.

     

    Kom op de route even genieten en ontspannen in een heerlijk warme hottub van
    ‘t Wellnesshuis. Vergeet wel je badkledij en handdoek niet voor deze unieke ervaring. We hebben nog veel meer warmte in petto! Dus zorg dat je erbij bent.

     

    Doe zeker warme kledij en stevig schoeisel aan! Je trouwe viervoeter is welkom, maar houdt misschien niet zo van de drukte. De wandeling is beperkt toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

    Gezellig bij het vuur op Wintersfeer 2017 - Copyright: provincie Antwerpen

    Kom gezellig buiten in de provincie Antwerpen

    Kom Gezellig Buiten bundelt winterse activiteiten vol vuur en licht in de provincie Antwerpen. Provinciale domeinen en locaties dompelen zich onder in een gezellige, feeërieke sfeer. Tijdens de wintermaanden is het warm en vurig in provincie Antwerpen. Koud weer, heerlijk warme sfeer! Check de winterse activiteiten via www.gezelligbuiten.be

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer:
    Vrijdag 14 december 2018
    Start wandeling vanaf 18 uur tot 21 uur (einde 23 uur)

    Waar:
    Provinciaal Recreatiedomein Zilvermeer, Zilvermeerlaan 2, 2400 Mol

    Deelnameprijs:
    € 4 (-6 jaar GRATIS)
    Enkel toegang met online ticket (start ticketverkoop 15 november)

    Website:
    www.zilvermeer.be

    www.gezelligbuiten.be
    www.puttekewinter.be

    Social media:
    www.facebook.com/ZilvermeerMol

    www.twitter.com/ZilvermeerMol #wintersfeer


    Meer info:
    info@zilvermeer.be






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WILRIJK

    Het staat als een  P A A L boven water…

     

    Plots waren ze er : de ‘palen’ in de buurt van het Dokter Donnyplein –

    Maar wij wilden er toch meer over weten.

     

    We kregen een mail van enkele bewoners van de Vaderlandstraat :

    “Er is ondertussen duidelijkheid gekomen over die palen”; men heeft er nu stickers komen opplakken.

    WILRIJK heeft er een aantal zones 30 – en die worden nu met een extra bord op een extra paal aangekondigd…

    Maar dan zo dicht bijeen…

     

     

    -Drie palen staan er nu kort bij mekaar:

    -éen : de  paal met de plakkaat ZONE 30 die staat aan de Edegemsesteenweg – oprit Dokter Donnyplein…

    -twee:   verkeersdrempel een paal met dan: let op verkeersdrempel…

    -drie  : “Welkom 30” (foto)

    Mààr die belemmert het zicht op de straat van rechts (Bloemenveld)

     

    Onze vraag : “waarom kunnen deze drie plakkaten niet op één paal; reken hierbij de werkuren.

    Ga gerust een kijkje nemen …

     

    En … sta niet voor  P A A L…

     

     

    Leo Spaey

    foto bewerk door georges




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PROVINCIE ANTWERPEN

    15 | 10 | 2018

    Provinciale personeelsleden nemen nieuw Antwerps provinciehuis in gebruik
    Verhuis diensten vanaf 16 oktober naar provinciehuis Koningin Elisabethlei

    Vanaf 16 oktober keren de eerste provinciale medewerkers na vijf jaar terug naar hun vertrouwde omgeving aan de Koningin Elisabethlei in Antwerpen.  Omdat het oude provinciehuis tal van gebreken vertoonde, bouwde het provinciebestuur een compacter, modern en duurzaam nieuw provinciehuis. Om de dienstverlening te garanderen, verloopt de verhuisbeweging in golven verspreid over een maand. Alhoewel de kantoorinrichting klaar is, staat het provinciehuis nog in de stellingen. Aannemers werken immers nog naarstig verder aan de gevelbekleding en groeninrichting rondom het gebouw.  Verwacht wordt dat na de zomer van 2019 het Antwerps provinciehuis volledig in gebruik zal zijn. Dan gaat het open voor het grote publiek, zullen er opnieuw congressen plaatsvinden en genieten de buren van een volledig toegankelijke tuin van 2,3 ha.  

    In de komende weken verhuizen de provinciale medewerkers vanuit 5 locaties naar het 58 meter hoge nieuwe provinciehuis. Diensten zoals omgevingsvergunningen, mobiliteit, waterbeleid, Toerisme Provincie Antwerpen (TPA), koepel provinciaal onderwijs, Provinciale ontwikkelingsmaatschappij (POM), gebiedsgericht beleid, bouwberoepen, fiscaliteit, milieudienst, erfgoed, provincieraad, gouverneur en deputatie …  komen dan op 1 centrale locatie te zitten. 

    Het nieuwe provinciehuis is een visitekaartje voor een moderne, duurzame en efficiënte administratie.  Er verandert dan ook heel wat voor de provinciale ambtenaren: flexwerken, papierarm werken, bellen via skype, werkplekken delen (verschillende types waaronder open werkplekken, projectruimtes en stilteruimtes), kleine lockers en minder parking voor auto’s ten voordele van fietsers en carpoolers. Het provinciehuis telt 620 werkplekken voor 860 werknemers. Het duurzame gebouw wordt volledig verwarmd door geothermie en binnenin houden bio-organismen het gebouw mee proper.

    Langs de buitenkant wordt het provinciehuis nog verder afgewerkt - Copyright: provincie Antwerpen

    Gefaseerde verhuis vanuit vijf andere gebouwen

    Op maandag 15 oktober pakken de eerste diensten in het PaS, tijdelijke provinciehuis aan de Desguinlei 100 op de Antwerpse Singel in. Ze starten dan op hun nieuwe werkplek op 16 oktober.  De laatste ambtenaren vertrekken in het PaS op 13 november. De Antwerpse kringwinkel organiseert op 17 november op de Desguinlei 100 een publieksverkoop voor een deel van het oude meubilair. De provincie is geen eigenaar van dit gebouw, het huurcontract loopt af eind 2018.  

    Ook vanuit het Coveliersgebouw (Boomgaardstraat, vroeger gekend als Huis van de Sport), het Lozanagebouw (Lange Lozanastraat), en van de twee herenhuizen aan de Koningin Elisabethlei nr 16 en 18 wordt er verhuisd. Deze gebouwen zijn eigendom van het Antwerpse provinciebestuur. Momenteel is een studie afgerond over de mogelijke invulling. Een beslissing hierover zal pas in een later stadium vallen.

    Eenmaal de nieuwe deputatie gekend is, verhuizen ook zij en de gouverneur naar de toren. Momenteel zitten ze in het Parkhuis aan de Koningin Elisabethlei nr 18. De provincieraad vergadert nu in de historische provincieraadszaal in het Bernarduscentrum. Als alles volgens planning verloopt, zullen de huidige 72 raadsleden de eer hebben om op 28 november de nieuwe provincieraadszaal in gebruik te nemen. Op 3 december leggen de nieuw verkozen 36 raadsleden dan hun eed ook in de nieuwe zaal af.

    Bereikbaarheid en dienstverlening tijdens de eerste maanden

    De provincie probeert de hinder voor de dienstverlening tijdens de verhuis tot een minimum te beperken. Diensten maken zich de ene dag klaar voor verhuis, en installeren zich de volgende dag in het nieuwe provinciehuis.

    Op de provinciale website staat het verloop van de verhuis zodat bezoekers voor de provinciale administratie zich kunnen aanmelden aan de juiste locatie. De ondergrondse parking zal in het begin slechts gedeeltelijk in gebruik zijn. De parking heeft een in-en uitrit aan de Koningin Elisabethlei en een beperkte inrit (enkel voor personeel) aan de Harmoniestraat.

    Gezien er nog steeds werken bezig zijn aan de gevel en de buiteninrichting, zal het provinciehuis de eerstkomende maanden niet toegankelijk zijn voor het grote publiek. Na de zomer van 2019 hoopt het provinciebestuur iedereen te verwelkomen in het nieuwe provinciehuis. Ook op de doorsteek van de publieke tuin tussen de Harmoniestraat en de Koningin Elisabethlei is het dus nog even wachten.

    Meer info: www.provincieantwerpen.be

    Beleidsverantwoordelijke:
    Ludwig Caluwé, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Patrimonium






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!